Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (35)Книжкові видання та компакт-диски (49)Журнали та продовжувані видання (47)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ310.06$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Михайлова 
Ідея трансцендентного в музиці Й.-С.Баха та А.Г. Шнітке: образи, символи, парадокси: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ірина Миколаївна Михайлова ; Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського. — К., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.06:ЮО + Щ313(4НІМ)4-81 БАХ І. + Щ313(4РОС)6-81 Шнітке А.
Шифр НБУВ: РА365724

Географічні рубрики:

      
2.

Романюк І.А. 
"Картина світу" в системі категорій аналізу музики (на прикладі української музичної культури): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.А. Романюк ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2009. — 17 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано когнітивний потенціал "картини світу" в системі смислотвірних категорій аналізу музики. Розглянуто базову категорію у взаємодії трьох рівнів (філософсько-онтологічного, художньо-методологічного та музично-структурного). Охарактеризовано основні структурно-семантичні рівні національної української картини світу у загальному контексті музичної культури (від генези до постмодернізму). Розроблено й апробовано методику аналізу національної української картини світу на прикладах кобзарсько-лірницької традиції та маловивчених прикладів хорової композиторської творчості (твори О. Кошиця, І. Карабиця, В. Камінського, О. Щетинського). Ціннісна семантика категорії "картина світу" полягає не тільки в можливості узагальнити рівні ієрархії музичного буття традиції в цілому, але й в урахуванні позамузичної специфіки, що стосується філософсько-онтологічного статусу досліджуваного об'єкту. Зазначено, що об'єднання традиційної та академічної культури в національну українську картину світу є актуальним для вітчизняного музикознавства у час відроджуваного інтересу до мистецьких надбань минулого та розбудови національної культури сьогодення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.06:Ю2 + Щ313(4УКР) + Ю251 +
Шифр НБУВ: РА366975

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Шаповалова Л.В. 
Музика як аналог особистості: до проблеми рефлексивної свідомості: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.В. Шаповалова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2008. — 31 с. — укp.

Розглянуто теорію рефлексії у музичній творчості, суттю якої є обгрунтування музики як аналога homo cognitio (через Я-образ автора), зумовленої вимогами категоріального синтезу у сучасій когнації (семіотики культури, аналітичної герменевтики, онтології, метафізики, християнської антропології). Проаналізовано рефлексію як модус свідомості та семіотичного об'єкта. Зазначено, що змістом рефлексивного образу є акт усвідомлення власної свідомості та самоздійсненості особистості (авторські роздуми щодо життя, смерті, Богопізнання). Мовна рефлексія створює іманентні моделі художньої типізації, якими є внутрішня мова, двосвіття, подвоєння, спілкування, монодрама, драматургія типу сходження, синергія). Запропоновано тезу, що рефлексивний стиль мислення як системне явище утворює знакову парадигму музичної культури XX ст., що зумовило розробку синергійної концепції, яка базується на культур-антропологічному синтезі та соціокультурній еволюції рефлексивної семантики (від віденського класицизму до українського відродження останньої третини XX ст.).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.06 + Щ310.3 + Ю952.2 +
Шифр НБУВ: РА356837

Рубрики:

      
4.

Драганчук В.М. 
Музика, як фактор психокоригування: історичний, теоретичний і практичний аспекти: Автореф. дис. канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / В.М. Драганчук ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Науково обгрунтовано в історичному і теоретичному аспектах та експериментально підтверджено в практичному аспекті специфіку музики як фактора психокоригування. Проведено системно-історичний аналіз психокоригуючої ролі музики, виявлено особливості її природи, що зумовлюють подібну дію. На основі результатів теоретичних опрацювань запропоновано авторську музичну систему психокоригування для дітей віком 5 - 6 років та в динаміці - для підлітків, що під час апробації довела свою дієвість. Наведено узагальнення щодо специфічних особливостей взаємозв'язку музичного мистецтва із суспільною та індивідуальною свідомістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.06:Ю9 + Ю945.44-997 +
Шифр НБУВ: РА328450

Рубрики:

      
5.

Беляєва Л. Г. 
Музичний вимір буття людини та соціальної реальності: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03 / Л. Г. Беляєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Розглянуто феномен музики в контексті психофізичної проблеми на індивідуальному та колективному рівнях. Введено методологічне розрізнення понять "музична мова" та "музичне мовлення", завдяки якому можна розглядати специфіку музичного мислення, а також зрозуміти, чому у філософській традиції музика розглядається як універсальна мова людства. Запропоновано модель, згідно з якою музична мова знаходиться між інтонаційним (чуттєвим) змістом музичного мовлення та надпонятійним (надчуттєвим) сенсом духовного буття музики, не обумовленого обмеженнями мовного апарату й емоцій. Обгрунтовано, що музичний простір породжується внутрішньою активністю самої людини й у той же час підтримується соціальною реальністю. Таким чином, він є музичним виміром нашого буття - індивідуального й універсального.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*321 + Ю6*622 + Щ310.06:Ю0
Шифр НБУВ: РА381642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Безбородько О. А. 
Національно-вербальний фактор музичної творчості: автореф. дис. ... д-ра мистецтвознав. : 17.00.03 / О. А. Безбородько ; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Наведено теоретичне та практичне обгрунтування національно-вербального підходу до вивчення музичної творчості. Розкрито роль і значення вербальної парадигми музичного мистецтва, розглянуто історію становлення та розвитку національного аспекту вербально-музичної компаративістики. Проаналізовано особливості впливу національної вербальної мови на музичне мислення й творчість у різних галузях музичного мистецтва. Обгрунтовано методи застосування національно-вербального підходу до вивчення феноменів музичного мистецтва. Здійснено практичне застосування національно-вербального підходу на прикладі аналізу артикуляції в клавірній музиці XVIII ст. і розгляду різних традицій її інтерпретації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)4-713 + Щ310.06:Ш1 + Щ310.28
Шифр НБУВ: РА373742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Зайцева Л.А. 
Онтологічна концепція музики: на прикладі світських та духовних жанрів: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Л.А. Зайцева ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено комплексну теорію онтології, яка подана у двох значеннях: як категорія пізнання і як феномен культури (на прикладі світських та духовних жанрів музичної культури). Теоретично обгрунтовано та практично апробовано універсальну модель онтологічного аналізу музичного твору, яка містить семіотичний опис елементів музичної мови, зовнішні та внутрішні фактори комунікації в системі "простір - час - зміст". Запропоновано дефініції онтології й онтологізму як універсальної концепції буття музичної культури, встановлено науковий статус щодо нових похідних термінів та категорій онтологічного аналізу: жанрових моделей онтологізму, синергійної драматургії, духовного шляху сходження, онтодіалогу, онтотрансцензусу. На основі культурологічного порівняння виявлено онтологічну дистанцію різних жанрових моделей світської та церковної музики. Під час апробації методології онтологічного аналізу музики використано нові та маловідомі твори музичної культури (пісноспіви стародавньої служби, а також "Урочиста літургія" Л.Дичко). Літургію досліджено у стародавній та сучасній редакціях, виявлено глибинний зв'язок та спадкоємність традицій вітчизняної музичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.06:Ю2 + Щ310.4 + Ю812.453.1 +
Шифр НБУВ: РА328853

Рубрики:

      
8.

Арістова І.М. 
Проблема втілення екстатичного стану в музиці (на прикладі творів К.Дебюссі, О.Скрябіна та Ч.Айвза): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.М. Арістова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Виявлено та визначено семантичний комплекс екстатичності у музиці на прикладі творів К.Дебюссі, О.Скрябіна та Ч.Айвза у різних жанрах (вокальної та фортепіанної мініатюри, сонати, симфонічної сюіти та поеми, симфонії, опери). Феномен екстатичності розглянуто в аспекті філософської та психологічної наук. Запропоновано визначення та класифікацію екстазу у філософському контексті, а також параметри характеристики екстазу як психологічного явища. Висвітлено світобачення композиторів та виявлено параметри ідентифікації екстатичних образів у їх музиці. Обгрунтовано відмінності у трактуванні екстатичності у творчому доробку К.Дебюссі, О.Скрябіна та Ч.Айвза у взаємозв'язку з філософією їх творчості: екстатичність у контексті пантеїстичної філософії К.Дебюссі; екстаз як квінтесенція філософії та творчості О.Скрябіна, розуміння екстатичності у філософії американського трансценденталізму на основі творчості Ч.Айвза. Розглянуто атрибутивно-семантичний комплекс екстатичного стану в аспектах образної сфери, засобів музичної виразності та композиційно-драматургічних особливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.15 + Щ310.06:Ю9 + Щ313(0)53 +
Шифр НБУВ: РА335065

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського