Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (26)Тематичний інтернет-навігатор (8)Наукова електронна бібліотека (126)Реферативна база даних (2602)Книжкові видання та компакт-диски (647)Журнали та продовжувані видання (73)
Пошуковий запит: (<.>K=ХУДОЖНІЙ$<.>+<.>K=ТВІР$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 533
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Вальнюк Б.І. 
Поетика історичної романістики Богдана Лепкого: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Б.І. Вальнюк ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 1998. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено аналізові художньої своєрідності пенталогії Б.Лепкого "Мазепа". На основі дослідження жанрових, композиційних та хронотопічних особливостей твору зроблено спробу осягнути внутрішню організацію його художньої структури. Встановлено: "Мазепа" є історичним повістєвим циклом, що має ще й деякі ознаки епопеї, роману та белетристичної хроніки; у композиції авторський внутрішній кут зору переважає над зовнішнім, відповідно автор-герой превалює над автором-розповідачем, а Б.Лепкий дотримується ліро-епічної манери викладу; художній хронотип твору складає цілісну систему, у якій взаїмодіють найрізноманітніші часопростори.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(УК=4ПОЛ)-4 Лепкий 534

Рубрики:

      
2.

Омельченко В.А. 
Аконфліктність і аконфліктна драматургія в художній культурі XX століття європейської традиції (на прикладі розвитку музичного мистецтва). Культурологічний аспект: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.А. Омельченко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням культурологічного фундаменту художніх новацій XX століття. На прикладі музики розроблено концепцію аконфліктності як системоутворюючого логічного і естетичного фундаменту ряду композиторських технік і аконфліктної драматургії як самостійного типу музичної драматургії. Це дозволило з позитивних позицій оцінити процеси кардинальних змін образомовних складових у європейській (за художньою традицією) музиці XX століття, виявити їх еволюційну закономірність. Дослідження розширює уявлення щодо конфліктності в європейській культурі постренессансу. Водночас розроблено ряд питань культурологічного характеру, висвітлючих стан найважливіших духовно-художніх течій XX століття, зокрема у слов'янській культурі, котрі грунтуються на ідеях аконфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.26

Рубрики:

      
3.

Тарасова О.І. 
Картина світу музичного театру М.В.Лисенка: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.І. Тарасова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням музично-сценічної творчості М.В.Лисенка, яка розглядається у повному обсязі. Розроблено новий теоретичний напрямок, який грунтується на категорії "картина світу". Встановлено, що "Наталка-Полтавка" - твір культури усного типу в межах авторської творчості, інваріант жанру співогр, який є національним жанром професійної музично-театральної культури України. Твір "Сапфо" вперше розглядається як нова художня концепція "відкритої картини світу". Аналізується клавір "Тараса Бульби" як самодостатній твір М.Лисенка. Пропонується загальна періодизація творчості композитора, вказується на її залежність від процесу національної самоідентифікації ХІХ ст. та історико-культурної ситуації ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4УКР)5-81 Лисенко + Щ313(4УКР)5-81 Лисенко

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Іванова О.М. 
Проза В.В.Набокова 20-30-х років: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.М. Іванова ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Аналізується російськомовна проза В.В.Набокова 20-30-х років як метароманна структура з наскрізною темою "мистецтво і художник", визначаються основні етапи її еволюції. Розглядаються особливості набоковської поетики та функції найхарактерніших її прийомів. Показано роль ігрового начала у створенні оригінального художнього світу письменника. Спеціальна увага приділяється постаті героя-митця, її модифікаціям у різних романах 20-30-х років, а також системі жіночих образів. Творчість Набокова досліджується у контексті тогочасної російської та західноєвропейської літератури, уточнено місце письменника-новатора в художній культурі XX століття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СОЕ=Р)-4 Набоков В. 534

Рубрики:

      
5.

Денисова Р.О. 
Право інтелектуальної власності на твір науки (авторсько- правовий аспект): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Р.О. Денисова ; Національна юридична академія України ім. Ярослава Мудрого. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)3

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Побережна Г.І. 
П.І.Чайковський: діалектика особистості і стилю: Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / Г.І. Побережна ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 32 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням детермінуючого впливу особистості П.І.Чайковського на його творчий стиль. Розвинуто новий напрямок в аналізі творчої спадщини композитора, який базується на виявленні структурної відповідності між психологічними рисами індивідуальності автора та грунтовними властивостями його стилю. Розкрито діалектичний взаємозв'язок між еволюціями особистості та стилю П.Чайковського. Визначено передумови історичної місії композитора, що проявилось в яскраво вираженій інтегративній ролі його мистецтва в європейському музичному процесі. Висвітлено риси особистості й обставини життя П.І.Чайковського, що зумовили визрівання в його художній свідомості стрижневої для неї ідеї невідворотності долі. Послідовно простежено зміни у взаємовідношенні симфонічної та оперно-балетної творчості П.Чайковського на різних етапах його творчого шляху, виділено основні складові музично-стильового синтезу, здійсненого у роботі. Запропоновано розглядати український елемент стилю П.І.Чайковського як один з головних факторів, що зумовив унікальність його творчої індивідуальності. Показано типологію творчої свідомості композитора як геніального митця, акцентовано увагу на його діалектичній суперечливості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4РОС)5-81 Чайковський

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Фенько Н.М. 
Естетичні функції картин сновидінь у художніх творах українських письменників другої половини ХІХ-ХХ століть: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.М. Фенько ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1999. — 19 с. — укp.

На великому літературному матеріалі другої половини ХІХ-початку ХХ ст. й творчості В.Шевчука досліджуються функціональні можливості сновидіння в художній системі твору. Дослідження картини сновидіння дає змогу довести, що через феномен сну письменник освоює глибину внутрішньої суті героя. Класифіковано сновидіння за характером впливу на внутрішній світ героїв, за формальними ознаками, за типом мислення автора тощо. Значний естетичний потенціал картин сну виникає на рівні концептуальної основи твору. Розуміння сну як концепції дійсності пов'язано з культурологічним аспектом дослідження. Естетична функція сновидіння розглядається на психологічному, ідейно-композиційному рівнях із врахуванням їхньої взаємодії з усією структурою художнього твору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-34 + Ш5(4УКР)6-34

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Бурбело В.Б. 
Художній дискурс в історії французької мови та культури 9-18 ст.: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.05 / В.Б. Бурбело ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 36 с. — укp.

Розробляється цілісна концепція художнього дискурсу на засадах теорії мовленнєвої діяльності та її культурного виміру: визначаються системно-функціональні ознаки художнього дискурсу і досліджуються закономірності його розвитку в історії французької мови та культури 9-18 ст. Виявлено основні мовленнєві засади системно-функціональної моделі художнього дискурсу, які зумовлено рефлективними, комунікативними, структурно-композиційними та лексико-семантичними параметрами. Сутність та принципи дії поетичної функції у взаємодії з іншими мовними функціями, її становлення та розвиток в історії французької словесності визначаються на основі розробки нового в теорії дискурсу принципу валоризації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш147.11-70 + Ш400.04 + Ш5(4ФРА)-357

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Мірошниченко Л.Я. 
Філософські домінанти художнього світу Вільяма Голдінга у романах морської трилогії "До краю землі": Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / Л.Я. Мірошниченко ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 1999. — 22 с. — укp.

Детально розглянуто філософські домінанти романів "Ритуали плавання", "Близьке сусідство" та "Вогонь там, унизу". Встановлено, що романи 80-х продовжують розвивати традиційні для творчості автора теми добра і зла, прогресу та регресу, хибності та правдивості людського знання тощо. Основною у трилогії є ідея про злочин, спокуту та спасіння героя. Запропоновано витлумачувати суто християнські поняття, якими оперує автор у моделюванні філософських проблем буття людини, у їхньому взаємозв'язку із давньогрецькою філософією. Виходячи з того, що після трилогії автор створив ще один роман, було проаналізовано останній твір Голдінга - "Подвійний язик" і отримано аргументи на користь витлумачення його як такого, що продовжує проблематику попередніх творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш6(4ВЕЛ)-4 Голдінг В. 534

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Островська А.С. 
Форми вираження авторської свідомості в творчості письменників нової генерації кінця XIX - початку XX століття (на матеріалі малої прози В.Стефаника, О.Кобилянської, М.Коцюбинського): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / А.С. Островська ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1999. — 19 с. — укp.

Дослідження присвячене одній з кардинальних проблем сучасного літературознавства - проблемі автора і формам вираження авторської свідомості на прикладі новел В.Стефаника, О.Кобилянської, М.Коцюбинського, творчий доробок яких є одним з важливих етапів розвитку української прози. В дисертації викладені результати пошуку нових форм вираження авторської свідомості, розмежовуються відношення: монологізм - діалогізм - поліфонізм в реалізації форм вираження авторської позиції. Проблема авторської свідомості в літературному творі розглядається як функціональна система, яка актуалізується на різних рівнях тексту. Дисертантом ставляться акценти на смисловій координації: автор - твір - читач, єдністю якої зумовлений смисл художньої творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш440.15

      
Категорія: Релігія   
11.

Звонок Н.С. 
Релігійний аспект духовних пошуків (на матеріалах української та російської художньої літератури 60-80-х років): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.11 / Н.С. Звонок ; НАН України. Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Проведено філософське дослідження закономірностей виникнення, розвитку і функціонування релігійних духовних пошуків у життєдіяльності особистості, їх сутності і різноманітних проявів; окреслені основні дослідницькі підходи та філософсько-методологічні основи вивчення проблеми; розглянуто особливості релігійних духовних пошуків в українській і російській художній літературі 60-80-х років, напередодні глибоких якісних трансформацій у колишньому СРСР.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э211.07

Рубрики:

      
12.

Михайлюта В.П. 
Образ Нестора Махна в творах українських письменників. Наукова достовірність і художній домисел: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / В.П. Михайлюта ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 1999. — 20 с. — укp.

Досліджуються етапи процесу традиціоналізації образу історичної постаті Нестора Махна, простежується амплітуда оціночних коливань в історії художнього втілення ватажка селянського руху, охарактеризовано прорахунки документального і художнього мислення радянської доби, яке створило Нестору Махну негативний міфоімідж. Творчий доробок письменників 20-х років М.Ірчана, В.Підмогильного, В.Сосюри, К.Поліщука та ін. залишив для нащадків реалістичні риси образу, багатовимірність характеру, вдачі Н.Махна. Проаналізовано тенденції літератури соціалістичного реалізму 30-70-х рр., зокрема творів О.Гончара, П.Панча, на соціальне замовлення малювати спотворений образ Н.Махна. Вийшовши з-під контролю офіційні догматики, письменники 90-х років Р.Самбук, Я.Стельмах, В.Савельєв, Д.Маркиш, Г.Лютий та ін. створили нову ауру довкола імені Н.Махна.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-34 + Ш5(УК=4/8)-34

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Гірнича справа   
13.

Величкович А.С. 
Розробка і розрахунок оболонкових пружних елементів та їх систем для бурових амортизаторів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.12 / А.С. Величкович ; Івано-Франків. держ. техн. ун-т нафти і газу. — Івано-Франківськ, 1999. — 19 с. — укp.

Наведено результати досліджень щодо розробки працездатних та ефективних бурових засобів віброзахисту різного призначення. Розроблено нові конструкції пружних елементів для віброзахисних пристроїв, зокрема, бурових амортизаторів. Побудовано механіко-математичну модель пружного елемента з несучою ланкою у вигляді розрізаної вздовж твірної циліндричної оболонки, досліджено його поведінку за умов монотонного та немонотонного навантажень. Досліджено вплив на експлуатаційні властивості оболонкових пружних елементів основних конструктивних факторів та трибологічних властивостей контактуючих пар. Запропоновано ряд конструкцій бурових амортизаторів різного призначення з розширеним діапазоном експлуатаційних характеристик.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И131-5-041.8
Шифр НБУВ: РА307874 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Журба С.С. 
Художній світ української імпресіоністичної повісті 20-х років XX ст.: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / С.С. Журба ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню художнього світу української імпресіоністичної повісті 20-х років XX століття. Головну увагу приділено жанротворчим пошукам митців, інтертекстуальності та внутрішній дискусійності, літературознавчому аналізу творів А.Головка, М.Івченка, М.Ірчана, Г.Косинки, Г.Михайличенка, В.Підмогильного, О.Турянського, Ю.Яновського. Повість розглядається як цілісна структура в плані вивчення домінуючих ознак її поетики, концепції героя, структури тексту (сюжет, композиція, конфлікт, часово-просторові координати).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.221.883

Рубрики:

      
15.

Демчук Н.Р. 
Художній світ прози Т.Шевченка (проблема психологічного аналізу): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.Р. Демчук ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1999. — 19 с. — укp.

У дисертації художній світ прози Т.Шевченка протрактовано у принципово новому теоретичному ракурсі. Автор досліджує повісті з точки зору специфіки парадигми художнього психологічного аналізу й приходить до висновків: у парадигмі прийомів та засобів психологічних студій прози Т.Шевченка домінує зовнішня мова екстервентного психологічного аналізу; у художній структурі повістей Т.Шевченка лаконічні сентенції від авторського аналізу доповнюються і уточнюються ознаками аналізу інтроспективного - сповіддю героя та його епістолярієм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Шевченко 534

Рубрики:
  

Географічні рубрики:

      
16.

Буркалець Н.В. 
Поетика малої прози Богдана Лепкого: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Н.В. Буркалець ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 1999. — 16 с. — укp.

У дисертації досліджується поетика малої прози Б.Лепкого: жанрова природа, структура рівнів оповіді, художній вияв категорій часу і простору, характер образності, стильова своєрідність. Дисертант розглядає порушені проблеми під кутом зору складної еволюції письменника: від неонародництва - до модернізму. Новелістика Б.Лепкого увібрала в себе досвід вітчизняної класики, водночас є новим словом у мистецтві XX століття. Еклектично поєднавши народнопісенні, реалістичні, романтичні, модерні естетичні засоби, письменнику вдалося витворити оригінальну художню систему. Матеріали дисертації можуть бути використані при створенні нової, науково-об'єктивної концепції розвитку історії української літератури, у викладанні вузівських лекційних курсів, спецсемінарів, написанні дипломних, курсових робіт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(УК=4ПОЛ)-4 Лепкий 534

Рубрики:

      
17.

Шубович С.О. 
Архітектурна композиція в світлі міфопоетики: Автореф. дис... д-ра архіт: 18.00.01 / С.О. Шубович ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 1999. — 34 с. — укp.

Архітектурну композицію розглянуто крізь призму архетипів людини, найбільш ясно відбитих у міфології та міфопоетиці. Відповідно, розкрито їхню роль в художній творчості і в творчості архетектурній як синтезуючі різні види мистецтва. Просторова основа архітектурної композиції співвіднесена з просторовою моделлю світу, з міфологічним універсумом, що дозволило розкрити нові грані в естетичній цілісності архітектури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.5 + Щ110.17 + Щ113(0) + Ю812.451.1 + Ш200.045

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  

      
18.

Гриценко С.П. 
Лексичний вплив як чинник динаміки структури мови-реципієнта (на матеріалі латинських запозичень українських пам'яток кінця XVI-XVII ст.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.15 / С.П. Гриценко ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

У дисертації досліджено вплив латинської мови на мову українськомовних пам'яток к. XVI-XVII ст. На тлі загальної характеристики соціокультурної ситуації України зазначеного періоду показано важливе значення латинської мови у шкільництві, художній творчості та урядуванні України. Широке використання латинської мови зумовило значне запозичення латиномовних елементів в українськомовних текстах. Відзначено, що тематично латинськомовні елементи охоплюють різні сфери: найповніше - тематичні групи: "Людина як істота", "Душа і розум", "Людина як член суспільства", "Організація суспільства і соціальні інститути", спорадично - "Небесні тіла", "Земля", "Простір", "Причина". Структурно запозичення розподіляють на лексичні, словосполучення, речення, фрагменти текстів; графічно - збереження графіки оригіналу, або ж середньоукраїнська кирилична графіка. Формально та семантично значна частина латинізмів адаптована українською мовою. Запозичення українською мовою латинізмів здійснювалося як безпосередньо (рецепція латинськомовних текстів), так і опосередковано (через польську, чеську, німецьку, французьку, римську, італійську мови). У роботі уточнено час переймання латинських елементів українською мовою, порівняно з тим, як до цього було потрактовано у наявній науковій літературі. Розширення лексичного та морфемного складу української мови, посилення функціонального навантаження окремих фонем української мови к. XVI-XVII ст. засвідчує важливість латинськомовних впливів як фактора динаміки структури мови-реципієнта.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-06

      
19.

Сорока Ю.Г. 
Схема сприймання соціального простору в текстах масової комунікації: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.01 / Ю.Г. Сорока ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемам вивчення соціально-ідеологічної спрямованості текстів засобів масової комунікації (ЗМК) в умовах трансформації суспільства. Наведено результати розробки та застосування оригінального підходу до аналізу продукції ЗМК з точки зору схеми сприймання соціального простору, що нею транслюється. Основу запропонованої методології складають концепції сучасної соціальної теорії конструктивістської спрямованості. Встановлено, що в умовах трансформації суспільства соціально-ідеологічні характеристики творів ЗМК мають зазначатися як схема сприймання соціального простору, що ними транслюється. Твір ЗМК є висловленою шляхом інтерпритації реальних подій і втіленою в певний наративний стиль схемою сприймання соціального простору. Обгрунтовані положення щодо соціального сенсу теленовин у співставленні їх з реальністю повсякденного життя. Розроблена стратегія емперичного дослідження, співвідношення схеми сприймання та характеристик тексту теленовин, система показників, Програма емпіричного дослідження, що є реалізованою на масиві текстів новин місцевого недержавного телебачення. Практичне значення результатів роботи пов'язане з використанням творів ЗМК у соціально-політичних стратегіях соціальних агентів та владних інститутів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*333.4 + Ч62в05

Рубрики:

      
20.

Іванюк Б.П. 
Метафора і літературний твір: структурно-типологічний, історико-типологічний та прагматичний аспекти дослідження (на матеріалі російської літератури): Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02;10.01.06 / Б.П. Іванюк ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 1999. — 32 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню проблеми співвідносності метафори і літературного твору у трьох визначальних аспектах: структурно-типологічному, історико-типологічному та прагматичному. Розкриваються генетичний та функціональний зв'язки методу, жанру, стилю, сюжету та інших чинників і носіїв цілісності художнього твору з метафорою як універсальною фігурою постміфологічного художнього мислення. Визначається роль метафори в становленні та сприйнятті літературного твору як художнього цілого, а також у формуванні різних типів цілісності художнього твору в їх конкретно-історичних варіаціях - літературних напрямах та течіях. Особлива увага приділяється віршу-метафорі, в якому досліджувана проблема набуває свого найбільш репрезентативного втілення. Теоретичний та практичний аналіз цього маловивченого явища світової лірики проводиться на матеріалі російської поезії першої половини ХІХ століття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.171.11

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського