Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (301)Книжкові видання та компакт-диски (342)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.402.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Сечейко О.В. 
Психологічні детермінанти сексуальної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Сечейко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2000. — 21 с. — укp.

Проаналізовано взаємозв'язок між індивідуально-психологічними властивостями особистості та сексуальною поведінкою у підлітковому віці. Встановлено суттєвий вплив психодинамічних (природозумовлених, сталих) властивостей особистості підлітків на форми їх сексуальної поведінки. Показано статеві відмінності взаємозв'язку індивідуально-психологічних властивостей з певними формами сексуальної поведінки. Розроблено дві анкети, за допомогою яких з'ясовано особливості сприйняття підлітками інформації інтимного змісту, їх ставлення до сексуальних проблем та статевого виховання. Наведено рекомендації щодо вдосконалення змісту статевого виховання підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-73 + Ю983.73 + Ч421.358
Шифр НБУВ: РА310068 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Кротенко В.І. 
Психологічні особливості емпатії підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.І. Кротенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано і визначено поняття емпатії у двох формах її прояву. Наведено новий підхід щодо розуміння даних форм. Встановлено загальні та індивідуальні особливості розвитку окремих структурних компонентів розвитку емпатії (емоційно-оцінного, когнітивного та поведінкового). Розширено наукове уявлення про динаміку, індивідуальні та вікові особливості розвитку й умови закріплення емпатії як стійкої моральної риси особистості. Виділено фактори, що впливають на розвиток емпатії підлітків. Виявлено найбільш значущі об'єкти їх емпатії. Розроблено комплекс методик, які дають можливість ефективно управляти розвитком емпатійних почуттів у дітей підліткового віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-52 + Ю983.726-43
Шифр НБУВ: РА314330 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Бойко І.І. 
Соціально-психологічна адаптація підлітка до нових умов навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.І. Бойко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено питання активізації та прискорення процесу соціально-психологічної адаптації студентів підліткового віку до нових умов навчання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено залежність процесу адаптації студентів підліткового віку від їх функціонального стану, індивідуальних та особистісних особливостей. Встановлено загальні та індивідуальні особливості адаптивної діяльності студентів-підлітків, які детерміновані структурними компонентами адаптації (когнітивним, емоційно-оцінним, поведінковим) у поєднанні з індивідуально-психологічними особливостями підлітків. Апробовано адаптивно-розвивальну програму (систему психокорекційної роботи), зорієнтовану на активізацію та прискорення соціально-психологічної адаптації студентів-підлітків до нових умов навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-213.1 + Ю984.030.2-9 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА315664 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Цвіркун В.М. 
Формування світоглядних установок особи підліткового віку: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / В.М. Цвіркун ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Визначено, що співвідношення та взаємозв'язок світоглядної свідомості та установки в процесі соціалізації та становлення підліткової особистості полягає у регулювальному впливі установок на світоглядну свідомість. Поглиблено уявлення про філософсько-світоглядну значущість загальнопсихологічної теорії установки. Доведено, що зміна головного типу діяльності в підлітковому віці суттєво коригує фундаментальні засади світоглядної свідомості, а почуття дорослості як новоутворення світоглядної свідомості суттєво змінює життєву диспозицію індивіда. Обгрунтовано, що змінюючись в процесі розвитку особи, світоглядні установки, як базовий елемент світоглядної свідомості, детермінують спосіб світовідображення та світовідношення відповідно до потреб соціалізації. Зазначено, що сферою формування світоглядних установок є відношення "мотив - мета діяльності". Визначено, що формування світоглядних установок на підлітковому етапі соціалізації є наслідком поєднання об'єктивних і суб'єктивних діяльнісних факторів: впливу соціокультурного середовища, яке динамічно змінюється, впливу сучасної суспільної всеохоплюючої кризи, яку підліток сприймає по-своєму. Зроблено висновок, що школа з науково організованою системою плекання особистості є важливим фактором формування світоглядної культури підлітка, "зрощеної" на вивірених світоглядних установках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622.221 + Ю983.402.2 + Ч421.350
Шифр НБУВ: РА316410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Дмитрієва І.В. 
Корекція художнього сприймання розумово відсталих підлітків засобами образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Дмитрієва ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Подано цілісну психологічну характеристику особливостей художнього сприймання учнями старших та середніх класів допоміжної школи творів живопису різних жанрів (зокрема, виявлено своєрідність емоційно-особистісного ставлення розумово відсталих підлітків до образотворчого мистецтва, визначено показники, критерії та рівні розвитку в них художнього сприймання). Зазначено найбільш вагомі у корекційному відношенні педагогічні умови активізації інтелектуальної діяльності та емоційної сфери розумово відсталих підлітків у процесі художньо-естетичного виховання на уроках образотворчого мистецтва та у позакласній роботі (поетапне формування художнього сприймання; використання спеціальних корекційних прийомів педагогічного управління пізнавальною діяльністю учнів). Удосконалено критерії відбору творів живопису для роботи з учнями 5 - 6-х класів допоміжної школи, а також теорію корекційної спрямованості навчально-виховного процесу допоміжної школи на основі особистісного підходу до розумово відсталих учнів, формування в них вищих психічних функцій, забезпечення єдності їх інтелектуального та емоційного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ю948.25 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА319105 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Чепіга Л.П. 
Розвиток Я-концепції у підлітковому віці в залежності від засобу організації учбової діяльності у початковій школі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.П. Чепіга ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання впливу засобу організації учбової діяльності в початковій школі на розвиток Я-концепції особистості в підлітковому віці. Виявлено специфічні розходження в структурі та механізмах формування Я-концепції, а також протіканні підліткової кризи самосвідомості в учнів, які навчалися в початковій школі за системою Д.Б.Ельконіна - В.В.Давидова, та в учнів, які навчалися за традиційною системою викладання. Доведено, що становлення дитини як суб'єкта навчальної діяльності (за умов спеціального формування навчальної діяльності в початковій школі) істотно впливає на розвиток Я-концепції в підлітковому віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА318594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Романова В.Г. 
Особливості статеворольової соціалізації підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / В.Г. Романова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості формування гендерної ідентичності підлітків, проаналізовано соціокультурні фактори цього процесу. Розглянуто підліткову групу як носія гендерної субкультури та фактора формування зрілої гендерної ідентичності, проаналізовано наявність гетеросоціальності, відповідність біологічної статі та гендерної ролі, адаптованість особистості до трансформацій у гендерній культурі суспільства. Виявлено фактори, що перешкоджають формуванню зрілої гендерної ідентичності підлітків: порушення ідентифікації з образом батьків, розрив між поколіннями у сфері професійної діяльності, помилки батьків у сфері соціально-статевого контролю за поведінкою дітей, формування емансипаційних настановлень у жінок засобами масової інформації. Встановлено, що у формуванні гендерної ідентичності підлітків на сучасному етапі спостерігається тенденція переорієнтації зі стереотипно-традиційних маскулінно-фемінних на андрогінні гендерні ролі. Показано, що зріла гендерна ідентичність формується як андрогінний гендерний тип особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ю983.402.2 + С5*423.121.3
Шифр НБУВ: РА318741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Іванюта О.В. 
Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Іванюта ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні підходи щодо вивчення феномену візуального мислення, визначено його роль у загальному психічному розвитку підлітків. Виявлено рівень розвитку продуктивних можливостей їх візуального мислення, міру сформованості його операціональної сфери, охарактеризовано змістові компоненти візуальних образів. Установлено взаємозв'язок рівня розвитку основних показників даного мислення. Визначено напрямок і закономірності його розвитку в підлітковому віці. Розроблено та апробовано методику розвитку візуального мислення підлітків, обгрунтовано доцільність її використання в роботі шкільної психологічної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА325481

Рубрики:

      
9.

Шулдик Н.В. 
Психологічні особливості формування теоретичних географічних понять в учнів середнього шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Шулдик ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та практично підтверджено гіпотезу про те, що конструювання учбового матеріалу початкового курсу шкільної географії шляхом сходження від абстрактного до конкретного забезпечує ефективне формування в учнів теоретичних географічних понять. Розкрито залежність ефективності формування понять в учнів від організації учбової діяльності, спрямованої на дослідження ними генетично вихідної "клітинки" фізичної географії - ландшафту та відкриття змістового відношення між його природними компонентами - головної умови його функціонування та розвитку. Зазначено, що таким відношенням є "взаємозалежність властивостей природних компонентів ландшафту".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.227 + Ю983.402.2 + Д82р(4УКР)2-25 +
Шифр НБУВ: РА324452

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Мацейко І.І. 
Стан психофізіологічних функцій та успішність навчання учнів середнього шкільного віку і їх зв'язок з властивостями основних нервових процесів: Автореф. дис. канд. біол. наук: 03.00.13 / І.І. Мацейко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Досліджено властивості основних нервових процесів, сенсомоторних функцій, пам'яті та уваги, успішності навчання учнів середнього шкільного віку. Встановлено, шо функціональна рухливість та сила нервових процесів, сенсомоторні та психічні функції повільно та нерівномірно розвиваються у дітей віком від 11 до 14-ти років. Визначено динаміку зв'язків властивостей нервових процесів з сенсомоторними та психічними функціями. Виявлено залежність складних реакцій вибору, деяких параметрів психічних функцій, успішності навчання 11-річних дітей від властивостей основних нервових процесів; у 12 - 13-річних школярів їх зв'язки послаблюються, у 14-річних - зникають. Вперше досліджено вікову динаміку психофізіологічних функцій у дітей 11 - 14 років з різним рівнем розвитку властивостей основних нервових процесів. Доведено, що у обстежуваних з різним рівнем функціональної рухливості та сили нервових процесів характер та спрямованість онтогенетичних змін психофізіологічних функцій однакові, але вираженість їх різна; особи з високим рівнем властивостей основних нервових процесів характеризуються вищими показниками пам'яті, уваги, сенсомоторної реактивності, успішності навчання, ніж їх однолітки з низьким рівнем типологічних властивостей вищої нервової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.51 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА328369

Рубрики:

      
11.

Старовойтов А.В. 
Психологічні особливості тілесно-орієнтованої корекції поведінки підлітків з акцентуаціями характеру: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.В. Старовойтов ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2004. — 18 с. — укp.

Розроблено тілесно-орієнтовану тренінгову програму для корекції поведінки акцентуйованих підлітків, її методологічні і методичні аспекти. Запропоновано моделі організації психологічного "простору", визначено спрямованість тілесно-орієнтованого психокорекційного тренінгу. Проаналізовано механізми адаптивних змін поведінки акцентуйованих підлітків. Розглянуто та експліковано компоненти тілесної та афективно-емоційної складових підліткових акцентуацій характеру. Обгрунтовано психологію тілесності як концептуальну основу тілесно-орієнтованого підходу в психокорекції. Здійснено теоретико-методологічний аналіз різних систем тілесно-орієнтованої психотерапії, на підставі результатів якого проведено адаптацію її методів до психокорекційної практики, що здійснюється за умов загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА330112

Рубрики:

      
12.

Булах І.С. 
Психологічні основи особистісного зростання підлітків: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / І.С. Булах ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 42 с. — укp.

Уперше створено психологічну модель процесу особистісного зростання підлітка, виявлено психологічні закономірності та специфічні особливості цього процесу в період підлітковості. Визначено суть поняття "особистісне зростання підлітка", установлено логічний взаємозв'язок процесів особистісного та морального зростання у підлітковий період; виявлено специфіку, джерела, природу моральної самосвідомості як засади особистісного зростання підлітка. Здійснено наукову інтерпретацію відповідно до генетико-моделюючої парадигми змістовної наповненості вихідних методологічних положень (принципу об'єктивації нормативного "Я", принципу трансформації морального мотиву в моральну якість, принципу відносної синергійності та співвідносності реального, ідеального та нормативного "Я" у структурі "Я-концепції" підлітка) дослідження особистісного зростання у підлітковому віці. Установлено та визначено його критерії (вільний вчинок, прийняття і реалізація довільного рішення) та рівні (високий, середній, низький). Удосконалено методологічне обгрунтування генезису моральної самосвідомості, визначено її зміст, смисл, структуру та форми існування у даному віці. Виявлено суть та особливості функціонування психологічних механізмів (моральної саморефлексії та саморегуляції) як засобів структурування нормативно-ціннісної самосвідомості особистості підлітка. Обгрунтовано основи особистісно зорієнтованого виховання сучасних підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА329758

Рубрики:

      
13.

Лановенко Ю.І. 
Психологічні особливості переживання суб'єктом юнацької кризи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.І. Лановенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Представлено теоретичне й емпіричне вирішення проблеми особливостей переживання суб'єктом юнацької кризи. Базуючись на теорії психічного розвитку, розкрито процесуально-формальний аспект зростання дитини як суб'єкта життя. З застосуванням цієї категорії виділено суб'єктний аспект переживання юнацької кризи, визначення якого здійснено у категоріях екзистенціальної психології. Проведено аналіз суб'єктного аспекту переживання юнацької кризи та висвітлено явище первинної екзистенціальної інтеграції як свідоме смисложиттєве самовизначення суб'єкта, яке він здійснює вперше у своєму житті. Досліджено особливості представленості у свідомості суб'єкта юнацького віку глибинно-сутнісних, екзистенціальних переживань та розроблено модель здійснення первинної екзистенціальної інтеграції, використану в емпіричному дослідженні для розкриття екзистенціального змісту суб'єктного аспекту юнацької кризи та конкретизації чинників здійснення первинної екзистенціальної інтеграції суб'єкта.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА340120

Рубрики:

      
14.

Орлова С.І. 
Психологічні особливості розвитку сприймання підлітками поетичної форми: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.І. Орлова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Показано, що становлення повноцінного сприймання поетичної форми підлітками має вияв у набутті ними певних навичок, зокрема, співвідносити форму твору з його змістом і задумом, адекватно сприймати конотативну семантику поетичної форми, вловлювати інваріантні особливості ідивідуального поетичного стилю різних авторів. Установлено критерії успішності сприймання школярами поетичної форми, якими є певна цілісність і повнота сприйняття форми, здатність вказувати на окремі образи, які найбільше сподобалися, та сприймати тонкі нюанси в описі природи, подій, почуттів і думок автора, його ставлення до зображуваного. Виокремлено рівні розвитку сприймання підлітками поетичного твору. Розроблено та апробовано у навчальному процесі програму "Поетика", яка передбачає ознайомлення учнів з системою виражальних засобів художньої літератури, передусім, поезії та формування в них схильності до роботи з цією системою й відповідних способів дій. Показано, що застосування вказаної програми зумовлює якісні позитивні зрушення у сприйманні поезії підлітками, які полягають у тому, що для учнів набуває значущості більша кількість вимірів поетичного тексту і вони краще співвідносять форму поетичного твору з його задумом і змістом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.541.3 + Ю983.402.2 + Ш401 р20 +
Шифр НБУВ: РА337892

Рубрики:

      
15.

Мізерна О.О. 
Психологічні особливості прояву агресії у дітей підліткового віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Мізерна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено рівні прояву агресії підлітків: високий, середній та низький за домінування високого. Установлено, що високий рівень агресії у віці 12 - 13 років взаємопов'язаний з індивідуально-психологічними особливостями, а саме: збудженою та демонстративною акцентуаціями на фоні гіпертимності, тривожністю, неадекватністю самооцінки, емоційною неврівноваженістю, прагматичністю ціннісних орієнтацій, перевагою агресивно-прямолінійного, владнодомінуючого, недовірливого типу міжособистісної взаємодії. Відзначено, що соціальні особливості високого рівня прояву агресії спричинені негативними рисами у характері міжособової взаємодії з близькими оточуючими - батьками, вчителями, однолітками, а також перевагою сімейних установок батьків на авторитарну гіперсоціалізацію, знехтування та гіперопікання. Визначено умови ефективного зниження рівнів прояву агресії підлітка засобами психокорекції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6-734 + Ю983.402.2 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА337661

Рубрики:

      
16.

Хархан О.М. 
Психологічні особливості віктимної поведінки підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Хархан ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м. Одеса). — О., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний та емпіричний аналіз феномена підліткової віктимності, в якому розширення сфери психологічного знання шляхом розвитку психоаналітичної психотерапевтичної практики з підлітками та їх адаптації до вітчизняної наукової традиції є структурним необхідним компонентом. Розроблено й апробовано модель психопрофілактичної та психотерапевтичної допомоги віктимним підліткам за сучасних умов. Встановлено, що віктимні підлітки, це особи, які жертвують своїм "Я" з метою їх прийняття до родинної системи. Показано вплив особливостей психологічних захисних механізмів батьків на процес дезадаптації та формування віктимності. Виявлено відмінності впливу захисних механізмів батьків і матерів або людей, які їх замінюють. Показано, що форми віктимності відповідають формам провакації можливого агресора - агресивній поведінці з вербальними та невербальними компонентами, провокативній пасивній поведінці та випадковій провокативній поведінці, що базується на інтелектуальній недостатності підлітка. Розроблено методику діагностики типу віктимності підлітків. Створено модель психотерапевтичної та психопрофілактичної допомоги травмованим підлітками. Обгрунтовано можливість ефективного застосування результатів наукового дослідження у роботі психолога-судового експерта, який визначає ступінь вини потерпілого в ситуації пережитого насильства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю983.402.2 + Х883.9(4УКР)52 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА344612

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
17.

Юнг Н.В. 
Психологічні особливості ціннісних орієнтацій старших підлітків, груп підвищеної психологічної уваги: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Юнг ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2006. — 16 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості ціннісних орієнтацій і гіпотетично пов'язані з ними риси особистості старших підлітків залежно від приналежності їх до типологічної "групи підвищеної психологічної уваги" (ППУ). Розкрито зміст поняття "група підвищеної психологічної уваги", теоретично обгрунтовано типологію груп ППУ, емпірично виявлено та вивчено п'ять типологічних груп ППУ. Встановлено, що у старших підлітків рейтинг привабливості та значущості різних цінностей лише у ряді випадків змінюється залежно від віку та статі. Виявлено схожість та відмінності в специфіці ціннісних орієнтацій та особливостей особистості старших підлітків - представників різних типологічних груп ППУ. З'ясовано, що підлітки, що входять до складу різних типологічних груп ППУ, характеризуються певним психологічним портретом особистості, зокрема, розрізняються особивостями самовідношення та самоактуалізації. Доведено, що специфіка психологічної схильності до соціальної дезадаптації, на якій базується типологія груп ППУ, виявляється у специфіці ціннісних орієнтацій у старших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю983.402.2 + Ю952.14 + Ч421.331.2 +
Шифр НБУВ: РА344617

Рубрики:

      
18.

Вашека Т.В. 
Психологічні чинники суїцидальних ідеацій та профілактика самогубств у підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / Т.В. Вашека ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено питання скринінгової діагностики, профілактики та психологічної корекції суїцидальних ідеацій підлітків, які складають групу ризику стосовно скоєння самогубства. Виявлено вплив комплексу індивідуально-психологічних і соціально-психологічних чинників на виникнення різних форм суїцидальних ідеацій. Установлено, що низька самооцінка, слабка осмисленість життя, незадоволення процесом життя створюють депресивний стан, який за наявності порушених стосунків у сім'ї та прикладу суїцидальної поведінки в оточенні призводить до виникнення суїцидальних ідеацій у підлітків. Розроблено скринінгову методику для діагностики таких ідеацій, яка дозволяє встановити етап розгортання суїцидальної поведінки підлітка, частоту виникнення в нього суїцидальних ідеацій та його ставлення до самогубства. Запропоновано програму ранньої діагностики, профілактики та диференційованої психологічної корекції зазначених ідеацій у контексті шкільної психологічної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.64-325 + Ю983.402.2 + Ю984.92 +
Шифр НБУВ: РА346669

Рубрики:

      
19.

Задорожний В.З. 
Особливості агресивної поведінки підлітків з розладами особистості: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.16 / В.З. Задорожний ; Укр. НДІ соц. і суд. психіатрії та наркології. — К., 2006. — 19 с.: рис. — укp.

З використанням критеріїв МКХ-10, тестів Басса - Даркі, шкали смооцінки Спілбергера - Ханіна, шкали особистісних проявів тривоги Тейлор, методу напівструктурованого інтерв'ю вивчено особливості виникнення та проявів агресії у підлітків з розладами особистості. Для з'ясування біологічних закономірностей функціонування гормонів гіпоталамо-гіпофізарно-гонадної осі та вивчення їх ролі у генезі агресивних форм поведінки за імуноферментним методом визначено вміст у сироватці крові рилізингу-фактора лютеїнізуючого гормону, фолікулостимулювального гормону, андростендіону, дегідропіандростерону сульфату та тестостерону. Досліджено роль впливу відеопродукції та комп'ютерних ігор на виникнення й особливості проявів агресивної поведінки підлітків з розладами особистості. Запропоновано загальні методи корекції підліткової агресії за розладів особистості з урахуванням клініко-психопатологічних, психологічних і лабораторних показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.64-324 + Р733.64-57 + Ю983.7-953.6 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА344123

Рубрики:

      
20.

Городнова Н.М. 
Соціально-психологічні чинники становлення статеворольової ідентифікації підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Городнова ; Ін-т педагогіки і психології профес. освіти АПН України. — К., 2006. — 24 с. — укp.

Розкрито особливості соціально-психологічних чинників становлення статеворольової ідентифікації підлітків. Висвітлено стан даної проблеми в сучасній психолого-педагогічній науці. Проаналізовано особистісно-гендерний підхід у дослідженні чинників статеворольової ідентифікації. Розроблено й експериментально перевірено психокорекційну програму. Обгрунтовано психолого-педагогічні програми взаємодії сім'ї та школи, наведено методичні рекомендації вчителям, батькам щодо гармонійного розвитку статеворольової ідентифікації підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч421.332 +
Шифр НБУВ: РА342741

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського