Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (562)Книжкові видання та компакт-диски (460)Журнали та продовжувані видання (362)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.220$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 61
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Туріщева Л.В. 
Формування у старшокласників способів розв'язування навчально- логічних задач: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.В. Туріщева ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1998. — 16 с. — укp.

Подана характеристика способів розв'язання, теоретичне обгрунтування ефективності способів відповідності і культури розв'язання навчально-логічних задач, розкрито їх вплив на розвиток індивідуальних якостей розумової діяльності старшокласників. Розроблено прийоми формування зазначених способів, експериментально перевірено залежність рівня розвитку індивідуальних властивостей мислення від ступеня сформованості способів відповідності і культури розв'язання навчально-логічних задач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

      
2.

Захарова І.О. 
Формування інтелектуальної культури старшокласників засобами математики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Захарова ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування інтелектуальної культури учнів за допомогою математики, а саме, шляхом раціонального вибору і використання у навчальному процесі методів навчання в залежності від рівня навченості школярів. Обгрунтовано сутність, структуру і критерії сформованості інтелектуальної культури старшокласників. Розроблено й експериментально перевірено технологію формування інтелектуальної культури учнів, яка грунтується на принципах цілеспрямованості, мотиваційної забезпеченості, активізації пізнавальної діяльності учнів, поопераційно-системного формування вмінь, зворотнього зв'язку, та технологію оцінки вихідного рівня інтелектуального розвитку школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + В1р(4УКР)21-36,022

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Федоренко О.І. 
Формування логічних умінь учнів основної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.І. Федоренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням формування логічних умінь учнів основної школи. Розглянуто поняття "логічні уміння", "умовивідні знання", "логічні прийоми", умови їх формування і зв'язок з пізнавальною самостійністю. Обгрунтовано необхідність спеціальної організації навчально-пізнавальної діяльності учнів з допомогою системи пізнавальних задач з логічним навантаженням. Встановлено взаємозв'язок між формуванням логічних умінь учнів і розвитком пізнавальної самостійності, зокрема, із змістовно-операційним її компонентом. Логічні уміння учнів формуються в процесі активної навчально-пізнавальної діяльності в процесі розв'язання системи пізнавальних задач з логічним навантаженням. На оснсві результатів дослідження розроблено методичні рекомендації, які використовуються при проведенні занять з предметів природничого циклу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

      
4.

Дерев'яна Л.Й. 
Формування творчих здібностей учнів у діяльності загальноосвітніх шкіл Галичини (1900 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.00 / Л.Й. Дерев'яна ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2000. — 16 с. — укp.

На основі маловідомих джерел визначено форми та методи формування творчих здібностей учнів, а також розкрито творчі передумови їх розвитку. Досліджено виховний вплив позаурочної діяльності на формування творчих здібностей. Проаналізовано особливості та систему формування творчих здібностей у досліджуваний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч33(4Укр3)
Шифр НБУВ: РА309700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Ігнатенко Н.В. 
Розумовий розвиток учнів у загальноосвітних закладах Східної Галичини (1900 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Ігнатенко ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано історичні передумови, традиції, форми та методи розвитку розумової активності учнів у процесі вивчення предметів загальноосвітнього циклу в школах Східної Галичини. Всебічно досліджено недостаньо відомі аспекти процесу розумового розвитку учнів під час вивчення ними історії, визначено місце та роль розумової діяльності в загальній системі навчання та виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)6 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА316386 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Скориніна О.В. 
Когнітивний стиль як чинник розвитку пам'яті молодшого школяра: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Скориніна ; Центр. ін-т післядипл. пед. освіти АПН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Визначено суть поняття "когнітивний стиль", розглянуто його види. Досліджено вплив когнітивного стилю на ефективність розвитку пам'яті та мнемічної системи в цілому, проаналізовано його як чинник розвитку пам'яті молодшого школяра. Наведено принципи системного підходу, методи системного аналізу у психології, викладено засоби аналізу стосовно особливостей функціонування пам'яті, а також концептуальні положення психічного розвитку. Досліджено розвиток пам'яті молодшого школяра залежно від когнітивного стилю за умов інтенсивного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.512 + Ю983.402.1 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА317795 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Роговик Л.С. 
Психомоторна дія як фактор розумової активності в навчанні дітей п'яти - восьми років: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.С. Роговик ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розроблено функціональну модель психомоторної дії, що дало змогу описати та дослідити феномен психомоторної активності в дітей віком 5 - 8-ми років. Обгрунтовано типологію психомоторної активності дітей на підставі виділення структурних складових психомоторної дії: мислення, почуття, уяви. Виявлено закономірності впливу даної дії на розумову активність дітей даного віку, які проявляються в індивідуалізації способів розв'язання пізнавальних задач зі збереженням цілісності тілесного простору. Визначено зміст процедури дослідження психомоторної активності в дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Розвинуто уявлення про можливість розумової активізації дітей завдяки використанню психомоторних компонентів на початкових етапах навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.51 + Ю983.61 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА326031

Рубрики:

      
8.

Іванюта О.В. 
Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Іванюта ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні підходи щодо вивчення феномену візуального мислення, визначено його роль у загальному психічному розвитку підлітків. Виявлено рівень розвитку продуктивних можливостей їх візуального мислення, міру сформованості його операціональної сфери, охарактеризовано змістові компоненти візуальних образів. Установлено взаємозв'язок рівня розвитку основних показників даного мислення. Визначено напрямок і закономірності його розвитку в підлітковому віці. Розроблено та апробовано методику розвитку візуального мислення підлітків, обгрунтовано доцільність її використання в роботі шкільної психологічної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА325481

Рубрики:

      
9.

Зазимко О.В. 
Психологічні основи ідентифікації технічної обдарованості в юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Зазимко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 23 с. — укp.

Проаналізовано концептуальні підходи до проблеми загальної та технічної обдарованості, а також розкрито особливості застосування психодіагностичних методів у психології обдарованості. Визначено базисні компоненти у структурі даної обдарованості. Висвітлено принципи, на базі яких розроблено валідну процедуру її ідентифікації в юнацькому віці. Відзначено, що ця процедура містить психодіагностичний та тренінговий етапи, дає змогу виявляти актуальний та потенційний рівні обдарованості у юнацьому віці та може слугувати засобом реалізації особистістю своїх потенційних можливостей. Виділено особливості та три рівні прояву технічної обдарованості в юнацькому віці: актуальну технічну обдарованість на стадії становлення з достатньо високим рівнем мотивації досягнень у галузі науки та техніки; потенційну - зумовлену соціальними мотивами до самореалізації у зазначеній галузі, та обдарованість, яка потребує актуалізації мотивів щодо розкриття власних можливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 с27 + Ю984.53 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА327307

Рубрики:

      
10.

Зламанюк Л.М. 
Розвиток образного мислення старшокласників у процесі вивчення природничо-наукових дисциплін: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.М. Зламанюк ; Кривор. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2003. — 21 с.: рис. — укp.

Науково обгрунтовано місце та роль образної діяльності у структурі творчого активного мислення старшокласників, проаналізовано теорію та практику розвитку образного мислення учнів старшої школи. Розкрито теоретичні передумови інтенсифікації образного навчання, поглиблення якості чуттєвого сприйняття школярів. Розглянуто передумови образної діяльності старшокласників у процесі вивчення природничо-наукових дисциплін. На підставі результатів дослідження визначено комплекс організаційно-педагогічних умов розвитку образного мислення учнів старшокласників. Проведено експериментальну перевірку теоретичних доробок, здійснено практичну апробацію та впровадження результатів дослідження у навчально-виховний процес загальноосвітніх і вищих навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Б. р(4УКР)21-36 +
Шифр НБУВ: РА322741

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Кривошея Т.М. 
Взаємозв'язок розумової і естетичної діяльності в навчально-виховному процесі школи I ступеня: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.М. Кривошея ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2003. — 22 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано психолого-педагогічні передумови взаємозв'язку розумової та естетичної діяльності, визначено рівні та критерії продуктивності розумової діяльності учнів початкових класів та розгортання їх естетичної реакції у межах розумової діяльності, виділено педагогічні умови та розроблено модель реалізації взаємозв'язку розумової та естетичної діяльності, експериментально перевірено шляхи реалізації даного взаємозв'язку у навчально-виховному процесі школи I ступеня. Описано способи діагностики кореляційної залежності результатів розумової та естетичної діяльності учнів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.355 +
Шифр НБУВ: РА326265

Рубрики:

      
12.

Костюченко О.В. 
Формування сенсорних образів на основі нюхових відчуттів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.В. Костюченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Розглянуто провідні тенденції у вивченні сенсорних процесів у межах когнітивної психології. Розкрито особливості впливу пахощів на людину, зокрема на її психічну діяльність. Розроблено систему аромасеансів, досліджено вплив певної композиції ароматів на працездатність учнів та формування в них позитивних психічних станів. Відзначено відповідні позитивні зміни самопочуття дітей, їх емоційних переживань, оцінок оточуючого середовища, себе та інших під впливом ароматизації. Доведено, що стимуляція чуттєвих форм пізнання у формі інтегрованого сприймання (вербального і чуттєвого) - один із ефективних засобів підвищення рівня розумової працездатності школярів, гармонізації їх емоційного стану, зменшення напруги нервової системи, зникнення стану дискомфорту, налагодження стосунків з оточуючими тощо. Підтверджено ефективність розробленої загальної технології формування в учнів інтегрованого образу. Дослідження аромавпливу на створення інтегрованого образу і творчість дітей виявило підвищення рівня образно-смислового розуміння, довгострокового запам'ятання та відтворення слів, органічність образного відображення слів, знизило такі негативні прояви особистості, як тривожність, невпевненість у собі, відчуття незахищеності та агресивність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.111.14 + Ч421.220.1 +
Шифр НБУВ: РА327290

Рубрики:

      
13.

Мірошник С.І. 
Розвиток творчої діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.І. Мірошник ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 22 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальні дослідження процесу розвитку творчої діяльності учнів IX - XI класів загальноосвітніх навчальних закладів на уроках української літератури. Визначено критерії та рівні сформованості вмінь і навичок творчого навчання у школярів у процесі вивчення біографії письменника, аналізу художнього твору або образу-персонажа, дослідження індивідуального літературного стилю митця та виконання відповідних завдань. Обгрунтовано психолого-педагогічні та методичні умови їх формування. Розроблено та експериментально апробовано методичну систему розвитку творчої діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури. Запропоновано використання методу евристичної бесіди, вирішення проблемних питань та завдань критичного та творчого характеру. Обгрунтовано доцільність застосування наступних етапів розвитку творчої діяльності учнів: формування потреби осмисленного вивчення літератури, усвідомлення учнями поняття творчого становлення особистості як процесу її самозростання у відповідній галузі професійної діяльності, підготовку старшокласників до вивчення предмета за розробленою методичною системою, використання навчальних завдань, спрямованих на повноцінний розвиток творчих умінь і навичок школярів. Встановлено високу ефективність запропонованої навчальної методики, яка значно підвищує продуктивність розумової діяльності учнів, рівень їх знань і сприяє особистісному становленню старшокласників, розвитку їх пізнавальної активності, ініціативності, самостійності, творчих здібностей і можливостей школярів, а також формуванню досвіду творчої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА333705

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Кашкарьова Л.Р. 
Психологічні засади моніторингу навчальних досягнень учнів основної школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.Р. Кашкарьова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Уперше визначено зміст і структурні компоненти поняття "психолого-педагогічний моніторинг навчальних досягнень учнів". Розроблено концепцію системи психолого-педагогічного моніторингу навчальних досягнень учнів основної школи як засобу контролю за процесом їх розумового розвитку. З'ясовано провідні психологічні механізми та умови здійснення психолого-педагогічного моніторингу навчальних досягнень учнів основної школи. Розроблено інтегровану модель рівневого процесу навчання. Поглиблено психологічну суть поняття "навчальні досягнення учня" як результат і основу його подальшого розумового розвитку. Розкрито зміст поняття "потенційні навчальні можливості учнів", виявлено їх структурні компоненти та рівні. Досліджено основні психологічні передумови навчальних досягнень підлітків й основні підходи до проблеми їх визначення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 с1/8 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА337518

Рубрики:

      
15.

Чернега Н.С. 
Розвиток логічного мислення учнів основної школи в процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.С. Чернега ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано педагогічні умови розвитку логічного мислення учнів у процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу. Доведено залежність ефективності розвитку логічного мислення учнів від особливостей організації навчально-пізнавальної діяльності за умов особистісно орієнтованого навчання. Уточнено зміст поняття "логічне мислення", встановлено критерії та рівні його сформованості. Проаналізовано еволюцію тлумачення сутності поняття "мислення" у філософській та психолого-педагогічній літературі на різних історичних етапах суспільного розвитку. Розроблено основні положення особистісно орієнтованого навчання й обгрунтовано доцільність його використання як ефективної умови розвитку логічного мислення учнів. Розроблено й експериментально перевірено комплекс навчальних завдань, спрямованих на оволодіння учнями логічними операціями та логічними уміннями. Доведено доцільність його використання як ефективного засобу розвитку логічного мислення учнів у процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Б.р(4УКР)21-3,022 +
Шифр НБУВ: РА339914

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Лов'янова І.В. 
Формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі вивчення предметів природничого циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / І.В. Лов'янова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Висвітлено історичний аспект формування у старшокласників інтелектуальних умінь як показника готовності особистості до творчої діяльності. Обгрунтовано необхідність структурування складного особистісного утворення - інтелектуального уміння та використання розробленої структури на етапах діагностики, формування та відстеження динаміки змін у процесі засвоєння даних умінь. Доведено, що на підвищення рівня їх сформованості у старшокласників значною мірою впливає дотримання дидактичних умов ефективного формування. Розроблено та запроваджено дидактичну модель формування інтелектуальних умінь у старшокласників, структурування навчальної інформації за допомогою модулів, міжпредметний задачний підхід до навчання природничих дисциплін, факультативний курс "Основи пізнання у навчанні", а також ведення учнями щоденника індивідуальних спостережень за творчим зростом особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Б.р(4УКР)21-3,022 +
Шифр НБУВ: РА341651

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Роговенко М.М. 
Розвиток творчих здібностей учнів 10 - 11 класів у процесі навчання історії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.М. Роговенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано психолого-педагогічну літературу, номативно-правові документи з освіти та навчально-методичний комплекс. Визначено критерії та показники рівня розвитку інтелектуально-логічних, -евристичних та комунікативно-творчих здібностей учнів X - XI класів у процесі навчання історії. Розроблено та експериментально апробовано на уроках новітньої історії України методику розвитку творчих здібностей на засадах модульно-розвивальної системи, яка складається з послідовно застосовуваних навчальних блоків: інформаційно-теоретичного, практичного, контролю знань та блоку презентації творчих завдань. Доведено ефективність застосування даної методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Т.р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА343578

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Теличко Н.В. 
Організація навчання обдарованих молодших школярів у США: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Теличко ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено становлення теоретико-методологічних засад організації навчання обдарованих молодших школярів (ОМШ) США в другій половині ХХ ст. На підставі ретроспективи вивчення інтелекту в психолого-педагогічних дослідженнях учених виявлено провідні соціокультурні чинники розвитку різних типів початкової школи для ефективної реалізації спеціалізованих програм дотично до проявів особливостей дитячої обдарованості. На підставі вивчення літературних джерел з даної проблеми виявлено генезу та сутність тестування як основного методу вивчення обдарованих учнів у початковій школі, запропоновано основні моделі процедури діагностування ОМШ і визначено форми їх організації. На прикладі штату Масачусетс для індувідуального та диференційованого навчання викладено сучасні підходи уряду США до нормативно-правового та фінансового забезпечення навчання ОМШ, досліджено основні шляхи творчого запозичення американського досвіду за умов реформування освітньої галузі в країні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч424(7СПО)4 +
Шифр НБУВ: РА342694

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Гуменюк 
Психологічні особливості антиципації в процесі розв'язання старшокласниками мисленнєвих задач: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Галина Вадимівна Гуменюк ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1-231.0 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА346887

Рубрики:

      
20.

Загурська 
Розвиток самооцінки творчих здібностей у молодшому шкільному віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Інна Станіславівна Загурська ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.1 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА346813

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського