Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (211)Реферативна база даних (740)Книжкові видання та компакт-диски (165)Журнали та продовжувані видання (16)
Пошуковий запит: (<.>K=НЕДА$<.>+<.>K=НЕЖДАНОВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 137
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Вєркіна Т.Б. 
Актуальне інтонування як виконавська проблема: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.Б. Вєркіна ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2008. — 16 с. — укp.

Розглянуто музично-виконавське мистецтво як творчу практику, тобто спосіб закріплення, відтворення та розвитку музичного досвіду людини. Охарактеризовано "актуальне буття" музичного твору у процесі виконання його для слухачів. Визначено шляхи та способи актуалізації музичного твору, сформувані в історії європейської музики. Висвітлено процес перетворення нотного тексту у звуковий феномен на матеріалі сонати op.27 N 1 Л. ван Бетховена, "Крейслеріани" Р.Шумана та творів В.Бібіка (П'ята та Сьома сонати для фортепіано, вокальний цикл на вірші А.А.Ахматової). Узагальнено досвід актуалізації музичної класики у сучасній культурі України, взаємопов'язаний з організацією та проведенням міжнародних фестивалів класичної музики "Харківські асамблеї" (1991 - 2007 рр.).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701 + Щ315.42-71 +
Шифр НБУВ: РА358012

Рубрики:

      
2.

Петрова О.В. 
Англійська комічна опера середини ХХ століття в контексті національної художньої традиції: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.В. Петрова ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено оперні твори провідних англійських композиторів XX ст. Б.Брітгена, М.Тіппена й Х.Бертвістла, що належать до комічного жанру з метою виявлення в них специфіки комічного та з'ясування ролі національного фактора. В "Альберт Херінзі" Б.Брітгена висвітлено взаємозв'язок з сатиричною лінією англійського мистецтва, традиціями "Опери жебраків", образами англійського соціально-побутового та моралістичного роману, творчістю У.Хогарта, Р.Шерідана, Ч.Діккенса. У "Весіллі в Іванів день" М.Тіппета виявлено глибоке шекспіровське коріння (завдяки порівнянню зі "Сном літньої ночі") та його вплив на трактування комічного в опері, а також зв'язок творчістю представників національної літературної школи XX ст. (Т.Еліота, Б.Шоу, Д.Джойса, У.Б.Йейтса). У "Панчі та Джуді" Х.Бертвістла висвітлено роль традицій народного англійського театру, що зумовило втілення комічного у гострогротесковій модифікації. Проаналізовано опери у контексті національної музичної традиції, зокрема творчості Г.Персела, інструментальної та музичної культури єлизаветської епохи, жанру "маски", паралельних у часі та стилі культурно-мистецьких явищ середини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4ВЕЛ)62 +
Шифр НБУВ: РА344746

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Морозевич Н.В. 
Бандурне мистецтво як культурне надбання сучасності: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Н.В. Морозевич ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2003. — 16 с. — укp.

Проаналізовано естетико-психологічні та етико-філософські показники бандурної речовості звука та її виконавського подання з обгрунтуванням спеціального поняття "бандурного вокалу" як культури християнського смирення та артистичної світської вишуканості в традиції виконавської майстерності бандуриста. Визначено специфіку синкретизму бандурної співогри - "театр одного актора в двох персонах" як втілення бандурної поетики творення та виконання. Запропоновано типологічні диференціювання художньо-образних та формально-діяльнісних надбань бандурного мистецтва. Розглянуто композиторські тексти творів С.Баштана, М.Дремлюги, В.Зубицького, В.Власова, О.Сокола та інших.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697 +
Шифр НБУВ: РА327099

Рубрики:

      
4.

Чехуніна А. О. 
Бахіанство як установка композиторської та виконавської творчості XIX - XX сторіч: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / А. О. Чехуніна ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Розгляд бахіанства як творчої установки композитора та виконавця побудовано на теоретичних підвалинах психологічної концепції установки, розробленої Д. Узнадзе. Подання про установку транспонуються до сфери музичної професійної діяльності, відзначається психологічно настановний зміст звернення музикантів до тих чи інших типологічних показників музики Й. С. Баха. Спрямованість на моделювання в авторській стилістиці ознак мистецтва Й. С. Баха, яка втілена, зокрема, застосуванням композиційних принципів ДТК, кантати або пасіона, фуги як ключової архітектонічної та фактурної якості, інструментального лінеаризму як символу високої риторики музики німецького майстра - визначається як бахіанство, в узгодження з термінологічною практикою, що затвердилася у професійному середовищі (на кшталт "моцартіанство", "бетховеніанство").

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)6-2 + Щ310.712.5 Бах Й. С.
Шифр НБУВ: РА377396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Калмиков С.Т. 
Баянний ансамблево-оркестровий інструменталізм в історичній стильовій проекції: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / С.Т. Калмиков ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2005. — 16 с. — укp.

Уперше на базі художніх принципів музичної форми (у її широкому естетичному та вузькому музикознавчому смислі) досліджено історичну діалектику стильовоепохальних змін музики, визначених Б.Асаф'євим як співвідношення класичних і акласичних епох. Уперше явища вітчизняного інструменталізму, у даному випадку баянного ансамблю й оркестру, розглянуто у контексті музичних культур ментально близьких слов'янських націй, але у співвідношенні всесвітніх епохальних взаємодій, що охоплюють ментально вилучені культурні регіони та території єдністю "ідей часу". Виведено позицію інструментальної "капельності" звучання баянно-акордеонного оркестру, що вказує на вокальний генезис європейської музики. Проаналізовано оригінальні твори, а також авторські перекладення для баянного оркестру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.2 + Щ315.46 +
Шифр НБУВ: РА340061

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
6.

Недашківський В.О. 
Безеталонний метод моніторингу повітряного середовища системою електрохімічних сенсорів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.03 / В.О. Недашківський ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено метод моніторингу повітряного середовища робочої та житлової зони системою електрохімічних сенсорів амперметричного типу, що не потребують періодичних перевірок та калібрування. Досліджено масоперенос в амперометричних сенсорах, визначено зовнішні та внутрішні складові дифузійного опору. Теоретично удосконалено й експериментально досліджено математичну модель безеталонного методу моніторингу повітряного середовища, в якій інтегровано процеси відбору проби та вимірів струмових сигналів, що скорочує тривалість аналізу та підвищує точність вимірів. Розраховано основну похибку та визначено критерій достовірності вимірів безеталонним методом. Створено пристрій для безеталонного моніторингу, проведено польові випробування та підтверджено його придатність для практичного використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д232 с0 + Г48-3 +
Шифр НБУВ: РА354285

Рубрики:

      
7.

Савенков В.В. 
Великобританія та проблема будівництва Суецького каналу: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / В.В. Савенков ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено проблему формування зовнішньої політики Великобританії у взаємозв'язку з будівництвом Суецького каналу. Розглянуто історію розвитку східних комунікацій Великобританії, основні передумови виникнення "суецької проблеми". Головну увагу приділено вивченню особливостей процесу формування зовнішньополітичного курсу Великобританії стосовно будівництва нової лінії міжнародних комунікацій. Виявлено баланс сил і характер боротьби у бритаських правлячих колах щодо "суецької проблеми". Проаналізовано роль парламенту та преси у цьому процесі, виділено основні етапи британської політики, що стосувалася будівництва Суецького каналу у 1854 - 1869 рр. Зроблено висновок, що ця політика була недалекоглядною, а відкриття Суецького каналу в 1869 р. стало свідченням тимчасової поразки британської дипломатії у боротьбі за перевагу на Близькому Сході. Відзначено, що відновити свої позиції у цьому регіоні Великобританія змогла вже на наступному етапі - після окупації Єгипту в 1882 р.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ВЕЛ)52-6 + Т3(6ЕГИ2) +
Шифр НБУВ: РА338173

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Лю Бінцян 
Веризм та його аналогії в музичному мистецтві Європи і Китаю: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Лю Бінцян ; Одеська держ. музична академія ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4)5-226 + Щ313(5КИТ)5-226
Шифр НБУВ: РА342849

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Татаров Р.М. 
Взаємовідношення трансцендентальної антропології і онтології в феноменологічній традиції: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / Р.М. Татаров ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему взаємовідношення трансцендентальної антропології та феноменологічної онтології. Висвітлено особливості розуміння людського буття в екзистенціальній, трансцендентально- та структурно-орієнтованій філософії. Під час визначення предмету та методу вчення про буття та людину з'ясовано єдність і розбіжність антропології та онтології передусім стосовно феномену людського буття, спільного для обох вчень. Розробка цієї вихідної реальності призводить до ототожнення кола значень двох теорій. Акцентування різних сторін синкретичного світу людського буття виявляє певні розбіжності обох теорій людського буття. З'ясування способів і підстав такої акцентуації для визначення буття та сутності людини надає особливої актуальності даного дослідження. Наведено смислово-життєву оцінку результатам порівняльного аналізу. З'ясовано, що тема людини не може взагалі підкорятися проблематиці існування, тому наголошено на небезпеці недалекоглядного розуміння субординації двох близьких теорій. Таке розуміння призводить до звуженого бачення людини, її цінності та продуктів її діяльності, апелює до "буттєвих", об'єктивних обставин людських вчинків, а, отже, породжує безвідповідальність і пасивність. З'ясування особливого місця та ролі знання про людину серед інших онтологічних вчень дає змогу по-новому осмислити причини і характер сучасної кризи людства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216 + Ю3(0)6-661
Шифр НБУВ: РА313671 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Щітова С.А. 
Взаємодія гетерогенності та адитивності в регіональній музичній культурі Дніпропетровщини: від витоків до сучасності: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / С.А. Щітова ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено професійну музичну культуру Дніпропетровщини від витоків до сьогодення як частку української культури. Головну увагу приділено питанню взаємодії адитивності та гетерогенності в історичному аспекті становлення та розвитку культури Катеринослава - Дніпропетровська та на сучасному етапі шляхом перетворення ознак постмодернізму у музичних творах різних жанрів. Розкрито динаміку відображення гетерогенних процесів у регіональній музичній культурі, що складається в адитивну картину цілого. Головні напрямки музичної культури Катеринослава у період XIX - початку XX ст. розглянуто у єдиному процесі становлення та росту професіоналізму. Творчість перших професійних композиторів Дніпропетровська Л.Усачова, О.Соловйова, В.Сапєлкіна продовжує цей процес і стає фундаментом для створення Дніпропетровської композиторської організації. Розглянуто історичні витоки, зв'язки місцевої композиторської школи, її склад і основні творчі пріоритети у жанрах хорової, камерної, симфонічної музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР-4Дні)-69 +
Шифр НБУВ: РА348101

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Хананаєв С.В. 
Взаємодія композиторської, виконавської та педагогічної шкіл у фортепіанному мистецтві Придніпров'я: автореф. дис... канд. мистецтвознав: 17.00.03 / С.В. Хананаєв ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2009. — 16 с. — укp.

Досліджено становлення та розвиток взаємодії придніпровської композиторської, виконавської та педагогічної шкіл від витоків до сьогодення. Визначено сутність явища в історичному аспекті. Розглянуто творчі практики як рухливу субстанцію, здатну змінюватися під впливом часу, суспільно-політичних реалій та художньо-естетичних переваг, лишаючи незмінною одну рису - національну ідентичність. Обгрунтовано важливість врахування феномену взаємодії творчих практик як чинника, що складає особливість регіональної композиторської, педагогічної та виконавської шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4УКР)-2 +
Шифр НБУВ: РА366872

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Довжинець І.Г. 
Відтворення пленерних ефектів у фортепіанній музиці: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / І.Г. Довжинець ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 16 с. — укp.

Вперше в українському теоретичному музикознавстві розроблено поняття музичного пленеру. Наведено визначення категорії "музичний пленер". Синтезовано наукові здобутки досліджень у галузі фактури теоретичного музикознавства та музичного виконавства. Під час аналізу творів враховано природу фортепіанної фактури, зокрема, виразові можливості звучання інструменту, особливості фортепіанного звуковидобування, технічні прийоми тощо. Виявлено витоки пленерних ефектів, що сягають у звукову сигнальність відкритого середовища. Розглянуто фортепіанну мініатюру XIX - XX ст., представлену творчістю Ф.Ліста, К.Дебюссі, Б.Бартока, І.Шамо, І.Тараненка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-712 +
Шифр НБУВ: РА343673

Рубрики:

      
13.

Задунайський В.В. 
Військові традиції українських козаків у кінці XIX - на початку ХХ ст. та їх відродження в новітню добу: автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / В.В. Задунайський ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2007. — 37 с. — укp.

Вперше комплексно досліджено військові традиції українських козаків на межі XIX - XX ст. та їх відродження у новітню добу. Доведено збереження та використання військових традицій українських козаків на межі XIX - XX ст. у козацькому родовому середовищі на Кубані, в якому домінували українці. Показано суттєвий вплив на збереження військових традицій українського козацтва їх юридичного підтвердження Російською імперією. З'ясовано, що важливою складовою українських військових козацьких традицій є бойове мистецтво, виникнення й існування якого обумовлювалось військовими засадами буття козацької верстви. Проаналізовано військово-тактичні досягнення українських козаків та запозичення відповідних навичок і вмінь іншими козацькими, а також російськими й польськими кінними формуваннями. Виявлено переваги прикладного змісту особистого козацького бойового вишколу та мистецтва в кінці XIX - першій половині XX ст. у порівнянні з військомим досвідом кавалеристів провідних країн Європи. Виокремлено основні періоди відродження військово-козацьких традицій у новітні часи, що закономірно співпали з визначальними подіями історії України (революцією 1917 - 1920 рр., Другою світовою війною, становленням незалежної держави). З'ясовано, що даний зв'язок обумовлений впливом козацької спадщини на формування та реалізацію української національної ідеї. Встановлено, що за умов революційних зрушень (1917 - 1920 рр.) на українських етнічних землях відбулись найбільш широкомасштабні спроби відродження військово-козацьких традицій у новітню добу, що свідчить про їх загальнонаціональне значення. Досліджено участь козацьких формувань у бойових діях у період Другої світової війни, зокрема, проаналізовано досвід використання військово-прикладних традицій козаків. Зроблено висновок про обмеженість спроб відродження військово-козацької спадщини. Доведено, що брак знань та недалекоглядність більшості активістів сучасного козацького відродження перешкоджають комплексній трансформації українських військово-козацьких традицій у прийнятні для сьогодення форми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)6-294 +
Шифр НБУВ: РА354934

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Михайлець В.В. 
Вокальна основа хорового мистецтва: історичний та теоретичний аспекти: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / В.В. Михайлець ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2004. — 18 с. — укp.

Проведено дослідження вокальних властивостей хорового співу вітчизняної традиції в історичному аспекті. Встановлено періоди та чинники якісних змін вокалу в контексті інтонаційно-стилістичної еволюції національної хорової музики. Проаналізовано специфічні властивості вокальної основи хорового співу, психофізіологічні чинники вокальної техніки та характерологічні риси особистості хормейстера. Обгрунтовано методичні принципи формування вокально-виконавського виховного комплексу хормейстерів з урахуванням фахової специфіки та сучасних вимог щодо підготовки професійних музикантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-73 +
Шифр НБУВ: РА332031

Рубрики:

      
15.

Горелік Л.М. 
Вокальний цикл у жанрово-видовій специфіці камерного співу: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.М. Горелік ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 16 с. — укp.

Проведено дослідження типологічних і виконавських аспектів вокального циклу як значущої складової частини жанрової сфери камерного вокального мистецтва у межах європейської музичної культури XIX - XX ст. Акцентовано увагу на творах вітчизняних і зарубіжних-авторів, які склали органіку виконавської та учбово-педагогічної роботи вокалістів Одеської школи (М.Мусоргського, К.Дебюссі, У.Уолтона, К.Цепколенка, В.Гавриліна, Д.Шостаковича). Висвітлено семантичний і духовний аспекти камерно-вокального циклу, що фіксує у символічній формі уяву про життєвий шлях людини у буттєво-суттєвому та побутово-життєвому проявах. Визначено умови та специфіку інтерпретації в даному жанрі "великих" тем "малими" музично-виразними та виконавськими засобами. Досліджено музичні твори М.Мусоргського, К.Дебюссі, Д.Шостаковича, У.Уолтона, В.Гавриліна, К.Цепколенка та їх художньо самодостатні виконавські версії у новому аналітичному аспекті прийнятої концепції розуміння камерно-вокального циклу як граничного втілення "оперної - не-оперної стилістики". На підставі вивчення ідеї художнього буття вокального циклу у межах камерного вокального мистецтва XIX - XX ст., що символічно відтворює "життя Серця, Духу, Душі" осмислено ті процеси в музичній культурі минулого та сучасності, що виявляють засобами художньої творчості та специфіки камерної виконавської діяльності глибинні перетворення людської сутності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043 + Щ314-03(0)5 +
Шифр НБУВ: РА343813

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Чжан Ї. 
Вокально-педагогічна творчість, як передумова виконавської діяльності співака: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ї. Чжан ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 16 с. — укp.

Розкрито проблему вокально-педагогічної творчості професійного співака з позицій психолого-педагогічного та мистецтвознавчого аспектів. Проаналізовано сутність та специфіку вокально-виконавської та вокально-педагогічної творчості, їх взаємозумовленість та взаємозалежність. На основі порівняльного аналізу вокальної культури двох країн (України та Китаю) розроблено технологію, методичні принципи та практичні прийоми формування вокально-виконавських навичок у класі соціального співу. Розроблено модель творення вокально-виконавського образу, як основи підготовки студента до вокально-виконавської творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-7 р + Щ314-73(4УКР) + Щ314-73(5КИТ) +
Шифр НБУВ: РА341588

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Недал Хуссен Мусалм Аль-Хасанат 
Вплив на агроекосистеми мінеральних добрив, капсульованих природними дисперсними мінералами: автореф. дис. ... канд. с.-г. наук : 03.00.16 / Недал Хуссен Мусалм Аль-Хасанат ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено негативний вплив мінеральних добрив на агроекосистеми та розроблено методи зниження даного впливу шляхом капсулювання їх композицією на основі дисперсних мінералів і природного зв'язувального. Встановлено ступінь негативного впливу мінеральних добрив на агроекосистеми України та Йорданського Хашимітського Королівства. Проведено комплекс досліджень для вибору оптимального складу капсулотвірної композиції, а також встановлення механічних характеристик одержаних добрив. Визначено міграцію елементів живлення капсульованих добрив у грунтовому середовищі. Встановлено вплив типу добрива на pH фунту, розвиток грунтової мікрофлори, кінетики росту рослин. Висвітлено вплив капсульованих мінеральних добрив на збільшення стійкості рослин проти захворювань і підвищення у випадку їх застосування врожайності та коефіцієнта ефективності використання добрива.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П040.3
Шифр НБУВ: РА379543 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Дзисюк В.Ю. 
Гра на флейті як художній феномен: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / В.Ю. Дзисюк ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 17 с. — укp.

Досліджено феномен флейтового мистецтва як виконавський тип діяльності в обумовленості композиторською творчістю, втіленням композиторського ставлення до флейти та осмисленням тембру флейти в окремих творах. Висвітлено історико-стильову парадигму вивчення флейтового мистецтва в історіографічному джерелознавчому, естетико-культурологічному, жанрово-стильовому підходах в контексті музикознавчого метода. Розглянуто історичні передумови та сучасний стан традиції флейтової гри, її специфіку. Визначено головні історико-культурологічні та іманентні стильові чинники флейтової діяльності як єдності композиторської та виконавської творчості, зокрема взаємодію академічної та позаакадемічної настанов флейтового інструменталізму. Проаналізовано традиційний та інноваційний репертуар флейтистів на стилістично-текстологічному рівні та в концепції "філософії флейти" як теоретично та практично значущої для сучасного флейтиста - виконавця та педагога. Доведено єдність музикознавчих та виконавських питань в контексті проблеми музичного мислення та художньо-стильових засад флейтової гри.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.722 +
Шифр НБУВ: РА347552

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
19.

Недавня О.В. 
Греко-католицизм в контексті духовного самовизначення українців між християнським Сходом і Заходом: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.11 / О.В. Недавня ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

В праці здійснено історіософське релігієзнавче дослідження духовної самоідентифікації українців в культурно-цивілізаційному оточенні - між спільнотами східно- та західнохристиянських традицій - на основі аналізу передумов виникнення й тенденцій розвитку українського греко-католицизму. Доведено, що феномен українського греко-католицизму був породжений проблемою непослідовного, з огляду на природні духовні зв'язки та пріоритети культурного спілкування, самовизначення українських християн між християнським Сходом і Заходом. З'ясовано: пошуки власної ідентичності в греко-католицькому середовищі, які характеризуються наступом "західників" та демаршами "восточників", є авангардним проявом аналогічних процесів в рамках всієї України. Виявлено, що українським стратегічним націодержавним інтересам відповідає не посередництво між самоцінними світами, християнським Сходом і Заходом, уособленими для українців насамперед сусідніми народами - російським та європейськими, а скріплення суверенного поступу України - члена європейської спільноти адекватною духовною самоідентифікацією українців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э377.109(4УКР)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Каплун Т.М. 
Грецький розспів у контексті російської церковно-співацької практики середини XVII - XVIII століть: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.М. Каплун ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2005. — 16 с. — укp.

Уперше у вітчизняному музикознавстві розглянуто історичні та теоретичні засади музикознавчої теорії грецького розспіву. Виявлено, систематизовано та проаналізовано співацькі рукописи, що містять велику кількість піснеспівів грецького розспіву. Виявлено служби та співацькі книги, цілком розспівані досліджуваним розспівом. Складено репертуарно-жанровий список піснеспівів грецького розспіву, що застосовувався у російській богослужбовій практиці другої половини XVII - XVIII ст. Розшифровано та зіставлено невменні та нотолінійні варіанти піснеспівів, що дає змогу виявити єдність цих форм запису церковних піснеспівів на межі XVII - XVIII ст. Здійснено розшифровку значного кола багатоголосних зразків грецького розспіву, представлених у крюковій та нотолінійній формах запису. Проведено стилістичний аналіз піснеспівів грецького розспіву та з'ясовано індивідуальні жанрово-стильові критерії досліджуваного явища у багаторівневій системі російського церкового співу перехідного періоду, визначеного Н.Герасимовою-Персидською як "встреча двух эпох".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4РОС)4-44 +
Шифр НБУВ: РА340052

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського