Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (27)Реферативна база даних (301)Книжкові видання та компакт-диски (401)Журнали та продовжувані видання (22)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч111.16$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 28
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шевченко М. І. 
Особливості традиційної побутової культури українців (друга половина XIX - початок XX століття): автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / М. І. Шевченко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Шляхом системного аналізу архівних, документальних джерел, етнографічних, культурологічних, мистецтвознавчих наукових праць проаналізовано стан досліджуваної проблеми. Вперше системно розглянуто традиційно-побутову культуру українців у взаємодії з довкіллям. Проведено порівняльний аналіз окремих елементів традиційно-побутових культур українців, росіян і білорусів. Проаналізовано демонологічні уявлення східнослов'янських народів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.161.3 + Т3(4УКР)5-7
Шифр НБУВ: РА385388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Троєльнікова Л.О. 
Художньо-освітній простір як культуротворчий чинник розвитку українського суспільства у ХХ ст.: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / Л.О. Троєльнікова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2009. — 40 с. — укp.

До наукового обігу введено поняття "художньо-освітній простір". Розглянуто культуру України в аспекті функціонування та розвитку художньо-освітнього простору як невід'ємного чинника існування нації. Досліджено внутрішню логіку та динаміку культурно-освітнього процесу на окремих історичних етапах розвитку культури. Висвітлено генезу художньо-освітнього простору як національного модусу у традиційній культурі українців (міфотворення, фольклор, традиції, народні свята, обряди). Виявлено місце та роль творчої особистості у процесах функціонування художньо-освітнього простору та найголовніші фактори такої взаємодії (гуманізація, діалог, креативність). Виокремлено основні художньо-естетичні (ціннісні) витоки та параметри сучасного художньо-освітнього процесу в Україні. Розроблено методологічні засади нового підходу до аналізу світових і вітчизняних концепцій і тенденцій художньої освіти. Наведено характеристику художньо-освітнього простору сучасної України як обумовленого розмаїттям національного та світового досвіду в контексті проблеми Схід - Захід (висвітлено освітні практики України - від витоків до сучасності, а також Японії, Китаю, Канади, США, Німеччини). Наведено рекомендації щодо реалізації політики держави у галузі збереження культурної спадщини (шляхи та форми репрезентації національних культурно-освітніх практик). Визначено перспективи трансформації художньо-освітнього простору України у перші десятиліття XXI ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю8,1 + Щ31 р(4УКР) + Щ313(0)6 + Ч111.161.2 +
Шифр НБУВ: РА363475

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Стовпець О. В. 
Протиріччя глобалізації в національній культурі: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.03 / О. В. Стовпець ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Виявлено, що глобальної культури як цілісного гомогенного утворення на сьогодні не існує. Здійснено реінтерпретацію глобалістики в гносеологічному аспекті на підставі аналізу її історико-філософських ментальних прототипів, виділено культурно-історичні типи глобалізації. Вдосконалено осмислення суті та характеру змін. Визначено сучасну роль глобалізації в процесі соціокультурної трансформації суспільства, виявлено інституційні протиріччя глобалізації в національній культурі. Уточнено соціальні наслідки глобалізації для національної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671 + Ч111.16
Шифр НБУВ: РА373554 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Сидор М. Б. 
Галицька придорожня каплиця другої половини XIX - XX століть: культурологічний аспект: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / М. Б. Сидор ; ДВНЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника". — Івано-Франківськ, 2011. — 19 с. — укp.

Поглиблено відомості щодо суті та значення каплиці з висвітленням її розвитку в історії християнства. Виявлено передумови становлення та розвитку придорожніх каплиць на галицьких теренах, висвітлено основні історичні етапи їх еволюції. Удосконалено їх типологію з виведенням нових типів і типологічних груп. Галицька придорожня каплице розглянута як архітектурно-мистецьке утворення з розмаїттям його компонентів та етнорегіональними особливостями їх рішень. Визначено чинники, які зумовлювали формотворення й оздоблення досліджуваних каплиць. Розкрито засоби їх емоційно-художньої виразності, прояви ознак мистецьких стилів у їх формах та образах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ117.166(4УКР-9ГАЛ) + Э370.9(4УКР-9ГАЛ)-505 + Ч111.161.2
Шифр НБУВ: РА381535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Римар А.П. 
Українські гроші як атрибут соціокультурної самоідентифікації національної держави: автореф. дис... канд. культурології: 26.00.01 / А.П. Римар ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто українські гроші як цілісний історико-культурологічний чинник у контексті державотворчих процесів. Здійснено аналіз наукових праць джерельної бази з досліджуваної проблеми, визначено роль культурної традиції в появі грошей у період раннього державного структурування на українських землях і синкретичність процесів подальшого соціокультурного розвитку в контексті формування національного грошово-монетного господарства. Узагальнено основні теоретичні підходи до осмислення феномену українських грошей як цілісного соціокультурного явища у процесі національного державоутворення. Реконструйовано спадковість історико-культурних традицій у підходах до вибору ідеології та змісту сучасних грошей. Акцентовано увагу на ролі та культурно-мистецькому значенні сучасної української валюти для репрезентації нашої країни на світовому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т221(4УКР) + Ч111.161.2 +
Шифр НБУВ: РА367287

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Радзієвський В. О. 
Народна фітокультура в ритуальності Київської Русі: автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / В. О. Радзієвський ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито значення народної фітокультури в ритуалах Київської Русі. Визначено ступінь наукової розробки теми на підставі аналізу джерел та історіографії, запропоновано дефініцію та розкрито значення поняття "фітокультура". Виокремлено головні напрямки вивчення фітокультури, її основні елементи, які відображені в травознавстві, фітохарчуванні та календарній ритуальності давньоруської народності, окремі види рослин. Зазначено, що фітокультура в Київській Русі розвивалася під впливом ритуальності язичництва та християнства. Проаналізовано травознавство та фітохарчування, з'ясовано роль рослин у святах календарного циклу в контексті фітокультури, що сприяє глибшому вивченню духовних цінностей, які сповідували східні слов'яни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)414-7 + Ч111.161.2 + Т594.25
Шифр НБУВ: РА375888 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Полушина-Брояко Е.І. 
Становлення інституцій побутової культури в контексті постмодерних культурних практик: автореф. дис... канд. культурології: 26.00.01 / Е.І. Полушина-Брояко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Проаналізовано літературу з питань традиційного побуту українців, а також сучасні дослідження з туризму, готельно-ресторанного бізнесу, новітніх мистецьких практик, зокрема, моди та дизайну. Розглянуто механізми входження у побут реклами, мас-медіа, новітніх інновацій постмодерної культури. Зазначено, що поняття "побутова культура" у контексті дослідженої проблеми використано синонімічно поняттю "культура побуту" та розглянуто як культуру кінцевого споживання вироблених у соціумі товарів і послуг. Відзначено, що туризм як новітня форма побутової культури генетично пов'язаний з мандрівництвом, прочанством та, меншою мірою, подорожами. За постмодерної доби рекреація часто набуває форми саме туристичної подорожі. Певне місце у сучасній побутовій культурі посідає мода, яку можна розглядати як своєрідний феномен культури споживання. Вона взаємопов'язана з дизайном, який у постмодерній культурі також є невід'ємною частиною побутової культури, проте як результати діяльності, спрямованої на створення предметного середовища повсякденного побуту людини. Зроблено висновок, що побутова культура історично мінлива у аспекті номенклатури товарів, які можуть відігравати роль предметного середовища побуту, а також у аспекті послуг. Наприкінці XX ст., яке часто визначають як добу постмодерну, побутова культура значно розширюється за рахунок нових складових і змін їх суті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.161.33 + Т3(4УКР)6-7 +
Шифр НБУВ: РА364869

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Насонова К.Ю. 
Феномен авторства в західноєвропейській художній культурі XX століття: автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / К.Ю. Насонова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано феномен авторства в західноєвропейській художній культурі. Досліджено розвиток теоретичних знань з цієї проблеми та виявлено передумови створення постмодерністської теорії авторства. Визначено основні етапи трансформації авторської функції як складової герменевтичного трикутника "автор - текст - читач" у філософській герменевтиці. Досліджено процеси трансформації проблеми суб'єкта, що призвели до появи сучасних концепцій "смерті суб'єкта" та "смерті автора." Визначено формотворчу та впорядковуючу функції імені й особи автора в культурі. Досліджено особливості функціонування механізмів культурної трансляції у разі передачі "псевдоавторських" смислів художнього твору, за допомогою яких об'єктивні творчі внески втрачають унікальність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.161.3
Шифр НБУВ: РА374870 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Мізрахі М.В. 
Гра як атрибут постмодерних комунікацій: автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / М.В. Мізрахі ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано основні елементи дослідження культури посмодерну в контексті проекту постмодернізму. Висвітлено поворот постмодерністської рефлексії до проблем мови та комунікації. Розглянуто роль феномену гри в постмодерні. Встановлено, що гра в постмодернізмі стала одночасно важливим інструментом філософської рефлексії й об'єктом дослідження. Виявлено теоретико-методологічні підстави для культурологічного дослідження постмодерних комунікацій, розглянуто теорії комунікативної раціональності та комунікативної дії, що є найбільш продуктивними. Досліджено специфічні особливості комунікативних процесів на прикладах різних видів перформативних, художніх і віртуальних комунікацій. Розглянуто сучасні медіакомунікації й їх прояви, як телебачення та телевізійна реклама, що є прикладом реалізації у потсмодерних комунікаціях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.161.3
Шифр НБУВ: РА372006 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Лебедєв В.О. 
Архетипові образи Сходу в масовій культурі Заходу: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / В.О. Лебедєв ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 17 с. — укp.

Досліджено й описано образний фонд сучасної масової культури Заходу, розглянуто механізми його функціонування та розвитку. Здійснено культурологічно-філософський аналіз образів, що були запозичені з традиційних культур Сходу та найбільш широко використовувались у творах масової культури (кінофільмах, відео- та комп'ютерних іграх, масовій літературі). З'ясовано, що на формування даних образів суттєво впливнула концепцію Ф.Ніцше про надлюдину. Встановлено, що вибір певних образів значною мірою обумовлений закономірностями колективного несвідомого. Показано особливості відображення архетипових образів Сходу у масовій свідомості Заходу. Проаналізовано таку важливу складову частину індустрії масової культури як відеоігри. Зроблено висновок, що внаслідок широкого запозичення певних елементів інших культур західною культурою зміни її базових інститутів не відбувається.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.2 + Ю6*671*321 + Ч111.16 +
Шифр НБУВ: РА348867

Рубрики:

      
11.

Косяк В.А. 
Людина та її тілесність у різних формах культури: досвід філософської інтеграції: Автореф. дис... канд. д-ра філософ. наук: 09.00.04 / В.А. Косяк ; Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2006. — 36 с. — укp.

Досліджено людську тілесність у різних формах культури, розглянуто взаємовідносини тілесного та духовного начал у їх взаємних, людською свідомістю історично сконструйованих зближеннях і віддаленнях у декількох гуманітарних епістемах. Встановлено, що епістеми тілесності пов'язані з самопізнанням людини у міфології, магії та містиці, антропології, релігії, софійності, естетиці, соціології, культурології й інших "полях пізнання". Концептуалізацію тілесності відтворено за допомогою її поліепістемного аналізу, плюральності методологічних підстав, інтеграції наукового, позанаукового та філософського знання, що розширює можливості цілісного розуміння людини. Особливу увагу приділено вивченню діалектики тілесного й духовного та протистояння їх дуалізму й синкретизму. "Людину тілесну" проаналізовано у парадигмі психотілесної єдності, що передбачає підвищення тілесного ("зарядженого" духовним). З'ясовано, що на початку XXI ст. дана парадигма стала пріоритетною в синтезі знань про людину, оскільки витісняє дихотомні уявлення про неї, під впливом яких усе ще знаходяться сфера буденних уявлень та деякі теоретичні концепції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.26 + Ч111.161.2 +
Шифр НБУВ: РА348015

Рубрики:

      
12.

Колосок Т.С. 
Соціокультурна ідентичність в умовах европейської інтеграції (на прикладі україно-чеських культурних зв'язків): автореф. дис... канд. культурології: 26.00.01 / Т.С. Колосок ; Нац. музич. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено культурологічну типологію україно-чеської міжкультурної взаємодії у XX - початок XXI ст. Проведено аналіз джерельної бази дослідження, уточнено ряд понять ("комунікація", "взаємодія", "спілкування"," діалог", "Інший", "Чужий"). Розкрито особливості конституювання міжкультурної взаємодії в контексті сучасних соціокультурних процесів. Розроблено культурно-історичну типологію становлення україно-чеської культурної взаємодії у XX ст.- початок XXI ст. на прикладі діяльності української діаспори в Чеській Республіці як чинника збереження соціокультурної ідентичності українців. З'ясовано особливості сучасного стану взаємодії української і чеської культур. Спрогнозовано перспективи діалогу української та чеської культур в контексті європейських інтеграційних процесів і запропоновано шляхи його оптимізації. Вперше до вітчизняного наукового обігу впроваджено нові джерела та праці чеських дослідників української діаспори в міжвоєнний період Л. Бєлошевської, М. Бубенікової, В. Вебера, Л. Гарбулової, Б. Зілинського, З. Сладека, С. Тейхманової та інших._

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.16 +
Шифр НБУВ: РА364642

Рубрики:

      
13.

Коломієць А.М. 
Теоретичні та методичні основи формування інформаційної культури майбутнього вчителя початкових класів: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / А.М. Коломієць ; АПН України. Ін-т пед. освіти і освіти дорос. — К., 2008. — 42 с. — укp.

З'ясовано, що новими функціями, які має виконувати освіта в інформаційному суспільстві, є створення умов для неперервної самоосвіти, забезпечення доступу до світових інформаційних ресурсів, розвиток навичок творчої інформаційної діяльності. Обгрунтовано основні концептуальні положення щодо підготовки педагогічних кадрів на теперішньому етапі бурхливого розвитку інформаційного суспільства, що стосуються готовності вчителя до самостійної інформаційної діяльності, неперервної освіти, комп'ютеризації навчального процесу та впровадження інноваційних педагогічних технологій. Досліджено особливості формування професійної культури майбутнього вчителя початкових класів у навчальному процесі вищого навчального закладу (необхідність інтеграції знань, врахування психолого-вікових особливостей учнів, володіння комп'ютерно-ігровою культурою та підвищення рівня культури розумової праці). Доведено, що сформованість інформаційної культури (ІК) має бути головною метою професійної підготовки вчителя під час вивчення всіх навчальних дисциплін. З використанням синергичного підходу розкрито суть інформаційної культури як відкритої системи й інформаційної діяльності як системотвірного чинника зазначеної культури. Розроблено теоретичну модель її формування у майбутнього вчителя початкових класів. Розглянуто структуру ІК, що є підсистемою професійної, компонентами якої визначено культуру розумової праці, комунікативну культуру, комп'ютерну грамотність й інформаційну компетентність. Запропоновоно технологію й етапи формування ІК студентів. Розроблено систему критеріїв, показників і рівнів її сформованості. Показано динаміку розвитку ІК особистості, експериментально перевірено науково-методичну систему її формування у майбутнього вчителя початкових класів. Доведено ефективність експериментальної методики даного формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.421ф + Ч111.161.3 +
Шифр НБУВ: РА357308

Рубрики:

      
14.

Колбіна Т. В. 
Теоретико-методологічні та технологічні засади формування міжкультурної комунікації студентів вищих навчальних закладів економічного профілю: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Т. В. Колбіна ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 36 с. — укp.

Розроблено та верифіковано концепцію цілісного педагогічного процесу формування міжкультурної комунікації (МКК) студентів. Розроблено й обгрунтовано модель формування МКК, яка забезпечує єдність теоретичної та практичної підготовки майбутнього фахівця до професійної діяльності. Спроектовано відповідну педагогічну систему. Розроблено та науково обгрунтовано й експериментально перевірено в педагогічній практиці особистісно орієнтовану технологію формування МКК, упроваджено систему дидактичних засобів управління навчальною діяльністю студентів-економістів. Визначено критерії та рівні сформованості МКК. Доведено їх позитивну динаміку як результат застосування даної технології. Одержано експериментальні дані, які доводять, що позитивні зміни у студентів забезпечуються завдяки врахуванню основних векторів багатовимірного педагогічного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.16
Шифр НБУВ: РА371232 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Колінько 
Соціально- філософський аналіз концепцій кризи культури Е.Дюркгейма та П.Сорокіна: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / Марина Вадимівна Колінько ; Інститут філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671*18:с5 + Ч111.16
Шифр НБУВ: РА311812

Рубрики:

      
16.

Колінько М.В. 
Соціально-філософський аналіз концепцій кризи культури Е.Дюркгейма та П.Сорокіна: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / М.В. Колінько ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено феномен кризи культури. За допомогою соціально-філософського аналізу концепцій кризи культури Е.Дюркгейма та П.Сорокіна розкрито поняття кризи культури як закономірного стану культурної трансформації, який характеризує перехід культури у нову якість. Однією з основних причин кризи культури визначено "культурне відставання", коли елементи духовної культури не встигають пристосуватися до інтенсивних змін матеріальних умов культурного існування. Доведено, що результатом є процес руйнування цілісності культури, який отримав назву "аномія". Відзначено, що одним з вирішальних чинників подолання особистістю наслідків кризових ситуацій культурного буття стають нові форми соціальної солідарності особистостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671*18:с5 + Ч111.16
Шифр НБУВ: РА311812 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Кокоріна К. Г. 
Синтетичність як особливість культури перехідного періоду: автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / К. Г. Кокоріна ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І. Вернадського. — Сімф., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано, що одним з найважливіших факторів культури перехідного періоду є феномен синтетичності. Розкрито зміст поняття "синтетичність", сутністю якого є використання засобів з різних сфер для розв'язання проблем, поставлених новим етапом розвитку культури. Встановлено, що синтетичність тісно пов'язана з творчістю. Проаналізовано різноманіття синтетичних тенденцій у творчості представників мистецтва межі ХІХ - ХХ ст. Зазначено, що М. Чюрльоніс переніс у живопис характерні риси своєї музичної творчості. Досліджено, що синтетичність творів М. Чюрльоніса виявляє себе в музичній лінії, що проектується на площині, у співвідношенні явищ ритму й їх різноманітті. Встановлено, що синтетичні початки втілилися в творах А. Гауді-і-Корнета у сполученні традицій та новаторства, історичних стилів і напрямів, видів мистецтва, закономірностей існування природних форм і художніх принципів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.16
Шифр НБУВ: РА371987 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Клименко А. О. 
Формування інформаційної культури майбутніх педагогів у навчальній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / А. О. Клименко ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено стан наукової розробки проблеми інформаційної культури в педагогічній теорії та практиці. Встановлено педагогічну сутність поняття "інформаційна культура педагога". Виокремлено й охарактеризовано критерії та показники рівня її сформованості. Визначено та проаналізовано специфіку її формування у майбутніх педагогів. Теоретично обгрунтовано, розроблено й експериментально апробовано технологію формування інформаційної культури вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.253 + Ч111.161.3
Шифр НБУВ: РА376015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Йосипенко С.Л. 
Духовна культура України ХVII - першої половини ХVIII століть (історико-філософський аналіз): автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.05 / С.Л. Йосипенко ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2009. — 28 с. — укp.

Проведено історико-філософське дослідження духовної культури України XVII - першої половиини XVIII ст. як цілісного історико-культурного феномену, вираженого в ідеях, що її структурують та забезпечують її цілісність. На підставі аналізу концептів, які дозволяють розкрити суть української ранньомодерної духовної культури - конфесіалізації, бароко, раннього просвітництва, а також теолого-політичних і політичних теорій, розуміння історії та історичного часу, статусу знання в житті людини та суспільства у творах українських церковних інтелектуалів XVII - першої половини XVIII ст. Визначено інтелектуальний статус української ранньомодерної філософської думки. Розкрито її роль в ураїнській ранньомодерній історії та культурі та місце у загальноєвропейському контексті. Доведено, що в цей період в Україні, як інших країнах Європи відбуваються процеси, корелятивні модернізації на її ранніх етапах, зокрема, показано, що релігійно-політичні перетворення цього періоду призводять до появи прошарку церковних інтелектуалів, у творах яких висвітлено інтелектуальні інструменти, узгоджене та свідоме задіяння яких має стати основою європейського модерну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)44/46 + Ч111.161.2 +
Шифр НБУВ: РА363692

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Дячук В.П. 
Комунікативна культура прямого телевізійного ефіру: автореф. дис... канд. культурології: 26.00.01 / В.П. Дячук ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Висвітлено особливості комунікативної культури прямого телевізійного ефіру як специфічної форми інтерактивної реальності у контексті осмислення феномену прямого телефіру, в якому формуються реалії безпосереднього зв'язку з аудиторією, висвітлено хаактеристики екранної естетики. Розкрито онтологічний аспект комунікативної культури як способу спілкування, інформаційної взаємодії. Увагу приділено проблемі самоактуалізації людини, творчої самореалізації у просторі можливих комунікацій, що актуально у контексті розгортання політтехнологічних реалій і формування комунікативних мегаспільнот. Досліджено український досвід прямого ефіру як комунікативної технології, визначено проблему співіснування та взаємодії суб'єктів теледискурсу як форми самореалізації людини - суб'єкту комунікації, де реципієнт відіграє роль не пасивного спостерігача, він є співучасником діалогу екранного дійства. Розглянуто телебачення (ТБ) як цілісну естетичну систему як процес естетичної діяльності. Художній вимір телепростору грунтується на художній образності, створеній за допомогою репродукції видів мистецтва, призначених для телепоказу (показу оперних, балетних спектаклів, симфонічних концертів, авторських телепередач). Розглянуто особливості комунікативної та діалогової культури учасників прямого телефіру (ведучого й аудиторії) на українському ТБ. Розглянуто шлях "побудови" телемостів на радянському й українському ТБ. За умов масового мовлення популярною є комунікація, адресована мегааудиторії, роль інформаційного впливу на об'єкт зростає. З використанням монологічних і діалогічних форм спілкування телекомунікатори сприяють активізації процесу діалогу, ідентифікації глядацьких позицій у визначенні та рішенні багатьох проблем. Прямий ефір визначено як засаду телереальності, за цього засоби ТБ індустрії характеризуються в модусі комунікативних, культурологічних, естетичних, мистецьких ознак. Охарактеризовано зображувальні основи телепоетики як інтерактивної технології. Ідентичність суб'єктів ТБ дискурсу, що є своєрідною поліфонією у контексті прямого ефіру, вивчено як діалог і полілог. Визначено роль і місце технопопуляцій цифрового відео у процесі відтворення екранного образу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.161.3 + Ч632.10 +
Шифр НБУВ: РА366637

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського