Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (21)Книжкові видання та компакт-диски (153)Журнали та продовжувані видання (156)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.401$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 111
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Кононко О. Л. 
Психологічні основи особистісного становлення дошкільника (Системний підхід) / О. Л. Кононко; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К. : Стилос, 2000. - 336 c. - Бібліогр.: 452 назв. - укp.

Висвітлено методологію та методи експериментального дослідження процесу становлення особистості в дошкільному дитинстві. Розглянуто концептуальні засади, психологічні механізми, організаційні та технологічні моделі особистісно орієнтованого виховання в дошкільників ціннісного ставлення до предметів, людей та власного "Я". Описано позицію "Я у Світі" як інтегральну модель функціонування особистості у просторі-часі дошкільного дитинства. Наведено типологію особистісного буття дітей дошкільного віку, а також запропоновано умови оптимізації їх життєдіяльності, сприятливі для становлення особистісних цінностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401.2 + Ч411.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601795 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кричковська Т. Д. 
Психологія дітей дошкільного віку : Навч.-метод. посіб. / Т. Д. Кричковська; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2001. - 62 c. - Бібліогр.: 49 назв. - укp.

Розкрито основні психологічні закономірності розвитку дитини від народження до вступу до школи. Висвітлено особливості соціальної ситуації розвитку, домінуючої діяльності на кожному віковому етапі. Проаналізовано якісні зміни у психіці дошкільника. Розглянуто вікові кризи як рушійні сили розвитку особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401 я7 + Ч411.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА605875 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кулачківська С. Є. 
Сьогодення майбутнього школяра : Метод. рекомендації / С. Є. Кулачківська, С. О. Ладивір, Т. О. Піроженко; Ін-т соціології НАН України. Центр соц. експертиз і прогнозів . - К., 1998. - 87 c. - укp.

Представлені результати цілеспрямованого вивчення досвіду виховання дітей-дошкільників, які проживають в зонах підвищеного радіаційного контролю. Представлений віковий портрет можливостей старшого дошкільника, розглядається сучасна ситуація його розвитку, а також пропонуються рекомендації щодо вирішення проблеми діагностики і корекції готовності дітей дошкільного віку до шкільного навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.334 + Ю983.401.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589253 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Богініч О. Л. 
Програма розвитку та виховання дитини раннього віку "Зернятко" / О. Л. Богініч, А. М. Гончаренко, В. А. Карпішина, О. Л. Кононко, О. П. Терещенко. - К., 2004. - 192 c. - укp.

На підставі наукового досвіду вітчизняних і зарубіжних психологів, педагогів, медиків розкрито зміст освіти дитини перших трьох років життя за умов сімейного та суспільного виховання. Висвітлено основні положення програми розвитку та виховання дитини раннього віку "Зернятко", яка містить характеристики вікових особливостей дитини першого, другого та третього років життя, визначає умови ефективної організації її життєдіяльності на кожному віковому етапі раннього дитинства. Проаналізовано зміст фізичного, соціально-морального, пізнавального, мовленнєвого, екологічного, художньо-естетичного розвитку дитини.

На основе опыта отечественных и зарубежных психологов, педагогов, медиков раскрыто содержание образования ребенка первых трех лет жизни в условиях семейного и общественного воспитания. Освещены основные положения программы развития и воспитания ребенка раннего возраста "Зернышко", которая включает характеристики возрастных особенностей ребенка первого, второго и третьего лет жизни, определяет условия эффективной организации его жизнедеятельности на каждом возрастном этапе ранньего детства. Проанализировано содержание физического, социально-морального, познавательного, речевого, экологического, художественно-эстетического развития ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.91-34 + Ч491.0 + Ч411.3 + Ю983.401.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Психологія розвитку дошкільника / ред.: С. Д. Максименко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К. : Нора-прінт, 2004. - 119 с. - (Актуал. пробл. психології; Т. 4, вип. 2). - укp.

Розкрито психологічні засади розвитку індивідуальності дитини, психолого-педагогічні основи вивчення індивідуальних особливостей пізнавальної діяльності дошкільників, проналізовано їх комунікативний розвиток. Викладено концептуальні підходи до дослідження індивідуальних особливостей емоційного розвитку дитини. Описано особливості спілкування молодших та старших дошкільників.

Освещены психологические основы развития индивидуальности ребенка, психолого-педагогические основы изучения индивидуальных особенностей познавательной деятельности дошкольников, проанализировано их коммуникативное развитие. Изложены концептуальные подходы к исследованию индивидуальных особенностей эмоционального развития ребенка. Описаны особенности общения младших и старших дошкольников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401.2я43 + Ч411я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Краних Э. М. 
Антропологические основы вальдорфской педагогики : монография / Э. М. Краних. - К. : Генеза, 2008. - 277 c. - рус.

Рассмотрены различные аспекты антропософской антропологии в контексте развития вальдорфской педагогики. Освещены вопросы происхождения человеческой души, проблемы ее взаимоотношений с телом. Раскрыты особенности развития мышления, изменения сознания в возрасте завершения периода дошкольного детства. Проанализировано значение рисования форм для человеческого развития. Приведена информация об изменении сна и бодроствования в детском и подростковом возрасте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401 + Ч33(4НІМ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА699413 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Дуткевич Т. В. 
Дошкільна психологія : Модул. навч. посіб. для студ. ВНЗ / Т. В. Дуткевич; Кам'янець-Поділ. держ. ун-т. Ін-т реабілітології. - Кам'янець-Поділ. : ПП Буйницький О.А., 2006. - 320 c. - укp.

Розглянуто принципи, методи, зміст основних понять дошкільної психології. Описано закономірності психічного розвитку дитини від народження до семи років, проаналізовано психологічні особливості спілкування, діяльності, пізнавальних і емоційно-вольових процесів, а також особистості дошкільника. Запропоновано модель оптимального спілкування педагога з дитиною, показано роль експресивних засобів у спілкуванні дитини та дорослого. Визначено вплив групи дошкільного закладу на психічний і особистісний розвиток дитини.

Рассмотрены принципы, методы, содержание основных понятий дошкольной психологии. Описаны закономерности психического развития ребенка с рождения до семи лет, проанализированы психологические особенности общения, деятельности, познавательных и эмоционально-волевых процессов, а также личности дошкольника. Предложена модель оптимального общения педагога с ребенком, показана роль экспрессивных средств в общении ребенка и взрослого. Определено влияние группы дошкольного заведения на психическое и личностное развитие ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401 я73 + Ю983.501 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА679278 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дуткевич Т. В. 
Дошкільна психологія : модул. навч. посіб. для студ. ВНЗ / Т. В. Дуткевич; Кам'янець-Поділ. держ. ун-т. Ін-т реабілітології. - Кам`янець-Поділ. : ФОП Сисин О.В., 2007. - 320 c. - Бібліогр.: с. 313-319. - укp.

Розглянуто принципи, методи, суть основних понять дошкільної психології. Розкрито закономірності психічного розвитку дитини від народження до семи років. Проаналізовано психологічні особливості спілкування, діяльності, пізнавальних і емоційно-вольових процесів, а також особистості дошкільника. Особливу увагу приділено темпераменту, розвитку здібностей і етичному розвитку у дошкільному віці, психологічній готовності дитини до систематичного навчання у школі.

Рассмотрены принципы, методы, сущность основных понятий дошкольной психологии. Раскрыты закономерности психического развития ребенка с рождения до семи лет. Проанализированы психологические особенности общения, деятельности, познавательных и эмоционально-волевых процессов, а также личности дошкольника. Особое внимание уделено темпераменту, развитию способностей и этическому развитию в дошкольном возрасте, психологической готовности ребенка к систематическому обучению в школе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401 я73-2 + Ю983.510.1 я73-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Оцінка фізичного та психічного розвитку дітей дошкільного віку : метод. рек. / уклад.: Н. С. Полька; АМН України. Укр. центр наук. мед. інформації та патент.-ліценз. роботи. - К. : Знання України, 2007. - 30 c. - Бібліогр.: с. 21. - укp.

Охарактеризовано фізичний розвиток дітей дошкільного віку. Уперше в Україні викладено методику комплексної оцінки фізичного та психічного розвитку дітей за допомогою розроблених стандартів фізичного розвитку на прикладі дошкільників Києва та запропонованих шкал гігієнічної оцінки психічного розвитку дітей віком 3 - 6-ти років.

Охарактеризовано физическое развитие детей дошкольного возраста. Впервые в Украине изложена методика комплексной оценки физического и психического развития детей с помощью разработанных стандартов физического развития на примере дошкольников Киева и предложенных шкал гигиенической оценки психического развития детей возрастом 3 - 6 лет.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401 + Ю983.501 + Р128.93

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р108766 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Психологія розвитку дошкільника / ред.: С. Д. Максименко. - К., 2006. - 312 с. - (Зб. наук. ст. Ін-ту психології ім. Г.С.Костюка Акад. пед. наук України. Сер. Актуал. пробл. психології; Т. 4, вип. 3). - укp.

Проаналізовано співтворчість педагогів та батьків як умову розвитку особистісного потенціалу дитини, а також психолого-педагогічні умови розвитку інтелектуального потенціалу, пізнавальної активності у дітей раннього віку та творчої уяви у старших дошкільників. Висвітлено розвиток соціально-ігрового середовища як фактор особистісного зростання дитини. Наведено характеристику основних підходів до формування самоповаги у дошкільників. Розглянуто питання формування гуманістичних ціннісних орієнтацій педагогів. Визначено шляхи удосконалення управлінської діяльності керівника дошкільного навчального закладу, інноваційну компетентність педагога як фактор індивідуалізації освітньо-виховного потенціалу.

Проанализированы сотворчество педагогов и родителей как условие развития личностного потенциала ребенка, а также психолого-педагогические условия развития интеллектуального потенциала, познавательной активности у детей раннего возраста и творческого представления у старших дошкольников. Освещено развитие социально-игровой среды как фактор личностного роста ребенка. Приведена характеристика основных подходов к формированию самоуважения у дошкольников. Рассмотрены вопросы формирования гуманистических ценностных ориентаций педагогов. Определены пути усовершенствования управленческой деятельности руководителя дошкольного учебного заведения, инновационная компетентность педагога как фактор индивидуализации образовательно-воспитательного потенциала.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401 + Ч411.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кузьменко В. У. 
Розвиток індивідуальності дитини 3 - 7 років : Моногр. / В. У. Кузьменко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, Київ. міськ. пед. ун-т ім. Б.Д.Грінченка. - К., 2005. - 352 c. - Бібліогр.: 395 назв. - укp.

Проаналізовано закономірності процесу розвитку індивідуальності дитини 3 - 7-ми років на основі природних та соціальних особливостей. Висвітлено психолого-педагогічну концепцію розвитку дитини, викладено методику діагностичної та розвивально-корекційної роботи. Вивчено особливості формування системотвірних властивостей індивідуальності, закономірності становлення індивідуальних відмінностей у дитини, а також сучасну соціокультурну ситуацію розвитку, що склалася у дошкільних навчальних закладах. Описано технологію розвитку індивідуальності дитини, зокрема системи створення психолого-педагогічних умов в дошкільних навчальних закладах для успішного розвитку індивідуальності дитини та ефективних психолого-педагогічних засобів індивідуалізації навчання і виховання.

Проанализированы закономерности процесса развития индивидуальности ребенка 3 - 7-ми летнего возраста на основе природных и социальных особенностей. Освещена психолого-педагогическая концепция развития ребенка, изложена методика диагностической и развивающе-коррекционной работы. Изучены особенности формирования системообразующих свойств индивидуальности, закономерности становления индивидуальных отличий у ребенка, а также современная социокультурная ситуация развития в дошкольных учебных заведениях. Представлена технология развития индивидуальности ребенка, в частности системы создания психолого-педагогических условий в дошкольных учебных заведениях для успешного развития индивидуальности ребенка и эффективных психолого-педагогических средств индивидуализации обучения и воспитания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.33 + Ю983.7в01 + Ю983.401.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА673029 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Музика О. Л. 
Розвиток творчих здібностей у наслідувальній діяльності : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. Л. Музика, Н. Ф. Портницька. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2007. - 128 c. - Бібліогр.: с. 105-108. - укp.

Викладено психологічні аспекти розвитку творчих здібностей (ТЗ) у дошкільному віці. Запропоновано інвестиційно-стратегіальну концепцію творчості. Висвітлено проблеми розвитку здібностей і ТЗ. Розкрито зміст загального поняття про наслідування у психології. Визначено взаємозв'язок творчості та наслідування на початкових етапах розвитку творчості. Розглянуто наслідування як умову розвитку ТЗ з використанням підходів В.М.Дружиніна, Н.В.Хазратової. Описано механізми формування творчої чи виконавчої спрямованості.

Изложены психологические аспекты развития творческих способностей (ТС) в дошкольном возрасте. Предложена инвестиционно-стратегиальная концепция творчества. Освещены проблемы развития способностей и ТС. Раскрыто содержание общего понятия о наследовании в психологии. Определена взаимосвязь творчества и наследования на начальных этапах развития творчества. Рассмотрено наследование как условие развития ТС с учетом подходов В.М.Дружинина, Н.В.Хазратовой. Описаны механизмы формирования творческой или исполнительской направленности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.5 я73 + Ю983.401 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Калмикова Л. О. 
Психологія формування мовленнєвої діяльності у дітей дошкільного віку : монографія / Л. О. Калмикова; Держ. вищ. навч. закл. "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г.Сковороди". - К. : Фенікс, 2008. - 497 c. - Бібліогр.: с. 459-496. - укp.

Наведено загальну характеристику мовленнєвої діяльності як категорії психолінгвістики. Розкрито психологічну природу тексту, визначено особливості висловлювання як одиниці мовленнєвої діяльності й комунікації. Висвітлено процесуальні аспекти текстоутворення на дошкільному етапі онтогенезу. Проаналізовано взаємозв'язок психологічного свідомого та несвідомого у дитячій і лінгвопедагогічній психології та рефлексивній психолінгвістиці. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови розвитку в дошкільників функціонально-смислової організації мовлення. Описано семантико-синтаксичну структуру психолінгвістичних одиниць висловлювань дошкільників. Розглянуто психодидактичну систему формування мовленнєвої діяльності у дітей старшого дошкільного віку.

Дана общая характеристика речевой деятельности как категории психолингвистики. Раскрыта психологическая природа текста, определены особенности высказывания как единицы речевой деятельности и коммуникации. Освещены процессуальные аспекты текстообразования на дошкольном этапе онтогенеза. Проаназирована взаимосвязь психологического сознательного и бессознательного в детской и лингвопедагогической психологии и рефлексивной психолингвистике. Обоснованы психолого-педагогические условия развития у дошкольников функционально-смысловой организации речи. Описана семантико-синтаксическая структура психолингвистических единиц высказываний дошкольников. Рассмотрена психодидактическая система формирования речевой деятельности у детей старшего дошкольного возраста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.2 + Ю983.401 + Ч411.382 + Ш141.14-910.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС47207 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Психолого-педагогічне забезпечення передшкільної освіти / ред.: В. Д. Будак, О. М. Пєхота; АПН України, Ін-т пед. освіти. - Миколаїв, 2008. - 263 с. - (Наук. вісн. Миколаїв. держ. ун-ту. Сер. Пед. науки; Спец. вип., т. 1). - укp.

Проаналізовано значення психомоторного розвитку для формування перцептивно-когнітивних функцій у дітей дошкільного віку. Розкрито теоретичні засади застосування музики в процесі розвитку комунікативних здібностей старших дошкільників. Розглянуто питання розвитку мовлення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку засобами українського фольклору. Викладено методику морально-етичного виховання старших дошкільників. Визначено психологічні передумови готовності дітей до школи.

Проанализировано значение психомоторного развития для формирования перцептивно-когнитивных функций у детей дошкольного возраста. Раскрыты теоретические основы применения музыки в процессе развития коммуникативных способностей старших дошкольников. Рассмотрены вопросы развития речи детей дошкольного и младшего школьного возраста средствами украинского фольклора. Изложена методика морально-этического воспитания старших дошкольников. Определены психологические предпосылки готовности детей к школе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411я43 + Ю983.401.2я43

Шифр НБУВ: Ж72496 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Мокія-Сербіна С. О. 
Особливості психічного розвитку дітей старшого дошкільного віку з дефіцитом заліза / С. О. Мокія-Сербіна, Н. В. Василенко, В. В. Чечель // Соврем. педиатрия. - 2009. - № 1. - С. 140-143. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено особливості психічного розвитку 38 дітей, у яких діагностовано дефіцит заліза різного ступеня, та 42 практично здорових дітей старшого дошкільного віку. Виявлено суттєве зниження показників сприйняття, пам'яті, уваги, мовлення і, як наслідок, затримку становлення словесно-логічного мислення у дітей із залізодефіцитом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.411.033 + Р731.96 + Ю983.401.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Лапченко І. О. 
Емоційне ставлення до себе та ровесників як чинник особистісного розвитку дитини дошкільного віку : Автореф. дис... канд. психол. наук / І. О. Лапченко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Вивчено особливості емоційного ставлення дітей середнього та старшого дошкільного віку до себе та ровесників. Досліджено вікові та статеві особливості зазначеного ставлення. Визначено критерії та рівні ставлення дошкільників до себе, їх доброзичливість до ровесників. Вивчено особливості усвідомлення даними дітьми своїх переживань і переживань ровесників. Між ставленнями до себе та ровесників дітей 6-го року життя існує взаємозв'язок, внаслідок якого усвідомлення власних переживань зумовлює усвідомлення переживань ровесників, чого немає в дітей 5-го року життя. Розроблено й апробовано систему впливів, спрямованих на формування у старших дошкільників позитивного емоційного ставлення до себе й однолітків через розвиток їх умінь усвідомлювати власні та чужі переживання. Обгрунтовано, що створення сприятливого мікроклімату у групі ровесників є умовою становлення у дитини позитивного ставлення до себе й інших дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401.2 + Ю983.723 + Ч411.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА342211 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Портницька Н. Ф. 
Наслідування як психологічний механізм розвитку творчих здібностей у дошкільному віці : Автореф. дис... канд. психол. наук / Н. Ф. Портницька; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Розроблено теоретичну модель наслідування як психологічного механізму розвитку творчих здібностей у дошкільному віці. Виділено синкретичний і вибірковий інвенційно-творчий рівень наслідування. Експериментально доведено, що передумовами виникнення творчості є перенасичення діяльністю, використання інвенцій (спонтанних відхилень) та орієнтація дошкільників не лише на дорослих, а й на ровесників у процесі задоволення потреби у визнанні. З'ясовано, що наслідування як механізм розвитку творчих здібностей включає три складові: діяльнісну, пов'язану з нагромадженням операційного досвіду, соціально-педагогічну, що обумовлює творчу або виконавську спрямованість особистості та рефлексивно-ціннісну, пов'язану зі зростанням суб'єктивної активності особистості, спрямованої на саморозвиток власних здібностей. Розкрито інвенційну природу виникнення творчих здібностей, встановлено визначальну роль наслідування у розвитку особистості у дошкільному віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724.01 + Ю984.51 + Ю983.401 + Ч411.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Кузьменко В. У. 
Психолого-педагогічні основи розвитку індивідуальності дитини від 3 до 7 років : Автореф. дис... д-ра психол. наук / В. У. Кузьменко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 41 c. - укp.

Обгрнутовано психолого-педагогічну концепцію розвитку індивідуальності дитини віком від 3-х до 7-ми років. Викладено методику діагностичної та розвивально-корекційної роботи; визначено основні принципи становлення індивідуальності дитини у даний віковий період. Охарактеризовано особливості формування системоутворювальних властивостей індивідуальності, визначено закономірності становлення індивідуальних відмінностей у дитини віком від 3-х до 7-ми років. Проаналізовано сучасну соціокультурну ситуацію розвитку дитини, що склалася в дошкільних навчальних закладах з даного напряму роботи. На підставі теоретико-експериментальних даних розроблено модель розвитку індивідуальності дитини віком від 3-х до 7-ми років, в якій відображено особливості даного процесу та його результати. Розроблено технологію розвитку індивідуальності дитини у зазначений віковий період, зокрема, визначено систему психолого-педагогічних умов, які необхідно створити в дошкільних навчальних закладах для успішного розвитку індивідуальності дитини та найбільш ефективних психолого-педагогічних засобів індивідуалізації навчання та виховання. Доведено сензитивність даного періоду для формування системотвірних властивостей індивідуальності, стабілізації індивідуальних відмінностей, виникнення індивідуального стилю діяльності та зміцнення інтегральної індивідуальності як цілісного утворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401.2 + Ч411.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА344428 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Смольникова Г. В. 
Психологічні особливості спілкування дітей в різновікових групах дошкільного навчального закладу : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Г. В. Смольникова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2008. - 20 c. - укp.

Проаналізовано особливості спілкування дітей у різновікових групах дошкільного закладу. Висвітлено теоретико-методологічні й експериментальні підходи щодо вивчення даного питання. Акцентовано увагу на значенні різновікового спілкування як важливого етапу соціалізації особистості у ранньому онтогенезі. Встановлено критерії, показники та рівні розвитку здатності дітей до спілкування у різновікових групах дошкільного навчального закладу. Експериментально виявлено особливості даного процесу, розкрито специфіку спілкування дівчат і хлопчиків різного віку. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено програму розвитку здатності дітей до спілкування у різновікових групах дошкільного навчального закладу, що передбачає насиченість повсякденного життя дошкільників спеціально організованими іграми, розвагами та продуктивною предметно-практичною діяльністю. З'ясовано, що активізація різновікового спілкування відбувається шляхом сприяння успішності в діяльності молодших дітей. Ефективність запропонованої програми розвитку підтверджено значним підвищенням рівня здатності дошкільників до спілкування у різновікових групах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401 + Ю953 + Ч411.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Дятленко Н. М. 
Психологічні умови розвитку самоповаги у дошкільників : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. М. Дятленко; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. - К., 2002. - 22 c. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні та експериментальні підходи щодо вивчення процесів самосвідомості, пов'язані з виробленням ціннісного ставлення до себе у ранньому онтогенезі. Проаналізовано ступінь розробленості проблеми у філософській та психолого-педагогічній літературі, запропоновано концепцію та програму дослідження, визначено критерії самоповаги дошкільників. Експериментально виявлено тенденції у розвитку самоповаги дошкільників за особливостями співвідношення у їх поведінці прагнення до самовираження, домагання визнання та дій самозбереження. Показано особливості домагань, мотивації та самооцінки дошкільників як показників самоповаги. Охарактеризовано рівні розвитку самоповаги, виділено статеві та вікові її особливості, встановлено залежність самоповаги дітей від міри регламентованості їх діяльності та стилю керівництва з боку значущого дорослого. Експериментально обгрунтовано залежність самоповаги від типу ціннісного ставлення до дитини у родині та дошкільному закладі, запропоновано методику оптимізації ставлення до себе у дошкільників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.401.2 + Ч411.352.212

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА322242 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського