Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (38)Реферативна база даних (3645)Книжкові видання та компакт-диски (3597)Журнали та продовжувані видання (241)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 493
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Барліт О.О. 
Аксіологічні засади ставлення школярів до природи у вітчизняній педагогічній теорії та практиці (кінець XIX - початок XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Барліт ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено педагогічну проблему вдосконалення сучасної системи екологічної освіти школярів на основі інтеграції прогресивних здобутків вітчизняної педагогічної теорії та практики кінця XIX - початку XX ст. у навчально-виховний процес. На підставі ретроспективного аналізу педагогічних концепцій вітчизняних науковців розвинуто педагогічну модель формування аксіології природи (О. Герд, М. Сумцов), грунтуючись на етнокультурній варіативності й інвайронментальних чинниках (С. Русова, І. Стешенко), етико-естетичних і психологічних механізмах єднання людини з природою (Б. Грінченко, М. Грот). Доведено необхідність застосування аксіологічного підходу як продукту синтезу наукового філософського, педагогічного, психологічного, культурологічного знання, що передбачає взаємодію всіх суб'єктів освіти та їх ставлення до світу за етичними принципами, доповнює простір навчання та виховання ціннісними настановами та відкриває можливості для етноантропологічного спрямування екологічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА362803

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Уюнтена 
Актуальні проблеми реформування загальної середньої освіти в КНР: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Уюнтена ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 22 с. — укp.

Визначено історичні етапи розвитку загальноосвітньої середньої школи в Китаї, проаналізовано освітню політику Комуністичної партії Китаю у різні періоди діяльності. Надано характеристику основних напрямів і суті реформ середньої освіти в сучасному Китаї, визначено провідні тенденції та перспективи розвитку загальної середньої освіти у даній країні. Порівняно процеси реформування загальноосвітньої школи в КНР і Україні з метою визначення якісних змін у кожній з країн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(5КИТ) + Ч34(5КИТ)
Шифр НБУВ: РА312037 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Туляков О.О. 
Античні ідеї освіти та виховання у творчій спадщині Г. С. Сковороди: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Туляков ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Суми, 1999. — 16 с. — укp.

У дисертації доведена спорідненість світоглядних основ античних сковородинівських педагогичних ідей, охарактеризовано процес творчого опрацювання Г.С. Сковородою античних епістолярних та драматургічних методів виховання, калокагатії, сократівського діалогу, психагогії. У дисертації розробляється елліно-сковородинівська концепція освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)4-8 Сковорода Г.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Герман Н.В. 
Безпека життєдіяльності людини в педагогічній спадщині українських просвітителів (кінця ХІХ - початку ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Герман ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу літературно-педагогічної спадщини П.А.Грабовського, М.М.Коцюбинського, Лесі Українки та І.Я.Франка розкрито соціальну та історико-педагогічну сутність проблем безпеки життєдіяльності людини. Охарактеризовано негативні явища в соціально-політичній та економічній сферах суспільного розвитку, що є загрозою для життя та здоров'я людини, особливо для підростаючого покоління, які мали місце на межі ХІХ та ХХ ст. та проявилися в сучасному суспільстві. Висвітлено основні форми та методи навчально-виховної роботи у навчальних закладах освіти, використання яких за певних педагогічних умов сприятиме поглибленій обізнаності майбутніх вчителів з поглядами українських просвітителів, осмисленості ними соціальної та історико-педагогічної сутності проблем безпеки життєдіяльності людини та формуванню у них умінь і навичок урізноманітнювати відповідну навчально-виховну роботу з школярами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + А734
Шифр НБУВ: РА311818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Корнієнко В.М. 
Благодійність в освітянській галузі Харківської губернії (друга половина ХІХ - початок ХХ століть): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.М. Корнієнко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання виникнення та розвитку благодійності в освітянській галузі Харківської губернії в другій половині XIX - на початку XX ст. Проаналізовано основні тенденції створення та специфіку організації системи благодійності в освітянській галузі, головні напрямки, форми, методи та конкретні практичні результати діяльності державних, міських та громадських благодійних організацій. Визначено місце та роль опікунських рад, меценатів у справі розвитку освіти в Харківській губернії. Доведено, що благодійність в освітянській галузі була тісно взаємопов'язана з загальними тенденціями розвитку держави та суспільства, але мала свої особливості. Надано рекомендації щодо можливості використання досвіду благодійності в освітянській галузі в практиці сучасних навчальних закладів, у разі створення опікунських рад і залучення додаткових інвестицій через інститут опікування, у роботі державних установ з благодійними організаціями, приватними особами, підприємцями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ХАР)5-7 + Ч33(4УКР5)52 + Ч34(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА339016

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Круль Г.Л. 
Благодійно-просвітницька діяльність сім'ї Романових у Криму в другій половині ХІХ на початку ХХ століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.Л. Круль ; Республ. вищ. навч. закл. "Крим. гуманіт. ун-т". — Ялта, 2008. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено історичний аспект благодійної діяльноті сім'ї Романових у другій половині XIX - на почтаку XX ст. на Півдні України, зокрема в Криму, як конкретно-історичного явища, що сприяло інтелектуально-духовному розвитку мешканців регіону. На базі широкого кола джерел, значну частину яких уперше введено до наукового обігу, розкрито мету, форми та зміст дослідженої діяльності сім'ї Романових. Вивчено механізм, засоби здійснення допомоги малозабезпеченим і незабезпеченим категоріям населення Криму під патронатом цієї сім'ї. Проаналізовано чинники, що вплинули на розвиток благодійно-просвітницької діяльності сім'ї Романових у другій половині XIX - на початку XX ст. в Криму, показано її роль. Систематизовано й узагальнено позитивний досвід цієї діяльності у контексті сучасних процесів створення держави та національного відродження освіти. Розкрито можливості творчого використання досвіду благодійно-просвітницької діяльності сім'ї Романових щодо організації виховної роботи у сучасних закладах освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР-6КРМ)52 + Ч34(4УКР-6КРМ)3 + Т3(4УКР-6КРМ)5-7 +
Шифр НБУВ: РА361601

Рубрики:

      
7.

Касьянова Н.М. 
Боротьба з безпритульністю та бездоглядністю в Донбасі (1943 - 1953 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.М. Касьянова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2010. — 19 с. — укp.

На прикладі Донбасу досліджено досвід боротьби держави з такими соціальними явищами, як дитяча безпритульність, бездоглядність і злочинність після звільнення регіону від нацистської окупації та закінчення Великої Вітчизняної війни (1943 - 1953 рр.). Встановлено основні причини виникнення досліджуваних негативних соціальних явищ, визначено масштаби даної проблеми. Проаналізовано законодавчу та розпорядчу базу роботи органів радянської влади, спрямованої на боротьбу з безпритульністю, бездоглядністю та злочинністю, розглянуто основні методи ліквідації цих явищ. Наведено загальну характеристику владних структур, основним завданням діяльності яких було усунення їх негативних проявів і стабілізації ситуації у регіоні щодо рівня дитячої безпритульності та правопорушень. Досліджено діяльність спеціальних дитячих виховних установ для категорії дітей із статусом діти-сироти та бездоглядні, а також призначених для утримання неповнолітніх правопорушників і злочинців. Визначено роль громадськості у справі допомоги дітям вулиці. Проаналізовано стан матеріального забезпечення знедолених дітей, охарактеризовано соціально-побутові умови їх життя. Розкрито особливості організації навчально-виховного процесу у спеціальних дитячих установах, показано специфіку дозвільного життя вихованців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР55)62-298 + Ч424(4УКР)719.2 + Ч33(4УКР5)62 + Х628.332 +
Шифр НБУВ: РА370066 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Гречка А.Б. 
Боротьба прогресивних сил Лівобережної України за українізацію освіти 1900 - на початку 1917 рр.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / А.Б. Гречка ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено передумови боротьби прогресивних сил лівобережого регіону на початку XX ст. за українізацію освіти. Висвітлено започаткування та становлення політичного напряму в освітньому русі, а також шляхи, форми та методи освітнього ліберально-демократичного руху. Розкрито роль земств і депутатів Державної Думи від Лівобережної України в національно-освітньому русі. Проаналізовано особливості ставлення партійних і громадських організацій, земств і депутатів Державної Думи, учнівської молоді до національно-освітньої проблеми України у період між Першою російською революцією 1905 - 1907 рр. і Лютневою революцією 1917 р.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР34)52-7 + Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА353040

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Габелко О.М. 
Взаємозв'язок розумового, морального та трудового виховання у педагогічній спадщині Джона Локка (1632 - 1704 рр.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О.М. Габелко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено педагогічну та просвітницьку діяльність і творчу спадщину Дж. Локка. Визначено чинники формування Дж. Локка як філософа, педагога, просвітника та громадського діяча. Досліджено особливості формування педагогічного світогляду Дж. Локка, проаналізовано філософські засади його концепції нового виховання. Обгрунтовано теоретико-педагогічні засади взаємозв'язку розумового, морального та трудового виховання у педагогічній спадщині Дж. Локка. Визначено мету, завдання, зміст, принципи розумового, морального та трудового виховання як складових компонентів всебічно розвиненої особистості у педагогічній спадщині Дж. Локка. Визначено перспективи використання педагогічних ідей Дж. Локка для вирішення проблем сучасної педагогічної теорії та практики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ВЕЛ)51-571 + Ю3(4ВЕЛ)5-511.7
Шифр НБУВ: РА371737 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Фазан В.В. 
Вивчення педагогіки у вищих навчальних духовних закладах України (поч. XIX ст. - 20-і рр. XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Фазан ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї, а також науково узагальнено практичний досвід вивчення педагогіки у духовних ВНЗ початку XIX ст. - 1920-х рр. Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї вивчення морального богослов'я та практики виховання. Розкрито динаміку процесу вивчення педагогіки у даних ВНЗ України у зазначений період, з'ясовано його етапи. Виявлено й охарактеризовано творчі особливості особистостей - священнослужителів (архієпископа А. Знаменського, архімандрита Платону, протиєрея П. Солярського, протиєреєя І. Королькова); богословів і викладачів, авторів підручників і посібників з педагогіки (П. Блонського, С. Гогоцького, М. Демкова, П. Євстраф'єва, К. Єлницького, М. Зайцева, М. Маккавейського, І. Малишевського, М. Олесницького, В. Певницького, К. Скворцова, П. Юркевича, І. Янишева), які розробляли теоретичні та практичні основи вивчення педагогічних дисциплін, обгрунтували систему дидактичних принципів; науково узагальнили досвід вивчення педагогіки; визначали суть основних педагогічних понять через специфіку духовної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)61 + Э370.9(4УКР)-67 +
Шифр НБУВ: РА363961

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Маляр Л.В. 
Вивчення творчості класиків української і зарубіжної літератури у школах Закарпаття (друга половина XIX - перша половина XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Маляр ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено специфіку вивчення творчості класиків української та зарубіжної літератур у школах Закарпаття другої половини XIX - першої половини XX ст. Розглянуто особливості розвитку шкільництва та гуманітарної освіти у контексті соціально-історичних і культурологічних обставин. Розкрито зміст шкільних курсів з літератури, принципи й мотивацію залучення творів красного письменництва до навчальних підручників і програм, розглянуто форми їх вивчення. Висвітлено внесок українських педагогів і культурно-освітніх діячів в організацію навчально-виховного процесу на національних засадах та популяризацію у краї кращих здобутків світової літератури. Обгрунтовано значення виявленого у процесі дослідження фактичного матеріалу для сучасної освітньо-виховної теорії та практики. Установлено, що вивчення української та зарубіжної літератур сприяє формуванню в школярів національної самосвідомості та загальнолюдських цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)52 + Ш5(0) р20 + Ш5(4УКР) р20 г +
Шифр НБУВ: РА338277

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Корнейко Ю.М. 
Висвітлення зарубіжного педагогічного досвіду в творчій спадщині К.Д.Ушинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Ю.М. Корнейко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

На підставі аналізу науково-педагогічної літератури, нормованих документів, узагальнення теоретичних засад системно проаналізовано й узагальнено внесок К.Д.Ушинського до вивчення та розповсюдження зарубіжного педагогічного досвіду у вітчизняному шкільництві. Визначено й охарактеризовано особливості порівняльно-педагогічних досліджень ученого відповідно до етапів його науково-педагогічної діяльності (перший етап - 1846 - 1858 рр., протягом якого К.Д.Ушинський вивчав оригінальні педагогічні твори, філософські праці зарубіжних авторів, педагогічну пресу для дослідження витоків, з'ясування механізмів формування педагогічних явищ і фактів; другий етап - 1859 - 1861 рр. характеризувався спрямуванням порівняльно-педагогічних досліджень на вивчення зарубіжного досвіду для розв'язання педагогічних проблем, взаємпов'язаних з реформою вітчизняної освіти; упродовж третього етапу - 1862 - 1867 рр. вчений здійснив антропологічне обгунтування результатів власних педагогічних досліджень і узагальнень. Розроблено навчальну програму інтегрованого спецсемінару "Компаративістські узагальнення у спадщині К.Д.Ушинського" та завдання для самостійної науково-дослідницької роботи студентів магістерських курсів. До наукового обігу введено маловідомі історичні факти, здійснено системно-логічні узагальнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4РОС)51-273 +
Шифр НБУВ: РА351063

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Виноградова-Бондаренко В.Є. 
Виховання безпритульних дітей в Україні 20-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Є. Виноградова-Бондаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Проведено історико-педагогічний аналіз причин безпритульності та бездоглядності, їх вплив на фізичний і психічний стан дітей, а також досліджено їх соціальне становище. Розкрито динаміку організації боротьби з безпритульністю, зміст, форми, методи навчально-виховної роботи у закладах охорони дитинства. Зроблено порівняльний аналіз причин та характеру дитячої безпритульності у 20-х і 90-х рр. ХХ ст. Наведено рекомендації щодо поліпшення роботи з безпритульними у дитбудинках, а також профілактичні дії у боротьбі з безпритульністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)463 + Ч33(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА314267 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Ільченко О.Ю. 
Виховання дітей-безпритульників на Полтавщині в 20-30-і рр. ХХ ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Ю. Ільченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 21 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз і систематизовано провідні ідеї виховання дітей-безпритульників. Вивчено та узагальнено досвід виховної роботи колонії ім. В.Короленка та колонії ім.М.Горького, а також державних структур - Ради захисту дітей, комісій допомоги дітям та таких громадських організацій як "Ліга порятунку дітей", "Друзі дітей". Проаналізовано особливості виховання безпритульних дітей у даний період. Охарактеризовано основні етапи виховного процесу: I етап (друга половина 1918 р. - літо 1921 р.) - первинної допомоги "дітям війни" та всім нужденним дітям та підліткам, II етап (літо 1921 р. - кінець 1923 р.) - становлення профілактичної та виховної роботи серед "дітей голоду", III етап (початок 1924 р. - перша половина 1929 р.) - перевиховання "дітей непу", виховання "пролетарської дитини", IV етап (друга половина 1929 р. - 1939 р.) - загальної освіти та професійної орієнтації "дітей голодомору" та "дітей репресій". Визначено напрями виховання соціально не захищених дітей та підлітків (пріоритетні - трудове, суспільно-політичне, атеїстичне, патріотичне, а також розумове, моральне, естетичне, фізичне виховання). Встановлено провідні тенденції виховання дітей-безпритульників, зокрема, спрямованість на виховання людини нового соціалістичного типу, ідеологізації та політизації змісту освітньо-виховної роботи, розвитку дитячого самоврядування. Обгрунтовано можливості розвитку прогресивних тенденцій виховної роботи з дітьми-безпритульниками досліджуваного періоду. Розроблено елективні спецкурси, а також науково-методичні рекомендації для педагогів і соціальних працівників з питань ліквідації явища безпритульності за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)463 + Ч33(4УКР4)6 +
Шифр НБУВ: РА343298

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Кучинська І.О. 
Виховання духовних цінностей дітей і молоді у творчій спадщині Івана Огієнка: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Кучинська ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано і розкрито духовний досвід творчої спадщини великого українця, богослова і педагога І.І.Огієнка. На базі архівних матеріалів показано світоглядну позицію вченого стосовно духовної сутності особистості. Розкрито теоретичне обгрунтування духовних принципів виховання. Визначено мету та розроблено зміст духовності у вихованні. Проаналізовано шляхи та засоби виховання духовних цінностей дітей та молоді; розуміння І.Огієнком комплексності духовного виховання особистості; форми та методи забезпечення комплексного підходу до виховання молоді; засоби розвитку духовної свідомості особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7КАН=УК)-8 Огієнко І.І.
Шифр НБУВ: РА310561 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Коровіна Р. В. 
Виховання загальнолюдських цінностей у літературній спадщині і громадсько-просвітницькій діяльності В. Г. Короленка: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Р. В. Коровіна ; МОНМС України, Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено напружено-деформований стан болтових вузлів сталевих рам і проведено оцінювання їх надійності. Побудовано моделі вузлів різних типів і проведено числовий аналіз їх напружено-деформованого стану. Проведено експериментальне дослідження напружено-деформованого стану болтових вузлів з різними дефектами. Проаналізовано вплив цих дефектів на несучу здатність вузлів, виявлено характер руйнування вузлів. Проведено порівняння одержаних експериментальних даних з результатами числового моделювання вузлів. Досліджено ймовірнісну роботу болтових вузлів і виявлено вплив дефектів на надійність. Проведено оцінювання надійності болтових вузлів з різними конструктивними рішеннями. Вдосконалено методику розрахунку болтових з'єднань сталевих рам. Розроблено рекомендації для підвищення надійності болтових з'єднань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Короленко, В. Г.
Шифр НБУВ: РА385760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Коровіна Р. В. 
Виховання загальнолюдських цінностей у літературній спадщині і громадсько-просвітницькій діяльності В. Г. Короленка: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Р. В. Коровіна ; МОНМС України, Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено напружено-деформований стан болтових вузлів сталевих рам і проведено оцінювання їх надійності. Побудовано моделі вузлів різних типів і проведено числовий аналіз їх напружено-деформованого стану. Проведено експериментальне дослідження напружено-деформованого стану болтових вузлів з різними дефектами. Проаналізовано вплив цих дефектів на несучу здатність вузлів, виявлено характер руйнування вузлів. Проведено порівняння одержаних експериментальних даних з результатами числового моделювання вузлів. Досліджено ймовірнісну роботу болтових вузлів і виявлено вплив дефектів на надійність. Проведено оцінювання надійності болтових вузлів з різними конструктивними рішеннями. Вдосконалено методику розрахунку болтових з'єднань сталевих рам. Розроблено рекомендації для підвищення надійності болтових з'єднань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Короленко, В. Г.
Шифр НБУВ: РА385760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Вербовський О. В. 
Виховання культури міжнаціональних стосунків учнівської молоді в Україні (20-ті - перша половина 30-х років XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. В. Вербовський ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено головні фактори, які впливають на процес виховання культури міжнаціональних стосунків. Проведено історіографічний аналіз проблеми. Виділено п'ять головних етапів у дослідженні проблеми виховання культури міжнаціональних стосунків у 1920 - першій половині 1930 рр. в Україні. Надано визначення поняттю виховання культури міжнаціональних стосунків. Розглянуто особливості впливу державної політики на виховання культури міжнаціональних стосунків у даний період в Україні. Розкрито сутність Ленінської національної політики й її генеза. Виділено два головних напрями, за якими розвиваються педагогічні ідеї виховання культури міжнаціональних стосунків. Здійснено історичний огляд змісту, форм і методів з виховання культури міжнаціональних стосунків. Вивчено навчапьно-методичну забезпеченість процесу виховання культури міжнаціональних стосунків, а також розглянуто особливості підготовки педагогічних кадрів щодо роботи в національних учбових закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.352.13
Шифр НБУВ: РА376441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Маріо М.Д. 
Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Маріо ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз процесу виховання молоді засобами православної духовної музики в закладах освіти України кінця ХІХ - початку ХХ ст. як соціально-педагогічного феномену. Обгрунтовано основні його етапи: 1884 - 1889 рр. - пропедевтичний, 1889 - 1908 рр. - становлення, 1908 - 1914 - активного розвитку, 1914 - 1917 рр. - завершальний. Охарактеризовано моральну, естетичну та громадсько-патріотичну виховну сутність православної духовної музики. Встановлено та класифіковано провідні тенденції (сутнісно-розвивальні, змістовно-процесуальні, актуально-визначальні). Виявлено основні чинники (методи, форми, види діяльності, умови) виховання молоді у церковнопарафіяльних школах, гімназіях, учительських семінаріях, народних та єпархіальних училищах. Доведено позитивний вплив українських духовних піснеспівів на етнопедагогіку, національно-культурні виховні традиції, українську та російську музично-педагогічні культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Э372.27-509.11 + Щ318.9 + Щ310.03
Шифр НБУВ: РА311637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  

      
20.

Зозуляк Р.В. 
Виховання моральних рис молодших школярів Галичини засобами української дитячої літератури (1900 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Р.В. Зозуляк ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2005. — 20 с. — укp.

На основі вивчення широкої джерельної бази вперше проаналізовано вплив української дитячої літератури на формування моральних якостей молодших школярів Галичини 1900 - 1939 рр. Досліджено особливості морального виховання дітей молодшого шкільного віку. Висвітлено внесок української педагогічної думки досліджуваного періоду у розробку виховних концепцій на основі використання ідей правди та добра як базових принципів формування моральних якостей молодших школярів. Проведено контент-аналіз змісту букварів і читанок початкової школи Галичини 1900 - 1939 рр., виявлено провідні тенденції еволюції виховного змісту дитячих творів та їх дидактичний потенціал. Обгрунтовано можливості використання дитячих творів українських письменників Галичини досліджуваного періоду у процесі морального виховання учнів сучасної загальноосвітньої школи I ступеня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3) + Ч421.352 +
Шифр НБУВ: РА337737

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського