Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (307)Книжкові видання та компакт-диски (289)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю940.9$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Хрущ-Ріпська О.В. 
Психологічні засади формування у студентів педвузу готовності до майбутньої професійної діяльності (на матеріалі музвиховання): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Хрущ-Ріпська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертація містить теоретичне і експериментальне дослідження проблеми готовності до музично-педагогічної діяльності. З'ясовано, що успішність здійснення музично-педагогічної діяльності обумовлюється єдністю функціонування загальних і спеціальних здібностей особистості, серед яких спостережливість, антиципація, креативність, музикальність, експресивність і ставлення відіграють роль системоутворюючого фактору. Практична реалізація результатів дослідження міститься у визначенні основних принципів і підходів до організації навчальної діяльності студентів, спрямованої на актуалізацію і формування їх професійної готовності до музичного виховання в молодших класах загальноосвітніх шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91

Рубрики:

      
2.

Черненький Ю.П. 
Вплив когнітивного стилю вчителя на міжособистісні конфлікти з учнями: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.П. Черненький ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Розкрито зв'язок між когнітивним стилем учителя і його схильністю до міжособистісних конфліктів з учнями. Подано психологічний портрет конфліктогенного вчителя. Аналіз когнітивного стилю вчителів, схильних до конфліктів, дозволив установити, що цей зв'язок найбільш виразно виступає, якщо враховувати показники не одного параметру стилю, а їх системи; залежність від поля, тип реакції і когнітивну диференційованість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ю954.04-7 + Ю940.91-7
Шифр НБУВ: РА307631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Максимчук Н.П. 
Психологічні особливості становлення ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.П. Максимчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Поглиблено та розширено зміст поняття "ціннісні орієнтації майбутнього вчителя" як центрального компонента професійної спрямованості студента педагогічного вузу, що визначає успішність аксіологічної діяльності, формування світоглядної позиції та визначення особистісного смислу педагогічної діяльності. Встановлено чинники, що впливають на динаміку ціннісних орієнтацій, ієрархічну структуру, шляхи та засоби їх розширення. Виявлено зв'язок змісту ціннісних орієнтацій з особистісними характеристиками студентів педагогічного вузу (рівень самоактуалізації особистості майбутнього вчителя та його професійно-педагогічна спрямованість). Обгрунтовано, розроблено та апробовано систему розширення цінностей майбутнього вчителя активними методами навчання, практичні рекомендації викладачам психологічних дисциплін щодо процесу становлення ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя в процесі професійної підготовки у вищому навчальному педагогічному закладі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА311590 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Зубкова І.Ю. 
Динаміка Я-образу вчителя-професіонала: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Ю. Зубкова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

З'ясовано, що цілісність Я-образу вчителя-професіонала зумовлюється системою об'єктивних і суб'єктивних детермінант, а також гармонізацією особистісних властивостей, які надають даному образу якісну визначеність. Практична реалізація результатів дослідження здійснено за допомогою комплексу методів для ефективної діагностики розвитку цілісного Я-образу вчителя-професіонала. За результатами порівняльного аналізу динаміки Я-образу в педагогів-початківців і досвідчених вчителів виявлено прогресивні та деструктивні тенденції, що його змінюють. Доведено ефективність розробленої програми психолого-педагогічного навчання з елементами тренінгу особистісного зростання, спрямованого на підвищення адекватності Я-образу педагога, його активний розвиток та високий рівень педагогічної діяльності вчителя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч421.421 + Ю932.2-223
Шифр НБУВ: РА313680 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Терещук С.В. 
Психологічні детермінанти комунікативного потенціалу вчителя: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.В. Терещук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Вивчено психологічні детермінанти комунікативного потенціалу вчителя. Виявлено шляхи його актуалізації на етапі вузівської підготовки майбутнього педагога. Уточнено та конкретизовано уявлення про зміст, сутність та особливості комунікативного потенціалу вчителя. Виокремлено його психологічну та соціальну основи. Обгрунтовано доцільність комунікативної підготовки майбутніх спеціалістів, її детермінованість рівнем сформованості ціннісного ставлення до комунікативної діяльності, системою комунікативних знань і вмінь, перцептивно-рефлексивних та емпатійно-емоційних можливостей, психологічною готовністю студента до оптимальної реалізації свого комунікативного потенціалу в практичній педагогічній діяльності, мотивацією спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю953 + Ю940.91
Шифр НБУВ: РА312151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Макаренко С.С. 
Психологічні умови розвитку комунікативної компетентності учителя: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.С. Макаренко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Вивчено психологічні умови розвитку комунікативної компетентності учителя. Теоретично обгрунтовано й експериментально виявлено залежність розвитку комунікативної компетентності від сформованості у вчителів рефлексивного ставлення до себе як до суб'єктів професійно-педагогічної діяльності, адекватності та повноти їх уявлень про власну особистість, специфіки їх "імпліцитної концепції особистості", на підставі якої оцінено партнерів у спілкуванні, за наявністю в них умінь диференціювати й адекватно виражати власні почуття та психоемоційні стани. Розроблено й апробовано методику розвитку у вчителів продуктивного рівня комунікативної компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-994 + Ю940.91 + Ч421.430
Шифр НБУВ: РА312542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Савоста А.В. 
Психологічні особливості професійно-пізнавальної потреби майбутніх учителів спеціальних загальноосвітніх шкіл: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.В. Савоста ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі узагальнення літературних джерел з проблеми професійно-пізнавальної потреби досліджено її психологічні особливості та динаміку майбутніх учителів спеціальних загальноосвітніх шкіл у процесі навчання в педагогічному вузі. Розкрито сутність і структуру професійно-педагогічної потреби, виявлено й обгрунтовано емпіричні показники та рівні її розвитку. Обгрунтовано необхідність врахування психолого-педагогічних чинників, зокрема, професійно-педагогічної спрямованості студентів, усвідомлення значення знань за фахом у вирішенні практичних питань, інтересу до педагогічної діяльності, усвідомлення життєвих цілей, спрямованості на самореалізацію у процесі оволодіння педагогічною професією з метою оптимізації розвитку професійно-пізнавальної потреби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч489.518.7
Шифр НБУВ: РА318235 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Федорчук В.В. 
Психолого-педагогічна підготовка майбутнього вчителя до організації музично-пізнавальної діяльності учнів початкової школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Федорчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблему підготовки майбутнього вчителя до організації музичного пізнання в початкових класах. Обгрунтовано значення ідей гуманістичної психології, феноменології, роль рефлексії, внутрішньодіалогового мислення у пізнанні музичного мистецтва. Визначено критерії та рівні готовності студентів до організації рефлексивної музично-пізнавальної діяльності. Розроблено й апробовано поетапну методику психолого-педагогічної підготовки студентів до організації музичного пізнання в початковій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4Укр)31-3 + Ю940.91 + Ч489.518.3
Шифр НБУВ: РА317082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Вітюк Н.Р. 
Психологічні особливості формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Р. Вітюк ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — 20 с. — укp.

Наведено структуру змістових характеристик комунікативних здібностей вчителя, розкрито їх специфіку в гуманістичній парадигмі освіти. Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено модель формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів. Показано взаємозв'язок між результативністю формування даних здібностей у майбутніх вчителів і психологічними умовами (рівнем потреби у спілкуванні студента, особливостями спілкування у студентській групі). Встановлено, що умовою формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів є їх комунікативна підготовка під час навчання у вузі. Виокремлено психологічні передумови ефективної комунікативної підготовки, обгрунтовано використання психолого-педагогічних форм зазначеної підготовки, визначено напрями подолання комунікативної неготовності та некомпетентності студентів. Встановлено шляхи оптимізації процесу формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.4 + Ю940.91 + Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА319693 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Созонюк О.С. 
Детермінанти розвитку психологічної культури вчителя початкової школи: Автореф. дис.... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.С. Созонюк ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні підходи до розуміння детермінації якості особистості вчителя. Розкрито специфіку поняття "психологічна культура вчителя початкової школи", викладено сутнісні характеристики детермінантів її розвитку. Розроблено концептуальну структурно-функціональну модель психологічної культури вчителя початкової школи. Експериментально досліджено особливості сформованості та дії показників екзо-, онто- та ендодетермінантів її розвитку. Описано особистісно детерміновану модель розвитку психологічної культури вчителя початкової школи. Наведено методичні рекомендації щодо цілеспрямованого розвитку психологічної культури вчителя початкової школи як фактора підвищення ефективності його психолого-педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч489.518.3
Шифр НБУВ: РА321558

Рубрики:

      
11.

Романкова Л.М. 
Моделювання конфліктних ситуацій як засіб оптимізації міжособистісних стосунків в педагогічному колективі: Автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.М. Романкова ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Вивчено способи запровадження методу моделювання з метою корекції конфліктної взаємодії в педагогічному колективі. Проаналізовано теоретико-методологічні та концептуально-методичні засади модельного вивчення та корекції конфліктної взаємодії. Встановлено, що моделювання як оперування образно-символічними, фізичними (матеріальними), математичними (зокрема, графоаналітичними) моделями є дієвим засобом профілактики неконструктивного розв'язання конфліктів та корекції реальної конфліктної поведінки в педагогічному спілкуванні. Проведено моделювання конфліктної взаємодії, яке здійснено з використанням способів графологічної репрезентації, ігрового моделюванння та символічного (проективного) малювання в організаційно-методичних форматах науково-методичного семінару вчителів і соціально-психологічного тренінгу. На достовірній емпіричній базі підтверджено ефективність методу моделювання в системі активного соціально-психологічного навчання педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ю954.04 + Ч421.42
Шифр НБУВ: РА321225

Рубрики:

      
12.

Чорна І.М. 
Формування психологічної готовності майбутнього вчителя до профорієнтаційної роботи у школі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Чорна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Визначено структуру психологічної готовності студента до профорієнтаційної роботи в школі, емпіричні показники, критерії оцінки та рівні сформованості даного феномену. Створено комплекс методик для діагностики рівня сформованості, розроблено систему психолого-педагогічної роботи з формування психологічної готовності студента до профорієнтаційної роботи в школі. На підставі результатів експериментального дослідження встановлено, що ефективність формування психологічної готовності студента до профорієнтаційної роботи в школі забезпечується шляхом комплексного формування мотиваційного, емоційного, когнітивного, операційно-дійового компонентів за умов домінуючої ролі когнітивного та операційно-дійового.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 р + Ю941.19 + Ч489.511.203 +
Шифр НБУВ: РА326240

Рубрики:

      
13.

Гальцева Т.О. 
Психологічні особливості включення вчителя в педагогічні системи навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.О. Гальцева ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Проаналізовано основні соціальні та психологічні чинники, що впливають на розвиток інноваційного педагогічного процесу. Встановлено, що включення до інноваційного процесу вимагає від педагога особистісного та професійного самозмінення. Побудовано низку моделей, які поступово розкривають психологічну структуру та механізми вибору вчителем педагогічної системи навчання, показано, що базовим психологічним компонентом прийняття нової педагогічної системи є його особистісна зрілість. Розроблено модель процесу прийняття рішення щодо вибору нової педагогічної системи та визначено параметри психологічної готовності до акту вибору. Сформульовано принципи та показано можливості цілеспрямованого формування цієї готовності в закладах післядипломної освіти. Розроблено навчальні програми, спрямовані на підвищення здатності вчителя до здійснення усвідомленого ним вибору за умов реформування освіти. Наведено рекомендації щодо оптимізації процесу підготовки та перекваліфікації вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю940.91 + Ч421.421 +
Шифр НБУВ: РА324521

Рубрики:

      
14.

Остополець І.Ю. 
Діагностика і психокорекція професійних фрустрацій вчителя: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Ю. Остополець ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

На підставі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито теоретичні концепції вивчення проблеми фрустрації. Визначено суть і психологічний зміст фрустрації та фрустрованості, види, причини виникнення, генез. Розкрито специфіку педагогічної діяльності у контексті вивчення фрустрації. Проаналізовано особливості впливу механізмів психологічного захисту на розвиток професійних фрустрацій вчителів. Вивчено особливості впливу зовнішніх і внутрішніх факторів на виникнення та розвиток фрустрованості вчителів, а саме: зміна умов діяльності у сучасній освітній системі, труднощі професійного становлення, порушення Я-концепції та її складових, напруженості (частоти та кількості фруструючих ситуацій) тощо. Визначено рівень фрустрованості вчителів, встановлено взаємозв'язки між фрустрованістю й особливостями вибору засобів спілкування з учнями. Досліджено домінуючі стратегії фрустраційного реагування у напружених ситуаціях професійної діяльності, розроблено змістовні критерії та репрезентовано рівневу класифікацію фрустрованих вчителів. Розроблено програму діагностики та психокорекції фрустрованості педагогів. Визначено шляхи, методи та прийоми діагностичної та психокорекційної роботи, описано інтенсивні та екстенсивні засоби подолання фрустрації вчителів, представлено глибокий та змістовний аналіз психокорекційної програми. Обгрунтовано пріоритетність вибору групових методів психокорекційної роботи. Ефективність використання психокорекційної програми знайшла підтвердження у ході формуючого та контрольного експериментів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю940.91 + Ч421.421 +
Шифр НБУВ: РА326060

Рубрики:

      
15.

Кононенко А.О. 
Психологічні складові індивідуального іміджу сучасного педагога: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.О. Кононенко ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечнікова. — О., 2003. — 20 с. — укp.

З застосуванням іміджелогічного підходу розглянуто педагогічну діяльність та оцінено її ефективність з погляду стихійного чи свідомого формування конкретного іміджу педагога. Висвітлено механізм формування індивідуального іміджу педагога як стереотипізацію будь яких моделей професійної поведінки, прийняття їх як символів успіху чи невдачі педагогічної діяльності. На базі такого розуміння розроблено конкретні методики конструювання індивідуальних іміджів у педагогічній діяльності. Виділено вимірювані та верифіковані соціально-психологічні характеристики особистості, що впливають на ефективність іміджевої поведінки педагога. Розроблено методику виміру ефективності індивідуального іміджу, що базується на методах виміру узгодженості/неузгодженості групових оцінок і самооцінок, а також схему конструювання індивідуального іміджу педагога, яка дозволяє підвищити авторитет вчителя та посилити його вплив на вихованців у процесі професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91-7 + Ч421.421 +
Шифр НБУВ: РА323079

Рубрики:

      
16.

Дубравська Д.М. 
Динаміка особистісних утворень майбутнього педагога на етапі первинної професіоналізації (на матеріалі дослідження студентів педагогічного коледжу): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Д.М. Дубравська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему становлення й розвитку в процесі первинної професійної підготовки майбутніх педагогів психологічних утворень, які є сутнісними характеристиками особистості як суб'єкта педагогічної діяльності. Проаналізовано основні теоретичні й експериментальні підходи щодо розв'язання зазначеної проблеми, наведено тезу про існування відносно константного переліку психологічних утворень, які є основними структурними компонентами особистісної готовності до професійно-педагогічної діяльності. Встановлено, що основою особистісної готовності до її успішної реалізації є показники загальної інтернальності, самоприйняття, сенсожиттєві орієнтації, упевненість у собі і мотивація саморозвитку, які опосередковано пов'язані зі створенням педагогічних ситуацій толерантної взаємодії й підтримки, а також умов для задоволення потреб суб'єктів учіння у самопізнанні і саморозвитку. Запропоновано програму оптимізації у майбутніх педагогів здатності до саморегуляції як чинника успішного здійснення професійно-педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч479.511.203 +
Шифр НБУВ: РА329384

Рубрики:

      
17.

Лісова Н.І. 
Розвиток психолого-педагогічної компетентності молодих учителів у системі післядипломної освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.І. Лісова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Здійснено системний аналіз діяльності методичних служб на шкільному та міському/районному рівні стосовно розвитку психолого-педагогічної компетентності молодих учителів. Обгрунтовано необхідність створення відповідної методики, а також представлено експериментально перевірену методику цього розвитку, показано її позитивний вплив на розвиток даної компетентності й успішну адаптацію та становлення. Розроблено рекомендації щодо підготовки супровідників (адміністрації школи, вчителів-наставників, керівників методичних форм роботи, методистів методичного кабінету, практичних психологів) до управління організаційним супроводженням молодих учителів у системі методичної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ч489.514(4УКР)78 + Ю940.91 +
Шифр НБУВ: РА340626

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Погребняк О.М. 
Особливості особистості вчителя в системі розвивального навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Погребняк ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Виявлено, що особистість вчителя у разі розвивального навчання значою мірою відрізняється від особистості вчителя за традиційного навчання. Зазначено, що особистісні якості вчителя впливають на формування особистісних і навчальних характеристик учня. З'ясовано, що існує певна етапність засвоєння педагогом професійної діяльності у системі розвивального навчання, яка характеризується типовими труднощами та професійними кризами педагогів. Важливим чинником успішності оволодіння системою розвивального навчання є адекватний системі метод підготовки педагогів. Найефективнішим методом навчання, який відповідає логіці та суті побудови системи розвивального навчання, є метод інтенсиву. На підставі результатів теоретичного й експериментального дослідження розроблено методичні рекомендації для психологічних служб, а також принципи соціально-психологічного тренінгу для педагогів, які засвоюють систему розвивального навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч421.22 +
Шифр НБУВ: РА350145

Рубрики:

      
19.

Анцибор А.І. 
Соціально-психологічні характеристики особистості сільського вчителя як лідера громадської думки: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / А.І. Анцибор ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні положення про сукупність соціально-психологічних рис сільського вчителя, висвітлено проблематику процесу формування громадської думки на селі в контексті впливу педагога та інших категорій і персонажів сільського населення. Визначено соціально-психологічний статус вчителя в проблемному полі сільського соціуму, розкрито лідерський потенціал на основі виявлення психосемантичної структури соціально значущих рис, що актуалізуються в процесі виконання громадських функцій. Показано ступінь впливу педагога на перебіг громадської думки як представника провідної категорії сільського соціуму. Проведено порівняльний аналіз образу сільського вчителя як лідера громадської думки в уявленнях односельчан, рефлексивну оцінку та самооцінку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ю955.3 +
Шифр НБУВ: РА352885

Рубрики:

      
20.

Чернобровкін В.М. 
Психологія прийняття рішень у педагогічній діяльності: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / В.М. Чернобровкін ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 42 с. — укp.

Досліджено механізми й особливості процесу прийняття вчителями рішень за проблемних ситуацій педагогічної діяльності. На підставі аналізу різних форм детермінації активності педагога - причинної, цільової та ціннісної - утверджується положення про ієрархічну будову механізмів, на базі яких здійснюється процес прийняття рішень за проблемних ситуацій педагогічної діяльності. На рівні причинної детермінації активність педагога розгортається за схемою поведінки, її зміст і напрямок визначається поєднанням зовнішньої ситуаційної стимуляції з афективно-поведінковими патернами, сформованими за процесу індивідуального розвитку педагога та спрямованими на захист і підтримку цілісності його Я. У аспекті цільової детермінації активність педагога постає як діяльність, що контролюється процесами свідомого цілепокладання. Діяльнісна будова процесу прийняття педагогічного рішення може бути описана з використанням змістовно-смислової та функціонально-операційної складових. Змістовно-смислову сторону процесу прийняття рішення утворює динаміка сенсів, які актуалізуються під час сприймання ситуації, обміркування та зважування рішення впродовж усього процесу. Запропоновано функціональну модель структури процесу прийняття рішення у педагогічній діяльності, яка передбачає використання системи дій і операцій, здійснюваних педагогами на усіх етапах цього процесу. Досліджено певні закономірності, взаємопов'язані з впливом на процес прийняття педагогічних рішень ціннісних детермінант. Визначено критерії ефективності педагогічних рішень і встановлено, що за умов спеціально організованої діяльності, яка є базою технології рефлексивно-цільового тренінгу, у вчителів розвиваються уміння прийняття ефективних педагогічних рішень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.222 + Ю940.91-39 + Ч421.3 +
Шифр НБУВ: РА351872

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського