Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (9)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Єршова Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Єршова Л. М. 
Жіноча освіта на Волині : монографія / Л. М. Єршова. - Житомир : Полісся, 2006. - 488 c. - укp.

На підставі узагальнення науково-педагогічних, історичних і соціально-психологічних літературних джерел висвітлено історію розвитку жіночої освіти (ЖО) на Волині з Х - до початку ХХ ст. Визначено історичні та соціально-культурні передумови формування системи ЖО у регіоні, проаналізовано етапи її становлення й основні тенденції розвитку. Показано роль Міністерства народної освіти та відомства православного віросповідання у розвитку загальноосвітньої жіночої школи. Розглянуто специфіку організації професійної та позашкільної освіти волинських жінок, а також основні напрямки їх освітньо-виховної та культурної діяльності. Запропоновано класифікацію існуючих у губернії освітніх інституцій для жінок, розкрито особливості законодавчої бази та фінансування ЖО. Увагу приділено матеріально-технічному та науково-методичному забезпеченню навчально-виховного процесу основних освітніх закладів для жінок.

На основе обобщения научно-педагогических, исторических и социально-психологических литературных источников освещена история развития женского образования (ЖО) на Волыни с Х - до начала ХХ вв. Определены исторические и социально-культурные предпосылки формирования системы ЖО в регионе, проанализированы этапы его становления и основные тенденции развития. Показана роль Министерства народного образования и ведомства православного вероисповедания в развитии общеобразовательной женской школы. Рассмотрены специфика организации профессионального и внешкольного образования волынских женщин, а также основные направления их образовательно-воспитательной и культурной деятельности. Предложена классификация существующих в губернии образовательных институций для женщин, раскрыты особенности законодательной базы и финансирования ЖО. Внимание уделено материально-техническому и научно-методическому обеспечению учебно-воспитательного процесса основных образовательных учреждений для женщин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)42 + Ч33(4УКР3)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС47217 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Володін В. В. 
Розширені методи Z-метрії / В. В. Володін, Г. Г. Громов, Л. Б. Єршова, Д. А. Кондратьев, А.Л. Огризко, А. Ю. Рогов // Термоелектрика. - 2002. - № 3. - С. 60-76. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Представлено пристрій DX3065 для вимірювання параметрів термоелектричних охолоджувачів (ТЕО), а також супутнє програмне забезпечення. Прилад дає можливість вирішити три проблеми, що існують у Z-метрії: необхідність малості величини електричного струму для кожного вимірюваного ТЕО, достатність часу експерименту для виходу ТЕО в стаціонарний режим і врахування неадіабатичності вимірювання за допомогою поправок та біполярного усереднення. Прилад дозволяє вимірювати опір, константу часу та термоелектричну добротність ТЕО. Зазначено, що пристрій DX3065 може використовуватися як оперативний засіб для експрес-сертифікації ТЕО, а також для контролю якості ТЕО у масовому виробництві.


Індекс рубрикатора НБУВ: З392.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Громов Г. Г. 
Комплексний метод контролю якості конструкції та експлуатаційної надійності термоелектричних модулів у складі оптоелектронних приладів / Г. Г. Громов, І. А. Драбкін, Л. Б. Єршова // Термоелектрика. - 2004. - № 2. - С. 63-73. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: З86-5-04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23042 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Єршова Л. М. 
Розвиток жіночої освіти на Волині (кінець ХVІІІ - початок ХХ століття) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. М. Єршова; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2002. - 20 c. - укp.

Проаналізовано стан розвитку жіночої освіти на Волині,відображений у науково-педагогічній, історичній та соціально-психологічній літературі. Виявлено історичні та соціально-культурні передумови формування системи жіночої освіти у регіоні. Визначено етапи її становлення та основні тенденції розвитку. Охарактеризовано роль Міністерства народної освіти та відомства православного віросповідання у розвитку загальноосвітньої жіночої школи. Розглянуто специфіку організації професійної та позашкільної освіти волинських жінок. Досліджено основні напрямки їх освітньо-виховної та культурної діяльності. Наведено класифікацію існуючих у губернії освітніх інституцій для жінок. Розкрито особливості законодавчого забезпечення та фінансування жіночої освіти, матеріально-технічного та науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу основних освітніх закладів для жінок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)5 + Ч34(4УКР)42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА320439 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Андрійчук Н. М. 
Велика Волинь: історія освіти і культури : монографія / Н. М. Андрійчук, Н. М. Бовсунівська, О. М. Борейко, О. Б. Бричок, Л. М. Єршова; ред.: М. В. Левківський; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. - Житомир, 2011. - 500 c. - укp.

Розкрито особливості культурно-освітнього розвитку та становлення системи освіти Великої Волині в XIX ст. - 1930-х рр. Висвітлено соціокультурні аспекти функціонування освітніх закладів волинського краю. Увагу приділено аналізу діяльності різних типів освітніх і культурних установ, а також духовних, громадсько-просвітницьких і громадсько-культурних товариств. Розкрито організаційно-педагогічні умови, зміст, форми та методи загальної, духовної, національної, професійної освіти, культури та доброчинності на Волині в зазначений період.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР346)5/61-7 + Ч33(4УКР3)5/6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА742526 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Єршова Л. 
Виховний ідеал українського селянства / Л. Єршова // Іст.-пед. альм.. - 2013. - Вип. 1. - С. 4-8. - Бібліогр.: 24 - укp. - рус. - англ.

Висвітлено зміст виховного ідеалу українського селянського стану в ХІХ – на початку ХХ ст. Проаналізовано історичні та філософські дослідження стосовно трансформації цінностей українського селянства. Зроблено висновок, що у ХІХ – на початку ХХ ст. виховний ідеал селянського стану акумулював основні життєві орієнтири українського селянина, найважливіші християнські чесноти, найвиразніші суспільні якості.

Освещено содержание воспитательного идеала украинского крестьянского стана в ХІХ – в начале ХХ вв. Проанализированы исторические и философские исследования относительно трансформации ценностей украинского крестьянства. Сделан вывод, что в ХІХ – в начале ХХ вв. воспитательный идеал крестьянского сословия аккумулировал главные жизненные ориентиры украинского крестьянина, самые важные христианские добродетели, самые выразительные общественные качества.

Lit educational content lit ideal Ukrainian peasant camp in the XIX - early XX century. Analyzed historical and philosophical studies on the transformation of values of the Ukrainian peasantry. Inferred that in the nineteenth – early twentieth century educational ideal of the peasant class has accumulated major life landmarks Ukrainian peasant, the most important Christian virtues, the most expressive social quality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Волков М. П. 
Динаміка перехідних процесів в багатокаскадних термоелектричних модулях / М. П. Волков, І. А. Драбкін, Л. Б. Єршова, Д. А. Кондратьєв // Термоелектрика. - 2014. - № 1. - С. 62-67. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Динаміка виходу в робочий режим термоелектричного охолоджувача (ТЕО) є важливою характеристикою для будь-якого обладнання, у якому він використовується, і способи розрахункового й експериментального визначення її параметрів досить актуальні. У попередніх роботах було виведено вирази для тимчасової релаксації одиничної вітки і однокаскадних ТЕО й узагальнено на випадок двокаскадних ТЕО з різним тепловим навантаженням і за різних умов експлуатації. Ці результати одержали експериментальне підтвердження. Мета даної роботи - одержати метод оцінки часу релаксації перехідних процесів у ТЕО з будь-яким числом каскадів, дослідити теоретично й експериментально динамічні криві виходу ТЕО в стаціонарний режим і порівняти результати вимірювань і розрахунків.


Індекс рубрикатора НБУВ: З392.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Єршова Л. М. 
Жіноча пансіонна освіта на Волині (кінець ХVІІІ - початок ХІХ століття) / Л. М. Єршова // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 13. - С. 168-171. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Проаналізовано навчально-виховний процес у жіночих пансіонах Волині у кінці ХVІІІ - першій половині ХІХ століття, визначено його особливості та значення для подальшого розвитку жіночої освіти у регіоні.

Проанализирован учебно-воспитательный процесс в женских пансионах Волыни в конце ХVІІІ - первой половине ХІХ столетия, определены его особенности и значение для дальнейшего развития женского образования в регионе.

The educational processes of women's boarding-school in Volyn (the end of the 18-th - the first Part of the 19-th centuries) are analyzed, the peculiarity and significance for development of the woman education system in the region are defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр3)5 + Ч34(4Укр)42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Єршова Л. 
Становлення ідеї виховного ідеалу у вітчизняній педагогічній теорії ХІ – ХІІІ ст. / Л. Єршова // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 16. - С. 66-70. - Бібліогр.: 6 назв - укp.

Надано результати аналізу літературних джерел ХІ – ХІІІ ст., в яких виховний ідеал постає як результат унікального синтезу релігійного, політичного та культурного життя суспільства. Доведено, що проблематика й аксіологічні домінанти педагогічних поглядів книжників під тиском особистісних і суспільно-історичних обставин зазнавали постійних змін, демонструючи трансформацію всіх концептів визначеного ними виховного ідеалу. Найбільш важливими змінами слід вважати перехід від радикального аскетизму до помірного, заміну культу сили й мужності главенством віри й мудрості, а ідею богообраності князя необхідністю контролю світської влади духовною. Виявлено також спільні риси виховних ідеалів мислителів ХІ – ХІІІ ст.: гуманізм, демократизм, народність, патріотичність та ін.

Представлены результаты анализа литературных источников XI – XIII вв., в которых воспитательный идеал выступает как результат уникального синтеза религиозной, общественной, политической и культурной жизни общества. Доказано, что проблематика и ценностные доминанты педагогических взглядов книжников под давлением личных и общественно-исторических обстоятельств подвергались постоянным изменениям, демонстрируя трансформацию всех концептов определенного ими воспитательного идеала. Наиболее важными изменениями следует считать переход от радикального аскетизма к умеренному, замену культа силы и мужества главенством веры и мудрости, а идею богоизбранности князя необходимостью контроля светской власти духовной. Выявлены общие черты воспитательных идеалов мыслителей XI – XIII вв.: гуманизм, демократизм, народность, патриотизм и др.

The article presents the results of the analysis of literary sources of XI–XIII centuries in which the educational ideal is presented as a dynamic category, sensitive to personal, social and historical factors, as the result of unique synthesis of religious, politica land cultural life of the society. The article also reveals the importance of the factors of a booker’s belonging to a certain Kniazhyi court and ideological specificity of his religious environment. It was defined that understanding of life goal depended on the "earth" or "celestial" dominants in the system of value orientations of a certain booker, causing specific orientation of the formulated educational ideals (an ascetic hermit, an active ascetic, a wise kniaz-ruler, an active Christian layman, a good woman).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Барабаш В. А. 
Підбірка екструдованих матеріалів на основі халькогенідів бісмуту - сурми для термоелемента / В. А. Барабаш, С. А. Глязер, Г. Г. Громов, І. А. Драбкін, Л. Б. Єршова, С. А. Молчанова // Термоелектрика. - 2014. - № 2. - С. 53-59. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Екструдовані термоелектричні матеріали різного типу провідності на основі халькогенідів бісмуту і сурми, як показують експериментальні дані, досить помітно відрізняються за своїми термоелектричними властивостями. Розглянуто питання узгодження в термоелементі віток з таких матеріалів. Показано, що умова рівності абсолютних значень термоерс за кімнатної температури є добрим критерієм узгодження матеріалів у термоелементі, що забезпечує максимальну різницю температур.


Індекс рубрикатора НБУВ: В379.51

Шифр НБУВ: Ж23042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Єршова Л. М.  
Формування системи виховних ідеалів міщанського стану під російської України / Л. М. Єршова // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 6 (49). - С. 136-141. - Бібліогр.: 10 назв - укp.

Відзначено, що у першій половині XIX ст. вся система виховання Російської імперії вибудовувалася на основі станового підходу, який розглянуто як базис тогочасного імперського соціального організму та формування ідеалу російського підданого. Висвітлено особливості правового регулювання процесу виховання за умов станового суспільства в XIX - на початку ХХ ст. Досліджено етнонаціональну, майнову та статусну специфіку формування виховних ідеалів у різних стратах міщанського стану.

Указано на то, что в первой половине XIX в. вся система воспитания Российской империи выстраивалась на основе сословного подхода, который рассмотрен как базис тогдашнего имперского социального организма и формирование идеала российского подданного. Освещены особенности правового регулирования процесса воспитания в условиях сословного общества в XIX - начале ХХ в. Исследована этнонациональная, имущественная и статусная специфика формирования воспитательных идеалов в различных стратах мещанского сословия.

The specifics of the legal regulation process in the conditions of the estate society in Underrussian Ukraine in XIX-early XX century were studied. The historical backgrounds and peculiarities of the educational ideals’ formation in the various social layers of bourgeois class – honorable citizens, merchants, craft brotherhoods were analyzed. The city is represented as a special space providing co-existence of different-types of educational ideals – ethnonational, class, property, status, professional, gender, which were formed in the unified legal field of the Russian Empire.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч311.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Єршова Л.М.  
Історіографія дослідження виховного ідеалу у вітчизняній педагогічній теорії ХІХ – початку ХХ ст. / Л.М. Єршова // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 233-237 . - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Запропоновано історіографічний аналіз змін історико-педагогічної парадигми виховного ідеалу як одного з компонентів вітчизняної системи виховання у ХІХ – на початку ХХ ст. Охарактеризовано особливості відображення проблеми формування виховного ідеалу в епістолярних джерелах кінця ХVІІІ ст. та їх вплив на педагогічний епістолярій української інтелектуальної еліти підросійської України. Обгрунтовано розвиток ідеї виховного ідеалу в педагогічній спадщині викладачів Київської духовної академії. Висвітлено специфіку вивчення проблеми формування ідеалу особистості в сучасних історико-педагогічних, філософських, історичних, літературознавчих, культурознавчих та інших дослідженнях. Виявлено основні проблеми сучасного стану історіографії проблеми трансформації виховного ідеалу особистості на українських землях Російської імперії.

Предложен историографический анализ изменений историко-педагогической парадигмы воспитательного идеала как одного из компонентов отечественной системы воспитания в XIX – начале ХХ в. Охарактеризованы особенности отображения проблемы формирования воспитательного идеала в эпистолярных источниках конца XVIII в. и их влияние на педагогический эпистолярий украинской интеллектуальной элиты подроссийской Украины. Обосновано развитие идеи воспитательного идеала в педагогическом наследии преподавателей Киевской духовной академии. Показана специфика изучения проблемы формирования идеала личности в современных историко-педагогических, философских, исторических, литературоведческих, культурологических и других исследованиях. Выявлены основные проблемы современного состояния историографии проблемы трансформации воспитательного идеала личности на украинских землях Российской империи.

The historiographical analysis of the changesin historical and pedagogical paradigm of the educational ideal as a component of the domestic educationalsystem in the XIX – early XX century is suggested. Special aspects in imaging the problem of forming the educational ideal in epistolary sources in late XVIII century and their influence on pedagogical letter writing of underrussianUkrainian intellectual elite are characterized. The development of educational ideal idea in pedagogical heritage of Kyiv School of theology teachers is grounded. Specifics in learning the problem of forming the personality ideal in modern historical-pedagogical, philosophical, historical, literary, culturological and other researches are shown. The main problems in modern state of historiography in transformation of educational personality ideal problems on Ukrainian lands of Russian Empire are revealed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)52 + Ч311.35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Єршова Л. М. 
Трансформація виховного ідеалу у вітчизняній педагогічній теорії і практиці (XIX - початок XX ст.) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Л. М. Єршова; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. - Житомир, 2015. - 44 c. - укp.

Подано комплексний аналіз проблеми трансформації виховного ідеалу в педагогічній теорії та практиці підросійської України XIX - початку XX ст. Викладено теоретико-методологічні засади аналізу виховного ідеалу як історико-педагогічного явища, досліджено його міждисциплінарний характер, історіографію та джерела. Вивчено еволюцію становлення досліджуваного феномену в педагогічних теоріях ХІ - ХІІІ ст., проаналізовано особливості його розвитку в духовній і світській педагогіці та егодокументах інтелектуальної еліти XIX - початку XX ст. Розкрито механізми запровадження загальнодержавного виховного ідеалу, трансформації християнського та відродження національних ідеалів у офіційній системі освіти, діяльності релігійних місій і конфесій, громадських об'єднань і політичних організацій підросійської України XIX - початку XX ст. Проведено аналіз виховного ідеалу у вітчизняному нормативно-правовому полі, педагогічній теорії та практиці (1991 - 2015) і окреслено перспективи запровадження історико-педагогічного досвіду його функціонування в національній системі сучасної України на рівні загальнодержавному, галузевих міністерств, окремих навчально-виховних закладів і неурядових організацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.3 г(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА420737 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Єршова Л. 
Трансформація виховних ідеалів українсько-польського пограниччя / Л. Єршова // Укр. полоністика. - 2013. - Вип. 10. - С. 216-225. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Здійснено аналіз трансформації виховних ідеалів українсько-польського пограниччя із урахуванням хронологічного, проблемно-тематичного і гендерного підходів. Рівень узагальнення виховного ідеалу представлений як структура національно й релігійно обгрунтованих взірцевих рис чоловіків і жінок, що мала потужний уплив на визначення способу мислення, напрямів діяльності й ціннісних орієнтирів різних верств та окремих представників пограничного українського суспільства на різних етапах його розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Єршова Л. 
Особливості виховання поляків підросійської України (XIX - початок XX століття) / Л. Єршова // Укр. полоністика. - 2016. - Вип. 13. - С. 173-179. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Представлено аналіз польського виховного ідеалу як одного з найбільш яскравих компонентів системи національних виховних ідеалів підросійської України XIX - початку XX століття. Виокремлено основні детермінанти формування системи цінностей польського етносу в законодавчому полі Російської імперії. З'ясовано чинники трансформації ціннісних орієнтирів поляків Правобережжя. Охарактеризовано найбільш виразні націєтворчі образи поляків українсько-польського пограниччя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.3г(4УКР)5 + Ч33(4УКР)4/5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Планування й розвиток професійної кар'єри учнівської молоді у системі професійно-технічної освіти : навч. посіб. / С. В. Алєксєєва, Л. М. Єршова, Д. О. Закатнов, В. Т. Лозовецька, В. Ф. Орлов; ред.: Д. О. Закатнов; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Житомир : Полісся, 2018. - 185 c. - укp.

Розкрито теоретико-практичні засади підготовки учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти до планування й розвитку професійної кар'єри. Розглянуто мотиваційні основи кар'єрного розвитку сучасної особистості. Наведено методичні засади використання педагогічних технологій у процесі підготовки учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти до планування й розвитку професійної кар'єри. Розкрито особливості застосування педагогічних технологій стосовно розвитку кар'єрної компетентності учнівської молоді. Наведено програму варіативного курсу ''Моя професійна кар'єра'' для учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203 я7-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА828649 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Єршова Л. 
Розвиток підприємницької компетентності майбутніх кваліфікованих фахівців із використанням технології самоменеджменту / Л. Єршова // Наук. вісн. Ін-ту проф.-техн. освіти НАПН України. Проф. педагогіка. - 2019. - № 2. - С. 92-100. - Бібліогр.: 98 назв. - укp.

Реформування в Україні ринкових відносин детермінує зміни в системі вітчизняної професійної освіти, зокрема необхідність забезпечення підготовки молодих фахівців до успішної особистісної та професійної самореалізації в умовах розвитку малого бізнесу. Мета роботи - теоретично обгрунтувати доцільність використання технології самоменеджменту в процесі розвитку підприємницької компетентності майбутніх кваліфікованих фахівців в умовах зміни в Україні ринкових відносин та інтенсивного розвитку малого бізнесу. Використано методи: зовнішній аналіз відібраних джерел (для визначення історичних обставин і мотивів їх створення та функціонування як елементів певних суспільних відносин), і внутрішній аналіз (вивчення особливостей певного документа). Показано, що зміна економічних відносин зумовлює активні трансформаційні зрушення в системі цінностей сучасної учнівської молоді; в умовах переходу від суспільства постіндустріального до інформаційного, що характеризується інноваційністю та стрімкою зміною умов праці, доленосного значення для молодих фахівців набуває категорія часу; ключовою навичкою молодого покоління впевнено стає самоменеджмент - раціональне управління часом, розвитком власної особистості та свого життя; міжнародні та вітчизняні документи акцентують увагу на важливості формування кар'єрної, підприємницької та інших ключових компетентностей особистості, необхідних для побудови успішної професійної кар'єри, реалізації самозанятості молодих фахівців в умовах розвитку малого бізнесу; водночас у вітчизняних закладах професійної освіти недосконалою є підготовка молоді до раціонального використання власних особистісних і часових ресурсів. Зроблено висновки, що однією з найбільш перспективних для реалізації завдань формування підприємницької компетентності в умовах розвитку малого бізнесу є технологія самоменеджменту; з метою подолання дисбалансу між формуванням професійних і ключових компетентностей, удосконалення психолого-педагогічної та правової підготовки молоді до самозайнятості в умовах зміни ринкових відносин створено програму "Основу інноваційного підприємництва", важливою складовою якої є технологія самоменеджменту; охарактеризовано основні компоненти технології (гностичний, проектувальний, комунікативний, організаційний, конструктивний) та етапи реалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Єршова Л. 
Технологія розвитку підприємницької компетентності майбутніх кваліфікованих кадрів із використанням елементів самоменеджменту / Л. Єршова // Проф. педагогіка. - 2020. - № 1. - С. 151-159. - Бібліогр.: 157 назв. - укp.

Актуальність зумовлена потребою постпандемічного ринку праці у фахівцях, здатних до саморозвитку, самовдосконалення та самозайнятості, зі сформованими навичками ефективного використання часових і психологічних ресурсів, готовністю до побудови успішної підприємницької кар'єи. Мета роботи - охарактеризувати технологію розвитку підприємницької компетентності (ПК) майбутніх кваліфікованих кадрів із використанням елементів самоменеджменту. Методи: аналіз і синтез - з метою з'ясування рівня розробленості досліджуваної проблеми; узагальнення - для формулювання висновків і рекомендацій щодо використання елементів самоменеджменту у процесі розвитку ПК. Обгрунтовано основні детермінанти необхідності ознайомлення майбутніх фахівців з основами самоменеджменту для розвитку ПК (конкуренція, запит на креативність, інтенсивна діджиталізація ведення бізнесу, стресовість бізнесу, кризовий стан вітчизняної економіки). У структурі ПК особистості виокремлено основні компоненти (ціннісно-мотиваційний, когнітивний, рефлексивно-оцінний, діяльнісний) і в кожному з них виділено пов'язані з самоменеджментом особистісні утворення, необхідні для формування ПК (самосвідомість, система особистісних цінностей, самомотивація, знання про себе, світ, ринок праці та підприємницьку діяльність, рівень домагань і самооцінка особистості, самовиховання, самоактуалізація та самопрезентація). Наведено науковий і процесуально-описовий аспекти педагогічної технології розвитку ПК майбутніх кваліфікованих кадрів із використанням елементів самоменеджменту. Охарактеризовано основні етапи досягнення очікуваного результату - формування в учнівської молоді ПК засобами самоменеджменту (мотиваційно-стимулювальний, стратегічно-планувальний, координувальний, організаційно-виконавчий, процесуально-дієвий). Педагогічну технологію розвитку ПК майбутніх кваліфікованих кадрів із використанням елементів самоменеджменту наведено як систему поетапних педагогічних дій із навчання, виховання та розвитку особистості, спрямованих на використання форм, методів, прийомів самоменеджменту для гарантованого розвитку у майбутніх фахівців якостей, умінь і навичок, необхідних для відкриття й успішного ведення власної справи. Сформульовано мету застосування технологій самоменеджменту у процесі розвитку ПК (формування готовності та здатності особистості досягати особистісного та професійного успіху) та основні завдання (оптимізація особистістю часових витрат, раціональне використання інтелектуальних, фізичних та емоційних ресурсів, зростання продуктивності діяльності). Для успішного розвитку ПК важливо навчити особистість: вибудовувати правильну стратегічну схему особистісного та кар'єрного розвитку; ознайомити її з механізмами оперативного реагування на стрімкі соціально-економічні, політичні, культурні трансформації; розвивати пам'ять, мислення, творчі здібності, комунікабельність; виховувати волю; керувати власними психоемоційними станами; узагальнювати й інтегрувати життєвий досвід тощо. Показано, що все це можливо лише за умови безперервної роботи самоконтролю, саморегуляції, самовдосконалення. Життєвий і професійний успіх людини напряму залежатиме від рівня сформованості у неї даних якостей.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.33 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Алєксєєва С. 
Зміст і форми сучасної підготовки майбутніх фахівців до підприємницької діяльності / С. Алєксєєва, Л. Єршова // Проф. педагогіка. - 2020. - № 2. - С. 44-52. - Бібліогр.: 49 назв. - укp.

Актуальність визначається необхідністю обгрунтування новітнього підходу до підготовки кадрів, здатних приймати сучасні виклики, ефективно вирішувати професійні завдання й організувати підприємницьку діяльність відповідно до потреб ринку. Мета роботи - визначення особливостей змісту та форм сучасної підготовки майбутніх фахівців до підприємницької діяльності. Методи: теоретичні (індукції й дедукції, зовнішнього та внутрішнього аналізу, синтезу, узагальнення - для дослідження змісту та форм підготовки майбутніх кваліфікованих фахівців до підприємницької діяльності у закладах професійної освіти); емпіричні (анкетування, самооцінювання - для виявлення готовності молоді до підприємницької діяльності); математично-статистичні (вертикального та горизонтального аналізу - для оцінювання змін у структурі та динаміці показників опитування, статистичного аналізу та перевірки статистичних гіпотез - для оцінювання узгодженості показників). Аналіз наукових, статистичних і публіцистичних джерел засвідчує актуальність проблеми формування змісту, форм і методів підготовки майбутніх кваліфікованих робітників до підприємницької діяльності; на основі аналізу й узагальнення отриманих емпіричних даних з'ясовано, що більшість учнів позитивно сприймає підприємницькі цінності й установки, мріє про відкриття власної справи, усвідомлює ризики та проблеми, пов'язані з підприємницькою діяльністю, визнає брак власних психологічних, економічних та юридичних знань, необхідних для відкриття та ведення власного бізнесу. Визначено основні характеристики, що мають бути притаманні сучасному змісту підготовки майбутніх фахівців до підприємницької діяльності (інноваційність, соціальність, гуманітаризація); охарактеризовано форми освітньої діяльності, найбільш ефективні для формування підприємницької компетентності (інкубаційні, акселераційні, грантові програми підтримки стартапів; онлайн-курси з соціального підприємництва; психологічний практикум; відеолекторій; електронне портфоліо).


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.33р3

Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Гриценок І. 
Інтерактивні форми й методи підготовки майбутніх фахівців до підприємницької діяльності / І. Гриценок, Л. Єршова // Professional Pedagogics. - 2022. - № 1. - С. 81-90. - Бібліогр.: 86 назв. - укp.

Актуальність: виклики сучасного інформаційного суспільства та інтенсивний розвиток в Україні малого бізнесу (МБ) детермінували проблему вдосконалення підходів до вибору форм і методів розвитку умінь і навичок, необхідних майбутнім фахівцям для відкриття й успішного ведення власної справи. Мета роботи - виявити й охарактеризувати найбільш ефективні форми та методи підготовки майбутніх фахівців до підприємницької діяльності в умовах активного розвитку інформаційного суспільства та МБ. Методи: аналіз та узагальнення наукових, навчальних і виробничо-практичних джерел - для вивчення змісту та особливостей використання в закладах професійної освіти сучасних інтерактивних форм і методів навчання; вивчення аналітичних звітів закладів професійної (професійно-технічної) освіти про результати інноваційної освітньої діяльності всеукраїнського рівня з дослідження проблеми готовності учнівської молоді до підприємницької діяльності - для виявлення найбільш ефективних форм і методів розвитку підприємницької компетентності майбутніх кваліфікованих робітників. На підставі аналізу наукових, навчальних і виробничо-практичних джерел узагальнено й охарактеризовано сучасні інтерактивні форми та методи розвитку підприємницької компетентності майбутніх фахівців; на підставі вивчення аналітичних звітів закладів професійної освіти про результати інноваційної освітньої діяльності всеукраїнського рівня з дослідження проблеми готовності учнівської молоді до підприємницької діяльності виявлено форми та методи, найбільш зручні та ефективні в умовах дистанційного та змішаного навчання; сформульовано рекомендації щодо підвищення ефективності підготовки майбутніх фахівців до реалізації підприємницької діяльності в умовах активного розвитку інформаційного суспільства та МБ. Встановлено, що в сучасних умовах кардинально змінилися вимоги до якості та самого процесу підготовки майбутніх підприємців (оскільки отримані знання швидко застарівають, актуалізується завдання формування компетентностей, необхідних для безперервного саморозвитку та самовдосконалення фахівців динамічної та досить ризикованої підприємницької діяльності); педагогічною наукою акумульовано великий арсенал інтерактивних форм і методів роботи, що можуть бути використані у процесі розвитку підприємницької компетентності майбутніх кваліфікованих робітників (дискусійні - діалог, групова дискусія, розбір практичних ситуацій; ігрові - дидактичні, творчі, ділові, рольові, організаційно-діяльнісні; тренінгові - комунікативні, сенситивні, спрямовані на формування образної та логічної сфер свідомості); охарактеризовані форми й методи підвищують ефективність підготовки майбутніх фахівців до підприємницької діяльності.



Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського