Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (91)Книжкові видання та компакт-диски (115)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю956-994-06-734$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
1.

Ісаєнко О.С. 
Агресія в системі комунікації "мати - дитина" як фактор соціальної дезадаптованості молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.С. Ісаєнко ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Одержано нові дані про структуру та динаміку агресивної комунікації у парі "мати - дитина". Досліджено феномени невербальної комунікації матері й дитини, в яких описано особливості інтервенції матері в простір дитини під час навчання. Визначено залежність показників соціальної дезадаптованості молодшого школяра від проявів агресії в комунікації матері та дитини. Визначено складний характер залежності, за якої соціальна дезадаптованість школяра пов'язана з високим і низьким рівнем агресії у парі "мати - дитина". Проаналізовано конструктивні аспекти агресії, емпірично обгрунтовано дезадаптивну роль дефіцитарної агресії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю956-994-06-734 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА351588

Рубрики:

      
2.

Сурженко О.П. 
Виховання щасливої дитини в сучасній німецькій сім'ї: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О.П. Сурженко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан розробки проблеми щастя та щасливої людини у філософській і психолого-педагогічній літературі. Розкрито сутність поняття "щаслива дитина", "сімейне виховання", напрями виховання щасливої дитини в німецькій сім'ї. Висвітлено роль німецької сім'ї у вихованні дитини за сучасних умов, вплив взаємовідносин батьків на психологічне самопочуття дитини й її майбутній духовний розвиток. Визначено зміст, форми та методи виховання щасливої дитини в німецькій сім'ї на підставі поєднання історичного та сучасного досвіду розвитку щасливої особистості, нові підходи до виховання щасливої дитини за сімейних умов. Виявлено, що на практику виховання в сучасній німецькій сім'ї впливають ідеї педагогіки демократії, що характеризуються методами без застосування писхологічного або фізичного насильства над дитиною.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч494(4НІМ) + Ю956-994-06-734
Шифр НБУВ: РА372607 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Карпенко Н.А. 
Генезис розуміння батьками проявів дитячої обдарованості: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Карпенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Проаналізовано розуміння як сприйняття та пізнання людини людиною як розв'язування творчої задачі у контексті батьківсько-дитячих стосунків. Охарактеризовано дитячу обдарованість та її прови. Проаналізовано результати емпіричного дослідження розуміння батьками проявів дитячої одарованості та його детермінанти. Виявлено зв'язки між показниками творчого мислення досліджених учнів, експертною оцінкою батьків, їх рівнем соціальної перцепції та стилем батьківського ставленння. У контексті стратегіальної теорії творчої діяльності (В.О. Моляко) визначено розуміння як творчий процес, що здійснюється завдяки активної взаємодії батьків з новою задачею (проявом обдарованості дитини - задачею для батьків), в результаті цього воних збагачують їх знання, формують тактичні прийоми та стратегії. Виділено етапи, рівні й ознаки розуміння батьками обдарованості в дітей, а також види нерозуміння. Запропоновано генезис розуміння проявів дитячої обдарованості як структурований, багатоетапний динамічний процес розв'язування нових пізнавальних задач, який базується на когнітивних стратегіях. Наведено зміст, структуру розробленої та апробованої навчально-тренінгової програми оптимізації розуміння батьками їх обдарованих дітей та результати формувального експерименту. Виявлено, що навчально-тренінгова робота, проведена з батьками, що не розуміють творчо обдарованих дітей, сприяє позитивним зрушенням у з'ясуванні ними феномену дитячої обдарованості й особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю953.1 + Ю956-994-06-734 +
Шифр НБУВ: РА364719

Рубрики:

      
4.

Носкова Г.П. 
Клініко-епідеміологічна характеристика синдрому жорстокого поводження з дітьми на моделі Одеського регіону: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / Г.П. Носкова ; Одес. держ. мед. ун-т. — О., 2009. — 18 с. — укp.

Вивчено епідеміологію, клінічні особливості, фактори ризику синдрому жорстокого поводження з дітьми, а також психологічні проблеми та питання психологічної підтримки дітей, постраждалих від насильства. Показано зв'язок синдрому жорстокого поводження з дітьми з соціально-економічним станом родини, особистістю батьків і особистістю дитини. Проаналізовано психологічні проблеми та аспект психологічної реабілітації дітей - жертв жорстокого поводження. Запропоновано засіб прогнозування ризику синдрому жорстокого поводження з дітьми з використанням рівняння логістичної регресії. Обгрунтовано профілактичні заходи щодо зменшення кількості випадків синдрому жорстокого поводження з дітьми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)442.861 + Ю956-994-06-734 + Ю956-998 + Ю948.4-82 +
Шифр НБУВ: РА364708

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
5.

Данилова М. О. 
Особистісні детермінанти формування материнського ставлення жінки до дитини в пренатальний період: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М. О. Данилова ; Ун-т менедж. освіти. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Розроблено модель материнського ставлення (МС) до дитини в період пренатального розвитку. Виділено структурні складові когнітивного, емоційного та поведінкового компонентів МС. Описано змістові критерії для диференціації типів МС, вивчено специфіку типологічних особливостей МС у жінок різних вікових груп. Виявлено особливості детермінанти, що обумовлюють формування певного типу МС. Розроблено й апробовано варіанти програми розвитку МС з урахуванням особистісних характеристик і віку майбутніх матерів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.31 + Ю956-994-06-734 + Р64
Шифр НБУВ: РА380113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Митрофанова-Керсанова Л. А. 
Особливості психологічного захисту в системі взаємодії батьків і дітей із затримкою психічного розвитку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / Л. А. Митрофанова-Керсанова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2011 — укp.

Проаналізовано особливості психологічного захисту дітей з затримкою психічного розвитку у порівнянні з захистом дорослих. Висвітлено роль різних категорій дорослих (матерів, батьків, позитивно та негативно значущих для дитини членів сім'ї) в онтогенезі психологічного захисту дитини з затримкою психічного розвитку. Запропоновано метод експертної оцінки дитячих захисних механізмів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю956-994-06-734
Шифр НБУВ: РА377891 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Максименко О.Г. 
Особливості функціонування механізмів психологічного захисту особливості в умовах родинної депривації: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.Г. Максименко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Вивчено глибинно-психологічні витоки становлення та фунціонування механізмів психологічного захисту особистості. У історичному аспекті висвітлено питання психологічного захисту у вітчизняній і зарубіжній психології. Розглянуто методи його вивчення. Розкрито суть даного феномену за умов родинної лепривації. Виявлено його глибинні детермінанти, взаємопв'язані з травмувальним досвідом, набутим у дитинстві, та внутрішньою динамікою цілісної психіки. Установлено взаємозв'язок психологічного захисту з тенденцією до психологічної імпотенції та психологічної смерті. Досліджено структурно-функціональні та семантичні параметри системи психологічного захисту, які аналізуються залежно від рівня диференціації психіки. Доведено, що ситуація родинної депривації стимулює таку диференціацію, часові межі якої переносяться на більші ранні вікові етапи. Установлено взаємозв'язок між формуванням психологічного захисту й об'єктних відношень, що зумовлюють тенденцію перенесення емоційного клімату батьківської родини у ситуацію взаємодії з оточуючими. Доведено необхідність глибинної психокорекції впливу функціонування механізмів псхологічного захисту на психіку суб'єкта. З використанням результатів дослідження розроблено програму щодо підтримки особистості за умов родинної депривації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ю952.2-734 +
Шифр НБУВ: РА361876

Рубрики:
  

      
8.

Юрченко І.В. 
Психологічна допомога функціонально неповним сім'ям в умовах навчально-виховного комплексу I ступеня: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Юрченко ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 20 с. — укp.

Проведено теоретико-методологічне й емпіричне дослідження основних психологічних особливостей і проблем функціонально неповних сімей, утворених внаслідок трудової еміграції. Визначено особливості їх психологічного супроводу за умов навчально-виховного комплексу I ступеня. Виявлено, що функціонально неповні сім'ї, у порівнянні з повними, відрізняються вищим рівнем конфліктності взаємин, нечіткістю зовнішніх і внутрішніх психологічних меж. Зроблено висновок, що за умов просторової відокремленості подружніх партнерів унеможливлюється або значно утруднюється задоволення ними цілого ряду потреб, які традиційно задовольняє сім'я. З'ясовано, що діти дошкільного та молодшого шкільного віку, які виховуються у функціонально неповних сім'ях, відрізняються підвищеним рівнем тривожності, емоційним відчуженням від батька/матері, що перебуває у трудовій еміграції, нижчим рівнем емоційного благополуччя у сім'ї, у порівнянні з ровесниками з повних сімей. Розроблено програму психологічного супроводу функціонально неповних сімей у навчально-виховних комплексах I ступеня, основними завданнями якої є: розвиток батьківської та материнської відповідальності за виховання дітей; гармонізація сімейних взаємин як запорука збереження та зміцнення психічного здоров'я сім'ї загалом і кожного її члена зокрема. Основними результатами проведення програми психологічного супроводу функціонально неповних сімей є: зміцнення психологічних засад сім'ї за умов просторової розлученості подружніх партнерів шляхом утвердження у сімейних взаєминах гнучкості, щирості, довіри, емпатії, зниження конфліктного потенціалу та емоційної холодності, відчуженості між членами сім'ї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.09 + Ю949.246 + Ю956-994-06-734 +
Шифр НБУВ: РА357982

Рубрики:
  

      
9.

Хабайлюк В.В. 
Психологічні особливості амбівалентності як чинника розвитку особистості в ранньому юнацькому віці в умовах сім'ї: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Хабайлюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено суть, вікові та психологічні особливості прояву амбівалентності як чинника розвитку особистості у ранній юності за умов сім'ї. Розкрито взаємозв'язки цього психічного явища з амбівалентністю ставлень до сімейних стосунків і особистісною амбівалентністю старшокласників. Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до вивчення даної проблеми у зарубіжній і вітчизняній психології, розглянуто вікові особливості прояву. Визначено структуру амбівалентності ставлень до сімейних стосунків у ранньому юнацькому віці (когнітивна, афективна, поведінкова компоненти), критерії її діагностування (самостійність - залежність, прийняття - емоційне знехтування, турбота - гіпоопіка/гіперопіка), самооцінка амбівалентності, фрустраційна інтолерантність - толерантність, агресивність - доброзичливість) та рівні прояву (низький збалансований, середній незбалансований, високий дезінтегрований). Розроблено й апробовано психокорекційну програму щодо зниження амбівалентності особистості у ранній юності за умов сім'ї шляхом створення психо-педагогічних умов впливу. На підставі аналізу результатів впровадження програми доведено її ефективність та позитивний вплив на особистісне зростання сташокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю983.7 + Ю956-994-06-734 + Ч491.331 +
Шифр НБУВ: РА348486

Рубрики:

      
10.

Химко М.Б. 
Психологічні особливості батьківського ставлення до дітей з аутизмом: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М.Б. Химко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка НАН України. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Наведено результати теоретичного й емпіричного дослідження психологічних особливостей батьківського ставлення до дітей з аутизмом. Розглянуто ставлення батьків до різних аспектів сімейного життя та сімейної ролі, визначено рівень суспільної фрустрованості, стресостійкості та соціальної адаптації, емоційних станів, а також особливості внутрішнього конфлікту. Виявлено, що батьки аутистичних дітей переживають значні емоційні та соціальні труднощі. Проаналізовано індивідуально-психологічні та соціально-психологічні чинники, які за цих умов негативно впливають на батьківське ставлення до аутистичної дитини. Розроблено й апробовано комплексний психокорекційний підхід, спрямований на зміну стосунків між батьками та дітьми, запобігання та зниження виявів внутрішніх конфліктів, негативних емоційних переживань. Психокорекційну роботу спрямовано на допомогу батькам аутистичної дитини подолати внутрішньо-особистісні проблеми, оптимізувати ставлення до власної аутистичної дитини, визначити особливості ціннісної сфери батьків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ч439.5 + Ч491.08 + Ю949.246
Шифр НБУВ: РА372449 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Барінова Н.В. 
Психологічні особливості відношення батька як чинник формування статеворольової "Я"-концепції у дівчат-підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Барінова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Вперше досліджено особливості становлення статеворольової "Я"-концепції у дівчат-підлітків з повних і неповних родин у контексті вивчення відношення батька до доньки. Показано роль суб'єктивного сприйняття характеру батьківського виховання дівчатами-підлітками як чинника, що впливає на розвиток їх статеворольової "Я"-концепції. Обгрунтовано теоретичні положення про трансформацію соціокультурних уявлень щодо чоловічих і жіночих ролей. Наведено дані про характер впливу батьківського виховання на кількісні та якісні параметри фемінінності й маскулінності у дівчат-підлітків. Уточнено особливості сімейної структури та статеворольового розвитку дівчат-підлітків з вираженою статеворольовою девіацією. Досліджено характер взаємозв'язку між поведінковими і соціогенним рівнями функціонування симптомокомплексу "маскулінності/фемінності" у дівчат-підлітків. Розроблено програму індивідуальної та сімейної корекції процесу статеворольового самовизначення дівчини з урахуванням відносин в діаді "батько - донька" або в тріаді "мати - батько - донька".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ю952.2-734 + Ю983.731 + Ч491.332 +
Шифр НБУВ: РА346543

Рубрики:

      
12.

Волошок О.В. 
Психологічні особливості диспозиційної системи особистості у функціонально неспроможній родині: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.В. Волошок ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз детермінант соціального розвитку, особливостей формування та психологічного змісту диспозиційної системи особистості. Наведено результати емпіричного дослідження диспозиційної системи особистості дитини молодшого шкільного віку з функціонально неспроможної та нормально функціонуючої сімей. Уточнено сутність поняття функціонально неспроможної родини. Встановлено, що розвиток диспозиційної системи особистості дитини з функціонально неспроможної родини відбувається викривлено та дисгармонійно у порівнянні з дітьми з нормально функціонуючих сімей. Розроблено теоретико-методичні засади психокорекційної та профілактичної роботи з членами функціонально неспроможних сімей. Зокрема, створено й апробовано програму соціально-психологічного тренінгу, спрямованого на формування гармонійної диспозиційної системи та запобігання виникненню порушень у сфері спрямованості особистості дитини молодшого шкільного віку з функціонально неспроможної сім'ї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + С40(4УКР) + С5*644*332.1 + Ч491.0 +
Шифр НБУВ: РА342872

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
13.

Борисенко З.Т. 
Психологічні особливості імперативних та діалогічних впливів батьків на підлітків: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / З.Т. Борисенко ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано особливості міжособистісної взаємодії у контексті виховних впливів батьків на підлітків, емпірично визначено їх детермінанти. Розкрито зміст понять "виховний вплив" і "стиль батьківської виховної взаємодії з підлітком". З'ясовано, що батьки у взаємодії з підлітками використовують імперативні та діалогічні виховні впливи, співвідношення яких залежить від стилю батьківської виховної взаємодії з підлітком. Доведено, що у разі використання імперативних і діалогічних виховних впливів простежуються статеві особливості. Розроблено теоретико-методологічні засади психокорекційної та профілактичної роботи з батьками підлітків. Створено й апробовано програму соціально-психологічного тренінгу "Формування у батьків навичок адекватного вибору імперативних і діалогічних виховних впливів" з метою сприяння конструктивній взаємодії батьків з підлітками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ю953.3 + Ю983.402.2 + Ч491.32 +
Шифр НБУВ: РА355410

Рубрики:

      
14.

Горецька О.В. 
Психологічні умови оптимізації спілкування батьків з дітьми дошкільного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Горецька ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Експериментально виявлено особливості впливу батьківського ставлення на вибір дорослими стилю спілкування з дітьми дошкільного віку (авторитарно-монологічного й особистісно-діалогічного стилю). Визначено критерії ефективності спілкування батьків з дітьми дошкільного віку (особистісно-діалогічний стиль спілкування, безумовно позитивне ставлення до дитини, суб'єкт-суб'єктна стратегія взаємодії), рівні прояву психологічно оптимального спілкування (високий, середній, низький). Визначено психологічні умови (формування в батьків прийомів ефективної комунікації, активізація дії перцептивних механізмів спілкування у батьків, розвиток конструктивних способів взаємодії батьків з дітьми), дотримання яких сприяло процесу оптимізації спілкування між батьками та дітьми, гармонізації батьківсько-дитячих стосунків. Обгрунтовано та доведено, що впровадження у процес родинної взаємодії особистісно орієнтованого підходу є вирішальною умовою оптимізації спілкування батьків з дітьми дошкільного віку. Розроблено рекомендації щодо використання психолого-педагогічних засобів оптимізації процесу спілкування дорослих з дітьми дошкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ю983.402 +
Шифр НБУВ: РА367577

Рубрики:

      
15.

Третьяченко В.О. 
Психологічні умови становлення життєвих домагань підлітків із неповної одностатевої сім'ї: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.О. Третьяченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

У контексті теорії самодетермінації проведено теоретичний аналіз й експериментальне дослідження психологічних умов становлення життєвих домагань підлітків з неповної одностатевої сім'ї. Узагальнено та систематизовано психологічні погляди на природу, структуру та функції життєвих домагань і особливостей їх трансформації залежно від умов родинної соціалізації підлітка. Встановлено неоднозначні співвідношення між самооцінкою підлітками обох статей стилю взаємин (позитивний інтерес, директивність, ворожість, автономність, самоздійснення, егоцентризм, прагматизм, капітуляція) та певною констеляцією особистісних змінних (самостановлення, рефлексивність, інтернальність, самоповага, упевненість у собі, тривожність, мотивація успіху). Наведено результати впровадження розробленої програми психологічної допомоги, спрямованої на побудову підлітками цілісної картини життєвих домагань, що відповідає сучасним соціоекономічним і соціокультурнитм проблемам. Відзначено, що застосування результатів проведеного дослідження дозволяє враховувати особливості процесу становлення життєвих домагань підлітків і одностатевої неповної сім'ї. Запропоновано психологічно обгрунтовані засоби корекційної роботи з підлітками та їх батьками з питань виховання та самовиховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ю956-994-06-734 + Ч491.09 +
Шифр НБУВ: РА364762

Рубрики:

      
16.

Хартман О.Ю. 
Психологічні чинники становлення відповідальності батьків за розвиток дитини дошкільного віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Ю. Хартман ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Уточнено зміст поняття "батьківська відповідальність", яке структурно представлено мотиваційним, когнітивним і поведінковим компонентами. Виділено підгрупи респондентів за рівнем розвитку батьківської відповідальності. Побудовано програму психолого-педагогічної підтримки батьківського загалу за умов роботи дошкільних навчальних закладів щодо питань підвищення рівня розвитку відповідального батьківства. Визначено психологічні чинники становлення відповідальності батьків за розвиток дитини дошкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ю983.401 +
Шифр НБУВ: РА370962 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Михальська С. А. 
Родинне спілкування як чинник комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільника: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. А. Михальська ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Виділено компоненти комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільника (КМРД), визначено його рівні та типи родинного спілкування. Встановлено взаємозв'язок між типом родинного спілкування та рівнем КМРД. Доведено, що система формувальної роботи, спрямована на покращання типу родинного спілкування, позитивно впливає на КМРД. Визначено, що успішний КМРД відбувається завдяки встановленню контакту та довірливих стосунків батьків з дітьми, формуванню у дітей потреби в мовному спілкуванні, виконанню спільних завдань з батьками, гармонізації типу сімейного спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.2 + Ю983.401.2 + Ю956-994-06-734
Шифр НБУВ: РА377025 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Сидоркіна М. Ю. 
Спільна художня творчість як чинник гармонізації сімейних стосунків: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / М. Ю. Сидоркіна ; НАПН України, Ін-т соц. та політ. психології. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено спільну художню творчість (СХТ) сім'ї, розглянуто її як чинник гармонізації сімейних стосунків у сім'ях з дітьми молодшого шкільного віку. З метою організації СХТ сімей з урахуванням методології системного підходу й арт-терапії, типології видів спільної діяльності, запропонованої Л. І. Уманським, розроблено й апробовано програму сімейної арт-терапевтичної студії. Проаналізовано особливості та наслідки взаємодії членів сімей під час занять СХТ. Визначено вплив СХТ на такі параметри сімейної системи як гнучкість, згуртованість, межі й ієрархія. Встановлено зв'язок між частотою занять СХТ дітей і батьків та емоційною близькістю та гнучкістю сімейної системи. Проаналізовано типи проблем, за наявності яких доцільним є звертання сім'ї до СХТ, організованої у формі сімейної арт-терапевтичної студії з метою гармонізації сімейних стосунків. Наведено методичні рекомендації для ведучого сімейної арт-терапевтичної студії, а також додатковий цикл просвітницьких і психотерапевтичних занять для матерів, схильних до гіперконтролю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ю945.401-82
Шифр НБУВ: РА378860 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Савченко Ю. Ю. 
Становлення психологічної статі дитини дошкільного віку в умовах сім'ї: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Ю. Ю. Савченко ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Уточнено зміст понять "психологічна стать" і "батьківсько-дитячі стосунки", структурно представлені трьома компонентами: емоційним, когнітивним, діяльнісним. Визначено взаємозв'язок між рівнями прояву психологічної статі старших дошкільників і батьківсько-дитячих стосунків у їх сім'ях. Обгрунтовано ефективні умови розвитку психологічної статі хлопчиків і дівчаток дошкільного віку у структурі сімейних стосунків, розроблено програму впровадження у практику роботи закладів дошкільної освіти системи психолого-педагогічних впливів розвивального характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.73 + Ю983.401.2 + Ю956-994-06-734
Шифр НБУВ: РА375846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Крутікова О. О. 
Стосунки з матір'ю як чинник конституювання жіночої ідентичності: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. О. Крутікова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2010. — 20 с.: табл. — укp.

Досліджено психологічні особливості впливу стосунків доньки з матір'ю на конституювання жіночої ідентичності (ЖІ). Описано структурну модель ЖІ. Проаналізовано специфічні умови конституювання ЖІ, які формують стосунки доньки з матір'ю. Розроблено методику діагностики суб'єктивних уявлень доньки про якість ставлення до неї матері "ОпТиМО". Визначено кореляційні зв'язки між параметрами материнського ставлення та показниками конституювання аспектів ідентичності. Надано змістовну характеристику особливостей конституювання ЖІ під впливом репрезентації материнського ставлення. Доведено, що стосунки з матір'ю, зокрема психічна репрезентація материнського ставлення, виступають чинником конституювання ЖІ доньки. Розкрито особливості змістових складових ідентичності жінок, які не відділилися від матері. Визначено фактори, що ускладнюють сепарацію доньки від матері. Обгрунтовано принципи організації психотерапевтичної роботи зі сприяння відділенню жінки від матері в контексті відновлення спотворених аспектів ЖІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ю937.31
Шифр НБУВ: РА382173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського