Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (375)Книжкові видання та компакт-диски (45)
Пошуковий запит: (<.>K=САМОВИХОВАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 54
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Андрійчук О.Я. 
Виховання гуманності у студентів медичного коледжу в процесі фахової підготовки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Я. Андрійчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблему дослідження виховання гуманності студентів медичного коледжу, розвитку їх позитивних загальнолюдських якостей, яка проходить складний шлях теоретичного переосмислення та удосконалення методичних рекомендацій. Висвітлено актуальність вирішення проблеми професійної підготовки студентів медичного коледжу, що реалізується через якісне формування їх гуманістичного світогляду та громадського становлення особистості, яке здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності, реалізацію самовиховання та врахування особливостей інтелектуального розвитку. Розкрито гуманістичні умови оптимізації процесу виховання гуманності у студентів медичного коледжу в процесі фахової підготовки, зокрема, формування гуманістичних знань, свідоме виконання правил поведінки, гуманного ставлення до оточуючих. Наведено критерії виховання гуманності бакалаврів: пізнавальний, емоційно-ціннісний та практично-діяльний, а також рівні їх патріотичного розвитку - внутрішня та зовнішня ситуативна вихованість. Розроблено методи навчально-пізнавальної діяльності, які забезпечують ефективне засвоєння гуманістичних знань, необхідних у процесі фахової підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)р3-34 +
Шифр НБУВ: РА328118

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Ісаєнко Т.К. 
Виховання моральної культури курсантів у педагогічному процесі вищих військових закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.К. Ісаєнко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Розроблено, науково обгрунтовано та апробовано організаційно-функціональну модель виховання моральної культури курсантів у контексті цілісної педагогічної діяльності вищих військових закладів освіти (ВВЗО). У теоретичному та емпіричному аспектах доведено педагогічну доцільність та ефективність використання об'єктивних (зовнішніх) умов виховання й самовиховання моральної культури курсантів (охарактеризовано чинники конструювання військово-педагогічного виховання середовища, виявлено специфіку втілення у військово-педагогічну діяльність основних положень Кодексу честі офіцерського корпусу, висвітлено шляхи використання національно-культурних традицій і вітчизняного бойового досвіду, виявлено основні чинники забезпечення суб'єкт-суб'єктних відносин у аспекті співробітництва та співтворчості). З'ясовано внутрішні (суб'єктивні) умови когнітивного, емоційно-вольового, поведінкового спрямування. Створено й експериментально перевірено науково-методичну систему засобів забезпечення виховання моральної культури у цілісній військово-педагогічній діяльності ВВЗО. Запропоновано особистісно й професійно орієнтовану цільову програму виховання моральної культури майбутніх офіцерів у контексті гуманістичної парадигми виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)290.1-5 +
Шифр НБУВ: РА335451

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Кравець Л.М. 
Виховання саморефлексії у студентів вищих педагогічних навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.М. Кравець ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему виховання саморефлексії у майбутніх педагогів. Проаналізовано сучасний стан дослідженої проблеми. Висвітлено різні підходи до виховання саморефлексії у студентів педагогічних ВНЗ. Досліджено структурні компоненти саморефлексії та рівні її сформованості у майбутніх педагогів. Розроблено педагогічні умови, модель виховання у них саморефлексії. Розкрито зміст та наведено методи виховання у даних студентів саморефлексії педагогічної діяльності. Розвинуто положення щодо формування здатності до самооцінювання та самовиховання у процесі підготовки студентів педагогічних ВНЗ. Запропоновано модель виховання у них саморефлексії. Розроблено методичні рекомендації та висвітлено засоби їх використання для підготовки та перепідготовки педагога педагогічних ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.328 + Ю952.2 +
Шифр НБУВ: РА363023

Рубрики:

      
4.

Лаврентьєва О.В. 
Виховання у старших підлітків особистісної творчості у позакласній роботі (гуманістичний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Лаврентьєва ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Розроблено науково-педагогічну концепцію, яка визначає теоретико-методологічні засади виховання гуманізму у творчості за сучасних умов. Запропоновано модель високорозвиненої собистості. Визначено рівні данного виду творчості у старших підлітків, їх якісні показники. Розроблено та експериментально перевірено технологію розвитку напрямків особистісної творчості у сфері гуманістичних стсунків, доброчинної позакласної роботи та самовдосконалення школярів. Показано особливості педагогічної діяльності класного керівника, засоби та шляхи залучення старших підлітків до самовиховання. Розкрито якісні зміни, які відбулися завдяки оздоровленню існуючих міжособистісних стосунків у колективах старших підлітків після формуючого експерименту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382 + Ч421.352
Шифр НБУВ: РА320913 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Охріменко І.В. 
Виховання учнів старших класів на національно-культурних традиціях українського народу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Охріменко ; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

У дисертації теоретично обгрунтований цілісний, багатофакторний, ступеневий процес виховання старшокласників на національно-культурних традиціях українського народу, визначені й охарактеризовані етапи, виявлені педагогічні умови та інноваційні технології забезпечення його успішного функціонування і розвитку. Узагальнений передовий досвід і обгрунтована система методичної роботи в школі та районі з підготовки педагогічних працівників до виховання юнаків і дівчат на національно-культурних традиціях українського народу. Встановлено, що виховання на традиціях успішно здійснюється в спільній діяльності школи, позашкільних закладів і родини на основі єдності теоретичної і практичної підготовки старшокласників, їх самовиховання і самоосвіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

      
6.

Грабар Н.Г. 
Виховна діяльність бібліотек вищих навчальних закладів у сучасних соціально-комунікаційних умовах: автореф. дис... канд. наук з соц. комунікацій: 27.00.03 / Н.Г. Грабар ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження виховної діяльності бібліотек ВНЗ за нових соціально-комунікаційних умов. Уточнено уявлення про багаторівневу систему виховання особистості з урахуванням ролі бібліотечного середовища як основного елемента інформаційно-комунікаційного простору ВНЗ. Визначено функціонально-змістові, структурно-організаційні аспекти виховної діяльності бібліотек ВНЗ, які полягають у закріпленні результатів соціалізації молоді у довузівський період, спрямовані на формування інформаційно-комунікаційного, освітнього середовища самонавчання та самовиховання на партнерських засадах з науково-педагогічними та студентсько-громадськими структурами. Обгрунтовано концептуальну модель виховної діяльності бібліотеки ВНЗ, яка надасть можливість оптимально поєднувати всі вимоги до підготовки творчої особистості спеціаліста-професіонала.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11/12 +
Шифр НБУВ: РА359565

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Бобко Л.О. 
Гуманістичне виховання студентів вищих навчальних закладів фінансово- економічного профілю у позанавчальній діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.О. Бобко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретико-методологічні засади (суть, зміст, форми, методи, засоби, особливості) гуманістичного виховання студентів вищих навчальних закладів фінансово-економічного профілю у позанавчальній діяльності. Проведено системний аналіз християнсько-педагогічних, соціально-педагогічних, наукових антропологічних концепцій гуманістичного виховання на різних етапах суспільно-економічного й політичного розвитку, уточнено й обгрунтовано поняття "гуманізм", "гуманність", запропоновано авторську дефініцію "гуманістичного виховання". Розроблено теоретичну модель системи гуманістичного виховання студентів вищих навчальних закладів фінансово-економічного профілю, визначено її структурні елементи: соціальний, особистісний, змістовий, функціонально-процесуальний, управлінський. Розглянуто особливості діяльності фахівця фінансово-економічного профілю, проаналізовано стан організації гуманістичного виховання й педагогічні умови його поліпшення. Охарактеризовано основні напрями, форми, методи, засоби гуманістичного виховання студентів, досліджено роль і місце самовиховання у процесі становлення й розвитку особистості. Проаналізовано складові гуманістичної свідомості, діяльності, а також гуманістичних відносин у системі "студент - студент", "студент - викладач", "викладач - студент".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р3(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА329366

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Швирка В.М. 
Естетичне виховання майбутнього вчителя-філолога засобами мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.М. Швирка ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні основи естетичного виховання студентів-філологів, його сутність. Визначено компоненти, критерії та рівні сформованості естетичної вихованості. Обгрунтовано принципи, критерії добору видів мистецтва для естетичного виховання майбутніх учителів-філологів. Доведено, що концептуальна ідея, що розв'язує дану проблему, сприяє створенню системи естетичного виховання засобами мистецтва, яка поєднує освіту та виховання, процеси самовиховання та самостійної художньої творчості, а також науково-дослідницьку діяльність студентів. Зазначено, що вона реалізується поетапно(І - "Бакалаврат", ІІ - "Спеціаліст", ІІІ - "Магістратура"). Теоретично обгрунтовано та експериментально апробовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність дії системи естетичного виховання майбутніх учителів-філологів. Рекомендовано до використання у навчально-виховному процесі програми інтегрованих курсів і спеціальні форми позааудиторної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.п/р + Ч489.511.355.23 +
Шифр НБУВ: РА324245

Рубрики:

      
9.

Маринець Н.В. 
Життєвий потенціал особистості: формування та реалізація у трансформаційному суспільстві: автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Н.В. Маринець ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Розкрито сутність поняття "життєвий потенціал особистості" як системи особистісних якостей і можливостей, які реалізуються особистістю в її суспільній та індивідуальній діяльності; основи проектування людиною свого життєвого шляху, її успіху та самоствердження. Охарактеризовано структурні компоненти життєвого потенціалу особистості (здров'я, інтелект, почуття та воля). Розкрито місце та роль професійних знань, практичного досвіду, освіти та виховання, працездатності у системі життєвого потенціалу особистості, описано його культурні та моральні компоненти. Проведено дослідження духовної енергії особистості. Показано значення здорового способу життя, освіти та культури, виховання та самовиховання у процесі формування життєвого потенціалу особистості. Доведено, що кризові процеси сучасного суспільства та загальнотрансформаційний характер його розвитку негативно впливають на життєвий потенціал особистості, але, водночас, викликають своєрідний опір обставинам, спонукають людину до активних дій, творчості та самореалізації. Визначено складники життєвого успіху, наведено загальну характеристику успішної людини як феномену щасливого суспільства. Розкрито сутність поняття та критерії успішного здійснення життя особистості. Розглянуто технології життєтворчості особистості, досліджено відчуття самореалізації та не реалізації. Наведено пропозиції щодо оптимізації життєвого процесу, формування життєвого потенціалу особистості, її творчої реалізації, досягнення успіху та свободи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*134 + Ю6*137 + Ю6*328.943
Шифр НБУВ: РА370519 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Згінник Г.Л. 
Концепції свободи та практики звільнення: аналіз європейського досвіду: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03 / Г.Л. Згінник ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто концепції свободи на рівних підставах і за чітко визначеними критеріями. Визначено поняття соціальної свободи як совокупність проектів, розкрито механізми їх виникнення та внутрішню структуру. Обгрунтовано поняття практик звільнення та наведено спосіб її класифікації. Досліджено особливості виникнення проектів соціальної свободи та їх реалізації шляхом визвольних практик. Встановлено, що різні соціальні групи висувають свої проекти свободи залежно від тієї соціальної ситуації, в якій вони знаходяться й яку хочуть подолати, конструюючи водночас нову соціальну ситуацію. Описано історичну боротьбу за свободу в будь-якій країні в різні епохи як реалізацію конкетного певного проекту шляхом практик перетворення, побудови, самовиховання, збереження або відходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*333.395.1
Шифр НБУВ: РА373897 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Онищенко Н.П. 
Корекція девіантної поведінки молодших школярів у процесі діяльності дитячих громадських організацій: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.П. Онищенко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2003. — 20 с.: табл. — укp.

На підставі аналізу педагогічної теорії та практики визначено суть девіантної поведінки молодших школярів, комплекс біологічних, психологічних, соціальних, криміногенних і педагогічних чинників, які детермінують девіантну поведінку учнів початкових класів. Розкрито особливості виховної діяльності дитячих громадських організацій щодо корекції девіантної поведінки молодших школярів. Визначено критерії (активності, культури поведінки і гуманності), показники та рівні вияву девіантної поведінки учнів початкових класів. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови корекції девіантної поведінки молодших школярів у процесі діяльності дитячих громадських організацій. Враховано мету, основні завдання та функції корекції даної поведінки молодших школярів. Основну увагу приділено дотриманню у процесі корекційної роботи з учнями найважливіших принципів діяльності дитячих громадських організацій, залученню учнів до особистісно-значущої та соціально-позитивної діяльності, поетапній організації самовиховання учнів з девіантною поведінкою. Упроваджено комплексну методику педагогічної корекції зазначеної поведінки молодших школярів. Розроблено й апробовано методику корекції девіантної поведінки молодших школярів у процесі діяльності дитячих громадських організацій, доцільність та ефективність якої засвідчено отриманими експериментальними даними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.334 + Ч422(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА326073

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Романюк І.М. 
Модульно-рейтингова технологія навчання та контролю засвоєння знань у вищому військовому закладі освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.М. Романюк ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2003. — 19 с. — укp.

Розроблено інноваційну технологію модульного навчання у вищому військовому навчальному закладі (ВВНЗ) з урахуванням його специфіки, яка передбачає: поділ змісту навчального матеріалу на базові та селективні модулі, побудову модулів на підставі об'єднання змісту декількох професійно-орієнтованих дисциплін; різнорівневий підхід для організації та оцінювання результатів професійної діяльності курсантів; розширення спектра організаційних форм, методів і технологій навчання, формування ініціативи та самостійності курсантів на базі диференціації та індивідуалізації навчання; орієнтацію навчального процесу на пошуково-творчі рівні самостійної пізнавальної діяльності курсантів; розробку та застосування системи різнорівневих професійно-орієнтованих завдань і задач, що підвищують рівень дієвості знань курсантів. Розглянуто критерії якості професійної підготовки курсантів за умов модульно-рейтингової технології навчання у ВВНЗ: позитивне ставлення до професійної підготовки (мотиваційний рівень); знання теоретичних засад процесу практичної підготовки як частини цілісної системи підготовки офіцерів, знання курсантами психологічних основ процесу виконання обов'язків (орієнтаційний рівень); володіння практичними вміннями та навичками (операційний рівень); здатність курсантів адекватно сприймати завдання для виконання обов'язків; високо розвинуті почуття успіху у курсантів за своєчасне виконання завдань (емоційно-оцінювальний рівень); сформованість умінь постійного самовиховання та самоосвіти (вольовий рівень).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.284 + Ц4,8(4УКР)390.1-36 +
Шифр НБУВ: РА322785

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Болотіна В.Ю. 
Моральне виховання старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.Ю. Болотіна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Розглянуто питання активізації процесу морального виховання учнів старших класів під час вивчення зарубіжної літератури, пошуку шляхів удосконалення навчально-виховної діяльності старшокласників. Теоретично обгрунтовано, що цілеспрямована робота щодо формування та розвитку в старшокласників морально цінних якостей на уроках та позаурочних заняттях із зарубіжної літератури сприяє виробленню в них стійких моральних переконань. Зроблено висновок: робота з морального виховання старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури буде плідною, якщо учні не тільки отримають, а й, певною мірою, реалізують засвоєні моральні знання у своїх вчинках, виявлять прагнення до морального самовдосконалення засобами самовиховання. Експериментально підтверджено ефективність використання активних форм навчально-виховної діяльності та міжпредметних зв'язків у процесі вивчення зарубіжної літератури старшокласниками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21
Шифр НБУВ: РА313311 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Середа І.В. 
Організаційно-педагогічні умови активізації процесу самовиховання студентів гуманітарних факультетів університету: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.В. Середа ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2005. — 21 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні аспекти проблеми активізації самовиховання студентів гуманітарних факультетів університету. На підставі аналізу існуючих концепцій і підходів до даної проблеми визначено місце та роль самовиховання у формуванні особистості студентів гуманітарних факультетів університету, його зміст, структуру та функції. Обгрунтовано та розроблено теоретичну модель активізації процесу самовиховання зазначених студентів, критерії та рівні розвитку їх самовиховної активності. Розглянуто та впроваджено до практики роботи гуманітарних факультетів університету (виховний процес і педагогічну підготовку) основних положень експериментальної методики активізації цього процесу. Розкрито суть і зміст анкет і тестів, творчих робіт, діагностичних завдань, рівень виконання яких є показником динаміки розвитку самовиховної активності студентів. Розроблено й впроваджено до масової педагогічної практики спецкурс для студентів гуманітарних спеціальностей "Основи самовиховання студента університету", методичні рекомендації для викладачів і студентів щодо активізації процесу самовиховання студентів, апробовано методику їх роботи з щоденником самовдосконалення, написання особистісно-професійних автопортретів та створення програм життєтворчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.328 +
Шифр НБУВ: РА340772

Рубрики:

      
15.

Ілініцька Н.С. 
Організаційно-педагогічні умови музичної самоосвіти та самовиховання старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.С. Ілініцька ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблеми музичної самоосвіти та самовиховання старшокласників. Розкрито їх зміст і структуру, визначено критерії (емоційно-мотиваційний, інформаційно-пізнавальний, організаційно-діяльнісний, контрольно-оцінний) та рівні готовності старшокласників до музичної самоосвіти та самовиховання. Розкрито можливості використання особистісно-зорієнтованих стимулювальних впливів, різних форм і методів організації музичної самоосвіти та самовиховання. Проаналізовано проблеми єдності індивідуального та колегіального педагогічного керівництва, врахування соціокультурного та родинного середовища. Доведено ефективність поетапного стимулювання самоосвітньої діяльності старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)21-3 +
Шифр НБУВ: РА352593

Географічні рубрики:

      
16.

Віндюк А.В. 
Основи технології самостійних занять фізичними вправами учнів молодших класів: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / А.В. Віндюк ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2002. — 17 с. — укp.

Теоретично та експериментально обгрунтовано технологію формування самостійної рухової діяльності у школярів молодших класів, основами якої є створення на уроках фізичної культури умов, що сприяють самовихованню та самовдосконаленню школярів, залучення їх до практичної, інструкторської діяльності на уроках фізичної культури, формування у школярів потреби у самостійній руховій діяльності; наявність довірливих взаємин між учасниками процесу фізичного виховання, взаємосхвалення та співпереживання за однокласниками, самостійні заняття за відділеннями з призначеннями старшого, проведення рухливих ігор, загальнорозвиваючих вправ самими учнями, домашні завдання, ведення зошитів, взаємоконтроль та взаємооцінка на уроках, самоконтроль та самооцінка. Рівень сформованості самостійної рухової діяльності оцінювався як високий у 54,9 %, середній - 41,9 %, низький - 3,9 %, школярів експериментальної групи та відповідно у 45,6 %, 41,5 %, 12,4 % школярів контрольної групи. Внаслідок проведеного експерименту знизилася кількість днів, пропущених через хворобу, підвищився рівень фізичної підготовки учнів молодших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354
Шифр НБУВ: РА319932 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Пріданнікова О.М. 
Особливості педагогічного керівництва самовихованням учнів старших класів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.М. Пріданнікова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено засади формування самовиховання підлітків, його теоретичні та методичні засади. Проведено класифікацію методів самовиховання, визначено особливості застосування у роботі з розумово відсталими підлітками. Науково обгрунтовано концепцію поетапного формування їх здатності до самовиховання. Доведено, що така здатність зумовлена певними властивостями, а саме: глибиною, випуклістю "я-образу", прагненням набути позитивних особистісних рис, знаннями та вміннями використовувати засоби самовиховання, саморегуляцією поведінки. Внаслідок цілеспрямованої педагогічної роботи розроблено й експериментально перевірено педагогічну систему керівництва самовихованням розумово відсталих підлітків. За результатом впровадження методики поетапного формування здатності учнів старших класів допоміжної школи до самовиховання виявлено зростання особистісної зрілості учнів та підвищення рівня їх здатності до самовиховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.328 + Ч435.38 +
Шифр НБУВ: РА345215

Рубрики:

      
18.

Абрамчук О.В. 
Патріотичне виховання студентів вищих технічних навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Абрамчук ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито суть і структуру, критерії, показники та рівні патріотичної вихованості студентів вищих технічних навчальних закладів (ВТНЗ). Проаналізовано стан і особливості патріотичного виховання у сучасному ВТНЗ. Обгрунтовано й експериментально перевірено зміст даного виховання майбутніх інженерів і методику його реалізації засобами соціально-гуманітарних дисциплін. Доведено, що ефективність патріотичного виховання даних студентів залежить від дотримання певних педагогічних умов, а саме: активізації потенційних можливостей соціально-гуманітарних дисциплін, реалізації змісту патріотичного виховання, спрямованого на формування патріотичних рис майбутнього інженера, залучення студентів до всіх напрямків професійної підготовки (навчально-пізнавальної, науково-дослідницької, професійно-практичної), заохочення студентів до самоосвіти, самовиховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 +
Шифр НБУВ: РА344864

Рубрики:

      
19.

Галус О.М. 
Педагогічне управління адаптацією майбутніх учителів у системі ступеневої освіти: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.06 / О.М. Галус ; Держ. вищ. навч. закл. "Ун-т менеджм. освіти" АПН України. — К., 2009. — 44 с. — укp.

Обгрунтовано стан і проблеми практичної організаційно-педагогічної діяльності ВНЗ у процесі адаптації майбутніх учителів. Розкрито основні характеристики процесу адаптації особистості у контексті професійного розвитку на рівні компонентів: енергетичного, середовищного, соціального, діяльнісного, професійного, індивідуально-особистісного. Виявлено труднощі студентів у навчанні та за нових умов життєдяльності у процесі професійної підготовки на I - IV освітньо-кваліфікаційних рівнях. Теоретично обгрунтовано й апробовано теоретичну модель структури педагогічного управління адаптацією майбутніх учителів у системі ступеневої освти. Визначено три аспекти такої моделі: науково-управлінський (наукові засади, концепції: закони і закономірності, принципи, етапи й умови педагогічного управління), змістовий (теоретичну субмодель процесу адаптації студентів у системі ступеневої педагогічної освіти), технологічний (регіональну лабораторію соціально-педагогічних проблем адаптації студентів у ступеневому ВНЗ, програму експериментальної роботи, організаційно-методичну субмодель системи роботи ВНЗ з адаптації майбутніх фахівців на I - IV освітньо-кваліфікаційному рівнях, організацію спецкурсу для студентів, семінару для викладачів, кураторів, роботу з батьками, субодель професійно адаптованої особистості майбутнього фахівця). Розроблено й експериментально апробовано організаційно-педагогічну систему роботи ВНЗ з адатації студентів, яка потребує цілеспрямованого педагогічного керівництва суб'єктами управління. Основними складовими такої діяльності є учасники процесу адаптації, система навчальної, виховної, організаційно-методичної та наукової роботи з дослідженої проблеми. Відзначено, що ефективність такої діяльності забезпечується дотриманням відповідного змістового наповнення (урізноманітнення планування, контролю за навчальною діяльністю; створення умов для самовиховання та розвитку наукового світогляду студентів, організація їх побуту, відпочинку та дозвілля), що значно активізує включення студентів у навчальний процес, сприяє розвитку професійно значущих якостей у процесі професійної підготовки. Визначено закономірності, принципи педагогічного управління адаптацією майбутніх учителів, апробовано умови цього процесу - соціально-прогностичні, педагогічні, психологічні, організаційні, кадрові, правового забезпечення, ергономічні та медичні, матеріально-фінансові. Дотримання закономірностей, принципів, умов педагогічного управління є передумовою та перспективою успішної адаптації студентів у системі ступеневої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА363188

Рубрики:

      
20.

Кафарська О.Б. 
Педагогічні засади формування громадянської позиції студентської молоді (1991 - 2005 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Б. Кафарська ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито актуальні проблеми формування громадянської позиції як завдання та результат громадянського виховання студентської молоді. Визначено основні періоди історіографії цього формування та обгрунтовано залежність мети громадянського виховання підростаючого покоління від суспільно-політичних і соціокультурних умов життєдіяльності української спільноти у різні періоди її розвитку. Проаналізовано теоретико-методологічні засади й установлено чинники формування громадянської позиції та механізми їх впливу на особистість. З'ясовано структуру процесу формування громадянської позиції особистості. Визначено форми, методи та засоби оптимізації навчально-виховного процесу, позанавчальної діяльності та самовиховання студентів з метою формування їх громадянської позиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 +
Шифр НБУВ: РА354129

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського