Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (174)Книжкові видання та компакт-диски (161)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)61$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 37
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Бабіна О.І. 
Становлення та розвиток гімназійної освіти в Україні (в кінці XIX - на початку XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.І. Бабіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено історико-педагогічному аналізу розвитку гімназії як середнього загальноосвітнього закладу в Україні, яка перебувала у складі Російської імперії. Проаналізовано соціальні, політичні, педагогічні умови, за яких відбувався цей процес, їх вплив на його еволюцію. Виявлено і науково обгрунтовано етапи розвитку гімназійної освіти, його тенденції та особливості. На підставі аналізу навчальних планів і програм визначено особливості змісту гімназійної освіти, молодіжного та вчительського рухів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА308198 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Богуславська В.Г. 
Народна освіта України в добу національно-демократичної революції 1917 - 1920 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Г. Богуславська ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 19 с. — укp.

Вперше висвітлено особливості національно-духовного визволення й відродження України. Виявлено специфічні риси шкільної справи за часів Центральної Ради, Гетьманату, Директорії УНР, частково радянської України. На підставі аналізу недоступних раніше архівних матеріалів досліджено концептуальні засади розвитку народної освіти та формування освітянської політики, питання підготовки вчительських кадрів для української школи, проаналізовано функціонування мережі навчальних закладів. Значну увагу приділено проблемі підготовки нової навчальної літератури й заходам щодо матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів. Обговорено діяльність системи органів управління зазначеного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61 + Т3(4Укр)61-7
Шифр НБУВ: РА316772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Липинський В.В. 
Становлення і розвиток нової системи освіти в УСРР у 20-ті роки: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / В.В. Липинський ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 39 с. — укp.

Висвітлено процес становлення та розвитку єдиного освітнього комплексу в Україні у 20-і роки. Досліджено розробку та сутність концепції та моделі освіти в УСРР, розвиток мережі та структури, систему фінансування та стан матеріально-технічної бази навчальних закладів. Проаналізовано кадровий склад установ освіти, матеріальне забезпечення та соціальний статус педагогів, удосконалення навчальної, методичної та наукової роботи. Вивчено принципи і критерії комплектування учнівських і студентських колективів, їх складу, діяльність організацій учнів і студентів з реформування системи освіти. Особливу увагу приділено встановленню особливостей національної системи освіти, позитивних тенденцій, звільненню нашої уяви від старих і новітніх ідеологічних нашарувань, заповненню прогалин, виправленню припущених помилок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Т3(4УКР)61-7
Шифр НБУВ: РА314492 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Соколова А.В. 
Формування естетичної культури особистості в науково-педагогічній та творчій спадщині Я.А.Мамонтова: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.В. Соколова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 17 с. — укp.

Вперше виявлено та проаналізовано основні етапи формування естетичної культури особистості на підставі результатів вивчення науково-педагогічної та творчої спадщини Я.А.Мамонтова, визначено поняття естетичної культури, обгрунтовано її зміст та головні складові, розкрито вплив на різні сфери життєдіяльності людини. У процесі наукового дослідження узагальнено досвід практичної роботи педагога-митця в навчальних закладах та мистецьких колективах Харкова у 20 - 30-ті рр. XX ст., висвітлено традиційні та новаторські методи, специфічні засоби розвитку естетичної культури особистості в спадщині Я.А.Мамонтова та перспективи творчого використання досвіду педагога-митця за умов відродження національної освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61-8 Мамонтов Я.А.
Шифр НБУВ: РА315910 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Майборода С.В. 
Державне управління вищою освітою в Україні: структура, функції, тенденції розвитку (1917 - 1959 рр.): Автореф. дис... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.01 / С.В. Майборода ; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2002. — 36 с. — укp.

На підставі результатів дослідження широкого кола джерел, значна частина яких була невідома або вперше введена до наукового обігу, проведено системний концептуально-цілісний аналіз еволюції розвитку державного управління вищою освітою в Україні як історико-соціального феномену в 1917 - 1959 рр. Системно подано структуру й функції центральних органів державного управління вищою освітою, охарактеризовано стиль і методи керівництва міністрів освіти. Удосконалено підходи до визначення періодизації та етапів еволюції державного управління вищою освітою в Україні. Охарактеризовано закономірності та суперечності відповідно до кожного з виявлених періодів розвитку державного управління вищою освітою. Розглянуто зміст і форми управління, виявлено основні принципи, тенденції розвитку державного управління вищою освітою України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)к2 + Ч33(4УКР)61 + Х819(4УКР)132-1 + Х621.151.4(2УК)
Шифр НБУВ: РА318550 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Кравченко А.А. 
Українська загальноосвітня середня школа в період визвольних змагань (1917 - 1920 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / А.А. Кравченко ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2002. — 18 с. — укp.

Вперше виділено українську середню загальноосвітню школу як самостійний предмет дослідження, здійснено її комплексний аналіз у порівнянні з іншими середніми навчальними закладами. Залучено до наукового обігу ряд документів, що характеризують кількісне зростання ураїнських гімназій і реальних шкіл у період 1917 - 1920 рр., а також архівні матеріали про їх господарське становище. Проаналізовано діяльність Товариства шкільної освіти та Всеукраїнської учительської спілки та їх роль у справі відродження української загальноосвітньої середньої школи. Наведено комплексний історичний огляд становлення та розвитку Першої української гімназії ім. Т.Г.Шевченка у Києві як однієї з найбільш характерних і показових в системі українських загальноосвітніх шкіл. Розвинуто теоретичні розробки щодо діяльності українських урядів у процесі формування української національної системи освіти, а також наукові погляди стосовно вкладу українських громадських організацій у справу відродження та розбудови української середньої загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61
Шифр НБУВ: РА319551 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Лук'янова В.А. 
Розвиток експериментальної педагогіки в Україні (20 - 30 роки ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.А. Лук'янова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу теоретико-практичної спадщини найбільш відомих представників педагогічної думки, науково-педагогічної літератури, архівних матеріалів і педагогічної періодики встановлено витоки та особливості розвитку експериментальної педагогіки в Україні. Розкрито сутність поняття експериментальної педагогіки та визначено її головні концепції. Проаналізовано роботу науково-дослідних закладів України та показано внесок вітчизняних учених у розвиток експериментальної педагогіки у 1920 - 1930-х рр.; встановлено спадкоємні зв'язки з сучасним станом педагогічної науки та накреслено шляхи використання ідей експериментальної педагогіки у процесах удосконалення навчально-виховного процесу. До наукового обігу введено маловідомі та раніше невідомі архівні документи, історичні факти, пов'язані з розвитком експериментальної педагогіки в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА322712

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Базиль Л.О. 
Становлення і розвиток шкільної літературної освіти в Україні у 1918 - 1938 рр.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.О. Базиль ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Визначено й обгрунтовано основні етапи розвитку шкільної літературної освіти в Україні у 1918 - 1938 рр. На основі аналізу шкільних програм, підручників, методичних посібників виявлено особливості розвитку літературної освіти учнів у 1918 - 1922, 1923 - 1932, 1932 - 1938 рр., а також характерні риси змісту навчання в тогочасній школі, з'ясовано реальний внесок вітчизняних вчених-методистів 1920 - 1930 рр. у процес становлення методики викладання української літератури. Доведено, що процес розвитку літературної освіти у 1918 - 1938 рр. був досить складним і неоднозначним, що обумовлено динамічною зміною подій у вирі стихійного політичного життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА328302

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Лаврут О.О. 
Студентство Радянської України в 20-ті роки ХХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.О. Лаврут ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

У контексті суспільно-політичних змін 1920-х рр. розглянуто процес формування студентства Радянської України. Визначено мету, напрямки та наслідки державної політики щодо навчання та виховання студентської молоді. Простежено зміни кількісного, соціального, національного та статевого складу студентства, встановлено фактори, що їх обумовлювали, а також наслідки даних зрушень. Відзначено зростання загальної кількості студентів, збільшення питомої ваги українців, жінок та поступове зростання частки членів ЛКСМУ та КП(б)У. Особливу увагу приділено дослідженню студентського побуту. Охарактеризовано матеріальне становище молоді, визначено основні напрямки вирішення економічних проблем студентства. Відзначено негативний вплив тяжкого матеріального становища студентства на стан здоров'я молодого покоління та академічну успішність. Простежено зміни у системі навчання студентської молоді протягом першого радянського десятиріччя, відзначено ігнорування досягнень дореволюційного періоду, встановлено позитивні та негативні риси радянської системи вищої освіти. Обгрунтовано визначальний вплив ідеологічних настанов правлячої партії на громадську діяльність навчальних закладів. Зроблено висновок про важливу роль студентства у суспільно-політичному житті республіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-298 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА333788

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Кузьменко М.М. 
Науково-педагогічна інтелігенція УСРР 20 - 30-х рр. ХХ ст.: еволюція соціально-історичного типу: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / М.М. Кузьменко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 25 с. — укp.

Досліджено особливості радянської модернізації системи освіти в УСРР в 1920 - 1930 рр. Проаналізоваано рівень інтелектуального потенціалу українського суспільства у даний період. Встановлено соціально-професійний статус і культурно-освітній рівень професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів, учителів загальноосвітньої школи, визначено їх роль і місце в суспільстві та науковий внесок у розвиток соціально-гуманітарних дисциплін. Детально проаналізовано літературу 1920-х рр. Обгрунтовано значення терміну "науково-педагогічна інтелігенція", здійснено історіографічний аналіз праць радянських і зарубіжних учених. Досліджено теоретичну та практичну діяльність професорів академічних кафедр і вищих навчальних закладів, їх дослідну та викладацьку роботу. Зазначено, що науково-педагогічна інтелігенція є об'єктом та предметом дослідження у контексті соціальної історії, а сама вона розглядається як суб'єкт культурно-освітнього та суспільно-політичного життя, творець, носій і своєрідний власник інтелектуального потенціалу країни. Висвітлено персональний склад науковців вищої школи, їх освітній рівень і соціальне походження. Досліджено специфіку адаптації так званої "старорежимної" (дореволюційної) інтелігенції та "червоної професури" до нових політичних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-293 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА337011

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Паращевіна О.С. 
Роль системи народної освіти у подоланні дитячої безпритульності в 20-х - першій половині 30-х рр. XX ст. в Україні: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.С. Паращевіна ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2005. — 17 с. — укp.

Уперше у вітчизняній історіографії зроблено спробу комплексного визначення ролі системи народної освіти України у подоланні дитячої безпритульності у 1920 - 1930-х рр. у контексті реалізації певних аспектів, зокрема, політичних, економічних, соціальних, психологічних, рішень партійно-державного керівництва та соціальних аномалій радянського суспільства. Систематизовано інформацію про діяльність органів і установ народної освіти України шляхом дослідження субкультури зазначених дітей, а також процесу соціалізації та умов проживання в дитячих закладах освіти. Висвітлено питання щодо правового захисту безпритульних правопорушників, визначення місця, структури, функцій народної освіти у державній системі подолання дитячої безпритульності. Класифіковано головні види відповідної діяльності установ народної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР348)61-7 + Ч33(4УКР)61 + Ч34(4УКР)463 +
Шифр НБУВ: РА335631

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Черненко Г.М. 
Соціально-педагогічні засади розвитку початкової освіти в Україні (1917 - 1933 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.М. Черненко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Висвітлено соціально-педагогічні засади розвитку початкової освіти в період 1917 - 1933 рр., визначено суспільно-політичні та педагогічні чинники, що сприяли розвитку початкової освіти в зазначений період. Розглянуто питання розбудови освітніх початкових закладів в Україні, реформування національного змісту, організації та структури навчального року, методи навчання в початкових закладах. Проаналізовано внесок українських педагогів та громадських діячів (міністрів та наркомів освіти) в розвиток початкової освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч424(4УКР)714.0 +
Шифр НБУВ: РА336762

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Бугрій В.С. 
Становлення та розвиток системи краєзнавчої роботи в школах Північно-Східної України (20 - 30-ті рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.С. Бугрій ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз процесу становлення та розвитку системи краєзнавчої роботи у школах Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. Розглянуто соціально-педагогічні умови становлення та розвитку цієї системи. Надано теоретичне та методичне обгрунтування краєзнавчої діяльності учнів. Визначено специфіку та характерні особливості здійснення цього процесу на території досліджуваного регіону. Проаналізовано шкільне краєзнавство в аспекті основних компонент педагогічної системи, а саме: цільового, змістового й організаційно-процесуального. Установлено, що краєзнавча робота шкіл Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. мала певні особливі теоретичні, практичні та соціальні умови, завдяки яким забезпечувалася масовість, творчість і систематичність у вивченні школярами рідного краю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА341216

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Стахів Л.Г. 
Навчальна книга як засіб родинного виховання молодших школярів у Західній Україні (1919 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Г. Стахів ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

Системно досліджено зміст україномовної навчальної книги для молодших школярів як засобу родинного виховання. Визначено передумови, етапи та тенденції розвитку навчальної книги на західноукраїнських землях. Вивчено питання, що стосується еволюції понять "навчальна книга", "родинне виховання". Обгрунтовано перспективи творчого використання змісту навчальної книги у родинному вихованні молодших школярів за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.3 р2 + Ч421.331.1 р2 + Ч421.352 р2 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА354020

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
15.

Прищак М.Д. 
Генеза поняття духовності в педагогічній думці України (друга половина XIX - 20-ті роки ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Прищак ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проведено історико-педагогічне дослідження генези поняття духовності у другій половині XIX - 1920-х рр. Вивчено й узагальнено сучасні уявлення щодо питань духовності. Виявлено історичні та соціально-педагогічні чинники буттєвої й категорійної ідентифікацій духовності. Досліджено вплив генези поняття духовності на розвиток освіти. Проаналізовано науковий дискурс проблеми в даний період. Показано тенденції врахування досвіду генези поняття духовності в процесі трансформації сучасної освіти України. На підставі дослідження праць відомих українських педагогів, архівних джерел, нормативних документів, матеріалів періодичної преси визначено сутність і зміст поняття духовності, розглянуто її парадигми. Визначено основні чинники розвитку духовності особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА352547

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Найда Р.Г. 
Просвітницько-виховна діяльність молодіжних товариств на Волині (1919 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Р.Г. Найда ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано суспільно-політичні та соціально-економічні передумови становлення та розвитку молодіжних товариств Волині у 1919 - 1939 рр. Висвітлено їх просвітницько-виховну діяльність, розглянуто її зміст, методи, форми та науково-методичне забезпечення. До наукового обігу введено нові архівні матеріали та маловідомі факти щодо просвітницько-виховної діяльності малодіжних організацій краю. Охарактеризовано етапи та пріоритетні тенденції їх розвитку, розкрито специфіку проведення просвітницько-виховних заходів. Зроблено порівняльне оцінювання діяльності молодіжних товариств різних національностей - українських, польских, чеських, німецьких, єврейських. Доведено, що виникнення та становлення молодіжних товариств на Волині відбувалося під впливом соціокультурних чиників, еволюції педагогічних ідей. Висвітлено вплив молодіжних організацій краю на формування культурно-освітніх традицій. Зроблено висновок, що за умов поліетнічності Волині молодіжні товариства сприяли утвердженню культурних цінностей на засадах добра та моралі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ф75(4УКР346)02 +
Шифр НБУВ: РА360196

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Ковальчук Г.П. 
Трудове виховання школярів у загальноосвітніх закладах України в першій третині ХХ століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.П. Ковальчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено спробу цілісного історико-педагогічного аналізу проблеми трудового виховання школярів у першій третині XX ст. в Україні. У контексті реалізації завдань національної освіти та виховання визначено історичні витоки трудового виховання у національно-освітній сфері, реалізації ідеї поєднання навчання з продуктивною працею та пошуків шляхів вирішення даної проблеми у період національно-визвольних змагань (1917 - 1920 рр.). Розкрито педагогічні засади організації діяльності загальноосвітніх установ на основі "Положення про єдину трудову школу". Охарактеризовано нагромаджений досвід загальноосвітніх закладів 1920 - 1930-х рр. щодо організації трудового виховання та політехнічного навчання учнів на шляху переходу від трудової школи до школи політехнічної. Розглянуто методологічні аспекти структури трудового виховання, зумовлені принципом політехнічної освіти, та недоліки, які гальмували, а іноді вступали в суперечність з практичною реалізацією ідеї політехнізації школи. Проаналізовано поетапні зміни основних освітньо-виховних парадигм: "трудової школи", професійно спрямованої політехнічної на "школу навчання". Основні результати дослідження можуть бути використані для викладання історії педагогіки, у процесі підготовки підручників і методичних посібників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.351 + Ч421.202 +
Шифр НБУВ: РА361031

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Ніколіна І.І. 
Загальноосвітня школа України в контексті суспільно-політичного життя 20-х - початку 30-х рр. ХХ ст.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.І. Ніколіна ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено становлення та розвиток загальноосвітньої школи у 1920 - на початку 1930-х рр. у контексті суспільно-політичного життя України. Визначено місце загальноосвітньої школи в системі народної освіти. Розкрито вплив українізації на формування загальноосвітніх закладів для представників української та інших національностей, що проживали на території України. Проаналізовано наслідки русифікації у галузі шкільництва. Виявлено негативний вплив класової ідеології на навчально-виховну роботу шкіл. Проаналізовано політику владних структур щодо вирішення проблем з впровадження загального обов'язкового початкового навчання та політехнізації. Розглянуто особливості відновлення матеріально-технічної бази школи. Висвітлено кадрову політику наркомату освіти, форми та методи партійно-державного тиску щодо працівників загальноосвітньої школи та учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-7 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА355255

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Дятлова О.М. 
Інтегративний підхід до навчання суспільствознавства в загальноосвітніх школах України (20-ті - 30-ті роки ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Дятлова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему застосування інтегративного підходу до навчання суспільствознавства у загальноосвітніх школах України у 1920-х - початку 1930-х рр. Розглянуто питання щодо форм організації та методів навчання, що відповідали даному підходу. Проаналізовано історію вирішення проблеми, її сучасний стан в Україні. Досліджено процес становлення та розвитку ідей інтеграції змісту освіти в педагогічній і методичній науці. Розкрито суть понять "інтеграція змісту освіти" та "інтегративний підхід в освіті". У хронологічних межах визначено основні етапи розвитку змісту, методів і форм організації навчання суспільствознавства у контексті запровадження інтегративного підходу на кожному з них. Проаналізовано принципи інтегративного структурування навчального змісту у навчальних програмах і навчальній літературі з суспільствознавства на кожному з визначених етапів. Доведено, що інтегративний підхід до навчання суспільствознавства зумовив зміни у змісті навчання та у переосмисленні окремих положень методичної науки. З використанням даного підходу визначено пріоритетність активних методів і колективних форм організації навчання. Систематизовано сучасний досвід застосування інтегративного підходу у системі шкільної суспільствознавчої освіти за умов її реформування. Обгрунтовано актуальність ідей педагогіки 1920-х - 1930-х рр. для сучасної практики. Окреслено перспективні шляхи подальшої розробки дослідженої проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА361617

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Смолінчук 
Науково-педагогічний доробок Олександра Самійловича Залужного (1886-1938 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Лариса Симонівна Смолінчук ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61-8 Залужний, О.С.
Шифр НБУВ: РА359079

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського