Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (493)Книжкові видання та компакт-диски (436)Журнали та продовжувані видання (42)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.203$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Аннєнкова І.П. 
Формування емоційної культури майбутніх учителів у процесі вивчення педагогічних дисциплін: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.П. Аннєнкова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2003. — 21 с. — укp.

Розкрито суть та виокремлено функції емоційної культури вчителя, а також обгрунтовано структуру та висвітлено зміст її компонентів. Визначено принципи, на яких повинна будуватися навчально-пізнавальна діяльність студентів щодо оволодіння засадами емоційної культури. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено дидактичну модель процесу формування даної якості. Виявлено педагогічні умови, що забезпечують ефективність процесу формування емоційної культури як професійно значущої якості особистості вчителя. Визначено критерії та рівні її сформованості. Розроблено методичне забезпечення процесу формування емоційної культури у процесі вивчення педагогічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ч489.511.203 +
Шифр НБУВ: РА322988

Рубрики:

      
2.

Антонов Г.В. 
Педагогічні засади запобігання і розв'язання конфліктів у навчально-виховному середовищі вищого навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.В. Антонов ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 21 с. — укp.

Вперше на основі узагальнення провідних тенденцій розвитку теорії конфлікту в філософії, соціології, психології виявлено й охарактеризовано специфіку педагогічних конфліктів, їх типи, причини виникнення за умов навчально-виховного середовища вищого навчального закладу. Розкрито зміст, форми і методи організаційно-педагогічної діяльності щодо запобігання й розв'язання педагогічних конфліктів. Науково обгрунтовано та експериментально перевірено систему забезпечення конфліктологічної підготовки студентів. На основі аналізу наукових джерел уточнено: сутність конфлікту, його функції, роль і значення для розвитку особистості, її адаптації в суспільстві; сутність, структуру, критерії та показники готовності майбутнього вчителя до здійснення діяльності щодо запобігання й подолання конфліктів. Подальшого розвитку набули дефініції "конфлікт", "педагогічний конфлікт".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ю954.04 +
Шифр НБУВ: РА342985

Рубрики:

      
3.

Вдовіченко О.В. 
Прояв та корекція ризику у студентів, які навчаються за різними освітньо-професійними програмами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Вдовіченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 17 с. — укp.

Досліджено особливості прояву ризику у студентів, які навчаються за різними освітньо-професійними програмами та розроблено цілеспрямовану систему його корекції. Уточнено суть поняття "ризик", концептуальні уявлення, що дозволяють зрозуміти механізми й умови його виникнення. Показано, що ризик є інтегральною властивістю особистості, яка грунтується на емоційно-вольових, інтелектуальних та інших ознаках, внаслідок яких, людина потрапляє до небезпечних ситуацій та прагне вийти з них. Розроблено тести для з'ясування проявів ризику у студентів у різних галузях діяльності. У психодіагностичному дослідженні встановлено, що вираженість ризику у студентів детермінується комплексом різних властивостей особистості, визначивши які можна підвищити ефективність процесу корекції його небажаних проявів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.22-39 + Ч481.203 +
Шифр НБУВ: РА324214

Рубрики:

      
4.

Волкова В.В. 
Формування професійної спрямованості студентів-менеджерів на початковому етапі навчання (на матеріалі англійської мови): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Волкова ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2000. — 19 с. — укp.

Розроблено модель формування професійної спрямованості студентів вищих навчальних закладів. Обгрунтовано застосування педагогічної установки на діяльність з метою оволодіння професією як необхідної умови формування професійної спрямованості. Виділено основні якості та вміння менеджера, які впливають на процес формування професійної спрямованості. Дидактично обгрунтовано застосування ділових ігор з англійської мови як засобу формування виділених якостей та вмінь спеціаліста-менеджера, а також його професійної спрямованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ш143.21-913
Шифр НБУВ: РА308876 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Гіптерс З.В. 
Художня творча діяльність студентів вищих закладів освіти України (1960-1995 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / З.В. Гіптерс ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Викладено педагогічні та культурологічні засади художньої творчої діяльності студентів. Визначено етапи її розвитку в Україні у 1960-1995 рр. Виявлено основні тенденції розвитку художньої творчості студентів у досліджуваний період. Розроблено методичні рекомендації щодо оновлення змісту, форм і методів художньої творчої діяльності студентів з урахуванням досвіду вищої школи України і Польщі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

      
6.

Гаврилюк О.О. 
Організаційно-педагогічні умови підготовки молодших спеціалістів у вищому професійному училищі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.О. Гаврилюк ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано соціально-економічні передумови виникнення та розвитку середніх професійних навчальних закладів. Наведено структурно-функціональну модель закладу та організаційні й педагогічні умови успішної діяльності сучасних вищих професійних училищ. Розкрито особливості системи підготовки молодших спеціалістів у високорозвинених країнах. Розглянуто специфіку діяльності сучасних навчально-тренувальних фірм модельних навчальних центрів. Розроблено навчально-методичний посібник "Організаційно-педагогічні умови підготовки молодших спеціалістів у вищих професійних закладах".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203
Шифр НБУВ: РА316993 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Дікова-Фаворська О.М. 
Особливості формування особистості майбутнього спеціаліста в умовах інституціоналізації приватної освіти: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.06 / О.М. Дікова-Фаворська ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

У дисертації розглядаються актуальні проблеми формування особистості в умовах інституціоналізації вітчизняної приватної вищої школи. Доводиться, що виховний потенціал приватних вузів України має великі ресурсні можливості щодо підготовки висококваліфікованих спеціалістів, орієнтованих на ринкові зміни. Аналізуються основні фактори становлення майбутніх фахівців, зокрема, педагогіка партнерства, співпраця головних суб'єктів навчально-виховного процесу у приватних вузах, їх спрямованість на діалогічну взаємодію. Здійснюється порівняльний аналіз внутрішньоособистісних характеристик студентів приватних та державних вузів, їх орієнтації на якості, необхідні спеціалісту за сучасних умов. Дається розгорнута характеристика основних завдань, напрямів та форм виховної роботи в приватних вузах, їх концептуальних засад, зокрема, положень полікультурного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91*18:ч30 + Ч481.203 + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Жигірь В.І. 
Зміст фахової підготовки вчителя обслуговуючої праці у вищому навчальному закладі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.І. Жигірь ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему вдосконалення змісту фахової підготовки вчителя обслуговуючої праці у вищому навчальному закладі, зважаючи на нові вимоги до підготовки фахівця з вищою освітою. Теоретично обгрунтовано процес відбору елементів змісту фахової підготовки вчителя обслуговуючої праці. Розроблено його структурну модель - багаторівневу та багатокомпонентну системи, побудовані з викоритсанням блочного підходу. Запропоновано технологію укладання навчального плану. На підставі експертної оцінки розробленого змісту фахової підготовки вчителя обслуговуючої праці доведено доцільність його впровадження в практику підготовки зазначеного фахівця. За результатами експериментальної перевірки запропонованої варіативної предметно-фахової підготовки виявлено тенденцію підвищення загального рівня професійної підготовки вчителя обслуговуючої праці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА313363 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Завірюха В.В. 
Формування здатності до професійного самозростання студентів в умовах інноваційного навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Завірюха ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

На засадах психології обгрунтовано поняття "здатність студентів до професійного самозростання". Загальну здатність визначено як складну багаторівневу властивість особистості, складовими якої є більш прості здатності та здібності, що відповідають процесуальним і дієвим елементам професійного самозростання, яку розглянуто як специфічний вид діяльності студентів. Удосконалено індивідуально-кооперативну технологію навчання у напрямі підвищення її ефективності щодо розвитку здатності студентів до професійного самозростання, для якого до технологічного процесу організації засвоєння навчальної дисципліни додатково введено елементи психолого-педагогічного супроводу цієї здатності, а також елементи "збагачення" навчання. Здійснено експериментальне дослідження динаміки рівня сформованості у студентів здатності до професійного самозростання, за результатами якого показано ефективність використання вдосконаленої індивідуально-кооперативної технології навчання для розвитку зазначеної здатності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч481.203 +
Шифр НБУВ: РА348688

Рубрики:

      
10.

Зелений В.І. 
Розвиток педагогічної культури молодих офіцерів внутрішніх військ МВС України: Автореф. дис... канд. пед. наук.: 13.00.04 / В.І. Зелений ; Нац. акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2003. — 18 с. — укp.

Визначено сутність і зміст педагогічної культури офіцера, виявлено основні фактори, які впливають на її формування. Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено ефективність комплексної програми щодо розвитку педагогічної культури молодих офіцерів внутрішніх військ МВС України. Наведено організаційно-педагогічні умови розвитку педагогічної культури, а саме удосконалення знань молодих офіцерів у галузі педагогіки та педагогічної культури, формування умінь, навичок, шляхи організації позитивного впливу військового колективу на її розвиток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ц4,8(4УКР)397-3:Ч30 +
Шифр НБУВ: РА324473

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Зорій Я.Б. 
Військово-патріотична підготовка майбутніх офіцерів запасу в умовах навчального процесу вищого навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Я.Б. Зорій ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості військово-патріотичної підготовки студентів цивільних вищих навчальних закладів України у процесі їх військового навчання та виховання. Охарактеризовано структуру військово-патріотичної підготовки, визначено критерії та рівні сформованості патріотичної свідомості майбутніх офіцерів запасу. Обгрунтовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність військово-патріотичної підготовки студентів та розроблено комплексну технологію її реалізації. Запропоновано заходи щодо удосконалення педагогічного керівництва військово-патріотичною підготовкою майбутніх офіцерів запасу та розроблено методичні рекомендації щодо підвищення ефективності та якості даного процесу у цивільних і військових вищих навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ц4,8(4УКР)243.31 + Ц4,8(4УКР)420.21р +
Шифр НБУВ: РА340614

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Кірик Т.В. 
Педагогічні засоби подолання фонетичної інтерференції у тюркомовних студентів в умовах вищого навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.В. Кірик ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання розробки та впровадження педагогічних засобів формування у тюркомовних студентів професійних умінь і навичок запобігання помилкам, спричиненим фонетичною інтерференцією. Теоретично обгрунтовано та практично доведено правомірність застосування комплексного підходу щодо організації навчання української та російської мов і формування навичок професійної діяльності у тюркомовних студентів-філологів. Розкрито зміст поняття фонетичної інтерференції як перенесення особливостей звукового складу слова, орфоепічних норм вимови, фонологічної системи рідної мови на мову, яка вивчається. Розроблено професіограму, що визначає уміння та навички, якими повинен оволодіти тюркомовний студент-філолог. Встановлено вимоги щодо особистісних якостей педагога в цілому, рівня володіння мовою та методикою її викладання. Охарактеризовано складну та багатоярусну структуру помилок фонетичної інтерференції у письмовій мові тюркомовних студентів, встановлено причини їх появи та розроблено класифікацію. Уточнено сутність дефініцій "помилка", "відхилення", "неправильність". Розроблено систему коригуючих вправ, спрямовану на формування професійних умінь студентів уникати помилок, спричинених фонетичною інтерференцією. Запропоновано засоби контролю та самоконтролю за результативністю формування умінь і навичок професійного володіння іноземною мовою. Наведено засоби розвитку педагогічних умінь і визначено критерії оцінки рівнів їх сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913 + Ч481.203 +
Шифр НБУВ: РА340181

Рубрики:

      
13.

Капітанець О.М. 
Педагогічна підготовка менеджерів у вищих технічних навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Капітанець ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2001. — 19 с. — укp.

Висвітлено проблему педагогічної підготовки менеджера організації. З'ясовано педагогічні функції в професійній діяльності менеджера. Обгрунтовано чинники, що визначають професійну спрямованість педагогічної підготовки менеджерів. Визначено структуру та зміст професійно-педагогічної підготовки. Розглянуто адекватні їй методи і засоби навчання. Простежено методику виховання логічного та творчого професійно-педагогічного мислення у майбутніх менеджерів. Охарактеризовано дидактичні умови реалізації змісту педагогічної підготовки менеджерів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + У9(4УКР)212.14р3
Шифр НБУВ: РА315146 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Козяр М.М. 
Теоретичні та методичні засади професійної підготовки особового складу підрозділів з надзвичайних ситуацій: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / М.М. Козяр ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2005. — 41 с. — укp.

Представлено наукові підходи до підготовки особового складу підрозділів з надзвичайних ситуацій (НС) МНС України, а також теоретико-методологічні засади його діяльності за екстремальних умов природних, екологічних, техногенних і технічних аварій і катастроф. Розкрито професійно-екстремальну підготовку фахівців з НС. Розроблено методичну систему професійно-екстремальної підготовки особового складу підрозділів МНС України. Зазначено, що методична система професійної підготовки до діяльності за екстремальних умов являє собою взаємозумовлене та взаємозалежне послідовно-паралельне поєднання за завданням, змістом і цілями окремих видів підготовки, а також належної підготовки фахівців з НС, умов, організаційних форм, методів, прийомів, педагогічних технологій і засобів з метою формування у них професійно-екстремальної підготовки до діяльності за надзвичайних ситуацій. До цієї системи також належать часткові методики базової професійно-екстремальної, контекстно-екстремальної та постекстремальної видів підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц9-331 р + Ч481.203 +
Шифр НБУВ: РА340506

Рубрики:

      
15.

Коломієць В.С. 
Формування професійних мовленнєвих умінь у студентів іноземного походження засобами комплексних дидактичних ігор: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.С. Коломієць ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему професійної мовленнєвої підготовки студентів-іноземців. Уточнено сутність феномену "комплексна дидактична гра". Виявлено педагогічні можливості формування через неї мовленнєвих умінь у студентів іноземного походження. Визначено принципи моделювання комплексних дидактичних ігор та особливості їх застосування в структурі підготовки студентів-іноземців до мовленнєвої діяльності. Висвітлено характерологічні ознаки мовленнєвих умінь і показники рівня сформованості мовленнєвих умінь у студентів. Доведено, що ефективним методом формування готовності студентів-іноземців до мовленнєвої діяльності є комплексна дидактична гра як осередок цілеспрямованої, керованої діяльності студентів. Вивчено її особливості: зміст гри, цілеспрямовану взаємодію студентів, що відповідає характеру їх майбутньої професійної діяльності, проблемно-педагогічні ситуації, модель педагогічного процесу, спрямованого на налагодження органічних зв'язків між ігровою та практичною діяльністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-916 + Ч481.203
Шифр НБУВ: РА312913 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Корнещук В.В. 
Теорія і практика формування професійної надійності майбутніх спеціалістів соціономічної сфери діяльності: автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.04 / В.В. Корнещук ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2010. — 44 с. — укp.

Науково обгрунтовано концепцію професійної надійності спеціалістів (ПНС) соціономічної сфери діяльності, побудовану на засадах системного, синергетичного й особистісно-діяльнісного підходів. Виявлено фактори, що впливають на ПНС даної сфери за типових і нетипових ситуацій здійснення діяльності, а також фактори, що визначають вияв ПНС у системі "людина - людина". Охарактеризовано структуру та визначено три блоки ПНС даної сфери: предметно-діяльністний, суб'єктивно-забезпечувальний і оцінно-регулятивний. Побудовано математичну модель ПНС системи "людина - людина", за допомогою якої виявлено ієрархію зазначених складових, розроблено методику діагностування вияву ПНС. З'ясовано, що залежно від міри актуалізованості показників професійної надійності фахівців-соціономістів її вияв відбувається активно, потенційно та пасивно. Визначено критерії ПНС соціономічної сфери діяльності. Розроблено педагогічну технологію формування ПНС, спрямовану на поетапне самовизначення, саморозвиток і самоактуалізацію студентів у межах обраної соціономічної професії та реалізовану за допомогою спеціально дібраних тренувальних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ю941.1-7 +
Шифр НБУВ: РА370162 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Кустовський С.М. 
Дидактичні умови організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності майбутніх економістів у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.М. Кустовський ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичні умови підвищення ефективності організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів (СНПДС) економічних спеціальностей як складової професійної освіти. Розкрито суть поняття "самостійна навчально-пізнавальна діяльність студентів - майбутніх економістів", розглянуто критерії, показники ефективності даної діяльності, проаналізовано проблеми визначення та класифікації видів СНПДС. Визначено дидактичні умови підвищення ефективності самостійної навчально-пізнавальної діяльності даних студентів, зокрема: новітні інформаційні технології, кейс-методику, проблемне навчання, технологію навчання у малих групах, інтегрований підхід. Запропоновано визначення СНПДС, а також розкрито суть поняття "інтегровані завдання". Розроблено методику організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності майбутніх економістів у поєднанні з кейс-методикою, інтегрованими заняттями, новітніми інформаційними технологіями, проблемним навчанням, навчанням у малих групах. Розроблено та впроваджено механізм визначення типологічних груп і рівнів сформованості вмінь і навичок самостійного навчання, визначено критерії оцінювання результатів виконання завдань для самостійного опрацювання. Доведено й експериментально перевірено взаємозв'язок дидактичних умов організації зазначеної СНПДС й ефективності навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р31(4УКР) + Ч481.203 +
Шифр НБУВ: РА338226

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Лівенцова В.А. 
Формування культури професійного спілкування у майбутніх менеджерів невиробничої сфери: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.А. Лівенцова ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено етапи формування культури професійного спілкування у майбутніх менеджерів (формування у студентів рефлексивного ставлення до комунікативного аспекту майбутньої професійної діяльності, удосконалення засобів ділового спілкування, використання групових форм організації навчання, застосування сюжетно-рольових і ділових ігор, забезпечення професійної та комунікативної спрямованості вивчення студентами іноземних мов). Розроблено концептуальну модель культури професійного спілкування менеджера невиробничої сфери, визначено її взаємозв'язані компоненти: мотиваційно-ціннісний, перцептивний, інтерактивний та комунікативний. Висвітлено критерії та рівні спілкування менеджера: емпірично-інтуїтивний (низький), репродуктивний (середній) та рефлексивно-творчий (високий).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ю953.4 +
Шифр НБУВ: РА322086

Рубрики:

      
19.

Матвієнко О.В. 
Теорія і практика підготовки спеціалістів з інформаційного забезпечення системи управління невиробничою сферою: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О.В. Матвієнко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 40 с. — укp.

На підставі узагальнення психолого-педагогічних і спеціальних наукових джерел розроблено та науково обгрунтовано концепцію підготовки фахівця з інформаційного забезпечення управління (ІЗУ), побудовано модель його підготовки до професійної діяльності. Експериментально перевірено педагогічну ефективність розробленої моделі. Виявлено зміст системи професійної діяльності інформаційного спеціаліста за умов інформатизації суспільства відповідно до сучасного стану та перспектив розвитку комп'ютерних інформаційних систем. Наведено освітньо-кваліфікаційну характеристику фахівця з ІЗУ невиробничою сферою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ч481.203
Шифр НБУВ: РА336585

Рубрики:

      
20.

Мащенко Н.І. 
Соціально-психологічні чинники становлення професійної самосвідомості студентів технічних університетів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Н.І. Мащенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему становлення професійної самосвідомості студентів технічних універстетів. Установлено, що соціально психологічними чинниками професійного становлення даних студентів є загальні уявлення про цінність їх фаху (аксіологічний фактор) і соціальні прояви діяльності (феноменологічний фактор). З'ясовано, що образ "я - фахівець" є стрижневим компонентом професійної самосвідомості, прагнення до зближення зазначеного ідеального образу й соціально заданого образу професійності набуває розгортання як "адаптація у середовищі". Саме останній тип адаптації фактично забезпечує професійне становлення. Показано, що успішне професійне становлення фахівців інженерних спеціальностей вимагає актуалізації особистісної, предметної та соціальної рефлексії. Зроблено висновок, що особистісна рефлексія взаємопов'язана з виробленням образу "я - фахівець", предмента рефлексія засвідчує успішність (правильність/неправильність) дій; соціальна рефлексія - значущість фаху, його роль у суспільному бутті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ч481.203 +
Шифр НБУВ: РА338403

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського