Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (174)Книжкові видання та компакт-диски (161)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)61$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 37
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іваніків Н.М. 
Принцип краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (20 - 30-ті роки XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Іваніків ; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. — Дрогобич, 2009. — 20 с. — укp.

Системно узагальнено суть принципу краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (1920 - 1930-ті рр.). Уточнено дефініцію "принцип краєзнавства" у педагогічній науці. Обгрунтовано тенденції та етапи реалізації краєзнавчого принципу у комплексних навчальних програмах, підручниках і посібниках для початкових шкіл України дослідженого періоду. Розкрито аспект використання даного принципу у позакласній роботі з молодшими школярами зазначеного періоду. Визначено перспективи його застосування у навчальному процесі загальноосвітньої школи I ступеня на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА366899

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Бабіна О.І. 
Становлення та розвиток гімназійної освіти в Україні (в кінці XIX - на початку XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.І. Бабіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено історико-педагогічному аналізу розвитку гімназії як середнього загальноосвітнього закладу в Україні, яка перебувала у складі Російської імперії. Проаналізовано соціальні, політичні, педагогічні умови, за яких відбувався цей процес, їх вплив на його еволюцію. Виявлено і науково обгрунтовано етапи розвитку гімназійної освіти, його тенденції та особливості. На підставі аналізу навчальних планів і програм визначено особливості змісту гімназійної освіти, молодіжного та вчительського рухів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА308198 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Багно Ю.М. 
Соціально-культурні компоненти навчально-виховного процесу сільської початкової школи в Україні(20 - початок 30-х рр. ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Ю.М. Багно ; Житомир. держ. ун-т ім. Івана Франка. — Житомир, 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито особливості організації навчально-виховного процесу сільських початкових сіл на початку 1920 - 1930 рр. в Україні, здійснено аналіз програмного забезпечення, визначено й доведено єдність соціального та культурного аспектів суспільного життя. Визначено сутність основних соціально-культурних компонентів навчально-виховного процесу сільської школи, виявлено позитивні та негативні аспекти їх впливу на навчально-виховний процес сільської початкової школи. Доведено, що навчально-виховний процес сільських початкових шкіл був побудований на принципах демократизації, диференціації, індивідуалізації, а також зв'язку виховання з реальним життям і соціокультурним середовищем. Розкрито наукові підходи до мети, завдань, змісту освіти та виховання в Україні досліджуваного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч424(4УКР)714.8 +
Шифр НБУВ: РА367197

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Базиль Л.О. 
Становлення і розвиток шкільної літературної освіти в Україні у 1918 - 1938 рр.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.О. Базиль ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Визначено й обгрунтовано основні етапи розвитку шкільної літературної освіти в Україні у 1918 - 1938 рр. На основі аналізу шкільних програм, підручників, методичних посібників виявлено особливості розвитку літературної освіти учнів у 1918 - 1922, 1923 - 1932, 1932 - 1938 рр., а також характерні риси змісту навчання в тогочасній школі, з'ясовано реальний внесок вітчизняних вчених-методистів 1920 - 1930 рр. у процес становлення методики викладання української літератури. Доведено, що процес розвитку літературної освіти у 1918 - 1938 рр. був досить складним і неоднозначним, що обумовлено динамічною зміною подій у вирі стихійного політичного життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА328302

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Богуславська В.Г. 
Народна освіта України в добу національно-демократичної революції 1917 - 1920 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Г. Богуславська ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 19 с. — укp.

Вперше висвітлено особливості національно-духовного визволення й відродження України. Виявлено специфічні риси шкільної справи за часів Центральної Ради, Гетьманату, Директорії УНР, частково радянської України. На підставі аналізу недоступних раніше архівних матеріалів досліджено концептуальні засади розвитку народної освіти та формування освітянської політики, питання підготовки вчительських кадрів для української школи, проаналізовано функціонування мережі навчальних закладів. Значну увагу приділено проблемі підготовки нової навчальної літератури й заходам щодо матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів. Обговорено діяльність системи органів управління зазначеного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61 + Т3(4Укр)61-7
Шифр НБУВ: РА316772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Бугрій В.С. 
Становлення та розвиток системи краєзнавчої роботи в школах Північно-Східної України (20 - 30-ті рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.С. Бугрій ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз процесу становлення та розвитку системи краєзнавчої роботи у школах Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. Розглянуто соціально-педагогічні умови становлення та розвитку цієї системи. Надано теоретичне та методичне обгрунтування краєзнавчої діяльності учнів. Визначено специфіку та характерні особливості здійснення цього процесу на території досліджуваного регіону. Проаналізовано шкільне краєзнавство в аспекті основних компонент педагогічної системи, а саме: цільового, змістового й організаційно-процесуального. Установлено, що краєзнавча робота шкіл Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. мала певні особливі теоретичні, практичні та соціальні умови, завдяки яким забезпечувалася масовість, творчість і систематичність у вивченні школярами рідного краю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА341216

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Вербовський О. В. 
Виховання культури міжнаціональних стосунків учнівської молоді в Україні (20-ті - перша половина 30-х років XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. В. Вербовський ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено головні фактори, які впливають на процес виховання культури міжнаціональних стосунків. Проведено історіографічний аналіз проблеми. Виділено п'ять головних етапів у дослідженні проблеми виховання культури міжнаціональних стосунків у 1920 - першій половині 1930 рр. в Україні. Надано визначення поняттю виховання культури міжнаціональних стосунків. Розглянуто особливості впливу державної політики на виховання культури міжнаціональних стосунків у даний період в Україні. Розкрито сутність Ленінської національної політики й її генеза. Виділено два головних напрями, за якими розвиваються педагогічні ідеї виховання культури міжнаціональних стосунків. Здійснено історичний огляд змісту, форм і методів з виховання культури міжнаціональних стосунків. Вивчено навчапьно-методичну забезпеченість процесу виховання культури міжнаціональних стосунків, а також розглянуто особливості підготовки педагогічних кадрів щодо роботи в національних учбових закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.352.13
Шифр НБУВ: РА376441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Войтова Л. В. 
Розвиток шкільного краєзнавства у загальноосвітніх навчальних закладах України (20 - 30-ті рр. XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. В. Войтова ; Ін-т вищ. освіти НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено й обгрунтовано етапи розвитку шкільного краєзнавства, його зміст, форми та методи організації краєзнавчої роботи у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів України у 1920 - 1930 рр.: І етап (1920 - 1924 рр.) - становлення шкільного краєзнавства; II етап (1925 - 1929 рр.) - піднесення шкільного краєзнавства; III етап (1930 - 1933 рр.) - згортання розвитку шкільного краєзнавства. Виявлено форми підготовки та перепідготовки вчителів до краєзнавчої роботи у школі. Наведено маловідомі історико-педагогічні матеріали, які розкривають особливості розвитку шкільного краєзнавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44
Шифр НБУВ: РА373367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Грабовська Г. М. 
Організаційно-правові засади розвитку освіти в період української національної революції 1917 - 1921 рр.: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / Г. М. Грабовська ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено питання організаційно-правових аспектів розвитку освіти України в 1917 - 1921 pp. Доведено, що в Україні у період української національної революції 1917 - 1921 pp. створено національну систему освіти, де важливу роль відіграє виховання, а навчання у школі максимально наближається до життя, що формує теоретичні основи та виробляє практичні навички в учнів. Зазначено, що державні органи управління освіти сприяють розвитку національної освіти загалом і налагодженню управлінської системи на місцевому рівні. Визначено, що функціонування сфери освіти базується тільки на правових засадах. Здійснено класифікацію й аналіз юридичних джерел, на базі яких обгрунтовано функціонування системи освіти України в 1917 - 1921 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)611/612-621.13 + Ч33(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА376183 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Дятлова О.М. 
Інтегративний підхід до навчання суспільствознавства в загальноосвітніх школах України (20-ті - 30-ті роки ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Дятлова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему застосування інтегративного підходу до навчання суспільствознавства у загальноосвітніх школах України у 1920-х - початку 1930-х рр. Розглянуто питання щодо форм організації та методів навчання, що відповідали даному підходу. Проаналізовано історію вирішення проблеми, її сучасний стан в Україні. Досліджено процес становлення та розвитку ідей інтеграції змісту освіти в педагогічній і методичній науці. Розкрито суть понять "інтеграція змісту освіти" та "інтегративний підхід в освіті". У хронологічних межах визначено основні етапи розвитку змісту, методів і форм організації навчання суспільствознавства у контексті запровадження інтегративного підходу на кожному з них. Проаналізовано принципи інтегративного структурування навчального змісту у навчальних програмах і навчальній літературі з суспільствознавства на кожному з визначених етапів. Доведено, що інтегративний підхід до навчання суспільствознавства зумовив зміни у змісті навчання та у переосмисленні окремих положень методичної науки. З використанням даного підходу визначено пріоритетність активних методів і колективних форм організації навчання. Систематизовано сучасний досвід застосування інтегративного підходу у системі шкільної суспільствознавчої освіти за умов її реформування. Обгрунтовано актуальність ідей педагогіки 1920-х - 1930-х рр. для сучасної практики. Окреслено перспективні шляхи подальшої розробки дослідженої проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА361617

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Ковальчук Г.П. 
Трудове виховання школярів у загальноосвітніх закладах України в першій третині ХХ століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.П. Ковальчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено спробу цілісного історико-педагогічного аналізу проблеми трудового виховання школярів у першій третині XX ст. в Україні. У контексті реалізації завдань національної освіти та виховання визначено історичні витоки трудового виховання у національно-освітній сфері, реалізації ідеї поєднання навчання з продуктивною працею та пошуків шляхів вирішення даної проблеми у період національно-визвольних змагань (1917 - 1920 рр.). Розкрито педагогічні засади організації діяльності загальноосвітніх установ на основі "Положення про єдину трудову школу". Охарактеризовано нагромаджений досвід загальноосвітніх закладів 1920 - 1930-х рр. щодо організації трудового виховання та політехнічного навчання учнів на шляху переходу від трудової школи до школи політехнічної. Розглянуто методологічні аспекти структури трудового виховання, зумовлені принципом політехнічної освіти, та недоліки, які гальмували, а іноді вступали в суперечність з практичною реалізацією ідеї політехнізації школи. Проаналізовано поетапні зміни основних освітньо-виховних парадигм: "трудової школи", професійно спрямованої політехнічної на "школу навчання". Основні результати дослідження можуть бути використані для викладання історії педагогіки, у процесі підготовки підручників і методичних посібників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.351 + Ч421.202 +
Шифр НБУВ: РА361031

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Кравченко А.А. 
Українська загальноосвітня середня школа в період визвольних змагань (1917 - 1920 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / А.А. Кравченко ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2002. — 18 с. — укp.

Вперше виділено українську середню загальноосвітню школу як самостійний предмет дослідження, здійснено її комплексний аналіз у порівнянні з іншими середніми навчальними закладами. Залучено до наукового обігу ряд документів, що характеризують кількісне зростання ураїнських гімназій і реальних шкіл у період 1917 - 1920 рр., а також архівні матеріали про їх господарське становище. Проаналізовано діяльність Товариства шкільної освіти та Всеукраїнської учительської спілки та їх роль у справі відродження української загальноосвітньої середньої школи. Наведено комплексний історичний огляд становлення та розвитку Першої української гімназії ім. Т.Г.Шевченка у Києві як однієї з найбільш характерних і показових в системі українських загальноосвітніх шкіл. Розвинуто теоретичні розробки щодо діяльності українських урядів у процесі формування української національної системи освіти, а також наукові погляди стосовно вкладу українських громадських організацій у справу відродження та розбудови української середньої загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61
Шифр НБУВ: РА319551 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Кравченко Т.В. 
Статеве виховання школярів у вітчизняній педагогічній теорії та практиці 20-30 років ХХ ст.: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.В. Кравченко ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено основні підходи до вирішення проблеми статевого виховання школярів у вітчизняній педагогічній теорії та шкільній практиці 1920 - 1930-х рр. Проаналізовано вплив соціальних і політичних трансформацій на розвиток основних положень статевого виховання. Розкрито основні ідеї та педагогічні підходи до статевого виховання, висвітлено досвід їх реалізації у практичній діяльності школи, сім'ї, громадських організацій і дитячих об'єднань. З'ясовано, що О. Коллонтай, Н. Крупська, В. Ленін, А. Луначарський надавали перевагу соціально-класовим чинникам у статевому вихованні, визнавали пріоритетним соціальний аспект, а такі науковці, як Д. Азбукін, П. Блонський, Л. Виготський, А. Залкінд, М. Рубінштейн, Л. Сосюра обгрунтували необхідність поєднання соціального та біологічного чинників у процесі формування та розвитку особистості. Висвітлено погляди А. Залкінда щодо організації статевого виховання школярів на принципах системності, єдності навчання та виховання, урахування вікових особливостей розвитку дитини. Систематизовано напрями, форми та методи виховного впливу на формування статевої культури школярів у сім'ї, школі й піонерській організації у досліджуваний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + С421.358 +
Шифр НБУВ: РА363112

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Кузьменко М.М. 
Науково-педагогічна інтелігенція УСРР 20 - 30-х рр. ХХ ст.: еволюція соціально-історичного типу: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / М.М. Кузьменко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 25 с. — укp.

Досліджено особливості радянської модернізації системи освіти в УСРР в 1920 - 1930 рр. Проаналізоваано рівень інтелектуального потенціалу українського суспільства у даний період. Встановлено соціально-професійний статус і культурно-освітній рівень професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів, учителів загальноосвітньої школи, визначено їх роль і місце в суспільстві та науковий внесок у розвиток соціально-гуманітарних дисциплін. Детально проаналізовано літературу 1920-х рр. Обгрунтовано значення терміну "науково-педагогічна інтелігенція", здійснено історіографічний аналіз праць радянських і зарубіжних учених. Досліджено теоретичну та практичну діяльність професорів академічних кафедр і вищих навчальних закладів, їх дослідну та викладацьку роботу. Зазначено, що науково-педагогічна інтелігенція є об'єктом та предметом дослідження у контексті соціальної історії, а сама вона розглядається як суб'єкт культурно-освітнього та суспільно-політичного життя, творець, носій і своєрідний власник інтелектуального потенціалу країни. Висвітлено персональний склад науковців вищої школи, їх освітній рівень і соціальне походження. Досліджено специфіку адаптації так званої "старорежимної" (дореволюційної) інтелігенції та "червоної професури" до нових політичних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-293 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА337011

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Лаврут О.О. 
Студентство Радянської України в 20-ті роки ХХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.О. Лаврут ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

У контексті суспільно-політичних змін 1920-х рр. розглянуто процес формування студентства Радянської України. Визначено мету, напрямки та наслідки державної політики щодо навчання та виховання студентської молоді. Простежено зміни кількісного, соціального, національного та статевого складу студентства, встановлено фактори, що їх обумовлювали, а також наслідки даних зрушень. Відзначено зростання загальної кількості студентів, збільшення питомої ваги українців, жінок та поступове зростання частки членів ЛКСМУ та КП(б)У. Особливу увагу приділено дослідженню студентського побуту. Охарактеризовано матеріальне становище молоді, визначено основні напрямки вирішення економічних проблем студентства. Відзначено негативний вплив тяжкого матеріального становища студентства на стан здоров'я молодого покоління та академічну успішність. Простежено зміни у системі навчання студентської молоді протягом першого радянського десятиріччя, відзначено ігнорування досягнень дореволюційного періоду, встановлено позитивні та негативні риси радянської системи вищої освіти. Обгрунтовано визначальний вплив ідеологічних настанов правлячої партії на громадську діяльність навчальних закладів. Зроблено висновок про важливу роль студентства у суспільно-політичному житті республіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-298 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА333788

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Лебідь І. Ю. 
Управління початковою освітою в Україні (1917 - 1930 рр.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.06 / І. Ю. Лебідь ; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему управління початковою освітою в Україні (1917 - 1930 рр.). Проаналізовано стан дослідженості проблеми управління системою початкової освіти в Україні в 1917 - 1930-х рр. Охарактеризовано історичні, соціально-економічні та педагогічні умови кожного етапу окресленого історичного періоду дослідження як фактичного середовища функціонування й управління системою початкової освіти в Україні. Виявлено пріоритетні завдання управління початковою освітою в аналізований період, охарактеризовано їх сутність як об'єктивних чинників впливу на її функціонування та розвиток. Розкрито особливості становлення та розвитку початкової освіти кожної доби окресленого історичного періоду, зміст і характер управління нею. Проведено оцінювання ефективності управління початковою освітою в даний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч424(4УКР)714.0
Шифр НБУВ: РА382302 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Липинський В.В. 
Становлення і розвиток нової системи освіти в УСРР у 20-ті роки: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / В.В. Липинський ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 39 с. — укp.

Висвітлено процес становлення та розвитку єдиного освітнього комплексу в Україні у 20-і роки. Досліджено розробку та сутність концепції та моделі освіти в УСРР, розвиток мережі та структури, систему фінансування та стан матеріально-технічної бази навчальних закладів. Проаналізовано кадровий склад установ освіти, матеріальне забезпечення та соціальний статус педагогів, удосконалення навчальної, методичної та наукової роботи. Вивчено принципи і критерії комплектування учнівських і студентських колективів, їх складу, діяльність організацій учнів і студентів з реформування системи освіти. Особливу увагу приділено встановленню особливостей національної системи освіти, позитивних тенденцій, звільненню нашої уяви від старих і новітніх ідеологічних нашарувань, заповненню прогалин, виправленню припущених помилок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Т3(4УКР)61-7
Шифр НБУВ: РА314492 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Лук'янова В.А. 
Розвиток експериментальної педагогіки в Україні (20 - 30 роки ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.А. Лук'янова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу теоретико-практичної спадщини найбільш відомих представників педагогічної думки, науково-педагогічної літератури, архівних матеріалів і педагогічної періодики встановлено витоки та особливості розвитку експериментальної педагогіки в Україні. Розкрито сутність поняття експериментальної педагогіки та визначено її головні концепції. Проаналізовано роботу науково-дослідних закладів України та показано внесок вітчизняних учених у розвиток експериментальної педагогіки у 1920 - 1930-х рр.; встановлено спадкоємні зв'язки з сучасним станом педагогічної науки та накреслено шляхи використання ідей експериментальної педагогіки у процесах удосконалення навчально-виховного процесу. До наукового обігу введено маловідомі та раніше невідомі архівні документи, історичні факти, пов'язані з розвитком експериментальної педагогіки в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА322712

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Майборода С.В. 
Державне управління вищою освітою в Україні: структура, функції, тенденції розвитку (1917 - 1959 рр.): Автореф. дис... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.01 / С.В. Майборода ; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2002. — 36 с. — укp.

На підставі результатів дослідження широкого кола джерел, значна частина яких була невідома або вперше введена до наукового обігу, проведено системний концептуально-цілісний аналіз еволюції розвитку державного управління вищою освітою в Україні як історико-соціального феномену в 1917 - 1959 рр. Системно подано структуру й функції центральних органів державного управління вищою освітою, охарактеризовано стиль і методи керівництва міністрів освіти. Удосконалено підходи до визначення періодизації та етапів еволюції державного управління вищою освітою в Україні. Охарактеризовано закономірності та суперечності відповідно до кожного з виявлених періодів розвитку державного управління вищою освітою. Розглянуто зміст і форми управління, виявлено основні принципи, тенденції розвитку державного управління вищою освітою України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)к2 + Ч33(4УКР)61 + Х819(4УКР)132-1 + Х621.151.4(2УК)
Шифр НБУВ: РА318550 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Мушка О. В. 
Організаційно-педагогічні засади діяльності Наркомосу УСРР у галузі шкільної освіти (1919 - початок 30-х рр. XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О. В. Мушка ; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. — Переяслав-Хмельницький, 2011. — 20 с. — укp.

Висвітлено організаційно-педагогічні засади діяльності Народного комісаріату освіти УСРР (Наркомосу УСРР) у галузі шкільної освіти у 1919 - на початку 1930-х рр. у контексті суспільно-політичних, соціально-економічних та педагогічних чинників. Розглянуто генезу структури Наркомосу УСРР як державного органу управління освітою у досліджуваний період. Узагальнено відомості про зміст і особливості розробки та запровадження Наркомосом УСРР української моделі шкільної освіти. Розкрито суть і особливості дискусії між Наркомосами УСРР і РСФРР щодо розвитку шкільної освіти (про монотехнізм і політехнізм, про принципи, структуру, зміст та організацію шкільної освіти, про уніфікацію української шкільної освіти в загальнорадянську за російським взірцем).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч424(4УКР) к211 +
Шифр НБУВ: РА380735 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського