Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (7)Книжкові видання та компакт-диски (110)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Сікорська$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 40
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Старобільщина : Матеріали фольклор.-діалектол. експедицій / ред.: З. С. Сікорська; упоряд.: К. Д. Глуховцева. - Луганськ : Шлях, 2000. - 128 c. - укp.

Наведено діалектичні тексти Старобільського району (сіл Шульгинки, Омелькова, Лозовівки, Чмирівки, Підгорівки, Антонівки), за допомогою яких можна передати мовний образ говірки та життя діалектоносіїв. Цінним додатком для створення образу говірки є подані мікротопоніми (ойконіми, мікроойконіми, гідроніми, агроніми, дримоніми) та народна творчість (прислів'я, приказки, примовки, загадки, повір'я).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-671

Шифр НБУВ: ВА603570 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сікорська З. С. 
Сучасна українська мова. Словотвір і морфеміка / З. С. Сікорська; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ : Альма матер, 2000. - 174 c. - Бібліогр.: 51 назв. - укp.

Висвітлено поняття про твірну базу, твірні слова й основи, словотвірні засоби. Розглянуто словотвірну структуру похідних слів з різною формально-семантичною співвідносністю, словотвірні префікси та префіксоїди іменників, префіксально-суфіксальні іменники. Здійснено морфемний аналіз слова, а також запропоновано дидактичний матеріал для вивчення словотвору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-932.20

Шифр НБУВ: ВА601957 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сікорська І.  
Творчий внесок у скарбницю української науки і культури / І. Сікорська // Нар. творчість та етнографія. - 2001. - № 4. - С. 41-43. - укp.

Висвітлено життєвий і творчий шлях Богдани Фільц - відомого українського музикознавця, провідного наукового співробітника Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського, лауреата премії ім. М.Лисенка, стипендіата Фонду інтелектуальної співпраці "Україна - XXI ст.", заслуженого діяча мистецтв України.

Освещен жизненный и творческий путь Богданы Фильц - известного украинского музыковеда, ведущего научного сотрудника Института искусствоведения, фольклористики и этнологии им. М.Т.Рыльского, лауреата премии им. Н.Лысенко, стипендиата Фонда интеллектуального сотрудничества "Украина - XXI в.", заслуженного деятеля искусств Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.153 + Ч210.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сікорська І. А. 
Правова відповідальність за порушення бюджетного законодавства : Автореф. дис... канд. юрид. наук : 12.00.07 / І. А. Сікорська; Держ. податк. адмін. України. - Ірпінь, 2004. - 18 c. - укp.

З'ясовано сутність бюджетного правопорушення як підстави виникнення відповідальності у сфері бюджету, надано класифікацію бюджетних правопорушень, визначено місце фінансово-правової відповідальності в системі юридичної. Встановлено особливості відповідальності за бюжетні правопорушення та її співвідношення з іншими видами відповідальності, які застосовуються за порушення бюджетного законодавства. Охарактеризовано бюджетні правопорушення, за які передбачено кримінальну та адміністративну відповідальність. Досліджено цивільно-правову та дисциплінарну відповідальність. Наведено пропозиції щодо удосконалення Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів, які регулюють бюджетні відносини та визначають заходи впливу за порушення бюджетного законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)107

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330587 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сікорська Л. Б. 
Психологічні умови оптимізації міжособистісних взаємин учнів на початковому етапі навчання : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. Б. Сікорська; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Досліджено психологічні умови оптимізації міжособистісних взаємин учнів молодшого шкільного віку. З'ясовано особливості впливу комунікативної компетентності на становлення особистості у даному віці. Доведено, що негативні емоції та несформованість у молодших школярів здатності регулювати їх вияв на початковому етапі навчання перешкоджають становленню конструктивних взаємин. Визначено умови організації розвивального, особистісно орієнтованого навчання учнів, що є підгрунтям навчальної співпраці: у процесі навчальної діяльності здійснення конструктивної взаємодії та наявність відповідного характеру міжособистісних взаємин. Запропоновано методичний інструментарій для діагностування проявів у молодших школярів особистісної тривожності й агресивної поведінки, що перешкоджають конструктивним взаєминам з однолітками. Показано, що сформованість певних особливостей саморегульованості особистості у молодшому шкільному віці визначає розвиток навчально-пізнавальної активності і є умовою особистісного зростання учнів. Розроблено програму оптимізації міжособистісних взаємин учнів на початковому етапі навчання шляхом розвитку їх комунікативної компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ю954.04 + Ю983.402.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362867 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сікорська І. М. 
Удосконалення державного управління вищою освітою в контексті європейської інтеграції : Автореф. дис... канд. наук з держ. упр. / І. М. Сікорська; Донец. держ. ун-т упр. - Донецьк, 2006. - 21 c. - укp.

Розроблено теоретичні та практичні положення, пов'язані з механізмами державного управління вищою освітою в контексті євроінтеграції. Проведено структурування державної політики у галузі вищої освіти з моменту проголошення України незалежною державою. Досліджено особливості реалізації державної освітньої політики. Виявлено основні проблеми, пов'язані з сучасними соціальними вимогами до вищої освіти. Визначено пріоритети в реалізації державної політики. Показано особливості державного управління вищою школою згідно з її інтеграцією до європейського освітнього простору. Встановлено суттєве значення міжнародного співробітництва ВНЗ як безумовного фактора реалізації державної освітньої політики. Запропоновано модель удосконалення державного управління вищою школою з урахуванням євроінтеграційних процесів, які впливають на державне управління. Обгрунтовано доцільність проведення конкурсу на кращі ВНЗ відповідно до їх стратегії розвитку шляхом використання методичних підходів до критеріальної оцінки розвитку ВНЗ у контексті інтеграції вищої школи до європейського освітнього простору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.1 + Х915.232.5-96(4УКР) + Ч484(4УКР) к2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348278 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сікорська Л. О. 
Формування комунікативних умінь майбутніх менеджерів у процесі вивчення іноземних мов : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л. О. Сікорська; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано педагогічні умови ефективного формування комунікативних умінь як засобу підготовки майбутніх менеджерів до іншомового спілкування у професійній діяльності. На підставі даних теоретичного та дослідно-експериментального вивчення проблеми запропоновано структурну модель цих умінь, визначено критерії та рівні їх розвитку у студентів-менеджерів. Розкрито специфічні особливості професійно спрямованого навчання, яке забезпечується створенням у навчальному процесі комунікативних ситуацій, адекватних умовам їх майбутньої професійної діяльності. Доведено, що комунікативність навчальних вправ, які модулюють певний етап реального процесу комунікації і зберігають суттєві риси модельованої дільності, сприяє успішності засвоєння іноземних мов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-713 + Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338947 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сікорська О. О. 
Функціонально-семантична категорія потенційності в українській мові : Автореф. дис... канд. філол. наук / О. О. Сікорська; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. - О., 2007. - 20 c. - укp.

З використанням художніх, публіцистичних, наукових текстів та розмовного мовлення розглянуто своєрідність семантики та структури функціонально-семантичної категорії (ФСК) потенційності у сучасній українській мові. Охарактеризовано семантичний обсяг та з'ясовано особливості реалізації потенційних функцій можливості та необхідності. Проаналізовано різнорівневі (лексичні, морфологічні, синтаксичні) засоби експлікації первинних функцій потенційності. Установлено домінантні та периферійні параметри вираження даних потенційних значень. Визначено функціонально-стильову неоднорідність засобів потенційності. Виявлено, що між окремими модальними та немодальними ФСК і функціонально-семантичними полями існують зони перетину (ФСК потенційності взаємодіє з ФСК спонукальності та вірогідності). Недискретні засоби вираження зумовлюють активну взаємодію ФСК потенційності з функціями дейксисної темпоральності й аспектуальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-2

Шифр НБУВ: РА349708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сікорська В. Ю. 
Художній часопростір в історичних романах Павла Загребельного : Автореф. дис... канд. філол. наук / В. Ю. Сікорська; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. - Кіровоград, 2007. - 20 c. - укp.

На підставі системного аналізу запропоновано класифікацію художніх форм часу та простору у творах П.Загребельного. Виділено типи історичних романів за співвідношенням історичного документа та вимислу і домислу у набутку письменника. Визначено основні тенденції трактування аналізованих категорій у його творчості та їх вплив на жанр історичного роману. Часопростір розглянуто у аспекті різноманіття форм та специфіки їх вияву. З'ясовано взаємозалежність історичного та художнього часопростору. Проаналізовано історичні твори за принципом матеріалізації художнього часу в просторі на рівні сюжетної організації. З'ясовано основні способи функціонування елементів часопросторового континууму на рівні композиційної будови творів. Установлено повну взаємозалежність часової та просторової інтерпретації, а також психологічного відчуття часу та простору окремими героями. Розкрито особливості відображення простору та часу як вияву концептуальної моделі існування людини в світі, що реалізується через просторові бінарні позиції та часову тріаду. Виявлено часопросторові образи, що функціонують на формоорганізувальному, сюжетному, смисловому та характеристичному рівнях. Досліджено хронотоп в історичному романі як вираження індивідуального стилю автора. Акцентовано, що за допомогою фіксування часу та простору письменницький підхід до висвітлення історії є філософським та глибоко психологічним.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Загребельний, П.А. 534

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350186 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сікорська І. М. 
"Мати й мачуха" в українській та німецькій казковій прозі (опозиція образів) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.07 / І. М. Сікорська; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2010. - 19 c. - укp.

Вперше проведено комплексний аналіз образів "мати" й "мачуха" на матеріалі української та німецької казкової прози з залученням історичного, соціологічного та звичаєвого контекстів. Виявлено характерні особливості сталого художнього образу "мати-мачуха" у його бінарній семантиці залежно від завдання сюжетної програми фольклорного тексту. Виявлено соціально-історичні та звичаєві чинники формування фольклорних стереотипів "рідна мати" та "зла мачуха". Простежено трансформаційні процеси, властиві образові Матері, розкрито його домінантно-психологічну особливість в українській і німецькій казковій прозі. Ідентифіковано типові для української та німецької фольклорної традиції національно самобутні сюжетотвірні мотиви ("мати допомагає дитині - мачуха шкодить пасербниці"). З використанням методології аналітичної психології (за К.-Г. Юнгом) доведено, що антиномія "мати-мачуха" є фольклорним втіленням амбівалентності архетипу Великої Матері. Методом порівняльного аналізу двох європейських казкових традицій досліджено художній образ сирітки на міфопоетичному, семантичному та семіотичному рівнях. Аргументовано, що колізія "пасербниця - мачуха" притаманна обом казковим репертуарам, проте природа конфлікту різна. Доведено, що антиномія "мати-мачуха" генерує образну дихотомію "сирітка - пасербниця". Розкрито специфіку казкових сюжетів, в яких образ жінки-матері є цілісним і тих, в яких він роздвоюється та поляризується залежно від конотацій оповідача.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш3(4УКР)-615.1 + Ш3(4НІМ)-615.1

Шифр НБУВ: РА371552 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бочаров В. А. 
Організація навчання студентів в умовах кредитно-модульної системи / В. А. Бочаров, Г. І. Макуріна, Т. М. Пахольчук, М. В. Сікорська, Н. Ю. Резніченко // Запорож. мед. журн. - 2010. - 12, № 2. - С. 160-161. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обсуждена важность использования как традиционных, так и современных компьютерных технологий для самостоятельной аудиторной работы студентов в условиях кредитно-модульной системы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Сікорська М. В. 
Організація самостійної роботи студентів в умовах кредитно-модульної системи на кафедрі нервових хвороб, психіатрії, наркології та медичної психології / М. В. Сікорська, І. В. Візір // Запорож. мед. журн. - 2011. - 13, № 1. - С. 106-107. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Раскрыты вопросы организации самостоятельной работы студентов на кафедре нервных болезней, психиатрии, наркологии и медицинской психологи и ее основные виды; проблемы методического обеспечения, форм аудиторного и внеаудиторного контроля. Приведены основные направления самостоятельной работы студентов, которые обеспечивают более эффективное изучение нервных болезней в условиях кредитно-модульной системы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р62 р3-33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сікорська М. В. 
Особливості викладання клінічних дисциплін студентам з англомовною формою навчання / М. В. Сікорська, І. В. Візір, Г. І. Макуріна, Т. М. Пахольчук, А. В. Бачурін // Запорож. мед. журн. - 2010. - 12, № 6. - С. 93-95. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Раскрыты проблемы, возникшие при преподавании клинических дисциплин в группах студентов, где обучение ведется на английском языке. Представлены различные формы работы, которые позволяют повысить уровень усвоения неврологии и активизировать творческую деятельность студентов-иностранцев.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р3-33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сікорський П. 
Психолого-педагогічні особливості моделювання нових технологій навчання у професійно-технічних закладах освіти / П. Сікорський, Н. Сікорська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 1. - С. 17-26. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

На підставі розгляду основних підходів до визначення сутності поняття "навчальна технологія" розкрито його зміст як алгоритму організації ефективного засвоєння знань з оптимальною комбінацією основних навчальних компонентів (змісту, прийомів і методів, форм і засобів навчання), що забезпечує досягнення запланованих навчально-виховних результатів. Охарактеризовано різновиди технологій навчання, які можна моделювати з урахуванням спрямованості професійно-технічного навчального закладу, рівня його технічної оснащеності та психологічних особливостей учнів. З'ясовано психологічні та дидактичні ознаки технології навчання, розкрито роль даних чинників у розробці її інноваційних варіантів.

На основании рассмотрения основных подходов к определению сущности понятия "учебная технология" определено его содержание как целостного алгоритма организации эффективного усвоения знаний с оптимальной комбинацией основных учебных компонентов (содержания, приемов и методов, форм и способов обучения), что обеспечивает достижение запланированных учебно-воспитательных результатов. Охарактеризованы разновидности технологий обучения, которые можно моделировать с учетом направленности професионально-технического учебного заведения, уровня его технической оснащенности и психологических особенностей учеников. Выяснены психологические и дидактические признаки учебной технологии, раскрыта роль даных факторов в обосновании ее инновационных вариантов.

The essence of the notion "educational technology", its psychological and didactic features and their role in innovation educational technologies are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.24 + Ю984.030.2-9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сікорський П. І. 
Теоретико-педагогічні засади професійно спрямованого вивчення загальноосвітніх предметів у ПТНЗ / П. І. Сікорський, Н. П. Сікорська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 2. - С. 46-55. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проанализированы инновационные изменения, которые реализуются в условиях реформирования средней школы, их эффективность и нацеленность на субъекты обучения. Обоснованы модели профессиональных учебных заведений в зависимости от роли и места в их деятельности общеобразовательной слагаемой. Определены способы взаимодействия общеобразовательной и профессиональной подготовки в каждой из трех моделей.

Проанализированы инновационные изменения, которые реализуются во время реформирования средней школы, их эффективность и нацеленность на субъекты обучения. Обоснованы модели профессиональных учебных заведений в зависимости от роли и места в их деятельности общеобразовательной слагаемой. Определены способы взаимодействия общеобразовательной и профессиональной подготовки у каждой из трех моделей.

The innovative changes which are being made during the process of school reforming, their efficiency and their orienting to individuals studies are analyzed. The models of vocational schools depending on the role and place of the general education in their work are grounded. The methods of general education institutions and vocation schools coordination in each of the three models are defined


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.266 + Ч464(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сікорська Л. 
Психологічні умови оптимізації міжособистісної взаємодії як засобу сприяння інтелектуальній активності молодшого школяра / Л. Сікорська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 2. - С. 143-152. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Проведено дослідження психологічних умов оптимізації міжособистісної взаємодії, які впливають на інтелектуальну активність учнів на початковому етапі навчання. У ході формувального експерименту впродовж 2002 - 2006 рр. на базі ЗОШ І ступеня "Світанок" м. Львів, який передбачав використання спеціального тренінгу щодо розвитку комунікативної компетентності, встановлено ефективність застосування даної методики для підвищення інтелектуального рівня учасників тренінгу. Визначено психологічні умови взаємодії між молодшими школярами в процесі вирішення поставленого завдання, які приводять до підвищення рівня їх інтелектуальної активності.

Проведено исследование психологических условий оптимизации межличностного взаимодействия, которые влияют на интеллектуальную активность учащихся на начальном этапе обучения. В ходе формирующего эксперимента в течение 2002 - 2006 гг. на базе ООШ I степени "Свитанок" г. Львов, который предусматривал использование специального тренинга по развитию коммуникативной компетентности, установлена эффективность применения данной методики для повышения интеллектуального уровня участников тренинга. Определены психологические условия взаимодействия между младшими школьниками в процессе решения поставленной задачи, которые способствуют повышению уровня их интеллектуальной активности.

The article researches psychological conditions of the co-operation that influence the intellectual activity of primary school children. The author specifies that providing certain psychological conditions of the co-operation in the process of making a decision while solving a task leads to the intellectual activity activation of a child on the initial stage of studies at school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ч421.221.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Сікорський П. 
До проблеми математичної обробки результатів психолого-педагогічних досліджень / П. Сікорський, Н. Сікорська // Шлях освіти. - 2008. - № 3. - С. 12-18. - укp.

Проаналізовано результати експериментальних психолого-педагогічних досліджень і виявлено допущені в них типові помилки. Запропоновано доступні та коректні математичні методи обробки одержаних результатів, достовірність яких сприяє підвищенню ефективності застосування інноваційних пропозицій. Розкрито сутність основних понять математичної статистики, які використані у формулах. Розроблено алгоритм організації експериментальних досліджень та обробки їх результатів, що базується на інноваційно навчально-методичних матеріалах та визначенні сукупності елементів знань з навчального предмета, які перевірятимуться в експериментальних і контрольних класах. Розглянуто методику колективного виду експертних оцінок. Наведено приклад математичної обробки експертних оцінок семи компонентів, що стимулюють учнів до систематичного навчання в модульно-рейтинговій системі. Зроблено висновок, що розглянуті методи, які є коректними в педагогічному та математичному аспектах, можна використовувати у науковій роботі дослідників різних фахових спрямувань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в6 + Ю9с8

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Сікорська І. А. 
Бюджетне правопорушення: поняття та види / І. А. Сікорська // Держава і право. Юрид. і політ. науки : зб. наук. пр. - 2004. - Вип. 23. - С. 380-385. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4Укр)117 + Х829(4Укр)1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69395 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
19.

Сікорська Т. А. 
Вплив метаболітної терапії на функціональний стан серцево-судинної та центральної нервової системи, церебральну гемодинаміку у хворих на артеріальну гіпертензію у поєднанні з хронічною ішемією мозку : автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.02 / Т. А. Сікорська; Нац. мед. ун-т ім. О.О. Богомольця. - К., 2012. - 24 c. - укp.

Вперше проведено вивчення впливу метаболітного препарату тіотриазоліну на ефективність антигіпертензивного препарату альфа- і бетаадреноблокатора карведилолу у пацієнтів з артеріальною гіпертензією, поєднаною з хронічною ішемією мозку. Встановлено лікувальний вплив поєднаного застосування тіотриазоліну з карведилолом на серцеві аритмії, тривалість та дисперсію інтервалу QT, варіабельність серцевого ритму, толерантність до фізичного навантаження, функціональний стан ЦНС, церебральну гемодинаміку та церебральну реактивність у хворих з артеріальною гіпертензією в поєднанні з хронічною ішемією мозку. Вперше встановлено ефективність комбінованої фармакотерапії з використанням метаболічного препарату тіотриазоліну на морфофункціональні характеристики нейронів: щільність, площа, вміст РНК, та ендотеліоцитів - вміст РНК, фронтальної кори головного мозку у нормотензивних і спонтанно гіпертензивних щурів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.030-5 + Р627.703.1-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА388180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Шульга В. 
Особливості ієрархії цінностей польських та українських студентів / В. Шульга, І. Сікорська // Вища освіта України. - 2014. - № 2. - С. 94-101. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано результати крос-культурного дослідження ціннісних орієнтацій студентської молоді Польщі й України. Опрацьовано одержані емпіричні результати і подано у таблиці ієрархію розподілу цінностей польських та українських студентів на основі їх значущості. Виявлено високий ступінь ідентичності ієрархій ціннісних орієнтацій студентської молоді цих країн. Зазначено, що у розподілі цінностей з точки зору їх досяжності простежуються відмінності у респондентів двох груп. Спираючись на різницю балів між "цінністю" та "доступністю" певної цінності, охарактеризовано такі показники, як "внутрішній конфлікт", "внутрішній вакуум" та "нейтральна зона" особистості. Обгрунтовано вплив процесів глобалізації на характер виявлених закономірностей.

Проанализированы результаты кросс-культурного исследования ценностных ориентаций студенческой молодежи Польши и Украины. Выполнена обработка полученных эмпирических результатов и представлена в таблице иерархия распределения ценностей польских и украинских студентов на основе их значимости. Выявлена высокая степень идентичности иерархий ценностных ориентаций студенческой молодежи этих стран. Указано, что в распределении ценностей с точки зрения их досягаемости прослеживаются различия у респондентов двух групп. Опираясь на разницу баллов между "ценностью" и "доступностью" определенной ценности, охарактеризованы такие показатели, как "внутренний конфликт", "внутренний вакуум" и "нейтральная зона" личности. Обосновано влияние процессов глобализации на характер выявленных закономерностей.

The results of empirical studies of Polish and Ukrainian students' value orientations are represented in the paper. The analysis was carried out using the data collected from the interviews with the students of the chosen institutions. Comparison of the most preferable students' terminal values were conducted. The phenomena of «internal conflict» and «internal vacuum» of the respondents were identified. The impact of globalization processes on the found regularities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського