Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (17)Реферативна база даних (507)Книжкові видання та компакт-диски (785)Журнали та продовжувані видання (323)
Пошуковий запит: (<.>U=С40$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ємцева Е. Г. 
Система діяльності центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з трудової соціалізації старшокласників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Е. Г. Ємцева ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано наукові підходи до визначення понять "трудова соціалізація старшокласників", "трудова соціалізованість старшокласників". Розкрито зміст та особливості діяльності центру соціальних служб для сім'ї, дітей і молоді щодо організації процесу трудової соціалізації старшокласників. Розроблено та науково обгрунтовано систему діяльності центру соціальних служб для сім'ї, дітей і молоді щодо організації процесу трудової соціалізації старшокласників, провідними функціями якої визначено організаційну, координаційну й управлінську. Встановлено та впроваджено програму з трудової соціалізації шкільної молоді. Висвітлено методичне забезпечення діяльності трудового загону старшокласників. Визначено методичні рекомендації фахівцям соціально-педагогічної сфери щодо організації процесу трудової соціалізації школярів старшого віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(4УКР)
Шифр НБУВ: РА377051 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Іванеко Ю. В. 
Особливості застосування тренінгових технологій у соціальній роботі: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / Ю. В. Іванеко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості застосування тренінгових технологій у соціальній роботі. Проаналізовано теоретичні моделі функціонування соціальних служб на предмет їх можливостей застосування активних групових форм і методів роботи з клієнтами. Визначено специфіку застосування тренінгових технологій у соціальній роботі, яка полягає в орієнтації на практичне вирішення соціальної проблеми клієнта через активне соціально-психологічне навчання. Розроблено модель тренінгової технології вирішення соціальної проблеми клієнта, яка реалізується в послідовній системі від діагностики соціальної ситуації клієнта, через усвідомлення власних соціальних обмежень і формування навичок соціальної комунікації щодо організації форм самостійної активності клієнтів у вирішенні власних соціальних проблем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(4УКР) + Ю946.241
Шифр НБУВ: РА371633 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Білик М.В. 
Психологічні чинники прояву політичної культури студентської молоді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / М.В. Білик ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Досліджено ціннісно-настановчий та діяльнісний аспекти політичної культури особистості в їх єдності та взаємозв'язку. Виявлено суперечливий характер прояву політичної культури молоді за сучасних соціокультурних умов. Проаналізовано вплив психологічних чинників (змістових складових мотиваційно-потребової сфери, когнітивного стилю, способу міжособистісної взаємодії та структури ціннісно-смислових орієнтацій) на особливості прояву політичної культури студентської молоді. Визначено основні психологічні детермінанти реалізації даної якості та сучасні стилі політичної активності студентської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю951.08 + С40(4УКР) + С5*666 +
Шифр НБУВ: РА334111

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Білоконь І.В. 
Особливості соціально-політичних настановлень молоді в умовах трансформації суспільства: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / І.В. Білоконь ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості соціально-політичних настановлень студентської молоді за умов трансформації соціально-політичної системи країни. На підставі новітніх теоретичних уявлень про феномен "соціальне настановлення" розроблено визначення поняття "соціально-політичне настановлення" та модель взаємозв'язку категорій "соціально-політичне середовище" - "соціально-політичне настановлення". Досліджено зміст і специфіку проявів соціально-політичних настановлень студентської молоді за умов суперечливої соціально-політичної ситуації. Визначено, що формування соціально-політичних настановлень під впливом суперечливих соціально-політичних норм зумовлює когнітивний дисонанс у сфері свідомості студентів, який набільшою мірою має прояв за проросійської політичної орієнтації. Розкрито механізм редукції когнітивного дисонансу, спричиненого суперечливістю соціально-політичної ситуації, який полягає у зниженні інтенсивності моральних настановлень, що фіксується як посилення ефекту макіавеллізму серед студентської молоді. Емпірично показано, що моральні настановлення є стрижнем громадянської свідомості особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю951.103-723 + С40(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА355770

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Байдарова О.О. 
Рефлексивне забезпечення соціального втручання в соціальній роботі: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.О. Байдарова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено структуру професійної рефлексії соціального працівника, що забезпечує здійснення соціального втручання, та закономірності її розгортання. Проаналізовано теоретичні моделі соціального втручання та визначено функціональне місце рефлексії у процесі його реалізації. Доведено, що особливості структури професійної рефлексії фахівця з соціальної роботи зумовлені спрямуванням рефлексивного осмислення на об'єкт професійної ситуації та типом рефлексивного процесу. Визначено, що модель рефлексивного забезпечення соціального втручання містить компоненти: рефлексію спільної з клієнтом діяльності, рефлексію персональних позицій у структуруі взаємодії, рефлексію особистісної компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.2 + Ю949.241 с + С40(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА362802

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Буркова Л. В. 
Теоретико-методологічні засади застосування інноваційних технологій у підготовці фахівців соціономічних професій у вищій школі: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Л. В. Буркова ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. — Черкаси, 2011. — 40 с. — укp.

Теоретико-методологічно обгрунтовано й експериментально перевірено системи застосування інноваційних технологій у підготовці фахівців соціономічних професій у вищій школі. З'ясовано, що діяльнісний підхід може слугувати теоретико-методологічною основою для виокремлення групи соціономічних професій, на його засадах проаналізовано загальну структуру професійної діяльності й її предмет. Визначено спільний предмет професійної діяльності - соціальна взаємодія, яка відбувається на макро-, мезо- та мікрорівнях у суспільстві - сприяв виокремленню групи соціономічних професій. На підставі аналізу характеристик загального предмета професійної діяльності соціономістів і розуміння того, що професійна діяльність фахівців соціономічної групи виявляється в постановці та розв'язанні системи професійних задач, диференційовано базові професійні задачі. Компетентнісний та задачний підходи слугують теоретичною основою для розроблення системи застосування інноваційних технологій у підготовці фахівців соціономічних професій у вищій школі. Навчально-професійні задачі як підгрунтя для формування професійних компетентностей відображають характеристики професійних задач та утворюють типологію. Інноваційні технології реалізують у навчальному процесі діяльнісний, системний та синергетичний підходи, компетентнісний та задачний. Система застосування інноваційних технологій сприяє формуванню базових професійних компетентностей у фаховій підготовці вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(4УКР) + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА381863 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Віннікова Л.В. 
Система підготовки соціальних працівників у вищих навчальних закладах США: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Л.В. Віннікова ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с. — укp.

Надано загальну характеристику сфер діяльності, функцій та ролі соціальних працівників, проаналізовано документи, що стосуються професійних стандартів та етичних обов'язків фахівців соціальної сфери в Україні та США, розкрито особливості сучасної ситуації в США та вимоги до відбору цих працівників у вищих навчальних закладах. Розглянуто їх багаторівневу підготовку (бакалавр, магістр, доктор), навчальний план, подвійну концентрацію навчання, основні та додаткові курси, альтернативні та інноваційні програми підготовки фахівців соціальної сфери в університетах та школах соціальної роботи США, форми навчання, варіативність практичних методів навчання та галузей практики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р31(7СОЕ) + С40(7США) +
Шифр НБУВ: РА327160

Рубрики:

      
8.

Васильєва М. О. 
Формування професійної рефлексії майбутніх соціальних працівників у класичному університеті: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / М. О. Васильєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2011 — укp.

Проаналізовано ефективність педагогічної технології формування професійної рефлексії майбутніх соціальних працівників у класичному університеті. Висвітлено сутність понять "рефлексія", "професійна рефлексія", "класичний університет", "соціальний працівник", а також запропоновано критерії та показники рівнів сформованості професійної рефлексії майбутніх соціальних працівників. Розглянуто зміст форм, методів і засобів процесу професійної підготовки майбутніх соціальних працівників у класичному університеті, які сприяють формуванню професійної рефлексії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*148:Ч30 + С40(4УКР) + Ю941.1-7
Шифр НБУВ: РА377905 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Видишко Н. В. 
Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників у коледжах Канади: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Н. В. Видишко ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2010. — 20 с. — укp.

Охарактеризовано національні умови підготовки соціальних працівників у коледжах Канади. Проаналізовано становлення та сучасний стан системи підготовки соціальних працівників. Розкрито позитивну своєрідність теоретичної підготовки майбутніх фахівців у коледжах Канади, охарактеризовано технологію практичного навчання й його взаємозв'язок із теоретичними світовими надбаннями у сфері підготовки соціальних працівників у канадських коледжах. Визначено співвідношення теоретичного та практичного компонентів у структурі професійної підготовки фахівців соціального спрямування в Канаді. Виявлено можливості адаптації елементів канадського досвіду підготовки соціальних працівників у НЗ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(7КАН)
Шифр НБУВ: РА373578 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Волеваха С. В. 
Соціально-психологічні умови управління розвитком спільнот, постраждалих від катастроф: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / С. В. Волеваха ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка . — К., 2010. — 20 с. — укp.

Систематизовано основні наукові концепції соціально-психологічних наслідків великомасштабних катастроф. Виявлено проблеми, труднощі та недоліки соціально-психологічного характеру управління постраждалими спільнотами. Визначено суть та механізм реалізації керованого соціального розвитку за умов катастроф. Запропоновано модель психологічної готовності муніципальних і регіональних менеджерів щодо управління соціальним розвитком спільнот, що постраждали від катастроф. Розроблено на її базі й апробовано програму курсу "Управління соціальним розвитком спільнот, постраждалих від катастроф".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18 + С40(4УКР) в2:Ю9
Шифр НБУВ: РА372704 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Волошок О.В. 
Психологічні особливості диспозиційної системи особистості у функціонально неспроможній родині: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.В. Волошок ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз детермінант соціального розвитку, особливостей формування та психологічного змісту диспозиційної системи особистості. Наведено результати емпіричного дослідження диспозиційної системи особистості дитини молодшого шкільного віку з функціонально неспроможної та нормально функціонуючої сімей. Уточнено сутність поняття функціонально неспроможної родини. Встановлено, що розвиток диспозиційної системи особистості дитини з функціонально неспроможної родини відбувається викривлено та дисгармонійно у порівнянні з дітьми з нормально функціонуючих сімей. Розроблено теоретико-методичні засади психокорекційної та профілактичної роботи з членами функціонально неспроможних сімей. Зокрема, створено й апробовано програму соціально-психологічного тренінгу, спрямованого на формування гармонійної диспозиційної системи та запобігання виникненню порушень у сфері спрямованості особистості дитини молодшого шкільного віку з функціонально неспроможної сім'ї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + С40(4УКР) + С5*644*332.1 + Ч491.0 +
Шифр НБУВ: РА342872

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
12.

Гайдук Н.М. 
Професійна підготовка соціальних працівників до здійснення посередництва (на матеріалах США і Канади): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.М. Гайдук ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2005. — 23 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні засади розвитку посердництва як сфери професійної діяльності та дидактичні аспекти підготовки соціальних працівників до застосування даного виду альтернативного підходу до вирішення конфліктів. Проаналізовано особливості підготовки посередників у галузі соціальної діяльності в США та Канаді. З урахуванням потреби адаптації зарубіжного досвіду до національних умов розроблено програму професійної підготовки соціальних працівників до посередництва. Експериментально перевірено ефективність запропонованої програми та сформульовано науково-методичні засади підготовки соціальних працівників до посередництва в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(7) + Ч312 р31(7) +
Шифр НБУВ: РА335513

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Гузьман О.А. 
Соціальна робота в органах внутрішніх справ: соціологічний аналіз: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / О.А. Гузьман ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні теоретичні підходи до визначення суті поняття "соціальна робота". Розглянуто форми та методи соціальної роботи, які існують у межах певних соціальних організацій. Висвітлено понятійно-сутнісні характеристики такої роботи з персоналом органів внутрішніх справ (ОВС), її специфічні риси, місце у розвитку організаційної культури ОВС і професійному становленні їх працівників. Визначено, що основним призначенням соціальної роботи в ОВС є покращення соціального самопочуття персоналу, вдосконалення умов його життєдіяльності, забезпечення відповідного соціального функціонування, гармонізація системи соціальних відносин у колективах працівників. Представлено систему показників для оцінювання даної роботи і здійснено комплексний аналіз її стану в ОВС України на сучасному етапі, за результатами якого виділено напрямки удосконалення соціальної роботи в ОВС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(4УКР) + Х819(4УКР)112.010.210.6 +
Шифр НБУВ: РА343535

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Гуменюк О.Г. 
Соціально-психологічні особливості культури спілкування учнів недільних релігійних шкіл: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.Г. Гуменюк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано соціально-психологічні особливості культури спілкування учнів недільних релігійних шкіл. Поглиблено характеристики спілкування як соціально-психологічного феномену та форми задоволення духовних потреб молоді. Виявлено систему умов і чинників, що впливають на культуру спілкування учнів недільних релігійних шкіл. Запропоновано тезу, що релігійний компонент культури спілкування є важливою складовою духовної культури особистості. Розкрито значення релігійного макро- та мікросередовища у становленні культури спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ю957.2 + Э37-677.2 + С40(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА335538

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
15.

Дацюк І.П. 
Механізми соціального захисту військовослужбовців у трансформаційному суспільстві: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / І.П. Дацюк ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано досвід реалізації соціального захисту військовослужбовців за кордоном. Проведено оцінку діяльності органів військового управління з метою визначення шляхів подолання соціальних проблем галузі шляхом соціологічних досліджень. Висвітлено поняття "механізм соціального захисту військовослужбовців" як "результат взаємодії органів влади та громадських організацій військовослужбовців". Визначено шляхи вдосконалення системи соціального захисту військовослужбовців із застосуванням структурно-функціонального підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111 + Ц4,8(4УКР)26 + С40(4УКР)
Шифр НБУВ: РА372414 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Джексон О.В. 
Соціальне виховання дітей молодшого шкільного віку в умовах соціокультурного середовища недільної школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.В. Джексон ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Проаналізовано проблему соціального виховання молодших школярів за умов соціокультурного середовища недільної школи. Обгрунтовано теоретичні засади та положення про недільну школу як соціокультурне середовище. Розкрито зміст понять "соціокультурне середовище недільної школи", "соціокультурний світогляд", "соціальне виховання". Проведено комплексне соціально-педагогічне дослідження, на основі якого розроблено модель соціально-виховної роботи з молодшими школярами в недільній школі. Визначено соціально-педагогічні умови становлення особистості дитини молодшого шкільного віку. Розроблено механізми соціально-педагогічного впливу середовища на процес становлення дитини. Встановлено критерії та показники духовно-соціального розвитку дітей молодшого шкільного віку за умов недільної школи та перевірено ефективність впровадженої моделі. Розроблено програмно-методичне забезпечення соціально-виховного процесу у недільній школі. Експериментально підтверджено позитивний вплив соціокультурного середовища недільної школи на молодших школярів і доцільність використання у практичній роботі запропонованої моделі соціально-виховної роботи з дітьми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + С40(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА360277

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Долгих Л.М. 
Вплив статеворольових стереотипів на кар'єрні домагання молоді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Л.М. Долгих ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2007. — 14 с. — укp.

Досліджено вплив статеворольових стереотипів на кар'єрні домагання студентської молоді. Проаналізовано суть професійної самореалізації особистості. Надано соціально-психологічне визначення феномену кар'єри та його складових, відповідно до чого виокремлено типи кар'єрних домагань і стратегії їх реалізації. Розкрито зміст статеворольових стереотипів, притаманних українському суспільству. Теоретично обгрунтовано модель гендерної специфіки професійної самореалізації особистості. Розглянуто суб'єктивні перспективи даної самореалізації студентської молоді. Проведено порівняльний аналіз рівня кар'єрних домагань і стратегії їх реалізації у чоловіків і жінок. Запропоновано процедуру діагностування статеворольових стереотипів і стереотипності гендерної ідентичності студентів вищих навчальних закладів. З використанням цієї процедури досліджено статеворольові стереотипи студентської молоді та доведено їх вплив на кар'єрні домагання чоловіків і жінок, а також розкрито специфіку цього впливу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + С5*423.122*332.1-723.5 + С40(4УКР) + С5*342*151.411 +
Шифр НБУВ: РА348547

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
18.

Карпенко О.Г. 
Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників в умовах університетської освіти: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О.Г. Карпенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 44 с. — укp.

Визначено особливості становлення та розвитку психолого-педагогічної та технологічної структури навчання студентів. Розкрито суть психологічного забезпечення розвитку особистості та її підготовки за умов вищої педагогічної школи. Висвітлено питання логіки технологізації навчання студентів. Обгрунтовано теоретичні засади побудови концептуальної моделі професійної діяльності соціального працівника та розроблено модель даної діяльності. Наведено прогностичну структурно-функціональну модель, яка базується на ідеї проблемно-модульної організації освіти соціального працівника. Обгрунтовано критерії та показники рівнів професійної готовності студентів до соціальної роботи. Обгрунтовано зміст і структуру організаційно-технологічного забезпечення. Запропоновано методики ефективного навчання студентів і наведено результати констатувального та формувального експериментів на різних етапах їх підготовки до професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р(4УКР)3 + Ю940.3 + С40(4УКР) р +
Шифр НБУВ: РА356995

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Клименюк Н.В. 
Виховання гуманності у майбутніх соціальних працівників в умовах професійної підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.В. Клименюк ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему виховання гуманності у студентів спеціальності "Соціальна робота" за умов професійної підготовки. Досліджено рівень наукової розробки зазначеної проблеми. Обгрунтовано гуманність як професійно значиму якість майбутнього соціального працівника. Визначено структуру гуманності та змістову характеристику її компонентів. Виявлено основні критерії та визначено рівені сформованості гуманності. Обгрунтовано педагогічні умови ефективного виховання даної якості у майбутніх соціальних працівників у процесі професійної підготовки. Запропоновано оптимізувати процес виховання гуманності у майбутніх соціальних працівників за напрямками: організації навчальної діяльності шляхом поєднання традиційних і активних методів навчання; виховної роботи шляхом збагачення її змісту у позааудиторній діяльності, шляхом упровадження засобів художньої літератури; уведення до структури соціально-педагогічної практики завдань гуманістичного спрямування. Розроблено й експериментально перевірено методику виховання гуманності у студентів в результаті спеціально організованого навчально-виховного процесу за умов університету.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(4УКР) + Ч312 р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА352576

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Коняєва Л.Д. 
Психологічні особливості соціалізації підлітків у позашкільній діяльності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Л.Д. Коняєва ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі результатів теоретичного аналізу виділено основні особливості соціалізації підлітків у взаємозв'язку з формуванням їх особистісної ідентичності. Визначено й обгрунтовано критерії оцінювання успішності соціалізації підлітків. Обгрунтовано зв'язок психологічних особливостей і успішності цього процесу у підлітків, які займаються різними видами позашкільної діяльності, зі змістом їх особистісної ідентичності. Виділено основні чинники позитивного впливу даної діяльності на розвиток особистісної ідентичності у підлітковому віці. З'ясовано місце спортивної діяльності у соціалізації підлітків. Здійснено емпіричне дослідження та проаналізовано зв'язок особистісної ідентичності підлітків, які займаються різними видами позашкільної діяльності, з успішністю їх соціалізації. Виявлено, що підлітки-спортсмени мають розвинену структуру ідентичності з домінуванням ідентифікацій з суб'єктом діяльності взагалі та спортивної зокрема, а також найбільш гармонійне сполучення важливих для успішної соціалізації особистісних параметрів, що свідчить про більш успішну їх соціалізацію. Підтверджено положення, що особливості і характер соціалізації підлітків визначаються особливостями змісту їх ідентичності, яка формується під впливом певної позашкільної діяльності. Доведено, що більш успішній соціалізації підлітків-спортсменів сприяє домунівання у структурі їх особистісної ідентичності ідентифікацій з суб'єктом діяльностї взагалі та спортивної - зокрема.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(4УКР) + Ю952.1-734 + Ю984.3-723 +
Шифр НБУВ: РА357953

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського