Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (10)Реферативна база даних (260)Книжкові видання та компакт-диски (242)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.21-69$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Альошичева А. В. 
Вплив психолого-правових чинників на психічне здоров'я інкасаторів в умовах їх професійної діяльності: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.06 / А. В. Альошичева ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше встановлено особливості впливу професійної діяльності та її правової регламентації на психічне здоров'я інкасаторів. Проведено порівняльний аналіз психологічної готовності інкасаторів до службової діяльності та розроблено психограму успішного інкасатора. Запропоновано програму спеціальної психологічної підготовки інкасаторів та обгрунтовано умови збереження їх психічного здоров'я. Дістало подальшого розвитку уявлення про специфіку діяльності фахівців, яка здійснюється за небезпечних умов, та вплив на їх психічне здоров'я психолого-правових чинників. Уточнено психологічний зміст специфіки юридичної відповідальності інкасаторів за наслідки своїх дій під час виконання службових обов'язків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69
Шифр НБУВ: РА381051 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Остополець І.Ю. 
Діагностика і психокорекція професійних фрустрацій вчителя: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Ю. Остополець ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

На підставі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито теоретичні концепції вивчення проблеми фрустрації. Визначено суть і психологічний зміст фрустрації та фрустрованості, види, причини виникнення, генез. Розкрито специфіку педагогічної діяльності у контексті вивчення фрустрації. Проаналізовано особливості впливу механізмів психологічного захисту на розвиток професійних фрустрацій вчителів. Вивчено особливості впливу зовнішніх і внутрішніх факторів на виникнення та розвиток фрустрованості вчителів, а саме: зміна умов діяльності у сучасній освітній системі, труднощі професійного становлення, порушення Я-концепції та її складових, напруженості (частоти та кількості фруструючих ситуацій) тощо. Визначено рівень фрустрованості вчителів, встановлено взаємозв'язки між фрустрованістю й особливостями вибору засобів спілкування з учнями. Досліджено домінуючі стратегії фрустраційного реагування у напружених ситуаціях професійної діяльності, розроблено змістовні критерії та репрезентовано рівневу класифікацію фрустрованих вчителів. Розроблено програму діагностики та психокорекції фрустрованості педагогів. Визначено шляхи, методи та прийоми діагностичної та психокорекційної роботи, описано інтенсивні та екстенсивні засоби подолання фрустрації вчителів, представлено глибокий та змістовний аналіз психокорекційної програми. Обгрунтовано пріоритетність вибору групових методів психокорекційної роботи. Ефективність використання психокорекційної програми знайшла підтвердження у ході формуючого та контрольного експериментів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю940.91 + Ч421.421 +
Шифр НБУВ: РА326060

Рубрики:

      
3.

Пурло О. Ю. 
Екзистенційна криза як чинник формування творчої життєвої позиції особистості: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. Ю. Пурло ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Наведено основні результати емпіричного дослідження формування життєтворчої позиції особистості під впливом переживання екзистенційної кризи (ЕК). Виявлено етапи ЕК (мобілізаційний, дезінтеграційний, інтеграційний), встановлено специфіку їх впливу на формування творчої життєвої позиції особистості. Доведено, що ЕК є чинником формування творчої життєвої позиції особистості. Показано, що під час ЕК спостерігається специфічна зміна структури життєтворчих компонентів у особистостей з різними типами життєтворчої стратегії. Сформульовано рекомендації щодо психологічної допомоги під час ЕК, що включає до себе методи, які сприяють розвитку життєтворчого потенціалу особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю952.2
Шифр НБУВ: РА376839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Аршава І.Ф. 
Емоційна стійкість людини та її діагностика: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.02 / І.Ф. Аршава ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 33 с. — укp.

На базі теоретичного й емпіричного дослідження функціональних станів людини як форми інтегрованого виявлення стійких властивостей особистості й особливостей перебігу психічних процесів, детермінованих можливою зміною психічних станів, зумовленою ускладненням ситуації професійної діяльності або життєдіяльності у цілому, обгрунтовано новий підхід до опосередкованої (відображеної) діагностики стійкості людини. Виникнення стану емоційної напруженості у разі ускладнень професійної діяльності або життєдіяльності чи збереження стану оптимального функціонування (гомеостазу) розглянуто як прояви відповідно емоційної вразливості й емоційної стійкості. Розроблено комп'ютерну модель для прогнозування емоційної стійкості людини за характеристиками ефективності виконання нею інформаційно-переробної когнітивної діяльності за умов передбаченої у моделі загрози стресу "неуспіху". Валідність моделі перевірено емпірично. Виявлено різноманітні форми відображеної (опосередкованої) оцінки емоційної стійкості людини за параметрами рівнів сформованості емоційного інтелекту, переважання в індивідуальному досвіді людини проблемно-орієнтованої стратегії стресоподолання, відсутності ознак психосоматичних розладів, особливостей реалізації вищих психічних функцій (мовлення, стилей гумору).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 с8 + Р64-4 +
Шифр НБУВ: РА351768

Рубрики:

      
5.

Файчак Р.І. 
Корекція екзаменаційного стресу у ліцеїстів засобами фізичної культури: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Р.І. Файчак ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Уперше одержано експериментальні дані про депресивну дію психоемоційного стресу під час екзаменів на неспецифічну резистентність (за морфофункціональними показниками букального епітелію) організму ліцеїстів віком від 14 до 16-ти років та його диференційований вплив відповідно до типологічних властивостей і психофізичних якостей підлітків. Виявлено, що найбільш оптимальним засобом корекції величини психоемоційного (екзаменаційного) стресу й імунобіологічних властивостей організму (неспецифічної резистентності) є індивідуально дозовані анаеробно-аеробні фізичні навантаження (за показниками соматичного здоров'я й рівня розвитку фізичних якостей) у поєднанні з дихальною гімнастикою. За допомогою комп'ютерної електрокардіографії розширено уявлення про реакцію серцево-судинної системи підлітків на психоемоційні стреси за умов зменшення рухової активності. Показано взаємозв'язок між індивідуально-типологічними якостями учнів ліцею та їх фізичним (соматичним) здоров'ям. Доповнено уявлення про структуру мотивів, які визначають потребу ліцеїстів віком від 14 до 16-ти років у систематичних заняттях фізичними та спортивними вправами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.28 + Ю935.21-69 +
Шифр НБУВ: РА350085

Рубрики:

      
6.

Горачук 
Наукове обгрунтування системи професійної реабілітації лікарів-педіатрів поліклінічних закладів: автореф. дис... канд. мед. наук : 14.02.03 / Вікторія Валентинівна Горачук ; Національна медична академія післядипломної освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2009. — 22 с. : рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4Укр) п91 + Р124.59 + Ю935.21-69
Шифр НБУВ: РА364906

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Гаврилюк І. В. 
Невротичні розлади, пов'язані зі стресом, у жертв насильства в сім'ї (діагностика, клініка, психокорекція): автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.16 / І. В. Гаврилюк ; Укр. НДІ соц. і судової психіатрії та наркології. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Встановлено закономірності формування та перебігу невротичних розладів, пов'язаних зі стресом (НРПС) у жертв сімейного насильства (ЖСН). Одержано нові дані про клінічну структуру, клініко-феноменологічні особливості непсихотичних розладів в осіб, що зазнали насильства в сім'ї. Вперше виділено клінічні варіанти НРПС, визначено їх синдромологічну структуру та симптоматичні прояви в рамках кожної окремо виділеної форми невротичних розладів у ЖСН. Проведено їх систематизацію за рубриками МКХ-10. Вперше виявлено особливості клінічних проявів невротичних розладів залежно від форми сімейного насильництва. Вперше визначено віктимно-невротичний комплекс ЖСН з невротичними розладами. Запропоновано оригінальну схему комплексного (медичного, правового, соціального) підходу до надання кваліфікованої допомоги ЖСН. Вперше науково обгрунтовано та розроблено систему етапної психокорекції психічних розладів в ЖСН. На основі одержаних даних запропоновано модель психолого-психіатричної допомоги ЖСН з НРПС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р645.093.3 + Ю935.21-69 + Ю948.43
Шифр НБУВ: РА381028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Грисенко Н. В. 
Особистісні детермінанти запобігання емоційного вигорання педагога в аспекті досліджень позитивної психології: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Н. В. Грисенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше обгрунтовано й емпірично перевірено роль позитивних цінностей особистості, зокрема цінності пізнання та гуманності та пов'язаних з ними особистісних властивостей, у запобіганні появі синдрому емоційного вигорання або зниженні інтенсивності його виявлення. Доведено провідне значення фактора задоволеності педагога собою як суб'єктом виконання основної функції - здобуття та передачі знань у попередженні емоційного вигорання та виокремлено так звані "визначальні" позитивні властивості особистості ("signature character strength"), які згідно з формулою специфікації Р. Кеттелла найбільш важливі для запобігання вигоранню педагога. Розвинуто уявлення про роль інтелекту та метакогнітивних здібностей педагога в забезпеченні його задоволеності собою як суб'єктом професійної діяльності та виникнення на цій підставі почуттів суб'єктивного та психологічного благополуччя. Поглиблено уявлення про зв'язок цінностей пізнання та пов'язаних з ними особистісних властивостей (допитливості, відкритості досвіду, креативності) з формуванням у педагога цінностей гуманності та відповідних позитивних властивостей особистості (доброзичливості, любові до близьких, соціального інтелекту).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю940.9
Шифр НБУВ: РА380673 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Зайва О.О. 
Особливості використання почуття гумору як ресурсу психологічного подолання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.О. Зайва ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

На підставі теоретичного та практичного дослідження особистісних характеристик людей, доведено, що почуттю гумора притаманний ресурсний характер і воно використовується як допоміжний засіб переборення негативних емоцій. З'ясовано, що залежно від міри зрілості Я-концепції та особливостей внутрішньої картини світу, почуття гумору може бути застосовано як механізм психологічного захисту або як усвідомлений ресурс психологічного подолання. На підставі аналізу особистісних характеристик досліджуваних, що високо оцінюють гумор як допоміжний засіб стресоподолання і тому звертаються до нього з метою полегшення переживань негативних емоцій, підтверджено конструктивну природу психологічного подолання на противагу психологічному захисту. З позицій когнітивно-експерієнціальної теорії внутрішнього світу особистості класифіковано види створеного або опрацьованого гумору як ресурсу психологічного подолання та проведено первинну адаптацію двох опитувальників канадського автора R.Martin, спрямованих на визначення різних параметрів почуття гумору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.403-52 + Ю935.21-69 +
Шифр НБУВ: РА343427

Рубрики:

      
10.

Харченко С.В. 
Особливості особистості та соціального функціонування ветеранів воєнних дій в Афганістані: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / С.В. Харченко ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Розглянуто питання псхологічних наслідків впливу на людину екстремальних подій. Досліджено емоційно-мотиваційну сферу та ціннісно-смислову систему ветеранів війни в Демократичній Республіці Афганістан. Виявлено низку особливостей емоційної сфери, яка призводить до значно вираженої психологічної дезадаптації ветеранів. У мотиваційній сфері обстежених ветеранів домінують потреби в самоствердженні та соціальному визнанні. Усвідомлений рівень ціннісно-смислової системи обстежених близький до нормативного, але відзначено значну конфліктність та суперечливість неусвідомленого ставлення до цінностей. Особливості особистості ветеранів виявилися певною мірою залежними від характеру проявів посттравматичних змін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942-69 + Ю935.21-69
Шифр НБУВ: РА314634 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Слюсар І.М. 
Посттравматичний стресовий розлад у працівників дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції: профілактика, психологічна діагностика та корекція: Автореф. дис... канд. психол.: 19.00.06 / І.М. Слюсар ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2005. — 18 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано напрямки та методи профілактики психічного травматизму у працівників дорожньо-патрульної служби Державної автомобільної інспекції (ДПС ДАІ). Проаналізовано психічний травматизм службової діяльності працівників ДПС ДАІ та визначено його особливості. Встановлено, що виникнення посттравматичних стресових розладів (ПТСР) спричинено впливом екстремальних та повсякденних ситуацій професійного стресу й їх нагромадження призводить до кумулятивної психотравми. Розроблено схему психокорекції ПТСР та перевірено її ефективність під час проведення повторної психодіагностики. Запропоновано методику мінімізації проявів ПТСР у працівників ДПС ДАІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Х819(4УКР)112.011.013.1 +
Шифр НБУВ: РА339268

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Тімченко О.В. 
Професійний стрес працівників органів внутрішніх справ України (концептуалізація, прогнозування, діагностика та корекція): Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.06 / О.В. Тімченко ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2003 — укp.

Подано концептуальну модель дослідження професійного стресу працівників органів внутрішніх справ, розкрито сучасні підходи до прогнозування можливих наслідків діяльності людини за умов впливу стрес-чинників підвищеної інтенсивності, проаналізовано біохімічні, фізіологічні, психологічні та поведінкові категорії виміру причин і ефектів професійного стресу, розглянуто ефективні методи психокорекційної та психопрофілактичної роботи обласних Центрів практичної психології при УМВС України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Х819(4УКР)112.011.022 +
Шифр НБУВ: РА325775

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Євсюков О.П. 
Психологічне прогнозування професійної надійності фахівців аварійно-рятувальних підрозділів МНС України: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / О.П. Євсюков ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито можливості організації та проведення довгострокового й оперативного психологічного прогнозу надійності професійної діяльності працівників аварійно-рятувальних підрозділів Міністерства надзвичайних ситуацій (МНС) України. Доведено, що найбільш значущими в аспекті забезпечення надійності професійної діяльності фахівців даних підрозділів є індивідуально-психологічні якості особистості, що характеризують емоційну та нервово-психічну стійкість, ситуаційну й особистісну тривожність, особливості характеру та темпераменту. Однією з універсальних детермінант надійності діяльності рятувальників є мотивація та стан здоров'я, нервово-психічний статус і функціональні резерви центрально-нервової системи. Вагомий внесок у забезпечення надійності професійної дільності людини, особливо за екстремальних ситуацій, роблять потенційні резерви її психіки, використання яких допомогає фахівцеві підтримувати його робочий стан за екстремальних ситуацій, виконувати доручені йому функції. З використанням множинного регресійного аналізу розроблено алгоритм психологічного прогнозування надійності професійної діяльності фахівця аварійно-рятувального підрозділу МНС України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ц9-331 р +
Шифр НБУВ: РА354586

Рубрики:

      
14.

Чачко С.Л. 
Психологічні детермінанти активності особистості колишніх в'язнів фашистської неволі - громадян України: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / С.Л. Чачко ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2004. — 20 с. — укp.

Охарактеризовано вплив перебування у нацистських концтаборах і гетто на психічний стан здоров'я колишніх в'язнів, які мешкають на території України. Визначено та систематизовано комплекс стрес-чинників, що негативно впливали на їх психіку. Розкрито особливості динаміки активності особистості під впливом тривалого перебування у фашистській неволі. Досліджено зміни в активності особистості колишніх в'язнів нацистських концтаборів і гетто під час і після перебування у неволі. Систематизовано ознаки прояву їх активності, що мають суттєве значення для життєдіяльності. Розвинуто систему соціально-психологічної підтримки колишніх в'язнів нацистських концтаборів і гетто на базі тренінг-класів, а також індивідуальних психологічних та психокорекційних консультацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 +
Шифр НБУВ: РА331304

Рубрики:

      
15.

Охременко О.Р. 
Психологічні закономірності адаптації особистості до особливих умов діяльності: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.09 / О.Р. Охременко ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2005. — 30 с. — укp.

З'ясовано, що зі зростанням напруженості праці людини відбувається перехід від кількісного зростання операціональних елементів до якісно нового рівня функціонування - діяльності за умов невизначеності (випадкових середовищ). У разі ускладнення професійних операцій виявлено підвищення інтегрованості різних рівнів робочої функціональної системи, тобто структура експонується як самоструктуризований порядок. Зазначено, що системотвірним фактором під час праці у ситаціях невизначеності є швидкість формування алгоритмів-прототипів. На підставі результатів дослідження структури функціональної системи показано наявність прямого обміну інформацією між зовнішніми структурами (метасистемою) та ефекторним апаратом системи. Метасистему утворюють темпові характеристики діяльності, особистісні смисли та мотивація. Дефіцит часу у категоріальному просторі особистісних сенсів стає джерелом позитивних і негативних емоцій, тобто подвійно діє на ефективність діяльності та грає роль динамічного чинника (тактичного складника). Мотиваційна складова стабілізує діяльність на тривалих відрізках часового континууму (стратегічний складник), це суперечить посиланням про можливість обробки інформації тільки внутрішніми симплексами системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА337072

Рубрики:

      
16.

Малічевський В.І. 
Психологічні методи вогневої підготовки в підрозділах органів внутрішніх справ МВС України: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.06 / В.І. Малічевський ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2003. — 16 с. — укp.

Проведено структурно-функціональний аналіз ситуації застосування вогнепальної зброї, психологічний - особливостей поведінки працівників органів внутрішніх справ (ОВС) та злочинців у ситуації застосування зброї на ураження. Опрацьовано шляхи професійної підготовки службовців МВС України за умов зазначеної ситуації. Запропоновано соціально-психологічний тренінг готовності до застосування вогнепальної зброї на ураження, наведено рекомендації для проведення занять з професійно-психологічної підготовки. Розроблено обладнання смуги психологічного навантаження, яка може ефективно використовуватися для проведення занять з вогневої, тактико-спеціальної та психологічної підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Х819(4УКР)112.011.024 + Х819(4УКР)112.011.022 +
Шифр НБУВ: РА327763

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Когутяк Н.М. 
Психологічні механізми становлення автентичності особистості в період життєвої кризи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Когутяк ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення досвіду переживання життєвих криз теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено психологічні механізми становлення автентичності особистості. Доведено, що психологічні механізми становлення автентичності особистості у період життєвої кризи функціонують як система різнорівневих ціннісно-смислових утворень і динамічних тенденцій, що у науковій рефлексії презентовані мережею механізмів-процесів, засобів, ланок і передумов. Здійснено контент-аналіз семантичного простору автентичності особистості та порівняльний аналіз кластерної структури психологічних механізмів її становлення з урахуванням досвіду переживання життєвих криз до та після формувального впливу тренінгу саморозуміння. Виявлено, що психологічні механізми становлення автентичності особистості у період життєвої кризи є багатовимірними ієрархізованими внутрішноособистісними утвореннями, що функціонують як процеси, засоби, ланки та умови саморозуміння, наявної та екзистенційної ситуації людини з урахуванням досвіду минулих критичних переживань для знаходження адекватного унікальним обставинам сенсу існування. Показано, що психологічні механізми функціонують як дві послідовні стратегії - інтуїтивного чуття та рефлексивного відсторонення, результатом яких є екзистенційні рішення особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю935.21-69 +
Шифр НБУВ: РА350900

Рубрики:

      
18.

Костюк А. В. 
Психологічні особливості емоційного вигорання оперативних психологів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / А. В. Костюк ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2011. — 21 с. — укp.

Визначено основні підходи до проблеми емоційного вигорання та визначено місце власного дослідження даного феномену. Модель виникнення емоційного вигорання у оперативних психологів, що працюють в системі ОВС, включає в себе наступні чинники: соціально-демографічний (посада, наявність дітей), стажевий (загальний стаж в ОВС, стаж на основній посаді, стад роботи психологом в ОВС), особистісний, ставлення до роботи та власного Я (задоволення від праці, соціально-орієнтована та індивідуально-орієнтована орієнтація, відчуття безпорадності, нелояльності, аддиктивне подолання тривоги та ін.). Побудовано модель взаємин між чинниками, відповідальними за формування вигорання у психологів, які працюють в ОВС, яка дозволила відзначити роль особистісних чинників як провідних в даному процесі. Меншу відносну вагу мали стажеві чинники, а також особливості відношення психологів до діяльності і до власного Я. Розроблено превентивно-коректувальну комплексну програму, яка дозволяє мобілізувати внутрішній потенціал особистості, розширити коло її можливостей, які визначаються специфікою діяльності оперативного психолога.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.241 + Ю935.21-69 + Х819(4УКР)112.010.22
Шифр НБУВ: РА377633 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Жогно Ю.П. 
Психологічні особливості емоційного вигорання педагогів: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.П. Жогно ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 21 с. — укp.

Уточнено поняття "переживання емоційного вигорання", розглянуто структуру переживання як системоутворювальної властивості психічного з позицій суб'єктно-діяльнісного підходу, обгрунтовано його динамічно-структурну модель і визначено склад компонентів, а саме: цільова детермінація (домінуюча та додаткова цільові детермінанти) та задачна система (головна та другорядна задачі). Встановлено, що якісно-кількісне поєднання структурних компонентів переживання зумовлює його тип і визначає психологічні особливості емоційного вигорання педагогів. Розглянуто опитувальник діагностики цільової детермінанти переживання критичної ситуації, результати стандартизації й апробації якого показали високу міру його надійності та валідності. Розроблено програму психопрофілактики емоційного вигорання, запровадження заходів якої призвели до значущого зменшення рівнів симптомів емоційного вигорання у досліджуваних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ч421.421 +
Шифр НБУВ: РА369467 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Білова М.Е. 
Психологічні особливості осіб з різним рівнем стресостійкості (на прикладі працівників стресогенних професій): автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / М.Е. Білова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено психологічні властивості особистоті, взаємопов'язані зі стресостійкістю. Вивчено закономірності й індивідуальні відмінності у їх прояві. Здійснено теоретичний і емпіричний аналіз стресостійкості особистості, психологічних характеристик осіб з різними рівнями прояву даної психологічної властивості. Стресостійкість розглянуто як складну інтегральну властивість особистості, яка забезпечує індивіду можливість переносити значні розумові, фізичні, вольові й емоційні навантаження, зберігаючи за цього ефективність функціонування. На підставі теоретико-емпіричного аналізу описано комплекс психологічних властивостей особистості, взаємопов'язаних зі стресостійкістю, який містить взаємопов'язані когнітивно-інтелектуальний і емоційно-особистісний блоки (підсистеми). Когнітивно-інтелектуальні властивості представлено особливостями та стильовими характеристиками сприйняття, пам'яті, уваги, осмилення. Емоційно-особистісні властивості - рівнями емоційної стійкості, тривожності, агресивності, домінуючим емоційним фоном настрою, локусом контролю, спрямованістю особистості, рівнем поведінкової активності. Виявлено й описано психологічні особливості осіб, що розрізнються рівнем стресостійкості. Емпірично доведено, що відмінності у прояві індивідуальних особливостей стресостійкості зумовлені сфецифічним поєднанням показників комплексу різнорівневих властивостей особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 +
Шифр НБУВ: РА353535

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського