Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (36)Наукова електронна бібліотека (25)Реферативна база даних (5420)Книжкові видання та компакт-диски (2021)Журнали та продовжувані видання (16)
Пошуковий запит: (<.>K=ШКОЛЯРІ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 850
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ємець 
Методика роботи з науково - художніми творами в початкових класах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.А. Ємець ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Розглянуто методику роботи над пізнавальною літературою в початковій школі, а також значення науково-художніх творів (сюжетні пізнавальні твори для дітей) у системі дитячої пізнавальної літератури. На підставі аналізу психолого-педагогічних закономірностей у дослідженні вирішено питання поступового ознайомлення учнів з різновидами пізнавальної літератури залежно від рівня читацької підготовки, вікових інтересів, а також розроблено систему вправ, що всебічно розглядають науково-художні твори. Найефективнішим прийомом роботи з науково-художніми творами у пізнавальному аспекті є трансформація тексту з використанням значеннєвих опор. Результати дослідження показали, що застосування запропонованої методики дозволяє сформулювати у молодших школярів тип читання, що створює передумови для підготовки кваліфікованого читача, який володіє різними типами пізнання за допомогою книги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-911
Шифр НБУВ: РА312060 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Ємцева Е. Г. 
Система діяльності центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з трудової соціалізації старшокласників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Е. Г. Ємцева ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано наукові підходи до визначення понять "трудова соціалізація старшокласників", "трудова соціалізованість старшокласників". Розкрито зміст та особливості діяльності центру соціальних служб для сім'ї, дітей і молоді щодо організації процесу трудової соціалізації старшокласників. Розроблено та науково обгрунтовано систему діяльності центру соціальних служб для сім'ї, дітей і молоді щодо організації процесу трудової соціалізації старшокласників, провідними функціями якої визначено організаційну, координаційну й управлінську. Встановлено та впроваджено програму з трудової соціалізації шкільної молоді. Висвітлено методичне забезпечення діяльності трудового загону старшокласників. Визначено методичні рекомендації фахівцям соціально-педагогічної сфери щодо організації процесу трудової соціалізації школярів старшого віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(4УКР)
Шифр НБУВ: РА377051 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Єракова Л.А. 
Диференційоване фізичне виховання сліпих і слабкозорих школярів в умовах спеціалізованого інтернату: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Л.А. Єракова ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Запропоновано метод соціалізації слабкозорих школярів на основі їх залучення до керування навчальним процесом тотально сліпих однокласників на уроках фізичного виховання за умов спеціалізованої школи-інтернату. Адаптовано сучасну технологію фітнесу оздоровчої спрямованості для сліпих і слабкозорих учнів, що підвищує їх мотивацію до занять фізичними вправами. Обгрунтовано технологію початкового етапу навчання руховим діям сліпих і слабкозорих дітей з урахуванням ступеня втрати зору. Відповідно до вимог теорії тестів адаптовано систему оцінки фізичної підготовленості сліпих і слабкозорих школярів. Розроблено практичні рекомендації щодо впровадження диференційованого фізичного виховання сліпих і слабкозорих школярів за умов спеціалізованого інтернату. На підставі аналізу та систематизації сучасних емпіричних досліджень доповнено дані щодо стану здоров'я сліпих і слабкозорих школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 +
Шифр НБУВ: РА339488

Рубрики:

      
4.

Єрмакова Т.С. 
Проблема формування здорового способу життя старшокласників у вітчизняній педагогіці (друга половина XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т.С. Єрмакова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито витоки ідеї формування здорового способу життя (ЗСЖ) школярів у світовій педагогічній думці. Обгрунтовано етапи (1950 -1960-ті рр. - етап постановки питань формування ЗСК школярів як педагогічної проблеми, 1970 - 1980-ті рр. - етап інтенсивного розвитку науково-методичних засад формування ЗСЖ старшокласників, 1990-ті рр. - етап розвитку уявлень про формування ЗСЖ учнів як системи, заснованої на гуманістичних засадах) та виявлено провідні тенденції розвитку проблеми формування ЗСЖ старшокласників у вітчизняній педагогіці досліджуваного періоду. Узагальнено досвід (напрями, форми, методи, засоби) формування ЗСЖ старшокласників у другій половині XX ст. та визначено перспективи його використання в сучасній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63/64 + Ч421.354.5
Шифр НБУВ: РА374901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Єрмолова В. М. 
Теоретико-методичні засади інтеграції олімпійської освіти в навчально-виховний процес школярів: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.01 / В. М. Єрмолова ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2010. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано структурно-функціональну модель інтеграції олімпійської освіти (ОО) в навчально-виховний процес (НВП) школярів. Визначено вплив ОО на комплекс основних показників ефективності НВП школярів: рівень навчальних досягень, охоплення заняттями фізичною культурою та спортом, заняттями художньо-естетичного циклу, прояви антисоціальної поведінки, рівень захворюваності. Розроблено й обгрунтовано систему організації підготовки різних категорій педагогічних працівників до діяльності з інтеграції ОО в НВП школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р21(4УКР) + Ч421.2/3
Шифр НБУВ: РА378547 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Ібрагімова А. Р. 
Формування у розумово відсталих школярів умінь користуватися наочними засобами в практичній діяльності (на матеріалі трудового навчання): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / А. Р. Ібрагімова ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено аналіз практики використання наочних засобів на уроках трудового навчання у спеціальній школі. Визначено стан сформованості умінь учнів виконувати практичні завдання за різними видами наочних засобів на базі розроблених критеріїв і рівнів їх визначення. Доведено, що формування в розумово відсталих молодших школярів умінь користуватися наочними засобами як наочною опорою у процесі виконання практичних завдань на уроках трудового навчання значною мірою залежить від достатнього розвитку інтелектуальних компонентів трудової діяльності, а саме: умінь аналізувати, здійснювати планування та самоконтроль. Встановлено психолого-педагогічні умови, спрямовані на вдосконалення методики трудового навчання розумово відсталих школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266
Шифр НБУВ: РА374790 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Іванчук А.В. 
Підготовка майбутніх учителів трудового навчання до керівництва технічною творчістю школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.В. Іванчук ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему підготовки майбутніх учителів трудового навчання (ТН) до керівництва технічною творчістю школярів шляхом вивчення алгоритмічно-евристичної процедури розв'язання винахідницьких завдань (ВЗ) за умов використання проблемного навчання. Наведено наукові підходи до вивчення творчої технічної діяльності, розкрито зміст і функції творчих технічних завдань. Розроблено й обгрунтовано критерії готовності майбутніх учителів ТН до керівництва розв'язання ВЗ школярами, зокрема, ціннісно-мотиваційний, антрибутивний, функціональний і компонент гнучкості мислення. Запропоновано еволюційну систему проблемних ситуацій (ПС), яка забезпечує засвоєння основних ознак винахідницької діяльності (пропедивний етап) і процесуальну систему ПС, яка забезпечує здобуття вмінь алгоритмічного розв'язання ВЗ (основний етап) шляхом навчального відкриття. Проаналізовано та теоретично обгрунтовано зміст освіти в галузі винахідницької діяльності учнів і студентів, наведено критерії оцінювання готовності студентів до розв'язання ВЗ, які включають когнітивні, процесуальні, евристичні вміння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 р30 + Ч421.266 р30 + Ч421.266 р30
Шифр НБУВ: РА336180

Рубрики:

      
8.

Івахненко О.С. 
Особливості перебігу, лікування і профілактики гастродуоденальної патології, асоційованої з IHelicobacter pylori/I, у дітей шкільного віку: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / О.С. Івахненко ; Львів. нац. мед. ун-т ім. Д.Галицького. — Л., 2005. — 21 с. — укp.

Досліджено ендоскопічні, морфологічні та клінічні особливості перебігу хронічних захворювань верхніх відділів травної системи, асоційованих з H.pylori у дітей. За допомогою скринінг-анкетування вивчено вікову поширеність гастроентерологічних скарг у школярів. Проаналізовано умови проживання, харчування та навчання дітей. Здійснено порівняльне дослідження ефективності основних інвазивних і неінвазивних методів діагностики H. pylori у дітей за допомогою ендоскопії, мазків-відбитків, уреазного тесту, морфологічного та бактеріологічного дослідження, імуноферментного та хроматографічного аналізу та "Stool-тесту". За допомогою методики якісної діагностики антигенів Helicobacter pylori у випорожненнях дитини "H. pylori Stool antigens test" визначено порівняльну ефективність різних методів ерадикаційної терапії (потрійної та квадротерапії) на основі препаратів бісмуту та інгібіторів протонної помпи. Досліджено сприймання і частоту побічних явищ під час застосування ерадикаційної терапії. Удосконалено принципи діагностики та лікування дітей з хронічними захворюваннями гастродуоденальної зони, асоційованими з Helicobacter pylori.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.413.201.1-52 +
Шифр НБУВ: РА336883

Рубрики:

      
9.

Івахно Н. О. 
Методика поглибленого вивчення учнями 10-11 класів власних назв у літературних творах: автореферат дис. ... д.філософ : 014 / Н. О. Івахно. — Б.м., 2023 — укp.

Власне найменування відіграє важливі ролі в літературному творі: від простої ідентифікації до засобу творення та характеристики образу-персонажа, виразника жанрової чи стильової домінанти твору, означника для часопросторової організації.Питання функціональності власних назв у літературному тексті порушено в працях мовознавців та літературознавців. У сфері шкільного вивчення літератури цій проблемі присвячено менше уваги. У дисертації вперше розроблено та обґрунтовано методичну модель поглибленого вивчення власних назв на основі аналізу художніх творів, рекомендованих чинною навчальною програмою з української літератури для учнів 10-11 класів.У вступі визначено об’єкт, предмет, мету та завдання відповідно до теми дослідження, обґрунтовано актуальність. В основі дослідження лежить наукова гіпотеза про те, що методична модель поглибленого вивчення власних назв на уроках української літератури в 10-11 класах буде ефективною за умови, якщо вчитель та учні розглядатимуть кожен онім як концепт, що зумовлює характер осмислення художнього явища (персонажа, хронотопу, літературного твору в цілому); при цьому в школярів слід сформувати систему компетентностей, необхідних для поглибленого осмислення змісту та функцій власних назв, їх вивчення у зв’язках із різними художніми властивостями літературного матеріалу; у процесі навчальної діяльності слід використати систему продуктивних принципів навчання, методів, прийомів, шляхів аналізу та видів діяльності.У першому розділі дисертації окреслено мовознавчі, літературознавчі, психолого-педагогічні та методико-літературні основи поглибленого вивчення власних назв. У дисертації окреслено зміст основних ономастичних понять: «антропоніма», «топоніма», «гідроніма», «зооніма», «міфоніма» тощо. Усі ці терміни запропоновано включити до рубрики «Теорія літератури» в навчальні програми для загальноосвітніх закладів. Розширено ряд очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності за рахунок введення літературних компетентностей.Із метою діагностики практичного досвіду здійснено ґрунтовний аналіз підручників із української літератури для 10-11 класів загальноосвітніх закладів. Критичний огляд шкільних джерел засвідчує відсутність належного рівня висвітлення теми, а отже, підтверджує актуальність обраного дослідження.У другому розділі дисертації запропоновано методичну модель поглибленого вивчення власних назв. Навчальну діяльність охарактеризовано з погляду вивчення динаміки образів-персонажів, системних зв’язків між образами, осмислення ціннісно-цільових програм героїв, в контексті ознак жанру, стилю та світоглядної системи автора.У третьому розділі дисертації описано процес упровадження створеної методики навчання в шкільну практику загальноосвітніх навчальних закладів у різних регіонах України. Під час експерименту підтверджено ефективність запропонованої моделі на спеціально організованих заняттях із української літератури в 10 та 11 класах. Висновки виконаного дослідження дозволяють констатувати, що робота має наукову новизну. Уперше розроблено систему літературних знань, умінь і навичок для поглибленого вивчення власних назв на матеріалі окремих текстів із української літератури, запропонованих для 10-11 класів. Сформовано й обґрунтовано критерії оцінювання навчальних досягнень старшокласників для роботи з літературно-художніми онімами, запропоновано сукупність спеціальних методичних принципів, методів, прийомів, видів діяльності для аналізу власних назв, упроваджено в шкільну практику цілісні плани-конспекти з вивчення антропонімів, топонімів та міфонімів відповідно до запропонованих підходів. Ефективність розробленої моделі перевірено шляхом успішного її впровадження в навчальний процес.Отримані результати під час дисертаційного дослідження мають практичне значення. По-перше, запропонована модель роботи сприяє більш глибокому осягненню учнями особливостей цілого ряду художніх властивостей літературних текстів. По-друге, методика поглибленого вивчення власних назв може бути залучена в процес викладання української літератури для студентів філологічних факультетів. По-третє, сформульовані твердження можна використовувати для розширення окремих рубрик навчальних програм та підручників із української літератури для старших класів. Концептуальні положення методичної моделі шкільного опрацювання власних назв сприяють покращенню рівня шкільної літературної освіти учнів старшого віку. На позитивну динаміку вказують результати педагогічного експерименту.^UThe proper denomination plays important roles in the literary work: from a simple identification to a mean of creation and characteristics of the image-character, an expresser of genre and style dominant of the work, a signifier for time-spatial organization.The issue of the functionality of proper names in a literary text is raised in linguists’ and literary critics’ works. In the field of school study of literature less attention is devoted to this problem. In the dissertation the methodological model of proper names profound learning based on the analysis of artistic works recommended by the current curriculum of Ukrainian literature for 10-11 grade students is developed and justified for the first time.In the introduction there are object, subject, purpose and tasks are defined according to the topic of the research, the relevance is justified. The research is based on the scientific hypothesis that methodical model of proper names profound learning on the lessons of Ukrainian literature in 10-11 grades will be effective on the condition that teacher and students will consider each onym as a concept, that determines the nature of the understanding of the artistic phenomenon (character, chronotope, literary work in general); at the same time schoolchildren should form the system of competences necessary for profound understanding the meaning and functions of proper names, its learning in connection with various artistic properties of literary material; in the process of educational activity the system of productive principles, didactic means of educational process, ways of analysis and kinds of activity.In the first chapter of dissertation there are linguistic, literary critics, psychology-pedagogical and methodology-literary basis of proper names profound learning are outlined. There is the meaning of the main onomastic concepts as “anthroponym”, “toponym”, “hydronym”, “zoonym”, “mythonym” ect. is outlined in the dissertation. All these concepts are proposed to be included in rubric “Theory of literature” in the curriculums for general educational institutions. А number of expected results of educational-cognitive activity are expanded due to introduction of literary competencies.In order to diagnose the practical experience the thorough analysis of textbooks on Ukrainian literature for 10-11 grades of general educational institutions is carried out. Critical review of school sources proves the lack of appropriate level of the topic coverage and therefore confirms the relevance of the chosen research.In the second chapter of dissertation there is the methodical model of proper names profound learning is proposed. The educational activity from the point of view of studying of the dynamic of image-characters, system connections among images, understanding the value-target programs of heroes, in the context of genre, style and author’s worldview system features is characterized.In the third chapter of dissertation the process of implementation of created teaching methodology into school practice of general educational institutions in various regions of Ukraine is described. During the experiment the effectiveness of the proposed model is proved at the specially organized lessons of Ukrainian literature in 10 and 11 grades. Conclusions of the completed research allow to state that the work has the scientific novelty. The system of literary knowledge, abilities and skills for proper names profound learning on the material of certain texts from Ukrainian literature, proposed for 10-11 grades is developed for the first time. Criteria for evaluating the educational achievements of high school students for the work with literary-artistic onyms are formed and justified, a complex of special methodical principles, methods, techniques, kinds of activity for the analysis of proper names is proposed, holistic plans-summaries for study of anthroponyms, toponyms and mythonyms according to the proposed approaches are implemented in school practice. The effectiveness of developed model is checked through its successful implementation in the educational process.The results obtained during the dissertation research have practical importance. Firstly, the proposed model contributes to a deeper understanding by students the peculiarities of a number of artistic features of literary texts. Secondly, the methodology of proper names profound learning can be involved in the process of teaching Ukrainian literature for the students of philological faculties. Thirdly, formulated statements can be used for enlarging certain rubrics of curriculum and textbooks of Ukrainian literature for high school grades. Conceptual theses of methodological model of school processing of proper names contribute to improving the level of high school students’ school literary education. The results of pedagogical experiment point to the positive dynamic.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Івашкевич Е.З. 
Розвиток у старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу "Світова література"): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Е.З. Івашкевич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Визначено діалогічні якості пізнавальної діяльності особистості: толерантність по відношенню до інших, навіть протилежних точок зору; здатність обгрунтовувати свою позицію; здатність до співпраці з партнерами по спілкуванню в процесі розв'язання завдань; здатність аналізувати свої судження, порівнювати їх з точкою зору партнера по спілкуванню; здатність до творчого розв'язання проблемних завдань. Доведено, що педагогічний вплив вчителя на старшокласників сприяє діалогічному наповненню мотиваційної, змістової, операційної сторін пізнавальної діяльності через заохочення суб'єкт-об'єктної взаємодії партнерів по спілкуванню, постановку творчих завдань і проблемних ситуацій; стимулювання пізнавальної активності учнів у процесі організації навчальних дискусій. З'ясовано характеристики пізнавальної ситуації, які активізують мислення особистості та розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності: проблемність, що спричинюється неоднозначністю умов творчого завдання і, таким чином, активізує мислиннєву діяльність учня; когнітивний дисонанс, який виникає у разі виникнення проблеми, розв'язати яку за допомогою вже існуючого засобу-стереотипу неможливо. Визначено основні засоби змістових, дискретних, інтелектуально-рефлексивних, особистісно-рефлексивних впливів на розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності старшокласників. Визначено психолого-педагогічні умови ровитку в старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності: активізація завдяки відповідним педагогічним впливам вчителя мислення школярів, вдосконалення їх мислительних операцій, розвиток критичного ставлення до своєї точки зору, думок інших учнів та вчителя, здатності розуміти висловлювання партнерів по спілкуванню, обгрунтовувати власні судження, вносити нові ідеї та пропозиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.202 + Ч421.252.6 + Ш5(0) р2
Шифр НБУВ: РА321438

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Ігнатенко С.О. 
Підготовка майбутніх учителів фізичного виховання до формування моральних якостей молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.О. Ігнатенко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 21 с. — укp.

Визначено суть і компонентну структуру готовності майбутніх учителів фізичного виховання до формування моральних якостей молодших школярів. Наведено визначення понять "мораль", "моральна вихованість", "моральні якості", "професійно-моральна культура вчителів". Визначено критерії, показники, якісні характеристики рівнів зазначеної готовності. Розроблено модель підготовки майбутніх учителів фізичного виховання до формування моральних якостей цих школярів та визначено педагогічні умови її реалізації. Розроблено й експериментально апробовано методику діагностики рівнів сформованості даної готовності. Розроблено й апробовано спецкурс "Основи формування моральних якостей молодших школярів засобами фізичної культури".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р31(4УКР) + Ч51 р31(4УКР) + Ч51 р31(4УКР)
Шифр НБУВ: РА349433

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Ілійчук Л.В. 
Організаційно-педагогічні засади природоохоронної діяльності учнів молодших класів на західноукраїнських землях (1919 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Ілійчук ; Прикарп. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Визначено сутність поняття "природоохоронна діяльність", виокремлено й охарактеризовано її структурні компоненти. Проаналізовано стан освітньої практики західного регіону досліджуваної доби у сфері підготовки учнів молодшого шкільного віку до природоохоронної діяльності. Визначено зміст, форми та методи організації практичної діяльності молодших школярів у галузі охорони природи на західноукраїнських землях в урочний та позаурочний час. Проаналізовано матеріали тогочасних підручників (букварі та читанки) та дитячі періодичні видання. Показано вплив творів художньої літератури на стимулювання природоохоронної діяльності школярів. Охарактеризовано сучасний стан практичної діяльності у галузі охорони довкілля, що здійснюється учнями початкової школи. Обгрунтовано перспективи творчого використання історичного позитивного досвіду організації природоохоронної діяльності учнів молодших класів на західноукраїнських землях у міжвоєнний період в сучасній загальноосвітній школі першого ступеня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)61 + Ч421.352.27 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА353104

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Ільїна О. О. 
Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до виховання культури гендерних відносин у молодших школярів / О. О. Ільїна. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації визначено суть і структурні компоненти готовності майбутніх учителів початкових класів до виховання культури гендерних відносин у молодших школярів (мотиваційний, когнітивний, поведінковий, особистісний). Теоретично обґрунтовано структурно-функціональну модель формування готовності майбутніх учителів початкових класів до виховання культури гендерних відносин у молодших школярів, яка складається з концептуально-цільового, змістовного, організаційного, методичного, контрольно-оцінного, результативного блоків. Визначені педагогічні умови її формування; уточнено критерії, показники, рівні сформованості готовності майбутніх учителів початкових класів до виховання культури гендерних відносин у молодших школярів. Результати експерименту підтверджують дієвість педагогічних умов формування готовності майбутніх учителів початкових класів до виховання культури гендерних відносин у молодших школярів.^UThe dissertation devoted to the research of the problem of forming the readi-ness of future primary school teachers to educate the culture of gender relations at elementary school pupils. It were based on the analysis of the concepts: "gender", "gender culture", the concept of "culture of gender relations" defined as a set of knowledge, forms of thinking, ways of activity and based on the ac-cumulated gender role values of gender culture. The components of primary school age gender were specified. The structural-functional model of formation readiness of future primary school teachers for education the culture of gender relations among junior schoolchildren is theoretically substantiated. The struc-tural-functional model consists of conceptual-target, meaningful, organization-al, methodical, control-evaluation, effective blocks. Pedagogical conditions for forming readiness of future primary school teachers to educate a culture of gen-der relations at primary school (formation of gender competence of future pri-mary school teachers on the basis of integration of teaching content and gender education; providing preparation for the development and use of gender peda-gogical games in the educational process of primary school on the basis of sub-ject-object-subject approach). In order to determine the formation readiness of future primary school teachers to educate a culture of gender relations at ele-mentary school pupils, the system of criteria and indicators were clarified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Ільяна В. М. 
Корекція дислексій в учнів молодших класів спеціальних шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / В. М. Ільяна ; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено алгоритм визначення диференційованих механізмів порушень читання, який базується на аналізі дислексичних помилок з урахуванням багатоланкової структури даного виду мовленнєвої діяльності, структури дефекту за тяжких порушень усного мовленнєвого розвитку, а також інтегративної діяльності аналізаторних систем. Визначено найпоширеніші типи помилок, які притаманні рецептивній продукції школярів і встановлено їх механізми. Репрезентовано поетапну систему корекційного впливу, яку розроблено з урахуванням виявлених механізмів порушень, а також компенсаторних можливостей, які дозволяють використовувати обхідні шляхи навчання на довільному рівні організації діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.926
Шифр НБУВ: РА371180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Іонова О.М. 
Науково-педагогічні основи навчально-виховного процесу в сучасній школі за ідеями вальдорфської педагогіки: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.М. Іонова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 35 с. — укp.

Досліджено джерела та модифікації ідей вальдорфської (Штайнер-)педагогіки у різних країнах світу, процеси становлення вальдорфського міжнародного культурно-освітнього руху, здобутки і негативні явища у вальдорфській школі. Проаналізовано та обгрунтовано теоретико-методологічні засади Штайнер-педагогіки як системи соціофілософських і загальнопедагогічних принципів, які безпосередньо стосуються змісту освіти, форм і методів проведення педагогічного процесу, професійної діяльності вчителя, функціонування школи. Науково обгрунтовано основні компоненти (мотиваційно-ціннісний, змістовно-підготовчий, процесуальний, аналітико-результативний) системно-організаційної діяльності щодо реалізації ідей вальдорфської педагогіки в навчально-виховному процесі сучасної вітчизняної школи. Проаналізовано експериментальні результати використання адаптованих до системи освіти України вальдорфських підходів під час навчання молодших школярів, які свідчать про ефективність організації проведення цілісного педагогічного процесу відповідно до дидактичних вимог Штайнер-педагогіки. Обгрунтовано творчо-конструктивні висновки з проблеми системного підходу до засвоєння передового досвіду вальдорфської педагогіки як одного з напрямів гуманізації, гуманітаризації освіти, здійснення особистісно-орієнтованого навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)6-2
Шифр НБУВ: РА310729 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Ісаєва О.О. 
Теорія і технологія розвитку читацької діяльності старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / О.О. Ісаєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 40 с. — укp.

Конкретизовано специфіку та найважливіші закономірності формування читацьких інтересів старшокласників. Розроблено структурну модель технології розвитку читацької культури школярів у взаємодії її освітньо-змістового, практичного та ціннісного аспектів. Визначено оптимальні методи, прийоми та види навчальної діяльності, що сприяють розвитку читацької компетенції учнів. Обгрунтовано доцільність використання інноваційних підходів у процесі вивчення зарубіжної літератури в школі, зокрема новітніх комп'ютерних технологій та Інтернету, інтерактивних видів і форм роботи, пошукової діяльності учнів. Встановлено критерії сформованості читацьких умінь і навичок учнів. Розроблено та експериментально апробовано технологію розвитку читацької діяльності страшокласників. Встановлено позитивний вплив запропонованої методики на підвищення продуктивності літературної освіти учнів, формування їх естетичного досвіду, розвитку вміння самостійного аналізу й інтерпретації прочитаного та корекції власних поглядів у процесі повторного аналізу художнього твору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р2 + Ш5(0) р2
Шифр НБУВ: РА334103

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Ісаєнко О.С. 
Агресія в системі комунікації "мати - дитина" як фактор соціальної дезадаптованості молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.С. Ісаєнко ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Одержано нові дані про структуру та динаміку агресивної комунікації у парі "мати - дитина". Досліджено феномени невербальної комунікації матері й дитини, в яких описано особливості інтервенції матері в простір дитини під час навчання. Визначено залежність показників соціальної дезадаптованості молодшого школяра від проявів агресії в комунікації матері та дитини. Визначено складний характер залежності, за якої соціальна дезадаптованість школяра пов'язана з високим і низьким рівнем агресії у парі "мати - дитина". Проаналізовано конструктивні аспекти агресії, емпірично обгрунтовано дезадаптивну роль дефіцитарної агресії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю956-994-06-734 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА351588

Рубрики:

      
18.

Абдель Разек Бассам Х. О. 
Оцінка фізичного стану учнів молодших класів (7 - 12 років) чоловічих шкіл Палестини: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Абдель Разек Бассам Х. О. ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі обгрунтування оцінки фізичного стану учнів молодших класів чоловічих шкіл Палестини. Розглянуто питання розробки системи оцінки рівня фізичного стану дітей молодшого шкільного віку як критерію оцінки ефективності педагогічного процесу фізичного виховання. Отримано нові дані про рівень основних складових фізичного стану учнів молодших класів країни: антропометричних показників фізичного розвитку, фізичної підготовленості та працездатності, функціональних показників. Визначено, що фізична підготовленість і працездатність дітей Палестини нижча за українських однолітків та поступається європейським стандартам. На підставі отриманих даних розроблено адаптовану систему оцінки фізичного стану палестинських школярів віком 7 - 12 років. Ефективність розробленої системи оцінки фізичного стану палестинських школярів науково обгрунтовано завдяки педагогічному експерименту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ч424(5ПАК)731
Шифр НБУВ: РА308942 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Абунада Абдельхай Юсеф 
Гігієнічні аспекти корекції функціонального стану організму підлітків, що страждають на хронічні соматичні захворювання: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / Абунада Абдельхай Юсеф ; Ін-т медицини пр. АМН України. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Встановлено, що наявність хронічної соматичної патології суттєво впливає на процеси формування та розвитку психофізіологічних функцій та особливостей особистості організму дівчат і юнаків, зумовлює необхідність розробки та наукового обгрунтування заходів психогігієнічної корекції функціональних можливостей та адаптаційних ресурсів учнів. Запроваджено розроблений науково-обгрунтований ефективний комплекс заходів психогігієнічної корекції функціонального стану організму підлітків, що страждають на дані захворювання, провідними компонентами якого є корекція основних режимних елементів добової діяльності учнів, урахування віково-статевих тенденцій процесів формування психофізіологічних функцій та особливостей особистості дівчат та юнаків з хронічною патологією за природних умов, оптимізація процесів психічної, психофізіологічної адаптації школярів до умов типової для них діяльності, оптимізація оптимального рухового режиму, використання різноманітних засобів сімейної, групової та індивідуальної психокорекції функціонального стану, а також застосування традиційних і нетрадиційних форм і методів фізичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34
Шифр НБУВ: РА314279 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Авдіянц Г.Г. 
Формування духовних потреб молодших школярів у сім'ї: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Г.Г. Авдіянц ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Визначено теоретико-педагогічні засади формування духовних потреб молодших школярів, проаналізовано процес сімейного виховання, розкрито сутність та зміст понять "духовність", "духовні потреби", досліджено стан духовного розвитку особистості в сучасній сім'ї. Розроблено й апробовано технологію педагогічного забезпечення процесу формування духовних потреб молодшого школяра. Результатами експериментальної роботи доведено ефективність моделі спільної педагогічної діяльності, взаємодії вчителів та батьків у розв'язанні даної проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352
Шифр НБУВ: РА314389 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського