Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (73)Книжкові видання та компакт-диски (182)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю953.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
1.

Шкурко Я.І. 
Вплив комунікативних особливостей жінки-керівника закладу освіти на ефективність її управлінської діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Я.І. Шкурко ; АПН України. Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено вивченню комунікативних особливостей жінки-керівника загальноосвітнього навчального закладу та їх впливу на ефективність її управлінської діяльності, а також визначенню можливостей їх урахування з метою підвищення ефективності роботи директора школи. Розроблено теоретико-методичні засади дослідження комунікативних якостей керівників шкіл з урахуванням фактора статі. Виявлено інтегральну характеристику управлінської взаємодії директорів шкіл - комунікативне ядро. На основі експерименту обгрунтовано вплив комунікативних якостей керівників різної статі на ефективність їх управлінської діяльності. Розроблено й апробовано спецкурс "Психологія статевих відмінностей керівників загальноосвітніх закладів системи загальної середньої освіти", цикл лекцій, практичних (семінарських) занять і тематичних дискусій, інші програмно-методичні матеріали з метою урахування фактора статі у процесі перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних педагогічних працівників освіти, зокрема, жінок - директорів шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189 + Ю953.41
Шифр НБУВ: РА308301 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Дмитренко М.Й. 
Ділове спілкування як феномен соціальної дійсності: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / М.Й. Дмитренко ; Харк. ун-т повітр. сил. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено питання соціально-філософского аналізу ділового спілкування як відносно самостійного явища громадського життя. Значну увагу приділено зівставленню спілкування та ділового спілкування у контексті категорій загального й особливого, що дозволяє виявити якісні характеристики й особливості функціональної спрямованості ділового спілкування. Представлено ділове спілкування у своїй якісній визначеності. Виявлено характерні риси, що дозволяють інтерпретувати його як факт історичних змін соціальної дійсності, культурних і цивілізаційних перетворень, які відбуваються у суспільстві, як модифікацію спілкування й одиницю видового різноманіття у системі соціальної взаємодії. Розглянуто аспект ділового спілкування як феномену соціальної дійсності та його системотвірні детермінанти, серед яких визначено морально-етичну імперативність, знаково-символічне поле та координати динаміки (конфлікт, співробітництво).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*333.4 + Ю953.41 + Ю704.8 +
Шифр НБУВ: РА341392

Рубрики:

      
3.

Яновська О.Є. 
Ділове спілкування як чинник результативності діяльності педагогічного колективу: автореф. дис... канд. психол. наук.: 19.00.05 / О.Є. Яновська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Визначено, що результативність діяльності педагогічного колективу пов'язана із комунікативною успішністю, яка складається з контактності, комунікативної сумісності, адаптованості й емоційного задоволення спільною діяльністю членів спільноти. Доведено, що ділове спілкування є передумовою результативності діяльності педагогічного колективу та може негативно впливати на саоорганізаційні процеси у ході міжособистісних взаємин членів педагогічної спільноти. Розкрито сутність ділового спілкування як чинника, що сприяє розвитку таких складових результативності діяльності педагогічного колективу як ефективність та успішність, а також окремих якостей його розвитку - підготовленості до діяльнсоті, спрямованості, організованості, активності, згуртованості, інтегративності, референтності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.41 + Ч314 + Ч311.42 +
Шифр НБУВ: РА362622

Рубрики:

      
4.

Шинкаренко І.О. 
Особливості соціально-перцептивної регуляції професійного спілкування працівника ОВС: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.06 / І.О. Шинкаренко ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено залежність рівня розвитку соціальної перцепції від індивідуально-психологічних особливостей особистості, навчально-професійної підготовки, специфіки професійної діяльності та спілкування. Показано значення неварбальної мови спілкування, зокрема, виявлено її суттєву роль у формуванні комунікативної компетентності професіоналу системи людина - людина. Встановлено залежність особливостей невербальної поведінки особистості від її індивідуально-психологічних якостей, змісту навчальної та професійної діяльності, спілкування. На підставі результатів системного теоретичного аналізу процесу соціальної перцепції сформовано її структурно-функціональну модель, що відображає регулятивну функцію та функціональні зв'язки даної якості з іншими когнітивними та регуляторними підсистемами особистості у професійному спілкуванні працівника ОВС. На підставі результатів проведеного дослідження здійснено попереднє прогнозування професійно важливих якостей особистості, необхідних для формування адекватного сприйняття людей. Визначено перспективи корекції низького рівня соціально-перцептивної регуляції процесу професійного спілкування працівника ОВС. Доведено доцільність впровадження у систему професійної перепідготовки працівників ОВС соціально-психологічного тренінгу. Показано можливості застосування даної методики для корекції негативних стереотипів сприйняття інших людей та формування соціально-перцептивних якостей особистості оперативного працівника ОВС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.1 + Ю953.41 + Х819(4УКР)112.010.22 +
Шифр НБУВ: РА340586

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
5.

Мисечко О.В. 
Педагогічна технологія формування вмінь службового спілкування у майбутніх офіцерів-прикордонників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Мисечко ; Нац. акад. держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2006. — 20 с. — укp.

Наведено критерії та показники оцінки ефективності службового спілкування у курсантів-прикордонників. Обгрунтовано ефективність педагогічної технології формування вмінь службового спілкування у майбутніх офіцерів-прикордонників, яку реалізовано за наступних педагогічних умов: удосконалення робочих програм і тематичних планів навчальних дисциплін, методики проведення занять з курсантами-прикордонниками, урахування в навчально-виховному процесі соціокультурних особливостей представників іноземних країн. Розроблено методичні рекомендації для курсантів-прикордонників щодо службового спілкування у процесі професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)397-3 + Ю953.41 +
Шифр НБУВ: РА342907

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Берестецька Н.В. 
Підготовка майбутніх офіцерів-прикордонників до професійного спілкування у процесі навчання гуманітарних дисциплін: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Берестецька ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено модель організації підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до професійного спілкування у процесі навчання гуманітарних дисциплін. Визначено та систематизовано особливості професійного спілкування офіцерів-прикордонників (нормативність, обов'язковість, екстремальність, нестандартний характер, відповідальність, управління персоналом, використання іноземної мови, орієнтація професійного спілкування, опосередкованість, психологічна динаміка, семіотична спеціалізація, точність та адекватність, використання професійних термінів, моральність, наявність бар'єрів професійного спілкування). Охарактеризовано основні форми, види та категорії професійного спілкування офіцерів-прикордонників. Встановлено критерії готовності майбутніх офіцерів-прикордонників до професійного спілкування та рівні їх прояву. Розкрито зміст поняття "бар'єр професійного спілкування". Запропоновано алгоритм подолання таких бар'єрів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.41 + Ц4,8(4УКР)397.1-31 +
Шифр НБУВ: РА363417

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Данченко Г.В. 
Психологічні детермінанти розвитку комунікативної компетентності менеджера освіти шкільного рівня: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.В. Данченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Теоретично й експериментально досліджено психологічні детермінанти розвитку комунікативної компетентності менеджера освіти шкільного рівня. Виявлено взаємозв'язок між рівнем комунікативної компетентності менеджера освіти й особливостями його самосвідомості, складністю та структурою критеріїв оцінювання інших учасників педагогічного процесу, психологічною глибиною невербальних патернів рольової поведінки. Встановлено, що важливими психологічними чинниками, від яких залежить розвиток комунікативної компетентності менеджерів освіти, є перевірка (корекція) адекватності та повноти уявлень і знань про власну особистість, рівень рефлексивного ставлення до самих себе як до суб'єктів управлінського спілкування; вироблення уміння диференціювати та адекватно виражати власні почуття та психоемоційні стани; експлікація та уточнення імпліцитних концепцій особистості, на основі яких оцінюються партнери по спілкуванню. Розроблено й апробовано методику розвитку у керівників шкіл та управлінського резерву комунікативної компетентності, адекватної вимогам сучасної педагогічної практики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.4 + Ю959.18 + Ч421.411
Шифр НБУВ: РА319356 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Пляка Л. В. 
Психологічні особливості розвитку професійної комунікативної компетентності у майбутніх провізорів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. В. Пляка ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито специфіку та структуру професійної комунікативної компетентності провізорів, розроблено, теоретично обгрунтовано й апробовано психолого-педагогічну технологію розвитку професійної комунікативної компетентності в майбутніх провізорів, яка передбачає розвиток професійної самосвідомості як складової "Я-концепції" майбутніх провізорів, створення ефективних психолого-педагогічних умов розвитку та використання необхідних принципів, методів і прийомів у навчально-пізнавальної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.19 + Ю953.41 + Р11(4УКР) р88
Шифр НБУВ: РА376646 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Широбоков Ю.М. 
Психологічні особливості спілкування військовослужбовців в умовах тактико-спеціальних навчань: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / Ю.М. Широбоков ; Харк. військ. ун-т. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Виявлено основні теоретико-методологічні підходи у дослідженні спілкування військовослужбовців. Розроблено динамічну модель та запропоновано програму дослідження спілкування військовослужбовців за особливих умов діяльності. Вивчено умови, зміст і динаміку спілкування військовослужбовців у ході тактико-спеціальних навчань. Проаналізовано залежності спілкування військовослужбовців від їх індивідуально-психологічних особливостей та ефективності сумісної діяльності від виду спілкування. Розроблено систему психолого-педагогічної роботи з формування та удосконалення консолідуючого спілкування військовослужбовців за даних умов дільності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.4 + Ю942-69 + Ц4,8(4Укр)313.6
Шифр НБУВ: РА319705 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Вітюк Н.Р. 
Психологічні особливості формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Р. Вітюк ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — 20 с. — укp.

Наведено структуру змістових характеристик комунікативних здібностей вчителя, розкрито їх специфіку в гуманістичній парадигмі освіти. Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено модель формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів. Показано взаємозв'язок між результативністю формування даних здібностей у майбутніх вчителів і психологічними умовами (рівнем потреби у спілкуванні студента, особливостями спілкування у студентській групі). Встановлено, що умовою формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів є їх комунікативна підготовка під час навчання у вузі. Виокремлено психологічні передумови ефективної комунікативної підготовки, обгрунтовано використання психолого-педагогічних форм зазначеної підготовки, визначено напрями подолання комунікативної неготовності та некомпетентності студентів. Встановлено шляхи оптимізації процесу формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.4 + Ю940.91 + Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА319693 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Назаренко В.О. 
Психологічні умови розвитку комунікативної компетентності керівників Державної прикордонної служби України: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / В.О. Назаренко ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2007. — 19 с. — укp.

Розкрито психологічну сутність понять "службово-ділове спілкування керівника Державної прикордонної служби України" та "комунікативна компетентність керівника Державної прикордонної служби України в службово-діловому спілкуванні". Науково обгрунтовано вимоги до комунікативної компетентності керівників, розроблено концептуальну модель і практичні рекомендації з її розвитку. Доведено, що основними психологічними умовами розвитку комунікативної компетентності керівника є усвідомлення взаємозв'язку між рівнем особистої комунікативної компетентності та ефективністю службово-ділової взаємодії, самостійне визначення цілей, змісту та результатів навчання, співвідношення теорії з наявними особистими проблемами у службово-діловій взаємодії, поєднання розв'язання службово-ділових ситуацій з тренінгом сенситивності, активна взаємодія учасників розв'язання службово-ділових ситуацій, одночасне удосконалення продуктивної та репродуктивної складових комунікативної компетентності, які впливають на її розвиток у керівників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.41 + Ю959.181:Ц + Ц68,8(4УКР)1-5:Ю9 +
Шифр НБУВ: РА350729

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Щербан Т.Д. 
Психологія навчального спілкування: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Т.Д. Щербан ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 32 с. — укp.

Розроблено концепцію навчального спілкування як системи "суб'єкт - предмет - суб'єкт". З'ясовано будову процесу навчального спілкування, його функції та властивості. Показано, що продуктивність навчального спілкування визначається рівнем опанування вчителем комплексу навичок, розкрито зміст цього комплексу. Виявлено, що функціональна структура дослідженого спілкування має грунтуватися на засадах майєвтики та сугестивності навчальних предметів. Запропоновано методику побудови майєвтичного діалогу й аналізу художнього твору в аспекті сприймання його учнем та у системі тріади: суб'єкт - предмет - суб'єкт. Розроблено методики діагностики ефективності процесу професійного становлення молодого вчителя, обгрунтовано методи вияву навчальної майстерності учителів. Запропоновано систему засобів розвитку навичок вчителя у навчанні, яка грунтується на механізмах розвитку комунікативної компетентності, а також розв'язування педагогічних задач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.4 + Ю983.030.2-994 + Ч421.430 +
Шифр НБУВ: РА337888

Рубрики:

      
13.

Богдан С.М. 
Формування комунікативних якостей особистості майбутнього фахівця податкової міліції у вищому навчальному закладі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.М. Богдан ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2005. — 22 с. — укp.

Уперше обгрунтовано та запроваджено особистісно-процесуальний підхід до вивчення та формування комунікативних якостей фахівця податкової міліції. Розроблено концептуальну модель зазначених якостей особистості працівників податкової міліції. Визначено й охарактеризовано структуру професійно важливих комунікативних якостей особистості слідчого, а також запропоновано програму та методику формування даних якостей майбутніх працівників податкової міліції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.41 + Х819(4УКР)112.011.013.2 р +
Шифр НБУВ: РА340874

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Барковський В.П. 
Формування комунікативної культури у майбутніх працівників кримінальної міліції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.П. Барковський ; Нац. акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2003. — 18 с.: табл. — укp.

На підставі аналізу педагогічної теорії та практики визначено суть та функції комунікативної культури працівників кримінальної міліції. Розкрито особливості її формування у майбутніх правоохоронців, обгрунтовано педагогічні умови, запропоновано методичні рекомендації, а також розроблено й експериментально апробовано орієнтовну програму формування в них комунікативної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.3 р + Ю953.4 +
Шифр НБУВ: РА326373

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Рембач О.О. 
Формування культури ділового спілкування майбутніх міжнародників-аналітиків у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.О. Рембач ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2005. — 20 с. — укp.

Визначено суть, структуру, критерії, показники та рівні сформованості культури ділового спілкування майбутніх міжнародників-аналітиків. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування цього спілкування. Розроблено поетапну методику формування культури ділового спілкування студентів у процесі вивчення спецкурсу "Культура ділового спілкування міжнародників-аналітиків" та проведення занять з іноземної (англійської) мови. Доведено важливу роль вивчення іноземної мови як другої фахової дисципліни у формуванні даної культури у майбутніх міжнародників-аналітиків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш107 + Ю953.41 + Ю787.11 +
Шифр НБУВ: РА341115

Рубрики:

      
16.

Бичок А. В. 
Формування культури професійного спілкування майбутніх фахівців міжнародного бізнесу і менеджменту: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / А. В. Бичок ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2010. — 23 с. — укp.

Розроблено технологію формування культури професійного спілкування фахівців міжнародного бізнесу та менеджменту, визначено педагогічні умови її реалізації. Проаналізовано науково-педагогічну літературу з даної проблеми. З'ясовано зміст і визначено структуру культури професійного спілкування студентів економічного профілю. Удосконалено критерії та показники рівнів її сформованості та розроблено структурно-функціональну модель формування культури професійного спілкування майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності. Доведено ефективність тренінгу для викладачів "Основи комунікативної взаємодії" і спецкурсу "Формування культури професійного спілкування менеджерів" і доцільність впровадження їх результатів у практику навчально-виховного процесу закладів освіти економічного профілю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.41
Шифр НБУВ: РА375912 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Лівенцова В.А. 
Формування культури професійного спілкування у майбутніх менеджерів невиробничої сфери: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.А. Лівенцова ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено етапи формування культури професійного спілкування у майбутніх менеджерів (формування у студентів рефлексивного ставлення до комунікативного аспекту майбутньої професійної діяльності, удосконалення засобів ділового спілкування, використання групових форм організації навчання, застосування сюжетно-рольових і ділових ігор, забезпечення професійної та комунікативної спрямованості вивчення студентами іноземних мов). Розроблено концептуальну модель культури професійного спілкування менеджера невиробничої сфери, визначено її взаємозв'язані компоненти: мотиваційно-ціннісний, перцептивний, інтерактивний та комунікативний. Висвітлено критерії та рівні спілкування менеджера: емпірично-інтуїтивний (низький), репродуктивний (середній) та рефлексивно-творчий (високий).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ю953.4 +
Шифр НБУВ: РА322086

Рубрики:

      
18.

Джеджера К.В. 
Формування культури спілкування майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / К.В. Джеджера ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему формування культури спілкування майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей у процесі їх професійної підготовки у вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації. На підставі аналізу теоретичних джерел визначено сутність феномена культури спілкування майбутнього фахівця мистецької спеціальності, охарактеризовано його структуру, визначено критерії та рівні сформованості. Проаналізовано стан репрезентованості проблеми формування культури спілкування у змісті професійної підготовки майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей, а також стан сформованості досліджуваного явища у ВНЗ. Здійснено теоретичне обгрунтування методичної системи формування культури спілкування майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей у вищих навчальних закладах. Експериментально доведено, що упорядкованість процесу формування культури спілкування майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей, його оптимальне методичне забезпечення та гуманістична спрямованість сприяють створенню сприятливих умов для підвищення ефективності професійної підготовки у досліджуваному аспекті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)3:Ю9 + Ю953.41 +
Шифр НБУВ: РА349899

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Бучацька С.М. 
Формування психологічної готовності студентів до ділового спілкування іноземними мовами: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.М. Бучацька ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2009. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально вивчено проблеми формування психологічної готовності студентів до ділового спілкування іноземними мовами. Висвітлено структуру, детермінанти та динаміку розвитку зазначеної готовності. З'ясовано особливості розвитку мотиваційного, когнітивного, операційно-діяльнісного й емоційно-вольового компонентів психологічної готовності студентів до ділового спілкування іноземними мовами залежно від курсу їх навчання, майбутнього фаху, статі, соціального походження. Запропоновано й експериментально апробовано модель і програму підвищення у студентів рівня їх психологічної готовності до даного спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.33 + Ю940.321.7 + Ю953.41 +
Шифр НБУВ: РА363012

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського