Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (289)Книжкові видання та компакт-диски (446)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю952.2-734$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 106
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Пасічняк Р.Ф. 
Психологічні особливості особистісного самовизначення старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Р.Ф. Пасічняк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей особистісного самовизначення старшокласників, його змісту, умов ефективності. Показано обумовленість особистісного самовизначення старшокласників соціокультурними умовами життєдіяльності, розкрита динаміка розвитку ціннісних орієнтацій підростаючої особистості, обгрунтовуються показники психологічного забезпечення процесу особистісного самовизначення старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734

Рубрики:

      
2.

Іванова О.В. 
Оціночні еталони як засіб діагностики індивідуально-психологічних властивостей особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Іванова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Захищається теоретичне та експериментальне дослідження вікових та індивідуально-психологічних властивостей особистості при нечіткому лінгвістичному оцінюванні в період юність - дорослість. В теоретичній частині вивчається механізм процесу оцінювання в світлі філософських та психологічних розробок і природа нечітких лінгвістичних оцінок, які використовуються при прийнятті рішення, виборі та оцінці альтернатив. Розкриваються загальні закономірності в оцінюванні, причому, індивід з його властивостями розглядається як достатньо ірраціональна частина аналітичної процедури оцінного процесу. В експериментальній частині роботи досліджуються стійкі взаємозв'язки між якісними поняттями та їх кількісними еквівалентами, що використовуються в процесі прийняття рішення; вивчаються взаємозв'язки між віковими та індивідуально-психологічними властивостями особистості та суб'єктивними оцінними еталонами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734с

Рубрики:

      
3.

Кузікова С.Б. 
Корекція Я-концепції як умова подолання конфліктності у підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.Б. Кузікова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано психологічний зміст і причини виникнення внутрішньої та зовнішньої конфліктності підлітка. Розглянуто особливості становлення Я-концепції у молодшому підлітковому віці, її вплив на поведінку підлітка та формування його особистості загалом. Теоретично та практично обгрунтовано необхідність переростання корекції у самокорекцію як умови ефективного розв'язання задач корекції. Розроблено та обгрунтовано програму та методичне забезпечення корекції Я-концепції підлітків з метою зниження їх конфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА309235 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Бушай І.М. 
Психологічні особливості розвитку "Я - образу" акцентуйованих підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Бушай ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання процесу становлення "Я - образу" підлітків з найбільш поширеними акцентуаціями характеру. Теоретично обгрунтовано модель формування "Я - образу" підростаючої особистості. Встановлено загальні та індивідуальні особливості розвитку окремих структурних компонентів моделі "Я - образу" (когнітивного, емоційно-оцінного, поведінкового) в поєднанні з індивідуально-психологічними характеристиками чотирьох найбільш поширених у сучасних школярів типів акцентуацій - лабільної, демонстративної, гіпертимної, нестійкої. Практично перевірено систему психокорекційної роботи, зорієнтованої на оптимізацію розвитку адекватного "Я - образу" підлітків-акцентуантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА312360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Дзюбко Л.В. 
Психологічні особливості ранньої шкільної дезадаптації і шляхи її подолання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.В. Дзюбко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Встановлено, що причини збільшення випадків ранньої шкільної дезадаптації (РШД) не тільки в особистісних властивостях дітей, а й у специфіці сучасної соціальної ситуації. Розкрито психологічні механізми та психосоціальну специфіку виникнення ранньої шкільної дезадаптації. З'ясовано, що психологічним механізмом активізації РШД є, зокрема, негативна каузальна атрибуція, під дією якої вчителі не усвідомлють справжніх причині мимоволі припускають стан дезадаптованості дітям. Розроблено та апробовано методику модулюючого експерименту з метою подолання психологічно деструктивного спілкування з дітьми. На основі дослідження уточнено функції психологічної служби початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА310342 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Абдюкова Н.В. 
Психологічні особливості соціалізації сучасного підлітка: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Н.В. Абдюкова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Висвітлено теоретичні аспекти проблеми соціалізації сучасного підлітка. З'ясовано змістовну та процесуальну сторони соціалізації підростаючої особистості. Виявлено умови і чинники, що впливають на ефективність процесу соціалізації сучасного підлітка. Визначено шляхи оптимізації даного процесу за сучасних умов. Вперше розкрито особливості сучасного процесу становлення підростаючої особистості, а також здійснено їх порівняння з особливостями соціалізації підлітків 1970 - 80-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА308659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Вівчарик 
Психологічні механізми самореалізації жінки (на прикладі жіночої молоді, включеної у творчу професійну діяльність): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Тетяна Петрівна Вівчарик ; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.31 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА310710

Рубрики:

      
8.

Шебанова 
Профілактика та корекція агресивної поведінки студентів засобами тренінгу спілкування: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Світлана Георгіївна Шебанова ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю937-953.6 + Ч481.43
Шифр НБУВ: РА310918

Рубрики:

      
9.

Нікітіна І.В. 
Психологічні особливості суб'єктного самовизначення особистості в період повноліття: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / І.В. Нікітіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Подано психологічний аналіз самовизначення особистості як суб'єкта активності в умовах навчання у вищих закладах освіти. Розвинуто новий напрямок гуманістичної психології і філософії, пов'язаний з розвитком суб'єктної активності людини. Встановлено, що період повноліття є сензитивним для розвитку суб'єктного самовизначення особистості. Здійснено аналіз проблеми суб'єктного самовизначення особистості студента як суб'єкта активності в умовах навчально-виховного процесу ВЗО. Розкрито психологічний зміст поняття "суб'єктне самовизначення особистості", його динаміку в індивідуально-психологічному просторі людини. Виділено психологічні детермінанти і критерії самовизначення особистості як суб'єкта активності в період повноліття. Встановлено глибокий зв'язок досліджуваного процесу з розвитком суб'єктної активності та з самоставленням особистості. Вивчено структуру процесу суб'єктного самовизначення особистості як мотиваційного вчинку. З'ясовано, що гловним механізмом його функціонування виступає механізм породження та прийняття смислу "Я - як суб'єкт активності". Запропоновано практикум зі суб'єктного самовизначення особистості студента.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА308216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Василишина Т.В. 
Емпатія як фактор ефективності педагогічного спілкування: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Василишина ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально виявлено психологічні чинники, що зумовлюють формально-динамічні та змістовні характеристики перебігу особистісних взаємостосунків за умов реалізації педагогом професійної діяльності педагога. Розглянуто взаємозв'язок між рівнем сформованості у педагога здатності до емпатії та особливостями розгортання ним комунікативної взаємодії, а також між розвитком у нього саморефлексії та особливостями педагогічного спілкування. Розроблено та апробовано систему завдань, спрямованих на формування у вчителів-початківців готовності до педагогічного спілкування, що відповідає принципам суб'єкт-суб'єктної організації даного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА309144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Кириченко Т.В. 
Психологічні механізми саморегуляції поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Кириченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розширено теоретичні та методичні уявлення про особливості розвитку та сутність психологічних механізмів саморегуляції поведінки у підлітковому віці. Визначено провідні психологічні механізми саморегуляції поведінки підлітків: ціннісні орієнтації, рівень домагань, локус контролю, потребу в досягненні успіху, мотивацію схвалення, прагнення до самоствердження та визнання. Виявлено критерії та рівні розвитку психологічних механізмів саморегуляції поведінки підлітків. Висвітлено внутрішньофункціональні зв'язки між вказаними механізмами. Відзначено, що домінуючими компонентами саморегуляції поведінки підлітків є ціннісні орієнтації, самоствердження, визнання. Доведено ефективність розробленої системи навчально-виховних заходів, яка включала в себе серії занять (моделювання ситуації, малювання, ігрові імітації, імпровізації, проекції) та психологічні техніки, вправи та прийоми щодо розвитку психологічних механізмів саморегуляції поведінки підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА314928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Турбан В.В. 
Розвиток у першокласників здатності до спільної діяльності у ситуаціях невизначеності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Турбан ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено процес становлення здатності першокласників до спільної діяльності у ситуаціях невизначеності. Уточнено психологічні дефініції поняття невизначеності у контексті вікової та педагогічної психології. Показано, що ситуація невизначеності є чинником актуалізації та структурування спільної діяльності, відтак і фактором особистісного становлення першокласника. Створено й апробовано систему методичних прийомів оптимізації процесу становлення спільної діяльності на початковому етапі шкільного навчання. Наведено нові діагностичні методики, спрямовані на виявлення особливостей групової взаємодії. Запропоновано також спосіб визначення рівня адаптованості першокласника до ситуацій невизначеності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ю952.2-734 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА314971 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Баришева О.І. 
Самовизначення та самореалізація як мотив участі старшокласників у гуртковій роботі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.І. Баришева ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Наведено результати теоретичного й експериментального дослідження мотиваційної сфери самовизначення старшокласника. Розкрито психологічну сутність позашкільної нерегламентованої творчої діяльності з елементами психологічного всеобучу учнів та специфіку вияву вказаної діяльності щодо самовизначення старшокласника. З'ясовано специфіку мотивації участі старшокласників у літературно-драматичній діяльності. Розроблено й апробовано програму та модель позашкільної літературно-драматичної діяльності, яка сприяє самовизначенню та самореалізації старшокласника. Виявлено залежність між розвитком особистості, що прагне самовизначитися, та особливостями виховного впливу нерегламентованої творчої діяльності на учнів. Експериментально доведено, що особистісні новоутворення, які формуються в процесі навчання за рекомендованою програмою - ініціативність, рефлексія, гуманістична спрямованість, адекватність ставлення до себе та оточуючих, прагнення самореалізації - переростають у відносно стійкі внутрішні регулятори поведінки, сприяють розвитку індивіда як активної особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 + Ю984.546-723
Шифр НБУВ: РА313901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Лютак О.З. 
Психологічні особливості соціалізації старшокласників у загальноосвітній школі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.З. Лютак ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Наведено результати теоретичного й експериментального дослідження процесу соціалізації старшокласників у сучасній загальноосвітній школі, розкрито її специфіку. Досліджено психологічні особливості, які сприяють успішній соціалізації та запобігають виникненню особистісних деструкцій школярів. Проаналізовано динаміку й основні тенденції розвитку ціннісних орієнтацій старшокласників за умов сучасної школи. Встановлено, що результативність процесу соціалізації старшокласників у школі визначається їх соціально значущою спрямованістю, рівнем розвитку ціннісних орієнтацій, своєчасним запобіганням особистісним деструкціям учнів; комунікативною компетентністю учасників взаємодії у шкільному середовищі; залученням учнів до спеціально організованої, ціннісно насиченої навчально-виховної та творчої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.331.3
Шифр НБУВ: РА315811 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Безверхий О.С. 
Розвиток моральної саморегуляції у молодшому шкільному віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.С. Безверхий ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2001. — 19 с. — укp.

Розкрито психологічний зміст розвитку моральної саморегуляції в молодшому шкільному віці у зв'язку з попередніми та наступними віковими періодами. Розглянуто будову та типологію моральної саморегуляції. Встановлено, що тип моральної саморегуляції має значну стійкість і зберігається, починаючи з молодшого шкільного віку, в переважної більшості людей. Розроблено експериментальні методики діагностики моральної саморегуляції молодшого школяра - методику тематичної проекції внутрішніх станів молодшого школяра у процесі здійснення морального вчинку та методику рангування соціальних ситуацій. З використанням цих методик побудовано науково обгрунтовану типологію моральної саморегуляції. Модифіковано й апробовано метод символдрами, як засіб корекції моральної саморегуляції молодшого школяра. З'ясовано особистісні передумови успішності психокорекції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734с27 + Ю771.23 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА316858 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Главінська О.Д. 
Вплив низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Д. Главінська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження особливостей становлення самооцінки в дітей молодшого шкільного віку, зокрема, у разі несприятливої ситуації розвитку, викликаної хронічною шкільною неуспішністю. Проаналізовано підходи різних психологічних шкіл до трактування природи самооцінки, детермінант недостатнього рівня в оволодінні шкільною програмою, засобів корекції навчальної неуспішності школяра. На підставі теоретичного й експериментального аналізу впливу низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра виявлено, що учні з низькою навчальною успішністю мають викривлення в особистісній сфері, що є наслідком психотравмуючої ситуації неуспіху. Встановлено, що перешкодою у підвищенні навчальної успішності дітей (з нормальним інтелектуальним розвитком) є неадекватне самосприйняття, недостатній розвиток саморегуляції, знижена розумова працездатність. Визначено шляхи оптимізації засвоєння знань учнями завдяки поєднанню валеологізації навчально-виховного процесу з розвивальним навчанням та психокорекційними заняттями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ю952.2-734 + Ю984.030.2-81
Шифр НБУВ: РА318758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Чепіга Л.П. 
Розвиток Я-концепції у підлітковому віці в залежності від засобу організації учбової діяльності у початковій школі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.П. Чепіга ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання впливу засобу організації учбової діяльності в початковій школі на розвиток Я-концепції особистості в підлітковому віці. Виявлено специфічні розходження в структурі та механізмах формування Я-концепції, а також протіканні підліткової кризи самосвідомості в учнів, які навчалися в початковій школі за системою Д.Б.Ельконіна - В.В.Давидова, та в учнів, які навчалися за традиційною системою викладання. Доведено, що становлення дитини як суб'єкта навчальної діяльності (за умов спеціального формування навчальної діяльності в початковій школі) істотно впливає на розвиток Я-концепції в підлітковому віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА318594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Антонець М.О. 
Особливості формування самосвідомості у дітей-погодків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.О. Антонець ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с.: рис. — укp.

Досліджено особливості становлення самосвідомості в дітей-погодків у порівнянні з близнюками та різновіковими дітьми. Розроблено дослідницьку модель формування самосвідомості у сибсів. У родинах погодків, близнюків та різновікових дітей зазначено відповідно симетричні, метакомплементарні та комплементарні стосунки, які відображаються в діадному спілкуванні сибсів. Показано, що ці стосунки впливають на виникнення узгодженої схильності до орієнтації в соціальному середовищі в погодків, у близнюків - протиставної схильності, а у різновікових дітей - іррадійованої. В погодків зазначено тенденцію до резонансних здібностей та тенденцію до більшої активності чи саморегуляції. Константовано ймовірність виникнення в погодків схожої з близнюками феноменології у поведінці. Знайдено специфічні діадні феномени спілкування в погодків: феномен "напруженої близькості" та феномен "тимчасового обопільного запозичення поведінки". В погодків виявлено порівняльну форму функціонування самосвідомості, у близнюків - приховану (латентну) форму, а у різновікових дітей - відкриту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА322465

Рубрики:

      
19.

Рождественський А.Ю. 
Рефлексія тілесного потенціалу в життєвому самовизначенні старшокласників: Автореф. дис...канд. психол. наук: 19.00.07 / А.Ю. Рождественський ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості проектування старшокласниками життєвого шляху залежно від типу усвідомлення ними власних тілесних можливостей. Розкрито роль і місце тілесної складової у Я-структурі учнів старшого шкільного віку, специфіку відображення останньої у змісті та способах проектування ними свого життєвого шляху. Створено та апробовано оригінальний діагностичний прийом оцінки рівня здатності старшокласника до саморефлексії тілесного потенціалу. Показано, що характер вибору старшокласниками форми самовизначення (аморфної, фрагментарної, структурованої) у просторі майбутніх життєвих відносин зумовлюється типом самоусвідомлення (рефлексії) ними власних тілесних можливостей (тілесного потенціалу), зокрема, вітальних, конформних та особистісних. Зроблено висновок щодо необхідності доповнення існуючих пояснювальних схем функціонування механізму саморегуляції поведінки відомостями зі сфери феноменології тілесного способу буття людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328
Шифр НБУВ: РА319262 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Середюк Л.А. 
Педагогічні умови оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.А. Середюк ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Змодельовано комплекс педагогічних умов оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників на засадах адаптивно-розвивального механізму соціалізації особистості. Запропоновано включати мотиви та потреби самовираження учнів у нові виховні ситуації, що створюються за допомогою спеціально розроблених виховних засобів. Відзначено, що потреби самовираження старшокласників реалізуються завдяки розширенню сфери їх діяльності та виконання творчої діяльності. Експериментально доведено, що обгрунтований комплекс педагогічних умов сприяє підвищенню рівня особистісного самовираження старшокласників, покращує міжособистісні стосунки суб'єктів виховного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ю952.2-734 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА320618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського