Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (10)Реферативна база даних (359)Книжкові видання та компакт-диски (46)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ІГРОВА$<.>+<.>K=ОБДАРОВАНІСТЬ$<.>+<.>K=СПАРТСМЕН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 37
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Діхтяренко З.М. 
Виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / З.М. Діхтяренко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано суть понять "виховання наполегливості" та "позакласна ігрова діяльність". Доповнено класифікацію рухливих ігор розробленими іграми, які визначають розвиток фізичних якостей, рухливами іграми й естафетами з елементами футболу. Для діагностики вихованості наполегливості молодших школярів у позакласній ігровій діяльності виділено одинадцять показників. Розроблено й експериментально апробовано педагогічну модель, умови й особистісно орієнтовану технологію виховання наполегливості молодших школярів у процесі позакласної ігрової діяльності. Педагогічними умовами даного виховання є: конкретизація мети та перспектив діяльності на кожному етапі роботи; використання різноманітних засобів, форм і методів проведення ігрових занять; дотримання принципу доступності на кожному етапі роботи; використання ефекту суперництва; усвідомлення учнем свого обов'язку та відповідальності за школу, клас, команду; створення позитивного емоційного фону за результатами діяльності - особистої, команди, а також завдяки доброзичливому слову вчителя й однолітків; показ дітям взірця як орієнтира на рівень засвоєння визначеного завдання; постійне використання завдань, які виконуються дітьми "до відмови"; допомога дітям у подоланні труднощів, які з'являться раптово, несподівано. Обгрунтовано рівні вихованості наполегливості, а саме: високий, середній, низький, а також визначено ступінь її прояву - низький, високий. У порівняльному аспекті описано динаміку становлення наполегливості в учнів молодшого шкільного віку у перебігу формувального експерименту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.55 + Ч421.331.1 + Ч421.352.21 +
Шифр НБУВ: РА355762

Рубрики:

      
2.

Савченко А.П. 
Виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.П. Савченко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто суть понять "самостійність", "ігрова діяльність". Визначено зміст, засоби та методи виховання самостійності у процесі ігрової діяльності. Проаналізовано її можливості у контексті дослідженої проблеми. Визначено й експериментально перевірено психолого-педагогічні умови ефективного виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності. Відзначено, що важливою умовою виховання самостійності особистості є високий рівень сформованості емоційного компонента. З'ясовано, що в емоційно насиченій і цікавій грі, яка відповідає віковим особливостям молодших підлітків, самі обставини вимагають від них прояву активності та вимогливості до себе й інших. Експериментально доведено, що ефективність виховання самостійності молодших підлітків залежить від послідовного ускладнення ігрових дій, поступового розширення сфери їх діяльності, яка об'єктивно зумовлює ситуацію самостійного прояву можливостей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.331.2 + Ч421.352.46 +
Шифр НБУВ: РА350678

Рубрики:

      
3.

Любченко О.О. 
Вплив методів православної автотрансформації на особистісне зростання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.О. Любченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

У новому аспекті досліджено традиційні психологічні поняття - свідомість, здібності, "Я - концепцію", розвиток особистості, поглиблено їх розуміння. Запропоновано психологічну інтерпретацію таких феноменів релігійного життя особистості як покаяння, сповідь, молитва, ісіхія, боротьба з пристрастями, розглянуто їх супровідні процеси у контексті психології особистості. Проведено якісний аналіз природи особистісних змін, духовного зростання православної людини. Досліджено феномен автотрансформації. У психологічному контексті розглянуто релігійну обдарованість та містичний досвід. Визначено умови та методи автотрансформації, що існують у східнослов'янському християнстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю957.2-998 + Э37-56 + Э210.2 +
Шифр НБУВ: РА330878

Рубрики:

      
4.

Варикаша М.М. 
Гендерний дискурс у літературі NON-fiction (на матеріалі щоденників письменників першої половини ХХ століття): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / М.М. Варикаша ; НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше в українському літературознавстві здійснено огляд основних теоретико-літературних аспектів гендерного дискурсу (культурно-екзистенціального, психоаналітичного, семіотичного). З'ясовано, що література non-fiction є різновидом письменства на межі художності та документальності, розуміння якого залежить від компетенції реципієнта. Запропоновано класифікацію художньої літератури як такої, що відтворює історичну та автобіографічну правду, та літератури non-fiction, спрямованої на читача. На матеріалі щоденників і псевдощоденників встановлено ознаки, що мають змогу розрізняти художні тексти та тексти літератури non-fiction. Виокремлено функції щоденника стосовно автора (самопізнання, самовираження, самоспогладання, самоувічнення, фіксаційна, розважальна, компенсаторна, літературно-творча) та щодо умовного адресата (пізнавальна, дешифрувальна, естетична, ігрова, катарсична). Осмислено гендерну ідентичність суб'єкта як складову частину психологічної та мовної індивідуальності автора щоденника. На основі конкретних текстів літератури non-fiction досліджено особливості проявлення queer-суб'єктивності, а також фемінної та маскулінної суб'єктивностей. З'ясовано гендерні сереотипи та їх роль у гендерній самоідентифікації письменників, репрезентованій у щоденниках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.19 + Ш5(0)-34 +
Шифр НБУВ: РА366923

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Карпенко Н.А. 
Генезис розуміння батьками проявів дитячої обдарованості: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Карпенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Проаналізовано розуміння як сприйняття та пізнання людини людиною як розв'язування творчої задачі у контексті батьківсько-дитячих стосунків. Охарактеризовано дитячу обдарованість та її прови. Проаналізовано результати емпіричного дослідження розуміння батьками проявів дитячої одарованості та його детермінанти. Виявлено зв'язки між показниками творчого мислення досліджених учнів, експертною оцінкою батьків, їх рівнем соціальної перцепції та стилем батьківського ставленння. У контексті стратегіальної теорії творчої діяльності (В.О. Моляко) визначено розуміння як творчий процес, що здійснюється завдяки активної взаємодії батьків з новою задачею (проявом обдарованості дитини - задачею для батьків), в результаті цього воних збагачують їх знання, формують тактичні прийоми та стратегії. Виділено етапи, рівні й ознаки розуміння батьками обдарованості в дітей, а також види нерозуміння. Запропоновано генезис розуміння проявів дитячої обдарованості як структурований, багатоетапний динамічний процес розв'язування нових пізнавальних задач, який базується на когнітивних стратегіях. Наведено зміст, структуру розробленої та апробованої навчально-тренінгової програми оптимізації розуміння батьками їх обдарованих дітей та результати формувального експерименту. Виявлено, що навчально-тренінгова робота, проведена з батьками, що не розуміють творчо обдарованих дітей, сприяє позитивним зрушенням у з'ясуванні ними феномену дитячої обдарованості й особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю953.1 + Ю956-994-06-734 +
Шифр НБУВ: РА364719

Рубрики:

      
6.

Клюєва С.Д. 
Девіантність творчої особистості: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / С.Д. Клюєва ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 19 с. — укp.

Проведено соціально-філософський аналіз девіантності творчої особистості. Висвітлено погляди сучасних зарубіжних і вітчизняних дослідників на проблему девіантності. Розглянуто феномен творчої особистості у межах художньої діяльності як середовища й умови її самореалізації. Визначено загальні характеристики девіантності як соціального явища. Виявлено, що девіантність є відхиленням від конвенційної за своїм характером соціальної норми як необхідного елемента соціальної практики, інструмента соціального регулювання та контролю, що історично встановлена як межа дозволеності у суспільстві. Простежено особливості прояву девіантності творчої особистості у соціокультурному дискурсі. Наведено визначення та розглянуто різні форми позитивної девіантності (геніальність, талант, обдарованість) творчої особистості у художній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*311.2 + Ю6*327.3*311.2 + С5*36 +
Шифр НБУВ: РА348629

Рубрики:

      
7.

Боть Л. П. 
Директиви в усному мовленні дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / Л. П. Боть ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Розглянуто теоретичні засади, поняття та категорії прагмалінгвістики, теорії мовленнєвих актів. Проаналізовано комунікативну поведінку та прагматичні особливості мовлення дітей, описано частотність використання різних видів мовленнєвих актів. Досліджено прагмасемантичні типи директивів, які висловлюють молодші школярі в різних ситуаціях спілкування (сімейне спілкування, навчальна й ігрова діяльність), досліджено імпліцитні та експліцитні засоби їх вираження. Проведено ситуативно-прагматичний аналіз діалогів між дитиною та дорослим і між двома дітьми з метою встановлення місця директивів в усному спонтанному мовленні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.52 + Ш141.14-911.33
Шифр НБУВ: РА379270 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Шуба Ю. В. 
Ігрова парадигма англійського роману останньої третини XX століття: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.04 / Ю. В. Шуба ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І. Вернадського. — Сімф., 2011. — 20 с. — укp.

Виявлено та систематизовано художні прийоми, що забезпечують реалізацію ігрової інтенції художнього твору та визначають ігрову парадигму англійського роману останньої третини ХХ ст. З'ясовано поняття гри, її смислові компоненти у працях вітчизняних і зарубіжних науковців. Визначено функції гри у модерністській і постмодерністській літературі, описано ігрові прийоми на різних рівнях тексту. Проаналізовано найприкметніші художні твори англійської літератури останньої третини ХХ ст. щодо їх ігрового потенціалу, охарактеризовано особливості функціонування ігрових прийомів у англійському романі. Виявлено ігровий простір, що утворюється через візуальні метафори. Висвітлено закономірні прояви літературної гри на сюжетно-композиційному, стильовому рівнях англійського роману 1960 - 1990-х років, що формують його ігрову парадигму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)6-334
Шифр НБУВ: РА379867 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Клименко В.Б. 
Ігрові структури в музиці: естетика, типологія, художня практика: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / В.Б. Клименко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці теоретичних положень ігрових структур в музиці на основі екстраполяції загальних ігрових принципів в галузі музичної творчості. Досліджено етапи формування європейських концепцій гри. На основі положень філософсько-естетичних ігрових теорій визначено сучасне розуміння гри як універсалії. Розкрито за множинністю зовнішніх ігрових модифікацій наявність спільних ігрових принципів. На основі іманентних ігрових закономірностей вичленовано можливі варіанти структури гри. Теоретично розроблено і введено поняття "ігрової структури в музиці"; запропоновано типологізацію ігрових структур за принципами взаємодії їх складових елементів: ігрова структура "змагання" (принцип змагання), ігрова структура "мозаїки" (принцип комбінаторики), ігрова структура "містифікації" (принцип амбівалентності). Розроблену методику аналізу за допомогою ігрових структур апробовано на матеріалі фортепіанного циклу "П'ять пальців" та "Гімну" з "Серенади in A" І.Стравинського; Сонати для скрипки і фортепіано G-dur, Концерту для фортепіано з оркестром G-dur М.Равеля; Концерту N2 для скрипки з оркестром М.Скорика.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.71 + Ю812.453.1

Рубрики:

      
10.

Соценко Н.Ф. 
Інтертекстуальність прози О.І.Купріна 1890 - 1900-х років: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / Н.Ф. Соценко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено цілісний, інтертекстуальний і мотивний аналіз творів О.І. Купріна 1890 - 1900-х рр., в яких розглянуто проблему співвідношення життя та мистецтва. Розкрито важливу роль у формуванні специфіки поетики письменника інтертексту, автоінтертексту та мотивності. Доведено, що висока концентрація передтекстів дає можливість стверджувати, що О.І. Купрін розглядає мистецтво як реальність, яка через свідомість людей та їх вчинки впливає на емпіричну дійсність. З'ясовано, що письменник створював своєрідні пародії на мотиви й образи літератури минуло, зокрема, на образи свідомих і несвідомих гравців, які естетизували життя. На підставі вивчення особливостей функціонування щільного інтертексту, пов'язаного з творами різних напрямів і стилів, пояснено різностильність прози О.І. Купріна. Зроблено висновок, що письменник у своїх творах не розвивав традиції відомих напрямів, а оригінально осмислював "чужі" тексти як художник "срібної доби". Виявлено, що використання письменником артефактів, музичного та живописнго єкфрасису дозволило суттєво оновити жанри малої прози. Встановлено міжтекстові співвідношення, форми їх реалізації та функції, серед яких ігрова набуває пріоритетного значення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Купрін, О.І. 534 +
Шифр НБУВ: РА360340

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Павлова Т. В. 
Комплексна оцінка здібностей дітей при відборі в ігрові види спорту на етапі початкової підготовки: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.01 / Т. В. Павлова ; Держ. н.-д. ін-т фіз. культури і спорту. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Вперше подано теоретичну концепцію структури загальної спортивної обдарованості, що базується на сучасних вимогах тренувального процесу та змагальної діяльності. Вперше визначено основні здібності, що становлять структуру обдарованості представників ігрових видів спорту. Вперше вивчено інформативну значущість здібностей дітей та основні фактори, які складають вікову структуру загальної спортивної й ігрової обдарованості у відборі на етапі початкової підготовки. Розроблено комплексне оцінювання здібностей й обдарованості дітей молодшого шкільного віку для відбору в ігрові види спорту на етапі початкової підготовки. Розширено знання теорії та методики оцінювання здібностей й обдарованості, формування вікової структури спортивної обдарованості, взаємозв'язок та інформативну значущість здібностей залежно від віку та статі дітей молодшого шкільного віку. Доповнено й уточнено поняття "спортивна обдарованість", "загальна спортивна обдарованість", "рухова структура ігрової обдарованості". Висвітлено інформацію про критерії оцінювання здібностей дітей у відборі на етапі початкової підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч515.152.1
Шифр НБУВ: РА381015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Шапіро О. О. 
Логічний аналіз конфлікту: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.06 / О. О. Шапіро ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Встановлено, що філософськими засадами логічного аналізу конфлікту є урахування дискретності та розгалуженості часу. Обгрунтовано, що підгрунтям логічного аналізу конфлікту може бути уточнена теоретико-ігрова семантика Я. Хінтики. Проведено систематизацію логічних засобів аналізу конфлікту на підставі з'ясування їх можливостей для моделювання конфліктної комунікації в межах сучасної формальної логіки. Показано на конкретному прикладі практичні можливості поєднання засобів декількох логік під час аналізу одного конфлікту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю4 в2:Ю9 + Ю954.04 в
Шифр НБУВ: РА377039 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Корольов О.Л. 
Моделювання процесу функціонування інформаційних систем економічного об'єкта з урахуванням ризику: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.11 / О.Л. Корольов ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено концепцію інформаційного сервіру (ІС), що дозволила визначити комплекс економіко-математичних моделей керування ІС економічного об'єкта. Наведено підхід до ІС як до техніко-соціально-економічної системи, розглянуто розвиток класифікації ІС, розробка та застосування комплексу моделей оцінки ефективності й керування ризиками ІС. Зазначено, що до комплексу моделей входять економіко-математична модель визначення параметрів сервісу, багатоцільова багатокритеріальна модель оцінки ефективного сервісу ІС, теоретико-ігрова модель розподілу ресурсів з використанням функцій доходу та витрат за умов дефіциту щодо фінансування функціонування ІС підприємства. Наведено специфічні ризики ІС, моделі їх оцінки та методи керування на підставі концепції сервісного управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)29ф121 +
Шифр НБУВ: РА367435

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Макаренко Г.Г. 
Музика - як метамистецтво в ірраціоналістичній естетиці XIX століття: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Г.Г. Макаренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Проаналізовано музичне мистецтво в контексті ірраціоналістичної філософії XIX ст.З метою визначення ірраціоналізму як відповідь на кризу традиційної раціоналістичної філософії, виокремлено естетичні погляди А.Шопенгауера, Ф.Ніцше, аргументовано погляд на музику як вид мистецтва, здатний виконати функцію метамистецтва. Наведено концепцію, підсилену зверненням до творчої спадщини Ріхарда Вагнера. Видатний німецький композитор, захоплюючись ідеями А.Шопенгауера, водночас, мав значний вплив на формування естетико-мистецтвознавчої позиції Ф.Ніцше. Використовуючи логіку теоретичної спадкоємності "Шопенгауер - Вагнер - Ніцше", розкрито значення таких естетичних проблем, як художня обдарованість, геніальність, міфологічне мислення, створення та сприймання художнього образу. Органічно поєднано теоретичний аналіз із розглядом практики розвитку музичного (оперного) мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.1 + Ю812.291.1 + Ю8г(0)5
Шифр НБУВ: РА309227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Шопіна М.О. 
Образна символіка як чинник розвитку творчого потенціалу молодшого школяра: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.О. Шопіна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Досліджено розвиток творчого потенціалу молодших школярів з застосуванням засобів образної символіки. Розглянуто різні підходи до визначення суті понять "творчий потенціал", "інтелектуальний потенціал", "трудовий потенціал", "образна символіка", "розвиток творчої особистості", "творча здібність", "творча обдарованість", а також їх співвідношення. Поняття "творчий потенціал молодшого школяра" у психологічному аспекті розглянуто як синтетичну якість дитини молодшого шкільного віку, що характеризує її можливості ставити та виконувати нові завдання у сфері навчальної діяльності. Розглянуто творчий потенціал у взаємозв'язку зі здатністю учнів самостійно ставити та вирішувати у певному вигляді значущі проблеми. Його можна представити як сукупність різних можливостей, потенціалів, а саме: перетворювально-предметного (навичок, уміння), пізнавального (інтелектуальних здібностей), аксіологічного (ціннісних орієнтацій), комунікативного (морально-психологічних якостей), художнього (естетичних здібностей). Проаналізовано й систематизовано зазначені поняття, що уможливило на практичному рівні розгляд образної символіки як визначального чинника на етапі розвитку творчого потенціалу в дітей молошого шкільного віку. На підставі результатів експериментального дослідження встановлено, що розуміння, використання та сприймання дітьми образної символіки впливає на підвищення ефективності начльної діяльності молодших школярів. Розроблено й апробовано спеціальну програму розвитку творчого потенціалу засобами образної символіки для психорозвивальної роботи з молодшими школярами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.514.32 + Ю983.402.1 + Ю984.030.2-513 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА363760

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
16.

Мотузюк О.П. 
Особливості електричної активності кори головного мозку при творчій літературній діяльності: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / О.П. Мотузюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Проведено досліження електричної активності головного мозку у чоловіків та жінок з різним рівнем літературних здібностей за умов стану спокою, невербальної, вербальної стереотипної та творчої діяльності. Виявлено, що творчі вербальні завдання реалізуються з вищою активністю добових ділянок за провідної ролі правої півкулі, а також, з тіснішою взаємодією між вказаними ділянками у осіб з високим рівнем літературних здібностей. З'ясовано, що інтеграція структур кори мозку у систему в процесі реалізації творчої вербальної діяльності на основі альфа- та тета-ритму ЕЕГ більш організована у осіб з високим рівнем літературних здібностей з домінуванням задніх відділів лівої півкулі у жінок, та правої - у чоловіків. Доведено, що за наявності високого рівня здібностей творчий процес реалізується за особливих нейрофізіологічних механізмів роботи вищих відділів мозку, взаємодії таламо-кортикальних і лімбіко-ретикулярних систем, які формуються в результаті тривалих професійних занять. Показано, що лінгвістична обдарованість пов'язана з показниками активності та просторової синхронізації електричної активності головного мозку. Обгрунтовано можливість використання даних показників як таких, що мають достатню стабільність та інформативність у діагностичних дослідженнях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*739.177.52*715.3 +
Шифр НБУВ: РА344256

Рубрики:

      
17.

Завгородня Н.М. 
Педагогічні умови соціалізації обдарованих учнів у навчально-виховному середовищі загальноосвітнього навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Н.М. Завгородня ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання соціалізації обдаровних учнів у навчально-виховному середовищі профільного загальноосвітнього навчального закладу. Проведено теоретичний аналіз проблеми обдарованості учнів як прояву їх творчих здібностей. Розкрито сутність соціалізації та розвитку особистості, уточнено зміст поняття "обдарованість". Показано особливості й обгрунтовано педагогічні умови соціалізації обдаровних учнів. Сформульовано визначення обдарованості як індивідуального когнітивного, особистісного та мотиваційного потенціалу учня, що дозволяє досягти високих результатів в одній або кількох галузях. Здійснено дослідження соціалізації обдарованого учня як процесу та результату засвоєння соціального досвіду під дією системного педагогічного впливу соціально-виховних факторів. Показано специфіку реалізації процесу соціалізації обдаровних учнів у профільному загальноосвітньому навчальному закладі. Висвітлено методичні засади дослідження, представлено результати констатувального й формувального експериментів щодо соціалізації обдаровних учнів в навчально-виховному середовищі профільного загальноосвітнього навчального закладу. Розроблено систему педагогічних умов соціалізації обдарованих учнів, розглянуто сучасні інноваційні технології її реалізації. Встановлено оптимальні можливості використання особливостей процесу соціалізації учнів профільного загальноосвітнього навчального закладу. Проаналізовано кількісні та якісні результати апробації запропонованих методик соціально-педагогічної діяльності, визначено їх ефективність і доцільність застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч421.350.0 +
Шифр НБУВ: РА344458

Рубрики:

      
18.

Клименюк Ю.М. 
Підготовка майбутнього вчителя до розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю.М. Клименюк ; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. — Житомир, 2009. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено та теоретично обгрунтовано структуру готовності майбутнього вчителя початкової школи до розвитку інтелектуальної обдарованості учнів, критерії та показники оцінювання її рівнів. Проаналізовано моделі інтелектуальної обдарованості у працях вітчизняних і зарубіжних дослідників. Запропоновано технологію підготовки майбутнього вчителя початкової школи до навчання інтелектуально обдарованих учнів на основі збагачення змісту традиційних курсів педагогіки та історії педагогіки. Уточнено визначення понять "обдарованість", "інтелектуальна обдарованість". Розроблено та запроваджено спецкурс "Підготовка вчителя до роботи з обдарованими учнями". Здійснено перевірку ефективності розробленої технології навчання студентів педагогічних факультетів ВНЗ. Визначено перспективні напрямки розвитку проблеми підготовки вчителя до навчання обдарованої молоді в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.220 + Ч421.221 + Ю983.724 +
Шифр НБУВ: РА367965

Рубрики:

      
19.

Волков О.Г. 
Прагматика політичного тексту: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.Г. Волков ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблеми прагматики мови на рівні соціальної філософії. Виділено такі прояви політичного тексту, як інститутивний та акафістичний, що надає можливість детального аналізу дослідження структури комунікативного впливу. Показано своєрідність залежності зміни комунікативного значення від чинника: є індивид одержувачем чи відправником повідомлення. Виявлено вплив на продуктивність дескрипції виділення об'єкта в фокусуванні та фокалізації, його визначення в номінації, приписування йому властивостей, своєрідності авторизації в прозиціональному акті. Визначено залежність результативності з'ясування реальності в політичному тексті від семантики: теоретико-модальна призводить до виникнення заідеологізованої свідомості; теоретико-істинна дозволяє об'єктивно виявити своєрідність реальності; теоретико-ігрова припускає зміну трактувань залежно від правил соціальної гри; інтенціональну обумовлено пануванням суб'єктивних інтересів; ситуаційна залежить від змін соціальної ситуації. Розкрито обумовленість впливу тексту від своєрідності ілокутивних характеристик та їх здійснення в перлокутивному ефекті, а також обумовленість перлокутивного ефекту його положенням у структурі політичного гіпертексту, вплив якого є наслідком того, що вердикативні, комісивні, ексерситивні, експозитивні та бехавітивні тексти взаємодоповнюють один одного, утворюють цілісність. Визначено своєрідність комунікативного акту від якісних особливостей модусу соціальної свідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*333.4 + Ф082 +
Шифр НБУВ: РА321720

Рубрики:

      
20.

Любовецька І.Й. 
Психологічна організація взаємин учителів із обдарованими учнями: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Й. Любовецька ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Виявлено, що соціальні уявлення про цінність "обдарованості" визначають діяльність педагога й учнівську поведінку. На підставі результатів спостережень і опитувань педагогів у всіх колективах були "обдаровані" учні, однак реалізація діяльності таких дітей була істотно відмінною. Це засвідчило загальність поняття "обдарованість" і його визначеність структурно-ієрархічними характеристиками класного колективу та соціокультурними експектаціями педагогів і учнів. З'ясовано, що педагогічний процес, у якому не враховано необхідність прояву "обдарованості" учня, взаємопов'язаний з конфліктами. Одним з конфліктогенних чинників є суперечність між загальними вимогами організації педагогічного процесу й уявленнями про необхідність проявлення обдарованості в освітньому процесі. Зазначено, що школа вимагає "обдарованості", однак вона створює умови, які блокують цю особистісну якість. Таким чином, соціальні експектації виявляються фрустрованими. Констатовано: учні, щодо яких висуваються вимоги виявляти "обдарованість", стикаються з істотним тиском. Вимоги й очікування педагогів і класних колективів ніколи не бувають реалізованими, що зумовлює дезадаптацію обдарованих дітей. З'ясовано, що творча діяльність є адекватною формою відносин між учителями й обдарованими учнями, оскільки уможливлює розкриття здібностей і проявлення особистісних рис обдарованих учнів. Експериментально доведено, що тренінг творчого потенціалу вчителя позитивно позначається на роботі з обдарованими дітьми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю959.0-994 + Ч421.430 +
Шифр НБУВ: РА346081

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського