Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (289)Книжкові видання та компакт-диски (446)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю952.2-734$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 106
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Островська К.О. 
Взаємозв'язок образу "Я", самооцінки і ціннісних орієнтацій молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / К.О. Островська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально виявлено залежність вибору змістових характеристик ціннісних орієнтацій молодшими школярами від різних показників їх самооцінки та індивідуально-особистісних характеристик. Виділено чотири типи особистості учнів молодших класів на основі вибору ними пріоритетних цінностей. Розроблено програму діяльності шкільного психолога стосовно розвитку самосвідомості молодшого школяра.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.02 + Ю952.2-734 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА323644

Рубрики:

      
2.

Главінська О.Д. 
Вплив низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Д. Главінська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження особливостей становлення самооцінки в дітей молодшого шкільного віку, зокрема, у разі несприятливої ситуації розвитку, викликаної хронічною шкільною неуспішністю. Проаналізовано підходи різних психологічних шкіл до трактування природи самооцінки, детермінант недостатнього рівня в оволодінні шкільною програмою, засобів корекції навчальної неуспішності школяра. На підставі теоретичного й експериментального аналізу впливу низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра виявлено, що учні з низькою навчальною успішністю мають викривлення в особистісній сфері, що є наслідком психотравмуючої ситуації неуспіху. Встановлено, що перешкодою у підвищенні навчальної успішності дітей (з нормальним інтелектуальним розвитком) є неадекватне самосприйняття, недостатній розвиток саморегуляції, знижена розумова працездатність. Визначено шляхи оптимізації засвоєння знань учнями завдяки поєднанню валеологізації навчально-виховного процесу з розвивальним навчанням та психокорекційними заняттями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ю952.2-734 + Ю984.030.2-81
Шифр НБУВ: РА318758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Нечитайло Т.А. 
Генезис образу фізичного Я у підлітковому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т.А. Нечитайло ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено генезу образу фізичного Я підлітків, проведено теоретичний аналіз наукових підходів щодо вивчення даного феномену у зарубіжній та вітчизняній психології. Визначено зміст, сутніть поняття та структуру образу фізичного Я, розкрито його роль у розвитку підростаючої особистості. Розроблено псхологічну модель генези образу фізичного Я у період дитинства та дорослішання, охарактеризовано етапи його становлення - ситуативно-вибірковий (дошкільний вік), пролонговано-вибірковий (молодший шкільний вік), активно-цілісний (підлітковий вік), цілісно-саморегулювальний (юнацький вік). Визначено критерії та рівні розвитку образу фізичного Я підлітків. Експериментально досліджено структурні компоненти образу фізичного Я. Виявлено вікові зміни та гендерні відмінності образу фізичного Я в особистості молодшого, середнього та старшого підліткового віку. Експериментально доведено доцільність та ефективність впровадження розвивально-корекційної програми у формі соціально-психологічного тренінгу гармонізації образу фізичного Я підлітка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА369931 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Михальченко Н.В. 
Динаміка розвитку патріотичної рефлексії у молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Михальченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально вивчено динаміку розвитку патріотичної рефлексії особистості у молодшому шкільному віці, розроблено та впроваджено програму її удосконалення. Запропоновано психологічну модель, досліджено детермінанти, встановлено критерії, показники та рівні розвитку патріотичної рефлексії учнів I - IV класів. Вивчено вплив засобів української державної й національної символіки та фольклору на розвиток патріотичної рефлексії молодших школярів. Визначено готовність вчителів до патріотичного виховання учнів. Виявлено взаємозв'язок особливостей патріотичної самосвідомості батьків і рівня розвитку патріотичної рефелексії дітей. Розроблено й апробовано програму цілеспрямованого формування патріотичної рефлексії у молодших школярів, яка включає систему виховних заходів, вправ на самопізнання, розвиток патріотичної самосвідомості, встановлено її ефективність та рекомендовано використовувати у навчально-виховному процесі у молодшій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.1 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА348606

Рубрики:

      
5.

Василишина Т.В. 
Емпатія як фактор ефективності педагогічного спілкування: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Василишина ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально виявлено психологічні чинники, що зумовлюють формально-динамічні та змістовні характеристики перебігу особистісних взаємостосунків за умов реалізації педагогом професійної діяльності педагога. Розглянуто взаємозв'язок між рівнем сформованості у педагога здатності до емпатії та особливостями розгортання ним комунікативної взаємодії, а також між розвитком у нього саморефлексії та особливостями педагогічного спілкування. Розроблено та апробовано систему завдань, спрямованих на формування у вчителів-початківців готовності до педагогічного спілкування, що відповідає принципам суб'єкт-суб'єктної організації даного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА309144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Буркало Н. І. 
Етнокультурні особливості статеворольової ідентифікації особистості в підлітковому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / Н. І. Буркало ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Виявлено існування зумовленості статеворольової ідентифікації в підлітковому віці етнічними та культурними особливостями. Встановлено, що існують відмінності в проявах статеворольових типів у підлітків різних етнічних груп (фемінний тип статеворольової поведінки більш притаманний українським дівчатам, а андрогінний - польським дівчатам і дівчатам-мігрантам). Доведено, що культура впливає на всі сфери людського життя, зокрема на становлення статеворольової ідентифікації особистості в підлітковому віці. Визначено, що статеворольова ідентифікація в українських підлітків-мігрантів, які народилися та виросли в Польщі, формується так само, як у польських підлітків (на це впливають процеси інкультурації й акультурації).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ю983.73 + С5*5*332.111.3-231.1
Шифр НБУВ: РА373161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Кузікова С.Б. 
Корекція Я-концепції як умова подолання конфліктності у підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.Б. Кузікова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано психологічний зміст і причини виникнення внутрішньої та зовнішньої конфліктності підлітка. Розглянуто особливості становлення Я-концепції у молодшому підлітковому віці, її вплив на поведінку підлітка та формування його особистості загалом. Теоретично та практично обгрунтовано необхідність переростання корекції у самокорекцію як умови ефективного розв'язання задач корекції. Розроблено та обгрунтовано програму та методичне забезпечення корекції Я-концепції підлітків з метою зниження їх конфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА309235 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Нищета В.А. 
Метод проектів як засіб формування життєвої компетентності старшокласників у процесі навчання українознавчих предметів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / В.А. Нищета ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування життєвої компетентності старшокласників у процесі навчання українознавчих предметів засобами проектної діяльності. На підставі результатів аналізу психолого-педагогічної літератури складено номенклатуру сутнісних ознак життєвої компетентності, її функціональну модель і критерії сформованості. Обгрунтовано життєтворчі можливості українознавчих предметів. Виявлено життєво-компетентнісний потенціал методу проектів як особистісно зорієнтованої технології. У контексті ідей компетентнісного підходу та життєтворчого спрямування сучасного навчання, технологічного підходу до організації пізнавальної діяльності учнів, підсилення ролі українознавчої складової сучасної освіти науково обгрунтовано й експериментально перевірено дидактичні умови використання авторської технології життєвотворчих проектів як засобу формування життєвої компетентності старшокласників у навчанні української мови та літератури, історії України. Розроблено рекомендації щодо її впровадження в процесі навчання українознавчих предметів у середній загальноосвітній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.415 + Ю952.2-734 + С.р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА363689

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Шевченко О.В. 
Національна ідентифікація у становленні Я-образу особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Шевченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено психологічні особливості формування національної ідентичності у процесі становлення Я-образу особистості. Виявлено чинники, що впливають на усвідомлення школярами та студентами своєї належності до певної етнонаціональної спільноти за сучасних умов становлення української державності. Показано значення національної ідентичності як важливої складової процесу становлення Я-образу особистості та характерного показника рівня розвитку її національної самосвідомості. Виявлено регіональні відмінності у формуванні національної ідентичності сучасної молоді та зроблено висновок про нерівномірність і неоднозначність даного процесу за змістом та якістю. Доведено, що найсуттєвішим чинником успішного становлення національної ідентичності особистості є формування системи знань та уявлень про етнонаціональні феномени.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ф512 +
Шифр НБУВ: РА334676

Рубрики:

      
10.

Моляко Р.В. 
Образ фізичного Я: становлення та деформації у пацієнтів з косметичними вадами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / Р.В. Моляко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено становлення та деформацію образу фізичного "Я" у пацієнтів з косметичними вадами (шкірними хворобами, чи необхідністю пластичної операції) підліткового та юнацького віку. Установлено особливості деформованого образу фізичного "Я" у таких пацієнтів, його вікову динаміку, вплив реальних і вигаданих дефектів зовнішності на виникнення деформацій даного образу. Установлено захисні психологічні стратегії індивіда з деформованим образом фізичного "Я". Розроблено структурно-функціональну модель цього образу. Виявлено динаміку процесу його деформації, зокрема, вади зовнішності (реальні, вигадані) спричинюють зниження самооцінки зовнішності та підвищення тривожності, виникають деформації образу фізичного "Я", які призводять до появи межових психічних розладів (синдрому дисморфофобії, нервової аноресії та булімії). Обгрунтовано, розроблено, апробовано та впроваджено психотренінг для подолання та профілактики тривожності пацієнтів з косметичними вадами підліткового та юнацького віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1 + Ю952.2-734 +
Шифр НБУВ: РА345279

Рубрики:

      
11.

Лець Ю.А. 
Особистісне самовизначення старшокласника в системі розвивального навчання: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.А. Лець ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексне вивчення особливостей формування самовизначення особистості у старшому підлітковому та молодшому юнацькому віці у зв'язку зі становленням суб'єкта навчальної дільності. Виявлено принципові відмінності у формуванні особистісного самовизначення у старшому шкільному віці залежно від способу організації навчальної діяльності у початковій і середній школі. Показано, що за умов розвивального навчання процес самовизначення особистості у цьому віці здійснюється повноцінно, що є найважливішим показником особистісного розвитку людини та визначає її здатність до самостійного й усвідомленого вибору власного майбутнього. Установлено взаємозв'язок рівня суб'єктності у навчальній діяльності та показників особистісного самовизначення старшокласників у системі розвивального навчання. Одержано відомості про вплив такої системи на розвиток особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.3 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА356689

Рубрики:

      
12.

Михайлова І.В. 
Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І.В. Михайлова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено сутність, роль, вікові особливості й особистісні детермінати прояву турботи про себе, описано її структуру. Визначено критерії та показники вимірювання, обгрунтовано умови, шляхи та засоби впливу на підвищення інтенсивності самоустановки турбуватися про себе у ранньому юнацькому віці. Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до вивчення проблеми турботи про себе у зарубіжній, радянській та вітчизняній психології, розкрито вікові особливості її прояву. Визначено структуру (когнітивний, афективний, поведінковий компоненти) турботи про себе, встановлено критерії та показники її діагностування (саморозуміння : самоусвідомлення, аутосимпатія : самосприйняття, автономність : самопідримка), особистісні детермінанти даного феномену самосвідомості (ставлення до майбутнього, фрустраційна толерантність, самоефективність), описано їх структуру та рівні прояву. Розроблено й апробовано психокорекційну програму роботи з підвищення проявів турботи про себе у ранньому юнацькому віці шляхом впливу на її структурні компоненти й особистісні детермінанти активними соціально-психологічними методами навчання. Доведено ефективність включення даної програми у навчально-виховний процес як чинника особистісного зростання у ранньому юнацькому віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю952.1 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА370385 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Мельник І.С. 
Особливості впливу взаємин з дорослими і однолітками на самооцінку старшого дошкільника: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.С. Мельник ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження особливостей впливу взаємин з дорослими й однолітками на самооцінку старшого дошкільника. Показано наявність розбіжності між рівнями розвитку загальної та конкретної самооцінки, яка проявляється у тенденції до завищення загальної самооцінки дітьми старшого дошкільного віку й у більшій адекватності їх конкретної самооцінки. Встановлено достовірний зв'язок рівнів розвитку конкретної самооцінки з мірою сформованості поведінкового, когнітивного й афективного структурних компонентів взаємин дітей даного віку у суспільній діяльності з однолітками. Виявлено залежність типів прояву самооцінки дітей від характеру їх взаємодії з дорослими. Висвітлено психологічний зміст процесу гармонізації конкретної та загальної самооцінки дітей старшого дошкільного віку й особливості впливу взаємин дітей у спільній діяльності з дорослими й однолітками на його динаміку. Запропоновано розвивальну програму оптимізації самооцінки старших дошкільників у процесі взаємин з дорослими й однолітками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.401.2 +
Шифр НБУВ: РА368322

Рубрики:

      
14.

Головченко О. І. 
Особливості впливу фізичного виховання на формування особистості учнів середнього шкільного віку: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02 / О. І. Головченко ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Виявлено факторну структуру спеціально організованої та спонтанної рухової активності підлітків 11 - 15-ти років, яка обумовлюється мотиваційно-ціннісною сферою та гармонійністю фізичного розвитку їх особистості. Встановлено порогові показники компонентів рухової активності, за яких відбувається вплив на формування високих рівнів прояву пам'яті, мислення й адекватності самооцінки учнів та обгрунтовано спосіб оцінки ефективності їх розвитку засобами фізичного виховання. Набуло подальшого розвитку удосконалення форм і засобів фізичного виховання школярів. Уточнено сучасні уявлення про взаємозв'язок і взаємовплив психіки та соматики у процесі формування особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ч511.143
Шифр НБУВ: РА382811 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Антоненко І. Ю. 
Особливості механізмів психологічного захисту особистості в системі педагогічної взаємодії : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. Ю. Антоненко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено способи психозахисної регуляції особистості на рівні організації її активності та самореалізації. Розглянуто особливості психологічного захисту дітей порівняно із захистом педагогів і розкрито вікові закономірності формування дитячого психологічного захисту та їх взаємозалежність від використання педагогами певного педагогічного стилю. Розроблено комплекс дослідних методик, спрямованих на виявлення механізмів психологічного захисту особистості в системі педагогічної взаємодії, що окреслює конструктивні механізми психологічного захисту особистості й умови їх формування. Висвітлено корекційно-розвиваючу програму формування конструктивних механізмів психологічного захисту особистості в системі педагогічної взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-994 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА375077 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Яцюк Н.О. 
Особливості моральної рефлексії в молодшому шкільному віці: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Яцюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості моральної рефлексії у молодшому шкільному віці. Проаналізовано теоретичні підходи до розуміння рефлексії у філософії та психології. Визначено специфіку одного з її видів - моральної рефлекції. Обгрунтовано її значення як провідного психологічного механізму саморегуляції поведінки. Узагальнено результати досліджень вікових особливостей молодших школярів, що є передумовами формування моральної рефлексії у цьому віці. Виявлено критерії, показники та рівні її розвитку та типи саморегуляції поведінки у молодшому шкільному віці. Висвітлено зв'язок між рівнями розвитку моральної рефлексії та типами саморегуляції поведінки молодших школярів. Обгрунтовано й апробовано програму психолого-педагогічного супроводу даного розвитку в молодших школярів, що передбачає наявність рефлексивних компонентів у навчально-виховному процесі та організації спеціальних занять.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.1 + Ю701.23 + Ч421.352.25 +
Шифр НБУВ: РА356831

Рубрики:

      
17.

Панасенко Н.М. 
Особливості образу "Я" акцентуйованих підлітків з девіантною поведінкою: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Панасенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування образу "Я" у акцентуйованих підлітків з девіантною поведінкою. У педагогічній та віковій психології проблема такої поведінки підлітків є однією з найбільш актуальних. За умов перебудови суспільства процес формування образу "Я" неповнолітніх характеризується зниженням значущості уявлень про базові морально-етичні принципи поведінки. Вірогідно встановлено відчуження від суспільства та його цінностей, дисгармонійну трансформацію образу "Я" акцентуйованого підлітка з девіантною поведінкою. Особливості образу "Я", його компонентів розглянуто як потенційне джерело змін, розвитку та як регулятор поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.620.2-81 +
Шифр НБУВ: РА352267

Рубрики:

      
18.

Карпа М.І. 
Особливості психосоціального розвитку сиблінгів дітей з психофізичними вадами: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.І. Карпа ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Вперше визначено та досліджено сімейні чинники особистісного розвитку сиблінгів - дітей з психофізичними вадами (ПФВ). Розкрито сутність і значення впливу взаємин з сиблінгом-інвалідом на формування у здорових дітей самосвідомості, характерологічних особливостей, адаптаційних ресурсів. Розглянуто вплив батьків на взаємини здорової дитини з даним сиблінгом. Описано форми психосоціальної дезадаптації сиблінгів з психофізичними вадами (наявність внутрішньопсихологічних конфліктів, тривожності, низької самооцінки, схильності до депресії, психосоматичних порушень). Розроблено психолого-педагогічні підходи щодо профілактики та корекції психологічої дезадаптації учнів початкової школи, що мають сиблінгів з ПФВ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2 + Ю952.14 + Ю952.2-734 +
Шифр НБУВ: РА353113

Рубрики:

      
19.

Пушкар В.А. 
Особливості розвитку образу "Я" дітей-сиріт у навчальному закладі інтернатного типу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.А. Пушкар ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено, що в системі "Я"-образів підлітків шкіл-інтернатів актуальними є статусно-рольові категорії. Підліткам загальноосвітніх шкіл притаманна наявність соціально-діяльнісних категорій окрім статусно-рольових. Показано, що у підлітків шкіл-інтернатів структура "Я"-концепції малодиференційована, а система їх уявлень про себе узалежнюється уявленням і нормативними приписами значимих інших. З'ясовано, що в ідентифікаційній матриці підлітків шкіл-інтернатів більш значущими є суб'єктивні характеристики. Об'єктивній інформації про себе протистоять суб'єктивні категорії, констатація загально поширених якостей поступається пошуку особливих, неповторних особистісних проявів. Відмінності в емоційно-цінісній складовій системи "Я"-образів менш виражені, ніж у когнітивній. Зокрема, у підлітків шкіл-інтернатів, у зв'язку з браком позитивних оцінок та позитивної підтримки людей з найближчого оточення, відбувається формування емоційної залежності. Відсутність самосхвалення, поблажливості до себе, позитивних рефлексивних очікувань щодо ставлення значимих інших призводять до внутрішньої конфліктності та самозвинувачення. Розроблено й апробовано соціально-психологічний тренінг з метою інтеграції "Я"-образів в єдину "Я"-концепцію. За допомогою статистичних методів показано, що запропонована система впливів є ефективним засобом психокорекційної роботи з підлітками, позбавленими батьківськго піклування за умов деприваційного середовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю984.010.2-993 + Ч421.344 +
Шифр НБУВ: РА348573

Рубрики:

      
20.

Мусіяка Н.І. 
Особливості самооцінки молодших школярів з різним рівнем навчальних досягнень: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.І. Мусіяка ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Наведено результати теоретичного й експериментального дослідження особливостей формування самооцінки молодших школярів з різним рівнем навчальних досягнень. Визначено мікро- та макрогенетичні тенденції даного процесу у системах взаємодії "Я - учіння" та "Я - Я". Виділено конструктивні та деструктивні тенденції у становленні самооцінки школярів з різною результативністю учіння, наведено порівняльну характеристику особливостей її структурно-динамічного розвитку. Розкрито психологічну сутність самооцінки, показано її роль у забезпеченні продуктивності навчальної діяльності дітей молодшого шкільного віку. Уточнено наукові уявлення про основні етапи становлення самооцінкової сфери молодших школярів з різною результативністю навчання. Розроблено й апробовано програму активізації конструктивних тенденцій у процесі становлення самооцінкової сфери учнів молодшого шкільного віку, впровадження якої сприяє підвищенню результативності їх навчальної діяльності як основної для даного етапу онтогенезу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА369151

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського