Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (208)Книжкові видання та компакт-диски (227)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.352.27$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євдокимова Т.О. 
Розвиток екологічної свідомості підлітків-учасників скаутського руху: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.О. Євдокимова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено структуру екологічної свідомості та визначено психологічно-педагогічні засоби ефективності її розвитку у підлітків - учасників скаутського руху. Виокремлено й узагальнено у відповідній моделі структурні компоненти екологічної свідомості особистості. Виявлено критерії та рівні розвитку даної свідомості підлітків. Наголошено на необхідності розвитку зазначеного феномена засобами екорозвивального середовища скаутського руху, що сприяє активізації екологічної активності особистості, її самореалізації, відповідальному ставленню до власного та суспільного розвитку, творчому розв'язанню екологічних проблем. Наведено технологію розвитку екологічної свідомості у підлітковому віці. За результатами дослідження розроблено висновки та рекомендації для вдосконалення змісту та форм екологічної освіти, розвитку свідомості у відповідному аспекті підлітків за умов їх залучення до участі у скаутському русі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.51-61 + Ч421.352.27 + Ч422(4УКР)8 +
Шифр НБУВ: РА350132

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Ілійчук Л.В. 
Організаційно-педагогічні засади природоохоронної діяльності учнів молодших класів на західноукраїнських землях (1919 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Ілійчук ; Прикарп. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Визначено сутність поняття "природоохоронна діяльність", виокремлено й охарактеризовано її структурні компоненти. Проаналізовано стан освітньої практики західного регіону досліджуваної доби у сфері підготовки учнів молодшого шкільного віку до природоохоронної діяльності. Визначено зміст, форми та методи організації практичної діяльності молодших школярів у галузі охорони природи на західноукраїнських землях в урочний та позаурочний час. Проаналізовано матеріали тогочасних підручників (букварі та читанки) та дитячі періодичні видання. Показано вплив творів художньої літератури на стимулювання природоохоронної діяльності школярів. Охарактеризовано сучасний стан практичної діяльності у галузі охорони довкілля, що здійснюється учнями початкової школи. Обгрунтовано перспективи творчого використання історичного позитивного досвіду організації природоохоронної діяльності учнів молодших класів на західноукраїнських землях у міжвоєнний період в сучасній загальноосвітній школі першого ступеня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)61 + Ч421.352.27 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА353104

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Барліт О.О. 
Аксіологічні засади ставлення школярів до природи у вітчизняній педагогічній теорії та практиці (кінець XIX - початок XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Барліт ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено педагогічну проблему вдосконалення сучасної системи екологічної освіти школярів на основі інтеграції прогресивних здобутків вітчизняної педагогічної теорії та практики кінця XIX - початку XX ст. у навчально-виховний процес. На підставі ретроспективного аналізу педагогічних концепцій вітчизняних науковців розвинуто педагогічну модель формування аксіології природи (О. Герд, М. Сумцов), грунтуючись на етнокультурній варіативності й інвайронментальних чинниках (С. Русова, І. Стешенко), етико-естетичних і психологічних механізмах єднання людини з природою (Б. Грінченко, М. Грот). Доведено необхідність застосування аксіологічного підходу як продукту синтезу наукового філософського, педагогічного, психологічного, культурологічного знання, що передбачає взаємодію всіх суб'єктів освіти та їх ставлення до світу за етичними принципами, доповнює простір навчання та виховання ціннісними настановами та відкриває можливості для етноантропологічного спрямування екологічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА362803

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Грошовенко О.П. 
Формування у молодших школярів дбайливого ставлення до природи у позаурочній виховній роботі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.П. Грошовенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Виокремлено, теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови формування у молодших школярів дбайливого ставлення до природи за умов позаурочної виховної роботи. Розроблено відповідну організаційно-педагогічну модель і запропоновано методику її реалізації. Доведено, що успішне формування дбайливого ставлення молодших школярів до природи у процесі позаурочної виховної роботи можливе за умов системного набуття учнями еколого-природничих знань, забезпечення емоційно-ціннісного підгрунтя взаємодії дітей з природою, залучення учнів до добродійних вчинків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.385.2 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА354512

Рубрики:

      
5.

Гузь В. В. 
Дидактичні умови формування екологічної культури старшокласників у процесі навчання предметів природничо-наукового циклу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / В. В. Гузь ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Визначено дидактичні умови формування екологічної культури старшокласників у процесі навчання предметів природничо-наукового циклу. Вдосконалено компонентний і структурний склад моделі екологічної культури особистості старшокласника, розроблено дидактичну політехнологію її формування. Змістовим ядром компонентів політехнології є безпосередній суб'єктний досвід розпізнавання, постановки (формулювання) та вирішення екологічних проблем у природі під час вивчення природничо-наукових дисциплін. Створено та впроваджено елективні інтегровані екологічні спецкурси для профільної школи: "Фізика й екологія людини у сучасному глобальному світі" та "Природознавство й екологія людини в сучасному глобальному світі".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Б. р(4УКР)21-3
Шифр НБУВ: РА383831 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Жук Н.В. 
Формування мотивів природоохоронної діяльності у молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Жук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено джерела та спонукання охоронного ставлення до природи учнів початкових класів. Виявлено, що таким джерелом виступає цілісне та істинне "Я" молодшого школяра, яке характеризується розумінням і відчуттям школярами своєї спорідненості з природою, визнанням природи часткою себе самого, а себе самого - часткою природного оточення. У такому випадку учень, із мотивованими потребами самозбереження та самоствердження, стає на шлях збереження та примноження природи як умови існування власного "Я". Становлення та розвиток "Я" молодших школярів та їх "Я - концепції" мають безпосереднє відношення до формування мотивів їх охоронного ставлення до природи, цим утворенням самосвідомості належить вирішальна роль під час вибору учнем форм практичного ставлення до неї. Представлено методику формування мотивів природоохронної діяльності молодших школярів та доведено її перевагу над традиційною. Основою даної методики є збагачення та поглиблення знань школярів про природу, правила і норми практичної взаємодії з нею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ю983.723
Шифр НБУВ: РА313846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Кічук А.В. 
Психологічні особливості ставлення майбутніх учителів до екологовиховної діяльності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.В. Кічук ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Визначено психологічні особливості ставлення студентів-педагогів до екологовиховної діяльності, досліджено етапи формування та запропоновано засоби корекції даного феномену у процесі їх навчально-професійної підготовки. Вперше доведено, що система цінностей є визначальною у структурі факторів, які детермінують ставлення студентів-педагогів до екологовиховної діяльності. Виокремлено типи профілів особистісного ставлення до даного виду діяльності майбутніх учителів (формальний, споживацький, позитивно-аморфний, позитивно-пізнавальний, позитивно-ціннісний). Побудовано психологічну модель ставлення майбутніх учителів до екологовиховної діяльності, що базується на єдності діяльнісно-комунікативного, міждисциплінарного та компенсаторного принципів. Обгрунтовано умови та засоби корекції ставлення студентів-педагогів до екологовиховної діяльності. Уточнено уявлення про систему формування психологічної основи ставлення студентів до екологовиховної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ч489.518.3 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА362738

Рубрики:

      
8.

Карпенкова Н.І. 
Еколого-естетичне виховання ліцеїстів у процесі ознайомлення з історико-природними заповідниками Криму: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.І. Карпенкова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено організаційно-педагогічну модель еколого-естетичного виховання ліцеїстів у процесі ознайомлення з історико-природними заповідниками Криму. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови впровадження даної моделі. Удосконалено теорію та практику еколого-естетичного виховання ліцеїстів у процесі ознайомлення з історико-природними заповідниками. Визначено методи й організаційні форми еколого-естетичного виховання ліцеїстів, зокрема, розроблено зміст навчальної літньої практики й учнівських краєзнавчих екскурсій у межах впровадження навчальної програми "Заповідний Крим ".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.355.6 + Ч424(4УКР)714.5 +
Шифр НБУВ: РА362025

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Колесник М.О. 
Екологічне виховання учнів на засадах "глибинної екології" в процесі вивчення біології: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.О. Колесник ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2003. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження ефективності змісту, форм і засобів екологічного виховання на засадах "глибинної екології" у викладанні біології, у формуванні екологічного типу свідомості учнів. Встановлено, що методи та форми традиційної системи виховання не сприяють цілісності світогляду учнів у сфері екології. Зазначено, що організація навчально-виховного процесу з залученням особистої активності учнів, їх емоційної сфери та смислотвірних мотивів екологічного змісту дає змогу систематизувати базові ідеї наукового світогляду учнів, їх ціннісні орієнтації. Теоретично обгрунтовано доцільність та виявлено педагогічні умови впровадження екологічного виховання на засадах "глибинної технології" в навчально-виховний процес та експериментально перевірено його ефективність під час вивчення біології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Е.р21 +
Шифр НБУВ: РА322604

Рубрики:

      
10.

Колонькова О.О. 
Виховання у старшокласників ціннісного ставлення до природи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.О. Колонькова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Визначено умови виховання у старшокласників ціннісного ставлення до природи з метою особистісного розвитку учнів. Розроблено та експериментально перевірено особистісно орієнтовані технології виховання у старшокласників ціннісного ставлення до природи. Доведено, що ефективність процесу виховання забезпечується за умови гармонізації виховного впливу природного та соціального середовища, а також з урахуванням специфіки середовища, зокрема відмінностей міської та сільської місцевості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА326614

Рубрики:

      
11.

Король О.В. 
Формування екологічної культури учнів V-VI класів у процесі вивчення інтегративного курсу "Навколишній світ": Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Король ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Обгрунтовується положення про те, що одним з ефективних шляхів вирішення проблем екологічного виховання є формування інтегративної особистісної якості, структурними елементами якої є: система наукових знань, спрямованих на пізнання процесів і результатів взаємодії людини, суспільства й природи, екологічних ціннісних орієнтацій, норм та правил ставлення до природи, потреби в спілкуванні з природою й готовності до природоохоронної діяльності, вмінь та навичок з вивчення та охорони природи. Розглянуті основні методи формування якості, що досліджувалась: розповідь на екологічну тему, евристична бесіда з елементами диспуту на екологічну тематику, екологічні семінари дослідницького характеру, ігрова діяльність екологічного змісту, експресивні методи, тощо. Апробація результатів дослідження проводилась у процесі експериментальної роботи та перевірки розробленої моделі формування екологічної культури в ряді шкіл України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27

Рубрики:

      
12.

Крюкова О.В. 
Формування екологічно-доцільної поведінки молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Крюкова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання формування екологічно доцільної поведінки молодших школярів. З'ясовано сучасний стан досліджуваної проблеми у теорії та шкільній практиці. Визначено сутність поняття "екологічно доцільна поведінка", критерії та показники її сформованості. Обгрунтовано принципи та основні етапи розвитку екологічно доцільної поведінки учів. Розроблено та експериментально перевірено технологію її формування, що передбачає такі етапи: диференційований, спрямований на корекцію компонентів екологічно доцільної поведінки на основі комплексу пізнавально-емоційних завдань та екологічних ігор та інтегрований, спрямований на систематизацію та узагальнення досвіду екологічного виховання на основі факультативного курсу "Знай, люби та бережи природу".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА334583

Рубрики:

      
13.

Кучай Т.П. 
Підготовка майбутніх учителів в університетах Великої Британії до екологічного виховання учнів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.П. Кучай ; АПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено ретроспективний аналіз проблеми екологічної освіти, досліджено сучасні тенденції підготовки вчителя в університетах Великої Британії до екологічного виховання учнів. Розкрито зміст базових понять екологічної освіти, зокрема, таких, як "екологія", "екологічна освіта", "екологічне виховання", "екологічна культура". Розглянуто британську модель підготовки майбутніх учителів до екологічного виховання учнів, визначено її структуру й особливості методичного забезпечення. Теоретично обгрунтовано зміст навчального спецкурсу "Підготовка майбутнього вчителя до екологічного виховання учнів на уроках англійської мови", для реалізації якого створено навчально-методичний комплекс (навчальну програму та посібники) для викладачів і студентів ВНЗ з урахуванням прогресивного досвіду Великої Британії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4ВЕЛ)711 + Ч421.352.27 + Б1 р(4ВЕЛ)2 р3,022 +
Шифр НБУВ: РА369988 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Лазебна О.М. 
Формування активної екологічної позиції підлітків: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.М. Лазебна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання формування активності учнів підліткового віку у вирішенні актуальних екологічних проблем сучасності. Розроблено та експериментально апробовано етапи та педагогічні умови, форми та методи розвитку екологічного світогляду учнів V - IX класів. Визначено критерії, рівні та показники сформованості даної якості особистості. Запропоновано методики дослідження екологічного світогляду учнів. Доведено позитивний вплив таких чинників, як усвідомлення, осмислений вибір і самооцінка власних екологічних поглядів, застосування проблемних ситуацій та залучення учнів до колективної діяльності у даній галузі на ефективність поетапного формування екологічної активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА333694

Рубрики:

      
15.

Лебідь С.Г. 
Формування екологічної культури учнів 7 - 11 класів у процесі вивчення курсу екології: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.Г. Лебідь ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування екологічної культури учнів 7 - 11 класів. Подано історико-педагогічний та теоретичний аналіз проблеми екологічної освіти та виховання школярів. Визначено сутність і зміст компонентів екологічної культури особистості природоцентричного типу, описано ознаки прояву даного типу в учнів старших класів. Розроблено методики діагностування операціонально-діяльнісного, мотиваційно-ціннісного, імперативно-інформаційного компонентів екологічної культури особистості природоцентричного типу. Запропоновано дидактичну модель формування в учнів екологічної культури природоцентричного типу, висвітлено психолого-педагогічні умови її реалізації, програму та методику викладання школярам 7 - 11 класів інтегративного курсу екології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1р(4УКР)21-3 + Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА315089 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Магрламова К. Г. 
Виховання в учнів ціннісного ставлення до природи як складової природоохоронної роботи в основній школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / К. Г. Магрламова ; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. — Умань, 2011. — 20 с. — укp.

Уточнено змістові характеристики понятійно-категоріального апарату дослідження, визначено сутність поняття "виховання в учнів ціннісного ставлення до природи як складової природоохоронної роботи в основній школі". Розглянуто сутнісні характеристики специфічних принципів, організаційно-методичних умов виховання в учнів ціннісного ставлення до природи та доведено педагогічну ефективність інтегрування навчально-виховного матеріалу, його диференціації, застосування міжпредметного та діяльнісного підходу до конструювання та реалізації змісту екологічного виховання учнів основної школи. Систематизовано форми та методи виховання в учнів ціннісного ставлення до природи, впроваджено в практику динамічні, інтелектуальні, рольові, естетичні ігри, усні екологічні журнали, інформаційний та прикладний проекти. Обгрунтовано педагогічну ефективність структурно-критеріальної моделі виховання в учнів ціннісного ставлення до природи як складової природоохоронної роботи в основній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА381900 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Малинівська Л. І. 
Формування відповідального ставлення до природи в учнів 5 - 9 класів сільської школи у процесі позакласної виховної роботи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Л. І. Малинівська ; Миколаїв. нац. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2011. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу філософської та психолого-педагогічної літератури з'ясовано суть і структуру відповідального ставлення до природи учнів. Визначено компоненти (потребово-мотиваційний, інформаційний і практичний). Згідно з визначеними критеріями та показниками вихованості відповідального ставлення до природи в учнів V - IX класів, виявлено чотири рівні сформованості (високий - відповідальний тип, достатній - зацікавлено-позитивний тип, середній - зацікавлено-прагматичний тип, низький - байдужий). Зазначено, що рівні відповідального ставлення до природи ієрархічно організовані, кожний з них є необхідним для наступного. Розроблено відповідану модель та методику, які експериментально перевірені. Основні результати дослідження впроваджено у навчальний процес сільських ЗОШ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.382.71:Б1
Шифр НБУВ: РА379896 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Малишевська І. А. 
Підготовка майбутнього вчителя початкових класів до використання природотерапії у роботі з учнями початкової школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. А. Малишевська ; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. — К., 2011. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано психолого-педагогічну доцільність використання природотерапії у навчально-виховній роботі з молодшими школярами. Проаналізовано сучасний стан та особливості підготовки майбутніх вчителів початкової школи до використання природотерапії у молодших класах. Визначено доцільні форми та методи використання природотерапії у навчальному процесі початкової школи. Розроблено та впроваджено технологію підготовки майбутніх вчителів до використання природотерапії у роботі з учнями початкової школи. Доведено, що розроблена та впроваджена у навчальний процес підготовки бакалаврів технологія може бути основою підготовки студентів до використання природотерапії у роботі з учнями, що дозволяє реалізувати оздоровчі цілі навчально-виховного процесу початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА382388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Мамешина О.С. 
Психологічні умови розвитку екологічної свідомості старшокласників у системі позашкільної освіти: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.С. Мамешина ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2004. — 24 с. — укp.

Досліджено психологічну структуру екологічної свідомості старшокласників, а також її компоненти: потребнісно-мотиваційний, світоглядний та когнітивний. Експериментально виявлено рівні їх розвитку у вихованців. Установлено необхідність проведення суттєвої корекції розвитку екологічної свідомості у старшокласників. Запропоновано технологію її формування - спеціальний еколого-психологічний тренінг. Виявлено психологічні проблеми екоосвіти в сучасному інформаційному суспільстві. Зроблено висновок, що провідними психологічними умовами розвитку екосвідомості старшокласників у системі позашкільної роботи є визначення вчителями особистості учня суб'єктом екологічно спрямованої діяльності, актуалізація життєвих цінностей у старшокласників; проектування та використання особистісно значущих творчих стратегій взаємодії "Я" зі світом природи; створення екологічно розвивального навчального середовища, що сприяє ефективному пізнанню природи як особистісної цінності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.51-61 + Ю983.402.3 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА329959

Рубрики:

      
20.

Мантула Т.І. 
Наступність у формуванні цілісного сприйняття природи між дошкільною та початковою ланками освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Т.І. Мантула ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Уперше в контексті переходу на новий зміст освіти виокремлено складові здійснення наступності у формуванні цілісного сприйняття природи "на стиках" ланок освіти та в кожній з них. Виявлено та систематизовано сукупність дидактичних (змістових і процесуальних) умов формування у старших дошкільників і молодших школярів такого сприйняття. Апробовано та запропоновано для втілення в освітню практику методику здійснення наступності під час формування в учнів першого класу цілісного сприйняття природи. Проаналізовано дидактичні положення та розкрито механізми ознайомлення старших дошкільників і молодших школярів зі зв'язками в природі відповідно до ієрархічного принципу її будови, зокрема, видів зв'язків у природі на рівнях організму, популяції, угруповання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.387.5 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА348446

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського