Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (34)Тематичний інтернет-навігатор (8)Наукова електронна бібліотека (258)Реферативна база даних (5583)Книжкові видання та компакт-диски (2084)Журнали та продовжувані видання (139)
Пошуковий запит: (<.>K=ГРАНІ$<.>+<.>K=ФІЛОСОФІЇ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1056
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Буруковська Н.В. 
Аксіологічний вимір методологічних тенденцій гуманітарного знання: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.02 / Н.В. Буруковська ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Здійснено філософський аналіз ролі аксіологічного аспекту в сучасних методологіях гуманітарних наук. Створено аксіологічно організовану епістеміологічну концепцію в сфері гуманітарного знання, яка дозволила обгрунтувати значення творчого діяльності в гуманітаристиці. Проведено компаративний аналіз художніх текстів сучасних класиків світової літератури як реального підгрунтя філософії модерну та постмедерну, доведено їх вплив на тенденції розвитку методології гуманітарних досліджень. Виявлено, що поява нового методологічного інструментарію в межах гуманітарного знання, певним чином, пов'язана зі зростанням ролі аксіологічного фактора (становлення, мета, наслідки дослідження). Обгрунтовано, що без вирішення однієї з найголовніших проблем сучасної філософської освіти - повноцінного діалогу суб'єктів на креативному рівні - суспільство не може розв'язати проблему виховання та розвитку творчої особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.42в055
Шифр НБУВ: РА317264 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Михайлюк С.Я. 
Аксіологічні основи екологічної етики: автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.07 / С.Я. Михайлюк ; Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Досліджено аксіологічні основи екологічної етики. Акцентовано увагу на змінах у відношенні людини до природи, зокрема формуванні моральної відповідальності за умов посилення глобалізаційних процесів у світі. Проаналізовано джерела становлення екологічної етики. Визначено потребу збалансування антропо- і біоцентричної систем моралі для подальшого утвердження даної науки. Досліджено етичний вимір цінності природи. Виявлено, що екологічна етика формує ціннісні передумови такого способу життєдіяльності, який забезпечує єдність цінностей людини і природи. Осмислено ціннісні засади етики збалансованого розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю751.1 +
Шифр НБУВ: РА368574

Рубрики:

      
3.

Велещук В.П. 
Акустична емісія в світловипромінюючих структурах на основі сполук GaP, GaAs та GaN: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.07 / В.П. Велещук ; Ін-т фізики напівпровідників ім. В.Є.Лашкарьова НАН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження акустичної емісії (АЕ) в напівпровідникових світовипромінювальних структурах на основі сполук GaP, GaAs та GaN за умов протікання постійного прямого електричного струму. Вивчено акустичний відгук у монокристалах GaAs та CdTe у разі дії на їх поверхню наносекундного імпульсного лазерного випромінювання. Розвинуто перспективний напрямок фізики твердого тіла, пов'язаний з використанням явища АЕ як цілеспрямованого неруйнівного тонкого методу вивчення динаміки дефектоутворення напівпровідникових структур в режимі реального часу. Вперше виявлено, що зміни в спектрі електролюмінесценції, які традиційно пов'язуються зі зміною стану точкових дефектів, корелюють з виникненням АЕ, обумовленої процесом перебудови структури матеріалу в локальних об'ємах. Встановлено межу плавлення грані (III) сполук GaAs та CdTe під час наносекундного лазерного опромінення за показником зміни амплітуди акустичного відгуку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В379.271,022 + В379.24,022 + В379.26,022 +
Шифр НБУВ: РА357983

Рубрики:

      
4.

Чабак Л. А. 
Аналітика сприйняття літературного тексту в українському естетичному дискурсі: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / Л. А. Чабак ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Розкрито аналітику сприйняття літературного тексту в українському естетичному дискурсі крізь призму рецептивної естетики, аналітичної та герменевтичної традицій у дослідженні тексту. Розглянуто естетично-літературознавчі орієнтири на перетині української, західноєвропейської та російської естетичної думки. Доведено, що на теренах України розвивається міждисциплінарний підхід щодо вивчення процесу сприйняття літературного тексту. Встановлено, що до нього долучено літературознавці, психологи, критики, зумовлюючи певний синтез філософських, естетичних, літературознавчих і психологічних напрацювань у дослідженні проблеми рецепції текстів. Здійснено аналіз тексту як об'єкта читацького сприйняття у нерозривному зв'язку з твором, книгою та використанням "протоестетичних" категорій читання, тлумачення, розуміння у контексті філософії "діалогу", співтворчості, критики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.16 + Ю945.413 + Ш400.04:Ю8
Шифр НБУВ: РА376195 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Гриневич Г. С. 
Аналітична визначність: загальні основи та окремі види: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.06 / Г. С. Гриневич ; Ін-т філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Побудовано методологію узагальненої теорії аналітичної визначності (А-визначності), надано узагальнену дефініцію А-визначності та введено її нові види ("майже" визначність та гранична визначність). Подано оригінальну О-логіку у вузькому розумінні слова на матеріалі перетворень геометричних фігур на площині. Розглянуто окремі види А-визначності в множинах різної природи, в першу чергу чисел, функцій, формул. Виділено основні фактори А-визначності, що дозволило уточнити та доповнити дефініцію А-визначності та дати характеристику об'єктивної й суб'єктивної А-визначності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.518.1 + Ю426
Шифр НБУВ: РА382515 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
6.

Митрохин О. В. 
Анортозит-рапаківігранітна формація Українського щита (геологія, речовинний склад та умови формування): автореф. дис. ... д-ра геол. наук : 04.00.01 / О. В. Митрохин ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка, Геол. ф-т. — К., 2011. — 35 с. — укp.

Вперше виділено Українську провінцію анортозит-рапаківігранітної формації (АРГФ), яка відрізняється від сусідньої Прибалтійської провінції віком анорогенного магнетизму, геологічним оточенням і тектонічними чинниками, що вплинули на його розвиток, мінералого-петрографічними та геохімічними особливостями. Доведено спорідненість з АРГФ вулканів овруцької серії, а також роїв сублужних базитових дайок в оточенні плутонів формації. Визначено рівень ерозійного зрізу окремих плутонів та їх складових частин, імовірні умови залягання та петрографічний склад порід покрівлі. Вперше обгрунтовано механізм формування комплексів АРГФ у процесі багаторазової магматичної взаємодії ініціальних базитових розплавів змішаного мантійно-нижньокорового походження з верхньо-коровою речовиною та сформованими за рахунок неї новоутвореними гранітоїдними розплавами сублужного складу. Доведено зв'язок магматизму АРГФ з зачатковими рифтогенними процесами в периферійній частині Сарматського сегмента Східно-Європейського платформи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д432(45УКР)12-24
Шифр НБУВ: РА379151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Узбек К.М. 
Антична математика і становлення системних підвалин філософського раціоналізму: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.09 / К.М. Узбек ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2005. — 39 с. — укp.

На підставі порівняльного аналізу математичних і філософських знань античності проведено науково-філософський епістемологічний аналіз становлення системних підвалин філософського раціоналізму. Проаналізовано історію розвитку раціональності, починаючи від її зародження в античній математиці та філософії до занепаду класичних форм даного вчення у еліно-римський період. У процесі дослідження виявлено такі принципові положення в історії розвитку раціоналізму як перехід від емпірико-факультативної до доказової та дедуктивно-діалектичної побудови наукового знання, від дискретної математики до континуальної, а потім від класичної до математики неперервних величин. Відзначено, що перші теоретико-філософські системи наукового пізнання елеатів, Геракліта, Левкіппа - Демокріта, Сократа, Платона, Арістотеля, Епікура здійснено на підставі синтезу методів доказу та діалектики. Акцентовано увагу, що криза, по суті, виявляє факти, які не вкладаються у раніше сформовану систему принципів раціональності та потребує її перегляду й переходу на новий рівень, результатом якого є побудова нового теоретичного знання та його філософського обгрунтування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю220.02 + Ю3(0)32 + В1 г(0)3 +
Шифр НБУВ: РА339985

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Сумченко І.В. 
Антроподицея Миколи Бердяєва: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / І.В. Сумченко ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено аналізу проблеми виправдання людини як провідної теми в філософії М.Бердяєва. Простежено витоки творчості основних попередників антроподицеї філософа. Проаналізовано еволюцію мислителя в поглядах на людину, проблему зла та теодицеї в творчості М.Бердяєва. Встановлено, що виправдання людини, на думку філософа, відбувається в її творчості і через творчість, але філософ розглядає кожний творчий акт як шлях до наближення кінця цього світу. Тим самим М.Бердяєв проводить есхатологізацію творчості в історії. Отже, завдяки творчості людина виступає продовжувачем справи Божого творіння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-663.1

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Шарипін А.В. 
Антропологізм і когнітивна семантика: автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.02 / А.В. Шарипін ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Розроблено концепцію інтертеоретичних структур когнітивного простору людини. Проаналізовано причини, що протидіють інтегруванню феномену цілісності у простір міждисциплінарного дискурсу. Зазначено, що метатеоретичне виродження ліній демаркації стає наслідком епістемологічної невизначеності філософського антропологізму, розроблення інтертеорії когнітивної дії усталює апроксимацію до синтетичної філософії людини та дозволяє виявити межі інтеграції антропологічного принципу. Особистість як інтенціональна система організована згідно з принципом редукції до стану невизначеності (мережної архітектури). Активні та пасивні наміри подвійно ущільнюють каузальні зв'язки світу. Поле когнітивної взаємодії семантичного вузла у життєвому світі оформляється за допомогою інтенціональної геометрії. Геометричну форму інтенцій, правила їх посилення, інваріанти фіксують когнітивні наміри природничих наук, когнітивні теорії мови, моралі, суспільства, комунікації. Можливість їх практичного впровадження досліджено на прикладі еволюції поглядів на природу "ефіру" (вкладеність семантичних мереж концептів). Відображення інертеоретичних структур науки та філософії ілюмінує "інтеграційні межі" особистості: цілісність монади інтенціонального вузла, діади каузальних інтенцій світу та тріади когнітивних інтенцій тіло - інтенція - свідомість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.26 + Ю252:Ш103.2 + Ш103.1 + Ш100.33 +
Шифр НБУВ: РА361904

Рубрики:

      
10.

Вершина В.А. 
Антропологічний аспект філософської системи С.Л.Франка: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / В.А. Вершина ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2007. — 18 с. — укp.

Встановлено ідейно-теоретичні та гносеологічні витоки філософського світогляду С.Франка. Підкреслено, що проблема людини у його філософії не ізольована, а знаходиться в тісному взаємозв'язку з проблемою суспільства. Показано, що затверджуючи духовність суспільного життя згідно з його суттю, С.Франк робить спробу обгрунтування концептуальної єдності вирішення проблем людини і суспільства, яке базується на ідеї початкової проникнутості їх божественною всеєдністю, що створює основу для розуміння людини ("я") і суспільства ("ми") як нерозривно-незлиттєвої всеєдності. У зв'язку з цим реконструюється соціально-антропологічна концепція С.Франка як смислова вісь його філософської системи. Виділено ключові елементи соціально-антропологічної концепції С.Франка ("особистість", "соборність", "служіння"), проаналізовано їх зміст. На думку С.Франка, лише етика служіння дозволяє подолати антагонізм засад солідарності та свободи і примирити їх з метою облаштування суспільного, громадянського життя людей на розумних засадах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-658 +
Шифр НБУВ: РА352521

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Кравченко А.П. 
Антропологічний принцип у філософії права: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.12 / А.П. Кравченко ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано суть і зміст антропологічного принципу у філософії права, визначено його статус, специфіку та світоглядно-методологічне значення для становлення актуальних напрямків правової думки її певних періодів. На підставі аналізу різних способів осмислення цього принципу запропоновано загальну концепцію його реалізації у філософсько-правовому пізнанні та практичному перетворенні вітчизняної правової реальності, орієнтованої на розкриття гуманістичного смислу права. Обгрунтовано пріоритетні завдання правової освіти та виховання у контексті антропологічного принципу, а саме: максимальне сприяння наближенню людини до розуміння суті права та спонукання до реалізації нею усвідомленої правової культури й ефективному та постійному відтворенню його гуманістичної природи та призначення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002в +
Шифр НБУВ: РА361417

      
12.

Степанов В.В. 
Антропологічні виміри німецького містицизму: Мехтільда Магдебурзька та Майстер Екхарт: автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / В.В. Степанов ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2009. — 19 с. — укp.

З'ясовано, що середньовічна німецька містика є напрямком західно-європейського християнства, що долучається до традиції містичного осмислення трансцендентного досвіду в неоплатонізмі та ранньохристиянської релігійної філософії. Визначено, що фундаментальною ідеєю містичної антропології Мехтільди Магдебурзької та Майстра Екхарта є ствердження можливосі єднання людини з вищим началом, яке досягається апофатичним шляхом відсторонення людини від власної "людськості". Зазначено, що з огляду на певний екзистенціалізм антропологія німецьких містиків розглядає людину в цілісності її існування, розгортаючи дискурс, який за структурно-семантичними ознаками є своєрідним видом некласичного мислення, що дозволяє дослідити середньовічний німецький містицизм у контексті філософії Ф. Ніцше, М. Гайдеггера, Ж. Дерріда. Дослідження історико-філософського контексту становлення німецького середньовічного містицизму дозволило виявити характер того діалогу зі вченнями Псевдо-Діонісія Ареопагіта та Бернара Клервоського, в якому здійснювалося формування концепції Мехтільди Магдебурзької та Майстра Екхарта. Встановлено, що унікальність німецького містицизму полягає в тому, що його концептуальна система базується на принципі апофазису, який послідовно реалізується на гносеологічному, онтологічному й антропологічному рівнях. Зміст створеної таким чином "апофатичної антропології" полягає в актуалізації думки щодо відкритості людини до буття та до самої себе, в якій вона віднаходить можливість заперечення самої себе та відмови від себе.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)414-377 +
Шифр НБУВ: РА368599

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
13.

Білик С. М. 
Антропологічні ідеї в релігійно-філософській спадщині Григорія Богослова: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.11 / С. М. Білик ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Виявлено, що понятійно-категоріальний апарат Г. Назіанзина за формою мав системний зв'язок із напрацьованою базою філософії античності, але з новим змістовним навантаженням у контексті вчення про людину апостола Павла та ряду інших християнських богословів. Встановлено місце антропологічних ідей, поглядів на богоподібність людини в творах ранньовізантійського філософа у загальному історико-філософському контексті. Доведено, що цілокупність (ціло-мудрість) людини, її виважений душевно-вольовий стан, і "просвітлений дух" мислиться Богословом як гарантія таємного спогляданням Бога на противагу зовнішнім, натуралістично-споглядальним, досвідно-логічним пошукам Істини як процесу, який іманентно містить в собі ряд неминучих похибок, помилок (гріха, зла). Реконструйовано особливості осмислення людського єства Г. Богословом, вказані ним шляхи до возз'єднання із первозданним Образом і Подобою (обожненням) на підставі базового синтезу мислительної тріади: віра - ум (розум) - розумна віра. Проаналізовано на прикладі Г. Назіанзина головну роль ортодоксального богословсько-містичного релігійного досвіду у становленні християнської антропології (богослов'я) на противагу релігійно-міфічним, еклектичним побудовам неоплатонізму. Доведено, що саме відношення до феномену магізму було одним із спонукальних чинників для Г. Богослова у пошуках та розумінні християнської духовності під час формування, ортодоксального вчення та ново-нікейських догматів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э371,123 + Э371-4
Шифр НБУВ: РА375799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Синах А.О. 
Антропологічні інтерпретації свободи творчості в сучасній філософії: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.04 / А.О. Синах ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2010. — 16 с. — укp.

Визначено основні види й інтенції творчості, розроблено класифікацію свобод і виявлено їх рівневу організацію. Розкрито сутність понять "свобода", "творчість" і "свобода творчості", представлено їх інтерпретацію в різних філософських вченнях, а також обгрунтовано семантику й етимологію даних термінів у літературній критиці. Обгрунтовано положення, що творчість нерозривно пов'язана з пізнанням, розглянуто їх діалектичний взаємозв'язок і взаємозалежність. Виділено основні аспекти у визначенні антропологічного статусу свободи творчості, зокрема, вільний творчий аспект і свобода творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.73 + Ю6*311.2 + Ю216.22
Шифр НБУВ: РА371710 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Суховій О.М. 
Антропологія Керкегора: рух філософії до літературності: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / О.М. Суховій ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 16 с. — укp.

Проаналізовано зв'язок літературності філософських практик з антропологічним досвідом, що породжує ці практики, на прикладі християнського антропологічного проекту Сьорена Керкегора. Розглянуто рух філософії до літературності як одну з провідних тенденцій у сучасній західній філософії. Філософію описано як історико-літературний феномен через виділення трьох типів літературності: Платон (онтологія), Кант (гносеологія), Ніцше (комунікація). Проведено експлікацію вихідного поняття "літературність". Показано, що літературні практики залежать від антропологічних моделей, які їх породжують. Розглянуто зв'язок християнської антропології та літературного новаторства С.Керкегора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4ДАН)5-578 + Ю216 + Ш400.04:Ю +
Шифр НБУВ: РА325585

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Полтавцева О.М. 
Антропологія музичної тілесності: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / О.М. Полтавцева ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Показано доцільність застосування до музики сучасної феноменологічної інтерпретації тіла як не протипокладеного душі/духу, що полягає у можливості легітимізації тілесної компоненти у філософії музичної культури. Запропоновано тезу про античну предуготовленість людського тіла до мистецтва, яка є необхідною передумовою існування мистецтва взагалі та музики зокрема. Виявлено, що "потяг" до "замовчування" тіла в музиці зумовлений онтологічною розбіжністю між раціональним і чуттєвим, духовним і тілесним, іманентною всій європейській метафізичній традиції, і позначився на концептуальному баченні музики. Проаналізовано філософські тексти про музику Шеллінга та піфагорійців, Гегеля та Шопенгауера, Аристотеля, Платона та Канта та показано наявність стійких опозицій "душа/дух - тіло", "раціональне - чуттєве", "розумне задоволення - фізична насолода", де слабкий термін піддавався систематичному витісненню. Розкрито тенденції позитивної інтерпретації тілесного аспекту музичної реальності в текстах С.К'єркегора, Ф.Ніцше, Т.Адорно, що вказує на деструкцію опозиційних структур і дозволяє розглядати філософські передумови "музичної тілесності". Висвітлено генеалогічний зв'язок між тілесним досвідом освоєння світу й "антропоморфними" властивостями музичної мови. Запропоновано положення про темпоральну естетизацію слухацької тілесності у процесі музичного сприйняття, а також ідею про те, що в музичному творі містяться метазвукові перцептивно-афективні структури, які означують "позамузичні" смисли музичного дискурсу (наведено "робоче" визначення музичного перцепту й афекту), - в чому набули розвитку ідея Р.Інгардена про іманентність "емоційних якостей" музичного твору, а також ідеї Ж.Дельоза і Ф.Гватарі про "перцепт і афект" як "Форми думки" мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.26 + Ю812.453.1 +
Шифр НБУВ: РА337934

Рубрики:

      
17.

Зіборова Д.А. 
Антропологія та поетика тривалості у контексті філософії іншого: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / Д.А. Зіборова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2009. — 18 с. — укp.

На підставі концепцій суб'єктивної темпоральності виділено три антропологічні моделі співвідношення часу та суб'єктивності, які виходять за межі спільного бачення внутрішнього часу як тривалості й утворюють разом смисловий простір атропології тривалості. Показано, що дані моделі характеризуються акцентом на певному модусі часу, а саме: минулого, теперішнього або майбутнього, що зумовлює антропологічні характеристики. Модель "антропології пам'яті" експлікується на матеріалі філософії тривалості А. Бергсона, модель "антропології діалогу" грунтується на діалогічній філософії (М. Бубера, Ф. Розенцвейга, О. Розенштока-Хюссі, Ф. Ебнера), а модель "антропології Іншого" реконструйовано на підставі філософії Е. Левінаса. Досліджено трансформацію антропологічних характеристик у даних моделях тривалості. Увагу приділено аспекту інтерсуб'єктивності, виявлено його зв'язок зі сприйняттям тривалості та розглянуто як основний чинник процесу суб'єктивації. Запропоновано виділення антропологічних моделей тривалості як можливої методології аналізу сучасного стану філософської антропології. Проаналізовано поетику антропології тривалості як зміну мови, методів і умов побудови філософського та літературного тексту, зумовлену зміною парадигм теморальної антропології. На підставі аналізу поетики показано, що процес вкорінення у культурі антропологічних настанов відбувається як зміна мови висловлювання, спричинена трансформацією уявлення про суб'єктивну темпоральність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.2 + Ю212.132 + Ю223.32 +
Шифр НБУВ: РА363784

Рубрики:
 Час 

      
18.

Піркова О.Д. 
Антропомірність контекстів ствердження ідеї раціональності: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / О.Д. Піркова ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2006. — 21 с. — укp.

Проведено дослідження раціональності в антроповимірних контекстах, що розкривають такі первісні значення терміну "ratio", як міра, лічба, співрозмірність, та відбивають нагальність співвіднесення людської діяльності та її результатів. Розглянуто раціональність як феномен діяльнісного буття людини, акцентовано увагу на прагматичній сутності даного поняття. Здійснено реконструкцію розуміння раціональності в прагматично зорієнтованих напрямках філософії XX ст. (постструктуралізму, сучасної антропології, марксизму, неомарксизму, прагматизму, комунікативної традиції), що дозволяє відтворити підстави переходу від монологічної до діалогічної парадигми соціокультурного розвитку сучасного суспільства. Обгрунтовано тезу, що трансісторична філософська проблема людини може бути прийнята як опосередкування у дослідженні домінантних тенденцій культурно-історичних філософських парадигм. Обгрунтовано доцільність розуміння сучасної філософської парадигми у контексті її антроповимірної складової, що проявляється в новітніх розробках теми суб'єктивності, свободи, толерантності, ціннісного виміру буття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 +
Шифр НБУВ: РА344523

Рубрики:

      
19.

Черник Л.З. 
Арістотелізм у Києво-Могилянській академії: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / Л.З. Черник ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2000. — 16 с. — укp.

Досліджено особливості проявів інтересу до арістотелізму у філософських курсах Києво-Могилянської академії. Простежено поступове зацікавлення ідеями Арістотеля в Київській Русі, формування раціоналістичної традиції в українській духовній культурі. Визначено причини звернення професорів Києво-Могилянської академії до філософії Арістотеля, проаналізовано прояви схоластизованого арістотелізму та простежено його трансформацію в арістотелізм ренесансний і постренесансний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)44-356 + Э372.27-103.3
Шифр НБУВ: РА311780 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Карпова С. Г. 
Археологія знання М. Фуко в контексті постструктуралістської філософії: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.05 / С. Г. Карпова ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. — Д., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено археологію знання М. Фуко в контексті постструктуралістської філософії (Р. Барт, Ж. Бодрійяр, Ж. Дерріда, Ж. Дельоз). Проаналізовано дослідження фукольдіанської та "постфілософії" в працях вітчизняних і зарубіжних авторів. Показано специфіку методології М. Фуко, сформовану "на межі" структуралізму та постструктуралізму. Розкрито фукольдіанську археологію знання, археологічний метод і топологічно-картографічне осмислення простору в контексті постструктуралістських дискурсів Р. Барта та Ж. Дерріда (крізь концепти "гетеротопія", "годологія", "слід", "текст", "мова"), Ж. Дельоза та Ж. Бодрійяра ("зовнішнє", "згин-складка", "складка", "відмінність і повторення", "симулякр").

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)6-664
Шифр НБУВ: РА382373 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського