Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (154)Книжкові видання та компакт-диски (503)Журнали та продовжувані видання (131)
Пошуковий запит: (<.>K=ЧАЙКОВСЬК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 228
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Мазепа Т.Л. 
Австрійський театр у Львові (1789 - 1872): історія, музичний репертуар, оперне виконавство, культурний контекст: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.Л. Мазепа ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 16 с. — укp.

На основі архівних джерел та матеріалів преси розкрито історичні умови та культурний контекст, проаналізовано взаємодію різних тенденцій, під впливом яких формувалися репертуарна політика театру та відбувалися зміни його орієнтації щодо ролі музичної частини репертуару, яка з часом стала провідною. Окремі етапи у межах усього періоду існування львівської австрійскої сцени виділено на підставі змін у його керівництві. Доведено провідну роль постаті антрепренерів, які забезпечували художньо-творчу та фінансову діяльність театру. Виділено три основних періоди, у межах кожного з них проаналізовано загальну спрямованість та функціональне призначення театру у багатоетнічному середовищі Львова, а також зміни у його репертуарі та складі трупи. Проведено порівняння з оперним репертуаром австрійських і німецьких, а також російських театрів. Висвітлено місце австрійського театру в інфраструктурі міста та його позитивний вплив на загальнокультурні процеси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.3(4УКР-2ЛЬВ)4 +
Шифр НБУВ: РА327756

Рубрики:

      
2.

Ігнатченко І.Г. 
Автодескриптивний текст у музиці та метод його дослідження у творчості І.С.Баха: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.Г. Ігнатченко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Вивчено одну з типових форм художнього тексту в музиці перехідних історико-стильових періодів, яку запропоновано визначати як автодескриптивний текст (АДТ). Його специфіка полягає в результуючій репрезентативності найрізноманітніших музично-мовних елементів усього попереднього періоду в їх синхронно-діахронних зв'язках, які подано a priori як дещо безпосередньо дане та таке, що не потребує роз'яснень. В цих текстах музично-мовний дискурс як узагальнення попереднього досвіду досягає граничної межі - дескрипції, яку неможливо спростувати чи підтвердити. Вперше запропоновано методику аналізу автодескриптивних текстів, яка репрезентує один з можливих різновидів сучасного текстологічного дослідження. Як прояв принципів конструювання АДТ в музиці розглянуто епоху пізнього бароко, уособлену в творчості І.С.Баха, що показано в аналітичних етюдах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.585
Шифр НБУВ: РА326684

Рубрики:

      
3.

Ринденко О. В. 
Авторські коментарі та ремарки як культурний феномен у фортепіанній творчості Олів'є Мессіана: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Ринденко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2010. — 17 с. — укp.

Досліджено фортепіанну творчість Олів'є Мессіана (1908 - 1992 рр.) у ракурсі культурологічної та текстологічної проблематики. Розглянуто вербальні компоненти музичного тексту - авторські коментарі та ремарки як особливий культурний феномен в фортепіанній культурі XX ст. Запропоновано комплексний підхід, який включає висвітлення творчості композитора в динаміці культурологічних контекстів та особливостей композиторської, музикознавчої та виконавської інтерпретації тексту його фортепіанних творів. Простежено генез феномену коментаря у фортепіанному мистецтві та систематизовано різноманітні прояви автокоментування у творчості О. Мессіана. Доведено, що автокоментар виступає фактором цілісності композиторського стилю, з яким пов'язано авторське програмування інтерпретації творів і пан-програмність творчої парадигми митця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-81 Мессіан О. + Щ315.42-03(4ФРА)6-81 Мессіан О.
Шифр НБУВ: РА377524 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
4.

Чайковський І.Б. 
Аналіз методів і алгоритмів обробки радіосигналів зондування шаруватих середовищ за критерієм точності оцінки їх товщини: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.12.17 / І.Б. Чайковський ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2001. — 18 с. — укp.

Проаналізовано методи і алгоритми обробки відбитих радіолокаційних сигналів під час зондування шаруватих середовищ з метою визначення їх товщини. Головним критерієм оцінки якості обробки прийнято точність вимірювання. За допомогою розробленої імітаційної моделі радіолокаційної станції прониклого зондування (РЛСПЗ) проведено дослідження прямого цифрового, різницевого, інверсного, кепстрального, авторегресійного методів інтерпретації відбитих сигналів. Наведено характеристики точності контактного способу вимірювання товщини середовища та дистанційного способу з особливостями орбітального варіанта РЛСПЗ. Доведено адекватність імітаційної моделі на підставі порівняльного аналізу обробки реальних сигналів, відбитих від морських льодів, отриманих під час польотних випробувань в Арктиці промислового вимірювача "Аквамарин", діапазон вимірюваних товщин якого встановлено.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д23с141.28
Шифр НБУВ: РА319905 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Горпенко В.Г. 
Архітектоніка фільму: Режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища: Автореф. дис... д-ра мистецтвознавства: 17.00.01; 17.00.04 / В.Г. Горпенко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2000. — 34 с. — укp.

Дисертацію присвячено взаємозв'язку "мовних" форм та принципів з рушійними силами та специфічними ознаками розгортання тексту екранних творів. Розроблено нову концепцію архітектоніки фільму як особливого естетичного і професійного утворення, що виражає художньо-образну своєрідність видовища і забезпечується майстерністю режисури. Визначено специфіку функціонування епічних, драматичних, ліричних начал у кінематографі та проекцію їх формування на різнорідність телемовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.77
Шифр НБУВ: РА312593 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Драч І.С. 
Аспекти вияву композиторської індивідуальності у сучасній культурі (на матеріалі творчості В.С.Губаренка): Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / І.С. Драч ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2005. — 32 с. — укp.

Розкрито суть поняття художньої індивідуальності шляхом виявлення певних закономірностей її становлення у музичній культурі XX ст. Запропоновано концепцію об'єктивізації композиторської індивідуальності, що дає змогу визначити способи передачі суб'єктивного змісту засобами музичного мистецтва. Розроблено аналітичний підхід до вивчення даного художнього феномену, що дозволило врахувати його динамічну природу та онтологічну цілісність. Розглянуто процес реалізації композиторської індивідуальності з використанням матеріалу стосовно творчості В.С.Губаренка (1934 - 2000) - одного з лідерів "шістдесятництва" в українській літературі. З використанням запропонованого модального підходу розкрито особливості еволюції митця, уточнено специфіку музичного мислення композитора, досліджено відтворену ним картину світу, а також сформульовано принципи творчої роботи та естетичні настанови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.3 + З313(4УКР)6-81 Губаренко В. +
Шифр НБУВ: РА335455

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Канєвська Д.А. 
Б.М.Лятошинський і Д.Д.Шостакович: порівняльно-типологічний аналіз творчості: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Д.А. Канєвська ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Введено до наукового обігу теоретичну модель порівняльно-типологічного аналізу творчості Б. Лятошинського та Д. Шостаковича. Простежено взаємозв'язок соціально-політичного чинника з життям і творчістю композиторів у ракурсі проблеми "митець і влада". З урахуванням індивідуальних якостей кожного з композиторів проаналізовано позиції обох митців стосовно таких загально-людських проблем, як добро та зло, життя, смерть, безсмертя, митець і епоха, національне та інонаціональне. Проведено безпосередню порівняльну характеристику практично всіх відомих творів музичної спадщини Б. Лятошинського та Д. Шостаковича. Проаналізовано невідомий твір Б. Лятошинського (обробка єврейської народної пісні "Genzelex").

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-81 Лятошинський Б. + Щ313(4РОС)6-81 Шостакович Д. +
Шифр НБУВ: РА321379

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Жимолостнова В.В. 
Балада й специфіка її перетворення у західноєвропейському музичному романтизмі: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / В.В. Жимолостнова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 15 с. — укp.

Уперше сформульовано цілісне універсальне поняття жанру балади поза залежністю від аспектів часу та простору. Визначено іманентні ознаки жанрової характеристики західноєвропейської вокальної романтичної балади у порівнянні з народною. Основними параметрами дослідження балад є побудова та розвиток сюжету, концепція часу та простору, характеристика образної сфери, форми, ладу, мелосу, гармонії та фактури. Проведено комплексний аналіз зразків фольклорних балад в аспекті музикознавства та літературознавства. Розглянуто особливості модифікації психології людської поведінки за умов формування баладних образів залежно від культурно-історичної епохи та у разі порівняння з сучасними соціально-моральними й етичними нормами. Висвітлено основні тенденції розвитку та модифікації жанру балади у XX ст. Обговорено основні жанрові прикмети, що характеризують баладу поза стилем та часом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043-03(4)-224 +
Шифр НБУВ: РА325931

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Сташевський А.Я. 
Баянне мистецтво України: тенденції розвитку оригінальної музики та індивідуальне втілення жанрово-стильового аспекту у творчості Володимира Рунчака: Автореф. дис... канд. мистецтвознав: 17.00.03 / А.Я. Сташевський ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше в українському музикознавсті досліджено закономірності розвитку вітчизняного оригінального репертуару для баяна. Запропоновано концепцію періодизації еволюційних етапів вітчизняної літератури для баяна. Висвітлено основні тенденції розвитку провідних жанрів української баянної музики сучасної доби. Вперше здійснено загальнотеоретичний та жанрово-стильовий аналіз баянної творчості провідного українського композитора В. Рунчака. Відзначено значний внесок музичного діяча у розробку жанрових і стилістичних компонент нової баянної літератури шляхом активного перетворення жанрових прототипів, створення прецедентів і суттєвої трансформації всього жанрово-стильового комплексу баянної музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.46-73(4УКР)6-81 Рунчак В. +
Шифр НБУВ: РА333675

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Шадріна-Личак О. В. 
Безтактова прелюдія як репрезентант французького клавесинного стилю XVII Ц початку XVIII ст.: аспекти виконавського прочитання: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Шадріна-Личак ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Розглянуто клавесинну безтактову прелюдію в контексті музичної культури XVII - XVIII ст. На основі дослідження суттєво відкориговано уявлення про місце та роль прелюдії в історичній та в сучасній практиці клавесинного виконавства та виявлено її справжнє значення: клавесинна безтактова прелюдія виступає своєрідною точкою перетину знакових явищ музичного мистецтва епохи Бароко. Таким чином, усвідомлення її природи дозволяє глибше зрозуміти специфіку основного комплексу феноменів виконавської практики епохи, а саме: клавесинного лютневого стилю, генерал-басу, техніки орнаментації, мистецтва імпровізації. З огляду на особливості нотації прелюдія стає, у певному сенсі, з'єднувальною ланкою між трактатами та музичними творами, записаними у звичний спосіб, завдяки чому робота з нею виводить на нове осмислення імпровізаційної практики епохи. Розроблено багаторівневий методичний комплекс для виконавського опрацювання клавесинної безтактової прелюдії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.41-03(4ФРА)4-71
Шифр НБУВ: РА382717 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Пюра І.В. 
Біографічний міф митця початку XX століття в романі "Доктор Фаустус" Т. Манна: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / І.В. Пюра ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 15 с. — укp.

Досліджено роман "Доктор Фаустус" Т. Манна та виявлено в ньому риси біографічного міфу епохи, а також шляхи його становлення й функціонування у культуротворчих процесах романтичної та постромантичної епох. Установлено вирішальний вплив біографічного міфу "епохи занепаду" на задум та творчий метод, використаний у "Докторі Фаустусі" Т. Манна. Розкрито роль музичних символів у побудові вигаданої біографії героя роману. Доведено узагальнююче й синтезуюче значення відібраних письменником деталей біографії його героя на підставі її реконструкції та зіставлення з історичним контекстом. Визначено універсальні риси міфу Леверкюна. Доведено зв'язок ідей та образів роману з творчістю композиторів - сучасників письменника та вплив "Доктора Фаустуса" на наступне мистецьке покоління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ГЕР)-4 Манн Т.534 + Ч111.156 + Щ313(0)6 +
Шифр НБУВ: РА323493

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
Категорія: Релігія   
12.

Дорохіна Л.О. 
Богослужебний спів в музичній культурі Чернігівщини на початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Л.О. Дорохіна ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Класифіковано напрямки розвитку богослужебного співу (БС) в музичній культурі Чернігівщини: концертна діяльність, музична освіта, Братський хоровий рух та музично-просвітницька діяльність. Встановлено зв'язки між сприйняттям та усвідомленням БС представниками різних суспільних верств. Визначено місце і роль співу в загальнокультурному процесі. Охарактеризовано Братський хоровий рух Чернігівщини. Введено імена видатних регентів-організаторів та керівників провідних храмових хорів Чернігова й губернії: М.Ступницького, Г.Іванцова, П.Зеленецького, Л.Тополя та інш.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-503.11 + Щ313(4УКР)3-44 + Щ314.1-03(4УКР-2ЧЕР)6-68 +
Шифр НБУВ: РА321270

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Верба О.О. 
Варіантність та її композиційні закономірності (на прикладі інструментальної музики українських і російських композиторів 70 - 90 рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / О.О. Верба ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено суть та специфіку варіантності як техніки письма та принципа музичного розвитку, проаналізовано її генезис. Досліджено варіантність як метод художнього моделювання на прикладі різних стильових та жанрових моделей. Розроблено систему критеріїв варіантності як музичної універсалії. Розширено термінологічний апарат аналіза сучасної музичної композиції. Виявлено композиційні закономірності варіантної форми та характер взаємодії варіантності з іншими принципами музичного розвитку формотворення. На підставі загального дослідження варіантності в різних функціональних проявах створено типологію варіантних форм. До наукового обігу залучено музичний матеріал, що заповнює прогалини у вивченні сучасної музичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.585 + Щ313(4УКР)63 + Щ313(4РОС)63 +
Шифр НБУВ: РА321833

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Данг Нгок Занг Куан 
Взаємодія стильових елементів в'єтнамської та європейської музики (на прикладі творчості ряду композиторів XX сторіччя): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Данг Нгок Занг Куан ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Вперше в науковий обіг введено приклади багатоголосся в'єтнамської традиційної музики. Предметом дослідження обрано аспект мовленнєво-стилістичної взаємодії елементів народно-традиційної в'єтнамської та сучасної європейської музики. Розглянуто стильові елементи народної та традиційної музики В'єтнаму на рівні ритмічної, мелодико-структурної, ладової, фактурної, формоутворювальної та жанрової організації музичного матеріалу. У дослідженні використано коннотативно-семіотичний підхід до проблеми сприйняття мовленнєво-стилістичних елементів в'єтнамської народної та традиційної музики, що стало важливою передумовою процесу різностильового синтезу. Висвітлено загальностильові елементи європейської музики: в аспекті їх виділення, відокремлення від неєвропейських музичних явищ та участі в різностильовому синтезуванні (насамперед, контрапунктичний принцип у поліфонії, натурально-діатонічну семиступеневість, тонально-функціональну система, сучасні композиторські техніки: сонористика, комбінаторику, серійність, алеаторика), що дозволило порівняти творчі результати синтезу різностильових елементів у творчості в'єтнамських та європейських композиторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(5В'ЄТ)6-183(4)6
Шифр НБУВ: РА313071 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Касьяненко Л.О. 
Виконавська інтерпретація фактури прелюдій Ф.Шопена: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.О. Касьяненко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Досліджено проблему виконавської інтерпретації фактури на прикладі трактування "Прелюдій" opаторії 28 для фортепіано Ф.Шопена. Вперше комплексно розглянуто питання виразного потенціалу виконавської інтерпретації фортепіанної фактури. Проаналізовано й узагальнено систему засобів виразності, що використовуються для виконавського втілення фактури твору. Розроблено понятійний апарат, адекватний меті, завданням і методиці дослідження. Синтезовано наукові досягнення дослідження фактурних явищ у галузі теоретичного музикознавства та теорії музичного виконавства. Виявлено та проаналізовано стильові витоки "Прелюдій", закорінених у музиці епохи бароко. Запропоновано жанрову класифікацію твору, що не дублює існуючі підходи. Визначено та проаналізовано певні тенденції трактувань музичного твору, а також питання виразних можливостей та нескінченної множини виконавської інтерпретації фортепіанної фактури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.052.4-03(4ПОЛ)5-81 Шопен + Щ315.472-712
Шифр НБУВ: РА313805 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:
  

      
16.

Дедусенко Ж.В. 
Виконавська піаністична школа як рід культурної традиції: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Ж.В. Дедусенко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено характеристику виконавської школи як феномену та явища. Розглянуто питання типологічної спільності школи та культури, школи та культурної традиції. Визначено суть понять "виконавська модель", "виконавський канон" як еквівалентні позначення механізмів нормотворчості у виконавстві-професії та виконавстві-мистецтві. Виділено нормативні одиниці виконавської професії та мистецтва. Визначено функції школи в історії виконавського (фортепіанного) мистецтва, розкрито структурні особливості школи як системи типів спілкування музиканта з інструментом, публікою, твором.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-2-73(4Рос-2СПб) + Щ315.42-2-73(4Укр)
Шифр НБУВ: РА317858 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Овчиннікова А.П. 
Виражальні засоби мовного дискурсу у метахудожньому контексті: Автореф. дис... д-ра мистецтвознавства: 17.00.01 / А.П. Овчиннікова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 32 с. — укp.

Досліджено риторику, мистецтво художнього читання та сценічну мову за їх комунікативними ознаками, структурними характеристиками як єдину систему. У метахудожньому контексті обгрунтовано можливість застосування системного підходу для аналізу мовного дискурсу. Визначено етапи інтерпретації та способи сприймання тексту. Представлено процедури розуміння тексту як системи різних видів. Досліджено традиції риторіки в Україні та визначено тенденції розвитку сучасного мистецтва мови. Розглянуто художнє читання як один з видів мистецтва, розкрито зміст поняття мистецтва художнього читання. Викладено засоби техніки сценічної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.156 + Щ334.076.3 + Ш100.3
Шифр НБУВ: РА319073 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Чайковський О.А. 
Виробництво виливків з ЧКГ методом модифікування у формі за моделями, що газифікуються: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.16.04 / О.А. Чайковський ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню процесу сфероїдизуючого модифікування чавуну у ливарній формі при литті по моделям, що газифікуються. Проведено дослідження кінетики взаємодії сфероїдизуючого модифікатора з рідким чавуном у реакційній камері ливарної форми. Розкрито механізм цієї взаємодії, визначено основні напрямки руху металу та просування фронту ефективної взаємодії в залежності від конструкції ливникової системи, температури заливання чавуну, масової швидкості заливання та фракційного складу модифікатора. Досліджено кінетику та встановлено закономірності розчинення сфероїдизуючого модифікатора в потоці рідкого чавуну. Вивчено вплив та визначено оптимальні параметри технологічних факторів, які забезпечують максимально можливу та рівномірну сфероїдизацію графіту в чавуні під час заливання форми. На основі даних досліджень розроблено технологію сфероїдизуючого модифікування в ливарній формі при литті по моделям, що газифікуються.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К61,23

Рубрики:

      
19.

Ігнатенко Є.В. 
"Високий стиль" хорового концерту кінця XVII - XVIII ст.: до проблеми музично-поетичної цілісності: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Є.В. Ігнатенко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Розроблено концепцію стильового розвитку вітчизняного хорового концерту кінця XVII - XVIII ст. як особливої мовної системи, яка сформувалася внаслідок цілеспрямованого відбору вербальних і музичних мовних засобів. Розкрито зміст і методологічне значення поняття "високий стиль" щодо жанру хорового концепту. "Високий стиль" визначає та водночас обмежує коло ідей і тем художнього твору, а також передбачає масштабний задум, значну та важливу ідею твору. Зауважено, що цей стиль визначав принципи відбору та диференціації словесних і музичних мовних засобів хорового церковного концерту. "Високий стиль" визначено як загальний естетичний принцип художньої структури музично-поетичного твору, що реалізується на різних рівнях, а саме: мовному, фонетичному й інтонаційному, синтаксичному й композиційному. Зроблено висновок, що поняття "високий стиль" є актуальним протягом всієї історії розвитку жанру хорового церковного концерту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-042-2 + Щ314.1-73(0)4-4 +
Шифр НБУВ: РА341342

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Савицька Н.В. 
Вікові аспекти композиторської життєтворчості: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.В. Савицька ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2010. — 36 с. — укp.

Досліджено механізм кореляції змісту креативної діяльності з динамікою вікової сідомості. Виявлено взаємозалежність між циклічністю вікових фаз і модусами креативної свідомості видатних персоналій. Простежено траєкторію професійної самореалізації митця на тлі індивідуальної екзистенції. До наукового обігу введено поняття "біографічного сценарію", охарактеризовано його різновиди. Систематизовано типологічні ознаки пізнього періоду композиторської творчості. Включено завершальний етап композиторської еволюції у зону активного музикознавчого розгляду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4)5-81 + Щ310.3 + Ю945.44 + Ю937.4 +
Шифр НБУВ: РА370924 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського