Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (22)Книжкові видання та компакт-диски (144)Журнали та продовжувані видання (40)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.215$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 174
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Редько В. Г. 
Місце і роль підручника в навчанні іноземної мови в середній школі / В. Г. Редько // Педагогіка і психологія. - 1998. - № 2. - С. 41-47. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Творчески сопоставляя исторические тенденции в развитии теории школьного учебника, автор раскрывает свое видение этой проблемы, определяет основные дидактические и методические функции школьного учебника по иностранному языку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215 + Ш12-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гуманізація навчально-виховного процесу в загальноосвітніх школах : Посіб. для вчителів зони підвищ. радіац. контролю / ред.: Г. О. Балла; Центр соц. експертиз і прогнозів Ін-ту соціології НАН України. - К., 1998. - 130 c. - Бібліогр.: с. 128-130. - укp.

Розкривається сутність гуманізації навчання й виховання. Висвітлюються підходи до її здійснення, започатковані чи розвинуті видатними психологами й педагогами, у т.ч. К.Роджерсом, А.Маслоу, В.Сухомлинським, Ш.Амонашвілі. Показано співзвучність гуманістичної орієнтації освіти сучасним цивілізаційним зрушенням, особливу вагу такої орієнтації для посттоталітарного суспільства (зокрема, українського) і для осіб, які потерпіли від Чорнобильської та інших катастроф. Висвітлюється конкретний практичний досвід побудови на гуманістичних засадах навчально-виховного процесу в початкових класах. Даються рекомендації щодо надання допомоги дітям, які зазнають труднощів в навчанні, з урахуванням їх психологічних причин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в01 + Ч421.215 + Ю984.030.2-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589154 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кузьменко Н. М. 
Національна спрямованість змісту українських шкільних підручників з читання для молодших школярів (1857-1997) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. М. Кузьменко; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 1998. - 20 c. - укp. - рус.

Дисертація містить дослідження генезису національного компоненту в українських шкільних підручниках з читання для молодших школярів за період 1857-1997 рр. У роботі висвітлено принципи відбору і структурування змісту навчальної літератури з читання для дітей молодшого шкільного віку. Визначено періоди підручникотворення на даному відрізку часу. Обгрунтовано мету і завдання створення нового покоління підручників для української початкової школи, що додало аргументів на користь стрижневого авторського положення про інтегруючу роль українознавства у процесі засвоєння національного компоненту змісту освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч311.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА303520 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Чашко Л. Б. 
Аудіовізуальна навчальна інформація на уроках / Л. Б. Чашко // Педагогіка і психологія. - 1999. - № 1. - С. 51-57. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Рассмотрены психолого-дидактические особенности восприятия и усвоения учебной аудиовизуальной информации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Цінько С. В. 
Аудіювання в навчально-виховному процесі / С. В. Цінько // Педагогіка і психологія. - 1999. - № 2. - С. 10-16. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Рассмотрены теоретические вопросы аудирования, приведены результаты эксперимента, подтверждающие важность последовательной, систематической работы над слушанием как видом речевой деятельности на уроках украинского языка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215 + Ш141.4-91 + Ю935.113

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Одарченко Н. І. 
Засоби відеоінформації на лекційних і семінарських заняттях при вивченні природничих предметів у школах нового типу : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. І. Одарченко; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 1999. - 25 c. - укp. - рус.

На підставі аналізу результатів проведених педагогічних, психологічних досліджень визначаються і доводяться можливості засобів відеоінформації в підвищенні якості знань, умінь і навичок учнів при проведенні лекційних та семінарських занять у школах нового типу. Розроблено методику застосування засобів відеоінформації і модель проведення лекційних і семінарських занять. Визначено особливості впливу застосування засобів відеоінформації на динаміку розумової працездатності учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + Б.р(4Укр)21-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304929 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Буринська Н. М. 
Дидактичні основи шкільного підручника з природничих дисциплін / Н. М. Буринська // Педагогіка і психологія. - 1999. - № 3. - С. 23-28. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Рассмотрены вопросы теории школьного учебника по естественным предметам, назначение учебника, его дидактические функции, принципы построения содержания, концептуальные подходы к разработке структуры и язык учебника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Одарченко Н. І. 
Використання відеоінформації при проведенні лекційних і семінарських занять у школах нового типу : Навч. посіб. / Н. І. Одарченко; АПН України. Ін-т педагогіки. - Суми : Слобожанщина, 1999. - 79 c. - Бібліогр.: 56 назв. - укp.

Розглядаються можливості засобів відеоінформації в підвищенні якості знань, умінь і навичок при проведенні лекційних і семінарських занять у школах нового типу. Саме їх інформаційні можливості у оперативності подачі навчальної інформації можуть створювати сприятливі умови для успішного сприймання, усвідомлення навчального матеріалу з мінімальними витратами навчального часу, порівняно із іншими засобами навчання. На основі побудованої моделі проведення таких форм занять з використанням засобів відеоінформації подано методичні розробки навчальних занять.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.716

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: ВА590309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гуржій А. М. 
Дидактичні основи створення навчального обладнання : Навч. посіб. для студ. вузів / А. М. Гуржій, В. П. Волинський, В. В. Самсонов; АПН України. Ін-т педагогіки. - К., 1999. - 337 c. - Бібліогр.: 748 назв. - укp.

Подано аналітичний огляд сучасного стану забезпечення середніх закладів освіти України навчальним обладнанням, визначено методологічні та концептуальні засади його удосконалення з метою створення у предметних лабораторіях та кабінетах навчального середовища відповідно до нової парадигми і стандартів освіти. Висвітлено технічні засоби навчання, питання організації дослідження ефективності створення навчального обладнання і засобів навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589202 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Проблеми сучасного підручника : Зб. наук. пр. / ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Комп'ютер у шк. та сім'ї, 1999. - 196 c. - укp.

Розглянуто загальні питання теорії сучасного шкільного підручника, зокрема, реалізації у підручниках емоційно-ціннісного компонента змісту освіти, застосування методів структурно-номінативної реконструкції системи знання до проблеми оцінки підручників. Висвітлено особливості підручникотворення у галузях природничо-математичних дисциплін і технологій, а також гуманітарних дисциплін. Визначено основні вимоги до створення шкільного підручника для початкових та спеціальних шкіл.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596473 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Боришевський М. Й. 
Психологія самоактивності учнів у виховному процесі : Навч.-метод. посіб. / М. Й. Боришевський, С. Т. Музичук, В. В. Антоненко, Л. П. Удодова, Л. І. Пилипенко, П. Д. Фролов, Н. Д. Володарська, І. В. Мартинюк; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1999. - 190 c. - Бібліогр.: с. 182-190. - укp.

Розкривається сутність самоактивності особистості, аналізуються психолого-педагогічні, соціально-психологічні чинники, що сприяють зростанню в учнів здатності до проявів самоактивності, забезпечують їхню участь у вихованні на рівні суб'єкт-суб'єктної взаємодії з педагогом, актуалізують потребу у самовихованні. Розглядаються теоретичні й методологічні засади дослідження самоактивності учнів у виховному процесі, способи оволодіння суспільними цінностями у становленні самоактивності учнів, оцінні ставлення як чинник самоактивності учнів у виховному процесі. Проводиться психологічний аналіз залежностей між самоактивністю учнів у виховному процесі й рівнем їх вихованості, висвітлюються духовні цінності як детермінанта самоактивності особистості у вихованні й самовихованні та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч421.352.212 + Ю984.010.2-990-78

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590486 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Паюл М. В. 
Підручник як засіб організації самостійної роботи учнів з математики / М. В. Паюл // Педагогіка і психологія. - 2000. - № 2. - С. 93-98. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Рассмотрены роль учебника по математике в организации самостоятельной работы учащихся военных лицеев, а также требования к этим учебникам.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Гладушина Р. М. 
Перехід на новий зміст освіти та проблеми вдосконалення підручників з іноземної мови / Р. М. Гладушина // Педагогіка і психологія. - 2000. - № 2. - С. 73-77. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Клименко О. 
З історії українських букварів / О. Клименко // Бібл. вісн.. - 2000. - № 2. - С. 57-60. - укp.

Простежено спадкоємність української книжкової традиції стосовно особливого типу видавничої продукції - букварів, своєрідних енциклопедій, документів епохи. Подано детальний книгознавчий опис рідкісних примірників цих навчальних видань. Проаналізовано структурно-тематичні трансформації букваря, що відбувались у зв'язку зі зміною методологічних підходів до процесу навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч611.63(4УКР) + Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Царенко О. М. 
Педагогічні основи формування у майбутніх учителів умінь застосовувати ТЗН у навчально-виховному процесі : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / О. М. Царенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 19 c. - укp.

Досліджено питання формування готовності майбутніх учителів до застосування технічних засобів у навчально-виховному процесі, які вирішуються комплексно з використанням сучасних технічних засобів, зокрема, комп'ютерної техніки. Простежено розвиток технічних засобів навчання (ТЗН) в історико-педагогічному аспекті та виявлено умови їх ефективного використання у сучасній школі. Визначено основні компоненти готовності вчителя до застосування ТЗН та виявлено педагогічні умови їх формування. Створено модель оволодіння ТЗН майбутніми вчителями молодших класів. Систему підготовки студентів педагогічних факультетів доповнено спецкурсом "ТЗН у навчально-виховному процесі початкової школи", який містить лекційний матеріал, лабораторний практикум, тематику індивідуальних завдань та рефератів, тестові завдання і програму контролю знань студентів на ПЕОМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА310308 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бурдонос Л. 
Навчальна та освітня книга для школярів (1998 - 1999) / Л. Бурдонос // Вісн. Кн. палати. - 2000. - № 3. - С. 14-17. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч617.167 + Ч421.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15184 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Бурдонос Л. 
Видання навчальної літератури для середньої освіти в 1997 - 1999 рр. / Л. Бурдонос // Вісн. Кн. палати. - 2000. - № 6. - С. 7-8. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч617.167.4 + Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15184 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
18.

Проблеми сучасного підручника : Зб. наук. пр. Вип. 2 / ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Пед. Думка, 2000. - 195 с. - укp.

Розглянуто особливості процесу складання підручників з природничо-математичних дисциплін і технологій. Детально проаналізовано роль підручника з іноземної мови у диференційованому навчанні школярів. Значну увагу приділено організаційно-педагогічному дизайну підручника та принципам його реалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70829 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Українська історична дидактика. Міжнародний діалог : Фахівці різних країн про сучасні укр. підруч. з історії / ред.: М. Телус, Ю. Шаповал; Ін-т ім. Г.Еккерта з міжнар. дослідж. шк. підруч. - К. : Генеза, 2000. - 368 c. - укp.

Розглянуто рамкові умови, за яких у сучасний період створюються підручники в Україні та Німеччині. На прикладі становлення комуністичного минулого в сучасних українських підручниках з'ясовано, що підручники - особливо в період бурхливого процесу зміни цінностей - стають ареною для спроб різноманітних соціальних сил погодити між собою нові суспільні правила, способи бачення та оцінки, тлумачення та визначення. Досліджено роль української історичної дидактики у процесі націотворення, а також подано уявлення про те, як відомі українські автори шкільних підручників використовують у своїй практичній діяльності надбання української історичної науки та результати дискусії, що відбувається нині в українському суспільстві. Простежено можливість порівняння тенденцій у розвитку історіографії в Україні, Молдові, Німеччині та Швейцарії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 я43 + Т.р(4УКР) я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599966 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Фуртак Б. Л. 
Структурування змісту в сучасних австрійських і українських підручниках з математики і фізики для середньої школи (порівняльний аналіз) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / Б. Л. Фуртак; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 20 c. - укp.

На підставі порівняльного аналізу структурування змісту українських і австрійських підручників з математики та фізики для середньої школи визначено засоби, які дозволили авторам австрійського підручника з математики подати зміст більш широко та на вищому теоретичному рівні, ніж в українських підручниках: диференційованість змісту не тільки на рівні завдань, а й на теоретичному рівні; широка інтегрованість змісту підручника з іншими дисциплінами, у тому числі принципова інтегрованість алгебри з початками аналізу і геометрії; теоретико-множинне вчення як стрижень змісту підручника; загальний метод "нарощування знань" пояснення змісту підручника; забезпечення авторами австрійського підручника виконання дидактичних законів, принципів та функцій. Виявлено, що автори австрійських підручників з математики та фізики приділили більшу увагу, ніж автори відповідних українських підручників, гуманістичній спрямованості підручників, забезпеченню діяльнісного підходу учнів до навчання, їх особистому зростанню.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)210-3 + Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312472 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського