Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (56)Тематичний інтернет-навігатор (3)Наукова електронна бібліотека (196)Реферативна база даних (8184)Книжкові видання та компакт-диски (2748)Журнали та продовжувані видання (83)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИТЯЧ$<.>+<.>K=БАТЬКІВСЬКІ$<.>+<.>K=СТОСУНК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 853
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євчук У. Ю. 
Історична пам’ять у польському романі кінця ХХ – початку ХХІ століть.: автореферат дис. ... д.філософ : 035 / У. Ю. Євчук. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота присвячена літературознавчому дослідженню репрезентації теми історичної пам’яті у романах сучасних польських письменників. У першому розділі дисертації висвітлено особливості cучасного дискурсу історичної пам’яті та концепції відомих авторів. Підкреслено постійне переосмислення історії з урахуванням сучасних цінностей. Особливість змін історичної пам’яті в посттоталітарних суспільствах, зокрема в Польщі, розглянуто в контексті переходу до демократії. Аналізовано ключові теми в польському історичному дискурсі та нелінійний процес їх трансформації. Досліджено роль літератури в подоланні травми, яка стає інструментом переборювання посттравматичного синдрому та виконує "терапевтичну" Простежено художні прийоми і способи, за допомогою яких письменники створюють бажану рецепцію художніх творів. Другий розділ дисертації відображає трансформацію парадигми історичної пам’яті у творах сучасних польських прозаїків. Подано ретроспективний огляд літератури історичної пам’яті у Польщі за період після закінчення війни до теперішнього часу. Відзначено зміни в літературознавчих інтерпретаціях художніх творів про Другу світову війну та її травматичні наслідки. Розглянуто нові підходи до художнього відображення історичних подій у сучасному польському романі. На зміну заідеологізованості, стереотипним офіційним наративам у трактуванні історичних подій на перший план виходить опрацювання раніше табуйованих тем, осмислення індивідуальної історичної пам’яті, рефлексії про травматичний досвід, дослідження проблем міжпоколіннєвих зв’язків і постпам’яті. Домінуючою темою сучасних меморіальних творів у Польщі є історична пам’ять жертв Голокосту. Простежено роль і значення гендерного виміру насильства тоталітарного режиму у польському романі, відзначено появу багатьох жіночих імен серед сучасних письменників Польщі. У романах, написаних жінками, особливо підкреслюється вплив постпам’яті, переданої наступним поколінням жертв. Для реалізації нової перспективи історичного дискурсу розробляються відповідні художні засоби. У третьому розділі дисертаційної роботи представлено аналіз романів сучасних польських письменників у контексті історичної пам’яті. Проведений літературознавчий аналіз дозволив виявити нові тенденції у репрезентації історичної пам’яті у романах. Основною сферою досліджень сучасних польських прозаїків є індивідуальна пам’ять, яка може не збігатися з колективними уявленнями про історичні події. У романі "Сонька" Іґнація Карповича висвітлено переосмислення історичних подій через індивідуальну пам'ять, підкреслено необхідність оповіді про травму. "Дім з вітражем" Жанни Слоньовської досліджує формування ідентичності під впливом пам'яті та історичних подій. Лукаш Сатурчак у "Ґаліції" аналізує проблеми історичної пам'яті українсько-польського прикордоння через призму індивідуальної пам'яті. Родинна сага Йоанни Батор "Піщана Гора" осмислює травми післявоєнної міграції та вплив історичного минулого на три покоління жінок. Роман "Секретик" Бриґіди Хельбіґ пропонує новий погляд на ідентичність та асиміляцію німецьких переселенців у Польщі після Другої світової війни. Характерним явищем польської прози сучасності є розвиток гендерно маркованої нарації у творах про реалії і наслідки війни. Жінки-письменниці прози другого покоління уцілілих жертв фашизму у своїх романах, часто з автобіографічними елементами, тематизують вимушене мовчання, переданий через постпам’ять страх, який відчувається на підсвідомому рівні, шляхи подолання успадкованих травм. Здійснений текстуальний аналіз творів польських письменниць – Зити Рудзької, Аґати Тушинської, Моніки Шнайдерман – дав можливість виокремити специфіку жіночої нарації про травми жертв війни і Голокосту. Виявлено, що в аналізованих романах письменники не уникають гострих тем стосунків між поляками і євреями в час Голокосту, антисемітизму частини польського суспільства, відсутності емпатії до Іншого.^UThe dissertation is devoted to the literary study of the representation of the theme of historical memory in the novels of modern Polish writers. The first chapter of the dissertation explores the peculiarities of contemporary discourse on historical memory and the concepts put forth by renowned authors. It emphasizes the ongoing reinterpretation of history in light of modern values. The distinct changes in historical memory in post-totalitarian societies, particularly in Poland, are examined in the context of the transition to democracy. Key themes in Polish historical discourse and the nonlinear process of their transformation are analyzed. The role of literature in overcoming trauma is investigated, as it becomes an instrument for overcoming post-traumatic syndrome and serves a "therapeutic" function. The artistic techniques and methods through which writers create the desired reception of their works are traced.The second chapter of the dissertation reflects the transformation of the paradigm of historical memory in the works of modern Polish novelists. A retrospective review is presented of the historical memory literature in Poland from the end of the war to the present. Changes in literary interpretations of the works of art about the Second World War and its traumatic consequences are noted. New approaches to the artistic representation of historical events in the modern Polish novels are considered. Instead of ideologisation, stereotypical official narratives in the interpretation of historical events, discussion of previously taboo topics, understanding of individual historical memory, reflection on traumatic experience, research of problems of intergenerational relations and post-memory come foreward. The dominant theme of contemporary memorial works in Poland is the historical memory of the victims of the Holocaust. Most of the works were written by representatives of the second generation of Holocaust survivors. The role and significance of the gender dimension of the violence of the totalitarian regime in the Polish novels is traced, the appearance of many female names among modern Polish writers is noted. In novels written by women, the impact of post-memory passed on to subsequent generations of victims is particularly emphasized. Appropriate artistic means are being developed to implement a new perspective of historical discourse. The third chapter of the dissertation presents an analysis of modern novels by Polish writers in the context of historical memory. The literary analysis made it possible to reveal new trends in the representation of historical memory in novels. The primary focus of research for contemporary Polish prose writers is individual memory, which may not align with collective perceptions of historical events. In Ignacy Karpowicz's novel "Sonka," the reinterpretation of historical events through individual memory is highlighted, emphasizing the necessity of narrating trauma. Żanna Słoniowska's "The House with the Stained-Glass Window" explores the formation of identity under the influence of memory and historical events. Łukasz Saturczak analyzes issues of historical memory along the Ukrainian-Polish border through the prism of individual memory in "Galicia." Joanna Bator's family saga, "Sand Mountain," reflects on the traumas of post-war migration and the impact of historical past on three generations of women. Brygida Helbig's novel "The Little Secret" offers a new perspective on the identity and assimilation of German resettlers in Poland after World War II. A characteristic phenomenon of modern Polish prose is the development of gender narrative in the novels about the realities and consequences of war. Women prose writers of the second generation of survived victims of fascism in their novels, often with autobiographical elements, thematize forced silence, transmitted through post-memory fear that is felt on a subconscious level, ways to overcome inherited traumas. The textual analysis of the works of Polish writers - Zyta Rudzka, Agata Tuszyńska, Monika Shneiderman - made it possible to single out the specifics of women’s narratives about the trauma of victims of war and the Holocaust. It was found that in the analyzed novels the writers do not avoid the hot topics of relations between Poles and Jews during the Holocaust, anti-Semitism of a part of Polish society, lack of empathy for the Other.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Ємець 
Методика роботи з науково - художніми творами в початкових класах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.А. Ємець ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Розглянуто методику роботи над пізнавальною літературою в початковій школі, а також значення науково-художніх творів (сюжетні пізнавальні твори для дітей) у системі дитячої пізнавальної літератури. На підставі аналізу психолого-педагогічних закономірностей у дослідженні вирішено питання поступового ознайомлення учнів з різновидами пізнавальної літератури залежно від рівня читацької підготовки, вікових інтересів, а також розроблено систему вправ, що всебічно розглядають науково-художні твори. Найефективнішим прийомом роботи з науково-художніми творами у пізнавальному аспекті є трансформація тексту з використанням значеннєвих опор. Результати дослідження показали, що застосування запропонованої методики дозволяє сформулювати у молодших школярів тип читання, що створює передумови для підготовки кваліфікованого читача, який володіє різними типами пізнання за допомогою книги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-911
Шифр НБУВ: РА312060 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Єрмаков П.П. 
Особливості врегулювання етнополітичних конфліктів: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.05 / П.П. Єрмаков ; НАН України, Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено сучасні методи урегулювання етнополітичних конфліктів, зокрема, в Україні. Доведено, що об'єктивне розуміння сутності етноплітичних конфліктів, їх ролі та значення у процесі розвитку суспільства неможливе без визначення конфліктогенних чинників. На підставі конкретних проявів конфліктної поведінки у сфері етнополітичних стосунків у суспільствах з різним рівнем розвитку, узагальнення особливостей конфліктних ситуацій зроблено висновок, що для суспільства з високим рівнем розвитку властиві конфліктогенні чинники етнополітичних конфліктів цивілізаційно-культурного характеру. Показано, що даний аналіз дозволяє виявити певний парадокс, пов'язаний з сучасною практикою толерантності. Проаналізовано особливості форм і методів урегулювання етнополітиних конфліктів в Україні, зокрема, методи уникнення конфліктів, рефлексованої політики, "ситуативної рефлексії" та "ситуативних поступок".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф088 + Ф51(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА368395

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Єрьоменко О.А. 
Теорія та практика демократизації відносин "учитель - учень" (на матеріалах середніх закладів освіти України другої половини ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Єрьоменко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Систематизовано теоретичні здобутки видатних представників вітчизняної педагогічної думки другої половини XX ст. з проблеми демократизації взаємостосунків учитель - учень та їх реалізації у тогочасній шкільній практиці. Визначено витоки становлення ідеї демократизації даних відносин у зарубіжній педагогічній думці та тенденції її розвитку. Висвітлено розвиток проблеми демократизації взаємостосунків між учителями та учнями в історії педагогічної думки України. Визначено особливості цих стосунків у зазначений період. Розглянуто досягнення та безпосередній внесок найбільш видатних особистостей. Висвітлено напрями творчого осмислення та використання у практиці сучасної школи педагогічних здобутків з дослідженої проблеми видатних вітчизняних педагогів другої половини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ч34(4УКР)01 + Ч33(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА361626

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Єфіменко В.М. 
Діагностика та терапія розсіяного склерозу і енцефаломієліту у дітей (клініко-інструментальні та імуногенетичні дослідження): Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.15 / В.М. Єфіменко ; Київ. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 1999. — 35 с. — укp.

Дисертація присвячена розсіяному склерозу та енцефаломієліту у дітей. Вивчені особливості дебюту, ранні прояви, перебіг і прогноз розсіяного склерозу у дітей, його зв'язок з ретробульбарним невритом зорового нерва. Описані сучасні клінічні форми розсіяного енцефаломієліту у дітей. Приведені дані додаткових методів дослідження при розсіяному склерозі та енцефаломієліті: комп'ютерної та магнітно-резонансної томографії, зорових викликаних потенціалів, а також імунологічних та імуногенетичних досліджень. Відображені особливості імунологічного стану в залежності від стадії розсіяного склерозу, порівняні з хворими на енцефаломієліт, відображена динаміка імунологічних показників у процесі перебігу розсіяного склерозу. Виявлені імуногенетичні особливості розсіяного склерозу з початком в дитячому віці і особливості його перебігу в залежності від сполучення HLA-антигенів у фенотипі. Запропоновано алгоритм обстеження при підозрі на розсіяний склероз у дітей. Визначено коло захворювань, з якими необхідно диференціювати розсіяний склероз. Обгрунтовані підходи до терапії і показані особливості лікування розсіяного склерозу та енцефаломієліту у дітей. Приведені дані вивчення катамнезу хворих на розсіяний склероз та енцефаломієліт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.627.016.25-3

Рубрики:

      
6.

Іванисько С.І. 
Софія Кіївська в духовному, культурному та науковому житті України (1917 - 1941 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.І. Іванисько ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

На основі широкого кола джерел і літератури розглянуто історичний аспект стосовно споруд у садибі Софії Київської та церковного майна у контексті більшовицької релігійної політики. Проаналізовано етапи становлення Старокиївської парафії Української Автокефальної Православної Церкви у соборі, її стосунки з представниками Російської Православної Церкви та влади. Висвітлено діяльність спеціальної наукової установи, створеної для збереження та дослідження пам'ятки - софійської комісії, стан собору та його монументального живопису. Висвітлено історію перетворення Софійського собору з діючого храму на Софійський музей і розкрито основі напрямки його діяльності. Розглянуто вплив радянської тоталітарної системи на наукові пошуки та збереження пам'яток. Визначено місце Софійського собору у духовному, культурному та науковому житті України в 1917 - 1941 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-2к)-9 + Т3(4УКР-2к)-9 + Т3(4УКР-2к)-9
Шифр НБУВ: РА361555

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Іванов Д.І. 
Психологічний аналіз системи дитячо-батьківських стосунків у парадигмі глибинної психології: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Д.І. Іванов ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше проаналізовано проблеми взаємодії батьків і дітей у контексті впливу на формування їх стосунків специфічного характеру конфліктів батьківської психіки. Запропоновано класифікацію причин виникнення зазначених психічних протиріч залежно від характеру нереалізованих і витиснутих у несвідоме потреб одного з батьків і їх свідомих установок стосовно дитини. Уточнено уявлення про системний характер процесу дитячо-батьківських стосунків, що формуються під впливом свідомого та несвідомого інтенцій батьківської психіки. Розроблено класифікацію психічних конфліктів батьків, що впливають на відносини з дитиною. Виділено протиріччя, пов'язані з дезорганізацією у сфері подружньої взаємодії та нереалізованими аспектами особистого життя одного з батьків. Уточнено уявлення про характер і зміст міжпоколінних сімейних трансмісій як визначного чинника якості розвитку дитячої психіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-06-734-953.6 + Ч491.0 +
Шифр НБУВ: РА335201

Рубрики:

      
8.

Іванова Л.А. 
Педагогічне проектування процесу професійної підготовки педагогів- організаторів у Міжнародному дитячому центрі "Артек": Автореф. дис... канд. пед.. наук: 13.00.04 / Л.А. Іванова ; Ін-т вищої освіти АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему професійної підготовки педагогів-організаторів для роботи в дитячих оздоровчих установах (ДОУ), що є важливим напрямом реалізації завдань модернізації позашкільної системи освіти. Висвітлено проблему проектування у вітчизняній і зарубіжній педагогічній теорії та практиці, результати застосування проектно-програмного підходу в сучасній соціально-педагогічній ситуації. Теоретично обгрунтовано концепцію та модель професійної підготовки педагогів-організаторів у Гуманітарному інституті МДЦ "Артек". Розроблено професіограму педагога-організатора для роботи в ДОУ за сучасних умов, а також технологію процесу професійної підготовки та умови її впровадження в навчальний процес.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч422(4УКР)113.0 +
Шифр НБУВ: РА337258

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Іванова Н.В. 
Метатеорія поглядів Г. Сковороди: філософсько-освітній аспект: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / Н.В. Іванова ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Наведено результати філософсько-освітнього осмислення метатеорії поглядів Г. Сковороди. Показано значення даної метатеорії як феномену національного духу українського народу, його ментальності та самоідентифікації, філософсько-освітньої та ціннісно-орієнтаційної точок духовної опори й однієї зі світоглядних філософських систем світового масштабу. Розглянуто метатеорію поглядів Г. Сковороди як "трисонячну єдність" - цілісну концепцію життєвого світу людини в осмисленні та перетворенні у контексті персоналізму, екзистенціалізму, антропології, праксеології. Розкрито націєцентричний світогляд українського мислителя, що детермінує відповідний тип освіти та виявляється у свободі самовираження; у пошуках щастя, істини, себе; у русі до самоідентифікації, який проходить через самозаглиблення, самопізнання, "вслуховування в себе". Простежено взаємозв'язки філософсько-освітніх ідей мислителя, кінцевим результатом яких є людина, здатна знайти шлях до конституювання сродності практично у всезагальній формі. Есхатологічні мотиви філософсько-освітніх поглядів Г. Сковороди розкрито за допомогою методологічного принципу антиципації. Роздуми про сенс життя трактовано у контексті світлої апокаліптичності, яка виступає першим ахетипом української ідеї та культури. Досліджено генезу самоідентифікації особистості на шляху до її національного самовизначення. Розкрито погляди Г. Сковороди щодо проблеми ментальності українського народу. Проведено концептуальний аналіз філософських ідей Г. Сковороди в освітньо-філософському просторі. Проаналізовано чинники, які обумовлюють нестабільність у людських стосунках і породжують проблеми відчуження, дроблення особистості, девіантної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)46-8 Сковорода Г.С. + Ю252:Ч30 +
Шифр НБУВ: РА369901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Івашко Р. В. 
Львівська латинська архідієцезія в унійних процесах зі східним християнством у 1410-х – 1460-х роках / Р. В. Івашко. — Б.м., 2022 — укp.

Місце духовенства та вірних Львівської архідієцезії та підлеглих львівським архієпископам-митрополитам дієцезій з катедрами у Луцьку, Холмі, Перемишлі, Баї, Кам'янці та Києві у стосунку до східних християн полягало в принципі у захисті та поширенні латинських доктрин віри та обряду в умовах зустрічі культур на руських землях. В цьому ключі латинські прелати організовували ювілейні святкування, антигуситські та антиосманські хрестові походи, здійснювали дипломатичну, інквізиційну та фіскальну служби, проповідували правди віри східним християнам, вочевидь, здійснюючи спроби конверсій, та дбали про костели. Вони мали державну підтримку у Короні Польській та Великому князівстві Литовському у цьому. Загалом, в історії міжконфесійних відносин у Львівській архідієцезії присутні приклади конверсій, толеранції, протистоянь, втрати та збереження церковного майна, міжконфесійного об'єднання шляхти для захисту власних прав, залучення християн до антиосманських хрестових походів для порятунку Константинополя. Імплементація ж церковних уній на найвищому ієрархічному рівні відкривала перспективу встановлення aurea mediocritas – “золотої середини”, – між прозелітизмом, якого дотримувались латинське духовенство архідієцезії, та толеранцією. Важливим досягненням у цьому напрямку став королівський дозвіл Владислава ІІІ на функціонування східних парафій у володіннях Ягеллонів поряд з церковними структурами Латинської Церкви в рамках міжконфесійного порозуміння у Флоренції. При цьому, у стосунку до східних християн, відбувався відхід від назви “схизматики” та звернення до м'якшого означення – християни східного, грецького обряду. Більше того, з огляду на зростання загроз зі сторони осман та Москви, Апостольський Престол здійснив спроби збереження значення катедр східного обряду у Галичі та Києві.^UIn essence, place of the clergy and faithful of the Lviv Latin Archdiocese and subordinated to the Archbishops-Metropolitans of Lviv dioceses with cathedras in Lutsk, Kholm, Przemyśl, Baia, Kamianets and Kyiv in relation to Eastern Christians was to protect and spread the Latin doctrines of faith and culture. In this way, the Latin prelates organized jubilee celebrations, anti-Hussite and anti-Ottoman crusades, conducted diplomatic, inquisitorial and fiscal services, preached the truths of the faith to Eastern Christians, apparently, by attempting conversions, and cared for temples. They had governmental support in the Crown of Poland and the Grand Duchy of Lithuania in this. In general, the history of interfaith relations in the Lviv Latin Archdiocese includes examples of conversions, tolerance, confrontation, loss and preservation of church property, interfaith alliance of the nobility to protect their rights, involvement of Christians in anti-Ottoman crusades to rescue Constantinople. The implementation of the Church Unions at the highest hierarchical level opened the prospect of establishing aurea mediocritas – “golden mean” – between proselytism, which was followed by Latin clergy of the Archdiocese, and tolerance. An important achievement in this direction was the royal permission of King Władysław III for functioning of parishes of the Eastern rite in the possession of the Jagiellonians, alongside with the ecclesiastical structures of the Latin Church according to the interfaith understanding in Florence. At the same time, in relation to Eastern Christians, there was a departure from the name “schismatics” and a reference to a softer definition – Christians of the Eastern, Greek rite. Moreover, given the growing threats from the Ottomans and Moscow, the Holy See tried to preserve the importance of cathedras of the Eastern Rite in Halych and Kyiv.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Івченко Н. С. 
Карнавалізований екодискурс (на матеріалі англомовних анімаційних фільмів) / Н. С. Івченко. — Б.м., 2022 — укp.

Дослідження присвячене аналізу карнавалізованого анімаційного екодискурсу в сучасному англомовному комунікативному просторі (далі КАЕД), який являє собою цілісну концепцію, що характеризується експансією екологічної проблематики, пов'язаною з експресивністю, емотивністю, інтертекстуальністю в контексті комічної спрямованості. Екоцентрична модель теоретизування в роботі пов'язується з мовленнєвою діяльністю персонажів КАЕД і виявленням прийомів створення комічного, побудованих на когнітивному механізмі інконгруентності.Методологія дослідження спирається на еколінгвістичний підхід у вивченні карнавалізованого екодискурсу, який уможливлює виявлення його специфіки, що ґрунтується на порушенні норм – онтологічних, логіко-поняттєвих, валоративних, стереотипних, мовних, мовленнєвих та прогнозування інференції: порушення норм у гуморі є нормою, яка створює комічний ефект.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому вперше розроблено теоретико-методологічні засади системного еколінгвістичного підходу до аналізу англомовного карнавалізованого екодискурсу на матеріалі англомовних анімаційних фільмів. Зокрема, вперше виявлено специфічні функції цього типу дискурсу в залежності від комунікативної мети комунікантів; описано анімаційні карнавальні оніми і онімічні стереотипи у просторі карнавальної англомовної лінгвокультури; охарактеризовано карнавальні перекручування соціокультурних феноменів у карнавалізованому екодискурсі; досліджено мовно-естетичні знаки, доведено карнавалізованість позитивних і негативних емоцій та інтертекстуальних асоціацій, а також екологічність їх експлікації.Дисертація складається зі вступу, трьох розділів із висновками до кожного з них, загальних висновків, списку наукових джерел, списку ілюстративного матеріалу. У першому розділі «Карнавалізований анімаційний екологічний екодискурс» обґрунтовуються теоретичні засади дослідження: уточнюються лінгвістичні дефініції дискурсу. Окрім того, у цьому розділі вибудовується методологія та методика аналізу карнавалізованого екодискурсу, викладаються методологічні й методичні засади: з'ясовуються методи аналізу англомовного карнавалізованого екодискурсу, описуються етапи роботи.Другий розділ «Відображення соціокультурного середовища існування мови у карнавалізованому анімаційному дискурсі» присвячено дослідженню порушення норм у карнавалізованому анімаційному екодискурсі як джерело екологізації (стереотипних, онтологічних, валоративних, логіко-поняттєвих, мовних та мовленнєвих); вивчено оніми, онімічні стереотипи, їхні комічні функції, а також соціокультурні феномени у карнавалізованому анімаційному екодискурсі. Виявлено мовно-естетичні знаки карнавалізаційного екодискурсу, його суспільні проблеми у ракурсі комічного, а також інтертекстуальні асоціації, виражені словами, словосполученнями, абревіатурами та фразеологічними виразами. У третьому розділі «Карнавалізація емоцій: екологічність імплікації» вивчено типи стереотипних емоцій, що лежать в основі карнавалізованого анімаційного екодискурсу: позитивні, нейтральні, негативні; розглянуто гендерні емоції: жіночі, чоловічі, дитячі. Доведено, що карнавалізований анімаційний екодискурс, завдяки своїй інконгруентній природі, занурює ці стереотипні уявлення про емоції у незвичний, яскравий, багаторівневий світ, у такий спосіб викриваючи екологічність або неекологічність їхнього впливу на глядача.Теоретична значущість дисертації зумовлена запровадженням нового типу дискурсу – карнавалізованого анімаційного екодискурсу – і визначається внеском в теорію дискурсу, еколінгвістику, теорію інтертекстуальності, емотіологію, лінгвостилістику.Результати наукового дослідження узагальнюються у таких висновках, які підтверджують гіпотезу роботи.Практичне значення отриманих результатів визначається можливістю їхнього використання у курсах із лексикології англійської мови (теми «Семасіологія», «Фразеологія»), стилістики англійської мови (теми «Стилістична семасіологія», «Стилістичний синтаксис»), теоретичної граматики англійської мови (теми «Словосполучення», «Речення»), загального мовознавства (теми «Мова і мислення», «Семантика»), а також спецкурсів з когнітивної дискурсології, функціонально-комунікативної лінгвістики, емотіології.Перспективи подальшого дослідження вбачаємо у застосуванні розробленої методики еколінгвістичного аналізу для вивчення різних жанрів карнавалізованого екодискурсу, поглибленного дослідження вербальних, невербальних, візуальних засобів.^UThis study offers an analysis of carnivalized animated ecodiscourse in modern English communicative space, which accounts for its timeliness. Carnivalized animated ecodiscourse is an integrative entity characterized by placing environmental issues, which are associated with expressiveness, emotivity and intertextuality, into the comic context. In this thesis, the ecocentric theorizing model is associated with the language and speech activity of carnivalized animated ecodiscourse characters and identification of techniques, underpinned with the cognitive mechanism of incongruence, of producing a comic effect.The research methodology is based on the ecolinguistic approach to the study of carnivalized ecodiscourse. It allows to identify its specific features grounded on violation of norms – ontological, logical-conceptual, valorative, stereotypical, language and speech norms as well as inference prediction: violation of norms in humour is itself a norm, which contributes to producing a comic effect.The scientific novelty of the study is accounted for by the fact that it is the first one to lay theoretical and methodological foundations of a systematic ecolinguistic approach to analyzing carnivalized ecodiscourse represented in English animated films. In particular, the research is the first one to identify specific functions of ecodiscourse which depend on communicative aims of the interlocutors. Animated carnivalized onyms and onymic stereotypes functioning in the space of carnivalized English linguoculture are described; carnival alterations of socio-cultural phenomena in carnivalized ecodiscource are characterized; linguo-aesthetic signs are studied; carnivalization of positive and negative emotions and intertextual associations is demonstrated, as well as environmental friendliness of their explication.The thesis consists of the introduction, three chapters with conclusions, the general conclusion, the list of bibliography, the list of sources of illustrative material. The first chapter "Carnivalized Animated Ecological Discourse" substantiates the theoretical foundations of the study: it gives the linguistic definition of discourse used in this study. Besides, this chapter presents the methodology and methods of the research of carnivalized ecodiscourse, sets out its methodological principles by characterizing the methods applied in the analysis of English carnivalized ecodiscourse and describing the stages of the research.The second chapter "Reflection of the Socio-Cultural Environment of Language in Carnivalized Animated Discourse" deals with the study of violation of norms in carnivalized animated discourse as a source of ecologization (stereotypical, ontological, valorative, logical-conceptual, linguistic and speech norems), as well as onyms, onymic stereotypes, their comic functions and socio-cultural phenomena in carnivalized animated ecodiscourse. Linguistic-aesthetic signs of carnivalized ecodiscourse are studied, social problems which it addresses in a comic perspective, as well as intertextual associations represented by words, phrases, abbreviations and phraseological expressions are singled out. The third chapter "Carnivalization of Emotions: The Ecological Nature of Implication" identifies the types of stereotypical emotions actualized in carnivalized animated eco-discourse: positive, neutral, and negative ones; gender emotions: feminine, masculine, and children's ones. It is proved that carnivalized animated ecodiscourse, due to its incongruent nature, immerses stereotypical ideas about emotions into an unusual, bright, multi-level world, thus exposing environmental friendliness or unecological nature of their impact on the viewer.The theoretical value of the thesis is accounted for by introducing a new type of discourse – carnival ecodiscourse, which contributes to the theory of discourse, ecolinguistics, intertextuality theory, emotiology, linguostylistics.The results of the research, which confirm the hypothesis of the work, are summarized in the conclusion.The applied value of the work depend on the prospects of using its results in the courses on lexicology of the English language (themes "Semasiology", "Phraseology"), stylistics of the English language (themes "Stylistic Semasiology", "Stylistic syntax"), theoretical grammar of the English language (themes "Phrases", "Sentences"), general linguistics (themes "Language and Thinking", "Semantics"), as well as in elective courses on cognitive discursology, functional and communicative linguistics, emotiology.The prospects of further research lie in the sphere of applying the methodology of ecolinguistic analysis, which is developed in this thesis, in the study of various genres of carnival ecodiscourse, which presupposes in-depth study of verbal, auditory and visual means.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Ігнатьєв П.М. 
Співробітництво України з державами Співдружності Націй: проблеми становлення та розвитку: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / П.М. Ігнатьєв ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу стратегічних інтересів України щодо країн Співдружності встановлено пріоритетні сфери відносин і перспективні напрямки співпраці з ними України. Критично проаналізовано проблемні питання, що характеризують відносини України з державами Співдружності Націй у політичній, економічній, культурній сферах. Запропоновано практичні заходи їх вдосконалення. Шляхом ретроспективного порівняльного аналізу досліджено історичні підстави сучасного співробітництва України з країнами Співдружності, висловлено пропозиції щодо доцільності врахування досвіду співпраці з ними, набутого УРСР, у процесі розбудови стосунків з зазначеними країнами. На підставі проведеного дослідження сформульовано практичні рекомендації щодо розвитку стосунків з цими державами, зокрема, стосовно важливості врахування специфічних особливостей бізнес-культури та законодавства країн Співдружності, єдиної мови спілкування, сприятливого географічного положення, використання інституцій Співдружності Націй на користь українського бізнесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)64-6 + Ф4(4УКР)64 +
Шифр НБУВ: РА321995

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Ілійчук Л.В. 
Організаційно-педагогічні засади природоохоронної діяльності учнів молодших класів на західноукраїнських землях (1919 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Ілійчук ; Прикарп. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Визначено сутність поняття "природоохоронна діяльність", виокремлено й охарактеризовано її структурні компоненти. Проаналізовано стан освітньої практики західного регіону досліджуваної доби у сфері підготовки учнів молодшого шкільного віку до природоохоронної діяльності. Визначено зміст, форми та методи організації практичної діяльності молодших школярів у галузі охорони природи на західноукраїнських землях в урочний та позаурочний час. Проаналізовано матеріали тогочасних підручників (букварі та читанки) та дитячі періодичні видання. Показано вплив творів художньої літератури на стимулювання природоохоронної діяльності школярів. Охарактеризовано сучасний стан практичної діяльності у галузі охорони довкілля, що здійснюється учнями початкової школи. Обгрунтовано перспективи творчого використання історичного позитивного досвіду організації природоохоронної діяльності учнів молодших класів на західноукраїнських землях у міжвоєнний період в сучасній загальноосвітній школі першого ступеня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)61 + Ч421.352.27 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА353104

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Ілляшенко Ю. Ю. 
Становище дітей в Україні в період розбудови громадянського суспільства: історичний аспект (1990-ті роки XX - початок XXI ст.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Ю. Ю. Ілляшенко ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито особливості впровадження державної політики стосовно дітей, зокрема, в соціальній, моральній, навчально-виховній, культурній сферах. Розглянуто проблеми соціально-правової захищеності дітей в Україні періоду розбудови громадянського суспільства (1990-ті рр. XX - початок XXI ст.), зокрема, дотримання прав найбільш уразливих соціальних категорій: дітей-сиріт, дітей, що залишилися без батьківського піклування, дітей з функціональними обмеженнями, бездоглядних і безпритульних дітей. Розкрито проблеми діяльності дитячих громадських організацій України. Охарактеризовано основні напрями діяльності дитячих об'єднань. Здійснено висновки щодо важливої ролі та домінантного місця дітей в українському суспільстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)64-29 + Х809(4УКР)342 + Ч442(4УКР)
Шифр НБУВ: РА370837 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Ільченко О.Ю. 
Виховання дітей-безпритульників на Полтавщині в 20-30-і рр. ХХ ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Ю. Ільченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 21 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз і систематизовано провідні ідеї виховання дітей-безпритульників. Вивчено та узагальнено досвід виховної роботи колонії ім. В.Короленка та колонії ім.М.Горького, а також державних структур - Ради захисту дітей, комісій допомоги дітям та таких громадських організацій як "Ліга порятунку дітей", "Друзі дітей". Проаналізовано особливості виховання безпритульних дітей у даний період. Охарактеризовано основні етапи виховного процесу: I етап (друга половина 1918 р. - літо 1921 р.) - первинної допомоги "дітям війни" та всім нужденним дітям та підліткам, II етап (літо 1921 р. - кінець 1923 р.) - становлення профілактичної та виховної роботи серед "дітей голоду", III етап (початок 1924 р. - перша половина 1929 р.) - перевиховання "дітей непу", виховання "пролетарської дитини", IV етап (друга половина 1929 р. - 1939 р.) - загальної освіти та професійної орієнтації "дітей голодомору" та "дітей репресій". Визначено напрями виховання соціально не захищених дітей та підлітків (пріоритетні - трудове, суспільно-політичне, атеїстичне, патріотичне, а також розумове, моральне, естетичне, фізичне виховання). Встановлено провідні тенденції виховання дітей-безпритульників, зокрема, спрямованість на виховання людини нового соціалістичного типу, ідеологізації та політизації змісту освітньо-виховної роботи, розвитку дитячого самоврядування. Обгрунтовано можливості розвитку прогресивних тенденцій виховної роботи з дітьми-безпритульниками досліджуваного періоду. Розроблено елективні спецкурси, а також науково-методичні рекомендації для педагогів і соціальних працівників з питань ліквідації явища безпритульності за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)463 + Ч33(4УКР4)6 +
Шифр НБУВ: РА343298

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Ісакова М.Л. 
Поетика керроллівського "нонсенсу" в історико-літературній перспективі: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / М.Л. Ісакова ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2008. — 20 с. — укp.

Розглянуто вплив та трансформацію керроллівського нонсенсу у літературі XX ст. Досліджено твори "великої" літератури (В.Вулф, Т.С.Еліота, В.Набокова, А.Мердок) щодо наслідування та базування на традиційному, класичному нонсенсі середини XIX ст. (Л.Керолл, Е.Лір). Вивчено концепт нонсенсу у контексті його відмінності від абсурду та нісенітниці, а також генезису керроллівського типу нонсенсу та його попередників. Значну увагу приділено екзистенціальному вектору рецепції нонсенсу за умов XX ст. Твори англомовних письменників проаналізовано в аспекті сприйняття та втілення глибинних принципів побудови нонсенсу. На підставі проведеного аналізу показано, що принципи керролівського нонсенсу ("дитяча" свідомість, "нешаблоновість", неупередженість сприйняття, фантазування, психологізація наративу, вірогідність неможливого; гра як основа твору, у тому числі мовна гра) знайдено у творах англомовних письменників усіх головних літературних напрямків століття: у "високому" модернізмі (романи В.Вулф, вірші Т.С.Еліота, романи В.Набокова), неореалізмі (романи А.Мердок), постмодернізмі (останні романи В.Набокова). Проведено аналіз та показано, що розуміння сучасного світу будується на прийнятті керроллівської концепції дитинства (В.Вулф), відтворенні "дитячої" свідомості та наслідуванні принципу гри (В.Набоков), сприйнятті головних рис його нонсенсу (Т.С.Еліот), а також у конфлікті, полеміці з цим світосприйняттям (А.Мердок).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)-34 + Ш5(4ВЕЛ) Керролл. Л.54 +
Шифр НБУВ: РА358057

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Ісмагілов С. В. 
Шаріат в сунітській та шиїтській традиціях: компаративний аналіз / С. В. Ісмагілов. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертації розкриті особливості підходів до шаріату в сунітській та шиїтській традиціях ісламу. Шляхом проведення компаративного аналізу сутності теологічного вчення сунізму і шиїзму встановлено спільні та відмінні риси у віровченні та культовій практиці обох напрямів. Виходячи з того, що обидва напрями визнають головним джерелом шаріату Коран, автор демонструє спільні та відмінні риси в розбудові корпусу коранічних наук у суннізмі та шиїзмі, а також особливості функціонування сунітських та шиїтських мазхабів. На основі порівняльного аналізу показана залежність цих двох традицій від базових елементів коранічного віровчення. Робота дає систематизований виклад теології та культової практики ісламу. Розглянута внутрішня динаміка розвитку сунітського та шиїтського його напрямів. Особлива увага в роботі приділяється питанню обґрунтування тісного зв'язку між усіма частинами шаріату. Автор розглядає і сунітський, і шиїтський напрями в ісламі, не відокремлюючи жодної частини шаріату, у взаємному зв'язку як з джерелами, так і з іншими структурними частинами. Охарактеризовано різноманітні методи тлумачення шаріату та виведення фетв у різних мазхабах. Аналіз спільних і відмінних рис у ставленні сунітів та шиїтів до шаріату, проведений із врахуванням історико-культурного контексту розвитку двох ключових напрямів в ісламі, дозволяє автору зробити припущення стосовно перспектив сунітсько-шиїтського діалогу в світі та Україні. В роботі проаналізовані всі основні мусульманські релігійні та громадські організації України, що мають авторитет та вплив на мусульман країни, розглянуті їх ідеологічні засади, приналежність до мазхабу та внутрішньоконфесійного напрямку, особлива увага приділена стосункам мусульманських організацій між собою. В дисертаційному дослідженні запропоновано сформувати справедливу, рівну і демократичну державно-церковну політику держави щодо мусульманських організацій країни, з метою збереження внутрішньоконфесійного миру та стабільності, запобігання виникненню конфліктів між мусульманськими організаціями та спільнотами України.^UThis thesis covers the distinctions in Shariah approach in Sunni and Shia traditions of Islam. It provides both the historical background for origins and evolution of Sunni and Shia branches of Islam, particularly in Ukraine. It contains detailed characteristics of the structure of Shariah, its structural parts, hierarchy of its sources, and status of those sources within Sunni and Shia theology. The research reveals differences in Sunni and Shia interpretations of the main sources of Shariah, and indicates the role of Qur'anic Studies among other instruments for interpretation of the Holy Qur'an. The work also indicates sources of Shariah that belong to either Sunni or Shia tradition exclusively, and outlines the features that both the branches have in common.Through a comparative analysis of the essence of theological teachings is Sunni and Shia Islam, it pinpoints common features and differences in spiritual practices of both branches. Proceeding from the fact that both branches consider the Qur'an as their main source, the author reveals common features and differences in development of the framework of Qur'anic Studies in Sunni and Shia Islam, along with the performance features of Sunni and Shia madhhabs. Based on that comparative analysis, the research reveals how those two branches depend on the basic principles of the Qur'anic theology. This study provides a semantic analysis of both Islamic theology and religious practices, along with internal dynamics of evolution of both Sunni and Shia Islam. The author studies both the Sunni and Shia branches of Islam, taking into consideration the interrelation with their sources and structural parts, without setting apart any field of Shariah.The thesis provides characteristics of different methods of interpretation of Shariah and issuing fatwas in different maddhabs. Analysis of similarities and differences in approaches to Shariah among the Sunni and Shia Muslims, with the consideration of historical and cultural context of evolution of the two key branches of Islam, allows the author to make an assumption on the prospects of Sunni-Shia dialogue, both on the global and the Ukrainian scale. In particular, analysis of Sunni-Shia relations in the Ukrainian Ummah revealed that, as of today, there is no open conflict between Sunni and Shia Muslims in Ukraine, although there is a certain degree of intraconfessional tension among Sunni organisations. This research offers a thorough analysis of every Muslim organisation in Ukraine that has influence on Ukrainian Muslims. It describes ideological, confessional and madhhab affiliations, and pays special tribute to relations between those Muslim organisations. The study depicts the stages of reestablishment and evolution of Muslim institutions in Ukraine, and specifically covers the events of 2014 that lead to some dramatic change of Ukrainian Muslims from the two regions with the most prominent Muslim population (Crimea and Donbass) that ended up under Russian occupation.This research contains an offer to develop a policy of interaction between every religious organisation (Islamic in particular) and the State, based on justice, equality and democracy. This would facilitate maintaining interconfessional peace and stability and avoiding conflict between different Muslim organisations and communities in Ukraine. The research offers means and forms of communication between different Muslim organisations and unions, including the possibility of dialogue that is facilitated by the State institutions.Theoretical relevance of this research lies in further expanding of the Ukrainian Religious Studies, due to introduction of an amplitude of literature on internal structure of Sunni and Shia theology to the Ukrainian academic circles. The results obtained in this work would bridge the knowledge gaps in terms of understanding the phenomenon of Shariah. Provisions of this research facilitate improvement of conceptual and cathegorial constructs of the Religious Studies regarding further explorations in Islamic theology. Methods used in this research, along with its conceptual provisions and findings, could boost further Religious Studies and theological research in Shariah along with politological research of the processes in the Muslim world. This research's findings will help understand factors predicating the important geopolitical developments in the Muslim world.Practical utility of this research stems from the prospects of using this data and findings for the purposes of education, namely in Religious Studies, History of Religion, Religious Philosophy and sociology, in both secular and theological educational institutions (theological seminaries), and for publishing guidelines and textbooks for the academic subject areas mentioned above. Findings of this research can be useful for developing guidelines for the Ukrainian State institutions working in the field of communication with Muslim organisations in Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Іщенко О. В. 
Стан респіраторного мікробіоценозу при муковісцидозі у дітей та експериментальне обґрунтування його корекції / О. В. Іщенко. — Б.м., 2023 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Абдурат Н.К. 
Мінливість господарсько цінних ознак гібридів пшениці озимої та можливість її використання в селекції: автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.01.05 / Н.К. Абдурат ; Ін-т зерн. госп-ва УААН. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено взаємозв'язки ознак продуктивності та якості зерна пшениці озимої, встановлено закономірності їх успадкування та мінливості. Доведено, що підбір батьківських форм для схрещування необхідно проводити з обов'язковим урахуванням взаємозв'язків ознак пшениці озимої. Виявлено, що найбільший вплив на урожайність мають такі ознаки продуктивності, як площа прапорцевого та підпрапорцевого листків, висота та маса стебла, кількість зерен у колосі й озерненість колоса (відношення кількості зерен у колосі до його довжини), маса 1 000 зерен. Доведено цінність для селекції на продуктивність індексу озерненості колоса та йорданського індексу (відношення маси 1 000 зерен до маси стебла). Зроблено висновок, що у процесі селекції на якість зерна необхідно підбирати батьківські форми з високими показниками якості з застосуванням для аналізу числа седиментації. Встановлено, що показники якості успадковуються за тими ж механізмами, що й інші селекційні ознаки. Доведено, що вияв трангресивних форм за цінними селекційними ознаками залежить від підбору батьківських форм і характеру успадкування. З'ясовано, що виділення трансгресій необхідно проводити за умови збереження ефекта гетерозису у другому поколінні гібридів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П212.103-31 +
Шифр НБУВ: РА370000 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Аблятипов А.С. 
Становлення й розвиток інтернатних закладів освіти в Криму (1920 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.С. Аблятипов ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито історичні та соціально-педагогічні передумови виникнення інтернатних закладів освіти в Криму, розглянуто організаційно-педагогічні проблеми, визначено етапи їх становлення та розвитку в досліджуваний період. Надано характеристику основних типів інтернатних закладів освіти (дитячих будинків, шкіл-інтернатів). Проаналізовано зміст, особливості організації навчально-виховного процесу, основні напрямки лікувально-реабілітаційної роботи й соціального захисту дітей. Визначено тенденції та перспективи розвитку інтернатних закладів різних типів за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР7)6 + Ч424(4УКР)714.4 +
Шифр НБУВ: РА326422

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського