Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (23)Книжкові видання та компакт-диски (111)
Пошуковий запит: (<.>U=ч421.430$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 120
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Иванова Т. В. 
Культура педагогического общения / Т. В. Иванова. - К., 1999. - 357 c. - Библиогр.: с.348-353 - укp.

Дается представление о содержании и структуре педагогического общения, раскрываются его функции. Показано, что именно в общении формируются многие морально-этические, эстетические и другие ценностные отношения личности; культура педагогического общения представляет собой часть профессионально-педагогической культуры личности учителя и является формирующим звеном его культурологического становления; формирование социально-нравственных, духовно-гуманистических отношений возможно лишь через эмоциональные переживания будущего педагога. Освещается вопрос о путях формирования культуры педагогического общения, которые решаются в плоскости взаимодействия личностных позиций педагога и учащихся, на развитии которых основана технология педагогического общения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА593251 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Локарєва Г. В. 
Педагогічне спілкування : Наук.-метод. посіб. / Г. В. Локарєва, Л. І. Міщик, О. О. Почерніна; Запоріз. держ. ун-т. Каф. педагогіки та психології. - Запоріжжя, 2000. - 154 c. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Розглянуто проблему педагогічного спілкування у соціальному, морально-етичному, психологічному та інформаційному аспектах. Наведено характеристики безпосереднього й опосередкованого спілкування, конфліктних і передконфліктних педагогічних ситуацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ю984.010.2-990

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602682 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Цехмістер Я. В. 
Принципи моделювання взаємодії вчитель - учень / Я. В. Цехмістер // Наука і сучасність. - К., 2000. - Т. 22.вип. 2, ч. 2. - С. 172-180. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Рассмотрены основные дидактические принципы моделирования взаимодействия учитель - ученик в условиях допрофессиональной подготовки старшеклассников. Моделирование педагогического процесса проходит с учётом возрастных психологических особенностей старшеклассников, превращая их в активных союзников профессорско-преподавательского состава в процессе обучения и воспитания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Щербак Н. Д. 
Профілактика жорстокого ставлення до дітей як важлива проблема організації життєдіяльності загальноосвітньої школи / Н. Д. Щербак // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 23. - С. 33-40. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему необхідності створення у навчальних закладах превентивних методик з питання жорстокого ставлення дорослих до дітей. Запропоновано технологію реалізації соціально-педагогічної програми профілактики жорстокого поводження з дітьми, яку можна адаптувати до умов загальноосвітньої школи.


Ключ. слова: жорстоке відношення, діти, профілактика, соціально-педагогічна програма
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гуманізація взаємин вчителя та учнів - необхідна умова особистісно орієнтованої освіти : Наук.-метод. зб. / ред.: С. Д. Максименко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Житомир. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти, Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - К.; Житомир, 2004. - 202 c. - укp.

Розглянуто питання діалогічної стратегії конструктивного трансформування традиційної шкільної освіти до ідей гуманізму, проблему гуманізації між суб'єктами навчального процесу. Проаналізовано соціальну ситуацію розвитку старшокласників та особливості її гуманізації. Розкрито вплив педагогічних стереотипів на гуманізацію освіти. Висвітлено педагогічні умови розвитку творчого потенціалу педагогів.

Рассмотрены вопросы диалогической стратегии конструктивного трансформирования традиционного школьного образования к идеям гуманизма, проблема гуманизации между субъектами учебного процесса. Проанализированы социальная ситуация развития старшеклассников и особенности её гуманизации. Изучено влияние педагогических стереотипов на гуманизацию образования. Освещены педагогические условия развития творческого потенциала педагогов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА663204 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Троцко Г. В. 
Педагогічне спілкування: вчитель-учень (історичний аспект) : Моногр. / Г. В. Троцко, О. О. Довженко; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2005. - 208 c. - Бібліогр.: 323 назв. - укp.

Розкрито теоретичні питання педагогічного спілкування у вітчизняній педагогічній думці. Охарактеризовано передумови зародження ідеї спілкування, його форми, методи та типи, особливості становлення та розвитку проблеми педагогічного спілкування. Проаналізовано досвід спілкування вчителя та учнів у практиці роботи вітчизняних навчальних закладів другої половини XIX - початку XX ст.

Раскрыты теоретические вопросы педагогического общения в отечественной педагогической мысли. Охарактеризованы предпосылки зарождения идеи общения, его формы, методы и типы, особенности становления и развития проблемы педагогического общения. Проанализирован опыт общения учителя и учеников в практике работы отечественных учебных заведений второй половины XIX - начала XX вв.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА663567 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Якубовська О. М. 
Основи дидактичної емоційної взаємодії : Навч.-метод. посіб. до спецкурсу / О. М. Якубовська, І. М. Гапійчук; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. - Вінниця : "Велес", 2001. - 107 c. - укp.

На підставі загальної теорії взаємодії розкрито особливості конструювання емоційної взаємодії між педагогами та учнями. Висвітлено роль емоцій у навчально-пізнавальній діяльності. Розглянуто питання емоційної саморегуляції та її роль у професійній діяльності вчителя. Описано методики самоаналізу емоційних процесів і станів, методику оцінки роботи викладача. Запропоновано тестову карту оцінки стилю діяльності вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.33-734я73 + Ч421.430я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА616646 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Карпюк Р. П. 
Характеристика професійних ситуацій, які розв'язує учитель фізичної культури / Р. П. Карпюк // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 14. - С. 3-8. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Визначено професійну ситуацію як тимчасовий стан взаємовідносин вчителя і учнів, який виник внаслідок невдалих навчальних дій, реалізації можливостей або порушення поведінки.

Рассмотрено профессиональную ситуацию как временное состояние взаимоотношений учителя и учеников, которое возникает в следствие неудачных учебных действий, реализации возможностей или нарушения поведения.

It is demonstrated in the article that the professional situations is determined as temporary condition of cooperation between teacher and pupils which appeared because of wrong teacher's actions, realization of possibilities or disturbance of behavior.


Ключ. слова: учитель фізичної культури, професійна ситуація
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч514(4Укр)п + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Щербан Т. Д. 
Психологія навчального спілкування : Моногр. / Т. Д. Щербан; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К. : Міленіум, 2004. - 345 c. - Бібліогр.: 270 назв. - укp.

Проаналізовано методологічні засади теорії навчального спілкування, висвітлено психологічні особливості професійно-педагогічної діяльності. Розглянуто умови рефлексивного навчання уміння розв'язувати педагогічні задачі, описано механізми психічного розвитку людини. Наведено характеристику видів управління навчанням, зокрема компетентності - системи здібностей до спілкування вчителя, визначено стилі спілкування. Розкрито теоретичні засади продуктивності навчального спілкування.

Проанализированы методологические основы теории учебного общения, освещены психологические особенности профессионально-педагогической деятельности. Рассмотрены условия рефлексивного обучения умения решать педагогические задачи, описаны механизмы психического развития человека. Приведена характеристика видов управления обучением, в частности компетентности - системы способностей к общению учителя, определены стили общения. Раскрыты теоретические основы продуктивности учебного общения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х953.4:Ч30 + Ч314 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА656413 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Педагог професійної школи : Зб. наук. пр. Вип. 8 / ред.: Н. Г. Ничкало; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України, Київ. проф.-пед. коледж ім. А.Макаренка. - К. : Вид-во "Наук. світ", 2007. - 292 с. - укp.

Висвітлено теоретичні та практичні аспекти застосування компетентнісного підходу у професійній підготовці фахівців сфери послуг і туризму. Розглянуто проблему професійної підготовки спеціалістів-менеджерів у педагогічній теорії та практиці. Проаналізовано особливості підготовки педагогів професійного навчання. Описано інноваційні методи навчання у підготовці студентів до професійної діяльності. Розкрито сутність та структуру сучасних педагогічних технологій. Визначено взаємодію вчителя та учня у профільному навчанні в приватних школах, шляхи удосконалення перевірки та оцінювання знань.

Освещены теоретические и практические аспекты применения компетентностного подхода в профессиональной подготовке специалистов сферы услуг и туризма. Рассмотрена проблема профессиональной подготовки специалистов-менеджеров в педагогической теории и практике. Проанализированы особенности подготовки педагогов профессионального обучения. Описаны инновационные методы обучения в подготовке студентов к профессиональной деятельности. Раскрыты сущность и структура современных педагогических технологий. Определены взаимодействие учителя и ученика в профильном обучении в частных школах, пути усовершенствования проверки и оценки знаний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.11 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Велитченко Л. К. 
Педагогічна взаємодія: теоретичні основи психологічного аналізу : Моногр. / Л. К. Велитченко; Півд. наук. центр АПН України. - О., 2005. - 302 c. - Бібліогр.: 456 назв. - укp.

Проаналізовано основні психологічні категорії педагогічної взаємодії. Запропоновано класифікацію типів взаємодії, типологію педагогічних інтеракцій, методику виявлення кількісних та якісних особливостей педагогічної взаємодії. Обгрунтовано положення про педагогічну взаємодію як елемент спільної діяльності вчителя та учнів, сутнісні характеристики якої пов'язані з психологічними категоріями діяльності, особистості, свідомості, психолінгвістичними категоріями тексту та діалогу.

Проанализированы основные психологические категории педагогического взаимодействия. Предложены классификация типов взаимодействия, типология педагогических интеракций, методика выявления количественных и качественных особенностей педагогического взаимодействия. Обоснованы положение о педагогическом взаимодействии как элементе общей деятельности учителя и учеников, сущностные характеристики которой связаны с психологическими категориями деятельности, личности, сознания, психолингвистическими категориями текста и диалога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314 + Ч421.430 + Ю940.91 + Ю953

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА668280 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Чулкова Л. А. 
Проблемы общения учителя в педагогике Германии : Моногр. / Л. А. Чулкова; Бердян. гос. пед. ун-т. - Бердянск, 2006. - 192 c. - Библиогр.: с. 173-190 - рус.

Рассмотрены гуманистические зарубежные теории общения, в частности, коммуникативная теория и теория социализации, основу которой составляют понятия "взаимодействие, взаимоотношение и взаимовлияние", а речевое воздействие рассмотрено как основной метод развития личности. Представлены новые технологии в системе профессиональной подготовки к общению в университетах Германии. Описаны методики самоанализа личности студента, самооценки уровня владения коммуникативными умениями, оценки стиля педагогического общения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ч33(4НІМ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА679079 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Психолого-педагогічні проблеми взаємодії вчителів та учнів підліткового віку в навчально-виховному процесі : метод. рек. / уклад.: Г. Л. Рурик; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. - Миколаїв : Іліон, 2007. - 96 c. - Бібліогр.: с. 86-94. - укp.

Розкрито загальні принципи та засади психолого-педагогічної проблеми налогодження позитивних взаємовідносин між вчителями й учнями підліткового віку. Запропоновано найбільш ефективні методи та прийоми управління класом, налогодження дисципліни, а також впливу на групу й окремих учнів за складних педагогічних ситуацій. Акцентовано увагу на особистісних проблемах педагогічних працівників і методах подолання стресового стану.

Раскрыты общие принципы и основы психолого-педагогической проблемы налаживания позитивных взаимоотношений между учителями и учениками подросткового возраста. Предложены наиболее эффективные методы и приемы управления классом, налаживания дисциплины, а также влияния на группу и отдельных учеников в сложных педагогических ситуациях. Акцентировано внимание на личностных проблемах педагогов и методах преодоления стрессового состояния.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430р30-252 + Ю983.402.2р30-252 + Ю984.030.2-994р30-252

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА690466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Манько В. А. 
Толерантні взаємовідносини як одна з умов ефективності педагогічного спілкування / В. А. Манько // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2006. - № 11. - С. 64-66. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто сутність толерантності як педагогічного феномену, розкрито зміст толерантних взаємовідносин між учасниками педагогічного процесу, показано основні складові та засоби таких взаємовідносин.

Рассмотрена сущность толерантности как педагогического феномена, раскрыто содержание толерантных отношений между участниками педагогического процесса, показано основные составные и способы таких взаимоотношений.

The essence of tolerance is considered in article as pedagogical phenomenon, is revealed content of tolerant relations between participant of the pedagogical process, is shown main components and ways of such relations.


Ключ. слова: толерантність, толерантні взаємовідносини, діалог, співпраця, опіка, пробачення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Авдеєва І. М. 
Методичний контроль готовності педагогів до суб'єкт-суб'єктної взаємодії з учнями / І. М. Авдеєва // Освіта на Луганщині. - 2006. - № 2. - С. 122-125. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розкрито проблему суб'єкт-суб'єктної взаємодії учасників навчально-виховного процесу, змінення змісту та характеру педагогічної взаємодії. Розглянуто специфічні функції педагогічного спілкування: "відкриття", "співучасть", "піднесення" та рівні комунікації, задіяні в контакті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Музичко Л.  
Соціально-психологічні властивості особистості та розвиток індивідуального стилю учня / Л. Музичко // Соц. психологія. - 2007. - № 1. - С. 153-161. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Вивчено вплив притаманних особі стратегій міжособистісної взаємодії на особливості прояву індивідуального стилю її учіння (в межах теоретичної концепції Д. Колба). Окремо розглянуто проблему поведінкових проявів найбільш конгруентного партнера у навчальній діяльності в особі викладача.


Ключ. слова: особистість, індивідуальний стиль
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Черненький Ю. П. 
Вплив когнітивного стилю вчителя на міжособистісні конфлікти з учнями : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Ю. П. Черненький; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 1999. - 18 c. - укp.

Розкрито зв'язок між когнітивним стилем учителя і його схильністю до міжособистісних конфліктів з учнями. Подано психологічний портрет конфліктогенного вчителя. Аналіз когнітивного стилю вчителів, схильних до конфліктів, дозволив установити, що цей зв'язок найбільш виразно виступає, якщо враховувати показники не одного параметру стилю, а їх системи; залежність від поля, тип реакції і когнітивну диференційованість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ю954.04-7 + Ю940.91-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА307631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мазуріна В. О. 
Гуманізація взаємин учителів і старшокласників у позаурочній роботі загальноосвітньої школи : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. О. Мазуріна; Ін-т пробл. виховання. - К., 1999. - 17 c. - укp. - рус.

Гуманізація взаємин учителів і старшокласників досліджувалась з позицій особистісно орієнтованого виховання. Технологія особистісно орієнтованого виховання розкрита через модель суб'єкт-суб'єктної взаємодії педагога і вихованця, співпраці, діалогового спілкування. Досліджені педагогічні умови гуманізації взаємин педагогів і старшокласників. Доведено продуктивність клубної організації життєдіяльності суб'єктів виховного процесу стосовно гуманізації їх взаємин. Ключовою умовою гуманізації взаємин учителів і старшокласників є демократизація шкільного життя шляхом розвитку учнівського самоврядування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ч421.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА303241 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Кушнірюк В. М. 
Гуманізація міжособистісних стосунків як умова запобігання конфліктів у педагогічному процесі : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. М. Кушнірюк; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2000. - 19 c. - укp.

З'ясовано особливості міжособистісних стосунків учителя та учнів-підлітків під час конфліктних ситуацій. Узагальнено основні причини виникнення конфліктів. Досліджено психологічні засади гуманізації міжособистісних взаємин як важливої умови запобігання конфліктам у педагогічному процесі. Проаналізовано психолого-педагогічні умови ефективного запобігання конфліктам у міжособистісних стосунках. Встановлено, що конфлікти у педагогічному процесі найчастіше зумовлені суб'єктами, які виділяються специфічними ознаками: обирають найчастіше стратегії суперництва, ухилення, залучення інших осіб, слабо усвідомлюють не тільки характер конфліктної ситуації, але й свою поведінку, що призводить до конфлікту. Виявлено, що конфліктогенність особистості значною мірою корелює з агресивною поведінкою, надмірним рівнем тривожності, емоційною нестабільністю, а також з прогалинами розвитку свідомості: неадекватною самооцінкою, нерозвинутістю процесів саморегуляції. Розкрито умови ефективного запобігання конфліктам у навчально-виховному процесі. Підкреслено, що дане запобігання можливе за умов дотримання у ньому головних принципів гуманності: взаємоповаги, довіри, доброзичливого ставлення, діалогічності, що є виявом суб'єкт-суб'єктних стосунків, які стимулюють зростання самоактивності та відповідальності учнів, а також створюють можливості щодо задоволення актуальної потреби у самореалізації та самоствердженні. Доведено, що основою конструктивних взаємин між учителем та учнями-підлітками мають виступати гуманістичні цінності, згідно з якими відбувається саморегуляція поведінки учасників педагогічної взаємодії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Костін Я. А. 
Дидактичні умови взаємодії учителя і учнів засобами інноваційного програмово-методичного забезпечення : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / Я. А. Костін; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2008. - 22 c. - укp.

Науково обгрунтовано дидактичну модель розвивальної взаємодії учителя й учнів у класній кімнаті з використанням засобів інноваційного програмово-методичного забезпечення, розроблених педагогами експериментальних шкіл і ліцеїв, які працюють за модульно-розвивальною програмою. Запропоновано теоретико-змістову характеристику інноваційних програмово-методичних засобів навчання, а також адекватну їх комплексному використанню модель дидактичних умов взаємодії учителя й учнів, що передбачає поетапне створення у процесі дидактичного експерименту чотирьох груп умов - розвивально-педагогічних, програмово-методичних, організаційно-психологічних і науково-експертних. За інноваційного навчання дидактичні умови реалізуються через відповідні різновиди змісту цієї взаємодії, а саме: психолого-дидактичний, навчально-предметний, методично-засобовий, управлінсько-технологічний. Доведено ефективність такої навчальної взаємодії за системою науково обгрунтованих параметрів і показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.0 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА361539 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського