Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (865)Реферативна база даних (2364)Книжкові видання та компакт-диски (6449)Журнали та продовжувані видання (499)
Пошуковий запит: (<.>U=ю3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 359
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ємельянова Н.М. 
Західноєвропейський нігілізм: джерела, сутність, перспективи: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.05 / Н.М. Ємельянова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004.. — 36 с. — укp.

Досліджено генезу й еволюцію західноєвропейського нігілізму. Доведено, що європейський нігілізм, грунтуючись на екзистенційній ментальності, виробляє власну метафізику, яка втілює досвід людського існування. Відтворено цілісну нігілістичну парадигму у вертикальному та горизонтальному вимірах, розкрито амбівалентну суть західноєвропейського нігілізму та виявлено його позитивний зміст. Проведено історико-філософський аналіз з позицій pro et contra, що дає змогу кваліфікувати цей світоглядний феномен не тільки як прояв волі до заперечення та деструкції, але й як здійснення волі до утвердження і творення. Запропоновано тезу, що, репрезентуючи кризову свідомість, нігілізм акцентує самоподолання як основну вимогу активної життєтворчості. На підставі компаративного аналізу зроблено висновок щодо європейського грунту вітчизняного філософування, що породив самобутній тип українського ніцшеанства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)5 + Ю3(0)6 + Ю212.63 + Ю217 +
Шифр НБУВ: РА331904

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Єрмоленко 
Модерн та антимодерн у філософії культури Вальтера Беньяміна: автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / Володимир Анатолійович Єрмоленко ; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4НІМ)6 д Беньямін Вальтер + Ю6*671 + Ч111.1
Шифр НБУВ: РА359289

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Іваник С. Б. 
Українська філософська думка Галичини першої третини XX століття у колі львівської школи Казімєжа Твардовського: автореф. дис. ... канд. філософ. наук: 09.00.05 / С. Б. Іваник ; НАН України, Ін-т філос. ім. Г.С. Сковороди. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Досліджено львівсько-варшавську школу (ЛВШ) як найважливішу філософську формацію ХХ ст. Проаналізовано феномен та перспективу школи К. Твардовського, яка враховує полікультурність Львова як колиски школи; праці українських учнів К. Твардовського та їх внесок в історію школи. Обгрунтовано ствердження належності ряду передових представників української філософської науки (УФН) довоєнної Галичини до традиції львівської філософської школи, яка заповнює суттєву прогалину в дослідженнях взаємовпливів УФН першої третини ХХ ст. та ЛВШ, розширює перспективу ЛВШ як полікультурної інтелектуальної формації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР3)61
Шифр НБУВ: РА382061 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Іванова Н.В. 
Метатеорія поглядів Г. Сковороди: філософсько-освітній аспект: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / Н.В. Іванова ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Наведено результати філософсько-освітнього осмислення метатеорії поглядів Г. Сковороди. Показано значення даної метатеорії як феномену національного духу українського народу, його ментальності та самоідентифікації, філософсько-освітньої та ціннісно-орієнтаційної точок духовної опори й однієї зі світоглядних філософських систем світового масштабу. Розглянуто метатеорію поглядів Г. Сковороди як "трисонячну єдність" - цілісну концепцію життєвого світу людини в осмисленні та перетворенні у контексті персоналізму, екзистенціалізму, антропології, праксеології. Розкрито націєцентричний світогляд українського мислителя, що детермінує відповідний тип освіти та виявляється у свободі самовираження; у пошуках щастя, істини, себе; у русі до самоідентифікації, який проходить через самозаглиблення, самопізнання, "вслуховування в себе". Простежено взаємозв'язки філософсько-освітніх ідей мислителя, кінцевим результатом яких є людина, здатна знайти шлях до конституювання сродності практично у всезагальній формі. Есхатологічні мотиви філософсько-освітніх поглядів Г. Сковороди розкрито за допомогою методологічного принципу антиципації. Роздуми про сенс життя трактовано у контексті світлої апокаліптичності, яка виступає першим ахетипом української ідеї та культури. Досліджено генезу самоідентифікації особистості на шляху до її національного самовизначення. Розкрито погляди Г. Сковороди щодо проблеми ментальності українського народу. Проведено концептуальний аналіз філософських ідей Г. Сковороди в освітньо-філософському просторі. Проаналізовано чинники, які обумовлюють нестабільність у людських стосунках і породжують проблеми відчуження, дроблення особистості, девіантної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)46-8 Сковорода Г.С. + Ю252:Ч30 +
Шифр НБУВ: РА369901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Ільїн В.В. 
Український філософський гуманізм: контамінація раціонального та ірраціонального: Автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.05 / В.В. Ільїн ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 2000. — 35 с. — укp.

Проаналізовано генезу українського філософського гуманізму та вирішено проблему тотожності раціонального та ірраціонального в контексті соціокультурологічних чинників як умови синтезу структурних компонентів вітчизняного теоретичного мислення в цілісну систему. Висунуто тезу про те, що кордоцентрична традиція на основі "софійності" та "іманентної трансцендентності" обумовила включення екзистенційно-персоналістських інтенцій української філософської думки в концептуальні виміри світової інтелектуальної культури, визначила інтроспективні емпатії особистості в активації гуманістично-духовних ініціацій єдності української нації. Визначені особливості національної історико-філософської традиції в акцентах на пріоритеті особистісного начала, автономії внутрішнього духовного світу людини дають можливість зробити висновок про евристичну універсальність гуманістичних констант української філософії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)43-401 + Ю3,232
Шифр НБУВ: РА312075 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Абрамкіна Н.В. 
Провідні концепти американського символічного літературознавства (на матеріалі творчого доробку С.Лангер): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Н.В. Абрамкіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено вплив американської символічної школи на розвиток сучасного літературознавства. Охарактеризовано культурно-історичні та ідеологічні умови зародження та формування символічного літературознавства в США. Окреслено термінологічне поле американської символічної критики. Проаналізовано вплив ідей Е.Кассірера на літературознавчі погляди С.Лангер. Встановлено зв'язок символічної критики з теоріями символу, з літературознавчими методологіями, зокрема, з "новою критикою", російськими формалістами, частково з концепціями міфокритиків. Проаналізовано теорію символотворчості С.Лангер. Визначено зміст понять "протосимволу" та "презентивного символізму" як основних чинників концепцій С.Лангер. Проаналізовано літературознавчі теорії Н.Фрая, М.Фросса, Ф.Уілрайта, К.Берка, Л.Найта. Розкрито методичні засади аналізу художнього тексту, розроблені С.Лангер.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.221.861 + Ш5(7СПО)-328.81 + Ю3(7США)6 + Ю812.283.31 +
Шифр НБУВ: РА340672

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
7.

Адаменко Н.Б. 
Феномен необароко в культурно-філософській традиції постмодернізму: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Н.Б. Адаменко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Вперше в українській історико-філософській науці проаналізовано феномен необароко, визначено його характеристики, ідеї та поняття. Наведено визначення феномену необароко як ціннісної складової постмодерної думки, на базі якого узагальнено культурологічні та філософські засади постмодернізму. Здійснено культурологічний та історико-філософський аналіз витоків, становлення та розвитку необарокового світовідчуття. Доведено, що феномен необароко є полідисциплінарним дискурсом історії філософії. Встановлено існування "лінії необароко", яка об'єднує архітекторів, художників, філософів, математиків і допускає перетинання, зміни, що сприяють комунікації між різними дисциплінами. З'ясовано, що теперішня необарокова дійсність є такою, де світ "реально обернений", де істинне є моментом хибного, а дійсність, яка заповнюється спогляданням вистави, змінюється і в самій собі репродукує глядацький порядок: необарокова дійсність виникає у виставі, а вистава є дійсністю. Виявлено, що феномен необароко переплітається зі сферою інформаційного соціуму. Розкрито сутність понять постмодерністської філософії "симулякр", "симуляція" і "гіперреальність". З'ясовано, що необароко наслідує у бароко тип мислення із символічно-образним навантаженням, а "віртуальна реальність" як гіперреальність постає філософською категорією, іманентною самій структурі буття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)6-670 +
Шифр НБУВ: РА354881

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Азарова Ю.О. 
Культуротворчі інтенції деконструкції Ж.Дерріда: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 17.00.01 / Ю.О. Азарова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2004. — 18 с. — укp.

Висвітлено культуротворчі інтенції деконструкції Ж.Дерріда. Проведено комплексне дослідження концепції деконструкції, виявлено її наукові та культурні пріоритети. Розглянуто питання про можливість транспортування понять деконструкції у сферу культури. Проаналізовано граматологічну та філософсько-етичну стратегії деконструкції, висвітлено їх культуротворчий зміст. Доведено, що деконструктивістське дослідження таких головних складових культури, як текстуальність, категоріальність, дискурсивність та інституційність створює нову панораму бачення культурно-історичного процесу. Доведено, що деконструктивістський досвід міжкультурного, міжнаціонального й міжрелігійного діалогу сприяє розв'язанню ключових питань сучасної цивілізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ФРА)6-667 + Ч111.8 + Ч11 г(4ФРА) д Дерріда, Ж. +
Шифр НБУВ: РА332120

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Александрова М.В. 
Культура та цивілізація: становлення проблематики в українській філософській думці (кінець ХІХ - початок ХХ століть): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 17.00.01 / М.В. Александрова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2003. — 16 с. — укp.

Досліджено генезу поглядів на культуру та цивілізацію кінця XVIII - кінця XIX ст. та зроблено висновок, що українська філософська думка з кінця XVII ст. пропонує унікальну традицію "критики цивілізації", яка базується на християнському світогляді та визначає посередницьку роль філософського мислення між вірою та розумом; умовно її можна назвати "культуротворчою". Зазначено, що подальший шлях української філософської думки кінця XIX - початку XX ст. можна характеризувати як послідовне віддалення від цієї парадигми та пошук іншої, що базується на науково-раціональному пізнанні та ідеї прогресу. Запропоновано цю парадигму умовно назвати "цивілізаційною".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671.112 + Ю3(4УКР) + Ч113(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА327659

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Алексеєнко А.П. 
Духовність: сутність, еволюція, форми виявлення в етносі: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.04 / А.П. Алексеєнко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 32 с. — укp.

Досліджено природу духовності та способи її представлення в українському етносі. На базі синтезу методологічних підходів розроблено теоретичну модель духовності, яка предбачає поєднання наукового та релігійного аспектів. Встановлено, що духовність включає раціональну та ірраціональну складові, які знаходяться у діалектичному взаємозв'язку. На підставі застосування даного підходу розкрито новий вимір у вивченні сутності духовності. Запропоновано системний підхід до духовності, яка у своєму розвитку проходить послідовні етапи ускладнення та диференціації. Проаналізовано еволюцію трансцедентного характеру духовності і показано специфіку її прояву на різних етапах культурно-історичного розвитку. Виділено наступні етапи у розвитку духовності: цілісності, розірваного характеру, а в перспективі - нову цілісність духовності. Здійснено конкретизацію духовності на прикладі українського етносу. Розкрито суперечливий характер його духовності, який досліджено у двох напрямках - еволюції та інволюції. Показано, що формами виявлення духовності українського етносу є національна ідея, патріотизм та жіночність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 + Ю3(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА351233

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Альфакі Мохамед Фадель Ахмед 
Соціокультурні процеси в сучасному арабському світі: зміна основних парадигм: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / Альфакі Мохамед Фадель Ахмед ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2002. — 19 с. — укp.

Комплексно вивчено феномен трансформаційних явищ в арабському світі у контексті формування нової соціокультурної парадигми XXI ст. Сформульовано основні параметри нової соціокультурної парадигми арабського суспільства під час переходу до третього тисячоліття. На підставі використаної методології показано механізм реального взаємовідношення соціокультурного, економічного та політичного вимірювань у життєдіяльності ряду сучасних арабських країн. Проаналізовано ключову роль духовного, соціокультурного чинника у новітній історії арабського суспільства. Виявлено найбільш ефективні форми боротьби з тероризмом та екстремізмом на сучасному етапі. Запропоновано нову модель взаємовідношення Сходу та Заходу на основі рівноправного та зацікавленого культурного діалогу з урахуванням історичних традицій та реалій сучасної цивілізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*327.01 + Ю3.232
Шифр НБУВ: РА319706 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Альчук М. П. 
Філософія Богдана Кістяківського в українському філософсько-правовому дискурсі кінця XIX - початку XX ст.: автореф. дис. ... д-ра філософ. наук : 09.00.05 / М. П. Альчук ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2011. — 32 с. — укp.

Проаналізовано праці, лекційні курси з історії філософії права, енциклопедії права Б. Кістяківського, М. Палієнка, Є. Спекторського, Ф. Тарановського, А. Фатєєва, К. Яроша. Вперше в історії української філософії започатковано цілісне та системне висвітлення філософії права Б. Кістяківського у філософсько-правовому дискурсі кінця XIX - початку XX ст. та у контексті історико-філософських і правознавчих праць, архівних матеріалів. Аналіз творчості філософа права з позицій дискурсу є притаманним його методологічному підходу на підставі досягнень тогочасної філософії - неокантіанської філософії культури. Обгрунтовано глибинну суть права як складного багатоаспектного явища, що синтезує державно-організаційні, соціальні, психологічні, нормативні знання. Досліджено філософсько-правову концепцію Б. Кістяківського та висвітлено актуальність його поглядів для становлення сучасної правової Української держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5/6 + Ф1(4УКР)506
Шифр НБУВ: РА382233 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Аляєв Г.Є. 
Онтологія і феноменологія незбагненного: С.Л.Франк у філософському дискурсі ХХ сторіччя: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.05 / Г.Є. Аляєв ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 36 с. — укp.

Відтворено та досліджено філософську систему С.Л.Франка як феномен російської та світової філософії XX ст., її роль у розбудові новоонтологічної парадигми. Досліджено положення російської філософії першої половини XX ст., їх місце серед основних тем світової філософії та започаткування нових мисленнєвих стратегій. Доведено, що філософія С.Л.Франка заснована на традиціях неоплатонізму та співіснує разом з найвпливовішими сучасними їй напрямами: філософією життя, інтуїтивізмом, феноменологією, філософією діалогу. Зазначено, що система абсолютного реалізму С.Л.Франка поєднала в собі своєрідні особливості російських пошуків життєво-релігійної правди (онтологізм, ідеї всеєдності та соборності, соціально-етичне спрямування) з прискіпливим логічно-теоретичним аналізом основних філософських проблем на основі критичного переосмислення російської та західної філософських традицій, що дає підстави повертати її до загальноєвропейського філософського дискурсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-658 +
Шифр НБУВ: РА325780

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Андреєв О.О. 
Логіка і методологія науки в творчості В.І.Вернадського: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.09 / О.О. Андреєв ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Проаналізовано методологічний доробок В.І.Вернадського та його внесок до філософії науки. Зазначено, що вчений розпочав теоретичні дослідження проблем методології науки за перших кроків самостійної наукової творчості, а також після його видатних науково-філософських узагальнень (проблеми радіогеології, стану простору живої речовини, теорії ноосфери). В.І.Вернадський запропоновував тезу, що істотна риса методології науки XX ст. є її якісна неоднорідність, мозаїчність, що відповідає неоднорідності досліджуваної сучасною наукою реальності. Зауважено, що В.І.Вернадський був попередником соціологічних і епістемологічних концепцій науки, розроблених Р.Мертоном, А.Койре, К.Поппером, Т.Куном, І.Лакатосом, П.Фейєрабендом, які створили сучасний соціально-історичний погляд на наукову творчість та її місце у культурі. У його працях вчений запропонував розглядати розвиток наукового знання як нелінійний. Це визначає парадигматику розвитку постнекласичної науки кінця XX - початку XXI ст. Розглянуто проблему обгрунтування специфіки методології емпіричного й описового природознавства, на чому наполягав В.І.Вернадський.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю4 в017:Ю25 + Ю3(4УКР)6-626 + Ч213(4УКР)6-8 Вернадський +
Шифр НБУВ: РА354532

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Андрусів А.В. 
Соціоантропологічний дискурс філософії постмодерну: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / А.В. Андрусів ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Запропоновано нове вирішення наукової проблеми інтерпретації феномену постмодерністської культури, здійснено соціально-філософський аналіз її парадигм, які приховано виникають у надрах класичних культурологічних моделей та реалізуються у світоглядній парадигмі сучасності, внаслідок чого постмодерністська філософська практика постає не стільки як деструкція європейського світогляду, а рідше - як деконструкція його основоположних настанов стосовно проблем гуманізму, моральності та свободи. Обгрунтовано, що поширення "постмодерністського світовідчуття" - спроба теоретичного заперечення "великих наративів" епохи Модерну та нетеоретичного розвитку імпліцитно закладених у ній можливостей і потенцій. Доведено, що постмодерністське світовідчуття, зрозуміле як соціокультурна практика, приховує у своїй невизначеності вагомий духовний та інтелектуальний потенціал, здатний суттєво розширити культурне вимірювання людського буття. З'ясовано, що сучасна ситуація постмодерну значною мірою зумовлюється розвитком комунікаційних та інформаційних технологій, що передбачає утворення відкритої системи фінансово-економічних, суспільно-політичних і культурних зв'язків, яка може містити загрозу деструкції національної соціокультурної ідентичності. Це зумовлює необхідність зміцнювати власні культурні традиції, поєднуючи їх з новими цінностями, породженими розвитком світової культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671.11 + Ю3(0)6-670 + Ю6*328.933*31-725 +
Шифр НБУВ: РА350245

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Андрусів Л. З. 
Раціоналістичні тенденції в українській філософській думці XI - поч. XVII ст.: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.05 / Л. З. Андрусів ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Досліджено специфіку раціоналістичних тенденцій в українській філософській думці зазначеного періоду як утвердження акценту на ролі розуму в осмисленні основної парадигми того чи іншого історичного періоду. На прикладі невербальних текстів Київської Русі доведено функціонування раціонального аспекту в художньо-образному сприйнятті дійсності. Встановлено існування в межах культури Київської Русі апостолоподібного шляху пізнання Бога, що допускав застосування розуму в межах християнського віровчення. Текстуально обгрунтовано раціоналістичний характер єресей XV - середини XVI ст. та поглиблено думку про те, що ідеї релігійного вільнодумства, раціоналізація таїн віри, ренесансна інтерпретація Бога, використання засобів логіки та науково-природничого знання в працях українських гуманістів є невід'ємною частиною утвердження раціоналістичних тенденцій. Розкрито зміст бінарних понять "внутрішній" та "зовнішній" розум у поглядах українських полемістів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)41/44 + Ю220.02
Шифр НБУВ: РА380980 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Апанасенко Г.Б. 
Орест Новицький про сутність предмету філософії та проблему періодизації історико-філософського процесу: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Г.Б. Апанасенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 18 с. — укp.

На підставі аналізу наукової спадщини відомого українського ученого О.Новицького досліджено погляди мислителя щодо визначення сутності предмету й основного завдання філософії, а також встановлення періодизації історико-філософського процесу. Особливу увагу приділено розгляду проблеми співвідношення філософії та релігії, віри та знання в теоретичній концепції О.Новицького. Обгрунтовано положення про те, що О.Новицький не тільки виділяє специфічний предмет філософії як науки, але й розмежовує його з предметом конкретних наук. Як наслідок, таким предметом є чисте мислення, виражене в ідеях розуму, джерелом формування якого є не досвід, а дух. Доведено, що ідеї О.Новицького відповідають основним критеріям західноєвропейської філософії та репрезентують самобутній, оригінальний спосіб тлумачення фундаментальних філософських проблем. З'ясовано, що, поділяючи деякі методологічні принципи Г.Гегеля у дослідженні історико-філософського процесу та християнсько-теологічної періодизації історії, О.Новицький створює нову концепцію, названу ним "емпірико-раціональною побудовою історії філософії", спрямовану на подолання емпіризму Г.Гегеля. Встановлено методологічні засади наукових досліджень ученого щодо з'ясування механізмів взаємодії філософії з релігією та розвитку всесвітнього історико-філософського процесу. Розкрито концептуальне розуміння історико-філософського процесу О.Новицьким та показано суттєву роль ученого у становленні історії філософії як науки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5 + Ю3(4УКР)5
Шифр НБУВ: РА342370

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Артюх В.О. 
Природа національного міфу: історико-філософський контекст: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / В.О. Артюх ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено полісемантизм поняття "міф", який зумовлює специфіку сприйняття національного міфу. З'ясовано смисловий інваріант поняття "національний міф" у розмаїтті його історико-філософських інтерпретацій. Явище нації розглянуто засновуючись на історичних засадах, завдяки чому зазаначене поняття інтерпретовано як форму буття етносу в індустріальну та постіндустріальну епохи, та з антропологічних, визначаючи його як форму колективної ідентифікації, що природно притаманна людині. Сутнісно національний міф представлено як вся безпосередню, дорефлексивну повноту переживання індивідом його національної ідентичності. Проаналізовано дієвість міфічних структур на прикладі виникнення та розвитку української національної ментальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА314384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Астаф'єв 
Феномен континуїтивності нації в українському історико- філософському вимірі: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / Анатолій Олександрович Астаф'єв ; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)6-08 + Ю6*622.22 + Ф51(4УКР)
Шифр НБУВ: РА310704

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Атаманюк З.М. 
Соціально-філософські концепції української національної еліти: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / З.М. Атаманюк ; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. — О., 2003. — 19 с. — укp.

Розкрито соціально-філософський зміст концепцій національної еліти. Проаналізовано погляди прихильників теорії еліт від античності до сучасності. Розглянуто національну еліту як феномен соціального буття, а також як соціально-філософську категорію та її зміст визначено через поняття суспільство, соціальна структура, маса, нація. Подано визначення української національної еліти. Використано структурно-функціональний аналіз для характеристики типів еліти сучасного українського суспільства. Зіставлено різні міркування щодо еліти як феномену суспільного буття та елементу соціальної структури, показу основні підходи до розуміння еліти. Висвітлено питання формування національної еліти. Розглянуто погляди мислителів української діаспори Д. Донцова та В. Липинського щодо ідеї української національної держави та еліти. Установлено, що соціальна трансформація в Україні призвела до порушення рівноваги еліт, а політична - контролює основні ресурси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*422.12 + Ю3(4УКР)6 + С5*422.12 +
Шифр НБУВ: РА327157

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського