Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (59)Книжкові видання та компакт-диски (72)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.401.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Лапченко І.О. 
Емоційне ставлення до себе та ровесників як чинник особистісного розвитку дитини дошкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.О. Лапченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості емоційного ставлення дітей середнього та старшого дошкільного віку до себе та ровесників. Досліджено вікові та статеві особливості зазначеного ставлення. Визначено критерії та рівні ставлення дошкільників до себе, їх доброзичливість до ровесників. Вивчено особливості усвідомлення даними дітьми своїх переживань і переживань ровесників. Між ставленнями до себе та ровесників дітей 6-го року життя існує взаємозв'язок, внаслідок якого усвідомлення власних переживань зумовлює усвідомлення переживань ровесників, чого немає в дітей 5-го року життя. Розроблено й апробовано систему впливів, спрямованих на формування у старших дошкільників позитивного емоційного ставлення до себе й однолітків через розвиток їх умінь усвідомлювати власні та чужі переживання. Обгрунтовано, що створення сприятливого мікроклімату у групі ровесників є умовою становлення у дитини позитивного ставлення до себе й інших дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401.2 + Ю983.723 + Ч411.352 +
Шифр НБУВ: РА342211

Рубрики:

      
2.

Мельник І.С. 
Особливості впливу взаємин з дорослими і однолітками на самооцінку старшого дошкільника: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.С. Мельник ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження особливостей впливу взаємин з дорослими й однолітками на самооцінку старшого дошкільника. Показано наявність розбіжності між рівнями розвитку загальної та конкретної самооцінки, яка проявляється у тенденції до завищення загальної самооцінки дітьми старшого дошкільного віку й у більшій адекватності їх конкретної самооцінки. Встановлено достовірний зв'язок рівнів розвитку конкретної самооцінки з мірою сформованості поведінкового, когнітивного й афективного структурних компонентів взаємин дітей даного віку у суспільній діяльності з однолітками. Виявлено залежність типів прояву самооцінки дітей від характеру їх взаємодії з дорослими. Висвітлено психологічний зміст процесу гармонізації конкретної та загальної самооцінки дітей старшого дошкільного віку й особливості впливу взаємин дітей у спільній діяльності з дорослими й однолітками на його динаміку. Запропоновано розвивальну програму оптимізації самооцінки старших дошкільників у процесі взаємин з дорослими й однолітками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.401.2 +
Шифр НБУВ: РА368322

Рубрики:

      
3.

Іванова В. В. 
Особливості розвитку творчого мислення у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / В. В. Іванова ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка . — К., 2011. — 19 с. — укp.

З'ясовано, що системотвірною властивістю творчого мислення є гнучкість. Визначено головні підходи до аналізу проблеми кризи у дітей віком 6-7-ми років у психолого-педагогічній літературі. Одержані результати емпіричного дослідження дозволили зробити висновок щодо негативної динаміки розвитку інтелектуально-когнітивної сфери у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку загалом і показників творчого мислення зокрема. Подано зміст розробленої програми розвитку творчого мислення у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку, що містить тренінгові заняття, метою яких є розвиток гнучкості мислення. Проведене контрольне вимірювання головних показників творчого мислення й інтелектуально-когнітичної сфери свідчить про наявність значних відмінностей між показниками творчого мислення дітей експериментальної групи до і після дослідження, а також дітей експериментальної та контрольної груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.16 + Ю983.401.2 + Ю983.402.1
Шифр НБУВ: РА380685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Омельченко І. М. 
Особливості формування соціальної перцепції у дітей старшого дошкільного віку з дитячим церебральним паралічем: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / І. М. Омельченко ; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т спец. педагогіки. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено психологічний зміст структури соціальної перцепції, передумови, механізми та динаміку її розвитку. Визначено рівні й якісні особливості компонентів соціальної перцепції у дошкільників із дитячим церебральним паралічем. Доведено ефективність спеціальної методики поетапного формування компонентів соціальної перцепції у дітей дошкільного віку із дитячим церебральним паралічем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.1 + Ю983.401.2 + Ю948.29
Шифр НБУВ: РА373863 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Славіна Н.С. 
Психологічні особливості емоційно-почуттєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.С. Славіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально вивчено психологічні особливості емоційно-почуттєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку. Виділено критерії (модальність емоційно-почуттєвих станів, їх динамічні особливості, здатність дитини до усвідомлення власних емоційно-почуттєвих станів, до розпізнавання емоційно-почуттєвих станів інших, здатність до відгуку на емоційно-почуттєві стани інших) та рівні емоційно-почуттєвого розвитку старшого дошкільника: стабільно-позитивний (високий), ситуативно-залежний (середній), стабільно-пригнічений (низький). Доведено, що оптимізація емоційно-почуттєвого розвитку старших дошкільників можлива за умови включення дитини в позитивно забарвлене емоційно насичене спілкування з ровесниками та дорослим у процесі тренінгових занять, що за своїм змістом орієнтує старшого дошкільника на очікуваний вступ до школи та знімає такі проблеми як швидка та різка зміна настрою, тривале відновлення після негативних переживань, помилки у ході розпізнавання емоційно-почуттєвих станів своїх та інших, а також байдуже ставлення до переживань інших людей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401.2 + Ю983.521 +
Шифр НБУВ: РА368120

Рубрики:

      
6.

Дятленко Н.М. 
Психологічні умови розвитку самоповаги у дошкільників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Дятленко ; Центр. ін-т післядипломн. пед. освіти АПН України. — К., 2002. — 22 с. — укp.

Розкрито теоретико-методологічні та експериментальні підходи щодо вивчення процесів самосвідомості, пов'язані з виробленням ціннісного ставлення до себе у ранньому онтогенезі. Проаналізовано ступінь розробленості проблеми у філософській та психолого-педагогічній літературі, запропоновано концепцію та програму дослідження, визначено критерії самоповаги дошкільників. Експериментально виявлено тенденції у розвитку самоповаги дошкільників за особливостями співвідношення у їх поведінці прагнення до самовираження, домагання визначення та дій самозбереження. Показано особливості дамагань, мотивації та самооцінки дошкільників як показників самоповаги. Охарактеризовано рівні розвитку самоповаги, виділено статеві та вікові її особливості, встановлено залежність самоповаги дітей від міри регламентованості їх діяльності та стилю керівництва з боку значущого дорослого. Експериментально обгрунтовано залежність самоповаги від типу ціннісного ставлення до дитини у родині та дошкільному закладі, запропоновано методику оптимізації ставлення до себе у дошкільників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.401.2 + Ч411.352.212 +
Шифр НБУВ: РА322242

Рубрики:

      
7.

Олійник О. О. 
Психологічні умови формування самооцінки у старших дошкільників: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. О. Олійник ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто аналіз теоретико-методологічних та експериментальних підходів до вивчення проблеми самооцінки у вітчизняній і зарубіжній психології, запропоновано концептуальну основу дослідження самооцінки старших дошкільників. Досліджено й охарактеризовано види, рівні й адекватність самооцінки, виділено їх вікові особливості, виявлено зв'язок самооцінки дітей з мисленнєвої діяльністю дітей, організацією та оцінкою їх мисленнєвої діяльності з боку значущих дорослих. Розроблено системну програму, спрямовану на ефективне формування адекватної самооцінки у старших дошкільників за умов підвищення рівня розвитку мисленнєвих операцій та пізнавальної активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.401.2
Шифр НБУВ: РА373730 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Кузьменко В.У. 
Психолого-педагогічні основи розвитку індивідуальності дитини від 3 до 7 років: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / В.У. Кузьменко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 41 с. — укp.

Обгрнутовано психолого-педагогічну концепцію розвитку індивідуальності дитини віком від 3-х до 7-ми років. Викладено методику діагностичної та розвивально-корекційної роботи та визначено основні принципи становлення індивідуальності дитини у даний віковий період. Охарактеризовано особливості формування системоутворювальних властивостей індивідуальності, визначено закономірності становлення індивідуальних відмінностей у дитини віком від 3-х до 7-ми років. Проаналізовано сучасну соціокультурну ситуацію розвитку дитини, що склалася в дошкільних навчальних закладах з даного напряму роботи. На підставі теоретико-експериментальних даних розроблено модель розвитку індивідуальності дитини віком від 3-х до 7-ми років, в якій відображено особливості даного процесу та його результати. Розроблено технологію розвитку індивідуальності дитини у зазначений віковий період, зокрема, визначено систему психолого-педагогічних умов, які необхідно створити в дошкільних навчальних закладах для успішного розвитку індивідуальності дитини та найбільш ефективних психолого-педагогічних засобів індивідуалізації навчання та виховання. Доведено сензитивність даного періоду для формування системотвірних властивостей індивідуальності, стабілізації індивідуальних відмінностей, виникнення індивідуального стилю діяльності та зміцнення інтегральної індивідуальності як цілісного утворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401.2 + Ч411.33 +
Шифр НБУВ: РА344428

Рубрики:

      
9.

Михальська С. А. 
Родинне спілкування як чинник комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільника: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. А. Михальська ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Виділено компоненти комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільника (КМРД), визначено його рівні та типи родинного спілкування. Встановлено взаємозв'язок між типом родинного спілкування та рівнем КМРД. Доведено, що система формувальної роботи, спрямована на покращання типу родинного спілкування, позитивно впливає на КМРД. Визначено, що успішний КМРД відбувається завдяки встановленню контакту та довірливих стосунків батьків з дітьми, формуванню у дітей потреби в мовному спілкуванні, виконанню спільних завдань з батьками, гармонізації типу сімейного спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.2 + Ю983.401.2 + Ю956-994-06-734
Шифр НБУВ: РА377025 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Соколова Г. Б. 
Розвиток лексико-семантичної сторони мовлення у дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / Г. Б. Соколова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2011 — укp.

Розкрито психологічні особливості розвитку лексико-семантичного аспекту мовлення у дітей старшого дошкільного віку з затримкою психічного розвитку. Проаналізовано критерії та ступені розвитку, а також психолого-педагогічні умови формування такого аспекту мовлення дошкільників. Обгрунтовано методику подолання лексико-семантичних порушень у дітей старшого дошкільного віку з опорою на когнітивні структури та немовні процеси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю983.401.2
Шифр НБУВ: РА377894 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Гордєєва Ж.В. 
Розвиток регулятивної функції самооцінки у дітей дошкільного і молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ж.В. Гордєєва ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему динаміки прояву регулятивної функції самооцінки в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Ця динаміка полягає у зміні структурних компонентів самооцінки, зокрема, у тому, що з віком у дитині зростає перевага когнітивного компоненту над емоційним. Це призводить до підвищення ступеня адекватності самооцінки підростаючої особистості. Внаслідок переходу дітей до систематичного шкільного навчання відбуваються зміни у структурі самооцінки, які на його першому етапі проявляються у випереджальному розвитку емоційного компоненту у порівнянні з когнітивним. Регулятивна функція самооцінки дітей порушується за умов переживання ними негативного ставлення з боку значущого оточення. За цього емоційний компонент "перекриває" когнітивний, що зумовлює тривожність дітей та гальмування їх самооцінкової активності як суб'єктів діяльності та спілкування. Розроблену програму з психокорекції для подолання деформації регулятивної функції самооцінки та взаємопов'язаними з нею проявами тривожності у дітей експериментально випробовано та підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.401.2 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА352246

Рубрики:

      
12.

Біла І.М. 
Розвиток стратегічних тенденцій аналогізування в творчій діяльності старших дошкільників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Біла ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Уточнено наукові уявлення про психологічну сутність творчої діяльності старших дошкільників. Визначено місце стратегічних тенденцій аналогізування у мисленні дітей старшого дошкільного віку. Встановлено особливості та закономірності прояву аналогізування, встановлено рівні сформованості даної якості. Визначено психолого-педагогічні умови, детермінанти та механізми ефективного розвитку стратегічних тенденцій аналогізування у старших дошкільників. Побудовано концептуальну модель розвитку стратегічних тенденцій аналогізування, розроблено й апробовано комплексну методику їх формування. Методику тренінгу складено на базі творчих завдань, які забезпечують розвиток позитивного емоційного ставлення старших дошкільників до творчої діяльності, формування сенсорного досвіду та удосконалення навичок аналогізування. Розроблено методичні рекомендації для педагогів та психологів дошкільних навчальних закладів щодо розвитку стратегічних тенденцій аналогізування у старших дошкільників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.182 + Ю984.51 + Ю983.401.2 + Ч411.38 +
Шифр НБУВ: РА346572

Рубрики:

      
13.

Фера С. В. 
Соціально-психологічна гра як засіб економічної соціалізації дітей старшого дошкільного віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / С. В. Фера ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вивчено проблему соціально-психологічної гри як засобу економічної соціалізації дітей старшого дошкільного віку. Проведено теоретичний аналіз дослідження даної проблеми вітчизняними та зарубіжними науковцями. З'ясовано особливості економічної соціалізації на етапі старшого дошкільного віку. Виявлено достовірний зв'язок між рівнем економічної соціалізації дітей старшого дошкільного віку та такими факторами як: наявність і кількість кишенькових грошей у дошкільника, склад родини, кількість дітей у сім'ї, вік, освіта та професія батьків. Розроблено методики дослідження економічної соціалізації та критерії визначення рівня економічної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. Розроблено модель соціально-психологічної гри з економічним змістом, яка побудована згідно компонентів економічної соціалізації. Розроблено й апробовано програму "Економіка в нашому житті".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.612 + Ю983.401.2 + Ч411.357
Шифр НБУВ: РА381965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Савченко Ю. Ю. 
Становлення психологічної статі дитини дошкільного віку в умовах сім'ї: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Ю. Ю. Савченко ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Уточнено зміст понять "психологічна стать" і "батьківсько-дитячі стосунки", структурно представлені трьома компонентами: емоційним, когнітивним, діяльнісним. Визначено взаємозв'язок між рівнями прояву психологічної статі старших дошкільників і батьківсько-дитячих стосунків у їх сім'ях. Обгрунтовано ефективні умови розвитку психологічної статі хлопчиків і дівчаток дошкільного віку у структурі сімейних стосунків, розроблено програму впровадження у практику роботи закладів дошкільної освіти системи психолого-педагогічних впливів розвивального характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.73 + Ю983.401.2 + Ю956-994-06-734
Шифр НБУВ: РА375846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Мороз О. І. 
Формування міжособистісних взаємин дітей на етапі переходу від старшого дошкільного до молодшого шкільного віку ( в умовах навчально-виховного комплексу "школа - дитячий садок"): автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. І. Мороз ; НАПН України ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка . — К., 2011. — 18 с. — укp.

Розкрито теоретико-методологічні й експериментальні підходи до вивчення даної проблеми, надано теоретичний аналіз ступеня її розробленості в психолого-педагогічній літературі. Запропоновано методичний інструментарій для одержання даних щодо особливостей міжособистісних взаємин у даній віковій групі. Експериментально виявлено особливості взаємин дітей з дорослими й однолітками, розкрито специфіку взаємин хлопчиків і дівчаток, з'ясовано соціально-психологічні та психологічні умови, що впливають на процес формування цих взаємин на етапі переходу від старшого дошкільного до молодшого шкільного віку. Виявлено внутрішні психологічні чинники, які негативно впливають на розвиток конструктивних міжособистісних взаємин дітей з дорослими й однолітками. Запропоновано й апробовано програму оптимізації міжособистісних взаємин дітей на етапі їх адаптації до шкільного життя за умов навчально-виховного комплексу "школа-дитячий садок".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.04 + Ю983.401.2 + Ю983.402.1 + Ю952.14
Шифр НБУВ: РА382950 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського