Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (101)Тематичний інтернет-навігатор (259)Наукова електронна бібліотека (226)Реферативна база даних (11707)Книжкові видання та компакт-диски (3458)Журнали та продовжувані видання (310)
Пошуковий запит: (<.>K=ОСВІТА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 336
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Біологічні науки   
1.

Філіпцова О.В. 
Генетико-демографічні процеси в урбанізованих популяціях Східної України: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.15 / О.В. Філіпцова ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1998. — 16 с. — укp.

Вивчення записів шлюбів, які були зареєстровані в 1960, 1985 та 1992-95 рр. в урбанізованих популяціях східної України (Харків, Донецьк, Полтава), показало, що в 90-і роки змінилась динаміка генетико-демографічного процесу. Якщо з 1960 по 1985 рр. у цих популяціях збільшувався аутбридинговий компонент (підвищення національного різноманіття, відсотка міжнаціональних шлюбів, дальності міграції та шлюбної відстані), то в 90-і роки почався зріст інбридингового компонента (зменшення коефіцієнта міграції, етнічного різноманіття, шлюбної відстані, підвищення відсотка однонаціональних шлюбів, тенденція до моноетнічності). За ознаками "національність" та "місце народження" міські популяції східної України наближаються до панміксії, за соціально-професійними ознаками (освіта, професія) вивчені популяції залишаються репродуктивно підрозділеними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*446.2(237УКР5),022

Рубрики:

      
2.

Протасова Н.Г. 
Теоретико-методичні основи функціонування системи післядипломної освіти педагогів в Україні: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Н.Г. Протасова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 31 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемам теорії та практики післядипломної освіти педагогічних кадрів. Розроблено нові підходи до організації та змісту навчання педагогів у системі післядипломної освіти, що грунтуються на андрогогічних ідеях і методології синергетизму. Доведено, що післядипломна освіта є складноорганізованою, відкритою, відносно самостійною освітньою системою і складовою системи безперервної освіти. Виявлені тенденції розвитку системи післядипломної освіти покладено в основу створення концептуальної моделі її функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Стоян Т.А. 
Університетська освіта в Україні в другій половині ХІХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.А. Стоян ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі становлення та розвитку університетської освіти в підросійській Україні у другій половині ХІХ ст. На основі широкої джерельної бази виявлено і систематизовано загальні риси і особливості розвитку університетів України, розкрито їх місце та роль в освіті українського народу, забезпеченні кадрами вищої кваліфікації. Визначено рівень науково-теоретичного опанування проблеми, висвітлено концептуальні засади російської, рядянської та сучасної української історіографії стосовно обраної теми з урахуванням громадсько-політичної детермінації впливу політичних ідей на вчених і публіцистів. З'ясовано основні фактори, які зумовили урядовий курс щодо університетів України, розкрито механізм управління ними. Досліджено професорсько-викладацький склад, його професійний рівень, місце в суспільстві. Показано основні шляхи вирішення кадрової проблеми в університетах України. Охарактеризовано студентство, зокрема, джерела та тенденції його поповнення, соціальний статус, матеріальне становище, стосунки з професурою. Визначено актуальні питання, що потребують подальшої розробки, та вироблено рекомендації, які б стали у нагоді для покращання стану університетської освіти в сучасних умовах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Т3(4УКР)52-7

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Мартинюк М.А. 
Освіта як фактор інтенсифікації суспільного виробництва в перехідній економіці України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / М.А. Мартинюк ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено виявленню соціально-економічної сутності освіти як фактора розширеного відтворення головної продуктивної сили суспільства - робочої сили, особистого фактора суспільного виробництва, людини, здатної управляти собою та умовами, в яких вона живе. Кінцевою метою дослідження є наукове обгрунтування місця, ролі та значення освіти в системі суспільного відтворення; методичних підходів до організації системи освіти як фактора інтенсифікації та соціальної орієнтації економічного зростання в умовах перехідної економіки. Визначено економічну сутність освіти, специфічні особливості її соціально-економічного змісту та значення освіти у забезпеченні науково-технічного, економічного та соціального прогресу суспільства. Науково обгрунтовано напрями вдосконалення освіти за змістом та організацією управління. Особливу увагу приділено причинам кризового стану суспільства та шляхам виходу з кризи за допомогою освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.27

Рубрики:

      
5.

Ясь О.В. 
Державницька традиція в українській зарубіжній історичній науці 1945 - 1991 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / О.В. Ясь ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто комплекс проблем щодо інтерпретації ролі державницької традиції (інтелектуальний спадок, історики, як його носії, передумови та середовище, в якому поширювалися та реалізувалися національно-державницькі ідеї) в українській зарубіжній історичній науці 1945 - 1991 рр. Наведено основні характеристики інтелектуальної спадщини істориків державницького напряму першої третини XX ст. Висвітлено та інтерпретовано найважливіші чинники, які зумовили еволюцію наукових поглядів дослідників, репрезентантів української зарубіжної історичної науки стосовно спадщини істориків-державників. Досліджено вплив західного соціокультурного та інтелектуального середовищ на науковий процес, зокрема, на організацію дослідницької праці. Проаналізовано специфіку та особливості наукової діяльності чотирьох генерацій українських учених діаспори. Подано порівняльний аналіз діяльності різних поколінь дослідників у науковому процесі. Узагальнено та систематизовано бібліографічні матеріали (регіональний розподіл за місцем народження, освіта, соціальний статус, належність до певної генерації, фахова спеціалізація) 193 істориків та дослідників суспільно-політичних і гуманітарних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(9=УКР)6 + Т3(4УКР)6-5,01
Шифр НБУВ: РА308928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Савченко А.О. 
Правове регулювання праці професорсько-викладацького складу вищих закладів освіти Міністерства внутрішніх справ України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / А.О. Савченко ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню теоретичних і практичних питань правового регулювання службово-трудової діяльності професорсько-викладацького складу системи освіти Міністерства внутрішніх справ. Особливу увагу приділено обгрунтуванню місця і ролі відомчої освіти в системі національної. Доведено, що відомча освіта Міністерства внутрішніх справ є невід'ємною складовою єдиної державної безперервної освітянської системи України. Але, на відміну від орієнтації на підготовку спеціалістів широкого профілю, вона, передусім, має бути спрямована на якісне кадрове забезпечення конкретних напрямків функціонування органів внутрішніх справ. Розглянуто питання правового захисту та соціального забезпечення професорсько-викладацького складу вищих закладів освіти системи Міністерства внутрішніх справ. Системне дослідження чинного нормативно-правового забезпечення діяльності професорсько-викладацького складу органів внутрішніх справ України дозволило висунути низку дієвих пропозицій щодо його удосконалення, зокрема, у сфері прийняття та звільнення означеної категорії працівників, їх робочого часу та часу відпочинку. Розроблено проект спеціального нормативного акту - Положення про правове регулювання праці (служби) осіб професорсько-викладацького складу органів внутрішніх справ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)8 + Х811.12р(4УКР)3-5
Шифр НБУВ: РА308483 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Кузьмічова В.А. 
Музична освіта студентів педагогічних навчальних закладів України (1917 - 1933 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.А. Кузьмічова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено динаміку становлення та розвитку ідей змісту, форм і методів теорії та практики музичної освіти студентів педагогічних навчальних закладів України (1917 - 1933 рр.). Розкрито провідні етапи розвитку ідей музичної освіти (кінець ХІХ - початок ХХ ст., 1917 - 1933 рр.) та визначено головні складові її змісту: теоретичні, музичні та загально-педагогічні знання, спеціально-методичні знання, уміння та навички, формування педагогічної майстерності. Виявлено традиційні та визначено нові форми і методи практичної навчально-виховної діяльності майбутніх музичних працівників різного профілю. Проаналізовано особливості проведення педагогічної практики студентів у музичних класах, студіях, лабораторіях та установах соціального виховання. Висвітлено тенденції та накреслено шляхи подальшого використання набутого досвіду в сучасній національній системі освіти та виховання молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)31 + Ч489.513(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА311602 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Кузьміна С.Л. 
Філософсько-педагогічна концепція П.Д.Юркевича: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / С.Л. Кузьміна ; Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2000. — 21 с. — укp.

Наведено результати історико-філософських досліджень з проблем співвідношення філософії та педагогіки, а також охарактеризовано два типи їх зв'язку: нормативно-проектний і взаємодоповнюваний. Визначено специфічні ознаки філософсько-педагогічної концепції як цілісної теоретичної структури, що містить у собі світоглядне, методологічне та антропологічне підгрунтя, на основі якого осмислено мету та умови розвитку "наявного" стану дитини до "належного" стану дорослої людини, згідно з відкритим у педагогічній дійсності "сущим". Філософські та педагогічні погляди П.Юркевича вперше розглянуто як єдину систему у контексті конкретних історичних обставин та біографії мислителя. З'ясовано, що єдність даної концепції зумовлена розумінням спільності завдань філософії та педагогіки, зміст яких полягає у синтезі віри й знання у "цілісній картині" буття взагалі й людського буття зокрема, важливим виміром якого є виховання та освіта. Встановлено, що специфіка методу вирішення П.Юркевичем даних завдань полягала у використанні розробленого на засадах християнської догматики "припущення сутності" людини як ключа до інтеграції сукупності фактів дослідних наук. Розкрито зміст базової складової частини філософсько-педагогічної концепції мислителя - його антропологічного вчення, що містить обгрунтування здатності людини до вільного саморозвитку й самообмеження як суто людського призначення. Проаналізовано виховні та освітні теорії філософа, змістовна єдність яких полягає у визначенні умов та окресленні простору реалізації свободи творчого становлення особистості шляхом подолання суперечностей "наявного" й "належного", "індивідуального" та "загального". Здійснено спробу актуалізації філософсько-педагогічної концепції П.Юркевича за допомогою співвіднесення її положень із сучасними проблемами реформування системи освіти, а саме - гармонійного поєднання загальнолюдських та національних цінностей у принципах осмислення мети, змісту, а також форм педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5/6 + Ч33(4УКР)5-2
Шифр НБУВ: РА310348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Карцивадзе 
Предметно- орієнтована художня освіта у США: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Георгій Миколайович Карцивадзе ; Луганський держ. педагогічний ун-т ім. Тараса Шевченка. — Луганськ, 2000. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7СОЕ) + Щ10р(7США)
Шифр НБУВ: РА310702

Рубрики:

      
10.

Богуславська В.Г. 
Народна освіта України в добу національно-демократичної революції 1917 - 1920 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Г. Богуславська ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 19 с. — укp.

Вперше висвітлено особливості національно-духовного визволення й відродження України. Виявлено специфічні риси шкільної справи за часів Центральної Ради, Гетьманату, Директорії УНР, частково радянської України. На підставі аналізу недоступних раніше архівних матеріалів досліджено концептуальні засади розвитку народної освіти та формування освітянської політики, питання підготовки вчительських кадрів для української школи, проаналізовано функціонування мережі навчальних закладів. Значну увагу приділено проблемі підготовки нової навчальної літератури й заходам щодо матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів. Обговорено діяльність системи органів управління зазначеного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61 + Т3(4Укр)61-7
Шифр НБУВ: РА316772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Харалампіду Л.М. 
Музична освіта у сучасній Греції: історія, проблеми, перспективи: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.М. Харалампіду ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2001. — 15 с. — укp.

Висвітлено питання розвитку новогрецької музичної культури, найважливішою ланкою якої є музична освіта. Становлення музичної освіти розглянуто у широкому загально-історичному та культуротворчому контексті. Досліджено витоки новогрецької музики, особливості усної музично-поетичної творчості, описано етапи та стадії становлення національної композиторської школи протягом XIX - XX ст. Систему музичної освіти у сучасній Греції розглянуто у двох її різновидах, перший з яких пов'язаний з діяльністю приватних навчальних закладів, створених на зразок європейських консерваторій, другий є новим для країни й охоплює історію та особливості функціонування державних спеціальних музичних шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4ГРЕ)
Шифр НБУВ: РА314635 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Сухенко Т.В. 
Жіноча середня освіта в Україні (XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.В. Сухенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено систему жіночої освіти в Україні та ставлення російського уряду до цієї проблеми у XIX - початку XX ст., який одним з перших у Європі усвідомив доцільність жіночої середньої освіти та визначив головні засади її організації. Створення мережі дівочих закладів в Україні: пансіонів, інститутів, єпархіальних училищ, жіночих гімназій та прогімназій, фахових училищ - наслідок діяльності місцевої громадськості та приватних осіб. Визначено головні характерні риси навчально-виховного процесу в середніх жіночих закладах - практична спрямованість навчання та пріоритет виховних завдань перед навчальними. Запропоновано популяризувати історію благодійної діяльності приватних осіб та установ на користь жіночої освіти з метою виховання в сучасному суспільстві культури меценатства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)42 + Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА313223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Романенко О.В. 
Філософська освіта в полі культури: філософсько-антропологічний аналіз: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / О.В. Романенко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Визначено соціокультурні детермінанти філософської освіти, її залежність від ідеологічних імперативів, світоглядних і ціннісних пріоритетів культури, філософської та педагогічної традиції. Розкрито функціональний потенціал філософської освіти та визначено її місце та роль у процесі гуманізації всієї освітньої системи. Визначено специфіку інституційної філософії та парадигмальні типи філософської освіти. Розглянуто моделі побудови навчальних програм з філософії. Розкрито значення екзистенційного досвіду для філосовування та оволодіння філософським знанням. Простежено можливості філософської освіти щодо формування діалогічності мислення людини XXI ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0р + Ю251.1
Шифр НБУВ: РА316879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Мартинюк А.К. 
Диригентсько-хорова освіта в музичній культурі України другої половини XX століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / А.К. Мартинюк ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто диригентсько-хорову освіту в музичній культурі України другої половини XX ст. як системне явище в історико-педагогічному, музикознавчому та культурному аспектах. Проаналізовано функціонування регіональних диригентсько-хорових шкіл в Україні пострадянського періоду, а також наукову спадщину диригентсько-хорової школи М.Лисенка, яка є важливим джерелом формування сучасної диригентсько-хорової освіти. Застосовано ретроспективний аналіз для вивчення особливостей становлення та розвитку національних традицій у галузі хорової освіти. Запропоновано комплексний аналіз розвитку музикознавчої думки в галузі хорознавства та висвітлено методологічні засади проблеми. Наведено структурну модель концептуальних основ системи диригентсько-хорових дисциплін у сучасній хоровій освіті за умов нової соціокультурної ситуації в Україні. Розкрито методологічні принципи в системі функціонування диригентсько-хорових дисциплін у системі освіти студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-7р(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА315488 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Огаренко В.М. 
Розвиток недержавної вищої школи в Україні (кінець 80-х - 2001 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.М. Огаренко ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2001. — 20 с. — укp.

Розкрито соціально-економічні та політичні фактори, які сприяли формуванню недержавного сектора вищої школи, висвітлено об'єктивні та суб'єктивні труднощі, які заважали даному процесу. Встановлено, що недержавна вища освіта в новітній час продовжує та збагачує вікові традиції українського народу в галузі освітньої діяльності, сприяє подоланню глибокої кризи, в якій опинилася українська вища школа за радянських часів. Визначено основні етапи розвитку недержавної вищої школи. Зроблено висновок про наростання процесу зближення та конвергенції недержавної та державної вищої школи України, формування у цьому контексті єдиного освітнього простору держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)70 + Т3(4Укр)64-7
Шифр НБУВ: РА315979 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
16.

Вількер А.Л. 
Генетико-демографічні процеси в популяціях малих міст та сіл східної України: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.15 / А.Л. Вількер ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 14 с. — укp.

Встановлено, що демографічному процесові малочисельних міст і селищ східної України притаманні зниження показників ефективної чисельності, шлюбності, частки новонароджених у репродуктивно сприятливому віці, низька та недостатня для простого відтворення народжуваність. Встановлено, що більша частка індекса тотального добору припадає на компоненту диференційної плодючості. Найбільшу роль у формуванні розподілу популяцій відіграють соціально значущі ознаки - освіта та професія, причому їх роль у формуванні шлюбної структури зростає. Значення національності, місця народження як факторів, що формують популяцію, знижується. Показники структури неоднакові для популяцій різної чисельності та національного складу. Найбільш високі значення компонент аутбрідингу відзначено в міських популяціях, найменші - в українських селищах. Російські селища за цими показниками займають проміжне положення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*804*803.3(4УКР) + Е70*446.2(4УКР)
Шифр НБУВ: РА313646 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Воробець І.В. 
Освіта дорослих у Галичині (1891 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Воробець ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 19 с. — укp.

Проаналізовано суспільно-політичні та соціально-економічні передумови становлення та розвитку освіти дорослого населення Галичини у 1891 - 1939 рр. Розглянуто особливості освітньої діяльності українських культурно-освітніх товариств та громадських діячів краю. Висвітлено зміст, методи, форми позашкільної освіти, її науково-методичне та кадрове забезпечення. Основні результати, положення та висновки можуть бути використані науковцями, педагогами для розробки наукових засад сучасної системи освіти дорослих, у процесі викладання андрагогіки та історії педагогіки, лекційних курсів, спецкурсів, у ході підготовки підручників і методичних посібників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР3)
Шифр НБУВ: РА315604 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Матяш І.Б. 
Архівна наука і освіта в Україні 1917-го - 1930-х років: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.06 / І.Б. Матяш ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 33 с. — укp.

На підставі вивчення архівних джерел визначено тенденції та напрями наукових досліджень у галузі архівної справи, висвітлено форму та зміст підготовки кадрів для архівних установ, особливості науково-методичного забезпечення архівної освіти. Проаналізовано науково-організаційну діяльність державних органів управління архівною справою, проекти архівної реформи в Україні, роботу Київського й Одеського археологічних інститутів, Археографічної комісії та Кабінету архівознавства - першої науково-дослідної установи у галузі архівної справи в Україні. З'ясовано функції архівної аспірантури, руху архівних кореспондентів. Розглянуто персональний внесок видатних українських істориків у розвиток архівістики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч813(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА315034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Лупій Т.Г. 
Інтеграція західноєвропейських художніх течій в образотворчому мистецтві Львова першої третини ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Т.Г. Лупій ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено інтеграційні процеси в образотворчому мистецтві Львова першої третини ХХ ст. На основі комплексного аналізу стану образотворчого мистецтва виявлено, що основними чинниками, які впливали на його розвиток були художня критика, літературно-мистецькі видання та мистецька освіта, яку львівські художники здобували в західноєвропейських мистецьких центрах. Досліджено характер формування та діяльність численних мистецьких товариств, гуртків, спілок, які діяли у Львові протягом першої третини ХХ ст. Встановлено, що найвиразніше процеси інтеграції з західноєвропейськими художніми течіями виявилися у творчості художників, які входили до складу групи львівських формістів, угруповання "Артес" та Асоціації незалежних українських митців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр-2Лво)61-2 + Щ103(0)61-2
Шифр НБУВ: РА318826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Науки про Землю   
20.

Обозний В.В. 
Краєзнавча освіта в системі професійної підготовки вчителя: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / В.В. Обозний ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 40 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні, організаційні та навчально-методичні аспекти краєзнавчої підготовки студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Висвітлено загальну методологію системного аналізу складних соціокультурних явищ. Визначено, сутність, внутрішню будову, тенденції розвитку краєзнавчої педагогічної освіти, що дає можливість на практиці конструювати стратегію побудови її структурних компонентів та здійснювати ефективне управління ними. На базі розробки теоретично і експериментально обгрунтованої моделі краєзнавчої підготовки вчителя з позицій особистісно-орієнтованого підходу створено зразок організаційно-методичної системи. Зазначено, що завдяки запровадженню запропонованої системи краєзнавчого навчання у практику освітньо-виховної діяльності регіонально-педагогічна творчість стане базою для удосконалення конкретних напрямів краєзнавчо-туристичної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8,0р(4УКР)3 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА320158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського