Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (6)Реферативна база даних (438)Книжкові видання та компакт-диски (410)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>U=С5*5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 53
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Дікова-Фаворська О.М. 
Особливості формування особистості майбутнього спеціаліста в умовах інституціоналізації приватної освіти: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.06 / О.М. Дікова-Фаворська ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

У дисертації розглядаються актуальні проблеми формування особистості в умовах інституціоналізації вітчизняної приватної вищої школи. Доводиться, що виховний потенціал приватних вузів України має великі ресурсні можливості щодо підготовки висококваліфікованих спеціалістів, орієнтованих на ринкові зміни. Аналізуються основні фактори становлення майбутніх фахівців, зокрема, педагогіка партнерства, співпраця головних суб'єктів навчально-виховного процесу у приватних вузах, їх спрямованість на діалогічну взаємодію. Здійснюється порівняльний аналіз внутрішньоособистісних характеристик студентів приватних та державних вузів, їх орієнтації на якості, необхідні спеціалісту за сучасних умов. Дається розгорнута характеристика основних завдань, напрямів та форм виховної роботи в приватних вузах, їх концептуальних засад, зокрема, положень полікультурного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91*18:ч30 + Ч481.203 + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Шоробура І.М. 
Соціалізація старшокласників у процесі вивчення гуманітарних предметів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.М. Шоробура ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 19 с.: схем. — укp.

Досліджено актуальну проблему соціалізації старшокласників у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу. Розкрито сутність і зміст понять: "соціалізація", "соціальні ролі", "громадськість" шляхом аналізу праць відомих вітчизняних і зарубіжних вчених. Вивчено потенційні можливості предметів гуманітарного циклу ("Економічна та соціальна географія України" та "Основи економічних знань") для підготовки старшокласників до виконання ними соціальних ролей у суспільстві. Визначено й експериментально перевірено основні соціальні та педагогічні умови, а також розроблено структурно-функціональну модель ефективної соціалізації старшокласників. Наведено модель, призначену для визначення функції соціалізації, умов, змісту, методів, засобів, основних аспектів і рівнів соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + С5*5*333.91
Шифр НБУВ: РА313494 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Березін А.М. 
Психологічні чинники генези національної самосвідомості особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.М. Березін ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено психологічну суть, структуру, джерела та чинники формування національної самосвідомості. Розкрито її взаємозв'язок зі змістом ціннісних орієнтацій, етнокультурних потреб у контексті життєвих ідеалів, способу буття людини. Визначено історико-психологічні детермінанти, соціально-психологічні фактори національного самоусвідомлення. Розглянуто психомоделювальний вплив національної самосвідомості на соціальні процеси в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю958 + С5*5*332.111.3-355
Шифр НБУВ: РА319745 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Панченко Л.М. 
Формування ціннісних орієнтацій молоді в період системної трансформації українського суспільства: Автореф. дис. канд. філос. наук: 09.00.03 / Л.М. Панченко ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Уточнено зміст нової парадигми системи цінностей і ціннісних орієнтацій молоді, які формуються в контексті ствердження України як незалежної, суверенної держави, враховує ментальність українського народу, його традиції, культуру, забезпечує дієвість і творчу активність молоді. Визначено, що проблема ціннісних орієнтацій молоді є традиційною у філософії і одночасно, новою й актуальною, особливо для трансформаційних суспільств, які характеризуються змінною динамікою розвитку, руйнацією усталених, пошуком та утвердженням новітніх світоглядно-ціннісних пріоритетів. Доведено, що поняття "цінності" , зберігаючи традиційно визначений філософсько-світоглядний зміст, в трансформаційному суспільстві одночасно доповнюється новими характеристиками, обумовленими своєрідним духом епохи, логікою перемін, які дозволяють говорити про "нову парадигму цінностей", що утверджується у цьому суспільстві. Проаналізовано основні змінні характеристики нової парадигми цінностей української молоді (ринкові та демократичні орієнтації, утвердження незалежної держави, зміцнення її авторитету на міжнародній арені, відродження національної культури, утвердження пріоритету особистості, вільного вибору, творчості). Вперше у філософській літературі здійснено спробу побудувати структуру системи цінностей української молоді, що сформувалась за роки незалежного розвитку. В центрі цієї системи стоять моральні цінності, які регулятивно впливають на усі інші - економічні, політичні, побутові. Визначено основні фактори соціальної динаміки цінностей сучасної молоді у відповідності з трансформаційними (внутрішніми і зовнішніми) процесами, що відбуваються в Україні і в світі. Обгрунтовано, що визначальними напрямами соціальної динаміки цінностей молоді є перехід від тоталітарних до демократичних пріоритетів; від економічного централізму до ринкових відносин; від моноідеологізму до реального плюралізму думок, поглядів, мислення і дії; від "бездержав'я" до патріотичного усвідомлення національних інтересів державності. Доведено суперечливість і непослідовність соціальної динаміки базових напрямів нової парадигми цінностей. Суперечливості цього процесу розгортаються як за лінією самовизначення різноманітних груп молоді (студенти, робітнича молодь, молода творча еліта тощо), так і одночасно, за кількістю представників цих груп, які дотримуються принципів нової парадигми цінностей. Наведено рекомендації щодо вдосконалення системи соціальної роботи з молоддю, спрямованої на формування нової парадигми їх ціннісних орієнтацій; показано роль освіти і виховання як ціннісних пріоритетів молоді, і, одночасно, як головних механізмів утвердження нової системи ціннісних орієнтацій молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622.221 + Ю217 + С5*5*332.1-723.4*122.6 +
Шифр НБУВ: РА327904

Рубрики:

      
5.

Ларцев В.С. 
Формування особистості: детермінанти, проблеми, перспективи (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.03 / В.С. Ларцев ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2003. — 31 с. — укp.

Здійснено всебічний філософський дискурс поняття особистості. Розглянуто співвідношення природних і соціальних детермінант її формування, об'єктивні та суб'єктивні чинники, що зумовлюють особливості цього процесу в Україні. Висвітлено роль і місце суспільства та культури як основних соціальних детермінант в діалектиці перетворення властивостей індивідуума як особистості. Досліджено відмінності рушійних сил і механізмів соціалізації та культурації людини в епігенезі. Визначено цивілізаційні та етнічні особливості формування особистості. Проаналізовано характерні риси цього процесу в західній та східній соціокультурних традиціях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*134 + С5*5 +
Шифр НБУВ: РА324395

Рубрики:

      
6.

Пилат Н.І. 
Соціальна ідентичність особистості як чинник вибору стилю поведінки в конфлікті: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Н.І. Пилат ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретичний аналіз соціальної ідентичності особистості як конфліктогенного чинника поведінки людини. Виявлено систему базових ідентичностей у структурі її самосвідомості та досліджено їх роль у процесі визначення ситуації як конфліктної. З'ясовано та проаналізовано ефективні умови становлення позитивної соціальної ідентичності студентської молоді. Встановлено залежність вибору людиною стилю поведінки у конфлікті від тих соціальних ідентичностей, що є базовими у структурі Я-концепції особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.04 + С5*5*332.111.3-231.1 +
Шифр НБУВ: РА331252

Рубрики:

      
7.

Стежко Ю.Г. 
Формування сенсожиттєвих ціннісних орієнтацій старшокласників у процесі вивчення суспільствознавчих дисциплін: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Ю.Г. Стежко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Проаналізовано суть поняття "сенсожиттєві ціннісні орієнтації" у контексті розробленої структурно-функціональної моделі формування сенсожиттєвих ціннісних орієнтацій учнів. Визначено програму, комплекс організаційних заходів, психолого-педагогічних умов та методів ефективного впровадження курсу "Людина та світ" до навчального процесу. Розкрито його виховний потенціал, показано гармонійну єдність цільової та ціннісної раціональності знань про людину, суспільство та світ. Обгрунтовано вибір експериментальної бази, репрезентативність вибірки та достовірність результатів. Проаналізовано критерії оцінювання, рівень сформованості та ієрархію ціннісних орієнтацій старшокласників, їх обумовленість соціокультурними чинниками та індивідуальними характеристиками учнів. Наведено практичні рекомендації вчителям суспільствознавчих дисциплін старших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.02 + С5*5*332.1-723.4*122.6 +
Шифр НБУВ: РА330272

Рубрики:

      
8.

Маслов А.О. 
Маргінальна особистість як предмет соціально-філософського аналізу: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / А.О. Маслов ; АПН України. Ін-т вищої освіти. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Запропоновано цілісну концепцію маргінальної особистості в історико-філософському та теоретико-методологічному аспектах її осмислення. Визначено основні методологічні засади дослідження в соціальній філософії та складові соціального механізму розвитку маргінальної особистості, розкрито її суть і структуру. Обгрунтовано культурологічний характер процесу розвитку маргінальної особистості, здійснено контент-аналіз етапів маргіналізації українського суспільства та основних маргінальних груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*134 + Ю6*31-723.2 + С5*5*332.1-717 + С5*333.123 +
Шифр НБУВ: РА328769

Рубрики:

      
9.

Злобіна О.Г. 
Особистість як суб'єкт соціальних змін: Автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.03 / О.Г. Злобіна ; НАН України. Ін-т соціол.. — К., 2005. — 32 с. — укp.

Проаналізовано проблеми особистісної суб'єктності у соціологічному вимірі. Відносини особистості та суспільства розглянуто в теоретико-методологічному та емпіричному контекстах. Проаналізовано соціальні зміни у координатах зовнішніх та внутрішніх трансформацій. Досліджено роль особистісної активності в перебігу соціоструктурних та образно-символічних перетворень сучасного українського суспільства. На підставі узагальнення десятирічного моніторингового дослідження входження людей у нову соціальну реальність визначено процеси переструктуризації картин світу та суб'єктивні координати соціальних перетворень, що є регуляторами поведінкових стратегій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5 + С5*32 +
Шифр НБУВ: РА337232

Рубрики:

      
10.

Телефанко Б.М. 
Проблеми соціальної адаптації осіб, звільнених з кримінально-виконавчих установ на підставі закону України про амністію або акта помилування: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / Б.М. Телефанко ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2005. — 16 с. — укp.

Вперше проведено комплексне дослідження проблеми соціальної адаптації осіб, звільнених з кримінально-виконавчих установ на підставі закону України про амністію або акта помилування. Проаналізовано зміст поняття й особливості здійснення соціальної адаптації даної категорії осіб. Визначено правові принципи та умови звільнення від покарання з кримінально-виконавчих установ на підставі закону України про амністію або акта помилування. Досліджено специфіку постпенітенціарного забезпечення та механізм реалізації соціальної адаптації, проаналізовано суспільні та психологічні проблеми даного процесу. Наведено пропозиції щодо удосконалення кримінального, процесуального та виконавчого законодавства України та Закону України "Про соціальну адаптацію осіб, які відбували покарання у вигляді обмеження волі або позбавалення волі на певний строк".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)039 + Х884.9(4УКР)18 + С5*5*332.1-213 +
Шифр НБУВ: РА335784

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Плотніков П.В. 
Соціально-педагогічні основи соціалізації молоді промислового регіону: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.05 / П.В. Плотніков ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 41 с. — укp.

Проведено теоретико-методологічне та соціально-педагогічне дослідження процесу соціалізації молоді промислового регіону (на прикладі Донецької області) віком від 14-ти до 30-ти років як особливої соціально-демографічної групи, виявлено сучасні тенденції та особливості її соціальної активності. На підставі вивчення сучасних філософських, соціологічних, психологічних, культурологічних і соціально-педагогічних концепцій, показників національної статистики та результатів соціально-педагогічних і психологічних досліджень обгрунтовано ефективні методологічні підходи щодо вивчення процесу соціалізації молоді промислового регіону. Розроблено комплекс показників і критерії соціальної активності та інертності молоді у різних сферах життєдіяльності. Розроблено структуру та зміст базових складових процесу соціалізації у вигляді Регіональної соціально-інституціональної моделі. В науковий обіг введенно маловідомі терміни, джерела, матеріали, факти і статистичні дані щодо соціального становлення молоді. На підставі аналізу соціально-педагогічних, економічних, стратифікаційних критеріїв і пріоритетів основних форм життєдіяльності удосконалено соціальну характеристику сучасної молоді промислового регіону. Розроблено та впроваджено програму соціального виховання молоді у системі освіти промислового регіону, регіональну доктрину з реалізації державної молодіжної політики та концепцію соціально-педагогічної підтримки молоді в контексті програми підготовки та використання кадрів в економічній сфері Донецької області (на 2004 - 2008 рр. і з прогнозуванням до 2020 р.), що поєднує різні гуманітарно-соціалізаційні процеси на основі загальної сутності. Досліджено сучасні проблеми соціалізації молоді з урахуванням впливу мікро-, мезо-, макро- та мегафакторів у середовищі конкретного регіону. Обгрунтовано основні напрямки, зміст і форми організації діяльності соціальних служб, педагогічних працівників і співробітників органів регіональних управлінь у справах сім'ї та молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91 + С5*148:430 + Ч312(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА335414

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Лобанова А.С. 
Соціальна мімікрія як адаптивний спосіб життєдіяльності: Автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.04 / А.С. Лобанова ; НАН України. Ін-т соціол. — К., 2005. — 36 с. — укp.

Уперше здійснено теоретичний і емпіричний аналіз соціальної мімікрії. Розкрито її суть, зміст, досліджено генезу і механізм функціонування у суспільному житті. Розроблено понятійний апарат, здійснено типологізацію, охарактеризовано особливості модернізації її історичних типів за умов трансформації. Доведено, що соціальна мімікрія є універсальним соціальним феноменом. Як ситуативно модифікована атрибутивна властивість людини вона поєднує в єдине ціле хитрість її розуму зі специфікою прояву за критичних для неї умов або ситуацій. Відзначено, що соціальна мімікрія є одним зі способів формування, структурування та функціонування адаптивної поведінки людини (групи), виконує інструментальну роль (конструктивну чи деструктивну, функціональну чи дисфункціональну) у пристосуванні до її певних соціальних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*328.934 + С5*687.7 + С5*5*344 +
Шифр НБУВ: РА335624

Рубрики:

      
13.

Пірог Л.А. 
Соціальна захищеність підлітків в умовах трансформації сучасного українського суспільства: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Л.А. Пірог ; НАН України. Ін-т соціол. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Проведено дослідження актуальних проблем соціальної захищеності підлітків за умов трансформації сучасного українського суспільства. Вперше у вітчизняній соціології теоретично обгрунтовано й апробовано систему понять, спрямованих на розкриття специфіки соціального захисту як соціального інституту. Виявлено економічні, правові та психологічні чинники, що посилюють дієвість механізмів соціальної захищеності підлітків. Встановлено, що соціальну захищеність необхідно здійснювати у комплексі заходів у сфері економічних, правових, національних, демографічних і шлюбно-сімейних відносин. Доведено, що аскріптивні вікові властивості підлітків ототожнюються не лише з їх календарним віком, але й з відповідною соціально-психологічною ідентичністю. Виявлено, що внаслідок суттєвого зниження матеріального рівня життя сучасна українська сім'я потребує посиленого соціального захисту. Показано, що низька ефективність профорієнтаційної роботи з підлітками обумовлює суперечності їх соціально-професійного самовизначення, в результаті яких виникає потреба формування та реалізації спеціальних соціальних програм у межах молодіжної політики країни. Обгрунтовано необхідність підвищення статусу та престижу інституту соціального захисту за умов сучасного українського суспільства шляхом формування відповідних законодавчих актів і посилення його ціннісного значення у суспільній свідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С4(4УКР) + С5*423.121.3 + С5*5*333.91 +
Шифр НБУВ: РА336892

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Вєтрова 
Відтворення населення: регіональні особливості та стратегії реалізації життєвого потенціалу: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.03 / Стелла Семенівна Вєтрова ; Харківський національний ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*145.1 + С5*326.3 + С5*5*332.1-723.4
Шифр НБУВ: РА339551

Рубрики:

      
15.

Неживець О.М. 
Забезпечення соціальної та трудової реабілітації осіб, звільнених з місць позбавлення волі: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / О.М. Неживець ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи вирішення актуальних проблем соціальної та трудової реабілітації осіб, звільнених з місць позбавлення волі. Розглянуто теоретичні засади реабілітації, ресоціалізації та соціальної адаптації. Проаналізовано зміст даних категорій, їх тотожність і відмінність. Наведено соціально-демографічну, кримінально-правову, пенітенціарну та постпенітенціарну характеристику осіб, звільнених з місць позбавлення волі, їх трудові й кваліфікаційні можливості та якості. Проаналізовано теоретичні та практичні проблеми соціальної та трудової реабілітації звільнених осіб й обгрунтовано пропозиції щодо їх вирішення. Особливу увагу приділено питанням професійної орієнтації та професійно-технічної підготовки в установах відбування покарань за спеціальностями, які користуються попитом на ринку праці. Сформульовано пропозиції щодо подальшого удосконалення нормативної та законодавчої бази, системи контролю та нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х884.9(4УКР)18 + С5*5*333.911.3 +
Шифр НБУВ: РА336337

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Зубенко А.С. 
Взаємодія особистісної та соціальної ідентичності (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / А.С. Зубенко ; Харк. ун-т повітр. сил. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження ідентичності як комплексного соціального феномену в контексті взаємодії особистісного та соціального аспектів даного процесу в епоху цивілізаційних перетворень і трансформаційно-модернізаційних зрушень в Україні. Проаналізовано історичні етапи становлення концепції ідентичності та визначено її смислове поле у межах гуманітарно-філософської традиції. Узагальнено наукові теорії ідентичності у вітчизняній і зарубіжній філософії, соціології та психології. Проведено системний аналіз змісту, структури, основних механізмів становлення, а також засобів формування та взаємодії особистісної та соціальної ідентичності. Визначено основні принципи плюралізації даного процесу та динаміку взаємовпливу її особистісного та соціального аспектів за умов цивілізаційно-культурних зрушень. Встановлено основні тенденції зміни ідентичності у сучасному суспільстві, запропоновано шляхи і форми подолання її кризи за умов України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622 + Ю952.2 + С5*5 +
Шифр НБУВ: РА334834

Рубрики:

      
17.

Шанідзе Н.О. 
Система безперервної освіти як чинник соціалізації особистості: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Н.О. Шанідзе ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2006. — 16 с. — укp.

Вивчено становлення системи безперервної освіти як фактора, що впливає на соціалізацію особистості. Розроблено оригінальний підхід до освіти впродовж життя, яка через певні механізми, нові та традиційні для освітнього простору здійснює безпосередній вплив на соціалізацію особистості впродовж життя. Розглянуто питання щодо сучасного розуміння безперервної освіти як можливості на будь-якому етапі життя включатися до освітньої діяльності, здійснювати самовдосконалення та саморозвиток. Виявлено соціальні механізми впливу даної освіти на соціалізацію особистості, а саме: виховання, гуманізацію та гуманітаризацію освітнього простору, інформатизацію освітньої діяльності. Базуючись на зазначеному підході, описано та порівняно структуру процесу соціалізації та безперервної освіти. Описано та класифіковано агенти соціалізації. Визначено місце системи дослідженої освіти серед них. Наведено дані соціологічних досліджень стосовно уявлень та конкретної реалізації ідей безперервної освіти, що дозволяє здійснити порівняльний аналіз уявлень різних суб'єктів освітньої діяльності про цю освіту та їх оцінкою реального втілення зазначеної ідеї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674 + С5*5*333.91 + Ч34(4УКР)4 +
Шифр НБУВ: РА341884

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Дербак А.П. 
Духові засади становлення національної самосвідомості (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / А.П. Дербак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Розглянуто фундаментальні проблеми становлення національної самосвідомості як цілісної саморефлексії нації на власну життєдіяльність, що постає духовною рушійною силою її історичного поступу. Вперше комплексно проаналізовано основні духовні засади формування змісту національної самосвідомості: систему базових націознавчих знань, життєсмислові світоглядні орієнтири, моральні цінності та імперативи, що визначають життєву позицію суб'єктів національного буття, регулюють їх суспільну поведінку. Розкрито роль політичної свідомості як перехідної ланки від духовних складових становлення національної самосвідомості до її внутрішнього змісту. Показано, що вихідним конститувальним принципом формування національної самосвідомості як цілісного духовного феномену є національна ідея, яка переростає в національну ідеологію, що виконує роль формотвірного ядра, навколо якого синтезується змістова наповненість національної самосвідомості. Розглянуто інтегративну сутність змісту розвинених форм національної самосвідомості, її основних складових елементів, досліджено способи їх зв'язку між собою. Встановлено провідні функції національної самосвідомості, визначено джерела її формування у конкретних носіїв, способи впливу на діяльність суспільства. Висвітлено роль національної еліти у становленні та об'єктивації національної самосвідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622 + С5*5*331.111.3-355 +
Шифр НБУВ: РА345701

Рубрики:

      
19.

Рютін В.В. 
Педагогічні умови соціалізації військовослужбовців строкової служби Збройних Сил України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / В.В. Рютін ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність соціалізації військовослужбовців строкової служби в контексті соціально-педагогічного аналізу. Визначено фактори та особливості соціалізації військовослужбовців строкової служби. Досліджено функціонування соціально-педагогічних механізмів соціалізації у військовому середовищі. Показано вплив соціальних інститутів на процес соціалізації військовослужбовців строкової служби. Науково обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови соціалізації військовослужбовців строкової служби. Розроблено практичні рекомендації командирам і вихователям щодо впровадження запропонованих педагогічних умов соціалізації військовослужбовців строкової служби, які можна використовувати також у виховній роботі з військовослужбовцями-контрактниками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91 + С5*148:430 + Ц4,8(4УКР)243 +
Шифр НБУВ: РА345020

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
20.

Махмадамінова Г.А. 
Соціалізація неповнолітніх у соціально неблагополучних сім'ях: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Г.А. Махмадамінова ; НАН України. Ін-т соціол. — К., 2006. — 16 с. — укp.

Досліджено процеси соціалізації неповнолітніх в соціально неблагополучних сім'ях. Розкрито концептуальні засади сімейної соціалізації. Проаналізовано фактори, що впливають на якісні характеристики соціалізаційних потоків, спричиняють появу хибного вектора соціалізації. Проаналізовано механізм сімейної соціалізації дитини та формування її соціальної поведінки. Розроблено схематичну модель механізму сімейної соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91:С5:444 +
Шифр НБУВ: РА343304

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського