Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (101)Тематичний інтернет-навігатор (259)Наукова електронна бібліотека (226)Реферативна база даних (11707)Книжкові видання та компакт-диски (3458)Журнали та продовжувані видання (310)
Пошуковий запит: (<.>K=ОСВІТА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 336
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Білан С.О. 
Аграрна освіта в Україні: історичний аспект (90-ті роки ХХ - початок ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.О. Білан ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено суть та шляхи реформування системи вищої аграрної освіти України протягом 1990 рр. - початку XXI ст., обумовленого необхідністю підготовки кадрів для нових організаційно-виробничих структур у сільському господарстві, які виникли у процесі реформування агропромислового комплексу. Розглянуто структуру, механізм становлення, а також чинники й особливості функціонування багатоступеневої системи освіти в аграрних вищих навчальних закладах. Визначено місце, роль і функції учасників навчально-виховного процесу у реформуванні даної освіти. Проаналізовано трансформацію державної політики та системи управління у цій сфері. Зроблено висновки щодо подальших шляхів удосконалення підготовки фахівців у вищих навчальних закладах аграрного профілю та підвищення їх ролі у формуванні єдиного освітнього простору України у поєднанні з вирішенням проблеми інтеграції до світової системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П р(4УКР)3 + Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА338607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
2.

Сітарчук Р.А. 
Адвентисти сьомого дня в українських землях у складі Російської імперії: історико-політичний аспект (друга половина XIX ст. - 1917 р.): автореф. дис... д-ра іст. наук: 09.00.11 / Р.А. Сітарчук ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2009. — 32 с. — укp.

Досліджено передумови, причини та час виникнення громад адвентистів сьомого дня на українських землях. Розглянуто створення їх церковної структури, трансформації в кількісному складі й історія зародження регіональних осередків. Виокремлено й охарактеризовано головні аспекти внутрішньоконфесійної діяльності адвентистів, зокрема, богословська освіта, місіонерська робота, видавнича справа, фінансова практика. Проаналізовано еволюцію взаємовідносин досліджуваної церкви з владою, зокрема, комплекс аспектів політики самодержавства щодо адвентистів кінця ХІХ - початку ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э376.222-3 +
Шифр НБУВ: РА368343

Рубрики:

      
3.

Буренко В.М. 
Андрагогічний підхід до професійної перепідготовки вчителя гуманітарного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.М. Буренко ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2005. — 22 с.: табл. — укp.

Проаналізовано стан проблеми професійної перепідготовки вчителя гуманітарного профілю в системі післядипломної педагогічної освіти в її історичному розвитку. Розкрито суть понять "післядипломна освіта", "освіта дорослих", "неперервна професійна освіта", "перепідготовка", "андрагогічний підхід". Установлено особливості організації навчального процесу на факультетах післядипломної освіти, проаналізовано процес формування мотиваційної готовності вчителя гуманітраного профілю до професійної перепідготовки. Обгрунтовано методику вдосконалення навчального процесу на факультетах післядипломної освіти, визначено пріоритетні напрями співпраці та взаємодії викладачів і студентів. Досліджено й експериментально перевірено вплив найефективніших методів і форм роботи у розвитку професійних умінь даних учителів. Розроблено та науково обгрунтовано методичні рекомендації для викладачів вищих навчальних закладів щодо удосконалення організаційних форм навчання вчителів даного профілю у процесі професійної перепідготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + С.р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА335988

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Матяш І.Б. 
Архівна наука і освіта в Україні 1917-го - 1930-х років: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.06 / І.Б. Матяш ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 33 с. — укp.

На підставі вивчення архівних джерел визначено тенденції та напрями наукових досліджень у галузі архівної справи, висвітлено форму та зміст підготовки кадрів для архівних установ, особливості науково-методичного забезпечення архівної освіти. Проаналізовано науково-організаційну діяльність державних органів управління архівною справою, проекти архівної реформи в Україні, роботу Київського й Одеського археологічних інститутів, Археографічної комісії та Кабінету архівознавства - першої науково-дослідної установи у галузі архівної справи в Україні. З'ясовано функції архівної аспірантури, руху архівних кореспондентів. Розглянуто персональний внесок видатних українських істориків у розвиток архівістики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч813(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА315034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
5.

Дорохіна Л.О. 
Богослужебний спів в музичній культурі Чернігівщини на початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Л.О. Дорохіна ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Класифіковано напрямки розвитку богослужебного співу (БС) в музичній культурі Чернігівщини: концертна діяльність, музична освіта, Братський хоровий рух та музично-просвітницька діяльність. Встановлено зв'язки між сприйняттям та усвідомленням БС представниками різних суспільних верств. Визначено місце і роль співу в загальнокультурному процесі. Охарактеризовано Братський хоровий рух Чернігівщини. Введено імена видатних регентів-організаторів та керівників провідних храмових хорів Чернігова й губернії: М.Ступницького, Г.Іванцова, П.Зеленецького, Л.Тополя та інш.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-503.11 + Щ313(4УКР)3-44 + Щ314.1-03(4УКР-2ЧЕР)6-68 +
Шифр НБУВ: РА321270

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Демчина Л.І. 
Вища бібліотечно-інформаційна освіта в сучасній Україні: формування документологічної складової: автореф. дис... канд. наук з соц. комунікацій: 27.00.03 / Л.І. Демчина ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Розглянуто документологічну складову вищої бібліотечно-інформаційної освіти як системне явище, що формується під впливом змін у соціально-комунікаційному середовищі за умов інформатизації та ступеневої освіти у сучасній Україні. Визначено основні стадії розвитку наукових і навчальних дисциплін документально-комунікаційного циклу, що дозволило виявити передумови трансформації книгитивно-документознавчої у документологічну підготовку вітчизняних бібліотечно-інформаційних кадрів, орієнтовану на вивчення широкого кола традиційних і технотронних (електронних) соціально значущих документів, створених для передавання інформації у часі та просторі, що базується на документивній парадигмі змісту навчання. Доведено провідну роль документальної комунікації як домінанти змісту вищої бібліотечно-інформаційної освіти. Здійснено порівняльний аналіз сучасного стану підготовки фахівців в Україні та інших країнах світу щодо пошуку, відбору, кумуляції, аналітико-синтетичної обробки документів різних типів і видів через сучасні бібліотеки. Розроблено концептуальну та конкретно-дисциплінарну моделі документологічної складової підготовки молодших спеціалістів, бакалаврів і магістрів, яка базується на книгитивно-документивній, документивно-інформаційній і документивно-когнітивної парадигмах галузевої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 р31(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА360094

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Шевченко Н.В. 
Вища освіта як механізм формування кар'єрного ресурсу спеціаліста: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Н.В. Шевченко ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2007. — 17 с. — укp.

Обгрунтовано значення вищої освіти як механізму формування кар'єрного ресурсу спеціаліста. Із використанням системно-структурного, діяльнісного, компетентнісного та соціокультурноного підходів розкрито сутність кар'єри як соціального феномена, а також як результату та процесу активної поведінки, що сприяє формуванню конкурентоспроможності випускників ВНЗ на ринку праці. Виявлено, що за сучасних умов освіта позиціонується молоддю як ресурс соціальної мобільності та засіб освоєння нових соціальних ролей, а також як система, що визначає процес і порядок розвитку кар'єрного ресурсу студента. Встановлено, що за допомогою самоменджменту організації кар'єри та маркетингових інструментів оптимізації кар'єрного ресурсу випускник виявляється здатним реалізовувати стратегічні кар'єрні цілі та підвищувати ефективність розв'язання тактичних задач розвитку кар'єрних ліній за умов конкуренції на ринку праці. Виявлено, що в результаті системних трансформацій ВНЗ перетворюється на засіб конструювання способу життя молодого спеціаліста, в структуру, що формує у випускника навички безперервного пристосування та розвитку кар'єрного ресурсу за умов конкуренції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674 + С5*342*151.411 +
Шифр НБУВ: РА350383

Рубрики:

      
8.

Фудорова О. М. 
Вища освіта як чинник підвищення соціального статусу осіб з обмеженими можливостями: автореф. дис. ... канд. соціол. наук : 22.00.04 / О. М. Фудорова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Висвітлено теоретико-методологічні засади соціологічного вивчення соціального статусу особи з обмеженими можливостями (ОМ). Визначено чинники та складові соціального статусу осіб з ОМ. Показано, що освітньо-професійний статус осіб з особливими потребами є визначальним в системі статусів осіб з ОМ. Зазначено, що відносини суспільства з такими особам складалися в межах таких моделей: опіки, соціальної ексклюзії та соціальної інклюзії. Розкрито місце та роль інклюзивної університетської освіти у формуванні та підвищенні соціального статусу осіб з ОМ. Виявлено університетські засоби, які сприяють інтеграції осіб з ОМ в сучасний соціум. Визначено механізми та чинники, що обумовлюють процес одержання якісної інклюзивної університетської освіти особами з ОМ за умов сучасного університетського комплексу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*421.34 + С5*343
Шифр НБУВ: РА384528 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Нещадим М.І. 
Військова освіта України: історія, теорія, методологія, практика: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / М.І. Нещадим ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2004. — 56 с. — укp.

Відтворено генезис військової освіти (ВО) в Україні за 1991 - 2001 рр., на підставі аналізу конкретно-історичних передумов визначено її етапи, проаналізовано та систематизовано загальні риси розвитку та становлення. Обгрунтовано сучасну систему військової освіти (СВО) на засадах гуманістичної філософії освіти з урахуванням позитивного вітчизнянного та зарубіжного досвіду. Визначено її структуру та теоретико-методологічні засади оптимального функціонування. Проаналізовано досвід підготовки офіцерських кадрів декількох розвинутих країн світу. Розкрито та удосконалено зміст базових категорій та понять підготовки військових фахівців відповідно до гуманістичної парадигми ВО. Досліджено особливості управління ВО, наведено практичні підходи до управлінського забезпечення ефективності функціонування СВО, а також перспективи його подальшого розвитку. Здійснено методологію функціонального моделювання та стратегічного планування розвитку СВО.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)3в +
Шифр НБУВ: РА328566

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Михальчук О. Л. 
Волинське село: культура, освіта, релігійне життя (1964 - 1985 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / О. Л. Михальчук ; Волин. нац. ун-т ім. Л. Українки. — Луцьк, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано духовне життя волинського села у період "розвинутого соціалізму". Охарактеризовано розвиток шкільної освіти, якісний рівень навчання, стан учительських кадрів. Розкрито зміст, форми та методи культурно-освітньої роботи, її ідеологічну та загальнокультурну спрямованість. Простежено ставлення сільського населення до впровадження на селі радянської обрядовості, визначено основні напрями діяльності бібліотек у селах Волинської області. Висвітлено форми та методи боротьби влади з релігійними громадянами та церквою, становище православних громад і протестанських об'єднань краю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ВОЛ)63-7
Шифр НБУВ: РА374645 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
11.

Вількер А.Л. 
Генетико-демографічні процеси в популяціях малих міст та сіл східної України: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.15 / А.Л. Вількер ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 14 с. — укp.

Встановлено, що демографічному процесові малочисельних міст і селищ східної України притаманні зниження показників ефективної чисельності, шлюбності, частки новонароджених у репродуктивно сприятливому віці, низька та недостатня для простого відтворення народжуваність. Встановлено, що більша частка індекса тотального добору припадає на компоненту диференційної плодючості. Найбільшу роль у формуванні розподілу популяцій відіграють соціально значущі ознаки - освіта та професія, причому їх роль у формуванні шлюбної структури зростає. Значення національності, місця народження як факторів, що формують популяцію, знижується. Показники структури неоднакові для популяцій різної чисельності та національного складу. Найбільш високі значення компонент аутбрідингу відзначено в міських популяціях, найменші - в українських селищах. Російські селища за цими показниками займають проміжне положення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*804*803.3(4УКР) + Е70*446.2(4УКР)
Шифр НБУВ: РА313646 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
12.

Філіпцова О.В. 
Генетико-демографічні процеси в урбанізованих популяціях Східної України: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.15 / О.В. Філіпцова ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1998. — 16 с. — укp.

Вивчення записів шлюбів, які були зареєстровані в 1960, 1985 та 1992-95 рр. в урбанізованих популяціях східної України (Харків, Донецьк, Полтава), показало, що в 90-і роки змінилась динаміка генетико-демографічного процесу. Якщо з 1960 по 1985 рр. у цих популяціях збільшувався аутбридинговий компонент (підвищення національного різноманіття, відсотка міжнаціональних шлюбів, дальності міграції та шлюбної відстані), то в 90-і роки почався зріст інбридингового компонента (зменшення коефіцієнта міграції, етнічного різноманіття, шлюбної відстані, підвищення відсотка однонаціональних шлюбів, тенденція до моноетнічності). За ознаками "національність" та "місце народження" міські популяції східної України наближаються до панміксії, за соціально-професійними ознаками (освіта, професія) вивчені популяції залишаються репродуктивно підрозділеними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*446.2(237УКР5),022

Рубрики:

      
13.

Москаленко Н. М. 
Гуманітаризація вищої культурологічної освіти в Україні XX - XXI ст.: автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / Н. М. Москаленко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Проведено спробу цілісного осмислення процесу гуманітаризації вищої культурологічної освіти у сучасній Україні в контексті загальної генези духовної культури нашого народу. Уточнено понятійно-категоріальний апарат дослідження (освіта, вища освіта, гуманітаризація тощо). Розроблено історичні традиції гуманітарної культурологічної освіти в Україні. Розкрито та критично оцінено особливості умов формування гуманітарного освітнього простору України. Досліджено особливості формування моделі гуманітарної культурологічної вищої освіти в Україні XXI ст. Виявлено головні проблеми формування творчої особистості як актуальної проблеми вищої освіти XXI ст. Визначено напрями моделювання гуманітарної культурологічної вищої освіти в Україні XXI ст. Проаналізовано застосування інновацій в сучасній системі гуманітарної вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч11 р31(4УКР)
Шифр НБУВ: РА377568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Демченко Н.М. 
Гуманітарна освіта в рецепції славістів Лівобережної України (друга половина XIX - початок XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н.М. Демченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано процес формування славістичних наукових шкіл Лівобережної України, визначено чинники, що сприяли її становленню. Досліджено умови становлення світоглядно-педагогічних переконань і життєвих цінностей словесників означеного періоду. Доведено, що особливе місце у теоретичній спадщині слов'янознавців Лівобережної України займала проблема мови як засобу формування національної свідомості. Розкрито їх погляди на проблему особистості вчителя, його професійної підготовки та самоудосконалення. Узагальнено внесок представників словесності Лівобережної України у розробку теорії та практики проблем змісту гуманітарної освіти. Визначено особливості їх ідей щодо тенденції розвитку освіти, принципів формування змісту освіти класичних навчальних закладів, вимог до його відбору й умов практичної реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)52 + Ш041 г(4Укр)5
Шифр НБУВ: РА375194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Грицаєнко П.М. 
Гуманітарна освіта: сутність та особливості прояву (соціально-філософський аналіз): автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.03 / П.М. Грицаєнко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 17 с. — укp.

Розглянуто основні форми гуманітарної освіти та освітнього процесу, акцентовано увагу як на позитивних, так і на негативних аспектах кожної з них. Показано, що своєрідність гуманітарного процесу полягає у тому, що він за своїм змістом та функціями є процесом продукування і поєднання культурних надбань суспільства. Проаналізовано формування історичних поглядів відносно гуманітарної освіти. Визначено, що соціальний прогрес в Україні пов'язаний з розвитком усіх комунікативних систем та інтеграцією до освітніх систем світу. Константовано, що наука й освіта об'єктивно залишаються найважливішим стратегічним ресурсом не тільки для України, а й всього світу, без яких неможливе існування та прогрес соціуму в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч30 + С. р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА366802

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Новікова О.В. 
Державна система народної освіти Російської імперії в Криму (кінець XVIII - початок ХХ ст.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / О.В. Новікова ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено процес становлення та розвитку державної системи народної освіти загальноросійського типу в Криму наприкінці XVIII - початку XX ст. На підставі вивчення архівних і друкованих джерел зроблено висновок, що становлення та розвиток державної освіти загальноросійського типу в Криму у даний період відбувались у межах розвитку системи освіти російської імперії та мало певні особливості. У кримських повітах цей процес перебігав більш швидко, ніж у північних повітах Таврійської губернії. З'ясовано, що найбільша кількість учнів навчалася у початкових народних училищах. Міські училища забезпечували одержання вищого рівня освіти. Успішно розвивалася освіта у кримських повітах Таврійської губернії. Серед учнів були представники різних національних груп і конфесій. У Криму відбувалося становлення жіночої освіти. Початкова та середня освіта для дівчаток ставала доступнішою. Всередині 1890-х рр. перше місце серед земських губерній Європейської Росії за розвитком народної освіти належало Таврійській губернії. За результатами дослідження показано, що найбільш розвинену частину даної губернії у справі освіти становили кримські повіти. Зроблено висновок, що Крим займав одне з перших місць у Європейській частині Росії за розвитком народної освіти, що визначило високий інтелектуальний потенціал багатонаціонального населення півострова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-6КРМ)5-7 + Ч33(4УКР-6КРМ)5 +
Шифр НБУВ: РА363779

Рубрики:

      
17.

Пасінович І.І. 
Державне регулювання вищої освіти в умовах ринкових відносин: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.03 / І.І. Пасінович ; Ін-т регіон. дослідж. НАН України. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Розвинуто теоретико-методологічні основи державного регулювання вищої освіти. Розроблено рекомендації, спрямовані на покращання діяльності ВНЗ за умов ринку. Висвітлено ознаки нової освітньої парадигми, дієвої за умов економіки знань. Обгрунтовано необхідність перегляду форм і методів державної регуляторної освітньої політики. Визначено переваги приватних ВНЗ, за використання яких підвищується конкурентоспроможність вищої освіти. Розвинуто понятійно-категоріальний апарат економіки освіти шляхом введення термінів стосовно підприємницької діяльності ВНЗ. Доведено, що вища освіта містить значний підприємницький потенціал. Визначено напрями державного регулювання щодо впровадження ринкових відносин в освітню галузь для підвищення конкурентоспроможності ВНЗ. Класифіковано платні послуги ВНЗ, що має сприяти оптимальному поєднанню освітньої на наукової діяльності, активізації співпраці з бізнесом, а також диверсифікації доходів ВНЗ з одночасним зменшенням їх залежності від бюджетного фінансування. Побудовано рейтинг ВНЗ у аспекті відомчого підпорядкування та форм власності на підставі інтегрального показника розвитку ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)49:Ч30/49 + Ч484(4УКР)к1 + Х819(4УКР)132.1 +
Шифр НБУВ: РА363398

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Теплова Н. А. 
Державне управління процесом соціалізації людей з особливими потребами: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.01 / Н. А. Теплова ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історичну та законодавчу основи проведення державної політики у даній сфері, узагальнено міжнародний досвід з питань надання освітніх послуг і забезпечення зайнятості людей з обмеженими фізичними можливостями як засобів соціалізації. Доведено потребу особливої уваги суспільства та повсякденної підтримки держави. Уточнено трактування соціально-політичної сутності поняття "інклюзивна освіта" та її складових. Визначено нові підходи до формування стратегії надання освітніх послуг і забезпечення зайнятості людей з особливими потребами, а також основні напрямки їх працевлаштування. Доведено, що за умов трансформації суспільної думки в Україні державне управління процесами соціалізації має спрямовуватися на забезпечення мінімальної матеріальної й інтелектуальної підтримки людей з особливими потребами, створення сприятливих умов і можливостей для їх особистісного розвитку та повноцінної інтеграції у суспільні справи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91 + С5*423
Шифр НБУВ: РА376152 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Сорокіна Н.Г. 
Державне управління формування ціннісних орієнтацій сучасного українського суспільства: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.01 / Н.Г. Сорокіна ; Дніпропетр. регіон. ін-т держ. упр. Нац. Акад. держ. упр. при Президентові України. — Д., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано наукову та джерельну базу стосовно проблеми становлення системи державного управління соціокультурними процесами суспільства. Визначено найбільш дійові наукові підходи до державного управління формуванням ціннісних орієнтацій суспільства та його складові. Розкрито суть понять "цінності", "ціннісні орієнтації" та "державне управління формуванням ціннісних орієнтацій суспільства". Обгрунтовано структуру даного управління у соціокультурній сфері, до якої належить культура, освіта, соціальний захист, молодіжна й інформаційна політика, що є найбільш значущими у процесі формування ціннісних орієнтацій українського суспільства. Проаналізовано вітчизняну та зарубіжну нормативно-правову базу у зазначеній сфері. Запропоновано модель розподілу повноважень між центральними, регіональними та місцевими органами влади. Уточнено завдання органів різних рівнів управління за умов децентралізації системи державного управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)134 +
Шифр НБУВ: РА361551

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Ясь О.В. 
Державницька традиція в українській зарубіжній історичній науці 1945 - 1991 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / О.В. Ясь ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто комплекс проблем щодо інтерпретації ролі державницької традиції (інтелектуальний спадок, історики, як його носії, передумови та середовище, в якому поширювалися та реалізувалися національно-державницькі ідеї) в українській зарубіжній історичній науці 1945 - 1991 рр. Наведено основні характеристики інтелектуальної спадщини істориків державницького напряму першої третини XX ст. Висвітлено та інтерпретовано найважливіші чинники, які зумовили еволюцію наукових поглядів дослідників, репрезентантів української зарубіжної історичної науки стосовно спадщини істориків-державників. Досліджено вплив західного соціокультурного та інтелектуального середовищ на науковий процес, зокрема, на організацію дослідницької праці. Проаналізовано специфіку та особливості наукової діяльності чотирьох генерацій українських учених діаспори. Подано порівняльний аналіз діяльності різних поколінь дослідників у науковому процесі. Узагальнено та систематизовано бібліографічні матеріали (регіональний розподіл за місцем народження, освіта, соціальний статус, належність до певної генерації, фахова спеціалізація) 193 істориків та дослідників суспільно-політичних і гуманітарних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(9=УКР)6 + Т3(4УКР)6-5,01
Шифр НБУВ: РА308928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського