Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (24)Наукова електронна бібліотека (142)Реферативна база даних (4183)Книжкові видання та компакт-диски (796)Журнали та продовжувані видання (18)
Пошуковий запит: (<.>K=СПІЛКУВАННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 508
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Гніздечко О.М. 
Авторизація наукового дискурсу: комунікативно-прагматичний аспект (на матеріалі англомовних статей сучасних європейських та американських лінгвістів): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.М. Гніздечко ; Київ. нац. лінгвіст. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено комунікативно-прагматичні особливості англомовного наукового лінгвістичного дискурсу в аспекті авторизації як базового чинника його творення. Розкрито комунікативно-прагматичний, метакомукативний та оцінний компоненти семантичної структури категорії авторизації з метою встановлення риторичних норм англомовного наукового дискурсу для здійснення міжсуб'єктної мовленнєвої взаємодії з науковою спільнотою й інформативного впливу на адресата. На підставі аналізу досліджуваного матеріалу висвітлено визначальну роль автора англомовного наукового дискурсу, в якому епістемічна / модальна оцінка вірогідності реалізується за допомогою різнорівневих мовних засобів категорично / некатегорично-стверджувальної авторизації. Виявлено та доведено їх метакомунікативну природу. Розглянуто метадискурсивні вирази та встановлено способи реалізації мовленнєвих стратегій і тактик побудови англомовного наукового лінгвістичного дискурсу, що характеризують автора як авторитарну / неавторитарну мовну особистість. Запропоновано дискурсивні й інтерпретативні стратегії, спрямовані на здійснення кооперативної мовленнєвої взаємодії у сфері наукового спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-715 +
Шифр НБУВ: РА338763

Рубрики:

      
2.

Печенізький В.П. 
Активне соціально-психологічне навчання компетентності у спілкуванні керівників військових колективів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 20.02.02 / В.П. Печенізький ; Нац. акад. прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2000. — 19 с. — укp.

Проаналізовано основні підходи до проблеми використання теорії та практики активного соціально-психологічного навчання у розвитку компетентності у спілкуванні управлінських кадрів. Проаналізовано структурні елементи компетентного спілкування, їх зв'язок із професійною діяльністю керівника військового колективу. Уточнено класифікацію психологічних труднощів спілкування, їх причини, характер змін міжособистісного сприйняття внаслідок впливу соціально-психологічного тренінгу (СПТ). Розроблено діяльнісно-орієнтовану програму СПТ, спроможну забезпечити інтенсивний розвиток знань, навичок і умінь компетентного спілкування керівників військових колективів, а також критерії та методичні процедури комплексної оцінки компетентності у спілкуванні з урахуванням впливу СПТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.181с + Ц4,8(4УКР)301
Шифр НБУВ: РА310184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Реконвальд Н.В. 
Англомовний чат як різновид комп'ютерно-опосередкованої комунікації (прагмалінгвістичне дослідження): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Н.В. Реконвальд ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено прагмалінгвістичний аналіз англомовного чату як масової комп'ютерно-опосередкованої комунікації (КОК), що відбувається між тілесно не представленими співрозмовниками, які обмінюються письмовими повідомленнями в on-line режимі. З'ясовано, що фатична вмотивованість і фантомність учасників чату нарівні з високим темпом спілкування та нетривалістю фіксації текстового продукту зумовлює його структурну та мовну специфіку. Досліджено прояви універсальних мовних законів економії та надлишковості у чат-спілкуванні, зокрема, розглянуто компресію й експансію мовленнєвого ланцюга. Зроблено висновок, що скорочення, абревіація, технократичне письмо та ємотикони економлять час, місце та комунікативні зусилля чат-співрозмовників; мультиплікація графем і вербалізація кінем їх збільшують і підсилюють експресивне забарвлення реплік. Розкрито сутність чат-спілкування як прототипового зразка фатичної КОК, за допомогою якої співрозмовник реалізує ігровий імпульс комунікації, прагнення до емоційно насиченого та необтяжливого спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-717 +
Шифр НБУВ: РА360007

Рубрики:

      
4.

Волошинова Л.В. 
Аудіовізуальні мистецтва в системі професійної мовної підготовки майбутнього фахівця у сфері міжнародних відносин: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.В. Волошинова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Уперше визначено місце аудіовізуальних мистецтв у вітчизняній практиці професійної мовної підготовки студентів вищих навчальних закладів. Розроблено та теоретично обгрунтовано модель використання їх художньо-естетичного, виховного, інформаційного та освітнього потенціалу в системі підготовки студентів-міжнародників. Запропоновано концепцію авторських телевізійних програм. Значну увагу приділено методичному забезпеченню застосування дидактичних і автентичних аудіовізуальних документів у процесі професійної мовної підготовки. Розвинуто принцип наочності як ефективного засобу навчання мови для спеціальних цілей, зокрема у професійній діяльності дипломатів. Досліджено питання вдосконалення процесу аналітичного спілкування студентів з екраном як професійної якості майбутнього фахівця в сфері міжнародних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.2 +
Шифр НБУВ: РА328629

Рубрики:

      
5.

Алексенко С.Ф. 
Варіативність інтонаційної моделі висловлення-вибачення у мовленнєвій комунікації (експериментально-фонетичне дослідження на матеріалі англійського діалогічного мовлення): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / С.Ф. Алексенко ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено структурні та функціональні ознаки просодичних підсистем, що зумовлюють варіативність інтонаційної моделі англійських висловлень-вибачень (ВВ). Встановлено соціокультурні контексти, які впливають на формування інтонаційної варіативності ВВ у мовленнєвій комунікації. На підставі дослідження експліцитних та імпліцитних мовленнєвих стратегій вибачення систематизовано функціональні та семантичні види англійських ВВ та здійснено їх класифікацію за ситуацією спілкування, прагматичною спрямованістю та ступенем емоційної насиченості, а також з урахуванням співвідношень соціальних статусів мовця та слухача. З'ясовано кореляцію функціональних і семантичних ознак ВВ з певними комплексами просодичних підсистем мовлення. Обгрунтовано та експериментально зафіксовано інваріантні ознаки, що формують просодію ВВ як одиницю інтонаційного рівня. Визначено варіанти просодичної ознаки інтонаційної моделі ВВ, які сприяють розрізненню їх функціональних і семантичних видів у офіційних і неофіційних ситуаціях спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-227.1 +
Шифр НБУВ: РА333303

Рубрики:

      
6.

Чарікова І.В. 
Варіативність інтонаційної моделі висловлення-подяки у мовленнєвій комунікації (експериментально-фонетичне дослідження на матеріалі англійського діалогічного мовлення): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / І.В. Чарікова ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2007. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено систематизацію та класифікацію соціально обумовлених емоційних і прагматичних видів англійського висловлення-подяки. Проаналізовано характер та закономірності взаємодії просодичних підсистем у процесі реалізації у мовленні даних видів досліджуваного висловлення. Експериментально визначено парадигму моделей інтонаційного оформлення висловлення-подяки, яку представлено з урахуванням впливу його функціонально-семантичних властивостей. Розглянуто інваріантну інтонаційну модель англійського висловлення-подяки та варіантні диференційні просодичні ознаки його функціонально-семантичних видів за офіційних та неофіційних умов спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-227.4 +
Шифр НБУВ: РА351231

Рубрики:

      
7.

Кушнір Н.О. 
Вербалізація чуттєвих інтенцій у російському діалогічному мовленні (на матеріалі комунікативної ситуації "освідчення в коханні"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / Н.О. Кушнір ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т філології. — К., 2005. — 15 с. — укp.

Досліджено мовленнєві тактики (МТ) у комунікативній ситуації (КС) "освідчення в коханні" з урахуванням різноманітних факторів мовленнєвого спілкування - соціальних ролей комунікантів, лексико-синтаксичних засобів, невербальних компонентів комунікацій. МТ визначено як стереотипну модель мовленнєвої поведінки певного соціуму, за допомогою якої мовець намагається реалізувати свою комунікативну інтенцію у конкретній ситуації спілкування. На підставі аналізу фактичного матеріалу виділено МТ, яким користується ініціатор мовленєвих актів у КС "освідчення в коханні". Розглянуто лексико-синтаксичні компоненти мовленнєвих актів і невербальні засоби спілкування комунікантів, які освідчуються в коханні. Завдяки здійсненому дослідженню встановлено залежність вибору МТ і невербальних засобів комунікації від соціальної ролі комуніканта. З'ясовано, що для успішного міжособистісного спілкування в КС "освідчення в коханні" вибір комунікантом найбільш психологічно доцільної форми вираження свого почуття має грунтуватися на експлікації емпатії, двоцентричного характеру любовних почуттів, здатності до ідентифікації та децентрації, що означає апріорне, безумовне прийняття іншої особистості, орієнтацію на її природну індивідуальну неповторність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-227.4 + Ш100.03 +
Шифр НБУВ: РА337860

Рубрики:

      
8.

Кицан О. В. 
Взаємодія класичного й некласичного вірша у творчості Василя Голобородька: автореф. дис. ... канд. філол. наук: 10.01.06 / О. В. Кицан ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. — Чернівці, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено взаємодію класичного й некласичного вірша у творчості відомого українського поета В. Голобородька. Вперше проведено системний і цілісний аналіз строфіки і метрики поета, визначено художню своєрідність його мистецького доробку, специфічні форми спілкування з традиційною класичною поезією і з явищами для творчих досліджень ХХ ст. Висвітлено основні дослідження, присвячені питанням верлібру, а також особливості верлібрових форм у творчості автора. Встановлено, що строфіка поета різноманітна - від монострофоїдних утворень до об'ємних полістрофоїдних текстів, розглянуто способи побудови версейної строфи. Доведено, що В. Голобородько, дебютувавши після 1960-х рр., майже повністю дотримується некласичної системи; у некласичних віршах поета використовуються класична строфіка, спорадична рима, вкраплення силабічних і силабо-тонічних рядків, епіграфів класичних жанрових означень, рефренів, тощо.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Голобородько В. 535
Шифр НБУВ: РА382069 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Демещенко В.В. 
Взаємодія культур "Сходу" і "Заходу" як фактор становлення світової культури: Автореф. дис... канд. іст. наук: 17.00.01 / В.В. Демещенко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше у вітчизняній науці комплексно досліджено основні канали, шляхи та засоби міжкультурного співробітництва країн Сходу та Заходу. Висвітлено хронологію основних соціокультурних подій у процесі історичної взаємодії культур Сходу та Заходу від найдавніших часів до наших днів. Визначено основні поняття теорії міжкультурного спілкування ("взаємодія", "взаємовідштовхування", "взаємопроникнення", "взаємовплив"). З'ясовано значення найважливіших соціально-культурних наслідків взаємодії країн даних регіонів як засадничих факторів становлення єдиної (можливої) світової (загальнолюдської) культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч114(0) ж + Т3(0)0-7 +
Шифр НБУВ: РА337508

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Каптюрова О.В. 
Вигуки сучасної англійської мови (системний та дискурсивний аспекти): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.В. Каптюрова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Розглянуто статус вигуків у системі частин мови, їх місце у цій системі, взаємодію з іншими членами цієї системи. Установлено комунікативно-прагматичні значення англійських вигуків: конвенційно-обумовлені та контекстуально-обумовлені. Серед вигуків/вигукових висловлень з конвенційно-обумовленими прагматичними значеннями проаналізовано вигуки-директиви та вигуки-експресиви. Установлено, що вигуки-директиви за своїм складом неоднорідні та відрізняються за ступенем категоричності, вживаністю в офіційній і неофіційній обстановці, за соціальним статусом комунікантів. Зазначено, що вигуки-експресиви відбивають багатий експресивний фонд сучасної англійської мови - від формул соціального етикету до емоційних реакцій і оцінок. Показано, що вигуки з контекстуально-обумовленим прагматичним значенням залежать від контексту, ситуації, в яких виявляється їх конкретне значення. Вони класифікуються за емоційними характеристиками. Проаналізовано прагматичне варіювання та прагматичний синкретизм вигуків, їх місце у дискурсі. Виявлено типи прагматично істотних зв'язків вигукових висловлень з іншими компонентами дискурсу, зокрема відношення прагматичного узгодження й прагматичного неузгодження, особливості інтеракціональних ходів у процесі спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-212.75 +
Шифр НБУВ: РА340832

Рубрики:

      
11.

Дедусенко Ж.В. 
Виконавська піаністична школа як рід культурної традиції: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Ж.В. Дедусенко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено характеристику виконавської школи як феномену та явища. Розглянуто питання типологічної спільності школи та культури, школи та культурної традиції. Визначено суть понять "виконавська модель", "виконавський канон" як еквівалентні позначення механізмів нормотворчості у виконавстві-професії та виконавстві-мистецтві. Виділено нормативні одиниці виконавської професії та мистецтва. Визначено функції школи в історії виконавського (фортепіанного) мистецтва, розкрито структурні особливості школи як системи типів спілкування музиканта з інструментом, публікою, твором.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-2-73(4Рос-2СПб) + Щ315.42-2-73(4Укр)
Шифр НБУВ: РА317858 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Якубовська Л.П. 
Використання навчально-рольових ігор професійної спрямованості у процесі навчання іноземної мови майбутніх офіцерів-прикордонників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 20.02.02 / Л.П. Якубовська ; Нац. акад. прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено педагогічні умови ефективного використання навчально-рольових ігор у підготовці майбутніх офіцерів-прикордонників до іншомовного спілкування в професійній діяльності. На основі теоретичного та дослідно-експериментального вивчення проблеми визначено структуру організації навчально-ігрової діяльності курсантів у процесі навчання їх іноземної мови. Розроблено типологію навчально-рольових ігор професійної спрямованості (тренувальні, ситуативні, професійно-діяльнісні, змагально-інструментальні). Обгрунтовано педагогічні умови їх ефективного використання в процесі вивчення курсантами іноземної мови. Розкрито специфічні особливості процесу навчання, в якому реалізується імітаційно-ігровий підхід. Визначено основні етапи підготовки та проведення навчально-рольових ігор, розглянуто їх багатофункціональний характер, вплив на мотивацію навчальної діяльності курсантів, їх пізнавальну активність та успішність засвоєння іноземної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913 + Ц4,8(4Укр)397-33 + Ц4,8(4Укр)301
Шифр НБУВ: РА318003 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Кононова Д. В. 
Вираження каузації у комунікативних ситуаціях офіційного та неофіційного спілкування (на матеріалі сучасної англійської мови): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / Д. В. Кононова ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Визначено лінгвістичний статус каузації, запропоновано структурну модель її комунікативної ситуації. Виділено офіційні, неофіційні та напівофіційні ситуації каузації моно-, діа- та полілогічного мовлення у різних сферах спілкування. Проведено інвентаризацію та систематизацію вербальних і невербальних маркерів каузації, досліджено їх дискурсотворчий потенціал та особливості функціонування. Виявлено найбільш ефективні засоби реалізації каузації залежно від форми та характеру комунікації. Висвітлено набір мовленнєвих актів і тактик, які є типовими для всіх ситуацій каузації. Досліджено вплив соціальних, гендерних, вікових факторів на вибір тактик, стратегій, мовних і позамовних засобів реалізації каузації. Розглянуто моделі мовленнєвої поведінки комунікантів у ситуації каузації, типи та роль мовних особистостей каузатора та реципієнта у забезпеченні успішної каузації та засоби запобігання комунікативних невдач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70
Шифр НБУВ: РА376527 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Клочко Л.І. 
Висловлювання похвали в комунікативно-діяльнісній парадигмі спілкування (на матеріалі англійської мови): Автореф. дис. канд. філол. наук: 10.02.04 / Л.І. Клочко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Виокремлено та теоретично обгрунтовано існування висловлювання похвали (ВП) як особливого виду мовленнєвої дії у рамках комунікативно-діяльнісної парадигми спілкування. Встановлено прагматичний статус похвали як полііллокутивного мовленнєвого акту (МА), визначено його структурно-семантичні, когнітивні, лінгвопрагматичні й етнокультурні особливості, проаналізовано фактори когнітивного та соціокультурного контексту, на основі чого виокремлено типові ознаки фреймів взаємодії, у яких фігурують ці висловлювання. Описано способи реалізації прямих і непрямих іллокутивних актів похвали, докладно проаналізовано їх перлокутивний ефект - діапазон можливих реакцій на них з боку адресата, досліджено соціальні виміри, що регулюють їх функціонування. Останні включають статусні, рольові та гендерні ознаки комунікатів. Висловлювання похвали також розглянуто в контексті теорії ввічливості, наведено інвентар синтаксичних моделей, за якими будуються висловлювання похвали, розглянуто характер їх лексичного наповнення, висвітлено невербальні засоби, які приймають участь в оформленні даних мовленнєвих утворень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-1/7 +
Шифр НБУВ: РА328010

Рубрики:

      
15.

Осовська І.М. 
Висловлювання-відмова: структурно-семантичний та комунікативно-прагматичний аспекти (на матеріалі сучасної німецької мови): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / І.М. Осовська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Визначено комунікативну сутність висловлювання-відмови, розглянуто модифікації інваріантного значення категорії заперечення у семантичній структурі висловлювання-відмови. Встановлено функціональну сутність мовленнєвого акту з іллокутивною силою відмови та актні критерії його функціонування. Визначено місце акту відмови у традиційних і нетрадиційних класифікаціях мовленнєвих актів. Створено типологію актів відмови на основі лексико-семантичних операторів. Вивчено фонд лексичних і граматичних засобів вираження значення "відмова". Досліджено та описано можливості модифікацій іллокутивної сили "відмова" у бік її посилення або послаблення. Встановлено залежність прагматичних змістів висловлювання відмови від ситуативно детермінованих та індиферентних характеристик комунікації, здійснено спробу подання мовленнєвого портрета мовця, що висловлює відмову, реалізуючи інтенцію відхилення у певній ситуації спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-227.4 +
Шифр НБУВ: РА322691

Рубрики:

      
16.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5 - 8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано педагогічні умови виховання в учнів підліткового віку культури спілкування засобами мовного етикету. Визначено критерії та показники рівнів вихованості комунікативної культури. Розроблено організаційно-педагогічну модель виховання культури спілкування підлітків засобами мовного етикету. Встановлено й експериментально апробовано методику діагностики рівнів вихованості школярів. Розглянуто, що матеріали дослідження впроваджено в даному й апробованому факультативному курсі "Морально-духовні скарби українського й англійського мовного етикету", який запроваджено в межах організаційно-педагогічної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5-8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаївський державний університет ім. В. О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с.: a-рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Лисенко О.М. 
Виховання гуманістично спрямованої особистості підлітка у позаурочний час: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.М. Лисенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вивчено та проаналізовано стан розробленості проблеми виховання гуманістично спрямованої особистості підлітка у позаурочний час у теорії та практиці. Зроблено висновок, що успішне виховання у даній спрямованості підлітка забезпечується впровадженням особистісно орієнтованої концепції. Дана концепція передбачає гуманізацію спілкування вихованців, участь учнів у ціннісно-орієнтаційній діяльності, у процесі якої у підлітків формуються стійкі ціннісні якості громадянина-гуманіста: вони вміють співвідносити себе з іншою людиною, поважати її гідність, активно протистояти негуманному ставленню до оточуючих. Визначено та науково обгрунтовано напрями виховання гуманістично спрямованої особистості підлітка у позаурочний час. Розроблено й обгрунтовано схему гуманістичної спрямованості особистості та функціонально-прогностичну модель і структуру організації процесу виховання такої особистості у позаурочний час. Визначено зміст ціннісно-орієнтаційної діяльності. Розроблено науково-методичне забезпечення підготовки класних керівників до здійснення гуманістичного виховання підлітків у позаурочний час.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16 +
Шифр НБУВ: РА358050

Рубрики:

      
19.

Білецька І.О. 
Виховання цінності іншої людини в молодших підлітків у процесі розв'язування моральних задач: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.О. Білецька ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано умови виховання сприймання цінності іншої людини в молодших підлітків у процесі розв'язання моральних задач у позаурочній діяльності. Розглянуто суть, структуру та особливості категорії цінності іншої людини та вплив традиційних методів морального виховання на її формування в молодших підлітків. Зазначено, що запропонований метод розв'язання моральних задач створює природну необхідність приймати рішення самостійно, розвивати внутрішню потребу в усвідомленні цінності іншої людини без зовнішнього примусу, а також забезпечує наявність операційної системи впливів, яка робить виховний процес достатньо керованим і прогнозованим. Розкрито суть моральної задачі, запропоновано структурно-функціональну модель її розв'язання молодшими підлітками з метою виховання в них моральних якостей щодо даного питання. Установлено, що процес вирішення моральних задач містить основні етапи: аналітичний, конструктивний та виконавчий, які в своїй сукупності утворюють процесуальну структуру розв'язування, тобто своєрідний "цикл" діяльності. Викладено технологію формування усвідомлення цінності іншої людини в дітей-підлітків, визначено вплив спілкування як системотвірний вид життєдіяльності учнів дослідженого віку на ефективність розв'язання ними моральних задач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 +
Шифр НБУВ: РА330278

Рубрики:

      
20.

Петровська Л.Є. 
Відображення невербальних засобів спілкування у болгарській фразеології: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.03 / Л.Є. Петровська ; НАН України. Ін-т укр. мови. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано процес мовної концептуалізації невербальної поведінки людини. На підставі результатів дослідження одиниць фразеосистеми сучасної болгарської мови з'ясовано особливості номінації невербальних одиниць, встановлено основні розряди фразеологізмів, похідних від невербальних засобів спілкування, зокрема кінем (жестових і мімічних рухів, елементів візуальної поведінки), визначено характер їх семантичної організації, виявлено специфіку процесів фразеологізації та інтерсеміотичного зв'язку вербальних і невербальних одиниць, розглянуто їх функціонування. В результаті аналізу особливостей номінації невербальних засобів комунікації виявлено, що найбільш розповсюдженим способом репрезентації елементів невербальної поведінки є стійкі мовні звороти. Встановлено, що причиною їх частого використання є семіотична подібність кінеми як фразеологічного явища у невербальній мові та мовного фразеологізму. Запропоновано систематизацію корпусу фразеологічних одиниць, що експлікують функціональні властивості кінем як невербальних стереотипів, властивих національній культурі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.62-33 + Ш100.05 +
Шифр НБУВ: РА342178

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського