Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (562)Книжкові видання та компакт-диски (460)Журнали та продовжувані видання (362)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.220$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 61
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іванюта О.В. 
Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Іванюта ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні підходи щодо вивчення феномену візуального мислення, визначено його роль у загальному психічному розвитку підлітків. Виявлено рівень розвитку продуктивних можливостей їх візуального мислення, міру сформованості його операціональної сфери, охарактеризовано змістові компоненти візуальних образів. Установлено взаємозв'язок рівня розвитку основних показників даного мислення. Визначено напрямок і закономірності його розвитку в підлітковому віці. Розроблено та апробовано методику розвитку візуального мислення підлітків, обгрунтовано доцільність її використання в роботі шкільної психологічної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА325481

Рубрики:

      
2.

Ігнатенко Н.В. 
Розумовий розвиток учнів у загальноосвітних закладах Східної Галичини (1900 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Ігнатенко ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано історичні передумови, традиції, форми та методи розвитку розумової активності учнів у процесі вивчення предметів загальноосвітнього циклу в школах Східної Галичини. Всебічно досліджено недостаньо відомі аспекти процесу розумового розвитку учнів під час вивчення ними історії, визначено місце та роль розумової діяльності в загальній системі навчання та виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)6 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА316386 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Бєлкіна-Ковальчук О.В. 
Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Бєлкіна-Ковальчук ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2006. — 21 с. — укp.

Розкрито сутність критичного мислення особистості, визначено його основні ознаки, зокрема в учнів початкових класів, висвітлено вікові особливості школярів у контексті формування критичного мислення. Розроблено модель формування критичного мислення молодших школярів, проаналізовано рівні його сформованості в учнів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.221 + Ю983.513.1-4 +
Шифр НБУВ: РА341680

Рубрики:

      
4.

Бєльчева Т.Ф. 
Формування готовності майбутніх учителів до складання та розв'язування навчально-пізнавальних завдань у початковій школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.Ф. Бєльчева ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан розробки проблеми формування готовності майбутніх учителів до складання та розв'язування навчально-пізнавальних завдань (НПЗ) у початковій школі у науково-педагогічній та медичній літературі. Визначено, теоретично обгрунтовано суть і структуру даної готовності, її критерії та рівні сформованості, а також методи та форми професійної підготовки. Обгрунтовано та розроблено модель відповідної підготовки майбутніх учителів, яка дозволяє з'ясувати взаємозв'язки компонентів даної системи, умов і принципів професійної педагогічної підготовки. Впровадження даної моделі передбачає використання різних форм і методів роботи викладачів психолого-педагогічних дисциплін і методистів педагогічної практики. Доведено ефективність розробленої моделі, умов формування дослідженої професійної готовності та впровадження до навчального процесу спецкурсу "Педагогічне керівництво складанням і розв'язуванням навчально-пізнавальних завдань у професійній діяльності вчителя початкових класів" на підставі кількісних і якісних показників формувального експерименту. З використанням методів математичної статистики (Манна - Уітні, Вілкоксона, Пірсона) на підставі кількісного та якісного аналізу обробки результатів, одержаних за формувального експерименту, показано ефективність розробленої структурно-функціональної моделі підготовки майбутнього вчителя до складання та розв'язування НПЗ у початковій школі, зокрема, сформульованих згідно з організаційно-педагогічними умовами формування даної професійної готовності. Визначено позитивну динаміку її генези.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА355476

Рубрики:

      
5.

Біда Д. Д. 
Формування готовності вчителів природничих дисциплін щодо організації навчально-пізнавальної діяльності учнів загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Д. Д. Біда ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто сутність навчально-пізнавальної діяльності й основ її організації вчителем. Обгрунтовано доцільність організації навчально-пізнавальної діяльності учнів засобами комплексного інноваційного педагогічного проекту. Сформульовано педагогічні умови формування готовності вчителів природничих дисциплін щодо організації навчально-пізнавальної діяльності учнів. З'ясовано, що моделювання готовності вчителів містить взаємопов'язані мотиваційний, цільовий, змістовий і діяльнісний компоненти. Запропоновано навчально-методичний комплекс. Експериментально доведено зафіксовану позитивну динаміку та гармонізацію критеріальних показників готовності вчителів природничих дисциплін щодо організації навчально-пізнавальної діяльності учнів за умов комплексного інноваційного педагогічного проекту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч421.220 + Б. р(4УКР)2 р3,022
Шифр НБУВ: РА369732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Бабенко І. Є. 
Соціально-педагогічна підтримка обдарованих дітей у школах США: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. Є. Бабенко ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Розкрито генезу соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у США, структуру, зміст та особливості системи соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у США. Наведено поняття "обдарованість", "обдаровані діти", форми та методи виявлення обдарованих дітей, стратегічні напрями навчання та виховання обдарованих дітей, розглянуто підготовку педагогів до роботи з обдарованими дітьми. У науковий обіг уведено маловідомі матеріали фондів Центру ресурсів інформації у сфері освіти Департаменту Освіти США, що значно розширюють уявлення про історичний розвиток соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у США й її сучасний стан.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч424(7СПО) + Ю983.724 с
Шифр НБУВ: РА380826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Башманівський О.Л. 
Формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі навчання предметів мовно-літературного циклу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.Л. Башманівський ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу. Досліджено історію дидактики щодо формування інтелектуальних умінь, розкрито сутність базових понять. Проведено науковий аналіз змісту предметів мовно-літературного циклу, висвітлено їх вплив на формування інтелектуальних умінь старшокласників. Визначено структуру, ознаки, рівні сформованості, критерії та показники оцінювання, дидактичні умови, створено й апробовано модель і діагностичну методику формування даних умінь у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу. Розроблено факультативний курс "Формування інтелектуальних умінь у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу", експериментально підтверджено його ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ш141.14-912 + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА362937

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Веровська О. Л. 
Підготовка майбутніх учителів гуманітарного профілю до формування оцінних суджень старшокласників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. Л. Веровська ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено суть поняття "оцінне судження", суть і структуру готовності майбутнього вчителя до формування оцінних суджень у старшокласників. Із позицій аксіологічного, компетентісного, особистісно-діяльнісного та герменевтичного підходів науково обгрунтовано технологію підготовки майбутніх учителів гуманітарного профілю до формування оцінних суджень у старшокласників, що передбачає підготовчо-організаційний, змістово-процесуальний, рефлексивно-кореляційний етапи. Експериментально доведено її ефективність, уточнено критерії та показники рівнів визначеної готовності учителів: мотиваційно-ціннісний, змістово-процесуальний, особистісно-оцінний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч421.220 + Ч421.331.3
Шифр НБУВ: РА377260 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Верьовкіна О.Є. 
Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О.Є. Верьовкіна ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Вивчено психологічні чинники та умови ефективного формування мисленнєвої культури підлітків (МКП) на уроках зарубіжної літератури (УЗЛ). Розроблено модель МКП в контексті мотиваційної, когнітивної та соціальної сфер, які складаються зі змістового, операційного, особистісно-смислового компонентів. Описано систему психолого-педагогічних впливів вчителя на учнів на УЗЛ для формування МКП. Визначено психологічні чинники формування МКП, зокрема, підготовка вчителя до організації ефективної суб'єкт-суб'єктної взаємодії підлітків на УЗЛ; підготовка підлітків до адекватного сприймання та розуміння літературних творів для їх інтерпретації та аналізу; позитивна мотивація діяльності учнів, сформованість мотивації досягнення; здатність учнів до соціальної саморегуляції, управління власною діяльністю; оволодіння учнями мисленнєвою діяльністю; їх здатність до реалізації творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють здійсненню успішної творчої діяльності; оволодіння учнями стратегіями ефективної комунікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА372594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Водяна В.О. 
Педагогічні умови розвитку творчої активності підлітків засобами культурно-мистецьких програм: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.О. Водяна ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2009. — 21 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови розвитку творчої активності підлітків засобами культурно-мистецьких програм. Розкрито суть поняття "творча активність". Визначено й обгрунтовано педагогічні умови розвитку творчої активності підлітків, а саме: розробку методики діагностування та критеріїв оцінювання рівнів розвитку творчої актвності підлітків, організацію виховного процесу на основі культурно-мистецьких програм, залучення підлітків до різних видів художньо-творчої діяльності у процесі реалізації даних програм, демократизацію та гуманізацію виховного середовища у діяльності тимчасових колективів, підготовку вчителів (вихователів, керівників, координаторів) до вирішення виховних завдань з розвитку творчої активності підлітків засобами культурно-мистецьких програм. Розроблено функціональну модель розвитку творчої активності підлітка, складовими якої є мета та результат виховання, педагогічні умови, принципи, напрями та засоби культурно-мистецьких програм. Зазначені програми охарактеризовано як засіб розвитку творчої активності підлітків, який базується на духовних надбаннях загальнолюдської культури, акумульованих у творах мистецтва та зразках традиційної народної культури, забезпечує виконання виховних завдань у процесі художньо-творчої діяльності учнів під час проведення тематичних творчих заходів і уроків художньо-естетичного та гуманітарного циклу. Доведено ефективність розроблених педагогічних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.355 + Ю984.51 +
Шифр НБУВ: РА362701

Рубрики:

      
11.

Гайдур М.І. 
Підготовка майбутніх вчителів до організації навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів в умовах інформаційного середовища: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / М.І. Гайдур ; Крим. гуманіт. ун-т. — Ялта, 2010. — 20 с. — укp.

Встановлено, що формування готовності майбутніх педагогів до організації навчально-пізнавальної діяльності учнів початкової школи буде успішним, якщо зумовлюється високим рівнем обізнаності майбутніх педагогів з методиками, сучасними технологіями роботи в початковій школі, забезпечення інформованості майбутнього педагога щодо особистісно-професійного розвитку й оволодіння особистісно значущими засобами цього саморозвитку, поетапним набуттям студентами професійних умінь з організації навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів, підтримкою включення майбутнього вчителя до активної творчої діяльності з перетворення педагогічної дійсності та самого себе.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА371172 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Гевко 
Конструктивно-технологічні задачі як засіб інтелектуального розвитку учнів 5-7 класів на уроках трудового навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ігор Васильович Гевко ; Чернігівський держ. педагогічний ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.351
Шифр НБУВ: РА365569

Рубрики:

      
13.

Громова Н.В. 
Творча самореалізація старшокласників в евристичному навчанні предметів гуманітарного циклу: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.В. Громова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему самореалізації пізнавально-творчого потенціалу старшокласників (ПТПС) в евристичному навчанні під час освоєння дисциплін гуманітарного циклу. Визначено пізнавально-творчі якості старшокласників (ПТЯС) (поглиблена мотивація до самостійної творчості, творча взаємодія суб'єктів навчання, володіння механізмами творчої діяльності, діагностичні уміння для вимірювання й оцінки освітніх продуктів, пізнавально-творча самостійність) як свідчення успіху творчої самореалізації. Доведено, що процес формування і самореалізації ПТЯС забезпечується впровадженням дидактичної моделі, яка охоплює основні компоненти евристичної діяльності: мотиваційно-ціннісний, творчої взаємодії для освоєння теоретичного матеріалу, застосування знань та умінь у самостійному створенні учнями значимих освітніх продуктів, їх діагностики та вдосконалення. Зазначено, що дані компоненти підтримані комплексом педагогічних умов: ствердження суб'єкт-суб'єктних стосунків, забезпечення тривалого занурення учнів у значиму пізнавально-творчу діяльність, застосування науково обгрунтованого та вичерпного діагностичного інструментарію. Доведено ефективність дидактичної моделі самореалізації ПТПС у контексті евристичного освоєння предметів гуманітарного циклу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ч421.220 + С.в6
Шифр НБУВ: РА370645 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Гуменюк 
Психологічні особливості антиципації в процесі розв'язання старшокласниками мисленнєвих задач: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Галина Вадимівна Гуменюк ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1-231.0 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА346887

Рубрики:

      
15.

Демченко В. В. 
Підготовка педагогічних кадрів в обласних інститутах післядипломної освіти до роботи з обдарованими школярами: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / В. В. Демченко ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено проблеми, пов'язані з можливістю та необхідністю запровадження спеціалізованої підготовки педагогічних кадрів щодо роботи з обдарованими школярами в обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти. Обгрунтовано й експериментально перевірено зміст та організаційні форми підготовки педагогічних кадрів щодо роботи з обдарованими школярами. Запропоновано методику діагностики готовності педагогів щодо навчання та виховання обдарованих школярів, яка дозволяє одержати інтегровану оцінку стану готовності, виявити проблеми та труднощі у роботі з даною категорією учнів. Експериментально підтверджено доцільність спеціальної підготовки педагогічних кадрів щодо роботи з обдарованими школярами в закладах післядипломної педагогічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)783 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА371009 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Дерев'яна Л.Й. 
Формування творчих здібностей учнів у діяльності загальноосвітніх шкіл Галичини (1900 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.00 / Л.Й. Дерев'яна ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2000. — 16 с. — укp.

На основі маловідомих джерел визначено форми та методи формування творчих здібностей учнів, а також розкрито творчі передумови їх розвитку. Досліджено виховний вплив позаурочної діяльності на формування творчих здібностей. Проаналізовано особливості та систему формування творчих здібностей у досліджуваний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч33(4Укр3)
Шифр НБУВ: РА309700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Журба О. В. 
Організація пізнавальної діяльності учнів у процесі навчання етики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. В. Журба ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено аналіз розробленості проблеми у теорії та практиці навчання етики у вітчизняній та зарубіжній школі. Доведено, що ефективність пізнавальної діяльності можливо покращити шляхом поетапної її організації відповідно щодо психологічних закономірностей процесу навчального пізнання, спрямованої на максимально активну позицію учня як суб'єкта навчання. Визначено, що це обумовлює широке впровадження різних моделей активного навчання від проблемного викладу навчального матеріалу вчителем і розв'язання проблемних завдань щодо інтерактивної діяльності учнів. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено дану методику навчання етики у V - VI класах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю7 р20 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА373432 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Загурська 
Розвиток самооцінки творчих здібностей у молодшому шкільному віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Інна Станіславівна Загурська ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.1 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА346813

Рубрики:

      
19.

Зазимко О.В. 
Психологічні основи ідентифікації технічної обдарованості в юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Зазимко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 23 с. — укp.

Проаналізовано концептуальні підходи до проблеми загальної та технічної обдарованості, а також розкрито особливості застосування психодіагностичних методів у психології обдарованості. Визначено базисні компоненти у структурі даної обдарованості. Висвітлено принципи, на базі яких розроблено валідну процедуру її ідентифікації в юнацькому віці. Відзначено, що ця процедура містить психодіагностичний та тренінговий етапи, дає змогу виявляти актуальний та потенційний рівні обдарованості у юнацьому віці та може слугувати засобом реалізації особистістю своїх потенційних можливостей. Виділено особливості та три рівні прояву технічної обдарованості в юнацькому віці: актуальну технічну обдарованість на стадії становлення з достатньо високим рівнем мотивації досягнень у галузі науки та техніки; потенційну - зумовлену соціальними мотивами до самореалізації у зазначеній галузі, та обдарованість, яка потребує актуалізації мотивів щодо розкриття власних можливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 с27 + Ю984.53 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА327307

Рубрики:

      
20.

Захарова І.О. 
Формування інтелектуальної культури старшокласників засобами математики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Захарова ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування інтелектуальної культури учнів за допомогою математики, а саме, шляхом раціонального вибору і використання у навчальному процесі методів навчання в залежності від рівня навченості школярів. Обгрунтовано сутність, структуру і критерії сформованості інтелектуальної культури старшокласників. Розроблено й експериментально перевірено технологію формування інтелектуальної культури учнів, яка грунтується на принципах цілеспрямованості, мотиваційної забезпеченості, активізації пізнавальної діяльності учнів, поопераційно-системного формування вмінь, зворотнього зв'язку, та технологію оцінки вихідного рівня інтелектуального розвитку школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + В1р(4УКР)21-36,022

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського