Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (406)Книжкові видання та компакт-диски (428)Журнали та продовжувані видання (93)
Пошуковий запит: (<.>U=ч421.351$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 68
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іваненко Р.В. 
Організаційно-педагогічні умови професійної орієнтації старшокласників на медичні спеціальності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Р.В. Іваненко ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2008. — 21 с. — укp.

Розроблено й обгрунтовано модель організації професійної орієнтації старшокласників на медичні спеціальності. Виявлено й обгрунтовано організаційно-педагогічні умови такої професійної орієнтації старшокласників під час навчання у медичному ліцеї. З'ясовано критерії ефективності профорієнтаційної роботи у даному навчальному закладі. Розкрито теоретичний зміст поняття "професійна орієнтація старшокласників на медичні спеціальності". Удосконалено зміст, організаційні форми та методи роботи з професійної орієнтації шляхом інтеграції професійно орієнтованої інформації в програми профільних навчальних предметів. Розвинуто положення професійної орієнтації старшокласників на медичні спеціальності в ліцеї вищого медичного навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.69 +
Шифр НБУВ: РА358003

Рубрики:

      
2.

Іванова А.С. 
Навчання учнів старшої школи міжкультурного спілкування англійською мовою з орієнтацією на вибір професії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.С. Іванова ; Київ. нац. лінгвіст. ун-т. — К., 2006. — 24 с. — укp.

Розглянуто модель міжкультурного спілкування англійською мовою та її складники, узагальнено функції спілкування. Проведено анкетування 355-ти учнів старшої школи віком 15 - 17-ти років з метою вивчення їх інтересів і професійних намірів. Проаналізовано текстотеку підручників англійської мови з метою визначення наявності в них інформації, що задовольняє інтереси старшокласників. Здійснено відбір навчальних матеріалів для позамовного і мовленнєвого компонентів змісту навчання. Обгрунтовано необхідність представлення у навчальних матеріалах певних фонових знань і стандартів комунікативної поведінки, оволодіння якими допоможе старшокласникам здійснювати спілкування з носіями культури англомовних країн у межах типових комунікативних ситуацій освітньої сфери та сфери професійної орієнтації. Теоретично обгрунтовано та розроблено систему вправ і створено три моделі організації процесу навчання учнів старшої школи міжкультурного спілкування з орієнтацією на вибір професії, дві з яких є варіативними - для послідовного та паралельного навчання написання британського й американського варіантів автобіографії. Ефективність запропонованої методики доведено експериментально. Визначено доцільність дворазового читання текстів (спочатку їх перегляд, потім - вивчаюче читання з використанням тлумачного словника) і паралельного навчання британського й американського варіантів автобіографії. Наведено методичні рекомендації щодо впровадження даної методики до навчального процесу у старшій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143-912 + Ч421.351.6 +
Шифр НБУВ: РА342000

Рубрики:

      
3.

Іваньо Ю. Ю. 
Підготовка учнів 8 - 9 класів до вибору професій типу "людина - художній образ" у взаємодії загальноосвітньої школи та коледжу мистецтв: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Ю. Ю. Іваньо ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність поняття "готовність до вибору майбутньої професії", визначено структуру, показники та рівні готовності учнів до вибору професій типу "людина - художній образ" і методика її оцінювання. Обгрунтовано й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови формування готовності учнів 8 - 9-х класів до вибору професій типу "людина - художній образ", що реалізовувались у процесі спільної діяльності середньої загальноосвітньої школи та коледжу мистецтв як структурні елементи педагогічної технології підготовки учнів до вибору майбутньої професії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч421.52 + Щ10 р(4УКР)23-3
Шифр НБУВ: РА384136 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Балацька Н.І. 
Професійна орієнтація учнів у сучасних середніх школах Англії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.І. Балацька ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 23 с. — укp.

Розглянуто методологічні засади, основні етапи та тенденції розвитку, становлення та функціонування системи професійної орієнтації учнів у сучасних середніх школах Англії. Проаналізовано її мету, завдання та принципи. Досліджено зміст, форми та методи професійної орієнтації у школах масового типу Англії, що сприяють успішному соціально-економічному розвитку країни, ефективному використанню та відновленню трудових ресурсів. Розглянуто сучасні професійно орієнтовані програми ("Професійно-технічні ініціативи", "Договір"), що орієнтують дітей з 14-ти років на вибір певної професії відповідно до своїх бажань та нахилів. Здійснено порівняльний аналіз сучасної англійської та української систем професійної орієнтації учнів, встановлено можливість використання досвіду англійських шкіл у практичній діяльності вітчизняної шкільної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч424(4ВЕЛ) +
Шифр НБУВ: РА333741

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Бех М. І. 
Формування образу "Я - майбутній професіонал" у старшокласників у процесі професійної орієнтації: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / М. І. Бех ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "образ Я - майбутній професіонал старшокласника" та визначено його як особистісне новоутворення, яке гармонізує суб'єктивно-оцінне ставлення учня до себе як майбутнього професіонала та його індивідуально-вибіркове ставлення до професії як середовища майбутнього особистісного становлення та професійного зростання. Розроблено структуру, критерії, показники й експериментально виявлено рівні сформованості образу "Я - майбутній професіонал" в учнів старшого шкільного віку. Обгрунтовано зміст і педагогічні засоби цілеспрямованої профільної професійної орієнтації в сучасній старшій школі, складові якої (впровадження курсу профорієнтаційного спрямування "Я - майбутній професіонал", організація професіографічних досліджень, індивідуальної та групової профконсультації) через рефлексивні механізми свідомості та самосвідомості особистості забезпечують набуття старшокласниками суб'єктивного смислу вибору майбутньої професії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч421.331.3 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА375802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Биковська О.В. 
Трудове виховання в позашкільних закладах у сучасних економічних умовах (на прикладі гуртків науково-технічного профілю): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Биковська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Висвітлено шляхи вирішення проблеми трудового виховання в гуртках позашкільних закладів науково-технічного профілю за сучасних економічних умов. Розроблено зміст освіти та методику виховної роботи, орієнтовану на систематичне залучення гуртківців до виробничих ситуацій. Запропоновано й експериментально підтверджено заходи, які сприяли підвищенню рівня трудової вихованості гуртківців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351 + Ч421.382
Шифр НБУВ: РА312147 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Бордюк В.М. 
Формування життєтворчих цінностей старшокласників у навчально-виховному процесі педагогічного ліцею: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.М. Бордюк ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано й експериментально перевірено соціально-педагогічні умови ефективного формування життєтворчих цінностей старшокласників педагогічного ліцею, основними з яких є: діалогічність процесів педагогічної взаємодії учителів і учнів, урахування вікових та індивідуальних особливостей старшокласників, організація діяльності з урахуванням реалізації практики свободи, мотивація творчої активності та професійного самовизначення ліцеїстів, підвищення компетентності педагога у питаннях формування життєтворчих цінностей, забезпечення адекватності виховних впливів навчально-виховного процесу педагогічного ліцею на особистість учня. Визначено, що технологію створення соціально-педагогічних умов формування життєтворчих цінностей старшокласників у навчально-виховному процесі педагогічного ліцею представлено функціональною моделлю, яка включає мету, зміст, принципи, методи, форми, засоби, соціально-педагогічні умови формування життєтворчих цінностей старшокласників педагогічного ліцею. Доведено, що технологічна організація навчально-виховного процесу з урахуванням визначених соціально-педагогічних умов, дала можливість прослідкувати динаміку формування життєтворчих цінностей учнів педагогічного ліцею, а також встановити рівні їх сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5 + Ч421.351.6 + Ю983.723.2 +
Шифр НБУВ: РА367926

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Вінтюк Ю. В. 
Усвідомлення старшокласниками стану власного здоров'я як умова адекватного професійного самовизначення: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Ю. В. Вінтюк ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с. — укp.

Уперше теоретично обгрунтовано та експериментально підтверджено вплив стану здоров'я учнів шкіл на процес вибору сфери їх майбутньої професійної діяльності, за цього показники здоров'я розглянуто як професійно значущі параметри індивіда. Доведено наявність залежності між рівнем усвідомлення старшокласниками стану свого здоров'я та адекватністю їх професійного самовизначення. Виявлено залежність між показниками здоров'я старшокласників та сформованістю професійно значущих якостей їх собистості. Визначено критерії оцінювання стану здоров'я людини з позицій валеологічно підходу, що дозволяє діагностувати в профорієнтаційних цілях наявні в неї адаптаційні ресурси. Визначено етапи процесу усвідомлення стану свого здоров'я та його відповідності вимогам бажаної професії (рівень фрагментарного усвідомлення, початковий рівень усвідомлення, рівні критичного, цілеспрямованого та повного усвідомлення).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч421.354.5
Шифр НБУВ: РА382508 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Вітковська О.І. 
Психологічні умови професійного самовизначення випускників середніх шкіл у процесі профконсультації: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.І. Вітковська ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз підходів до вивчення та визначення змісту поняття "самовизначення особистості" у його аспектах, з'ясовано психологічний зміст професійного самовизначення в контексті цілісного самовизначення особистості в раньому юнацькому віці. Запропоновано концептуальну модель професійного самовизначення особистості як її життєвої проблеми. В структурі проблеми професійного самовизначення особистості виділено головні компоненти: проблему самореалізації особистості, вибору та адаптації. Розроблено методику індивідуальної клієнто-орієтованої профконсультаційної бесіди, спрямованої на допомогу старшокласникам у розв'язанні психологічних проблем, що ускладнюють процес його професійного самовизначення. Виявлено, що клієнто-орієнтована профконсультаційна бесіда є суттєвим чинником професійного самовизначення через сприяння позитивним змінам у суб'єктивному сприйнятті клієнтами проблемної профорієнтаційної ситуації. Виявлено інтегративні ціннісно-мотиваційні чинники, які обумовлюють успішне професійне самовизначення особистості у клієнто-орієнтованій профконсультації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19-734 с + Ч421.351.6 +
Шифр НБУВ: РА321689

Рубрики:

      
10.

Вострікова В.В. 
Педагогічні засади професійної орієнтації старшокласників у навчально-виховному процесі профільного ліцею: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Вострікова ; Нац. пед. ун-т ім.М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 22 с. — укp.

Вперше визначено й обгрунтовано науково-теоретичні засади професійної орієнтації старшоркласників профільного ліцею на вибір професії вчителя іноземної мови. Розроблено модель поетапної професійно орієнтованої роботи із старшокласниками профільного ліцею. Обгрунтовано ціннісно-гуманістичну спрямованість як педагогічну засаду та умову успішної профорієнтаційної роботи. Описано модель професійної орієнтації старшокласників та етапи її реалізації (адаптаційний, мотиваційно-ціннісний, пізнавально-операційний, оцінювально-рефлексивний, програмувальний). Розкрито поняття "професійна орієнтація" та "інтегрована компетентність" у контексті професійної орієнтації старшокласників на професію вчителя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.64 +
Шифр НБУВ: РА365068

Рубрики:

      
11.

Гевко 
Конструктивно-технологічні задачі як засіб інтелектуального розвитку учнів 5-7 класів на уроках трудового навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ігор Васильович Гевко ; Чернігівський держ. педагогічний ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.351
Шифр НБУВ: РА365569

Рубрики:

      
12.

Гончарова Н.О. 
Психологічні особливості старших підлітків з низьким рівнем навчальних досягнень в умовах профорієнтації: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Гончарова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Розроблено й експериментально перевірено структурно-функціональну схему взаємозв'язку умов профорієнтації, розвитку психологічних особливостей і навчальних досягнень старших підлітків. Доведено, що проведення профорієнтаційної роботи впливає на розвиток даних особливостей учнів основної школи та рівень їх навчальних досягнень. За умов спеціально організованого профорієнтаційного психолого-консультативного тренінгу можна забезпечити позитивну динаміку розвитку психологічних особливостей старших підлітків і рівня їх навчальних досягнень. Це створює нову, більш перспективну ситуацію для професійного самовизначення, дозволяє розв'язати проблеми, зумовлені наявністю системи: психологічні особливості - низький рівень досягнень - неефективна профорієнтація та професійне самовизначення, сприяє розвитку взаємозумовлених компонентів системи: профорієнтаційний психолого-консультативний тренінг - розвиток психологічних особливостей - зростання навчальних досягнень - більш ефективне професійне самовизначення. Запропоновано методичні рекомендації для психологів і вчителів загальноосвітніх навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19-734 + Ю983.402.3 + Ч421.351.6 +
Шифр НБУВ: РА349212

Рубрики:

      
13.

Даник А.А. 
Формування у юнаків та дівчат готовності до сімейно- побутової праці у процесі родинного виховання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.А. Даник ; Кіровоградський держ. педагогічний ун-т ім. Володимира Винниченка. — Кіровоград, 1998. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.351 + Ч421.351 + Ч30.01

Рубрики:

      
14.

Добровольська Л.П. 
Фаховий відбір абітурієнтів педагогічного вузу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.П. Добровольська ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — Запоріжжя, 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено можливість організації професійного відбору абітурієнтів до педагогічного вищого навчального закладу (ВНЗ) на філологічний факультет (українська мова та література). Проведено системно-рівневий та психолого-педагогічний аналіз діяльності вчителя. Виділено професійно важливі якості вчителя української мови та літератури. Визначено критерії професійного відбору, для чого було розроблено маршрутний листок абітурієнта та карту професійного відбору. Апробовано наявні та оригінальні методики дослідження спрямованості особистості абітурієнта, його загальнопедагогічних і спеціальних здібностей. Виявлено, що у студентів, рекомендованих для зарахування до ВНЗ, у порівнянні з нерекомендованими, значно вищою є самооцінка педагогічних і спеціальних здібностей, краще сформовані педагогічні вміння, вища академічна успішність; для них є характерним високий рівень ставлення до процесу навчання у ВНЗ, професійна спрямованість, емоційна стійкість. Доведено, що загальнопедагогічні та спеціальні здібності пов'язані між собою професійною спрямованістю та особистісними компонентами спеціальних здібностей, що забезпечує ефективність діяльності вчителя української мови та літератури на різних етапах його професійного становлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.351.64
Шифр НБУВ: РА313369 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Загребельний С.Л. 
Формування у старшокласників інтересу до професії у процесі вивчення предметів фізико-математичного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.Л. Загребельний ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено й апробовано методику формування у старшокласників інтересу до професії під час вивчення фізико-математичних дисциплін, визначено ефективні умови її впровадження у навчально-виховний процес школи. Розкрито сутність понять "інтерес", "пізнавальний інтерес", "формування інтересу до професії". Здійснено теоретичне узагальнення та практичну перевірку наступності та різноманітності форм, методів і прийомів формування у старшокласників інтересу до професії. Охарактеризовано рівні професійного інтересу та етапи його зростання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено потенційні можливості предметів фізико-математичного циклу щодо формування інтересу до професії в учнів старших класів, розроблено банк професій регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + В.р(4УКР)18-3,022 +
Шифр НБУВ: РА344650

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Кавецький В.Є. 
Підготовка учнів загальноосвітніх шкіл до професійного самовизначення в сучасних умовах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.Є. Кавецький ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2000. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі допомоги школярам у свідомому самостійному виборі фаху і трудовому становленні. Розглянуто аспекти, які сприяють підвищенню рівня профорієнтаційної роботи в школах: досвід вітчизняних і зарубіжних дослідників, соціально-економічні передумови вибору фаху учнями, професійні орієнтації оптантів, реальний стан профорієнтаційної роботи в школах. Запропоновано програму підготовки учнів до професійного самовизначення, апробація якої підтвердила її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА310400 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Капустіна О.В. 
Педагогічні умови активізації професійного самовизначення старшокласників у навчально-виховній діяльності школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Капустіна ; Ін-т проблем виховання АПН України. — К., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше визначено та теоретично обгрунтовано педагогічні умови активізації професійного самовизначення старшокласників у навчально-виховній діяльності загальноосвітньої школи. На базі методів активізації профорієнтаційної роботи розроблено педагогічну технологію підготовки старшокласників до професійного самовизначення, встановлено показники та критерії оцінювання педагогічної ефективності даного процесу. Доведено, що ефективність запропонованої технології забезпечується за умов самостійної теоретичної та практичної діяльності учнів на всіх етапах навчально-виховного процесу, спрямованих на формування та розвиток свого професійного образу "Я", рефлексію власних професійних можливостей, порівняння їх з вимогами до особистості майбутньої сфери професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 +
Шифр НБУВ: РА330488

Рубрики:

      
18.

Клочко А.М. 
Педагогічні умови формування професійних здібностей вихованців ліцеїв юридичного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.М. Клочко ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2001. — 20 с. — укp.

Систематизовано сучасні наукові підходи до проблеми здібностей. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови формування професійних здібностей у вихованців ліцеїв юридичного профілю - організація навчання та виховання здібної молоді у сфері юриспруденції за профільно-рівневою освітньою моделлю. Проведено конкурсний відбір серед абітурієнтів. Висвітлено формування професійних здібностей у контексті особистісно орієнтованої парадигми на принципах діяльнісного підходу, педагогічної взаємодії, співпраці та співтворчості. Забезпечено наступність у роботі юридичних ліцеїв і вищих юридичних навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х8р(4УКР)2-3 + Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА314345 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Ковальська Н.М. 
Формування готовності старшокласників до вибору професії у сфері менеджменту: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Ковальська ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 19 с.: табл. — укp.

Розроблено вимоги до особистості сучасного менеджера та з'ясовано систему концептуальних положень і факторів професійного самовизначення старшокласників. Побудовано ієрархію мотивів вибору професії менеджера. Розкрито суть поняття готовності до вибору даної професії та розроблено критерії та рівні їх сформованості в учнів. Запропоновано курс "Основи мееджменту", який є однією з умов позитивного формування в старшокласників готовності до свідомого вибору професії у сфері менеджменту. Експериментально перевірено ефективність створеного програмного курсу за модульним принципом. Обгрунтовано модель формування зазначеної готовності (інтеграція процесу навчання на основі прогностично змодельованих мети, змісту та засобів їх реалізації, соціально значущих і особистісно-ціннісних мотивів, психологічної готовності й емоційного стимулювання учнів раціональними поєднаннями активних форм і методів навчання та виховання; консультаційна робота за результатами моніторингу).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА326976

Рубрики:

      
20.

Ковальчук Г.П. 
Трудове виховання школярів у загальноосвітніх закладах України в першій третині ХХ століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.П. Ковальчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено спробу цілісного історико-педагогічного аналізу проблеми трудового виховання школярів у першій третині XX ст. в Україні. У контексті реалізації завдань національної освіти та виховання визначено історичні витоки трудового виховання у національно-освітній сфері, реалізації ідеї поєднання навчання з продуктивною працею та пошуків шляхів вирішення даної проблеми у період національно-визвольних змагань (1917 - 1920 рр.). Розкрито педагогічні засади організації діяльності загальноосвітніх установ на основі "Положення про єдину трудову школу". Охарактеризовано нагромаджений досвід загальноосвітніх закладів 1920 - 1930-х рр. щодо організації трудового виховання та політехнічного навчання учнів на шляху переходу від трудової школи до школи політехнічної. Розглянуто методологічні аспекти структури трудового виховання, зумовлені принципом політехнічної освіти, та недоліки, які гальмували, а іноді вступали в суперечність з практичною реалізацією ідеї політехнізації школи. Проаналізовано поетапні зміни основних освітньо-виховних парадигм: "трудової школи", професійно спрямованої політехнічної на "школу навчання". Основні результати дослідження можуть бути використані для викладання історії педагогіки, у процесі підготовки підручників і методичних посібників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.351 + Ч421.202 +
Шифр НБУВ: РА361031

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського