Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (1221)Книжкові видання та компакт-диски (1255)Журнали та продовжувані видання (323)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч424$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 138
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Божук Л.В. 
Шкільництво українського зарубіжжя: традиції та сучасний досвід: автореф. дис... канд. іст. наук: 09.00.12 / Л.В. Божук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Вперше комплексно досліджено шкільництво українського зарубіжжя як цілісний взаємозв'язаний процес - складову української педагогіки, важливий чинник збереження української національної ідентичності. Доведено, що процес розвитку українського шкільництва за кордоном тісно пов'язаний з історією української еміграції, а рівень розвитку української освіти в зарубіжжі залежав від впливовості українців у творенні власної деражви. Визначено особливості становлення шкільництва в країнах поселення українських громад. Розглянуто форми вияву української освіти в зарубіжжі: курси грамоти, середні школи, рідні школи, дитячі садки, курси українознавства, суботні (недільні) школи українознавства, пункти вивчення української мови. Проаналізовано правову базу сучасної української держави й узагальнено практику її реалізації у сфері освіти українського зарубіжжя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(9=УКР)6-7 + Ч424(4/8=УК) +
Шифр НБУВ: РА362928

Рубрики:

      
2.

Бричок С.Б. 
Церковнопарафіяльні школи в системі початкової освіти на Волині (друга половина ХІХ - 20-ті рр. ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Б. Бричок ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2005. — 19 с. — укp.

Здійснено цілісний аналіз діяльності церковнопарафіяльних шкіл у системі початкової освіти Волинської губернії, виявлено їх навчально-виховні засади й особливості, розкрито передумови, чинники становлення й основні тенденції розвитку. Розкрито суть і зміст кадрового та науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу зазначених шкіл у другій половині XIX - на початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч424(4УКР)713 +
Шифр НБУВ: РА338714

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Скрипник С. В. 
Формування ціннісного ставлення до природи в учнів старших класів сільської загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / С. В. Скрипник ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано дану проблему у психолого-педагогічному контексті. Розглянуто сутність понять "цінність", "ціннісне ставлення". Обгрунтовано модель формування ціннісного ставлення до природи у старшокласників сільської школи. Визначено, що метою моделі є зміна ставлення до природи у контексті духовності за умови відновлення цілісності сприйняття, наслідком чого є зміна ставлення до навколишнього світу. Обгрунтовано удосконалення змісту форм і методів формування ціннісного ставлення до природи у старшокласників сільської загальноосвітньої школи. Розроблено та експериментально апробовано особистісно-орієнтовані методики формування ціннісного ставлення до природи та програми засідань екологічного клубу "Екологія + Я". Розкрито зв'язки та взаємозалежності між компонентами моделі та етапами соціалізації особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.331.3 + Ч424(4УКР)714.8
Шифр НБУВ: РА369791 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Мельничук В.П. 
Формування техніко-конструкторських знань і вмінь учнів сільської школи в позаурочний час: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.П. Мельничук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано методику формування в учнів сільської загальноосвітньої середньої школи техніко-конструкторських знань і вмінь у процесі допрофесійної підготовки. Вперше визначено сутність і структуру поняття "позаурочна робота з трудового навчання в сільській школі". Обгрунтовано особливості організації та змісту техніко-конструкторської діяльності учнів сільської школи у позаурочний час. Відібрано та кваліфіковано активні форми, методи та засоби, спрямовані на розвиток техніко-конструкторських знань і вмінь учнів. Удосконалено зміст техніко-конструкторської діяльності для різних вікових груп школярів. Визначено критерії відбору та рівні сформованості техніко-конструкторських знань і вмінь учнів. Обгрунтовано ефективні педагогічні умови формування системи техніко-конструкторських знань і вмінь учнівського колективу сільської школи. Доведено, що формування системи техніко-конструкторських знань і вмінь у позаурочний час сприяє ефективному засвоєнню природничо-математичних і технічних дисциплін, розвитку творчої активності та загальнотрудових і загальнотехнічних вмінь і навичок учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ч424(4УКР)714.8 +
Шифр НБУВ: РА336202

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Кисільова В.П. 
Формування творчої особистості учня профільного ліцею у процесі навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.П. Кисільова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Досліджено особливості організації навчально-виховної роботи у профільному природничо-науковому ліцеї та висвітлено її вплив на формування творчої особистості учня. На підставі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито сутність поняття "готовність ліцеїста до організації та проведення науково-дослідницької діяльності", визначено його зміст, рівні, критерії та показники. Теоретично обгрунтовано зміст ліцейної освіти, орієнтований на специфіку академічного рівня навчання, що знайшло відображення у відповідній структурі робочого навчального плану ліцею. Здійснено відбір форм і методів навчання, які направляють діяльність ліцеїстів на процесуальні аспекти змісту освіти з одночасним формуванням у них особистісної та соціальної спрямованості на професію дослідника в галузі природничих наук. Експериментальним шляхом встановлено наявний рівень творчих можливостей учнів природничо-наукового ліцею. Експериментально доведено результативність впливу системи роботи педагогічного колективу щодо формування творчої особистості ліцеїста на рівень готовності його до організації та проведення науково-дослідницької діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5 + Б.р(4УКР)7-3
Шифр НБУВ: РА315955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Коміссаров В.О. 
Формування соціально-культурного простору середнього навчально-виховного закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.О. Коміссаров ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Здійснено науково-парадигмальне та методологічне обгрунтування перспектив розвитку соціально-культурних аспектів у сфері національної освіти. Запропоновано програму дослідно-експериментальної роботи "Школа здібностей", охарактеризовано змістові компоненти та відповідні новаційні методичні засоби експериментальної школи. Проаналізовано динаміку зростання загальної культури та психолого-педагогічної грамотності учителів-дослідників, а також розумового та особистісного розвитку учнів. Зазначено, що керування соціально-культурним простором загальноосвітнього навчального закладу полягає у науковому обгрунтуванні, структурованому виділенні та досвідному моделюванні низки системних інноваційних умов, яких поетапно, упродовж шести років наукового пошуку, введено відповідно цілям і завданням програми дослідно-експериментальної роботи. Наведено програмово-методичні засоби (граф-схеми навчальних курсів, культурно-змістові матриці, наукові проекти навчальних модулів, освітні сценарії, міні-підручники, освітні програми самореалізації), які сприяють налагодженню розвивальної взаємодії вчителя та учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.9 +
Шифр НБУВ: РА328268

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Ковальчук Ю.В. 
Формування системи економічних понять у старшокласників сільської загальноосвітньої школи у процесі технологічної підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ю.В. Ковальчук ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено технологічну підготовку старшокласників на базі узагальнення тенденцій розвитку сучасного аграрного виробництва. Обгрунтовано зміст і структуру системи економічних понять, якими мають оволодіти випускники сільських ЗНЗ. Обгрунтовано інноваційну методику поетапного формування системи економічних понять у старшокласників та організаційно-педагогічні умови впровадження курсу "Основи економіки й організації аграрного виробництва" в системі технологічної підготовки старшокласників. Визначено показники та рівні сформованості системи економічних понять (початковий, середній, достатній і високий). Конкретизовано зміст і форми позаурочної навчально-трудової діяльності старшокласників економічного характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч424(4УКР)714.8 + У.р2(4УКР)
Шифр НБУВ: РА375658 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Бордюк В.М. 
Формування життєтворчих цінностей старшокласників у навчально-виховному процесі педагогічного ліцею: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.М. Бордюк ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано й експериментально перевірено соціально-педагогічні умови ефективного формування життєтворчих цінностей старшокласників педагогічного ліцею, основними з яких є: діалогічність процесів педагогічної взаємодії учителів і учнів, урахування вікових та індивідуальних особливостей старшокласників, організація діяльності з урахуванням реалізації практики свободи, мотивація творчої активності та професійного самовизначення ліцеїстів, підвищення компетентності педагога у питаннях формування життєтворчих цінностей, забезпечення адекватності виховних впливів навчально-виховного процесу педагогічного ліцею на особистість учня. Визначено, що технологію створення соціально-педагогічних умов формування життєтворчих цінностей старшокласників у навчально-виховному процесі педагогічного ліцею представлено функціональною моделлю, яка включає мету, зміст, принципи, методи, форми, засоби, соціально-педагогічні умови формування життєтворчих цінностей старшокласників педагогічного ліцею. Доведено, що технологічна організація навчально-виховного процесу з урахуванням визначених соціально-педагогічних умов, дала можливість прослідкувати динаміку формування життєтворчих цінностей учнів педагогічного ліцею, а також встановити рівні їх сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5 + Ч421.351.6 + Ю983.723.2 +
Шифр НБУВ: РА367926

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Немченко Н.В. 
Формування екологічного світогляду старшокласників ліцею медико-біологічного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.В. Немченко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "екологічний світогляд старшокласників". Вперше обгрунтовано педагогічні умови та розроблено модель формування екологічного світогляду старшокласників медико-біологічного ліцею. Здійснено екологізацію навчально-виховного процесу медико-біологічного ліцею на основі інтегративного підходу з включенням загальноосвітньої та спеціальної, змістової та методичної складових. Визначено критерії та рівні сформованості екологічного світогляду старшокласників. Удосконалено систему екологічно спрямованої науково-дослідницької та практичної діяльності старшокласників на засадах індивідуального та творчого підходів. Удосконалено технології формування екологічного світогляду старшокласників. Експериментально перевірено ефективність розробленої моделі формування екологічного світогляду старшокласників ліцею медико-біологічного профілю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч424(4УКР)714.6 +
Шифр НБУВ: РА350279

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Нікітіна Н.П. 
Формування громадянської позиції учнів у навчально-виховному процесі педагогічного ліцею: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.П. Нікітіна ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження проблем формування громадянської позиції учнів педагогічних ліцеїв у навчально-виховному процесі, розкрито її сутність, визначено складові, показники їх сформованості, місце в системі цінностей педагогічної діяльності. Обгрунтовано технологію формування громадянської позиції учнів (мотиваційно-цільового, діагностичного, когнітивного, процесуального контрольно-корегуючого компонентів). Розглянуто педагогічні умови організації доцільної педагогічної взаємодії суб'єктів навчально-виховного процесу, урахування реальних умов життєдіяльності освітніх установ, сприяння самоврядуванню в педагогічних ліцеях як школам демократії. Доведено, що технологічна організація навчально-виховного процесу допомогла простежити динаміку формування громадянської позиції учнів від потенційної до реалізованої, а також від ситуативної до інтегративної якості, визначено рівні її сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч424(4УКР)714.5 +
Шифр НБУВ: РА350704

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Турчик І.Х. 
Фізичне виховання і спорт у шкільній освіті Англії: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / І.Х. Турчик ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2005. — 21 с. — укp.

Досліджено сучасний стан фізичного виховання та спорту в шкільній освіті Англії. Проаналізовано зміст і форми викладання предмету "Фізкультурна освіта" в англійських школах. Встановлено базові принципи, провідні тенденції та специфіку його організації. В науковий обіг введено документи, що регламентують процес фізичного виховання. Здійснено узгодження англійських та українських наукових термінів у галузі фізичного виховання та спорту. Розроблено рекомендації щодо можливостей використання зарубіжного досвіду організації викладання фізичного виховання та спорту на сучасному етапі реформування шкільної освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ч424(4ВЕЛ) +
Шифр НБУВ: РА340000

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Лебідь І. Ю. 
Управління початковою освітою в Україні (1917 - 1930 рр.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.06 / І. Ю. Лебідь ; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему управління початковою освітою в Україні (1917 - 1930 рр.). Проаналізовано стан дослідженості проблеми управління системою початкової освіти в Україні в 1917 - 1930-х рр. Охарактеризовано історичні, соціально-економічні та педагогічні умови кожного етапу окресленого історичного періоду дослідження як фактичного середовища функціонування й управління системою початкової освіти в Україні. Виявлено пріоритетні завдання управління початковою освітою в аналізований період, охарактеризовано їх сутність як об'єктивних чинників впливу на її функціонування та розвиток. Розкрито особливості становлення та розвитку початкової освіти кожної доби окресленого історичного періоду, зміст і характер управління нею. Проведено оцінювання ефективності управління початковою освітою в даний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч424(4УКР)714.0
Шифр НБУВ: РА382302 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Мелешко В.В. 
Управління малокомплектними початковими школами різної структури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Мелешко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 22 с. — укp.

Розкрито проблему управління малокомплектними початковими школами різної структури, що функціонують у сільській місцевості. Висвітлено особливості навчальних закладів, специфіку діяльності керівника. Обгрунтовано організацію управління на державно-громадських засадах, визначено сукупність функцій керівника та громадських органів. Розроблено моделі організації управління відповідно до структури школи (одно-, дво-, трикомплектної), які включають дві підсистеми: діяльність керівника та громадських органів. Запропоновано технологію прийняття управлінського рішення. Доведено, що застосування експериментальних моделей сприяє підвищенню ефективності управління школою, виконання прийнятих рішень та управлінських функцій, а також раціональному використанню робочого часу керівника.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.0к
Шифр НБУВ: РА320144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Шпак В.П. 
Теоретичні та практичні засади реабілітаційної діяльності виправно-виховних закладів в Україні (XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.П. Шпак ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 43 с. — укp.

Наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення проблеми реабілітаційно-педагогічної роботи з "важкими у виховному розумінні" дітьми в Україні у XIX - на початку XX ст. Здійснено класифікацію термінологічніх понять дослідженої проблеми. Визначено витоки та висвітлено еволюцію ідеї педагогічної реабілітації "важких у виховному розумінні" дітей, починаючи від філантропізму, на підставі практики авторських і експериментальних педагогічних закладів у контексті діяльності виправно-виховних закладів. Охарактеризовано внесок зурубіжних і вітчизняних педагогів, юристів, лікарів, громадських діячів, діячів освіти до розробки теоретичних засад реабілітаційної діяльності вітчизняних виправно-виховних закладів XIX - початку XX ст. Визначено й науково обгрунтовано опікунський, лікувально-педагогічний і соціально-педагогчний етапи становлення та розвитку реабілітаційної діяльності цих закладів в Україні у даний період. Узагальнено досвід педагогічної реабілітації різних категорій "важких у виховному розумінні" дітей у XIX - на початку XX ст. Охарактеризовано напрями розвитку ідеї педагогічної реабілітації "важких" дітей за сучасних умов реформування освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч424(4УКР)719 + Х884.9(4УКР)024-1 + Х2(4УКР)5-628.4 +
Шифр НБУВ: РА348583

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Кашуба О.М. 
Теоретичні основи організаціі навчального процесу в початкових школах Німеччини: Автореф. дис... канд.пед. наук: 13.00.01 / О.М. Кашуба ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Вперше досліджено проблему теоретичних засад організації навчального процесу в початкових школах ФРН. Відтворено специфіку організації процесу навчання початкових шкіл, спрямовану на підготовку учнів до здобуття середньої освіти, визначено головні тенденції даного процесу. Виявлено найважливіші особливості змісту освіти, форми, принципи та методи навчання в початкових школах Німеччини на сучасному етапі. Введено до наукового обігу новий фактичний матеріал, який сприяє створенню об'єктивного уявлення про закономірності та характерні риси діяльності початкових шкіл Німеччини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч424(4ГЕР)714.0
Шифр НБУВ: РА315809 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Рогова Т.В. 
Теоретичні і методичні основи персоналізованого підходу в управлінні педагогічним колективом середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Т.В. Рогова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 43 с. — укp.

Обгрунтовано концепцію персоналізованого підходу в управлінні педагогічним колективом школи. Досліджено методологічні, теоретичні та методичні засади даного процесу. Визначено сутність, розкрито зміст основних понять й обгрунтовано систему закономірностей і принципів персоналізованого підходу в управлінні педагогічним колективом. На підставі використання персоналізованого підходу розроблено теоретичну модель процесу управління шкільним педагогічним колективом. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено технологію реалізації персоналізованого підходу в управлінні педагогічним колективом школи. Визначено умови ефективного використання запропонованої моделі управління педагогічним колективом школи на підставі персоналізованого підходу. Розроблено рекомендації щодо впровадження у практику роботи шкіл технології реалізації персоналізованого підходу. Уточнено систему критеріїв і показників визначення ефективності управління педагогічним колективом школи на підставі персоналізованого підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41 + Ч424(4УКР) к20 +
Шифр НБУВ: РА346092

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Онищук Л.А. 
Теоретичні і методичні основи гуманізації управління загальноосвітніми навчальними закладами I - II ступенів: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Л.А. Онищук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 37 с. — укp.

Розроблено та методологічно обгрунтовано систему управлінської взаємодії суб'єктів навчально-виховного процесу на рівні: директор школи - заступники директора - вчителі - учні - батьки, що забезпечує перехід певного навчального закладу I - II ступенів на нову соціальну практику - шлях демокраії та гуманізму. У контексті досліджуваної проблеми досліджено теоретичні та практичні проблеми внутрішньошкільного управління. Проведено теоретичний і практичний аналіз управлінської діяльності директора школи, який є головним суб'єктом гуманізації управління загальноосвітнім закладом I - II ступенів. Розроблено критерії та методику оцінювання теоретичних і методичних засад гуманізації цього управління. Створено й експериментально перевірено модель готовності директора школи до гуманізації управління загальноосвітнім навчальним закладом I - II ступенів, яку використано під час розробки теоретичних і методичних положень, що відображають цей процес.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41 + Ч424(4УКР) к +
Шифр НБУВ: РА341779

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Полякова Я.В. 
Теорія і практика екологічного виховання учнівської молоді у Великій Британії (етнопедагогічний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Я.В. Полякова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу чисельних джерел з історії, теорії та практики екологічного виховання визначено роль і місце народно-педагогічної спадщини у формуванні у молодого покоління екологічної свідомості й екологічної культури, відображеної у фольклорній творчості (казках, легендах, епосі, загадках, прислів'ях, приказках, піснях), класичній і сучасній літературі, традиціях, уявленнях, віруваннях британців. Показано взаємозв'язок сучасної теорії та практики екологічного виховання школярів з традиціями британської народної педагогіки та досвідом природокористування. Визначено зміст і основні форми організації етноекологічного виховання, охарактеризовано найбільш ефективні у дидактичному та виховному аспектах методи та засоби прищеплення молоді високих моральних ідеалів і ціннісних орієнтацій у ставленні до природного довкілля, сприймання його неоціненного національного скарбу та загальнолюдського надбання. Проаналізовано програми й різноманітні дидактичні матеріали з етноекологічного виховання учнів, що використовуються у навчально-виховній роботі школи та позашкільних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4ВЕЛ)4 + Ч424(4ВЕЛ)4 + Ч424(4ВЕЛ)4
Шифр НБУВ: РА339635

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Алексєєва О.В. 
Теорія і практика виховання громадянськості в школах Франції у контексті європейської інтеграції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Алексєєва ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Зазначено, що головна мета громадянського виховання полягає у формуванні громадянськості як інтегративної якості особистості. Здійснено ретроспективний аналіз історичних традицій навчання та виховання у школах Франції. Вперше виявлено найважливіші складники громадянського виховання у школах Франції у контексті Європейської інтеграції. Введено до наукового обігу невідомі раніше теоретичні положення стосовно практики даного виховання як педагогічної діяльності, у процесі якої здійснюється спеціалізована та систематична підготовка громадян нового типу - мобільних, творчих, підприємливих, демократичних і відповідальних за долю європейського континенту та людства загалом. Зазначено, що до вітчизняного наукового простору введено нові терміни та поняття, які відображають сутність і зміст сучасних зарубіжних наукових теорій у галузі громадянського виховання молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч424(4ФРА)01 +
Шифр НБУВ: РА323547

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Хоменко Т.А. 
Тенденції розвитку форм навчання середньої школи Німеччини в другій половині XX ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.А. Хоменко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Охарактеризовано тенденції розвитку форм навчання середньої школи Німеччини у другій половині XX ст. Визначено фактори, що зумовили зміни форм навчання у школах системи середньої освіти Німеччини дослідженого періоду. Висвітлено розвиток форм даного навчання у контексті тенденцій диференціації, концентрації, інтеграції, індивідуалізації. Проаналізовано залежність відбору та використання форм навчання від пріоритетних у педагогічній науці Німеччини дидактичних теорій. Визначено напрямки творчого використання досвіду даної країни щодо організації форм навчання, спрямованих на розкриття творчого потенціалу особистості, у сучасній національній школі України. Зроблено висновки щодо спорідненості концепції особистісно орієнтованого навчання у педагогіці України та концепцій "відкритого" та проектно-орієнтованого навчання у школах Німеччини. Розроблено рекомендації стосовно втілення прогресивних елементів сучасних концепцій педагогіки Німеччини до практики вітчизняних шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)6 + Ч424(4НІМ)7 +
Шифр НБУВ: РА340323

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського