Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (50)Реферативна база даних (601)Книжкові видання та компакт-диски (767)Журнали та продовжувані видання (133)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю945$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 83
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Чабак Л. А. 
Аналітика сприйняття літературного тексту в українському естетичному дискурсі: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / Л. А. Чабак ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Розкрито аналітику сприйняття літературного тексту в українському естетичному дискурсі крізь призму рецептивної естетики, аналітичної та герменевтичної традицій у дослідженні тексту. Розглянуто естетично-літературознавчі орієнтири на перетині української, західноєвропейської та російської естетичної думки. Доведено, що на теренах України розвивається міждисциплінарний підхід щодо вивчення процесу сприйняття літературного тексту. Встановлено, що до нього долучено літературознавці, психологи, критики, зумовлюючи певний синтез філософських, естетичних, літературознавчих і психологічних напрацювань у дослідженні проблеми рецепції текстів. Здійснено аналіз тексту як об'єкта читацького сприйняття у нерозривному зв'язку з твором, книгою та використанням "протоестетичних" категорій читання, тлумачення, розуміння у контексті філософії "діалогу", співтворчості, критики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.16 + Ю945.413 + Ш400.04:Ю8
Шифр НБУВ: РА376195 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Мандзюк Л.С. 
Ансамблево-виконавська творчість бандуриста: мистецтвознавчий та психолого-педагогічний аспекти: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.С. Мандзюк ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2007. — 18 с. — укp.

Вперше здійснено комплексний аналіз ансамблевого виконавства на бандурі в усіх його різновидах (моноансамблю, малих форм, капели бандуристів, групи в оркестрі українських народних інструментів). Наведено психолого-фізіологічну оцінку координаційних функцій-дій бандуриста у вокально-інструментальному моноансамблі. Вперше ансамблеве виконавство розглянуто як джерело становлення та розвитку творчої особистості бандуриста у його професійній діяльності виконавця (соліста, ансамбліста сольного типу, учасника вокально-інструментального й інструментального колективу), педагога (який володіє вокальною, інструментальною, диригентською методиками), диригента (що володіє голосом, інструментом, предметно ознайомлений з основами педагогіки). Висвітлено особистий внесок Г.Хоткевича як засновника й організатора ансамблевого виконавства на бандурі в усіх його формах, академічної школи гри на бандурі та її методичної бази.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697-73 + Ю952.2 + Ю945.442 +
Шифр НБУВ: РА349868

Рубрики:

      
3.

Назаренко Н.В. 
Буденно-музична свідомість як предмет філософсько-естетичного аналізу: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / Н.В. Назаренко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2006. — 16 с. — укp.

Розглянуто проблему формування буденно-музичної свідомості як соціокультурного феномену, який має естетичні характеристики та функціонує як самостійна сфера буття-у-світі. Досліджено діалектику генезису, розкрито сутність й особливості функціонування буденно-музичної свідомості. Проаналізовано стан сучасної соціокультури, для характеристики якого у науковий обіг введено поняття "пост-культура". З'ясовано, що буденно-музична свідомість за умов пост-культури набуває значення своєрідного простору інобуття естетичного. Здійснено дослідження буденно-музичної свідомості як специфічної знакової спільності, яка має інтонаційну природу. Виявлено, що у процесі формування буденно-музичної свідомості має місце процес символізації, який не досягає рівня символу. Розглянуто часову проблематику буденно-музичної свідомості. З'ясовано, що буденно-музична свідомість є сферою реалізації "досвіду темпоральності", що відтворюється у культурі та є основою музичної комунікації за умов розвитку соціокультури та її специфічної посткультурної стадії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.1 + Ю945.443 + Щ313(0)6-2 +
Шифр НБУВ: РА345713

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Сирятська Т.О. 
Виконавська інтерпретація в аспекті психології особистості музиканта-артиста: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.О. Сирятська ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2008. — 18 с. — укp.

Вивчено психолого-аналітичний аспект особистості виконавця, який є взірцем артистичної діяльності. Грунтуючись на динамічній концепції особистості (за Е.Фроммом) та концепції іншого М.Бахтіна, екстрапольованих на матеріал виконавського мистецтва, опрацьовано теоретичні положення класичної характерології за документами щодо діяльності видатних музикантів минулого К.М.Вебера, М.Глінки, піаністів А.Рубінштейна, С.Рахманінова, Г.Гульда, В.Софроницького. Це уможливлює моделювання процесів і механізмів психології особистості через визначення її базових концептів ("характер", "темперамент", "артистична енергія"). Запропоновано дефініції понять "інтерпретація", "особистість інтерпретатора", "артистична енергія". Виявилось, що всі творчі особистості мали певний тип акцентуації (за типологією К.Ленгарда), який не лише пояснює особливості його психототипу, але й спрямовує та увиразнює семантику виконавської інтерпретації (через взаємодію рис темпераменту та характеру). Зазначено, що цей процес не є лінійним, спрощеним - він впливає на трактовку авторського тексту та трансформує його зміст опосередковано, але закономірно та на об'єктивному підгрунті. Ідеальним є збіжність "образу автора" з виконавським Я. В інших випадках виконавське мислення виокремлює трансформацію авторського Я, слухач відчуває певні зміни у традиції виконання. Це простежено на чотирьох виконавських версіях Шостої прелюдії Ф.Шопена: А.Корто, С.Ріхтера, В.Софроницького, М.Аргеріх. Психологічна структура особистості є енергетичною системою, що також увиразнює семантичну спрямованість інтерпретації як кінцевого результату діяльності музиканта-артиста. Закон структурної тотожності (конгруентності) між акцентуйованими рисами особистості та типом інтерпретації визначає характер взаємодії та доповнює усталену в інтерпретології типологію виконавців, розвиває існуючі ідеї К.Мартинсена, Е.Кречмера, Д.Рабіновича.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712 + Ю945.442 +
Шифр НБУВ: РА356946

Рубрики:

      
5.

Яківчук Г. В. 
Виховання творчої особистості майбутнього вчителя музики в процесі вивчення українського музичного фольклору: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Г. В. Яківчук ; Інститут проблем виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)31-3 + Щ313(4УКР)0 р3-3 + Ч489.511.220 + Ю945.1
Шифр НБУВ: РА369642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Алфьорова З.І. 
Візуальне мистецтво кінця ХХ - початку XXI ст.: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / З.І. Алфьорова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 40 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження культурологічних і мистецтвознавчих аспектів становлення візуального мистецтва кінця XX - початку XXI ст. Розкрито сутність основних смислогенеруючих категорій - діяльності, комунікації, візуальності. Розглянуто проблеми морфогенезу сфери візуального та візуального мистецтва, зокрема, як динамічного цілісного явища кінця XX - початку XXI ст., розвиток якого підтверджує ідеї самоорганізації, поліонтологічності структурування систем у "нестабільному середовищі". Доведено, що кардинальні зміни у формогенезисі (гібридизації та концептуалізації візуальної форми) спричинили виникнення явищ "розсіювання" та формування інтегративного "візуального мислення", що ввібрало в себе акціонізм, проектний тип мислення, а також неканонічне пластичне мислення та нові технічні типи та підтипи (фотографічне, кінематографічне, телевізійне та відеомислення). Уперше в мистецтвознавстві візуальне мистецтво розглянуто як новий формат морфологічної структури сфери візуального, в якому реалізується весь "тезаурус бачення" (способи бачення), породжений візуальною культурою. З'ясовано, що використання такого "тезауруса бачення" дозволяє виокремлювати з культури повсякденності ті ресурси, без яких поповнення колосального "візуального архіву" людства неможливе. Доведено, що якісно новими умовами існування сучасного візуального мистецтва є ситуативність і втіленість. Зроблено висновок, що ситуативність на рівні припису означає реалізацію конкретних стратегій художнього "Я-проектування", а втіленість дозволяє сучасному художникові використовувати безліч форм репрезентації власних досягнень. Величезну кількість комбінацій цих візуальних форм розглянуто як версії художнього проекту. Виявлено, що візуальне мистецтво переборює ситуацію "розсіювання" і хаосу в постмодернізмі, а на наступному етапі свого розвитку починає "вибудовувати" "горизонтальні" лінії у морфогенезі, що дозволяє всій морфологічній моделі сфери візуального набути стійкості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(0)63 + Ю812.451.0 + Ю945.42 +
Шифр НБУВ: РА359564

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Савицька Н.В. 
Вікові аспекти композиторської життєтворчості: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.В. Савицька ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2010. — 36 с. — укp.

Досліджено механізм кореляції змісту креативної діяльності з динамікою вікової сідомості. Виявлено взаємозалежність між циклічністю вікових фаз і модусами креативної свідомості видатних персоналій. Простежено траєкторію професійної самореалізації митця на тлі індивідуальної екзистенції. До наукового обігу введено поняття "біографічного сценарію", охарактеризовано його різновиди. Систематизовано типологічні ознаки пізнього періоду композиторської творчості. Включено завершальний етап композиторської еволюції у зону активного музикознавчого розгляду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4)5-81 + Щ310.3 + Ю945.44 + Ю937.4 +
Шифр НБУВ: РА370924 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
8.

Сгібнева С.С. 
Вокальна творчість актора драматичного театру: мистецтвознавчий та психолого-педагогічний аспекти: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / С.С. Сгібнева ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2009. — 17 с. — укp.

Досліджено теоретичні аспекти, присвячені формуванню вокально-виконавської майстерності актора драматичного театру, визначено функцію вокально-сценічної творчості актора в контексті сучасної режисури. Розкрито сутність і специфіку вокально-акторської майстерності, виявлено специфічні особливості розвитку вокально-виконавських здібностей актора драматичного театру у процесі вокально-сценічної діяльності. Запропоновано та теоретично обгрунтовано визначення "акторсько-вокального діалогу", визначено значущість особистісно-акторської функції в процесі вокально-сценічної діяльності. Введено поняття "актор, що співає", "вокальна тема ролі", "вокально-акторська майстерність", розроблено модель створення вокально-сценічного образу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ334.076+Щ314.3-7р + Ю945.461-47 +
Шифр НБУВ: РА369471 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Бідюк І. А. 
Гендерна специфіка становлення професійного інтелекту у студентів вищого технічного навчального закладу: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. А. Бідюк ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка . — К., 2011. — 20 с. — укp.

Показано вплив різних факторів (генетичні, особистісні, тендерні) на формування та становлення професійних інтелектуальних здібностей. Вивчено структурні особливості інтелектуальних професійних складових майбутніх фахівців аерокосмічної галузі. Проаналізовано структурні компоненти та розвиток складових професійного інтелекту, вплив маскулінності / фімінінності на формування професійних інтелектуальних складових. Розкрито статеворольові характеристики формування професійного інтелекту. Показано особливості й ефективність психолого-педагогічного середовища, створеного з метою формування професійного інтелекту з урахуванням тендерних особливостей студентів аерокосмічного ВТНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.32-513 + Ю937.3
Шифр НБУВ: РА380555 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Страцинська І.А. 
Дискретна метрика життєвого шляху творчої особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / І.А. Страцинська ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2005. — 19 с.: рис. — укp.

Досліджено своєрідну дискретно-вузлову структуру та метрику довготривалості життєвого шляху творчої особистості. У хронологічній довготривалості життєвого шляху даної особистості виявлено низку вікових точок, які виконують роль подвійних вузлів, у яких мають місце найбільш яскраві прояви самовизначення, самоздійснення та самореалізації творчої особистості, особистісні злами, кризи та творчі старти. Установлено чітку дискретну метрику довготривалості часу її життя, яка визначається законом відліку часу власним годинником індивіда. Показано чітку узгодженість подвійних вузлів з точками фазових сингулярностей, зумовлених дискретною метрикою довготривалості часу життя творчої особистості. Вікові точки ранніх і пізніх стартів у її життєвому шляху визначаються відповідними точками фазових сингулярностей у довготривалості життя. За законом відліку часу життя індивідуальний життєвий шлях окремо взятої творчої особистості має власну дискретно-вузлову структуру з індивідуальною метрикою. За різної довготривалості метрики життя дискретно-вузлова структура виявилася повністю ідентичною за зазначеним законом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1-724 + Ю937-711 + Ю9 с24 +
Шифр НБУВ: РА335991

Рубрики:

      
11.

Котова Л.М. 
Емоційна стійкість як засіб формування інструментально-виконавської надійності у студентів музично-педагогічних факультетів: Автореф.дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.М. Котова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Наведено результати комплексного дослідження процесу розвитку виконавської майстерності студентів вищих закладів освіти у період інструментальної підготовки до відтворення музичної інформації за емоціогенних умов. Розглянуто нові методологічні аспекти вирішення проблеми прилюдних виступів майбутніх учителів музики, де вирізняється п'ять етапів формування надійності гри. Обгрунтовано й експериментально перевірено методику оволодіння навичками нейтралізації надмірної дії факторів емоційної стійкості та своєчасного вироблення засобів протидії їх негативному впливу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315-7 + Щ31р(4УКР)31-3 + Ю945.442-52
Шифр НБУВ: РА314473 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Тепенчак Т.М. 
Естетико-культурологічний аспект маніпуляції свідомістю: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / Т.М. Тепенчак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 15 с. — укp.

Досліжено маніпуляції свідомістю в естетико-культурологічному аспекті. Маніпуляція, наявна у сфері технологічного застосування, активізується у духовно-естетичному і художньому просторі суспільства. Поєднуючи людей шляхом навіювання, зараження та сугестії, вона формує їх у штучно організовані різновиди мас. Трансформації у культурі й естетиці та поступовий розвиток науково-технічного прогресу від початку XX ст. забезпечили передумови маніпуляційних впливів у художньо-естетичному просторі. Естетизація навколишнього середовища, утвердження масової культури та метаморфози естетичних категорій є головними чинниками маніпуляційного впливу. Інформаційний простір є засобом поширення маніпулятивних технологій й умовою формування масового суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.1 + Ю945.403-997 + Ю955 +
Шифр НБУВ: РА360827

Рубрики:

      
13.

Скальська М.Л. 
Естетичні ідеї в гештальт-психології Рудольфа Арнхейма: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / М.Л. Скальська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Проведено дослідження гештальт-естетики відомого американськго ученого Р. Арнхейма. Проаналізовано основні ететичні ідеї та положення його концепції візуального мислення, розкрито специфіку трансформації візуальності у різних видах мистецтва. Розглянуто базові закони гештальт-естетики Р. Арнхейма, на підставі яких пояснено основні психологічні процеси у свідомості людини, зокрема, творче мислення й естетичне сприйняття. Із використанням міждисциплінарних можливостей естетичного знання розкрито сутність поняття візуального мислення як активного творчого процесу, що відбувається у свідомості як митців, так і глядачів. На підставі аналізу історичного, теоретичного й еміричного матеріалів визначено особливості сприйняття естетичної структури візуальних мистецтв та розкрито й обгрунтовано теоретичні засади визначення специфіки видів мистецтва в контексті гештальт-естетики. Пояснено трансформацію візуальності у кіно-, фото- й інших видах сучасного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(7США)6-735 + Ю945.403 +
Шифр НБУВ: РА369884 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Савченко-Шагінян Т. Л. 
"Жіноча" кінорежисура в гендерному аспекті культуротворчості: автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / Т. Л. Савченко-Шагінян ; Київ. нац. ун-т культури та мистецтв. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Запропоновано новий підхід, що базується на уявленнях про бісексуальну природу психології та психіки людини, розвинутих у працях з філософії, психології, соціології та медицини О. Вейнінгером, В.В. Розановим, І.С. Коном та іншими дослідниками. Зазначено, що творам, створеним жінками-кінорежисерами, поряд з виключно жіночими рисами, такими як підвищене емоційне забарвлення твору, його сентиментальність, образність, також притаманні риси, характерні чоловічому кінематографічному твору - дослідження віддалених філософських і соціальних проблем, цілісність, сувора логічність і послідовність сюжетної лінії. Проведено аналіз кінотворів у тендерному аспекті, який дозволяє віднайти в них невідомі особливості та деталі, природа яких, за розглядання в традиційному для кінознавства ключі, залишаються без пояснень. Встановлено, що існує реальна необхідність в створенні нового методу аналізу - гендерного, що дозволяє відкрити новий вимір у багатовимірному просторі, в якому є твори людського духу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.2*344 + Щ374.075 + Ю945.461-733
Шифр НБУВ: РА371991 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Бєлоусова Р.В. 
Індивідуально-типові особливості комунікативної креативності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Р.В. Бєлоусова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського {м.Одеса}. — О., 2004. — 19 с. — укp.

Розроблено новий підхід до операціоналізації поняття "комунікативна креативність" як інтегральної властивості особистості. Вперше експліковано та описано формально-динамічні та якісні показники комунікативної креативності. Досліджено психологічні особливості осіб, що відрізняються рівнем комунікативної креативності. Встановлено специфіку комунікативної креативності у осіб з різною емоційною диспозицією. Доповнено уявлення про системотвірну функцію емоційності як властивості особистості: виявлено, що специфіка комунікативної креативності детермінована емоційністю. Створено тест-опитувальник комунікативної креативності. Розроблено програму, спрямовану на корекцію основних компонентів даної якості у осіб юнацького віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10 + Ю945.1 +
Шифр НБУВ: РА331413

Рубрики:

      
16.

Гавалешко О.М. 
Інтеграція комунікативних та творчих компонентів у структурі самосвідомості особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.М. Гавалешко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично й експериментально проаналізовано інтеграцію комунікативних та творчих компонентів у структурі особистості. Досліджено психологічні особливості образу "Я" у структурі самосвідомості особистості. Висвітлено взаємозв'язок творчих і комунікативних складових самосвідомості, їх інтеграцію. Розроблено й апробовано програму тренінгових занять, спрямовану на розвиток комунікативних і творчих здібностей людини. Отримані дані засвідчили доцільність та ефективність застосування розробленої програми у практичній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю945.1
Шифр НБУВ: РА316925 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Розова Т.М. 
Креативність як чинник розвитку професійно-комунікативних здібностей майбутніх психологів: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.М. Розова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження креативності як чинника формування професійно-комунікативних здібностей майбутніх психологів. Уточнено зміст поняття "комунікативні здібності" та "професійно-комунікативні здібності". Здійснено інтегроване вивчення професійно-комунікативних здібностей психологів у контексті їх взаємозв'язку з креативністю та її змістовими складовими. Розкрито психологічну сутність креативності як чинника розвитку професійно-комунікативних здібностей. Виявлено психологічні особливості професійно-комунікативних здібностей студентів-психологів. Визначено складники та показники рівнів розвитку професійно-комунікативних здібностей у студентів. Охарактеризовано структурні складові професійно-комунікативних здібностей майбутніх психологів. Розроблено інтегровану розвивальну програму активізації креативності за умов застосування креативних психотехнологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ю945.1 + Ю949.2 р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА354050

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Стась М.І. 
Методика формування творчих здібностей майбутніх учителів образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.І. Стась ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано, розроблено й експериментально перевірено поетапну методику формування творчих здібностей майбутніх учителів. Виявлено ефективні методи актуалізації їх художньо-творчої діяльності. "Творчі здібності майбутніх учителів образотворчого мистецтва" визначено як такі особистісні утворення, які спонукають до постійного творчого пошуку, необхідності оволодіння творчими вміннями, результатом чого є створення нових творів образотворчого мистецтва "за законами краси" за критеріями новизни, оригінальності та об'єктивної значущості. Доведено, що складові елементи цього поняття знаходять своє виявлення в уміннях зображення та уміннях вираження майбутніми вчителями образотворчого мистецтва. Обгрунтовано, що їх творчі здібності ефективно формуються у процесі залучення до практичної художньої діяльності. Визначено критерії та показники, установлено рівні сформованості творчих здібностей даних студентів. Запропоновано методику формування у них цих здібностей, а саме: пошуково-адаптаційного, зображувально-виражального й аналітично-узагальнювального етапів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4Укр)31-34 + Ю945.42 +
Шифр НБУВ: РА352100

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Отич О.М. 
Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О.М. Отич ; Ін-т пед. освіти і освіти доросл. АПН України. — К., 2009. — 44 с. — укp.

Досліджено методологічні, теоретичні та методичні засади використання мистецтва у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійної школи. Обгрунтовано значення науково-мистецької парадигми освіти та визначено методологічні підходи та концептуальні засади впровадження митецтва до змісту професійної підготовки майбутніх педагогів ПТНЗ. У широкому міждисциплінарному контексті сформульовано зміст поняття "творча індивідуальність педагога професійного навчання", розкрито її значення як критерію його професійно-педагогічної майстерності. Розроблено концептуальну модель творчої індивідуальності педагога ПТНЗ. Проаналізовано суть, рушійні сили та механізми розвитку в нього цієї інтегративної якості. Запропоновано теоретичні засади педагогіки мистецтва як бази розвитку творчої індивідуальності суб'єктів педагогічного процесу. З'ясовано сучасний стан використання мистецтва у змісті професійної підготовки студентів спеціальності "Професійна освіта (за профілем)". На підставі розроблених критеріїв визначено топологію та рівні розвитку творчої індивідуальності майбутніх і працюючих педагогів професійної школи. Запропоновано організаційно-методичну систему та технологію розвитку творчої індивідуальності студентів професійно-педагогічних навчальних закладів на базі мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ю945.403-99 + Щ03(0)-033 +
Шифр НБУВ: РА364801

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
20.

Скулиш Н. Є. 
Мотиваційні чинники розвитку креативної активності майбутніх психологів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. Є. Скулиш ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Уточнено психологічну суть і зміст креативної активності особистості студента-психолога. Визначено вплив мотиваційних чинників на розвиток креативної активності особистості у студентської молоді. Встановлено найефективніший чинник розвитку креативної активності особистості студента-психолога. Вдосконалено уявлення про психологічний інструментарій впливу на розвиток креативної активності майбутнього психолога, зокрема, престиж і мотивація професіоналізму. З'ясовано, що розвиток креативної активності вимагає комплексного використання всіх форм навчання, засобів контролю та перевірки знань, форм самостійної роботи студентів, а також застосування їх на практиці. Досліджено, що дана система чинників розвитку креативної активності повинна здійснюватися диференційовано та поетапно.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1-723 + Ю9 р (4УКР)3
Шифр НБУВ: РА370982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського