Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (38)Реферативна база даних (3645)Книжкові видання та компакт-диски (3597)Журнали та продовжувані видання (241)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 493
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єрмакова Т.С. 
Проблема формування здорового способу життя старшокласників у вітчизняній педагогіці (друга половина XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т.С. Єрмакова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито витоки ідеї формування здорового способу життя (ЗСЖ) школярів у світовій педагогічній думці. Обгрунтовано етапи (1950 -1960-ті рр. - етап постановки питань формування ЗСК школярів як педагогічної проблеми, 1970 - 1980-ті рр. - етап інтенсивного розвитку науково-методичних засад формування ЗСЖ старшокласників, 1990-ті рр. - етап розвитку уявлень про формування ЗСЖ учнів як системи, заснованої на гуманістичних засадах) та виявлено провідні тенденції розвитку проблеми формування ЗСЖ старшокласників у вітчизняній педагогіці досліджуваного періоду. Узагальнено досвід (напрями, форми, методи, засоби) формування ЗСЖ старшокласників у другій половині XX ст. та визначено перспективи його використання в сучасній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63/64 + Ч421.354.5
Шифр НБУВ: РА374901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Єршова Л.М. 
Розвиток жіночої освіти на Волині (кінець ХVІІІ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Єршова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан розвитку жіночої освіти на Волині у науково-педагогічній, історичній та соціально-психологічній літературі. Виявлено історичні та соціально-культурні передумови формування системи жіночої освіти у регіоні. Визначено етапи її становлення та основні тенденції розвитку. Охарактеризовано роль Міністерства народної освіти та відомства православного віросповідання у розвитку загальноосвітньої жіночої школи. Розглянуто специфіку організації професійної та позашкільної освіти волинських жінок. Досліджено основні напрямки їх освітньо-виховної та культурної діяльності. Наведено класифікацію існуючих у губернії освітніх інституцій для жінок. Розкрито особливості законодавчого забезпечення та фінансування жіночої освіти, матеріально-технічного та науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу основних освітніх закладів для жінок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)5 + Ч34(4УКР)42
Шифр НБУВ: РА320439 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Єрьоменко О.А. 
Теорія та практика демократизації відносин "учитель - учень" (на матеріалах середніх закладів освіти України другої половини ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Єрьоменко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Систематизовано теоретичні здобутки видатних представників вітчизняної педагогічної думки другої половини XX ст. з проблеми демократизації взаємостосунків учитель - учень та їх реалізації у тогочасній шкільній практиці. Визначено витоки становлення ідеї демократизації даних відносин у зарубіжній педагогічній думці та тенденції її розвитку. Висвітлено розвиток проблеми демократизації взаємостосунків між учителями та учнями в історії педагогічної думки України. Визначено особливості цих стосунків у зазначений період. Розглянуто досягнення та безпосередній внесок найбільш видатних особистостей. Висвітлено напрями творчого осмислення та використання у практиці сучасної школи педагогічних здобутків з дослідженої проблеми видатних вітчизняних педагогів другої половини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ч34(4УКР)01 + Ч33(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА361626

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Єфремов С.В. 
Професійна спрямованість науково-дослідної роботи студентів у вищих навчальних закладах України у другій половині XX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / С.В. Єфремов ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 23 с. — укp.

Визначено передумови організації професійно спрямованої науково-дослідної роботи (НДР) студентів у ВНЗ. Обгрунтовано етапи розвитку цієї роботи та визначено період (1950-ті - перша половина 1970-х рр. - етап поглиблення провідної ролі професійної спрямованості в НДР студентів, друга половина 1970-х - 1980-ті рр. - етап посилення інтеграції НДР студентів з навчальним процесом у ВНЗ, науковими установами та виробництвом, 1990-ті р. - етап зміни змісту НДР студентів відповідно до нових політичних і соціально-економічних умов розвитку незалежної України). Узагальнено практичний досвід організації професійно спрямованої НДР сдудентів у другій половині XX ст. Означено перспективи творчого використання педагогічно цінних надбань в організації професійно спрямованої НДР студентів у ВНЗ України за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.268 + Ч33(4УКР)63/64
Шифр НБУВ: РА374900 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Іваніків Н.М. 
Принцип краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (20 - 30-ті роки XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Іваніків ; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. — Дрогобич, 2009. — 20 с. — укp.

Системно узагальнено суть принципу краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (1920 - 1930-ті рр.). Уточнено дефініцію "принцип краєзнавства" у педагогічній науці. Обгрунтовано тенденції та етапи реалізації краєзнавчого принципу у комплексних навчальних програмах, підручниках і посібниках для початкових шкіл України дослідженого періоду. Розкрито аспект використання даного принципу у позакласній роботі з молодшими школярами зазначеного періоду. Визначено перспективи його застосування у навчальному процесі загальноосвітньої школи I ступеня на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА366899

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Іванко А.Б. 
Освітня діяльність та педагогічна спадщина І.Г.Ткаченка (1919 - 1994 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.Б. Іванко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення історико-педагогічної літератури й архівних матеріалів проаналізовано становлення І.Г.Ткаченка як педагога та науковця за конкретних історичних умов. Здійснено періодизацію його діяльності. Досліджено педагогічну систему І.Г.Ткаченка в органічному взаємозв'язку з педагогікою В.О.Сухомлинського. Розкрито суть його новаторських педагогічних ідей, гуманістичні засади навчання та виховання. З'ясовано внесок вченого-педагога у створення власної оригінальної моделі управління сільською школою, її стратегічне завдання він вбачав у вихованні високоосвіченого, всебічно розвиненого молодого покоління, здатного у своїй практичній діяльності ефективно використовувати новітні досягнення науково-технічного прогресу. Узагальнено досвід роботи І.Г.Ткаченка в організації навчально-виховного процесу, багатоаспектну діяльність у сфері підвищення кваліфікації управлінських кадрів загальноосвітніх шкіл. Розкрито значення діяльності для розвитку педагогічної думки в Україні та висвітлено досвід використання педагогічних ідей і досвіду І.Г.Ткаченка у практиці роботи сучасних закладів освіти Кіровоградщини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Ткаченко, І.Г. + Ч33(4УКР)6-8 Ткаченко, І.Г.
Шифр НБУВ: РА345966

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Івах 
Проблеми українського шкільництва у жіночому русі Галичини (80-ті роки XIX 30-ті роки ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Світлана Михайлівна Івах ; Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)52 + Ч33(4УКР3)62 + Ф75(4УКР331)
Шифр НБУВ: РА352388

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Ігнатенко Н.В. 
Розумовий розвиток учнів у загальноосвітних закладах Східної Галичини (1900 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Ігнатенко ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано історичні передумови, традиції, форми та методи розвитку розумової активності учнів у процесі вивчення предметів загальноосвітнього циклу в школах Східної Галичини. Всебічно досліджено недостаньо відомі аспекти процесу розумового розвитку учнів під час вивчення ними історії, визначено місце та роль розумової діяльності в загальній системі навчання та виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)6 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА316386 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Ілійчук Л.В. 
Організаційно-педагогічні засади природоохоронної діяльності учнів молодших класів на західноукраїнських землях (1919 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Ілійчук ; Прикарп. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Визначено сутність поняття "природоохоронна діяльність", виокремлено й охарактеризовано її структурні компоненти. Проаналізовано стан освітньої практики західного регіону досліджуваної доби у сфері підготовки учнів молодшого шкільного віку до природоохоронної діяльності. Визначено зміст, форми та методи організації практичної діяльності молодших школярів у галузі охорони природи на західноукраїнських землях в урочний та позаурочний час. Проаналізовано матеріали тогочасних підручників (букварі та читанки) та дитячі періодичні видання. Показано вплив творів художньої літератури на стимулювання природоохоронної діяльності школярів. Охарактеризовано сучасний стан практичної діяльності у галузі охорони довкілля, що здійснюється учнями початкової школи. Обгрунтовано перспективи творчого використання історичного позитивного досвіду організації природоохоронної діяльності учнів молодших класів на західноукраїнських землях у міжвоєнний період в сучасній загальноосвітній школі першого ступеня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)61 + Ч421.352.27 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА353104

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Ільченко А.М. 
Ідеї раннього розвитку і вільного виховання дітей з обмеженими розумовими можливостями у педагогічній спадщині М.Монтессорі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / А.М. Ільченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано становлення особистості М.Монтессорі як педагога-гуманіста освіти дітей з порушенням інтеллекту, визначено основні етапи її науково-педагогічної діяльності. Розглянуто проблему раннього розвитку та вільного виховання дітей, досліджену М.Монтессорі, виявлено психолого-педагогічні умови розв'язання даної проблеми. Розкрито суть і зміст педагогічної діяльності італійського науковця, визначено її внесок в організацію допомоги дітям з порушеннями психофізичного розвитку. Описано та теоретично обгрунтовано перспективні шляхи творчого використання педагогічного досвіду М.Монтессорі у практиці сучасної спеціальної школи. На підставі аналізу наукової спадщини М.Монтессорі зазначено, що його педагогічні погляди не втратили своєї актуальності за теперішнього часу. Педагогічна система М.Монтессорі є перспективною для організації інтегрованої (інклюзивної) освіти дітей з порушеннями психофізичного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ІТА)-8 Монтессорі, М. + Ч435.2/3 +
Шифр НБУВ: РА348692

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Ільченко О.Ю. 
Виховання дітей-безпритульників на Полтавщині в 20-30-і рр. ХХ ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Ю. Ільченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 21 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз і систематизовано провідні ідеї виховання дітей-безпритульників. Вивчено та узагальнено досвід виховної роботи колонії ім. В.Короленка та колонії ім.М.Горького, а також державних структур - Ради захисту дітей, комісій допомоги дітям та таких громадських організацій як "Ліга порятунку дітей", "Друзі дітей". Проаналізовано особливості виховання безпритульних дітей у даний період. Охарактеризовано основні етапи виховного процесу: I етап (друга половина 1918 р. - літо 1921 р.) - первинної допомоги "дітям війни" та всім нужденним дітям та підліткам, II етап (літо 1921 р. - кінець 1923 р.) - становлення профілактичної та виховної роботи серед "дітей голоду", III етап (початок 1924 р. - перша половина 1929 р.) - перевиховання "дітей непу", виховання "пролетарської дитини", IV етап (друга половина 1929 р. - 1939 р.) - загальної освіти та професійної орієнтації "дітей голодомору" та "дітей репресій". Визначено напрями виховання соціально не захищених дітей та підлітків (пріоритетні - трудове, суспільно-політичне, атеїстичне, патріотичне, а також розумове, моральне, естетичне, фізичне виховання). Встановлено провідні тенденції виховання дітей-безпритульників, зокрема, спрямованість на виховання людини нового соціалістичного типу, ідеологізації та політизації змісту освітньо-виховної роботи, розвитку дитячого самоврядування. Обгрунтовано можливості розвитку прогресивних тенденцій виховної роботи з дітьми-безпритульниками досліджуваного періоду. Розроблено елективні спецкурси, а також науково-методичні рекомендації для педагогів і соціальних працівників з питань ліквідації явища безпритульності за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)463 + Ч33(4УКР4)6 +
Шифр НБУВ: РА343298

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Іонова О.М. 
Науково-педагогічні основи навчально-виховного процесу в сучасній школі за ідеями вальдорфської педагогіки: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.М. Іонова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 35 с. — укp.

Досліджено джерела та модифікації ідей вальдорфської (Штайнер-)педагогіки у різних країнах світу, процеси становлення вальдорфського міжнародного культурно-освітнього руху, здобутки і негативні явища у вальдорфській школі. Проаналізовано та обгрунтовано теоретико-методологічні засади Штайнер-педагогіки як системи соціофілософських і загальнопедагогічних принципів, які безпосередньо стосуються змісту освіти, форм і методів проведення педагогічного процесу, професійної діяльності вчителя, функціонування школи. Науково обгрунтовано основні компоненти (мотиваційно-ціннісний, змістовно-підготовчий, процесуальний, аналітико-результативний) системно-організаційної діяльності щодо реалізації ідей вальдорфської педагогіки в навчально-виховному процесі сучасної вітчизняної школи. Проаналізовано експериментальні результати використання адаптованих до системи освіти України вальдорфських підходів під час навчання молодших школярів, які свідчать про ефективність організації проведення цілісного педагогічного процесу відповідно до дидактичних вимог Штайнер-педагогіки. Обгрунтовано творчо-конструктивні висновки з проблеми системного підходу до засвоєння передового досвіду вальдорфської педагогіки як одного з напрямів гуманізації, гуманітаризації освіти, здійснення особистісно-орієнтованого навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)6-2
Шифр НБУВ: РА310729 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Абібуллаєва Д.І. 
Формування і розвиток державної системи народної освіти кримських татар (1870 - 1920 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Д.І. Абібуллаєва ; НАН України. Ін-т сходознав. ім. А.Кримського. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Здійснено спробу комплексно дослідити становлення й розвиток державної системи народної освіти кримських татар у другій половині XIX - на початку XX ст. Систематизовано історіографічні дані, а також визначено етапи й проблематику висвітлення історії кримськотатарської народної освіти XIX - XX ст. у роботах дослідників історії імперської Росії, радянського періоду та сучасної України. Виявлено, систематизовано й оброблено нові факти й дані в українських і російських архівосховищах, до наукового обігу введено факти, матеріали й документи Державного архіву Автономної Республіки Крим (м.Сімферополь), Державного архіву Одеської області (м.Одеса), Російського державного історичного архіву (м.Санкт-Петербург). Вивчено процес виникнення й розвитку Сімферопольської татарської вчительської школи (СТВШ). Комплексно показано роль викладацького складу й почесних опікунів СТВШ у навчанні й вихованні національних педагогічних кадрів для російсько-татарських міністерських училищ (РТМУ), розглянуто основні навчальні посібники, а також стан бібліотечного фонду СТВШ у різні роки. Висвітлено законодавчу базу виникнення й розвитку РТМУ та навчання кримських татар російської мови. Під час її реалізації дітям-мусульманам значною мірою полегшувався доступ у загальноросійські навчальні заклади. Досліджено педагогічну діяльність учительського корпусу у навчанні й вихованні учнів у РТМУ. Систематизовано навчальні програми, предмети навчання й підручники даного навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР7) + Ч34(4УКР)45 + Т3(4УКР-6КРМ)5-7 +
Шифр НБУВ: РА339870

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Абібуллаєва Е.Е. 
Дидактична система Ісмаїла Гаспринського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Е.Е. Абібуллаєва ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше проведено комплексне дослідження дидактичної системи І.Гаспринського, визначено її методологію, структуру, зміст та основні складові. Зроблено транслітерацію з арабської графіки на кирилицю педагогічного твору І.Гаспринського "Міллій мектеб дестесі" ("Народна школа", 1910). На основі ретроспективного аналізу уточнено основні тенденції та динаміку розвитку дидактичних поглядів просвітителя, зроблено науково-педагогічну оцінку розроблених ним основних вимог до створення навчально-методичної літератури. Висвітлено погляди І.Гаспринського щодо підготовки національних педагогічних кадрів і розвиток жіночої освіти, визначено актуальність дидактичних ідей кримського просвітителя та встановлено можливості впровадження його педагогічної спадщини у теорію та практику національної системи освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР7)5-8Гаспринський,І +
Шифр НБУВ: РА331796

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Аблятипов А.С. 
Становлення й розвиток інтернатних закладів освіти в Криму (1920 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.С. Аблятипов ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито історичні та соціально-педагогічні передумови виникнення інтернатних закладів освіти в Криму, розглянуто організаційно-педагогічні проблеми, визначено етапи їх становлення та розвитку в досліджуваний період. Надано характеристику основних типів інтернатних закладів освіти (дитячих будинків, шкіл-інтернатів). Проаналізовано зміст, особливості організації навчально-виховного процесу, основні напрямки лікувально-реабілітаційної роботи й соціального захисту дітей. Визначено тенденції та перспективи розвитку інтернатних закладів різних типів за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР7)6 + Ч424(4УКР)714.4 +
Шифр НБУВ: РА326422

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Авескулова І. В. 
Просвітницько-педагогічна діяльність в Україні Імператорського Російського музичного товариства (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Авескулова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито теоретичні питання й узагальнено форми просвітницько-педагогічної діяльності Імператорського Російського музичного товариства в Україні (друга половина XIX - початок XX ст.), проаналізовано ступінь наукової розробки даної теми, визначено передумови відкриття відділень Імператорського Російського музичного товариства в містах України (історико-географічні, соціально-економічні, освітні, культурні, просвітницькі). Обгрунтовано етапи та зміст просвітницько-педагогічної діяльності товариства: перший - 60-70-і роки XIX ст., другий - 80-90 роки XIX ст., третій - початок XIX ст. - 1917 рік. Висівтлено форми просвітницько-педагогічної діяльності товариства за суб'єктами діяльності (учнівські, викладацькі, мішані, варіативні). Розглянуто перспективні шляхи творчого використання досвіду діяльності ІРМТ (популяризація вітчизняної музики, виховання духовної культури молоді на кращих взірцях світового мистецтва, ознайомлення молоді з життєвим досвідом і творчим шляхом провідних діячів культури й мистецтва, активізація меценатства, упровадження предметів, що викладалися в навчальних закладах при ІРМТ, у сучасну систему музичної освіти). Розроблено спецкурс "Музична освіта в Україні".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Щ313(4УКР=РОС)5 л5
Шифр НБУВ: РА377321 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Авраменко В.І. 
Розвиток навчальної термінологічної лексики у процесі розбудови української системи освіти (кінець XIX - початок 1930-х рр. XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.І. Авраменко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Науково проаналізовано генезу навчальної термінологічної лексики в процесі розбудови української системи освіти (наприкінці XIX - на початку 1930-х рр.). Розкрито провідні етапи розвитку навчальної термінолексики (кінця XIX - початку XX ст., 1917 - 1920 р., 1920 - 1933 рр.) та виявлено основні тенденції розвитку навчальної термінологічної лексики в освітньому процесі зазначеного періоду. Висвітлено особливості становлення української термінолексики предметів гуманітарного та природничо-математичного циклів. Визначено роль і значення єдиної уніфікованої термінології у прогресивному поступі національної освіти, зроблено висновки про можливість використання набутого досвіду в практиці вітчизняної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч30 в3 + Ш141.4-34:Ч30 +
Шифр НБУВ: РА327774

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Агапов Ю. Ю. 
Становлення і розвиток приватної освіти на Волині (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Ю. Ю. Агапов ; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. — Житомир, 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше в історико-педагогічній науці комплексно розглянуто й висвітлено роль і місце приватної освіти, як в житті волинського суспільства, так і в системі народної освіти на Волині у другій половині XIX - на початку XX століття. Обгрунтовано провідні тенденції та чинники, що визначали розвиток приватної освіти на Волині в даний період. Наведено авторське тлумачення понять "приватна освіта" та "приватний навчальний заклад" у контексті означених історичних і територіальних меж, що дозволило розкрити специфіку та сутність досліджуваного феномену. Подальшого розвитку набули змістові й організаційні характеристики діяльності приватних навчальних закладів і домашньої форми освіти у визначений період. У науковий обіг введено нові та маловідомі документи, що розширюють межі сучасних знань про приватну освіту другої половини XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)5/6 + Ч34(4УКР3)70
Шифр НБУВ: РА384906 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Агафонова Н.В. 
Становлення національної системи освіти в Україні: 1917-1920 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.В. Агафонова ; Одес. держ. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 1998. — 16 с. — укp.

Предметом дослідження є система освіти, її концептуальне вирішення і неоднозначний (у контексті революційних подій) процес практичного втілення. Розглянуто пропозиції щодо реформування освітньої галузі, ініційовані всіма урядовими структурами, що змагались за владу в Україні упродовж 1917-1920 рр. Було відтворено в історичній послідовності процес становлення національної системи освіти в Україні у 1917-1920 рр. Розкрито методологічні аспекти вибору і історичну обумовленість пропагованих в означений період перспектив розвитку освітньої галузі. Визначено рівень узгодженості ініційованих різними владами реформ освітньої системи з реальним економічним і політичним статусом, потенціалом України, конкурентоспроможність системи освіти на світовому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Адаменко О.В. 
Розвиток педагогічної науки в Україні в другій половині ХХ ст. (1950 - 2000 рр.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.В. Адаменко ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2006. — 44 с. — укp.

З застосуванням оригінальної технології поєднання кількісних і якісних методів аналізу першоджерел здійснено дослідження процесів розвитку головних педагогічних теорій як складових вітчизняної педагогіки другої половини XX ст. Систематизовано публікації та дисертації українських науковців з питань дидактики, виховання та управління загальноосвітньою школою другої половини XX ст. Обгрунтовано алгоритм формування репрезентативної вибірки першоджерел в історико-педагогічному дослідженні. Визначено об'єктивні кількісні та якісні характеристики створеного українськими науковцями у другій половині XX ст. педагогічного знання, простежено динаміку змін інтересу науковців й освітян-практиків до різних педагогічних проблем в означений період. Висвітлено внесок провідних українських науковців другої половини XX ст. у розвиток дидактики, теорії виховання та теорії управління загальноосвітньою школою. З урахуванням сучасних методичних положень визначено особливості та періодизацію розвитку основних педагогічних теорій в Україні у досліджуваний період. Визначено прогностичні тенденції розвитку вітчизняної педагогіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА344690

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського