Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (165)Книжкові видання та компакт-диски (238)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.620.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 34
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Афанасьєва В. В. 
Соціально-педагогічна профілактика девіантної поведінки підлітків у діяльності загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / В. В. Афанасьєва ; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". — Луганськ, 2011. — 20 с.: табл., рис. — укp.

Вперше розроблено цілісну систему соціально-педагогічної профілактики девіантної поведінки підлітків у діяльності загальноосвітньої школи (система об'єднала традиційні, спеціально адаптовані методи профілактики одночасно всіх найактуальніших видів девіантної поведінки підлітків). Розглянуто соціально-педагогічні, психологічні форми та методи профілактичної роботи з підлітками. Подальшого розвитку набули соціально-педагогічні положення щодо системного підходу в організації профілактики девіантної поведінки підлітків загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч421.334 + Ю983.620.2- 81
Шифр НБУВ: РА384896 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Бадьора С.М. 
Проблеми попередження девіантної поведінки вихованців режимних установ для неповнолітніх в історії вітчизняної педагогіки (друга половина ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.М. Бадьора ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Розкрито сутність поняття девіантної поведінки особи, висвітлено її генезис і з'ясовано причини виникнення. Проаналізовано чинники, що формують поведінку особистості, яка характеризується різного роду соціальними девіаціями, описано систему профілактичних заходів вітчизняної педагогічної практики. Визначено місце християнської етики та християнського віровчення у педагогічному процесі корекційно-профілактичної роботи з асоціальною молоддю. Проаналізовано систему організації навчально-виховної роботи в пенітенціарних установах, вивчено проблеми ресоціалізації підлітків з девіантною поведінкою. Визначено чинники ефективності впровадження результатів новітніх педагогічних досліджень з проблем девіантної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч421.334 + Ю983.620.2-81 + Х884.9(4УКР)024 +
Шифр НБУВ: РА363577

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Бушай І.М. 
Психологічні особливості розвитку "Я - образу" акцентуйованих підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Бушай ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання процесу становлення "Я - образу" підлітків з найбільш поширеними акцентуаціями характеру. Теоретично обгрунтовано модель формування "Я - образу" підростаючої особистості. Встановлено загальні та індивідуальні особливості розвитку окремих структурних компонентів моделі "Я - образу" (когнітивного, емоційно-оцінного, поведінкового) в поєднанні з індивідуально-психологічними характеристиками чотирьох найбільш поширених у сучасних школярів типів акцентуацій - лабільної, демонстративної, гіпертимної, нестійкої. Практично перевірено систему психокорекційної роботи, зорієнтованої на оптимізацію розвитку адекватного "Я - образу" підлітків-акцентуантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА312360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Вєйландє Л.В. 
Підготовка студентів університету до роботи з підлітками девіантної поведінки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.В. Вєйландє ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему підготовки студентів університету до роботи з підлітками девіантної поведінки. Визначено сутність професійної готовності майбутніх учителів до педагогічної діяльності з учнями даної категорії, розглянуто її компоненти, критерії, показники та рівні сформованості. Науково обгрунтовано й уточнено змістову характеристику поняття "девіантна поведінка". Розроблено й експериментально апробовано структурну модель формування готовності студентів університету до роботи з підлітками-девіантами. Визначено ефективні педагогічні умови реалізації даної моделі у процесі вузівського навчання майбутніх учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю983.620.2-81 +
Шифр НБУВ: РА335835

Рубрики:

      
5.

Вовк В.П. 
Психологічна підготовка вчителя початкових класів до роботи із соціально занедбаними учнями: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.П. Вовк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми психологічної підготовки майбутніх учителів початкових класів до роботи з соціально занедбаними учнями. Теоретично обгрунтовано та практично доведено необхідність формування у них психологічної компетентності для успішної роботи з дітьми такої категорії. Виділено конкретні професійно-психологічні якості, які є її складовими. Висвітлено причини соціальної занедбаності. Проаналізовано погляди на це явище вітчизняних і зарубіжних учених. Розкрито розуміння психологічної компетентності, досліджено рівні її сформованості у студентів педагогічного навчального закладу, особливості їх становлення та цілеспрямованого розвитку. Наведено результати апробації розробленого спецкурсу "Методика роботи з соціально занедбаними учнями".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ч489.518.3 + Ю940.91 +
Шифр НБУВ: РА349824

Рубрики:

      
6.

Журжу Т.С. 
Особливості та психокоррекція образу я у підлітків з девіантною поведінкою: автореф. дис... канд. психол. наук.: 19.00.04 / Т.С. Журжу ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. — Х., 2009. — 23 с. — укp.

На підставі теоретичного дослідження літератури та проведеного емпіричного аналізу вивчено особливості образу Я у підлітків з поведінковими розладами, структуру образу Я, особливості суб'єктивного часу, а також описано можливості використання психотренінгу для корекції образу Я у девіантних підлітків. Виявлено, що образ Я у підлітків-деліквентів і у підлітків з розладами поведінки має структурно-динамічні особливості, містить тілесний, соціальний і особистісний аспекти та часові характеристики, які поширюються на уявлення про них у минулому, теперішньому та майбутньому. Встановлено, образ Я підлітків-деліквентів і підлітків з розладом поведінки, сформований недостатньо або викривлений, зумовлений конкретною ситуацією, його смислові складники недостатньо сформовані, уявлення про них мало диференційовані у часі. Зазначені особливості образу Я можуть спричинити виникнення девіантної поведінки у підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 +
Шифр НБУВ: РА365508

Рубрики:

      
7.

Завацька Н.Є. 
Особливості особистісної диференціації узалежненої поведінки підлітків та її корекція: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Є. Завацька ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Здійснено порівняльний аналіз особистісних особливостей підлітків відповідно до різновиду вживаної наркотичної речовини. У підлітків, які вживають опіоїди, виявлено виражену імпульсивність, конфліктність, схильність до ризику, відсутність належної довільної регуляції поведінки, особистісну незрілість, неконформність поведінки. Зазначен, що підліткам, які вживали канабіоїди, притаманні замкнутість, пасивність, некомунікабельність, ірраціональність суджень і вчинків, емоційна холодність. У більшості підлітків, які вживали алкоголь, спостережено ініціативність, гіперактивність, поверховість і нестійкість інтересів, легкість прийняття рішень, відсутність розбірливості у контактах, некритичне ставлення до своїх помилок і недоліків. Виявлено різні види агресії підлітків зазначених груп. Доведено, що на стадії психічної залежності від наркотиків виникає нівелювання особистісних особливостей, вираженими брутальністю та цинізмом. Впроваджені методи психічної корекції побудовано на принципах урахування особливостей поведінки підлітків відповідно до специфіки їх особистісних особливостей, залежних від різновиду вживаної наркотичної речовини. Розроблено комплекс специфічних вправ згідно з особистісною диференціацією підлітків з залежною поведінкою, зумовленою вживанням наркотичних засобів. Доведно, що психокорекційна програма сприяє підвищенню соціальної адаптації підлітків, що пройшли курс лікування, формуванню у них відповідальності, навичок самоконтролю, значному зниженню агресивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА317568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Зобенько Н.А. 
Профілактика девіантної поведінки неповнолітніх у Російській Федерації (1990 - 2005 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.А. Зобенько ; Прикарп. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено організаційно-педагогічну діяльність навчальних, позашкільних, реабілітаційно-виховних закладів, соціальних служб Російської Федерації з профілактики девіантної поведінки неповнолітніх, розкрито її сутність, причини та основні прояви, проаналізовано сучасну систему профілактики, а також зміст і педагогічні технології корекційно-реабілітаційної роботи з дезадаптованими дітьми як важливої складової системи профілактики девіантної поведінки. Обрунтовано ефективність профілактичної роботи, концептуальні положення щодо удосконалення системи профілактики девіантної поведінки неповнолітніх у Російській Федерації та Україні, результати аналізу джерельної бази дослідження, зокрема чинного законодавства. Визначено шляхи використання системи профілактики правопорушень серед неповнолітніх Росії в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.334 + Ю983.620.2-81 + Ч33(4РОС)64 + С5*36 +
Шифр НБУВ: РА350758

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
9.

Кацеро А.О. 
Особливості образу Я у бездоглядних підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / А.О. Кацеро ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Проведено порівняльний аналіз особливостей образу Я у бездоглядних підлітків та підлітків, які розвиваються за сприятливих соціальних умов. Відзначено, що результатом психічного відображення внутрішніх сенсів життя, зовнішніх впливів є цілісна система. Показано, що під впливом надмірних загострень суперечностей з оточенням образ Я втрачає гармонійну цілісність і провідним стає мотив самозахисту як засіб самоствердження, звільнення від суперечностей, в образі Я у підлітка утверджується загострене відчуття власного Я, прагнення до самостійних дій та поведінки. Визначено критерії та показники виміру особливостей образу Я у бездоглядних. Висвітлено основні підходи до вивчення психологічної суті структури та функцій уявлень про себе у підлітка, схильного до перебування у стані бездоглядності і до розуміння образу Я як фактора розвитку. Визначено зовнішні та внутрішні чинники, що спонукають до стану баздоглядності, визначальним з яких є трансформований (викривлений) образ Я. Розглянуто можливість використання одержаних результатів у психологічній роботі з бездоглядними підлітками, спрямованій на забезпечення оптимізації у них процесу розвитку образу самого себе.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю983.620.2-81 +
Шифр НБУВ: РА338304

Рубрики:

      
10.

Клішевич Н. А. 
Соціально-педагогічна робота з підлітками із делінквентною поведінкою (друга половина XX - початок XXI ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Н. А. Клішевич ; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано дефініції, які використовувалися в педагогічній науці у другій половині XX - на початку XXI ст. щодо підлітків, які не дотримувалися моральних і правових норм, уточнено поняття "делінквентна поведінка підлітків". Узагальнено соціальні, соціально-педагогічні й індивідуально-психологічні детермінанти делінквентної поведінки підлітків у даний період і виокремлено постійні та специфічні детермінанти такої поведінки. Визначено й охарактеризовано етапи розвитку соціально-педагогічної роботи з підлітками із делінквентною поведінкою (актуалізації (1950 - 1970-ті рр.), інституціалізації (1980-ті - середина 1990-х рр.) та технологізації (середина 1990-х рр. - початок XXI ст.)). Встановлено та систематизовано напрями та форми соціально-педагогічної роботи з делінквентними підлітками в різних соціальних інститутах (середні загальноосвітні школи, школи-інтернати для дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, школи соціальної реабілітації, центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, притулки для дітей, кримінальна міліція у справах дітей).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312.3(4УКР)63/64 + Ю983.620.2-81
Шифр НБУВ: РА380077 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Кочемировська О.О. 
Психологічні особливості уявлення та переживання насильства молодшими підлітками та юнаками (психосемантичний підхід): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.О. Кочемировська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 18 с. — укp.

На підставі вивчення категоріальної структури семантичного простору поняття "насильство" та особливостей поведінки в конфліктних ситуаціях 53 підлітків 12 - 17 років в межах суб'єктної парадигми визначено чинники, що є основою мотиваційної готовності до актуалізації віогенних діянь молодшими підлітками та юнаками та призводять до поширення насильницької поведінки в підлітковому середовищі. Визначено вікову динаміку та гендерну специфіку нормативно-оцінювальних та змістовних характеристик суб'єктивного образу насильства, який існує в молодших підлітків та юнаків. Створено програму психологічної профілактики та корекції їх насильницької поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + С5*333.73 + Ч421.314
Шифр НБУВ: РА320686 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Кузікова С.Б. 
Корекція Я-концепції як умова подолання конфліктності у підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.Б. Кузікова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано психологічний зміст і причини виникнення внутрішньої та зовнішньої конфліктності підлітка. Розглянуто особливості становлення Я-концепції у молодшому підлітковому віці, її вплив на поведінку підлітка та формування його особистості загалом. Теоретично та практично обгрунтовано необхідність переростання корекції у самокорекцію як умови ефективного розв'язання задач корекції. Розроблено та обгрунтовано програму та методичне забезпечення корекції Я-концепції підлітків з метою зниження їх конфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА309235 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Лисенко І.М. 
Соціально-психологічні умови особистісного самовизначення підлітків з делінквентною поведінкою: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І.М. Лисенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Розкрито сутність поняття "особистісне самовизначення підлітків з делінквентною поведінкою". Досліджено соціальні та психологічні умови становлення означеного новоутворення та побудовано теоретичну модель даних умов. Виявлено показники та рівні розвитку даного феномена у підлітків. Обгрунтовано систему корекційно-розвивальних заходів для роботи з підлітками практичними психологами, вчителями, вихователями з метою активізації розвитку в них даного особистісного утворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.620.2-81 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА374221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Ломова Т.О. 
Психологічні особливості агресивної поведінки старшокласників та її корекція в процесі навчальної діяльності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.О. Ломова ; Південноукр. держ. педагог. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 21 с. — укp.

Визначено вияви агресії у старшокласників та можливостей їх корекції у процесі навчальної діяльності. Проаналізовано, що поряд з іншими (біологічними, соціальними, індивідуально-психологічними факторами) на агресивну політику старшокласників впливає набутий у процесі соціалізації позитивний досвід агресивних дій. Викладено, що змістом такого індивідуального досвіду, внутрішнього прийняття або неприйняття агресії, стають норми моралі, критерії поведінки, що прийняті у конкретному соціальному середовищі (школою, родиною). Визначено, що основне місце серед психолого-педагогічних умов корекції агресивних виявів у старшокласників посідають ті, що слугують самоорганізації особистості, саморегуляції власної поведінки учня, оптимізації мотивації досягнення, усвідомленню заходів і правил розумової діяльності та формуванню здатності до продуктивного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю983.402.3 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА364937

Рубрики:

      
15.

Можайкіна О. С. 
Психологічні засади діагностики і корекції протиправної поведінки неповнолітніх в закладах загальної середньої освіти: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.06 / О. С. Можайкіна ; Акад. упр. Мін-ва внутр. справ. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Вперше розроблено систему психодіагностики схильності до протиправної поведінки на підставі застосування оптимального комплексу методів на базі теорії провідних тенденцій. Наведено теоретико-психологічні підходи до здійснення ефективної психокорекції делінквентної поведінки неповнолітніх на підставі поєднання ідей екзистенціальної та гуманістичної психології. Удосконалено методологію та методику психологічної діагностики схильності неповнолітніх до протиправної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.1-734с + Ю983.620.2-81
Шифр НБУВ: РА375028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Мойсеєва О. Є. 
Психологія агресивності підлітків: автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / О. Є. Мойсеєва ; НАПН України ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка . — К., 2011. — 38 с. — укp.

Встановлено, що агресія є складною структурною динамічною формою організації поведінки, яка змінюється в процесі соціалізації та може виступати одним з показників поведінки, яка спрямована на створення власних поведінкових норм. Агресивність являє собою прояв деформації особистості, як індивідуально-патологічний інваріант загальноособистісного прагнення людини до саморозвитку, самовдосконалення та самоствердження. Розроблено концепцію виникнення та розвитку агресивності підлітків як системи провідних переживань, пов'язаних зі стратегією особистісного становлення. Виявлено, що психологічними чинниками виникнення та розвитку агресивності особистості є специфічні переживання-комплекси, які випливають із закономірностей проходження життєвого шляху. Доведено, що агресивність підлітків має виражений емоційний характер. За умов цього, одним з головних чинників виникнення та розвитку агресивності є механізм емоційного відчуження, який приймає участь у виникненні похідних переживань і може зайняти місце іншої ланки в емоційному процесі, аж до рівня провідного переживання, відображаючи тим самим тимчасовий або досить постійний зміст індивідуальних переживань. Запропоновано систему психологічних умов і засобів психопрофілактики та психокорекції агресивності підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.7-953.6 + Ю983.620.2-81
Шифр НБУВ: РА381820 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Окушко Т.К. 
Соціально-педагогічні умови корекції девіантної поведінки підлітків у позашкільних навчальних закладах: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Т.К. Окушко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Подано теоретичне узагальнення та нове вирішення проблеми девіантної поведінки підлітків у позашкільних навчальних закладах. Досліджено феноменологію поняття "девіантна поведінка підлітків" та уточнено його сутність відповідно до особливостей підліткового віку. Обгрунтовано сутність поняття "корекційно-педагогічна діяльність" у позашкільних навчальних закладах. У структурі корекції девіантної поведінки підлітків виділено когнітивний, емоційно-ціннісний і поведінково-регулятивний компоненти, визначено соціально-педагогічні умови, розроблено та експериментально перевірено різнорівневу структурно-функціональну модель корекції девіантної поведінки підлітків, підготовлено методичні рекомендації щодо корекції девіантної поведінки підлітків у позашкільному навчальному закладі. Результати дослідження дозволили довести ефективність запропонованих соціально-педагогічних умов і різнорівневої структурно-функціональної моделі кореції девіантної поведінки підлітків у позашкільних навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ю983.620.2-81 + Ч421.387 +
Шифр НБУВ: РА368288

Рубрики:

      
18.

Осика О.В. 
Психологічні особливості мотивації моральної поведінки молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Осика ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему мотивації моральної поведінки у молодших школярів. Розкрито суть і характерні особливості моральної поведінки, розглянуто її моделі та структуру. Проаналізовано різні підходи до дослідження мотивації моральної поведінки учнів. Виявлено основні типи мотивації поведінки (стійкий альтруїстичний, нестійкий альтруїстичний, нестійкий егоїстичний, стійкий егоїстичний, з визначеною мотивацією), характерні для вихованців початкової школи. Установлено взаємозв'язок між моральною поведінкою молодших школярів, якостями їх особистості та певними соціальними чинниками. Розроблено систему психологічних засобів, застосування яких сприяє розвитку альтруїстичної мотивації поведінки молодших школярів. Запропоновано програму формування даної мотивації, яка дозволяє розвинути свідоме ставлення дитини до норм моралі та значою мірою скоротити кількість аморальних вчинків в її поведінці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-723 + Ю983.402.1 + Ч421.352.25 +
Шифр НБУВ: РА350130

Рубрики:

      
19.

Панасенко Н.М. 
Особливості образу "Я" акцентуйованих підлітків з девіантною поведінкою: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Панасенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування образу "Я" у акцентуйованих підлітків з девіантною поведінкою. У педагогічній та віковій психології проблема такої поведінки підлітків є однією з найбільш актуальних. За умов перебудови суспільства процес формування образу "Я" неповнолітніх характеризується зниженням значущості уявлень про базові морально-етичні принципи поведінки. Вірогідно встановлено відчуження від суспільства та його цінностей, дисгармонійну трансформацію образу "Я" акцентуйованого підлітка з девіантною поведінкою. Особливості образу "Я", його компонентів розглянуто як потенційне джерело змін, розвитку та як регулятор поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.620.2-81 +
Шифр НБУВ: РА352267

Рубрики:

      
20.

Пономаренко І.Л. 
Розвиток рефлексивності у підлітків з відхиленою поведінкою: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Л. Пономаренко ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2003. — 16 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено когнітивні підстави формування та корекції відхиленої поведінки. На підставі аналізу уявлень про рефлексію, у теоріях наукової раціональності та теоріях навчання, а також підходів до розуміння джерел девіантності теоретично типологізовано можливі варіанти взаємозв'язку між формами поведінки підлітків у період кризи дорослішання та їх рефлексивністю. Відокремлено групу підлітків, відхилена поведінка яких зумовлена низьким рівнем рефлексивності. На підставі розуміння уявлень про ієрархію потреб у рефлексії та її механізми, а також з урахуванням необхідності формування у підлітків психологічного запиту розроблено тренінг, що містить етапи: актуалізації когнітивного компоненту переживання, ініціації когнітивного дисонансу, формування навичок рефлексивного переносу. Запропоновано розуміння змістовної рефлексії як маркера високої рефлексивності, а також відокремлення компонентів рефлексивності. Розроблено процедуру перманентної та підсумкової діагностики ефективності корекційної програми розвитку рефлексивності. Констатовано, що зниження рівня агресивності та негативізму в підлітків корекційної групи зумовлені цими когнітивними змінами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю983.510.2 + Ч421.334 +
Шифр НБУВ: РА326420

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського