Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (10)Реферативна база даних (82)Книжкові видання та компакт-диски (202)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю984.92$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
1.

Томчук С.М. 
Генеза негативних психічних станів молодших школярів та їх корекція: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.М. Томчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні засади та модель генези негативних психічних станів у молодшому шкільному віці, експериментально виявлено детермінанти та динаміку їх розвитку залежно від індивідуально-типологічних властивостей особистості та впливу значущих для дитини соціальних чинників. Виділено систему найбільш типових для молодших школярів негативних психічних станів, інтегровано психодіагностичний інструментарій щодо вивчення негативних психічних станів в учнів 1-4-х класів і запропоновано модель їх корекції та профілактики за умов початкової школи. Проаналізовано сутність та механізми прояву таких станів, як тривога, страх, депресія, агресія та інших у молодшому шкільному віці. Доведено, що саме негативні психічні стани є причиною виникнення та розвитку дезадаптації особистості. Набули розвитку методи, способи та засоби комплексного підходу щодо корекції негативних психічних станів молодших школярів та їх профілактики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521.02-78 + Ю984.92 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА342720

Рубрики:

      
2.

Помиткіна Л.В. 
Корекція особистісних дисгармоній психодинамічно неконгруентних старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.В. Помиткіна ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2004. — 24 с. — укp.

Уточнено психолого-педагогічний зміст поняття гармонії та дисгармонії особистісного розвитку старшокласників, визначено психологічні показники та критерії психодинамічної конгруентності та неконгруентності особистості. Проаналізовано психолого-педагогічні підходи щодо проблеми гармонізації особистісного розвитку неконгруентних старшокласників за умов освітньої діяльності. Розроблено та апробовано психодіагностичний інструментарій і концептуальну модель виявлення, інтерпретації та корекції особистісних дисгармоній старшокласників з психодинамічною неконгруентністю, створено та експериментально апробовано диференціальну програму їх психолого-педагогічної корекції. Наведено методичні рекомендації щодо гармонізації особистісного розвитку учнівської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.92 + Ч421.331.3 +
Шифр НБУВ: РА332600

Рубрики:

      
3.

Галушко Л. Я. 
Психологічна корекція агресивної поведінки у ранній юності засобами мистецтва: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. Я. Галушко ; Прикарпат. ун-т ім. В.С. Стефаника. — Івано-Франківськ, 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено психологічну модель корекції агресивної поведінки особистості та механізм агресивного процесу. Обгрунтовано науково-методичні підходи щодо специфіки психокорекції агресивної поведінки та впливу мистецтва. Експериментально з'ясовано нестійкість агресивної поведінки, можливість зворотного розвитку агресивної реакції за умови проведення психокорекційної роботи засобами мистецтва у ранній юності й емпірично підтверджено її доцільність. Доведено, що активізація творчої діяльності, залучення до світу мистецтва переспрямовують деструктивні агресивні прояви особистості в конструктивне русло, сприяють її художньому розвитку, гармонізують емоційну сферу, виконують комунікативну, регулятивну та катарсичну функції. Розроблено методичні рекомендації щодо корекції агресивної поведінки юнаків засобами мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6 + Ю983.402.3 + Ю984.92
Шифр НБУВ: РА369822 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Улунова Г.Є. 
Психологічна корекція ускладненого спілкування в учнів шкіл-інтернатів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.Є. Улунова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему корекції ускладненого спілкування в учнів шкіл-інтернатів. Висвітлено психодіагностичний інструментарій, розроблено опитувальники з вивчення комунікабельних ускладнень спілкування та егоїзму в учнів шкіл-інтернатів. Визначено залежність між специфікою розвитку дитини у певному соціальному середовищі та формуванням специфічних особистісних утворень. Проаналізовано шляхи та методи корекції ускладненого спілкування в учнів шкіл-інтернатів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.010.2-993 + Ю984.92 + Ч421.344 +
Шифр НБУВ: РА342257

Рубрики:

      
5.

Тохтамиш О.М. 
Психологічний супровід дітей дошкільного і молодшого шкільного віку з гіперактивністю та дефіцитом уваги: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.04 / О.М. Тохтамиш ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка НАПН України. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Виділено значущі чинники, які збільшують ризик формування гіперактивного розладу та дефіциту уваги (ГРДУ) у ранньому віці. Проаналізовано методи психологічної діагностики, психологічної корекції та психотерапії дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з ГРДУ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.62-32 + Р733.64 + Ю983.62-81 + Ю984.92 с
Шифр НБУВ: РА372932 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Скляренко О.М. 
Психологічні детермінанти та психокорекція шкільних страхів у молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Скляренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження психологічних детермінант та психокорекції шкільних страхів у молодших школярів. Проаналізовано основні підходи щодо вивчення даного феномену у вітчизняній і зарубіжній психології. Уточнено зміст поняття "шкільні страхи", виявлено їх види та виділено групи. Досліджено особливості психологічних детермінант, попередження та шляхи психокорекції шкільних страхів молодших школярів. Виявлено вплив таких чинників, як специфіка загальної психосоціальної ситуації розвитку, індивідуально-особистісні вікові особливості дітей і роль авторитетних для учнів дорослих на процес формування шкільних страхів молодших школярів. Обгрунтовано методичні засади психолого-педагогічного забезпечення попередження їх виникнення. Представлено модель психологічного супроводу дітей молодшого шкільного віку, які мають шкільні страхи. Розроблено й апробовано програму їх психопрофілактики та психокорекції. На базі експериментального дослідження виявлено психолого-педагогічні закономірності та умови подолання шкільних страхів учнями молодших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521.2 + Ю984.92 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА335758

Рубрики:

      
7.

Федоренко Л. М. 
Психологічні засади профілактики комп'ютерної ігроманії неповнолітніх: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.06 / Л. М. Федоренко ; Нац. акад. внутр. справ. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Досліджено сутність поняття "комп'ютерна ігроманія неповнолітніх" та охарактеризовано зазначений феномен у психолого-юридичному аспекті. Визначено стадії психологічної залежності від комп'ютерних ігор і встановлено взаємозв'язки між комп'ютерною ігроманією неповнолітніх і вчиненими ними правопорушеннями. На підставі проведеного емпіричного дослідження складено психологічний портрет неповнолітнього геймера. Висвітлено напрями та зміст профілактичної діяльності, розроблено психопрофілактичну програму та психолого-педагогічні рекомендації для підвищення ефективності її попередження. З метою попередження геймблінгу розроблено й апробовано психологічний тренінг "Профілактика комп'ютерної ігроманії неповнолітніх" на групі школярів у складі 29-ти осіб.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.1-734 + Ю983.620.2-81 + Ю984.92 с
Шифр НБУВ: РА382648 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Павелків В.Р. 
Психологічні засоби корекції міжособистісних стосунків у підлітків з агресивною поведінкою: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.Р. Павелків ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено емпіричне дослідження міжособистісних стосунків агресивних підлітків з однолітками та зроблено висновок, що агресія у підлітків великою мірою зумовлюється системою порушених стосунків, які мають прояв у несприятливому статусі підлітка у середовищі однолітків, незадоволеності стосунками, відсутності взаємності, низькій усвідомленості та неадекватному переживанні стосунків, їх негативній модальності. Виявлено істотні розбіжності, що існують у підлітків з агресивною поведінкою між уявленнями про свої стосунки з однокласниками та реальним статусом у колективі. Показано, що реалізація програми, спрямованої на створення для підлітків продуктивного розвивального середовища та передбачає психодіагностичну, психопрофілактичну, розвивальну та консультативну роботу у системах взаємодії (психолог - педагоги, психолог - педагоги - батьки, психолог - педагоги - підлітки), сприяє корекції порушених стосунків підлітків і, відповідно, зниженню їх агресивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6-734 + Ю983.030.2-994 + Ю983.402.2 + Ю984.92 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА346401

Рубрики:

      
9.

Соловей О. А. 
Психологічні особливості мовленнєвої діяльності дітей з гіперактивним розладом та дефіцитом уваги: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. А. Соловей ; Волин. нац. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2010. — 20 с. — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі мовленнєвої діяльності дітей з гіперактивним розладом та дефіцитом уваги, в основу вивчення якої покладено такі підходи: лінгвістичний (лексичний, граматичний та фонетичний рівні), психологічний (діяльнісний та когнітивний рівні) та психолінгвістичний (рівні сприймання, розуміння та породження мовлення). Систематизовано та узагальнено сукупність поглядів на поняття мовленнєвої діяльності. Запропоновано авторське визначення поняття мовленнєвого портрету дошкільника та встановлено його основні структурні компоненти. Проаналізовано особливості мовленнєвого портрету дошкільника з ГРДУ. Встановлено значущі кореляційні зв'язки між показниками мовленнєвої діяльності та особливостями пізнавальної сфери дошкільників, що засвідчило необхідність розробки програми, спрямованої на розвиток мовлення та усіх психічних процесів загалом. Обгрунтовано, розроблено та апробовано авторську програму психокорекційного впливу на розвиток мовленнєвої діяльності дітей з гіперактивний розладом та дефіцитом уваги. Аналіз результатів впровадження програми формувального впливу засвідчив її ефективність та можливість широкого використання у роботі практичних психологів дошкільних навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201 + Ю984.92 + Р733.64-327
Шифр НБУВ: РА377008 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Тіхонова М.І. 
Психологічні фактори емоційної дезадаптації молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.І. Тіхонова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розкрито зміст дезадаптації, визначено її критерії: стійкий стан емоційної напруги (тривожність, страх) і порушення саморегуляції (підвищена рухлива активність, надмірна пасивність), рівні розвитку (високий, середній, низький), форми прояву (емоційна нестабільність, тривожність, агресивність, відстороненість). За часом виникнення емоційна дезадаптація поділяється на первинну та вторинну, за ступенем виявлення - на наявну та приховану. Проаналізовано індивідуально-психологічні та соціально-психологічні фактори, які зумовлюють виникнення даної дезадаптації. Розроблено та апробовано програму профілактики та корекції щодо пом'якшання впливу факторів емоційної дезадаптації на молодших школярів. Програма включає психологічну профілактику, консультування батьків, учителів і корекційну роботу з емоційно-дезадаптованими школярами. Експериментально доведено, що виявлені індивідуально-психологічні та соціально-психологічні фактори впливають на виникнення емоційної дезадаптації молодших школярів, а комплексна психопрофілактика та корекція сприяє зниженню гостроти прояву дезадаптації в учнів початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ю984.92 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА326053

Рубрики:

      
11.

Ясточкіна І. А. 
Психологічні чинники виникнення та корекція особистісної тривожності у ранньому юнацькому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. А. Ясточкіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Визначено теоретичні підходи до вивчення особистісної тривожності у ранньому юнацькому віці та розроблено концептуальну модель психологічних чинників виникнення особистістю тривожності у ранньому юнацькому вітті. Визначено особливості усвідомлення старшокласниками проявів власної тривожності, рівні її сформованості у сучасних юнаків. Досліджено психологічні чинники виникнення особистісної тривожності (особистісні, адаптаційні, мотиваційні), доведено несприятливий вплив високого рівня особистісної тривожності на поведінку особистості, взаємостосунки та мотиваційну сферу юнака. Обгрунтовано програму цілеспрямованої психокорекційної роботи зі зниження високого рівня особистісної тривожності юнаків та чинників, що її обумовлюють. На підставі кількісного й якісного аналізу результатів експериментального дослідження доведено ефективність створеної програми "На хвилі змін" і можливість її застосування практичними психологами та юнаками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.541.2 + Ю984.92 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА384294 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Ерастова Л.Є. 
Психологічні чинники подолання дисгармонійного розвитку характеру молодшого школяра: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.Є. Ерастова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Виявлено характерологічні особливості молодших школярів у "нормі" і "патології". Визначено типи акцентуацій характеру і встановлено взаємозв'язок між особистісними особливостями дитини і відповідними умовами виховання в сім'ї. Висвітлено роль сім'ї у формуванні характеру дитини молодшого шкільного віку. Створено й апробовано систему занять з метою підвищення рівня саморозуміння і самосприйняття молодших школярів. Показано необхідність комплексного підходу до корекції дітей з дисгармонізацією особистості (психокорекційна робота з молодшими школярами має проводитись в системі сім'я - школа - психолог). Виявлено канали зворотного зв'язку: психолог - дитина - сім'я у взаємодії соціальної системи психоневрологічний диспансер - сім'я - школа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-81 + Ю984.92 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА335111

Рубрики:

      
13.

Вашека Т.В. 
Психологічні чинники суїцидальних ідеацій та профілактика самогубств у підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / Т.В. Вашека ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено питання скринінгової діагностики, профілактики та психологічної корекції суїцидальних ідеацій підлітків, які складають групу ризику стосовно скоєння самогубства. Виявлено вплив комплексу індивідуально-психологічних і соціально-психологічних чинників на виникнення різних форм суїцидальних ідеацій. Установлено, що низька самооцінка, слабка осмисленість життя, незадоволення процесом життя створюють депресивний стан, який за наявності порушених стосунків у сім'ї та прикладу суїцидальної поведінки в оточенні призводить до виникнення суїцидальних ідеацій у підлітків. Розроблено скринінгову методику для діагностики таких ідеацій, яка дозволяє встановити етап розгортання суїцидальної поведінки підлітка, частоту виникнення в нього суїцидальних ідеацій та його ставлення до самогубства. Запропоновано програму ранньої діагностики, профілактики та диференційованої психологічної корекції зазначених ідеацій у контексті шкільної психологічної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.64-325 + Ю983.402.2 + Ю984.92 +
Шифр НБУВ: РА346669

Рубрики:

      
14.

Грищук М. М. 
Психопрофілактика та психокорекція початкової невротизації дітей шкільного віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М. М. Грищук ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Визначено зміст поняття про початкову невротизацію дитини, яка охоплює три перші рівні загального процесу невротизації та вчасна психологічна корекція якої є засобом психопрофілактики її подальшого поглиблення та формування невротичної особистості. Розкрито психологічні умови ефективного використання зарубіжної психотерапевтичної концепції та технології системної сімейної психотерапії психологічного засобу профілактики та корекції початкової невротизації дітей шкільного віку. Розроблено модифікацію класичної технології системної сімейної психотерапії. Одержано експериментальні підтвердження ефективності застосування модифікації класичної технології системної сімейної психотерапії через нівелювання з її допомогою емоційно-афективного напруження та підвищення рівня соціальної компетенції у дітей шкільного віку з початковою невротизацією. Надано й апробовано методику суб'єктивної експрес-діагностики рівня невротизації системи "дитина-батьки" для використання практичними психологами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.43-734 + Ю984.92 с
Шифр НБУВ: РА373118 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Мозгова Г. П. 
Психосоматична патологія у дітей із порушеннями психофізичного розвитку та їх медико-психолого-педагогічна реабілітація: автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.04 / Г. П. Мозгова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 42 с. — укp.

Проведено клініко-епідеміологічне дослідження розповсюдженості психосоматичної патології у дітей та підлітків з порушеннями психо-фізичного розвитку в загальномедичній практиці. З'ясовано фактори ризику формування психосоматичної патології, яке дозволило визначити достовірні маркери вірогідності виникнення та подальшого розвитку психосоматичної патології з розробленням математичних моделей. Використання нейрофізіологічної діагностики під час скринінг-контролю функціонального стану головного мозку дало змогу виявити клініко-нейрофізіологічні кореляції виникнення психосоматичної патології. Розроблено програму трьохетапної комплексної медико-психолого-педагогічної реабілітації дітей з порушеннями психофізичного розвитку та психо-соматичною патологією з реалізацією комплексного, індивідуального та мультидисциплінарного підходу до діагностики, лікування та диспансерного нагляду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2 + Ю984.92 + Р733.64-32
Шифр НБУВ: РА377399 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Подолянюк О.Л. 
Розвиток професійної позиції шкільного психолога у післядипломній освіті: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Л. Подолянюк ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано роль професійної позиції (ПП) як системоутворювального чинника ефективності діяльності практичного психолога. Визначено структуру ПП шкільного психолога (ШП), розкрито значення особистісного компонента його позиції як провідного фактора успішності його професійної діяльності. Обгрунтовано та експериментально перевірено психологічні умови розвитку ПП ШП у процесі післядипломної освіти, розроблено технологію реалізації системи психолого-педагогічних засобів для оптимізації її становлення. Показано, що динаміка розвитку ПП полягає у зміні ставлення особистості до себе, на підставі усвідомлення та розвитку власної системи цінностей, створення ідеального образу професіонала, розвитку особистісної та професійної рефлекції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.92 р7 + Ч314 р7 +
Шифр НБУВ: РА328567

Рубрики:

      
17.

Кобильченко В. В. 
Теоретико-методичні засади психологічного супроводу підлітків з глибокими порушеннями зору: автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.08 / В. В. Кобильченко ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 39 с. — укp.

Проаналізовано різні теорії особистості, особливості психосоціального розвитку у підлітковому віці та його основні соціальні чинники. Встановлено, що формування особистості підлітків з глибокими порушеннями зору суттєво обтяжене важким сенсорним дефектом. Визначено детермінанти соціальної взаємодії, вивчено та розкрито їх особливості у підлітків з глибокими порушеннями зору. Проведено аналіз теоретичних, методичних та організаційних засад психологічного супроводу, надано його визначення, розроблено теоретичну модель та концепцію. Експериментально апробовано методики тренінгів для школярів і педагогів спеціальних закладів освіти для дітей з порушеним зором.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю948.23 + Ю984.92 с
Шифр НБУВ: РА376534 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Кірейчев А.В. 
Формування психологічної готовності майбутніх вчителів початкових класів до профілактики і корекції проявів дитячої агресивності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.В. Кірейчев ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз проблеми агресивності у вітчизняній і зарубіжній літературі. Розкрито чинники виникнення агресивної поведінки в дітей. Емпірично досліджено її поширеність серед молодших школярів. Визначено причини основних труднощів вчителів початкових класів під час проведення роботи з агресивними дітьми: відсутність знань педагога про агресію, педагогічні стеореотипи щодо показників агресивної поведінки. Розроблено структуру психологічної готовності майбутнього педагога до профілактики та корекції агресивних проявів у молодших школярів, складовими якої є знання, уміння, мотивація і компонент особистісних властивостей. Запропоновано методику діагностування рівня психологічної готовності майбутнього вчителя до профілактики та корекції дитячої агресивності. Виявлено ступінь психологічної готовності студентів випускних курсів і вчителів початкових класів до роботи з агресивними дітьми. Визначено види агресії у майбутніх вчителів молодших класів і педагогів початкової школи. Запропоновано метод дитячої танцювальної терапії для профілактики та корекції агресивної поведінки молодших школярів. Розроблено й експериментально апробовано програму формування психологічної готовності майбутніх вчителів початкових класів до вирішення проблеми профілактики та корекції проявів дитячої агресивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ю983.7-953.6 + Ю984.92с +
Шифр НБУВ: РА360627

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського