Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (92)Реферативна база даних (614)Книжкові видання та компакт-диски (1144)Журнали та продовжувані видання (29)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю953$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 90
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шараф Алдін Джихад 
Медіасередовище як чинник розвитку комунікативної сфери особистості молодшого школяра: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Шараф Алдін Джихад ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. — О., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано вплив сучасного медіасередовища на розвиток комунікативної сфери особистості молодшого школяра. Розглянуто феномен "медіасередовище", його змістовні та формальні характеристики. У комунікативній сфері особистості серед її характеристик виділено: формально-динамічні (товариськість як вид психічної активності - потреба у спілкуванні, ініціативність, вступ до соціального контакту) та якісні (емпатія, психологічна проникливість, толерантність до інших людей, особливості мовлення та саморегуляції поведінки у спілкуванні) компоненти. З'ясовано, що ставлення до дитини в сім'ї впливає на розвиток комунікативної сфери особистості молодшого школяра за умов сучасного медіасередовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ю959.49 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА380752 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Білосорочка С. І. 
Соціально-психологічні методи консолідації населення України: державноуправлінський аспект: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.01 / С. І. Білосорочка ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2011. — 18 с. — укp.

Здійснено огляд класифікацій методів державного управління (ДУ), порівняно поняття, що сприяють визначенню основних категорій (метод, механізм, прийом, спосіб, засіб). Охарактеризовано сучасний стан ДУ та визначено основні перешкоди на шляху об'єднання усіх суспільних сил. Досліджено рівень володіння державними службовцями та посадовими особами місцевого самоврядування південно-східних регіонів України соціально-психологічними методами ДУ. Теоретично обгрунтовано модель консолідації населення України як державотворчої спільноти та визначено напрямки використання соціально-психологічних методів ДУ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011 в + Ю953.3
Шифр НБУВ: РА380126 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Милославська О. В. 
Емоційний інтелект як складова комунікативної компетентності студентів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. В. Милославська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Розглянуто особливості та виявлено взаємозв'язки між складовими комунікативної та соціальної компетентності, складовими соціального інтелекту, комунікативними уміннями та рівнем емоційного інтелекту студентів. Виявлено взаємозв'язки між рівнем складової емоційного інтелекту розпізнавання емоцій інших людей й окремими елементами комунікативної та соціальної компетентності та соціального інтелекту. Одержані результати підтверджують наявність взаємозв'язку між складовими емоційного інтелекту та складовими соціальної та комунікативної компетентності, складовими соціального інтелекту та комунікативними уміннями. Встановлено двофакторну структуру, яка включає різні компоненти комунікативної компетентності як складного утворення та дозволяє констатувати, що однією з її складових є емоційний інтелект.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-513.1 + Ю953
Шифр НБУВ: РА381581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Чорній В. Я. 
Формування готовності до професійного спілкування майбутніх фахівців банківської справи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / В. Я. Чорній ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше визначено та теоретично обгрунтовано сукупність педагогічних умов формування готовності фахівців банківської справи до професійного спілкування, а саме: посилення сформованості мотиваційного й операційно-дійового компонентів у процесі застосування інформаційних технологій, використання інтерактивних методів для реалізації діяльнісно-орієнтованого підходу у вивченні гуманітарних дисциплін, поглиблення професійної спрямованості у викладанні іноземної мови, використання психолого-педагогічних тренінгів під час вивчення навчальних дисциплін гуманітарного циклу. Розроблено структурну модель формування готовності майбутніх фахівців банківської справи до професійного спілкування, яка відображає взаємозв'язки між основними складовими: метою підготовки студентів даного профілю, компонентами, показниками, рівнями їх готовності до професійного спілкування, особливостями організації навчально-виховного процесу, що визначаються принципами, методами, формами навчання та педагогічними умовами, реалізація яких призводить до запланованого результату - сформованості належного рівня готовності до професійного спілкування майбутніх фахівців банківської справи. Конкретизовано сутність і зміст компонентів (мотиваційного, когнітивного, операційно-дійового) готовності до професійного спілкування та визначено їх показники за трьома рівнями: низьким (стихійним), середнім (нормативним), високим (професійним). Вдосконалено механізми організації навчально-виховної діяльності студентів з урахуванням особливостей формування готовності до професійного спілкування майбутніх фахівців банківської справи в процесі вивчення гуманітарних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10 р + Ю953
Шифр НБУВ: РА383569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Турубарова А. В. 
Психолого-педагогічні умови розвитку комунікативних якостей підлітків із порушеннями опорно-рухового апарату: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / А. В. Турубарова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2011. — 20 с. — укp.

Наведено аналіз теоретико-методологічних підходів до характеристики особливостей спілкування в підлітковому віці. Розкрито комунікативні бар'єри підлітків із фізичними вадами. Досліджено особливості розвитку комунікативних якостей підлітків із порушеннями опорно-рухового апарату та підлітків без подібних порушень, психологічні характеристики підлітка з порушеннями опорно-рухового апарату як суб'єкта спілкування в соціальній системі "батьки - однолітки - вчителі". Обгрунтовано програму розвитку комунікативних якостей підлітків із порушеннями опорно-рухового апарату й апробовано соціально-психологічний тренінг, який є складовою частиною програми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.29 + Ю953 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА377632 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Ковтун Р. А. 
Психологічні особливості проявів комунікативних здібностей дітей 6 - 11 років з синдромом Дауна: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / Р. А. Ковтун ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2011 — укp.

Розглянуто психологічні особливості проявів комунікативних здібностей дітей 6 - 11-ти років з синдромом Дауна та проблеми діагностики їх розвитку. Розроблено структурно-функціональну модель корекційної програми, яка вміщує такі структурні компоненти: заняття з розвитку психічної активності, сенсорної корекції та покращення рухової діяльності. Запропоновано комплекс психодіагностичних методик, які виявляють особливості проявів комунікативних здібностей дітей з синдромом Дауна. Визначено психологічну модель розвитку комунікативних здібностей, яка передбачає обов'язкове проходження ряду етапів: встановлення емоційного та тілесного контактів, наслідування, безпосередня корекція.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю953-724
Шифр НБУВ: РА377893 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Низовець О. А. 
Особистісні детермінанти розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. А. Низовець ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично визначено й емпірично досліджено особистісні детермінанти розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів (комунікабельність, емпатійність, самоконтроль, саморегуляція в спілкуванні, толерантність, адекватна самооцінка, організованість, низький рівень тривожності й агресивності, уміння слухати й урегульовувати конфлікти, розвинуті уміння та навички організації взаємодії людей). Розроблено й апробовано програму розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів, яка дозволяє створити необхідні умови для особистісного професійного зростання студентів-психологів і розвинути комунікативні уміння та навички, засобами впливу на особистісні детермінанти. Розширено та поглиблено знання про закономірності та механізми розвитку комунікативної компетентності, місце та значення розвитку комунікативної компетентності в системі професійно важливих якостей психолога, уточнено зміст поняття професійної комунікативної компетентності психолога, її структурні компоненти (когнітивний, емоційний, поведінковий), критерії та рівні сформованості комунікативної компетентності (високий, середній, низький) студентів-психологів. Вдосконалено знання про шляхи підвищення комунікативної компетентності методами активного соціально-психологічного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 р(4УКР)3 + Ю953
Шифр НБУВ: РА384345 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Пухальська Г. А. 
Педагогічні умови формування комунікативної компетентності у майбутніх пілотів цивільної авіації: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Г. А. Пухальська ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. — Черкаси, 2011. — 19 с. — укp.

Виокремлено педагогічні умови формування комунікативної компетентності майбутніх пілотів цивільної авіації: упровадження в навчальний процес методик і технологій особистісно орієнтованого та проблемного навчання, використання переваг модульно-рейтингової системи навчання в ході формування комунікативної компетентності майбутніх пілотів; застосування нових інформаційних технологій навчання на заняттях під час наземної підготовки, із застосуванням останніх досягнень педагогіки та психології в галузі комунікації та взаємодії між людьми, інтеграція льотного навчання з науками, що вивчають проблеми "людського фактораФ в авіації. У практику професійної підготовки запроваджено експериментальний спецкурс "Основи формування комунікативної компетентності майбутніх пілотів цивільної авіації". Обгрунтовано критерії, показники та рівні сформованості комунікативної компетентності курсантів. Аргументовано та впроваджено систему формування комунікативної компетентності майбутніх пілотів у процесі їх професійної підготовки у ВНЗ на підставі інтеграції особистісно орієнтованого, проблемного та модульного навчання, що реалізовано через модель і технологію формування комунікативної компетентності майбутніх пілотів цивільної авіації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + О5 р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА381880 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Бутенко Т. О. 
Формування комунікативної компетентності майбутніх інженерів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. О. Бутенко ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2011. — 19 с.: табл., рис. — укp.

Теоретично обгрунтовано педагогічні умови формування комунікативної компетентності майбутніх інженерів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін. Розроблено й експериментально перевірено технологію формування комунікативної компетентності майбутніх інженерів у процесі вивчення цих дисциплін, етапами якої є смисловий, теоретичний, практично-діяльнісний і творчий. Удосконалено визначення структури та складових комунікативної компетентності майбутніх інженерів. Набуло подальшого розвитку визначення показників, критеріїв і рівнів сформованості досліджуваної компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ж. р(4УКР)3-2
Шифр НБУВ: РА384884 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Сімак А. А. 
Аксіопсихологічні чинники вибору копінг-стратегій у підлітків-акцентуантів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. А. Сімак ; ДВНЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника". — Івано-Франківськ, 2011. — 22 с.: рис. — укp.

Визначено та експериментально верифіковано режими самоорганізації копінг-стратегій. Розкрито психологічні механізми комплектації цих стратегій у копінг-стилі в процесі подолання критичної ситуації та тригерні механізми переходу / виходу із кризової зони. Встановлено механізми розпаду та трансформації структури та функцій копінг-стилів. Пояснено механізми флуктуації, вибору та реалізації цих стилів. Виявлено нові інклюзивно-релевантні копінг-стилі з використанням наявних і нових комбінацій копінг-стратегій та копінг-стилів у молодших та старших підлітків з урахуванням їх генези, релевантного ситуаційного контекту та плану психічних дій, на якому вони реалізуються. Вивчено особливості контамінованих копінг-стратегій, що здатні змінювати динаміку всього копінг-стилю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-953.6 + Ю983.402.2 + Ю953.2-734
Шифр НБУВ: РА380141 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Сасько О. О. 
Психолого-педагогічні умови розвитку соціального інтелекту у студентів, схильних до адиктивної поведінки: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. О. Сасько ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено характер взаємозв'язку між рівнем розвитку соціального інтелекту, його особливостями та вираженістю схильності до алкогольної та наркотичної залежності. Встановлено особливості взаємозв'язків між різними видами узалежненої поведінки. Визначено зв'язки між невротичними потребами, ранніми дитячими рішеннями та схильністю до узалежнення різних видів з урахуванням статевих відмінностей. Розроблено розвивально-корекційнуц програму для студентів з розвитку соціального інтелекту та корекції схильності до узалежнення, ефективність якої експериментально підтверджена.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.2-513 + Ю937.42
Шифр НБУВ: РА377419 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Фадєєва М.В. 
Психологічні умови підготовки керівників загальноосвітніх навчальних закладів до формування позитивного іміджу освітньої організації : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М.В. Фадєєва ; Ун-т менедж. освіти. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Визначено зміст, структуру та показники позитивного іміджу освітньої організації, виявлено чинники його формування. Розроблено модель психологічної готовності керівників ЗНЗ до формування позитивного іміджу освітньої організації як результату їх підготовки. Виявлено особливості готовності керівників ЗНЗ до формування позитивного іміджу закладів освіти та чинників, які впливають на її формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18 + Ю953 + Ч421.411
Шифр НБУВ: РА372083 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Бичок А. В. 
Формування культури професійного спілкування майбутніх фахівців міжнародного бізнесу і менеджменту: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / А. В. Бичок ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2010. — 23 с. — укp.

Розроблено технологію формування культури професійного спілкування фахівців міжнародного бізнесу та менеджменту, визначено педагогічні умови її реалізації. Проаналізовано науково-педагогічну літературу з даної проблеми. З'ясовано зміст і визначено структуру культури професійного спілкування студентів економічного профілю. Удосконалено критерії та показники рівнів її сформованості та розроблено структурно-функціональну модель формування культури професійного спілкування майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності. Доведено ефективність тренінгу для викладачів "Основи комунікативної взаємодії" і спецкурсу "Формування культури професійного спілкування менеджерів" і доцільність впровадження їх результатів у практику навчально-виховного процесу закладів освіти економічного профілю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.41
Шифр НБУВ: РА375912 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Омельченко І. М. 
Особливості формування соціальної перцепції у дітей старшого дошкільного віку з дитячим церебральним паралічем: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / І. М. Омельченко ; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т спец. педагогіки. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено психологічний зміст структури соціальної перцепції, передумови, механізми та динаміку її розвитку. Визначено рівні й якісні особливості компонентів соціальної перцепції у дошкільників із дитячим церебральним паралічем. Доведено ефективність спеціальної методики поетапного формування компонентів соціальної перцепції у дітей дошкільного віку із дитячим церебральним паралічем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.1 + Ю983.401.2 + Ю948.29
Шифр НБУВ: РА373863 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Медведь Г.М. 
Формування професійної комунікативної культури майбутніх інженерів зв'язку: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.М. Медведь ; АПН України, Ін-т пед. освіти дорослих АПН України. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему формування професійної комунікативної культури майбутніх інженерів зв'язку. Розкрито сутність поняття "професійна комунікативна культура", охарактеризовано його складові. Проаналізовано взаємний вплив професійної та комунікативної культури на якість виконання особистістю її професійних обов'язків і соціальну адаптованість у суспільстві. Розкрито сутність поняття "професійна комунікативна культура майбутнього інженера зв'язку". Обгрунтовано педагогічні умови, критерії, показники та рівні сформованості професійної комунікативної культури майбутніх інженерів зв'язку, запропоновано методи та модель формування досліджуваної якості. Експериментально доведено позитивний вплив на даний процес таких педагогічних умов: впровадження спецсемінару з формування професійної комунікативної культури майбутніх інженерів зв'язку у навчальний процес ВНЗ і використання інноваційних педагогічних методів із застосуванням суб'єкт-суб'єктного підходу викладач - студент у процесі навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + З88 р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА370001 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Коломієць О.В. 
Педагогічний стиль спілкування як засіб самореалізації викладача вищого навчального закладу: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О.В. Коломієць ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність і структуру самореалізації викладачів ВНЗ. Виявлено особливості самореалізації викладачів ВНЗ залежно від їх стильових характеристик педагогічного спілкування та визначено взаємозв'язок стилю педагогічного спілкування з особливостями індивідуальності науково-педагогічних працівників. З'ясовано зумовленість структури самореалізації викладачів ВНЗ їх стажем науково-педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю953 + Ч481.421
Шифр НБУВ: РА372616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Гельбак А. М. 
Розвиток комунікативних навичок у підлітковому віці засобами фасилітаційного впливу: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. М. Гельбак ; Ун-т менедж. освіти. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Вивчено психологічні особливості формування та розвиток комунікативних навичок підлітків за умов екопсихологічного фасилітативного впливу. Розкрито основні концептуальні підходи, інтерпретації та взаємозв'язки даного феномену, виявлено специфіку розвитку комунікативних навичок в підлітковому віці та технологію їх формування у межах традиційної та демократичної освітніх моделей. Здійснено аналіз рівнів розвитку комунікативних навичок підлітків за умов традиційної форми навчання. Розроблено, апробовано та впроваджено в практику навчання психологічну програму з розвитку комунікативних навичок у підлітків за умов фасилітації. Ефективність програми підтверджена позитивною динамікою показників ключових компонентів структури комунікативних навичок в підлітковому віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА377928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Прокоф'єва О. О. 
Психологічні умови запобігання маніпулятивним міжособистісним стосункам у юнацькому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. О. Прокоф'єва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Виявлено особливості маніпулятивних взаємин, визначено психологічні умови їх формування та розробку тренінгової програми запобігання маніпулятивним міжособистісним стосункам у юнацькому віці. Розкрито зміст поняття "маніпулятивні міжособистісні стосунки", доповнено уявлення щодо вікових особливостей юнацтва, які сприяють включенню у маніпулятивні взаємини. Вивчено психологічні особливості різних типів суб'єктів і об'єктів маніпуляції, розроблено класифікацію учасників маніпулятивних взаємин, досліджено загальний рівень включеності юнаків і дівчат у такі стосунки. Визначено об'єктивні (зниження частоти включеності у маніпулятивні міжособистісні стосунки, зміна маніпулятивних взаємин з високим рівнем важливості та міцності на низький, з особами високого рівня контактності на низький) і суб'єктивні (зниження рівня прояву особистісних якостей, які зумовлюють включення юнаків і дівчат у маніпулятивні взаємини як їх суб'єкта й об'єкта, зміна змішаного типу учасника маніпулятивних взаємин на чистий, зміна груп ризику на активне усвідомлення та заперечення маніпуляцій) психологічні умови запобігання маніпулятивним міжособистісним стосункам у юнацькому віці. Обгрунтовано ефективність тренінгової програми побудови ефективних міжособистісних стосунків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.3 + Ю937.42
Шифр НБУВ: РА376091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Каверіна О.Г. 
Інтегративний підхід до формування готовності студентів вищих технічних навчальних закладів до професійної комунікації: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О.Г. Каверіна ; АПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. — К., 2010. — 44 с. — укp.

Досліджено проблему формування готовності майбутніх інженерів до професійної комунікації на основі інтегративного підходу. Висвітлено теоретичні засади формування готовності до професійної комунікації, проаналізовано базові поняття дослідження. Розкрито тенденції розвитку вищої технічної освіти у світі та в Україні. Проаналізовано особливості й актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх інженерів у технічних ВНЗ. Розглянуто основні підходи щодо вирішення проблеми формування професійної комунікації у контексті вітчизняної педагогіки. Висвітлено методологічні засади формування готовності студентів технічних ВНЗ до професійної комунікації. Проаналізовано стан, проблеми й особливості професійної підготовки студентів технічних спеціальностей на основі інтегративного підходу у вищій технічній школі України та за кордоном. Запропоновано концепцію та модель формування готовності студентів технічних спеціальностей до професійної комунікації. Визначено її критерії, показники та рівні. Обгрунтовано дидактичні засади формування готовності до професійної комунікації. Визначено критерії відбору навчального матеріалу, зроблено його структуризацію, розкрито особливості використання вербальних і комп'ютерних засобів. Обгрунтовано структуру керівництва навчально-пізнавальною діяльністю майбутніх інженерів у процесі формування готовності до професійної комунікації як складової професійної підготовки. Запропоновано навчально-методичний комплекс для викладачів гуманітарих і технічних дисциплін у ВНЗ. Експериментально підтверджено результативність запропонованого інтегративного підходу до формування готовності майбутніх інженерів до професійної комунікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 + Ю953
Шифр НБУВ: РА371100 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Моісєєва Ф.А. 
Феномен переговорів у комунікативному просторі соціуму: соціально-філософський аспект: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Ф.А. Моісєєва ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано соціально-філософський підхід до дослідження феномену переговорів. Розкрито значення даної наукової роботи для аналізу особливостей комунікативних процесів сучасного суспільства. Визначено місце переговорної проблематики у соціальних і гуманітарних науках. Особливу увагу приділено дослідженню історико-філософського знання. Запропоновано новий підхід до інтерпретації переговорів як виду соціальної взаємодії та типу міжособистісних стосунків і зв'язків, які реалізуються вербально та посідають особиве місце у сучасній комунікаційній системі. Виявлено характерні риси та відмінні особливості переговорів як відносно самостійного соціального явища. Розкрито сутність переговорів як організованої й упорядкованої системи, що регулюється морально-етичною імперативністю й етикетом, зокрема мовленнєвим. Визначено роль особистісного потенціалу у переговорному процесі. У структурі мовленнєвої діяльності, що супроводжує переговорний процес, виділено вербальну та нонвербальну складові. До вербальної, яка припускає мовленнєву активність, віднесено мовленнєвий контакт, аргументації й оцінні думки, до нонвербальної, яка означає відмову від будь-якої активності, виправданої стратегією переговорів - мовчання та його модифікації - умовчання та паузу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*333.4 + Ю953 + Ю787.11
Шифр НБУВ: РА371763 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського