Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (22)Реферативна база даних (585)Книжкові видання та компакт-диски (3448)Журнали та продовжувані видання (1489)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ103$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 54
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шило О.В. 
Невербальні і вербальні засоби в образотворчій діяльності: Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.01 / О.В. Шило ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 1998. — 35 с. — укp.

Досліджується взаємозв'язок вербальних та іконічних засобів пластичного мислення, які забезпечують подібність зображення, і того, що зображується. У структурі акту образотворчої діяльності виділена спеціальна семіотична конструкція, яка забезпечує конкретність пластичного образу, - так звана знакова морфологія. Досліджені її структура та функції складових елементів - топологічного і типологічного описів і канонічного зразку. Проаналізовано механізм, який включає знакову морфологію до образотворчої діяльності, - так звана ситуація відсторонення. Виявлені її структура і базові процедури - артифікації і оприроднення. Побудована типологія основних форм пластичного відношення художника до натури, за допомогою яких можлива її інтерпретація.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(0)6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Красовська О.О. 
Виховання громадянської самосвідомості страшокласників засобами символіки народного мистецтва України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Красовська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми виховання громадянської самосвідомості старшокласників засобами символіки народного мистецтва України. Актуальність її дослідження зумовлена необхідністю створення нової системи громадянського виховання учнівської молоді, заснованої на ідеї розвитку самосвідомості особистості у незалежній державі. Визначено основні етапи розвитку ідеї громадянського виховання в Україні; обгрунтовано структуру громадянської самосвідомості старшокласників та особливості педагогічного впливу національних та загальнолюдських цінностей, відображених в символіці українського народного мистецтва, на її становлення. Запропоновано науково обгрунтовані та експериментально перевірені основні ланки нової технології виховання громадянської самосвідомості старшокласників засобами символіки народного мистецтва України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.13 + Ю984.54 + Щ103(4УКР)0

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Канішина Н.М. 
Художньо-естетичні засади українського авангардного мистецтва першої третини XX століття: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Н.М. Канішина ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню художньо-естетичних засад українського мистецького авангарду першої третини XX століття. Українське авангардне мистецтво розглядається як самобутній та оригінальний феномен у річищі європейської культури модернізму. Світоглядна філософсько-естетична основа вітчизняного авангарду формувалася як процес поступового синтезу західноєвропейської філософської традиції з традиціями власної національної культури. На цій основі українські митці-авангардисти запровадили нові художні напрями, які набули загальноєвропейського значення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.49 + Ю8г(4УКР)61 + Щ103(4УКР)61-239.11

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Ціхонь К.Р. 
Іконографія космосу в європейському християнському мистецтві (від античності до бароко): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / К.Р. Ціхонь ; Львів. акад. мистец. — Л., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто найхарактерніші іконографічні мотиви, пов'язані з космологічною тематикою, створені в період від появи ранньохристиянського мистецтва до кінця XVIII ст. Встановлено, що в ранні часи космос зображали відповідно до моделі, яка була прийнята християнством від античності. Його головною рисою була безпосередня залежність від Бога-Творця. На межі середньовіччя і Нового часу наступає перехід від метафори організму (живого космосу) до метафори механізму. З кінця XIV ст. конкурують між собою два способи опису і пояснення навколишнього світу - раціонально-науковий і гуманістичний, безпосередньо пов'язаний з мистецтвом. Кількість зображень космосу у мистецьких творах поступово зменшується. Функцію "об'єктивної" інформації, яка переважала у середньовічному мистецтві, змінюють суб'єктивні погляди та зростаючий пріоритет індивідуальності художника. У XVIII ст. відмова від зображення космосу в релігійному контексті співпадає з розповсюдженням теорії механіки І.Ньютона.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(0)3-399
Шифр НБУВ: РА312028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Семчишин-Гузнер О.І. 
Художнє життя в Галичині кінця ХІХ - початку ХХ ст. (Особливості мистецького процесу): Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.05 / О.І. Семчишин-Гузнер ; Львів. акад. мистец. — Л., 2000. — 18 с. — укp.

Визначено особливості мистецького процесу в художньому житті Галичини останнього десятиріччя XIX - початку XX ст. (до 1918 р.). На основі комплексного дослідження виявлено характерні риси культурно-мистецького життя Львова в контексті історичного розвитку краю, проаналізовано стан художньої освіти, визначено роль меценатства та простежено зміни у розвитку музейної справи. Вивчення діяльності мистецьких товариств, групи об'єднань надало можливість встановити перехідні етапи розвитку українського мистецтва. Розкрито значення творчої особистості у вирішенні професійних проблем мистецтва на прикладах епістолярної та креативної спадщини провідних українських митців Галичини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр331)5-69 Галичина
Шифр НБУВ: РА311026 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Рибалко С.Б. 
Культурно-естетичні універсалії класичної Японії та їх відбиття в образотворчому мистецтві доби Токугава (живопис, графіка): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / С.Б. Рибалко ; Харк. держ. Акад. культури. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто основний комплекс ідей, що формувався під впливом синтоїстських вірувань, буддизму, даосизму, конфуціанства і суттєво вплинув на формування культурних і естетичних стереотипів японців. Визначено генетичний зв'язок сюжетно-тематичного репертуару доби Токугава з класичною поетичною творчістю. Проаналізовано вплив писемності на формування художньої культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(5Япо)4 + Ю812.451.4
Шифр НБУВ: РА315589 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Панова М.В. 
Шляхи формування самообразу автора в українській та російській художній культурі першої половини 19 століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав: 17.00.01 / М.В. Панова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Висвітлено процеси формування самообразу автора, зумовлені ситуацією, що склалася в українській та російській культурі під впливом ідей романтизму, і відображені у жанрі автопортрету. Результати мистецтвознавчих і літературознавчих досліджень професійного й аматорського автопортрету переосмислені у загальній площині культурологічного дослідження. Описано самообраз автора та його автопортрет, що втілює цей самообраз як проектний, тобто є художньою та розумовою конструкцією, змістовно та структурно заданою образом романтичного героя та призначеною для усунення проблемних ситуацій, що виникали у культурі романтизму внаслідок сполучення уявлень публіки про особистість та художню творчість автора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.15 + Щ103(0)5-224 + Щ147.53(4Укр)5-3 + Щ147.53(4Рос)5-3
Шифр НБУВ: РА316087 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Частник О.С. 
Універсальне і специфічне в просторово-часовій символіці українського та ірландського традиційного мистецтва (порівняльно-семіотичний аналіз): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.С. Частник ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Класифіковано український та ірландський орнаментальний та епічний матеріал на підставі структурно-семантичних інваріантів - умовно-графічних ідей центричності, бінарності, тернарності. Здійснено просторово-часову інтерпретацію систематизованого матеріалу. Виявлено характер інваріантних системних зв'язків просторово-часової символіки традиційного мистецтва України та Ірландії шляхом міжвидової та крос-культурної взаємоінтерпретації (пошуків універсального). Визначено способи та характер варіантного, образно-конкретного втілення універсальних просторово-часових схем української та ірландської традиційної символіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр)-17 + Щ103(4іРЛ)-17 + Ю812.252.2
Шифр НБУВ: РА315581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Савченко Н.С. 
Підготовка вчителя до формування естетичних орієнтацій молодших школярів на цінності народного мистецтва (в умовах позакласної діяльності): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.С. Савченко ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Визначено умовну ієрархію цінностей народного мистецтва з точки зору їх значення для підготовки вчителя до виховної роботи з дітьми. Детально охарактеризовано поняття "цінності народного мистецтва" та "естетичні орієнтації особи". Розроблено критерії та виділено рівні сформованості естетичних орієнтацій дітей та молоді на цінності народного мистецтва. Обгрунтовано й експериментально перевірено комплексну модель підготовки студентів до формування естетичних орієнтацій молодших школярів на цінності народного мистецтва за умов позакласної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.54 + Щ103(4УКР)0р + Ч421.22
Шифр НБУВ: РА312492 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Бондарчук Я.В. 
Мистецтво Острозького осередку др. пол. XVI - п. пол. XVII століття (синтезування середньовічних візантійських та ренесансних західноєвропейських ідейно-художніх концепцій): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Я.В. Бондарчук ; Львів. акад. мистец. — Л., 2002. — 19 с. — укp.

Введено до наукового обігу твори іконопису, портретного малярства, скульптури, графіки Острожчини другої половини XVI - першої половини XVII ст., які досі були невідомі в мистецтвознавчій літературі. Комплексно висвітлено мистецтво Острозького осередку епохи академії в аспекті взаємодії з релігійно-філософськими концепціями всесвіту, Бога та людини середньовічної, а також ренесансної культури. Взаємодію західноєвропейських ренесансних та середньовічних (греко-слов'янських та візантійських) художніх традицій розглянуто через призму взаємозв'язків світоглядів двох епох. Проаналізовано механізм ідейного та художнього синтезу двох культур, шлях трансформації ідей середньовіччя в ідеї Відродження та відображення цього процесу в пам'ятках мистецтва. Виявлено глибинні внутрішні аналогії в розвитку філософської думки та художньої творчості, у процесах мисленно-логічного та художньо-образного пізнання світу. Визначено місце Острозького осередку в мистецтві та культурі України XVI - XVII ст., його роль в ствердженні ренесансного стилю в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр33)4-2 + Щ103(0)421 + Щ103(0)43 +
Шифр НБУВ: РА321212

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Ємельянова Т.В. 
Абстракціонізм в контексті культуротворчих процесів ХХ століття (естетико-мистецтвознавчий аналіз): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Т.В. Ємельянова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 14 с. — укp.

Проведено естетико-мистецтвознавчий аналіз абстракціонізму як непересічного явища культури ХХ ст. Досліджено, що абстрактне мистецтво було відповіддю на принципово нові культуротворчі процеси на межі ХІХ - ХХ ст., серед яких виокремлено низку нетрадиційних філософських ідей - неопозитивізм, психоаналіз, інтуїтивізм, антропософія, - трансформацію науково-технічних досягнень у сферу мистецтва. Проаналізовано художню та теоретичну спадщину В.Кандинського. Описано процес формування творчої індивідуальності митця і виокремлено ті ідеї, які мають вагоме теоретичне значення в розвитку сучасного мистецтва (специфіка творчого процесу, колір як "емоційний тонус" твору, іконографія в мистецтві ХХ ст., синтез мистецтв та синестезія). Висвітлено вплив творчості та теоретичних ідей Кандинського на розвиток українського мистецтва ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.38 + Щ103(0)6-238
Шифр НБУВ: РА319459 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Романенкова Ю.В. 
Школа Фонтенбло і маньєризм у французькому мистецтві ХVІ сторіччя: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Ю.В. Романенкова ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2002. — 16 с. — укp.

Висвітлено питання формування національного варіанта маньєризму у мистецтві Франції, характерні особливості стилю, його відміні риси, самоцінність школи Фонтебло. Досліджено дилему "стиль Фонтенбло - французький маньєризм", тобто мистецтво школи як ядро маньєризму Франції, новий характер культури, що базується на органічному взаємозбагаченні трьох складових (італійської, французької та фламандської), тяжіння стилю до синтезу мистецтв, особливу роль орнаментики в утворенні його характеру. Розглянуто творчість провідних майстрів Першої та Другої шкіл Фонтенбло, а також анонімів школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Фра)43-2
Шифр НБУВ: РА318142 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Герчанівська 
Трансформація народної сакральної архітектури і живопису Марамороша у XVII- XVIII століттях як відображення динаміки європейської культури: Автореф. дис... канд. філос. наук: 17.00.01 / Поліна Евальдівна Герчанівська ; Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв. — К., 2002. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР33)0 + Щ1з3(0)4
Шифр НБУВ: РА321821

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Коваленко А.І. 
Творча спадщина І.Г.Мясоєдова (дослідження методу стилетворення в українському образотворчому мистецтві початку ХХ століття): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / А.І. Коваленко ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено проблемні аспекти розвитку художньої культури початку ХХ ст. на підставі аналізу художньої спадщини та методу стилетворення у творчості І.Г.Мясоєдова. У порівняльному аспекті висвітлено пошуки стилю виконання твору митцями того часу у контексті філософсько-релігійних, соціально-політичних і морально-естетичних категорій. На підставі вивчення основних етапів формування творчої особистості художника надано оцінку його ролі у формуванні художньої культури України початку ХХ ст. Обговорено проблемні питання вивчення зразків вітчизняних митцій у еміграції та повернення несправедливо забутих імен художників на сторінки історії вітчизняної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Укр)6-8 Мясоєдов І. + Щ103(4Укр)61-2
Шифр НБУВ: РА318841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Лупій Т.Г. 
Інтеграція західноєвропейських художніх течій в образотворчому мистецтві Львова першої третини ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Т.Г. Лупій ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено інтеграційні процеси в образотворчому мистецтві Львова першої третини ХХ ст. На основі комплексного аналізу стану образотворчого мистецтва виявлено, що основними чинниками, які впливали на його розвиток були художня критика, літературно-мистецькі видання та мистецька освіта, яку львівські художники здобували в західноєвропейських мистецьких центрах. Досліджено характер формування та діяльність численних мистецьких товариств, гуртків, спілок, які діяли у Львові протягом першої третини ХХ ст. Встановлено, що найвиразніше процеси інтеграції з західноєвропейськими художніми течіями виявилися у творчості художників, які входили до складу групи львівських формістів, угруповання "Артес" та Асоціації незалежних українських митців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр-2Лво)61-2 + Щ103(0)61-2
Шифр НБУВ: РА318826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Купчинська Л.О. 
Творчість Теофіла Копистинського у контексті розвитку образотворчого мистецтва Галичини другої половини XIX - початку XX століть: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Л.О. Купчинська ; Львів. акад. мистец. — Л., 2003. — 19 с. — укp.

Вивчено діяльність одного з провідних художників Західної України другої половини XIX - початку XX ст. Т.Копистинського як графіка, живописця, громадського діяча у тісному зв'язку з суспільно-політичними та культурними подіями зазначеного періоду на західних землях України. На підставі дослідження великої джерельної бази визначено його роль та місце у мистецьких процесах Галичини того часу. Виявлено головні чинники, що вплинули на становлення та розвиток творчої особистості художника, які стали визначальними у процесі формування його світоглядних переконань та естетичних ідеалів. Розкрито художні та історико-культурні особливості творчості митця. Введено до наукового обігу низку невідомих до цього часу творів, передусім сакрального мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)5-8 Копистинський Т. + Щ103(4УКР331)5 +
Шифр НБУВ: РА326166

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Медведєва Л.В. 
Стильова еволюція творчості В.І.Зарецького в контексті мистецького нонконформізму 60 - 80-х років XX століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Л.В. Медведєва ; Київ. нац. ун-т культури і мистец.. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан мистецтвознавчого та культурологічного висвітлення стильової еволюції творчості В.І.Зарецького в контексті мистецького нонконформізму. З'ясовано головні тенденції розвитку та сутнісні особливості феномену мистецького нонконформізму в Україні. Розглянуто процес становлення індивідуального стилю В.І.Зарецького, оригінальність та новаторську сміливість його творів. Висвітлено творчість художника як яскравого представника київської школи шістдесятництва, його педагогічну діяльність, значення теоретичного доробку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-8 Зарецький В.І. +
Шифр НБУВ: РА326511

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Циганко О.П. 
Художньо-виставкова діяльність у Харкові (1917 - 1934 рр.): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.П. Циганко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито загальну картину художньо-виставкової діяльності у Харкові у 1917 - 1934 рр., визначено головні принципи і механізми організації, фінансування та інформаційної підтримки даних виставок, роль державних органів, профспілок, громадських організацій, творчих об'єднань та музейних установ у проведенні виставок, проаналізовано представлення в експозиціях провідних напрямів образотворчого мистецтва, зв'язок виставок з глядацькою аудиторією. Показано вплив художніх виставок на громадське життя та формування естетичних смаків публіки, зроблено висновки про головні напрямки еволюції художньо-виставкової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)61 л62 +
Шифр НБУВ: РА325738

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Соколюк Л.Д. 
Михайло Бойчук та його концепція розвитку українського мистецтва (перша третина ХХ ст.): Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.05 / Л.Д. Соколюк ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2004. — 35 с. — укp.

Висвітлено мистецьку діяльність М.Бойчука та проаналізовано його концепцію розвитку українського мистецтва у XX ст. Визначено роль школи М.Бойчука у процесі відновлення національної самобутності українського мистецтва. Визначено етапи розвитку школи М.Бойчука - від неовізантизму до "українського монументалізму" (бойчукізму), проаналізовано еволюцію творчого методу митця, з'ясовано вплив на його формування соціально-історичних та політичних змін в Україні. Виявлено зв'язок педагогічних та творчих методів школи з проблемами та творчими пошуками у світовій художній культурі першої третини XX ст., одним з яскравих явищ якої є культура українського національного відродження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)61-8 Бойчук, М. + Щ103(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА331255

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Оляніна С.В. 
Український іконостас XVIII - XIX ст. у структурі православного храму. Архітектурно-мистецька сутність і принципи реставрації: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / С.В. Оляніна ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2004. — 18 с.: рис. — укp.

Розглянуто український іконостас XVIII - XIX ст. як важливий елемент організації інтер'єру храму, твір архітектури та монументально-декоративного мистецтва. Розроблено методику комплексного графічного аналізу іконостасу в структурі храму, визначено основні типологічні групи іконостасів. Висвітлено еволюцію структури іконостасу дослідженого періоду в композиції та планувальній схемі. Визначено основні принципи та методи реставрації іконостасів в інтер'єрі храму, зокрема функціонуючого, які можуть бути застосовані на практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ117.166(4УКР)5 + Щ103(4УКР)-38 +
Шифр НБУВ: РА335020

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського