Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (362)Книжкові видання та компакт-диски (291)Журнали та продовжувані видання (15)
Пошуковий запит: (<.>A=ГАЙДУКЕВИЧ$<.>+<.>A=РАТУШН$<.>+<.>A=ОКСАН$<.>+<.>A=ІВАНІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ратушняк В.П. 
Задача Коші для рівнянь параболічного типу з псевдодиференціальними операторами нескінченного порядку: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.02 / В.П. Ратушняк ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2009. — 18 с. — укp.

Для таких рівнянь одержано результати, подібні до відомих у теорії задачі Коші для параболічних псевдодиференціальних рівнянь зі сталим символом і початковими умовами, які є узагальненими функціями типу розподілів. Досліджено властивості перетворення Фур'є функцій з простору Ф.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.622,0 +
Шифр НБУВ: РА363542

Рубрики:

      
2.

Ратушняк Н.П. 
Імунологічні зміни у хворих на ішемічну хворобу серця з есенціальною гіпертензією та їх корекція аторвастатином: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.11 / Н.П. Ратушняк ; Запоріз. держ. мед. ун-т. — Запоріжжя, 2009. — 20 с. — укp.

Встановленно вплив на них комплексної терапії із залученням інгібітору 3-гідроксі-3-метилглутаріл коензім-А редуктази аторвастатину. Встановлено, що запальна активація в пацієнтів на гострий коронарний синдром в поєднанні з гіпертонічною хворобою (ГХ) та у хворих зі сполученням ГХ і стенокардії напруги значно вища, ніж у пацієнтів з ізольованим перебігом стенокардії напруги або гіпертонічної хвороби, що асоціюється з прогностично несприятливим перебігом даних захворювань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.11-52 + Р410.030-52 +
Шифр НБУВ: РА365718

Рубрики:

      
3.

Оксанич І. М. 
Методи і моделі оцінки та підвищення ефективності проблемно-орієнтованого інтерфейсу користувача інформаційно-пошукової системи: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / І. М. Оксанич ; НАН України, Ін-т пробл. мат. машин і систем. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено шляхи та методи вирішення завдання підвищення ефективності інтерфейсу користувача (ІК) інформаційно-пошукових систем (зниження трудомісткості формування користувачем запитів до інформаційних ресурсів) на основі методів теорії ймовірностей, математичної статистики, алгебри логіки, методів математичного й імітаційного моделювання. Запропоновано модель декомпозиції ментальних операторів технології GOMS-KLM для задач вводу та візуальної ідентифікації даних. Побудовано математичні логіко-ймовірнісні моделі "покрокової" та "прицільної" підказки в ІК, залежності між його варіантами та характеристиками з урахуванням функції розподілу ймовірностей звертання до слів базового словника. Побудовано й експериметрально перевірено імітаційні моделі ІК. Зпропоновано технологію та розроблено інформаційну модель системи квазідовільних запитів користувача до баз даних у природно-мовному середовищі за допомогою стандартних CASE-засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.43-01
Шифр НБУВ: РА382486 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Оксанич А.П. 
Методи та апаратура контролю структурно-геометричної досконалості напівпровідникових матеріалів та структур в умовах їх серійного виробництва: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.27.06 / А.П. Оксанич ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2002. — 34 с. — укp.

Розроблено науково-обгрунтовані методи для контролю деформацій, механічних напруг структурної досконалості і створення на їх підставі принципів конструювання вимірювального і ростового обладнання, за допомогою якого безруйнівним методом експресно контролюються на всіх стадіях напівпровідникового виробництва геометричні параметри і внутрішня напруга напівпровідникових пластин і структур, а також створено апаратуру для контролю структурної досконалості напівпровідникових кристалів у процесі вирощування. Запропоновано методики і конструкції плоских інфрачервоних полярископів "Міраж-1" та "Міраж-2". Досліджено технологічні процеси високотемпературної обробки. Висвітлено методику контролю щільності дислокацій під час дослідження жорсткості кремнієвих структур виявлено нове явище: зміну форми (згибу) кремнієвих структур після прикладення імпульса навантаження з високою швидкістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В379.22,022 + З843.312-06
Шифр НБУВ: РА319978 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
5.

Ратушний Р.Т. 
Методи та моделі управління конфігурацією проекту вдосконалення системи пожежогасіння в сільському адміністративному районі (на прикладі Львівської області): Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / Р.Т. Ратушний ; Львів. держ. аграр. ун-т. — Л., 2005. — 19 с. — укp.

Вперше розроблено методи синтезу виробничих, технічних та організаційних чинників ефективностості функціонування пожежних підрозділів віртуальної системи пожежогасіння, що уможливлює конфігурацію проекту удосконалення системи пожежогасіння у сільському адміністративному районі (СПАР). Обгрунтовано множину ймовірнісно-статистичних моделей чинників ефективності функціонування СПАР. Удосконалено метод визначення оптимального розташування заданої кількості пожежних підрозділів у проекті удосконалення СПАР, який враховує ймовірність виникнення пожеж, виробничі умови населених пунктів та транспортне забезпечення. Вперше розроблено статистичну імітаційну модель функціонування віртуальної системи СПАР на підставі визначення ймовірнісного характеру появи пожеж у населених пунктах, причинно-наслідкових зв'язків їх гасіння та основних чинників даного процесу, а також транспортного забезпечення (мережі доріг) сільського району. Вперше розроблено метод обгрунтування конфігурації проекту удосконалення СПАР, який грунтується на використанні статистичного імітаційного моделювання процесу функціонуванян даної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н965 +
Шифр НБУВ: РА340591

Рубрики:

      
6.

Ратушний П. М. 
Методи та система оброблення слабоконтрастних зображень для оцінювання показників мікрокапілярів кінцівок людини: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.11.17 / П. М. Ратушний ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2011. — 19 с. — укp.

Виявлено закономірність підвищення різкості до максимального нахилу примежової кривої, на основі якої запропоновано математичну модель підвищення різкості, що дозволило одержати перепади інтенсивності шириною в 1 піксел. Розроблено метод підвищення різкості до максимального нахилу примежової кривої слабоконтрастних розмитих зображень. Запропоновано математичну модель придушення імпульсних шумів на основі розщеплення ковзного вікна та на її основі розроблено метод придушення шуму. Запропоновано математичну модель крайового детектування з субпіксельною дискретизацією на основі знаходження спільних точок зображень примежових кривих до та після підвищення різкості до максимального нахилу примежової кривої. На основі математичної моделі розроблено метод виділення контуру шляхом знаходження спільних точок примежових кривих до та після підвищення різкості. Розроблено апаратно-програмну систему для реалізації запропонованих методів фільтрації, підвищення різкості та виділення контуру, а також оцінювання показників мікрокапілярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.862-4 с51
Шифр НБУВ: РА382757 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Гайдукевич К. А. 
Морально-естетичні цінності в духовній культурі сучасної української молодої сім'ї: автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / К. А. Гайдукевич ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Узагальнено науковий досвід осмислення історії розвитку сімейно-шлюбних відносин у вітчизняній культурі. Проаналізовано позитивний досвід навчальних, культурно-освітніх, художніх закладів України з формування морально-етичних цінностей молоді, визначено роль держави в організації цієї діяльності. Досліджено етичні й естетичні чинники формування духовної культури молодої сім'ї. Досліджено місце та роль культурно-просвітницької роботи в організації дозвілля молодих сімей. Проаналізовано форми взаємодії закладів культури з суспільними та релігійними організаціями, визначено алгоритм ефективності в діяльності культурно-освітніх працівників. Охарактеризовано стан та особливості розвитку системи морально-естетичних цінностей молодих сімей в сучасній Україні, визначено шляхи цілеспрямованої виховної роботи з підвищення рівня освіти їх духовної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.161.3
Шифр НБУВ: РА385956 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Ратушняк Т.В. 
Поширення магнітопружних хвиль зсуву в регулярно-шаруватих магнітострикційних середовищах: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.02.04 / Т.В. Ратушняк ; НАН України. Ін-т механіки ім. С.П.Тимошенка. — К., 2006. — 20 с. — укp.

У рамках лінеаризованої теорії магнітострикції феритів кубічної системи з урахуванням феромагнітного резонансу, базуючись на гамільтоновому формалізмі, розвинуто числовий спосіб дослідження магнітопружних хвиль зсуву та магнітостатичних хвиль у періодично-неоднорідних середовищах. Проаналізовано характер зон пропускання магнітопружних хвиль в областях сильної взаємодії пружних і магнітостатичних хвиль. Визначено форми хвиль довільної частоти для об'ємних пружних, магнітостатичних і магнітопружних хвиль. Для поверхневих магнітопружних і магнітостатичних хвиль побудовано та проаналізовано дисперсійні залежності. Досліджено ступінь їх затухання за умов віддалення від вільної поверхні та визначено групові швидкості поширення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.106.34-01,022 + К222.063.324 +
Шифр НБУВ: РА345101

Рубрики:

      
9.

Ратушняк Л.К. 
Поширення та діагностика вірусу шарки сливи на півдні України: Автореф. дис... канд. біол. наук: 06.01.11 / Л.К. Ратушняк ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження розповсюдження шарки сливи на півдні України. Встановлено, що Plum pox virus в садах передається персиковою зеленою попелицею (Myzus persicae Lulz.) на початку осені (в кінці серпня - у першій декаді вересня). Виявлено, що резерваторами вірусу є заражені дерева сливи. Встановлено, що насадження плодових кісточкових культур в Одеській області уражені хлоротичним штамом вірусу шарки сливи. Одержано очищені препарати вірусу за модифікованою методикою. Визначено раціональну схему імунізації, за якою одержано високоспецифічну антисироватку. Оптимізовано умови проведення імуноферментного аналізу. Визначено оптимальні календарні строки для виявлення вірусу у процесі масового тестування протягом року.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П478.29 вірус шарка +
Шифр НБУВ: РА333799

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
10.

Гайдукевич О.О. 
Природоохоронна діяльність греко-католицької церкви в Галичині в 20 - 30-х роках ХХ століття: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.О. Гайдукевич ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу архівних джерел і різноманітних історіографічних матеріалів досліджено форми природоохоронної діяльності церкви. З'ясовано, що господарство у маєтностях церкви велося на науковій, природоохоронній базі, згідно з перспективними лісовпорядними планами; у 1920 - 1930 рр. церква організувала у Галичині ряд природних заповідних об'єктів. У міжвоєнний період Греко-католицька церква (ГКЦ) розгорнула у лісах маєтності "Перегінсько" широку туристичну діяльність, яку поєднувала з охороною природи. Церква сприяла природоохоронній діяльності природничих наукових установ, громадських організацій, товариств; керівництво ГКЦ, її священнослужителі, службовці маєтностей проводили у Галичині широку пропаганду ідей охорони природи краю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э377.109(4Укр331)-36-021 + Э377.109(4Укр331)-36-021 + Э377.109(4Укр331)-36-021
Шифр НБУВ: РА351726

Рубрики:

      
11.

Гайдукевич Г.А. 
Прояви агресивності у курсантів вищих військових закладів освіти на різних етапах підготовки: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.А. Гайдукевич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Досліджено закономірності прояву агресивності майбутніх офіцерів, девіація рівнів якої пов'язана з виникненням негативних психічних станів за специфічних умов соціальної депривації життєдіяльності курсантів. Співвідношення видів агресії у курсантів має стійкий характер за умов поступової орієнтації на більш соціально припустимі їх види. Запропоновано організаційні та виховні заходи щодо профілактики прояву агресивності у курсантів на різних етапах підготовки, а також досліджено можливість психокорекції та модифікації агресивної поведінки курсантів у період адаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942-52 + Ц4,8(4УКР)39-5
Шифр НБУВ: РА309138 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Ратушна Т.О. 
Релігійні практики в соціокультурному просторі Південно-Східного регіону України: автореф. дис. ... канд. соцiол. наук : 22.00.04 / Т.О. Ратушна ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 16 с. — укp.

Встановлено, що, незважаючи на достатньо високий загальний рівень релігійності, її характер різний для кожної з вікових когорт. Розкрито, що в старшій когорті акцентуються питання сенсу життя та його конечності, для середньої когорти характерним є використання релігій для досягнення "поцейбічних" цілей (очікування користі, допомоги у повсякденному житті), для молодшої когорти релігійні практики носять адаптивний, імітаційний характер (відсутня цілісна система відтворення релігійних практик у повсякденному житті).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*686.2
Шифр НБУВ: РА372170 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Ратушняк О.Г. 
Управління інноваційними проектами термомодернізації будівель: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / О.Г. Ратушняк ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Удосконалено методологічні інструменти інтелектуальної підтримки управлінських рішень у процесі реалізації інноваційних проектів термомодернізації будівель. Проаналізовано стан і перспективи управління та реалізації інноваційних енергоощадних проектів стосовно термомодернізації будівель. Висвітлено організаційні та технічні аспекти управління проектами енергоощадження в житлово-комунальному господарстві. За результатами експертно-аналітичного оцінювання управлінських рішень під час реалізації проектів термомодернізації будівель і експериментальних досліджень фактичних тепловтрат через огороджувальні конструкції існуючих будівель підтверджено доцільність впровадження інноваційних енергоощадних технологій в житлово-комунальному господарстві. Для реалізації проекту термомодернізації необхідно розробити математичну модель інтелектуальної підтримки прийняття управлінських рішень менеджером проекту щодо вибору теплоізоляційного матеріалу. Запропоновано методику інтелектуальної підтримки управління проектом термомодернізації будівель, яка реалізується за допомогою комп'ютерних програмних засобів, механізмів організаційно-фінансового та технічного забезпечення реалізації проектів термомодернізації будівель, структурно-логічної моделі управління вартістю інвестиційних енергоощадних проектів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)310-554.081 +
Шифр НБУВ: РА359794

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Ратушняк О.М. 
Формування інтерпретаційної компетентності старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Ратушняк ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Визначено філософські, літературознавчі, психолого-педагогічні та методичні основи процесу інтерпретації літературного тексту на уроці. Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методичну систему формування інтерпретаційної компетентності старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури. Розкрито потенційні можливості цієї системи, виявлено умови її реалізації. Наведена методика пеедрбачає використання комплексу методів, прийомів, видів і форм роботи на всіх етапах вивчення літературного твору на уроках зарубіжної літератури, що здійснюється на засадах компетентнісно орієнтованого навчання. Система базується на аналізі та практичному досвіді інтерпретації художнього тексту у старших класах середньоосвітніх закладів України. Експериментально доведено, що запропонована методична система підвищує продуктивність аналітико-інтерпретаційної діяльності школярів, формує вміння інтерпретувати художні твори, сприяє формуванню в учнів старших класів предметної (інтерпретаційної) та загальної компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)р20 +
Шифр НБУВ: РА361602

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Ратушна О.В. 
Художній образ як категорія соціальної філософії: автореф. дис... канд. філософ. наук.: 09.00.03 / О.В. Ратушна ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2008. — 16 с. — укp.

Обгрунтовано художній образ як важливу атрибутивну категорію соціальної філософії. Як єдність соціальної онтології та гносеології, вона започатковується завдяки враженням, які здійснюють на свідомість людини продукти її діяльності, в яких вона вбачає видозмінені форми природного буття та її творчо-продуктивну здатність. Тому художній образ як ядро мистецької діяльності, фактично тотожний сенсуалістично сприямованій свідомості, оскільки в ній діалектично зняті протилежності логіко-понятійного та чуттєво-інтуїтивного способів світопереживання та світорозуміння. Художній образ - спосіб утримання ідей, що зберігає пам'ять людини як предмет свідомого пошуку в ній образів-ідей, які засобами філософського рівня мистецтва дають їй адекватні смисложиттєві відповіді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*662.221 + Ю812.25 +
Шифр НБУВ: РА361732

Рубрики:

      
16.

Щербаченко О. М. 
Планування проектів розвитку систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад. / О. М. Щербаченко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації теоретично узагальнено та вирішено актуальну науковоприкладну задачу підвищення якості управління проектами розвитку систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад завдяки розробленню системно-ціннісних засад, моделей, методів і засобів, що формують інструментарій управління цими проектами на доінвестиційній фазі їх життєвого циклу у мінливому проектному середовищі за обмежених ресурсів. Означено складові й розкрито особливості функціонування систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад та розроблено системноціннісні засади управління проектами їх розвитку. Сформульовано головні вимоги тимчасових систем реагування на надзвичайні ситуації до конфігурації проектів розвитку систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад та обгрунтовано організаційні варіанти їх розвитку.Розроблено моделі і методи управління проектами розвитку систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад на доінвестиційній фазі їх життєвого циклу у мінливому проектному середовищі за обмежених ресурсів. Виконано моделювання проектів функціонування систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад та обґрунтувано прогнозовані показники їх цінності у бажаному стані.Розроблено концептуальний план проектів розвитку систем реагування на надзвичайні ситуації об'єднаних територіальних громад та впроваджено у практику інструментальні засоби розв'язання управлінських задач із реалізації цих проектів.^UThe theoretical synthesis and the actual scientific applied task of the project management improving quality of emergency response systems of united territorial communities in these dissertation are done. It is achieved thanks to the system-value bases development, models, methods and tools that form the instrument for projects managing on the pre-investment phase of their life cycle in a changing project environment for limited resources.The components and functions of the emergency response systems of the united territorial communities are described. The system-value principles of project management of their development are developed. The main requirements of the temporary firefighting systems to the project configuration of emergency response systems development of joint territorial communities are formulated. The organizational options for their development are substantiated.Models and methods of project management of emergency response systems of united territorial communities on the pre-investment phase of their life cycle in a changing project environment for limited resources have been developed.The modeling of the fire extinguishing operation projects of the united territorial communities is carried out. The predicted values of their value in the desired state are substantiated.A conceptual plan of the development projects of emergency response systems of united territorial communities is developed. The practical tools for solving administrative tasks related to the implementation of projects for the emergency response systems development of united territorial communities were introduced into practice.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Ратушний Р. Т. 
Методологія портфельно-гібридного управліннярозвитком територіальних систем безпеки. / Р. Т. Ратушний. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації виконано теоретичне узагальнення та вирішено актуальнунауково-прикладну проблему створення методології портфельно-гібридногоуправління, а саме моделей і методів управління розвитком територіальних систембезпеки, що реалізуються у специфічному проектному середовищі за обмеженихресурсів. Виконано аналіз стану питання у практиці та науці, обґрунтованодоцільність розроблення нових та удосконалення існуючих наукових основ,моделей, методів і засобів портфельно-гібридного управління. Розробленометодологію портфельно-гібридного управління розвитком територіальних систембезпеки у специфічному проектному середовищі за обмежених ресурсів.Розкрито механізм формування цінності гібридних проектів та удосконаленосистемно-чинникові моделі цінності гібридних проектів та портфелів. Розробленометоди і моделі портфельно-гібридного управління із врахуванням мінливоїконфігурації проектного середовища, що визначає множину пріоритетних змінтериторіальних систем безпеки та ефективних проектів, що входять до складувідповідних портфелів.Удосконалено методи та моделі управління конфігурацією проектів розвиткутериторіальних систем безпеки, а також науково-методичні засади моделювання їхпортфелів. Розроблено інструментальні засоби моделювання гібридних проектів,перевірено їх на адекватність та змодельовано зазначені проекти, що забезпечилопрогнозування показників їх цінності. Обґрунтовано тенденції зміни показниківцінності проектів розвитку громадських систем безпеки за зміни кількісногозначення показників їх небезпеки та прогнозованої конфігурації проектногосередовища, впроваджено у практику методику та рекомендації щодо портфельногібридного управління.46Ключові слова: управління портфелями, розвиток, системи безпеки, гібридніпроекти, моделі, методи.^UThe thesis theoreticaly generalizes and solves the actual scientific and appliedproblem of creating a methodology of portfolio-hybrid management, namely models andmethods of managing the development of territorial safety systems that are implemented ina specific project environment with limited resources. The analysis of the state of the issuein practice and science is performed, the expediency of developing new and improving theexisting scientific bases, models, methods and means of portfolio-hybrid management issubstantiated. A methodology for portfolio-hybrid management of the development ofterritorial safety systems in a specific project environment with limited resources has beendeveloped.The mechanism of formation of value of hybrid projects is revealed and systemfactor models of value of hybrid projects and portfolios are improved. Methods andmodels of portfolio-hybrid management have been developed, taking into account thechanging configuration of the project environment, which determines the set of prioritychanges in territorial safety systems and efficient projects that are part of the respectiveportfolios.Methods and models of configuration management of territorial safety systemsdevelopment projects, as well as scientific and methodological principles of modeling theirportfolios have been improved. The tools for modeling of hybrid projects were developed,their adequacy was checked and the projects were modeled, which provided theforecasting of their value. The tendencies of change of value indicators of developmentprojects of public safety systems at changes of quantitative value of indicators of theirdanger and the predicted configuration of the project environment are substantiated, themethodology and recommendations on portfolio-hybrid management are put into practice.Key words: portfolio management, development, safety systems, hybrid projects,models, methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Ратушняк С. П. 
Фрактальні функції і розподіли їх значень / С. П. Ратушняк. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена двом класам фрактальних функцій, означених на одиничному відрізку в термінах одного двосимвольного узагальнення двійкового зображення чисел і його несамоподібного поліосновного узагальнення. Функція є фрактальною, якщо множини точок несталості, множини особливостей, зокрема диференціального характеру, множини рівнів функції або графік є фрактальними у широкому або вузькому сенсі. Прикладами фрактальних функцій є ніде не монотонні, ніде не диференційовні та сингулярні функції. Для задання та дослідження останніх широко використовують різні системи зображення чисел. Нетривіальною задачею в цьому аспекті є аналітичне задання фрактальної функції, аргумент і значення, якої подані в термінах одного і того ж двосимвольного зображення. Основна задача цієї роботи – оцінити потенціал двосимвольних систем кодування дійсних чисел як апарату для задання та дослідження функцій з фрактальними властивостями, а саме: використовуючи функціональну залежність двох змінних між парами цифр аргумента і цифрами значення функції коректно означити класи функцій з локально складною структурою. Для двох класів функцій, пов'язаних з двоосновним кодуванням чисел одиничного відрізка засобами двосимвольного алфавіту вивчити структурні, варіаційні, автомодельні і фрактальні властивості, описати тополого-метричні властивості суттєвих для них множин (графіків, множин рівнів, множин особливостей різного роду тощо), а також лебегівську структуру розподілів їх значень при рівномірному розподілі аргумента. Для конструктивно описаних класів функцій проведено дослідження фрактальних, диференціальних, структурних та варіаційних властивостей, на конкретних прикладах продемонстровано методологію дослідження розподілів значень функцій. Розв'язано дві задачі ймовірнісної теорії кодування, результати яких узагальнюють дослідження розподілів випадкових величин, заданих своїм двосимвольним зображенням.^UThe thesis is devoted to two classes of fractal functions defined onthe unit segment in terms of one two-symbol generalization of thebinary representation of numbers and its non-self-similar polybasicgeneralization. A function is a fractal function if the set ofnon-constancy points, the set of features (in particular, features ofthe differential nature), the level sets or the graph are fractal in abroad or narrow sense. Nowhere monotonic, nowhere differentiable andsingular functions are examples of fractal functions. To define andstudy them a various systems of encoding of numbers are widely used.In this aspect, a non-trivial task is the analytical definition of afractal function whose argument and value are given in terms of thesame two-symbol representation.The main task of this work is an evaluation of the potential oftwo-symbol system of encoding of real numbers as an instrument fordefinition and studying functions with fractal properties, namely:using the functional dependence of two variables between pairs ofdigits of argument and digits of value of function to give awell-defined classes of functions with locally complicated structure.For two classes of functions related to the two-base encoding ofnumbers of a unit segment by means of a two-symbol alphabet, we studystructural, variational, self-similar and fractal properties, describethe topological and metric properties of essential sets (graphs, levelsets, sets of features of different kinds, etc.), and also study theLebesgue structure of distributions of their values with uniformdistribution of the argument.For constructively described classes of functions, fractal,differential, structural and variational properties are studied. Themethodology of research of distributions of values of functions isshown on concrete examples. Two problems of probabilistic theory forencoding of numbers are solved. These results generalize the study ofdistributions of random variables given by their two-symbolrepresentation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Оксанич І. Г. 
Методологічні основи та інформаційна технологія динамічного розподілу виконавчих ресурсів в організаційно-технічних системах / І. Г. Оксанич. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено вирішенню актуальної науково-прикладної проблеми створення методологічних засад і технологічних засобів динамічного розподілу виконавчих ресурсів в автоматизованих організаційно-технічних системах. Удосконалено методологію створення технологічних засобів динамічного розподілу виконавчих ресурсів в автоматизованих організаційно-технічних системах. До комплексу методологічних принципів включені принцип конвергенції онтологій предметної області і системи управління, принцип рефлексивного переходу і його формалізований опис, а також включені етапи стратифікації онтологій за аспектними рівнями. Синтезовано структурні, динамічні, інформаційні моделі, а також методи, що складають основу інформаційної технології динамічного розподілу виконавчих ресурсів. Створено та реалізовано інформаційну технологію динамічного розподілу виконавчих ресурсів в організаційно-технічних системах. Наведено результати експериментів на імітаційній моделі та результати впровадження, які довели працездатність та ефективність системи моніторингу і диспетчеризації бізнес-процесів на основі методів і моделей динамічного розподілу виконавчих ресурсів в організаційно-технічних системах.^UThe dissertation work is devoted to solving the actual scientific and applied problem of creating methodological foundations and technological means of dynamic distribution of executive resources in automated organizational and technical systems (OTS).Approaches to construction of the methodology of synthesis of adaptive executive structures in automated OTS have been improved. The set of methodological principles includes the principle of convergence of ontologies of the subject domain and control system, the principle of reflexive transition and its formalized description, as well as the stages of stratification of ontologies by aspect levels. This makes possible to schematize and accelerate the process of synthesis of a set of logical, mathematical, functional models and methods whose aggregation and interaction design the required information technology. The method of dynamic distribution of applications on functional knots at of business processes performance in OTS has been developed.The practical significance of the obtained results is in improvement of the quality of functioning of technical and organizational systems through construction and application of the information technology for dynamic distribution of executive resources in OTS. A study of the effectiveness of theoretical and practical results application in the management of specific objects in order to improve the quality of their operation has been carried out.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Ратушняк Н. О. 
"Індивідуалізація інклюзивного навчання учнів початкової школи" / Н. О. Ратушняк. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: інклюзивне навчання учнів початкової школи.Предмет дослідження: педагогічні умови індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи.Мета: обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність педагогічних умов індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що:Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи (формування стійкої мотивації до учіння у процесі інтелектуально-особистісного розвитку учня; формування освітньо-розвивального середовища для організації самостійної навчальної діяльності; забезпечення корекційної допомоги учням з особливими потребами у процесі індивідуальної навчально-пізнавальної діяльності).Змодельовано процес реалізації педагогічних умов індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи, що охоплюють мотиваційний, змістовий і процесуальний компоненти навчальної діяльності. У моделі відображено мету, принципи, завдання та зміст процесу індивідуалізації інклюзивного навчання; форми та методи роботи в умовах інклюзії; критерії і показники для визначення рівнів сформованості самостійної навчально-пізнавальної діяльності (початковий, середній, достатній); У процесі дослідження уточнено основні поняття (індивідуалізація, інклюзія, інклюзивне навчання молодших школярів) у контексті освітнього процесу початкової школи та сформульовано авторське визначення поняття індивідуалізація інклюзивного навчання. Під цим поняттям розуміємо процес реалізації індивідуального підходу, у якому передбачено врахування індивідуальних психофізіологічних особливостей під час організації спільної навчальної роботи звичайних учнів та учнів з особливими освітніми потребами, результатом якої є сформованість їхньої самостійної навчально-пізнавальної діяльності ; Набули подальшого розвитку зміст, методи і форми індивідуалізації навчання учнів з особливими потребами.Експериментальне дослідження проведено у три етапи. На констатувальному етапі експерименту за допомогою діагностичних методів (спостереження, анкетування, інтерв'ювання і т. п.) було визначено початковий рівень сформованості компонентів самостійної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів з особливими потребами. Формувальний етап полягав в обґрунтуванні ефективних прийомів, форм і методів формування рівнів сформованості компонентів самостійної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів з особливими потребами інноваційними засобами корекційного навчання. Контрольний етап експерименту – визначення ефективності впливу педагогічних умов і корекційної допомоги на формування компонентів самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів початкової школи з особливими потребами.Здійсненою діагностикою сформованості компонентів самостійної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів з особливими потребами встановлено: достатній рівень самостійної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів з особливими потребами сформований у 2 учнів (7,4%), середній – у 12 (44,4%) школярів, початковий – у 13 (48,2%). Причиною цього є слабка реалізація системного підходу до організації інклюзивного навчання в початковій школі; недостатнє врахування індивідуальних освітніх потреб учнів з особливими потребами; фрагментарна підготовка вчителів початкової школи до організації інклюзивного навчання цієї категорії школярів.У програмі індивідуалізації навчання учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі було охоплено компоненти навчальної діяльності (мотиваційно-цільовий, змістовий, діяльнісно-результативний).Для перевірки ефективності експериментального навчання на завершальному етапі експерименту було проведено контрольний зріз за допомогою комплексу методів дослідження (розв'язування пізнавальних завдань, спостереження, бесіди, аналіз продуктів навчальної діяльності), проаналізовано отримані дані та здійснено інтерпретацію його результатів.Аналіз результатів формувального етапу експериментального дослідження засвідчив дієвість педагогічних умов. Про це свідчать позитивні зміни рівнів сформованості компонентів самостійної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів з особливими потребами в експериментальних групах: кількість учнів ЕГ, які досягли достатнього й середнього рівнів збільшилася на 18,5%, та 19,4%, а в КГ – на 3,6%). Кількість учнів із початковим рівнем в ЕГ зменшилася на -37,9%,а в КГ – 3,6% відповідно. Практичне значення одержаних результатів полягає в розробці методики реалізації педагогічних умов індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи; програми експериментального навчання, методичних рекомендацій для вчителів початкової школи щодо забезпечення індивідуалізації інклюзивного навчання молодших школярів.^UObject of research: primary school pupils' inclusive education.Subject of research: pedagogical conditions for individualization of primary school pupils' inclusive education.The purpose of the study: to substantiate and experimentally test the effectiveness of pedagogical conditions for individualization of primary school pupils' inclusive education.The scientific novelty of the obtained results:The pedagogical conditions for individualization of primary school pupils' inclusive education (formation of stable motivation to learn in the process of pupils' intellectual and personal development; formation of educational and developmental environment for independent learning; provision of correctional assistance to pupils with special needs in the process of individual educational and cognitive activities) are theoretically substantiated and experimentally tested.The realization process of pedagogical conditions for individualization of primary school pupils' inclusive education, covering motivational, semantic and procedural components of educational activity, is modelled. The model reflects the purpose, principles, objectives and content of the inclusive education individualization process; forms and methods of work in the conditions of inclusion; criteria and indicators; formation of knowledge about the independent learning features; ability to understand and adjust one's own learning activity, to determine the levels of independent educational and cognitive activities (initial, average, sufficient).In the course of the research the basic concepts (individualization, inclusion, primary school pupils' inclusive education) in the context of primary school educational process are specified and the author's definition of the inclusive education individualization concept is formulated. Under this concept we understand the process of implementing the individual approach, which takes into account individual psychophysiological features in the organization of common educational work of ordinary pupils and pupils with special educational needs, the result of which is the formation of their independent learning activities.The content, methods and forms of individualization of pupils' with special needs education have been further developed.The experimental study was conducted in three stages. At the ascertaining stage of the experiment with the help of diagnostic methods the initial level of primary school pupils' with special needs independent educational and cognitive activity components formation was determined. The formative stage consisted in substantiation of effective receptions, forms and methods of formation of levels of primary school pupils' with special needs independent educational and cognitive activity components formation by innovative means of correctional training. The control stage of the experiment was to determine the effectiveness of pedagogical conditions and correctional assistance influence on the formation of primary school pupils' with special needs independent educational and cognitive activities components.The performed diagnostics of primary school pupils' with special needs independent educational and cognitive activity components formation established: a sufficient level of primary school pupils' with special needs independent educational and cognitive activity was formed in 2 pupils (7.4%), average — in 12 (44.4%) pupils, initial — in 13 (48.2%). The reason for this is the weak implementation of a systematic approach to the organization of inclusive education in primary school; insufficient consideration of pupils' individual educational needs; fragmentary training of primary school teachers to organize inclusive education for this category of pupils.The program of inclusive education was aimed at forming the following components of independent educational and cognitive activities of pupils with special educational needs: motivational-value, semantic and activity-productive.To test the effectiveness of experimental training at the final stage of the experiment, a control section was performed using a set of research methods (solving cognitive tasks, observation, conversation, analysis of educational products), analysed the data and interpreted its results.Analysis of the results of the formative stage of the experimental study showed the effectiveness of pedagogical conditions. This is evidenced by the positive changes in the levels of independent educational and cognitive activities components formation of primary school children with special needs from experimental groups (EG): the number of EG pupils who reached sufficient and average levels increased by 18.5% and 19.4%, and in control groups (CG) — by 3.6%. The number of pupils with the initial level in EG decreased by –37.9%, and in CG –3.6%, respectively.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського