Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (12)Книжкові видання та компакт-диски (57)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю817.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Подольська Є. А. 
Вплив мистецтва на розвиток творчого потенціалу людини / Є. А. Подольська, В. Д. Лихвар // Вестн. междунар. слав. ун-та. Сер. Социология. - 1999. - 2, № 6. - С. 41-43. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*685*333.42*332.1 + Ю817.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16622 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Зайцева І. С. 
Естетичне виховання фахівців сфери туризму засобами театрального мистецтва у процесі вивчення курсу "Естетика" / І. С. Зайцева // Наук. зап. КІТЕП. Псих.-пед. пробл. удоскон. проф. підготов. фахівців сфери туризму в умовах неперервн. освіти. - 2001. - № 1. - С. 55-58. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто естетичне значення мистецтва як складову дисципліни "Естетика". Показано ефективність естетичного виховання фахівців сфери туризму за умов вивчення театрального мистецтва, яке має свою унікальну специфіку та є формою активності людини, морального очищення її існування. Доведено, що естетичне виховання фахівців сфери туризму засобами театрального мистецтва у процесі вивчення курсу "Естетика" сприяє їх духовному збагаченню та творчому удосконаленню, що позитивно позначається на професійному становленні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.1р + Ч481.355 + Ю817.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70938 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Михайличенко О. В. 
Музично-естетичне виховання дітей та молоді в Україні (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.) / О. В. Михайличенко. - К. : Вид. центр КДЛУ, 2000. - 340 c. - Бібліогр.: с. 327-338. - укp.

Досліджено основні історико-теоретичні засади, на яких грунтувався процес музично-естетичного виховання в Україні у другій половині ХІХ - початку ХХ ст. Проаналізовано соціально-економічні процеси, які впливали на стан освіти і музично-естетичного виховання українського народу у зазначений період. Висвітлено діяльність видатних українських громадських діячів, митців, а також громадських та музичних товариств, аматорських організацій, закладів освіти та мистецтва та визначено їх роль у розвитку теорії й практики музично-естетичного виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-6 + Щ310.03 + Ю817.2 + Ч311.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Михайличенко О. В. 
Нариси з історії музично-естетичного виховання молоді в Україні (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.) / О. В. Михайличенко; Київ. держ. лінгв. ун-т. - К., 1999. - 238 c. - укp.

Розглянуто питання виникнення та розвитку процесу музично-естетичного виховання дітей та молоді на території України у другій половині ХІХ - на початку ХХ ст. Висвітлено діяльність громадських та музичних товариств, аматорських організацій, закладів освіти та мистецтва, окремих видатних українських діячів (М.В.Лисенка, Б.В.Підгорецького, П.П.Сокальського, Я.С.Степового, К.Г.Стеценка, М.Д.Леонтовича, В.М.Верховинця та інших), які сприяли розвитку національної культури та самосвідомості українського народу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч311.355.23 + Ю817.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595896 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гіптерс З. В. 
Художня самодіяльна творчість студентів як засіб естетичного виховання майбутніх спеціалістів : Метод. посіб. / З. В. Гіптерс; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - Л. : Каменяр, 1998. - 144 c. - Бібліогр.: 31 назв. - укp.

Подається історія питання, визначені основні напрями, зміст та організаційні засади художньої самодіяльної творчості студентів вищих закладів освіти як засобу естетичного виховання майбутніх спеціалістів. В окремих розділах наведено нормативні документи, тематика навчання, поради та розробки до організації посвяти в студенти, проведення тематичних вечорів на честь знаменних подій у житті українського народу, впровадження та відзначення народних свят і обрядів упродовж навчального року тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.355 + Ч481.385.35 + Ю817.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587613 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Локарєва Г. В. 
Художньо-естетична інформація як педагогічна проблема / Г. В. Локарєва; Запоріз. держ. ун-т. Каф. педагогіки і психології. - Запоріжжя, 2001. - 254 c. - Бібліогр.: 301 назв. - укp.

Розглянуто твір мистецтва як художньо-естетичну інформаційну систему, яка може бути використана в навчально-виховному процесі як дидактичний засіб для формування певних якостей та вмінь професійного спілкування соціального педагога. Наведено загальний огляд досліджень різних галузей наукових знань, присвячених проблемі сутності інформації як загальнонаукової категорії, а також проблемі художньо-естетичної інформації як виду соціальної інформації, що має специфічну, оригінальну форму вираження. Розкрито зміст, функції та характеристики основних типів художньо-естетичної інформації та механізм її сприйняття.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.252.6 + Ю817.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА611477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Джигун Л. М. 
Естетичне виховання курсантів Національної академії Прикордонних військ України засобами зарубіжної літератури : Автореф. дис... канд. пед. наук : 20.02.02 / Л. М. Джигун; Нац. акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. - Хмельницький, 2001. - 21 c. - укp.

Вперше розроблено та науково обгрунтовано педагогічні умови естетичного виховання курсантів Національної академії Прикордонних військ України (НАПВУ) засобами зарубіжної літератури. Визначено основні рівні, критерії та показники естетичної вихованості курсантів НАПВУ, досягнуті з використанням засобів зарубіжної літератури. Експериментально перевірено методи удосконалення естетичного виховання курсантів НАПВУ на сучасному етапі. Розроблено навчальну програму з курсу історії зарубіжної літератури, спрямовану на естетичний розвиток курсантів НАПВУ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю817.2 + Ц4,8(4УКР)397-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315166 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Бітаєв В. А. 
Естетичне виховання і гуманізація особи : Автореф. дис... д-ра філософ. наук : 09.00.08 / В. А. Бітаєв; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. - Луганськ, 2004. - 37 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю817.2 + Ю8 г(0) + Ю821.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330138 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Федоріщева С. П. 
Естетичні основи формування педагогічної майстерності майбутнього вчителя музики : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. П. Федоріщева; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2001. - 20 c. - укp.

Здійснено філософський, культурологічний, історико-педагогічний аналіз естетичної сутності педагогічної майстерності. Доведено необхідність формування естетичних основ педагогічної майстерності засобами музичного мистецтва для естетизації педагогічної діяльності учителя музики. Обгрунтовано зміст, структуру, виокремлено критерії. Розроблено педагогічні технології формування естетичних основ педагогічної майстерності майбутніх учителів музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Щ31р(4УКР)31 + Ю817.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312471 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Авер'янова Н. М. 
Образотворче мистецтво як чинник національного виховання особистості (українознавчий аналіз) : Автореф. дис... канд. філософ. наук / Н. М. Авер'янова; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Здійснено філософське дослідження специфіки образотворчого мистецтва у контексті національного виховання особистості. Базуючись на українознавчому аналізі як комплексному соціогуманітарному підході, проведено дослідження та показано, що національне виховання є потужним фактором формування цілісної особистості, яка відчуває себе повноцінним представником української нації, носієм національної культури, самостійним і творчим суб'єктом суспільного життя. Зазначено, що українська образотворча спадщина як складова національної культури спроможна оптимізувати виховний процес завдяки своїм потенційним персонологічним (метахудожнім) можливостям. Зауважено, що українське образотворче мистецтво базується на зоровому сприйманні, образному мисленні, єдності пізнавальної та афективної сфер особистості і здатне виконувати смислопороджувальні функції. Воно репрезентує ціннісно-смисловий вимір національного буття українства, висвітлює історичне буття українського народу, відображає духовні взаємозв'язки особистості з нацією, духовну єдність і наступність поколінь. Для нього характерна образно-символічна та ціннісно-смислова атрибуція національних цінностей та ідеалів, що уможливлює створення образно-смислової опори для національного виховання особистості. Українське образотворче мистецтво як засіб національного виховання особистості може виконувати різні ролі, а саме: медіатора, конденсатора та транслятора культурно-історичного досвіду, історичної пам'яті, світоглядних настанов, цінностей, ідей, ідеалів, символів, культурних змістів, смислів. На підставі концептуальної смислової проблематики запропоновано модель становлення

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю817.2 + Ч311.352.13 + Щ10 р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Зоріна О. С. 
Пайдея в контексті античної трагедії (Есхіл, Софокл, Евріпід) : автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / О. С. Зоріна; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2008. - 17 c. - укp.

Проведено дослідження розвитку пайдеї як одного з найбільш вагомих чинників естетичного й етичного виховання, сформованого в результаті цивілізаційного поступу. Доведено, що найбільш яскравим виявом пайдеї у добу її зародження у давньогрецькій культурі були твори Есхіла, Софокла й Евріпіда. Детально проаналізовано творчість видатних трагіків і громадських діячів, висвітлено їх внесок у процес становлення вільного громадянина держави-поліса. Наведено кілька дефініцій пайдеї з урахуванням специфіки розвитку поняття у різні історичні епохи, розглянуто сучасне його трактування на Всесвітньому філософському конгресі (Бостон, 1998). Проаналізовано погляди відомих філософів на розвиток концепції пайдеї за умов постіндустріальної цивілізації. Охарактеризовано сучасний стан пайдеї, досліджено її вплив на формування громадянського суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю817.2 + Ю771.23 + Ш5(0)33-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА359810 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Фоломєєва Н. А. 
Педагогічні технології естетичного виховання дітей віком 5 - 10 років засобами музичного мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. А. Фоломєєва; АПН України. Ін-т пробл. виховання. - К., 2001. - 22 c. - укp.

Обгрунтовано ідею естетичного виховання дітей засобами музичного мистецтва як вихідну форму й основу цілісного формування особистості людини. Процес оновлення технологій масового естетичного виховання засобами музичного мистецтва розглянуто як необхідну умову досягнення соціально-гуманістичної мети формування особистості на сучасному етапі розвитку суспільства: розвитку активності, здатності до творчого, оптимістичного, конструктивного ставлення до світу й себе. Аргументовано тезу про необхідність оновлення технологій музично-естетичного виховання дітей засобами музичного мистецтва, що підвищує ефективність їх інтелектуального, морального, трудового, фізичного навчання та виховання, забезпечує розвиток творчого ставлення до життя, здатності подолати проблемні ситуації. Запропоновано нову технологію естетичного виховання дітей засобами музичного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.23 + Ч421.355.23 + Ю817.2 + Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Прокоф'єва-Акопова С. О. 
Психологічний механізм мотивації сприйняття естетичної культури юнацтвом (на прикладі музики) : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. О. Прокоф'єва-Акопова; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2001. - 20 c. - укp.

Визначено психологічний механізм мотивації сприйняття естетичної культури юнацтвом і на його підставі розроблено програму для підвищення культурного рівня юнаків і дівчат віком 16 - 23 років. Уперше виявлено, теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено фактори, що визначають сформованість естетичної свідомості та мотиваційної сфери в молоді у періоди ранньої та пізньої юності. Виявлено, що базальними факторами є загальне ставлення до музики, музична обізнаність, особистісне сприйняття, а фактор естетичних цінностей орієнтації є перехідним від базальної групи факторів до основної, до якої входять: естетичні потреби, естетичні почуття, естетичні емоційні стани та провідні мотиви. Встановлено психологічний механізм мотивації сприйняття естетичної культури юнацтвом. Розкрито алгоритм його дії у процесі формування мотивації даного сприйняття (на прикладі музики) та підтверджено ефективність його застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.443 + Ю817.2 + Щ311.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313454 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Побережна Л. Л. 
Розвиток естетичної культури студентів музично-педагогічних факультетів засобами української музики : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. Л. Побережна; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 19 c. - укp.

Науково обгрунтовано методичні системи розвитку естетичної культури майбутнього вчителя музики; розроблено компонентний склад естетичної культури, критерії, особливості прояву в педагогічній діяльності. Розкрито можливості українського музичного мистецтва як засобу розвитку естетичної культури особистості. Обгрунтовано і експериментально перевірено педагогічні умови, методику, форми і етапи розвитку естетичної культури студентів у процесі індивідуального музично-виконавського навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355 + Щ31р(4УКР)3-34 + Ю817.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313485 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Небесник І. І. 
Розвиток художньої освіти у Закарпатті у XX столітті : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. І. Небесник; Прикарп. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2000. - 18 c. - укp.

Вивчено розвиток художньої освіти у Закарпатті в ХХ ст. Проаналізовано та узагальнено організацію, зміст та форми діяльності закарпатських навчальних закладів мистецького спрямування в системі художньої освіти України та педагогічну діяльність митців Закарпаття в ХХ ст. Висвітлено та науково обгрунтовано основні чинники становлення та розвитку художньої освіти у Закарпатті з метою подальшої ефективної розбудови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР333) + Ю817.2 + Ч33(4УКР3)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311585 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Стась М. І. 
Формування естетичних творчих якостей та умінь майбутніх учителів засобами образотворчого мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. І. Стась; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Проаналізовано поетапність художньо-творчого процесу, обгрунтовано педагогічні умови впливу образотворчого мистецтва на становлення та розвиток особистості студента. Окреслено критерії визначення рівнів сформованості естетичних творчих якостей та умінь майбутніх учителів. Розроблено науково доцільну методику підготовки учителів художньо-творчої спрямованості, яка сприяє естетичному творчому самовираженню через власну професійну діяльність. Ефективність впливу педагогічних умов і розробленої методики на формування естетичних творчих якостей та умінь майбутніх учителів перевірено шляхом проведення констатуючого та формувального експериментів у експериментальних і контрольних групах. Формування творчих якостей особистості шляхом виховання їх естетичних якостей і розвитку творчих умінь сприяє підвищенню духовної культури людини, що призводить до значних успіхів членів суспільства у всіх напрямках науки, культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ12р(4Укр)3-34 + Ю817.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313761 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Скорик Т. В. 
Формування естетичного досвіду студентів засобами музики : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т. В. Скорик; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 1998. - 18 c. - укp. - рус.

Захищаються теоретичні і експериментальні розробки проблеми формування естетичного досвіду майбутніх вчителів музики як компонента їх професійних можливостей. З'ясовано, що рівень естетичного досвіду студентів підвищиться за умов педагогічних впливів, варіативних форм роботи на заняттях з основного музичного інструменту, спрямованих на розвиток особистісно-ціннісного відношення до музичного твору, коли виконавство його стає актом естетичного, духовного самовираження, творчим самовиявленням особистості студента. Втілені в учбовий процес науково обгрунтовані педагогічні умови, що задовольняють управління процесом формування естетичного досвіду особистості, і розроблена методика формування ланки "виконавські вміння - естетичний досвід - педагогічні вміння" у класах з основного музичного інструменту, даються дані, що доводять їх ефективність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ю817.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301313 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Гарбузенко Л. В. 
Формування естетичної культури майбутніх учителів початкових класів засобами декоративно-ужиткового мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. В. Гарбузенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Проаналізовано сутність естетичної культури та її компонентів (інформаційного, емоційно-почуттєвого, діяльнісного). Обгрунтовано виховний вплив декоративно-ужиткового мистецтва на особистість майбутнього вчителя. Визначено критерії та рівні сформованості естетичної культури майбутніх учителів початкових класів з урахуванням рівня сформованості кожного компонента. Розроблено й апробовано педагогічні умови, досліджено етапи методики формування естетичної культури засобами декоративно-ужиткового мистецтва. Висвітлено етапи: підготовчий, ціннісно-орієнтаційний, інформаційно-пізнавальний, художньо-творчий, діяльнісно-творчий.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ю817.2:Щ12

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312899 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Пісарєва І.  
Інтеграція мистецтв в естетичному вихованні особистості / І. Пісарєва // Вісн. Міжнар. Слов'ян. ун-ту. Сер. Мистецтвознавство. - 2009. - 12, № 1. - С. 26-28. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Сформульовано задачі основних напрямків інтеграції мистецтв в естетичному вихованні особистості. Розглянуто підходи науковців до проблеми інтеграції мистецтва. Визначено основні напрямки інтеграції мистецтв і механізми синтезованого педагогічного впливу на формування загальноестетичних знань особистості. Розкрито роль процесу інтеграції мистецтв в естетичному вихованні у формуванні особистості.

Сформулированы задачи основных направлений интеграции искусств в эстетическом воспитании личности. Рассмотрены подходы ученых к проблеме интеграции искусства. Определены основные направления интеграции искусств и механизмы синтезированного педагогического влияния на формирование общеэстетических знаний личности. Раскрыта роль процесса интеграции искусств в эстетическом воспитании в формировании личности.

In the article the author formulates the tasks of the main directions of the integration of arts in the aesthetic education of personality. The scientists' approaches to the problem of the integration of arts are considered. The main directions of the integration of arts and mechanisms of synthesis pedagogical influence in general aesthetic accomplishments of a person are formed. The role of the process of the integration of arts in the aesthetic education of personality is formed.


Ключ. слова: інтеграція, мистецтво, взаємозвТязок, особистість, виховання
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ017.5 + Ю817.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16622 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Лисенко Я. О. 
Радянські просвітницькі технології 50 - 70-х рр. ХХ ст. в контексті українських культурних традицій (на матеріалі Дніпропетровщини) : автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / Я. О. Лисенко; Держ. акад. кер. кадрів культури і мистец. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Розглянуто музичне просвітництво як вид культурної діяльності. Досліджено особливості розвитку української музичної культури наприкінці XIX - у першій половині XX ст. На прикладі Дніпропетровського регіону проаналізовано досвід музичного просвітництва в контексті естетичного виховання 1950 - 1970-х рр., а також його організаційні засади в контексті ідеологічної доктрини "культура належить масам". Вивчено форми та засоби здійснення музично-просвітницької політики на Дніпропетровщині у період "хрущовської відлиги", зокрема, діяльність середніх і середніх спеціальних закладів музичної освіти, театрів, обласної філармонії, сільських клубів, будинків культури, парків культури та відпочинку. Розглянуто напрямки та зміст музично-просвітницької діяльності мистецьких і культурно-просвітницьких закладів області 1960 - 1970-х рр., виявлено її основні риси та наслідки. Наведено пропозиції щодо вдосконалення сучасної вітчизняної системи музичного просвітництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)63 + Ю817.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368303 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського