Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (90)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.350.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 44
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Дерев'янко І. В. 
Педагогічні ідеї християнського виховання підлітків Київської Русі (кінець X - середина XIII століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Дерев'янко; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Харків, 2018. - 20 c. - укp.

З'ясовано ступінь дослідженості проблеми, яка вивчається та визначено термінологічне поле дослідження. Розкрито передумови та науково обґрунтовано етапи становлення й розвитку педагогічних ідей християнського виховання підлітків у Київській Русі (кінець X - середина XIII ст.). Охарактеризовано форми та методи організації християнського виховання підлітків у Київській Русі вказаного періоду. Окреслено перспективи творчого використання педагогічно цінних ідей та досвіду християнського виховання підлітків Київської Русі у сучасній сім'ї та з школі та сформулювано прогностичні тенденції розвитку зазначених питань в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 г(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА433418 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Степаненко В. І. 
Профілактика асоціального впливу релігійних культів на підлітків у соціально-педагогічному середовищі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / В. І. Степаненко; ДВНЗ "Донбас. держ. пед. ун-т". - Слов'янськ, 2015. - 20 c. - укp.

Розглянуто профілактику асоціального впливу релігійних культів як міждисциплінарну проблему, проаналізовано стан її розробленості у філософсько-правовому, медико-психологічному та соціально-педагогічному аспектах. Розкрито сутність та зміст дезадаптації підлітків, обумовленої асоціальним впливом релігійних культів. Сформовано соціально-психологічний портрет підлітків, схильних до асоціального впливу релігійних культів, виявлено рівні їх адаптаційних можливостей щодо стійкості до такого впливу. Науково обгрунтовано, розроблено, експериментально впроваджено та перевірено ефективність системи профілактики асоціального впливу релігійних культів на підлітків у соціально-педагогічному середовищі загальноосвітньої школи


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312.350-4 + Ч421.350.4 + С5*148:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА418843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Лаухіна І. 
Методичні заслуги реалізації релігієзнавчого компонента у закладах загальної середньої освіти Франції / І. Лаухіна // Порівнял.-пед. студії. - 2015. - № 1. - С. 38-43. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто можливості запровадження у зміст національної шкільної освіти Франції знань про релігію, проблему поєднанню світських принципів сучасної освіти та реалізацію релігієзнавчого компонента у навчальних програмах французької загальноосвітньої школи. Визначено переваги методичних прийомів, які є оптимальними при викладанні школярам про релігію.

Рассмотрены возможности внедрения в содержание национального школьного образования Франции знаний о религии, проблемы сочетания светских принципов современного образования и реализации религиоведческого компонента в учебных программах французской общеобразовательной школы. Определены преимущества методических приемов, которые являются оптимальными при преподавании школьникам о религии.

The possibilities of implementing the content of the national school French knowledge of the religion, the problem of combining the principles of modern secular education and religion component in the implementation of the training programs of the French secondary school. Advantages of instructional techniques that are best at teaching students about religion.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100365 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Омельчук В. 
Роль Біблії у вихованні морально-християнських цінностей молодших школярів / В. Омельчук // Нова пед. думка. - 2014. - № 1. - С. 128-132. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано особливості використання Біблії як однієї із найважливіших умов виховання загальнолюдських цінностей молодших школярів. Наведено приклади позакласно-виховних занять на зазначену тематику, розроблених студентами Дубенського коледжу Рівненського державного гуманітарного університету.

Проанализированы особенности использования Библии как одного из важнейших условий воспитания общечеловеческих ценностей младших школьников. Приведены примеры внеклассных воспитательных занятий по данной тематике, разработанных студентами Дубенского колледжа Ровенского государственного гуманитарного университета.

The features of the use of the Bible as one of the most important conditions for bringing human values younger students. The examples of extra-curricular educational classes on the subject, the students developed Dubno college Rivne State Humanitarian University.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э37-2 + Э37-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Вачевський М. 
Християнська педагогіка у вихованні учнівської молоді / М. Вачевський // Молодь і ринок. - 2014. - № 5. - С. 16-20. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено актуальні питання виховання учнівської молоді під впливом релігійних традицій, які дозволяють на основі християнської етики прищеплювати молодим людям поняття моралі, людських цінностей, важливість молитви, діл милосердя. Обгрунтовано, що християнська педагогіка є головним чинником традиційного національного виховання в Україні. Розкрито підхід до християнського виховання у радянській історії педагогіки.

Освещены актуальные вопросы воспитания учащейся молодежи под влиянием религиозных традиций, которые позволяют на основе христианской этики прививать молодым людям понятия морали, человеческих ценностей, важность молитвы, дел милосердия. Обосновано, что христианская педагогика является главным фактором традиционного национального воспитания в Украине. Раскрыт подход к христианскому воспитанию в советской истории педагогики.

Presents current issues of education of students under the influence of religious traditions, which allow on the basis of Christian ethics encourage young people to the concept of morality, human values, the importance of prayer, works of mercy. Lit, that the Christian pedagogy is the main factor of the traditional national education in Ukraine. Noted approach to Christian education in Soviet history pedagogy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Рабійчук С. 
Аналіз сучасних концепцій виховання загальнохристиянських ціннісних орієнтацій молоді як аспект професійної діяльності фахівців соціальної сфери / С. Рабійчук // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 17. - С. 131-136. - Бібліогр.: с. 136 (9 назв) - укp.

Здійснено аналіз сучасних концепцій виховання загальнохристиянських ціннісних орієнтацій у молоді як аспект професійної діяльності фахівців соціальної сфери. Встановлено, що сучасна молодь бере активну участь в суспільному житті, не маючи при цьому власних поглядів на проблему цінностей. У процесі вивчення проблеми формування ціннісних орієнтацій молоді розкрито причини і умови, за яких цінності стають повноцінними життєвими орієнтирами, суб’єктними пріоритетами, а також визначають природу обґрунтування особистісних життєвих планів, дій та вчинків молоді. Аргументовано, що формування загальнохристиянських ціннісних орієнтацій є неоднозначним та проблемним і характеризується багатоманітністю цілей, результатів та напрямів розвитку. Відмічено, що фундаментом більшості цінностей виступають норми моралі, спільно вони формуються за допомогою зовнішніх чинників, а у вигляді засобів та умов реалізують внутрішні цінності – пріоритетні цілі особистості. Враховано актуальність концепції ціннісної свідомості, яка невипадково виникла в момент, коли загальнохристиянські цінності потребують захисту та збереження з метою передачі їх у спадок наступним поколінням, що має здійснюватися у процесі роботи майбутніми фахівцями соціальної сфери. Виходячи з цього, система ціннісних орієнтацій є індивідуальною для кожної окремої особистості, до того ж вона тісно пов’язана з мотивами і потребами, цілями і установками, а також з інтересами особистості.

Осуществлен анализ современных концепций воспитания общехристианских ценностных ориентаций у молодежи как аспект профессиональной деятельности специалистов социальной сферы. Установлено, что современная молодежь принимает активное участие в общественной жизни, не имея при этом собственных взглядов на проблему ценностей. В процессе изучения проблемы формирования ценностных ориентаций молодежи раскрыты причины и условия, с помощью которых ценности становятся полноценными жизненными ориентирами, субъектными приоритетами, а также определяют природу обоснования личностных жизненных планов, действий и поступков молодежи. Аргументировано, что формирование общехристианских ценностных ориентаций является неоднозначным и проблемным, и характеризуется многообразием целей, результатов и направлений развития. Отмечено, что фундаментом большинства ценностей выступают нормы морали, совместно они формируются с помощью внешних факторов, а в виде средств и условий реализируют внутренние ценности – приоритетные цели личности. Учтена актуальность концепции ценностного сознания, которая случайно возникла в момент, когда общехристианские ценности нуждаются в защите и сохранении с целью передачи их в наследство следующим поколениям, которые должны осуществляться в процессе работы будущих специалистов социальной сферы. Исходя из этого, система ценностных ориентаций является индивидуальной для каждой отдельной личности, к тому же она тесно связана с мотивами и потребностями, целями и установками, а также с интересами личности.

The article is an analysis of modern concepts of general Christian education value orientations among young people, as an aspect of professional activity of social services. It is found out that young people today are actively involved in public life, without having their own views on the issue of values. In studying the problem of forming youth value orientations reveals the reasons and the conditions under which values are full of life benchmarks, personal priorities, and determine the nature of the study of personal life plans, actions and behavior of young people. It is argued that the formation of general Christian value orientations are ambiguous and problematic and is characterized by diversity goals, outcomes and areas of development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ярова О. 
Моделі релігійної освіти молодших школярів у країнах Європейського Союзу / О. Ярова // Порівнял.-пед. студії. - 2014. - № 1. - С. 72-80. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто принципи та підходи до організації релігійної освіти молодших школярів у державах-членах Європейського Союзу. Проаналізовано практику релігійної освіти на рівні МСКО 1. Охарактеризовано основні моделі релігійної освіти. Визначено спільні для країн ЄС риси та виклики в організації релігійної освіти на початковому рівні.

Рассмотрены принципы и подходы к организации религиозного образования младших школьников в государствах-членах Европейского Союза. Проанализирована практика религиозного образования на уровне МСКО 1. Даны основные модели религиозного образования. Определены общие для стран ЕС черты и вызовы в организации религиозного образования на начальной ступени.

Principles and approaches to religious education primary school children in the Member States of the European Union. Analyzed the practice of religious education at ISCED 1. The characteristic basic models of religious education. Determined to common EU features and challenges of religious education at an early stage.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100365 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Марко В. Ю. 
Духовне виховання дітей молодшого шкільного віку в недільних школах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. Ю. Марко; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Тернопіль, 2013. - 19 c. - укp.

Проведено аналіз наукової літератури з проблеми формування духовності особистості, духовного виховання та духовних цінностей. Акцентовано увагу на християнському вихованні. З'ясовано, що важливими навчальними осередками, які найбільше сприяють духовному вихованню, є християнські недільні школи. Проаналізовано навчально-виховний процес цих шкіл, розглянуто вимоги до особистості вчителя молодших класів, показано необхідність створення родинної атмосфери у школі як одного з основних чинників, що сприяють плеканню духовних цінностей молодших школярів. Доведено можливість використання іноземної мови як одного із засобів духовного збагачення дітей. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови як компонент моделі духовного виховання молодших школярів у недільних школах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э370.9(4УКР)-117.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА400407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ловат Т. Дж.  
Міжконфесійна освіта та феноменологічний метод / Т. Дж. Ловат // Шлях освіти. - 2013. - № 2. - С. 33-35. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто міжконфесійну освіту як ефективний метод підвищення міжрелігійної грамотності, зміцнення міжкультурних зв'язків, а отже, посилення згуртованості полікультурного суспільства. Висвітлено феноменологію як метод навчання, спрямований на реалізацію міжконфесійної навчальної програми в цілому й зокрема її здатності функціонувати у громадських і релігійних секторах шкіл.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э2 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Лаухіна І. 
Вивчення релігії у школах Франції в контексті європейських культурних традицій / І. Лаухіна // Порівнял.-пед. студії. - 2013. - № 1. - С. 18-27. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Досліджено розвиток стосунків школи та релігії у країнах Західної Європи, зокрема у Франції. Проаналізовано нові підходи до реалізації освітніх завдань. Розглянуто засадничі принципи навчання релігії в державних школах Західної Європи та державні документи, які регулюють діяльність державних і приватних закладів шкільної освіти. Визначено зміст, цілі, завдання релігієзнавчої освіти. Окреслено вимоги до викладачів релігієзнавчої освіти.

Исследовано развитие отношений школы и религии в странах Западной Европы, в частности во Франции. Проанализированы новые подходы к реализации образовательных задач. Рассмотрены основные принципы обучения религии в государственных школах Западной Европы и государственные документы, регулирующие деятельность государственных и частных учреждений школьного образования. Определены содержание, цели, задачи религиоведческого образования. Определены требования к преподавателям религиоведческого образования.

Іnvestigated the development of relations between schools and religion in Western Europe, particularly in France. Analyzes new approaches to the implementation of educational objectives. The basic principles of religious education in public schools in Western Europe and public documents regulating the activities of public and private institutions of schooling.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч34(4ФРА)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100365 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Марко В. 
Виховна функція уроку іноземної мови як засіб формування релігійної особистості школяра / В. Марко // Молодь і ринок. - 2012. - № 2. - С. 126-130. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито релігійний компонент уроку іноземної мови. Розглянуто різні аспекти виховної функції уроку та доведено можливий взаємозв’язок цієї функції з релігійним компонентом. Відзначено, що психологічний аспект включає позитивний, емоційний стан учнів, атмосферу доброзичливості та співробітництва, психологічний комфорт.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ш12-912.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Arterchuk T. O. 
The stages of religious education at the establishments of public secondary education of FRG in 1945-2012 / T. O. Arterchuk // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 34. - С. 363-371. - Бібліогр.: 9 назв. - англ.

An attempt is made to specify stages of religious education at FRG public secondary education establishments in 1945 - 2012. Timeframes of each stage are defined. Key events that influenced the course of development of religious education are highlighted. Methodological foundations are specified; teachers, who contributed greatly to the pupils' religious education, are mentioned. Qualitative and quantitative changes that occurred at each stage of religious education are analyzed.

Зроблено спробу визначити етапи релігійного виховання в закладах загальної середньої освіти ФРН в 1945 - 2012 рр. Визначено історичні межу кожного етапу та ключові події, які вплинули на хід розвитку релігійного виховання. Названо методологічні основи та імена освітян, які зробили важливий внесок у релігійне виховання учнів. Проаналізовано якісні та кількісні зміни, які відбулися на кожному етапі релігійного виховання.

Сделана попытка определить этапы религиозного воспитания в учреждениях общего среднего образования ФРГ в 1945-2012 гг. Определены исторические границы каждого этапа; названы ключевые события, повлиявшие на ход религиозного образования. Выявлены методологические основы; упомянуты имена педагогов, которые внесли важный вклад в религиозное воспитание учащихся. Проанализированы качественные и количественные изменения, которые произошли на каждом этапе религиозного воспитания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э29(4НІМ)6-117.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Степаненко В. І. 
Сутність і зміст профілактики асоціального впливу релігійних культів на підлітків у соціально-педагогічному середовищі / В. І. Степаненко // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 16. - С. 123-129. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто сутність і зміст профілактики асоціального впливу релігійних культів на підлітків у соціально-педагогічному середовищі, під яким розуміється загальноосвітня школа. Обгрунтовано необхідність використання системного підходу в організації профілактичної роботи за даним напрямом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Тоцький І. Л. 
Суть моральнісного виховання / І. Л. Тоцький // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2012. - № 7. - С. 79-82. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано моральнісні аспекти виховання молоді. Висвітлено розбіжності між поняттями "моральна" та "моральнісна" людина. Визначено головний пріоритет педагогічно-освітянської діяльності. Зазначено щодо важливості особистого прикладу педагога, його безмежної та щирої любові до Бога та людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.350.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Жуковський В. М. 
Уроки релігії в школах Австралії / В. М. Жуковський, В. М. Мішак // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2011. - Вип. 57. - С. 43-47. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Стаття присвячена релігійній освіті в школах Австрії. Проаналізовано правову основу здійснення релігійної освіти в австрійській школі, уточнено цілі й завдання релігійної освіти, узагальнено принципи та методи її реалізації, проаналізовано професійне та навчально-методичне забезпечення цього процесу.

Статья посвящена религиозному образованию в школах Австрии. Проанализирована правовая основа религиозного образования в австрийской школе, уточнены цели и задачи религиозного образования, обобщены принципы и методы его реализации, проанализировано профессиональное и научно-методическое обеспечение этого процесса.

The article is dedicated to the analysis of religious education in the Austrian schools. The legislative foundation of religious education in the Austrian schools was analyzed. The goals and tasks of religious education as well as the principles and methods of its realization were specified. The professional and methodological means of this process were generalized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4АВС) + Ч421.350.4 + Э2 р(4НІМ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Саннікова Т. В. 
Досвід впровадження предметів духовно-морального спрямування в загальноосвітній школі / Т. В. Саннікова // Наша шк.. - 2011. - № 4. - С. 117-120. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано практику країн Євросоюзу, Російської Федерації та України щодо впровадження в навчально-виховний процес загальноосвітніх шкіл предметів релігієзнавчого та духовно-морального спрямування. Уточнено дефініції "релігійна освіта" та "релігієзнавча освіта", визначено їх мету та способи запровадження в загальноосвітній школі. Зосереджено увагу на впровадженні духовного та релігійного виховання в освіті Литви, де представниками всіх традиційних конфесій було створено єдину програму обов'язкового курсу "Релігія" для початкової та середньої ланки школи, а для старших класів - курс "Християнська етика та психологія подружнього життя". Проаналізовано релігійну освіту в Естонії, де участь у розробленні програм брала поряд з відповідними міністерствами і Рада церков Естонії. Зазначено, що з об'єктивних причин програма обов'язкового курсу релігії вводиться не щорічно, а раз на три роки. Наголошено на однобічному характері курсу "Основи православної культури" в Російській Федерації, який знайомить з традиційними православними цінностями без урахування досвіду інших конфесій. Розкрито етапи створення та впровадження предметів духовно-морального спрямування в Україні, над концептуальними засадами яких поряд з відомими вченими-філософами, педагогами і психологами працювали і представники різних конфесій, які існують в Україні. Високо оцінено виданий на базі Національного університету "Острозька академія" навчально-методичний комплекс з Основ християнської етики для V - VI класів загальноосвітніх шкіл.

Проанализирована практика стран Евросоюза, Российской Федерации и Украины по внедрению в учебно-воспитательный процесс общеобразовательных школ предметов религиоведческой и духовно-нравственной направленности. Уточнены дефиниции "религиозное образование" и "религиоведческое образование", определены их цели и способы введения в общеобразовательной школе. Сосредоточено внимание на внедрении духовного и религиозного воспитания в образование Литвы, где представителями всех традиционных конфессий была создана единая программа обязательного курса "Религия" для начального и среднего звена школы, а для старших классов - курс "Христианская этика и психология семейной жизни". Проанализировано религиозное образование в Эстонии, где участие в разработке программ принимал, наряду с соответствующими министерствами, и Совет церквей Эстонии. Указано, что по объективным причинам программа обязательного курса религии вводится не ежегодно, а раз в три года. Отмечен односторонний характер курса "Основы православной культуры" в Российской Федерации, который знакомит с традиционными православными ценностями без учета опыта других конфессий. Раскрыты этапы создания и внедрения предметов духовно-морального направления в Украине, над концептуальными основами которых наряду с известными учеными-философами, педагогами и психологами работали и представители различных конфессий, которые существуют в Украине. Высоко оценен изданный на базе Национального университета "Острожская академия" учебно-методический комплекс по Основам христианской этики для V - VI классов общеобразовательных школ.

Analyzed the practice of the European Union, Russian Federation and Ukraine on introduction in the educational process of theological schools and things spiritual and moral direction. Refined definition of "religious education" and "Religious Education", defined by their goals and methods of administration in secondary school. Concentrated on the implementation of the spiritual and religious education in the education of Lithuania, where representatives of all traditional religions in Lithuania has been a unified program of compulsory course "Religion" for primary and middle schools, and for high school students - the course, "Christian Ethics and psychology of family life." Allocated to religious education in Estonia, where participation in the development of programs hosted, along with relevant ministries and the Council of Churches in Estonia. Indicated that for objective reasons, the mandatory religion course introduces, instead of annually every three years. Marked one-sided character of the course "Fundamentals of Orthodox Culture" in the Russian Federation, which introduces the traditional Orthodox values without taking into account the experience of other faiths. Discloses the steps of creating and implementing things spiritual and moral direction in the Ukraine, the conceptual foundations of which, along with renowned scientists, philosophers, educators and psychologists have worked and representatives of various faiths that exist in Ukraine. Highly rated, issued by the National University "Ostrog Academy", a training complex on the basis of Christian ethics for the V - VI classes in secondary schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-43 + Ч421.352 + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Сапожнік О. 
Формування духовного світогляду школярів у православній недільній школі / О. Сапожнік // Нова пед. думка. - 2011. - № 2. - С. 143-147. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено процес формування духовного світогляду школярів у православній спільноті та першочергову і визначальну роль у ньому православної віри, церкви. Надано форми та методи роботи з дітьми різного віку на прикладі конкретної церковної спільноти, описано засоби релігійного виховання: літургійні відправи, взаємовідносини парафіян та навчальний процес у недільній школі. Представлено навчальну програму, форми та методи творчо-зображувальної діяльності на уроках у недільній школі. Охарактеризовано особливості духовного, суспільного, фізичного, психологічного й інтелектуального розвитку дітей трьох вікових груп та відповідну специфіку педагогічного процесу в цих групах.

Освещены процесс формирования духовного мировоззрения школьников в православном сообществе, первоочередная и определяющая роль в нем православной веры, церкви. Приведены формы и методы работы с детьми разного возраста на примере конкретной церковной общины, описаны средства религиозного воспитания: литургические службы, взаимоотношения прихожан и учебный процесс в воскресной школе. Представлены учебная программа, формы и методы изобразительной деятельности на уроках в воскресной школе. Охарактеризованы особенности духовного, общественного, физического, психологического и интеллектуального развития детей трех возрастных групп и соответствующая специфика педагогического процесса в этих группах.

The process of forming of spiritual world view of schoolboys is reflected in an orthodox association, primary and determining role in him orthodox faith, church. Forms and methods of work are resulted with the children of different age on the example of concrete church community; facilities of religious education are described: liturgical services, mutual relations of parafiyan and educational process at Sunday school. An on-line tutorial, forms and methods, is presented, to creatively depicting activity on lessons at Sunday school. The features of spiritual, public, physical, psychological and intellectual development of children of three age-dependent groups and proper specific of pedagogical process are described in these groups.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э372-67

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ревінкель О. О. 
Особливості освітньої діяльності евангельських шкіл на теренах колишньої Німецької Демократичної Республіки / О. О. Ревінкель // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2011. - Вип. 57. - С. 143-148. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано особливості освіти в новостворених євангельських школах на території нових федеральних земель Німеччини (колишньої НДР). Подано порівняльну характеристику державних та євангельських навчальних закладів, визначено роль і місце євангельських шкіл у системі освіти Федеральних земель Саксонія, Саксонія-Ангальт та Тюрингія. На конкретних прикладах розкрито специфіку навчально-виховного процесу у євангельських школах, окреслено сучасні форми та методи здійснення релігійної освіти, шляхи удосконалення відносин євангельських шкіл із державними школами та громадськістю.

Проанализированы особенности образования в новосозданных евангельских школах на территории новых федеральных земель Германии (бывшей ГДР). Приведена сравнительная характеристика государственных и евангельских учебных заведений, определены роль и место евангельских школ в системе образования федеральных земель Саксония, Саксония-Ангальт и Тюрингия. На конкретных примерах раскрыты специфика учебно-воспитательного процесса в евангельских школах, определены современные формы и методы осуществления религиозного образования, пути усовершенствования отношений с государственными школами и общественностью.

The article deals with the peculiarities of recently organized evangelical schools on the new federal lands of Germany (former GDR). A comparative characteristics of state and evangelical educational establishments is given. The role and place of evangelical schools are defined in the educational systems of the federal lands Saxony, Saxony-Anhalt and Turingen. On the definite examples of several evangelical schools the specifics of the educational process and outlines of the modern forms and methods of religious education in seeking ways of improvement of general climate in the classroom and creating relationships with public schools and the community are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)6 + Ч421.350.4 + Э376.110.9(4НІМ)-67

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Жигайло Н. 
Ідентичність католицької школи у світлі документів церкви / Н. Жигайло, В. Марко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 5. - С. 190-196. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Відзначено, що у школах спостерігається зниження рівня знань серед учнів, брак духовного аспекту, нерозуміння сутності освіти та ролі педагога-наставника самими вчителями. Вказано, що альтернативою цьому може стати спрямування школи у християнське русло, витоки якого сягають часів зародження перших християнських шкіл. Розглянуто проблему католицьких шкіл в Україні. Встановлено, що література українською мовою, присвячена цій проблемі, відсутня, окрім „Декларації про християнське виховання”. Висвітлено зміст декількох документів, що розглядають питання турботи про католицьку школу: „Католицька школа” розвиває основну думку про місію школи в сучасному світі; „Миряни у школах: свідчення віри” підкреслює важливий внесок вірних, які виконують цінну службу, запропоновану в минулому, яка ще пропонується сьогодні багатьма релігійними конгрегаціями чоловіків і жінок; „Релігійний вимір освіти в католицькій школі” подає певні вказівки , які є загальними, але повинні бути пристосованими до тієї чи іншої ситуації; „Католицька школа на порозі 3-го тисячоліття ” адресована всім, хто залучений до католицького навчання і виховання, і звертається зі словом підтримки і надії. Констатовано, що основним обов’язком католицької школи є виявлення неправдивих цінностей, які існують у суспільстві та не відповідають євангельським, що необхідно створити у кожній католицькій школі особливу родинну атмосферу, де є любов, пошана, розуміння, а навчання має бути вищим і якіснішим, ніж у звичайній школі.

Отмечено, что в школах наблюдается снижение уровня знаний среди учащихся, недостаток духовного аспекта, непонимание сущности образования и роли педагога-наставника самими учителями. Указано, что альтернативой этому может стать направление школы в христианское русло, истоки которого уходят во времена зарождения первых христианских школ. Рассмотрена проблема католических школ в Украине. Установлено, что литература на украинском языке, посвященная этой проблеме, отсутствует, кроме "Декларации о христианском воспитании". Освещено содержание нескольких документов, рассматривающих вопрос заботы о католической школе: "Католическая школа" развивает основную мысль о миссии школы в современном мире; "Миряне в школах: свидетельство веры" подчеркивает важный вклад верующих, которые выполняют ценную службу, предложенную в прошлом, которая еще предлагается сегодня многими религиозными конгрегациями мужчин и женщин; "Религиозное измерение образования в католической школе" дает определенные указания, которые являются общими, но должны быть приспособленными к той или иной ситуации; "Католическая школа на пороге 3-го тысячелетия" адресована всем, кто вовлечен в католическое обучения и воспитания, и обращается со словом поддержки и надежды. Констатировано, что основной обязанностью католической школы является выявление ложных ценностей, которые существуют в обществе и не соответствуют евангельским, что необходимо создать в каждой католической школе особую семейную атмосферу, где есть любовь, уважение, понимание, а обучение должно быть более высоким и качественным, чем в обычной школе.

It is noted that in schools decrease the level of knowledge among students, the lack of the spiritual aspect of education and misunderstanding of the nature of the role of the teacher-mentor teachers themselves. It is indicated that the alternative may be the direction of the school in the Christian mainstream, dating back to the early days of the first Christian schools. The problem of Catholic schools in Ukraine. It is established that the literature in the Ukrainian language, dedicated to this issue, there is no other than the "Declaration on Christian education." Highlight the contents of several documents, are considering taking care of the Catholic school: "The Catholic school is" developing the basic idea of the mission school in the world today, "Lay people in schools: a testimony of faith" emphasizes the important contribution of the faithful, who perform a valuable service, as proposed in the past, which has offered today by many religious congregations of men and women, "The religious dimension of education in a Catholic school" gives some indication of which are common, but should be adapted to any given situation, "The Catholic School on the eve of the third millennium" is addressed to all those involved in Catholic education and upbringing, and refers to the word of support and hope; was found that the primary responsibility of the Catholic school is to identify the false values that exist in society and do not correspond to the Gospel, it is necessary to create in every Catholic school special family atmosphere, where there is love, respect, understanding, and training should be higher and better than regular school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э375-67,11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Артерчук Т. О. 
Релігійне виховання в закладах загальної середньої освіти ФРН: 1945 - 2005 рр. : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т. О. Артерчук; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2011. - 20 c. - укp.

Проведено системний аналіз становлення та розвитку релігійного виховання в закладах загальної середньої освіти у ФРН в 1945 - 2005 рр. у контексті суспільно-політичних, соціальних та організаційно-педагогічних передумов. На підставі аналізу архівних матеріалів, періодичних видань та німецькомовних джерел досліджено й охарактеризовано основні етапи становлення та розвитку теорії та практики євангельського та католицького релігійного виховання в закладах загальної середньої освіти в ФРН у 1945 - 2005 рр. Розкрито зміст, форми та методи релігійної освіти, розроблено рекомендації щодо застосування досвіду релігійного виховання закладів загальної середньої освіти ФРН у духовно-моральному вихованні українських школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч424(4НІМ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380503 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського