Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (267)Книжкові видання та компакт-диски (365)Журнали та продовжувані видання (191)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.72$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 76
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Сімак А. А. 
Аксіопсихологічні чинники вибору копінг-стратегій у підлітків-акцентуантів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. А. Сімак ; ДВНЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника". — Івано-Франківськ, 2011. — 22 с.: рис. — укp.

Визначено та експериментально верифіковано режими самоорганізації копінг-стратегій. Розкрито психологічні механізми комплектації цих стратегій у копінг-стилі в процесі подолання критичної ситуації та тригерні механізми переходу / виходу із кризової зони. Встановлено механізми розпаду та трансформації структури та функцій копінг-стилів. Пояснено механізми флуктуації, вибору та реалізації цих стилів. Виявлено нові інклюзивно-релевантні копінг-стилі з використанням наявних і нових комбінацій копінг-стратегій та копінг-стилів у молодших та старших підлітків з урахуванням їх генези, релевантного ситуаційного контекту та плану психічних дій, на якому вони реалізуються. Вивчено особливості контамінованих копінг-стратегій, що здатні змінювати динаміку всього копінг-стилю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-953.6 + Ю983.402.2 + Ю953.2-734
Шифр НБУВ: РА380141 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Кунгурцева Л. В. 
Актуалізація потенційної обдарованості дітей-сиріт юнацького віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. В. Кунгурцева ; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. — Луцьк, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні підходи до вивчення проблеми потенційної обдарованості та її розвитку у дітей-сиріт. Визначено структурні компоненти потенційної обдарованості. Обгрунтовано діагностичний інструментарій для дослідження потенційної обдарованості дітей-сиріт. Проведено психологічний аналіз розвитку обдарованості у дітей-сиріт, внаслідок чого виявлено рівні актуалізації потенційної обдарованості залежно від вираженості її структурних компонентів і впливу деприваційних факторів. Визначено психологічні особливості створення збагаченого інформаційного середовища та запропоновано нову оригінальну програму психологічного супроводу з актуалізації потенційної обдарованості дітей-сиріт. Встановлено, що актуалізація потенційної обдарованості проявляється у прагненні особистості до єдності й інтеграції своїх потенційних можливостей, до реалізації здібностей та талантів, покликання та призначення, до більш повного розуміння та прийняття власної сутності та розвитку впевненості у собі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА376167 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Тимків Л. С. 
Взаємозв'язки темпераментальних властивостей та соціальної адаптації старшокласників: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. С. Тимків ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б. Хмельницького. — Хмельниц., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено зміст понять "культура прояву темпераментальних властивостей особистості" й "адаптивна культура особистості". На підставі системно-синергетичного підходу розроблено моделі даних культур з використанням технологічного підходу "Кваліметричний профіль" розроблено експрес-діагностику темпераментальних і адаптивних властивостей особистості та визначено взаємозв'язки темпераментальних властивостей і соціальної адаптації старшокласників. Розроблено програму тренінгових занять для підвищення культури прояву темпераментальних, соціально-адаптивних властивостей старшокласників, і перевірено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + Ю983.725 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА375899 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Островська К.О. 
Взаємозв'язок образу "Я", самооцінки і ціннісних орієнтацій молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / К.О. Островська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально виявлено залежність вибору змістових характеристик ціннісних орієнтацій молодшими школярами від різних показників їх самооцінки та індивідуально-особистісних характеристик. Виділено чотири типи особистості учнів молодших класів на основі вибору ними пріоритетних цінностей. Розроблено програму діяльності шкільного психолога стосовно розвитку самосвідомості молодшого школяра.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.02 + Ю952.2-734 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА323644

Рубрики:

      
5.

Стаднік Н.В. 
Виховання відповідальності у дітей шестирічного віку у взаємодії сім'ї та школи: автореф. дис ... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.В. Стаднік ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему виховання відповідальності в дітей віком шести років у взаємодії сім'ї та школи. На підставі аналізу праць вітчизняних і зарубіжних дослідників розкрито суть відповідальності стосовно даних дітей. Виявлено їх психофізіологічні особливості як передумови виховання в них відповідальності. Визначено структурні компоненти вихованості у шестирічних учнів відповідальності (когнітивний, емоційно-мотиваційний, діяльнісний), критерії та показники їх оцінювання. Охарактеризовано педагогічні умови виховання у шестирічних учнів відповідальності у взаємодії сім'ї та школи, проведено їх апробацію у межах розробленої організаційно-функціональної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.51 + Ю983.726-43 + Ю983.402.11 +
Шифр НБУВ: РА366556

Рубрики:

      
6.

Запухляк О.З. 
Вплив акцентуацій характеру особистості на агресивність у підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.З. Запухляк ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему впливу акцентуацій характеру підлітків на їх агресивність, структурними елементами якої є ворожість, конфліктність, тривожність. Вивчено наукові джерела з проблем агресії й акцентуацій характеру, що дозволило визначити основний зміст і структурно-функціональні компоненти зазначених феноменів, здійснити базову класифікацію типів акцентуацій характеру у підлітковому віці. Розроблено цілісну систему для діагностики цих типів, яка передбачає застосування запропонованої методики виявлення акцентуйованих характерологічних рис. Створено діагностичну програму визначення рівнів агресивності, ворожості, конфліктності, тривожності, яка містить розроблену психодіагностичну методику. На базі емпіричного дослідження доведено наявність специфічного впливу певних типів акцентуацій характеру підлітків на певні структурні компоненти їх агресивності. Виділено дві великі групи типів акцентуацій, зокрема, агресивні та ворожі, на підставі переважання в них відповідно агресивних чи ворожих поведінкових патернів. Це групування стало підставою для розробки і впровадження психотренінгових програм, завданням яких було зменшення рівня агресивних проявів і сприяння успішній адаптації акцентуйованих підлітків до соціуму. Ефективність розроблених заходів підтверджено значеннями коефіцієнтів кореляції, одержаними за результатами повторного діагностичного обстеження досліджуваних підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6-734 + Ю983.726 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА346780

Рубрики:

      
7.

Карпенко Н.А. 
Генезис розуміння батьками проявів дитячої обдарованості: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Карпенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Проаналізовано розуміння як сприйняття та пізнання людини людиною як розв'язування творчої задачі у контексті батьківсько-дитячих стосунків. Охарактеризовано дитячу обдарованість та її прови. Проаналізовано результати емпіричного дослідження розуміння батьками проявів дитячої одарованості та його детермінанти. Виявлено зв'язки між показниками творчого мислення досліджених учнів, експертною оцінкою батьків, їх рівнем соціальної перцепції та стилем батьківського ставленння. У контексті стратегіальної теорії творчої діяльності (В.О. Моляко) визначено розуміння як творчий процес, що здійснюється завдяки активної взаємодії батьків з новою задачею (проявом обдарованості дитини - задачею для батьків), в результаті цього воних збагачують їх знання, формують тактичні прийоми та стратегії. Виділено етапи, рівні й ознаки розуміння батьками обдарованості в дітей, а також види нерозуміння. Запропоновано генезис розуміння проявів дитячої обдарованості як структурований, багатоетапний динамічний процес розв'язування нових пізнавальних задач, який базується на когнітивних стратегіях. Наведено зміст, структуру розробленої та апробованої навчально-тренінгової програми оптимізації розуміння батьками їх обдарованих дітей та результати формувального експерименту. Виявлено, що навчально-тренінгова робота, проведена з батьками, що не розуміють творчо обдарованих дітей, сприяє позитивним зрушенням у з'ясуванні ними феномену дитячої обдарованості й особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю953.1 + Ю956-994-06-734 +
Шифр НБУВ: РА364719

Рубрики:

      
8.

Кутішенко В.П. 
Динаміка емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.П. Кутішенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Вперше у процесі лонгітюдного експерименту досліджено динаміку емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності упродовж навчання їх у початковій школі, зокрема, вивчено особливості розвитку складових даного ставлення, які виступають критеріями становлення різних за модальністю типів емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності та об'єднуються у складноорганізаційну систему: ставлення да учбової діяльності та інших людей, у взаємодії з якими дана діяльність реалізується, а також до самих себе як до суб'єктів учбової діяльності. Визначено ієрархічний зв'язок даних складових і провідні тенденції розвитку на різних ступенях навчання шклярів молодших класів. Виявлено специфіку динаміки емоційної спрямованості та мотиваційних тенденцій у різних за модальністю типах емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521.02 + Ю983.723.02 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА323846

Рубрики:

      
9.

Лапченко І.О. 
Емоційне ставлення до себе та ровесників як чинник особистісного розвитку дитини дошкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.О. Лапченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості емоційного ставлення дітей середнього та старшого дошкільного віку до себе та ровесників. Досліджено вікові та статеві особливості зазначеного ставлення. Визначено критерії та рівні ставлення дошкільників до себе, їх доброзичливість до ровесників. Вивчено особливості усвідомлення даними дітьми своїх переживань і переживань ровесників. Між ставленнями до себе та ровесників дітей 6-го року життя існує взаємозв'язок, внаслідок якого усвідомлення власних переживань зумовлює усвідомлення переживань ровесників, чого немає в дітей 5-го року життя. Розроблено й апробовано систему впливів, спрямованих на формування у старших дошкільників позитивного емоційного ставлення до себе й однолітків через розвиток їх умінь усвідомлювати власні та чужі переживання. Обгрунтовано, що створення сприятливого мікроклімату у групі ровесників є умовою становлення у дитини позитивного ставлення до себе й інших дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401.2 + Ю983.723 + Ч411.352 +
Шифр НБУВ: РА342211

Рубрики:

      
10.

Маякова І.В. 
Етнопсихологічні особливості картини світу дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Маякова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 17 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та практично виявлено специфічні елементи, що використовуються дітьми різних етнічних груп для передачі змісту картини світу. Висвітлено рівень розробленності даної проблеми у філософії, психолого-педагогічній, соціальній літературі. Проаналізовано такі поняття, як "картина світу", "висвоювання", "символ", "світобудова". Розкрито особливості змісту картини світу дітей молодшого шкільного віку, залежно від етнічної належності та статі. Розглянуто проблеми використання дітьми міфологічних і наукових моделей світу. Запропоновано методики діагностики особистісних особливостей дитини, її когнітивної сфери, а також вивчення картини світу дитини з урахуванням етнічних особливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю983.402.1 + Ю958 +
Шифр НБУВ: РА368328

Рубрики:

      
11.

Міщенко Н.І. 
Етнопсихологічні чинники виникнення особистісних проблем дитини: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Н.І. Міщенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто особистісні проблеми дитини старшого дошкільного віку. Досліджено етнічну специфіку особистісних проблем дитини, що виникають під час її соціалізації та інкультурації, з метою розробки проективної конструктивної методики їх діагностики та надання подальшої психологічної допомоги. Показано значимість етнічної специфіки особистісних проблем дитини, пов'язаних із соціалізацією. Визначено розбіжності в симптомокомплексах особистісних проблем і в рівні їх вираження між дітьми слов'янського та кримськотатарського етносів. Створено та перевірено на надійність і валідність проективну методику "Конструктивний тест родини" для виявлення особистісних проблем дитини, а також тієї сімейної ситуації, у якій вона перебуває. Розроблено та реалізовано програму для надання психологічної допомоги дітям з урахуванням їх етнічної належності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.720.1 + Ю952.1-734 + Ч314
Шифр НБУВ: РА320185 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Портницька Н.Ф. 
Наслідування як психологічний механізм розвитку творчих здібностей у дошкільному віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Ф. Портницька ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичну модель наслідування як психологічного механізму розвитку творчих здібностей у дошкільному віці. Виділено синкретичний і вибірковий інвенційно-творчий рівень наслідування. Експериментально доведено, що передумовами виникнення творчості є перенасичення діяльністю, використання інвенцій (спонтанних відхилень) та орієнтація дошкільників не лише на дорослих, а й на ровесників у процесі задоволення потреби у визнанні. З'ясовано, що наслідування як механізм розвитку творчих здібностей включає три складові: діяльнісну, пов'язану з нагромадженням операційного досвіду, соціально-педагогічну, що обумовлює творчу або виконавську спрямованість особистості та рефлексивно-ціннісну, пов'язану зі зростанням суб'єктивної активності особистості, спрямованої на саморозвиток власних здібностей. Розкрито інвенційну природу виникнення творчих здібностей, встановлено визначальну роль наслідування у розвитку особистості у дошкільному віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724.01 + Ю984.51 + Ю983.401 + Ч411.3 +
Шифр НБУВ: РА348652

Рубрики:

      
13.

Бобир О.В. 
Особистісні характеристики юнацтва з різними формами обдарованості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Бобир ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано системний підхід щодо визначення та впорядкування особистісних характеристик у структурі обдарованості. Емпірично перевірено притаманність юнакам і дівчатам з різними формами обдарованості комплексу універсальних особистісних характеристик толерантності до невизначеності, відкритості новому досвіду та ефективних стратегій психологічного подолання, за рівнем прояву яких вони відрізняються від однолітків, не ідентифікованих як обдаровані. Поглиблено уявлення про основні структурні компоненти творчої обдарованості й особливості функціонування суб'єктів пізнання за умов креативного середовища. Доведено необхідність створення в освітніх закладах з профільним навчанням специфічних умов креативного середовища для активізації творчого розвитку обдарованої молоді та розроблено психолого-педагогічну теорію навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю983.402.3 +
Шифр НБУВ: РА336998

Рубрики:

      
14.

Поліщук С.А. 
Особливості розвитку волі в учнів молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.А. Поліщук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Вивчено психологічні особливості вольових якостей та вольового зусилля в дітей молодшого шкільного віку. З'ясовано структуру комплексу вольових якостей, встановлено симптоматику, динаміку, значущість його складових. На основі кореляційного та класифікаційного аналізу комплексу виокремлено основні ймовірні тенденції в розвитку вольового процесу в хлопчиків і дівчаток. Створено психологічні профілі дітей у типових ситуаціях проявів вольового зусилля та вольових якостей (у стані втоми, в ситуаціях подолання фізіологічно зумовлених труднощів та у розумовій діяльності за наявності перешкод). Наведено основні чинники, які визначають процес становлення вольових якостей та вольового зусилля. Доведено, що вивчення вольових особливостей у дітей молодшого шкільного віку дозволяє поглибити психологічні знання про вікову специфіку розвитку волі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-42-211 + Ю983.402.1 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА315935 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Хозраткулова І.А. 
Педагогічні засади виявлення та подолання насилля у підлітковому середовищі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / І.А. Хозраткулова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 21 с. — укp.

Проаналізовано сімейні та особистісні детермінанти насильницької поведінки в підлітків. Виявлено основні типи порушень сімейного виховання в підлітків хлопців і дівчат. Показано зв'язок різних типів порушення сімейного виховання з механізмами формування насильницької поведінки. Виявлено особистісні фактори, сприятливі для формування цієї поведінки, а також найбільш поширені типи акцентуацій підлітків, схильних до насилля. Показано особливості різних спогадів, що відображають життєвий стиль і ранні психологічні травми зазначеної групи дітей. Зроблено висновок про суперечливість особистісної структури аналізованої групи підлітків, пов'язаної з існуванням двох альтернативних тенденцій: зниження рівня соціального інтересу та підвищення потреби у схваленні. Виявлено неадекватність Я-концепції в підлітків, схильних до виявів насилля, а також їх основні життєві стилі, які є способом подолання дійсності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю983.726-43 +
Шифр НБУВ: РА323019

Рубрики:

      
16.

Лінєвич К.А. 
Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів біології до роботи з обдарованими учнями основної школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / К.А. Лінєвич ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2009. — 20 с. — укp.

Висвітлено теоретичні та методичні засади підготовки студентів до роботи з обдарованими учнями. Розроблено концептуальну модель підготовки майбутніх учителів біології до роботи з обдарованими учнями основної школи. Визначено педагогічні умови даної підготовки та впроваджено їх у навчально-виховний процес ВНЗ. Зазначено, що одержані в процесі дослідно-експериментальної роботи позитивні результати апробації концептуальної моделі підготовки майбутніх учителів біології до роботи з обдарованими учнями основної школи засвідчили її ефективність. Підготовлено й апробовано нові посібники, що входять до навчально-методичного комплекту, авторський спецкурс, у навчальний процес ВНЗ впроваджено інноваційні технології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ю983.724 + Е.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА369618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Клименюк Ю.М. 
Підготовка майбутнього вчителя до розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю.М. Клименюк ; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. — Житомир, 2009. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено та теоретично обгрунтовано структуру готовності майбутнього вчителя початкової школи до розвитку інтелектуальної обдарованості учнів, критерії та показники оцінювання її рівнів. Проаналізовано моделі інтелектуальної обдарованості у працях вітчизняних і зарубіжних дослідників. Запропоновано технологію підготовки майбутнього вчителя початкової школи до навчання інтелектуально обдарованих учнів на основі збагачення змісту традиційних курсів педагогіки та історії педагогіки. Уточнено визначення понять "обдарованість", "інтелектуальна обдарованість". Розроблено та запроваджено спецкурс "Підготовка вчителя до роботи з обдарованими учнями". Здійснено перевірку ефективності розробленої технології навчання студентів педагогічних факультетів ВНЗ. Визначено перспективні напрямки розвитку проблеми підготовки вчителя до навчання обдарованої молоді в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.220 + Ч421.221 + Ю983.724 +
Шифр НБУВ: РА367965

Рубрики:

      
18.

Слінчук В.І. 
Проблема формування ціннісних орієнтацій навчальної діяльності старшокласників загальноосвітньої школи у вітчизняній педагогічній теорії і практиці (кінець XX - початок XXI століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В.І. Слінчук ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано термінологічно-категоріальний апарат, визначено динаміку системи ціннісних орієнтацій навчальної діяльності старшокласників у вітчизняній педагогічній теорії та практиці. Встановлено періодизацію розвитку системи ціннісних орієнтацій навчальної діяльності старшокласників відповідно до суспільно-політичних і педагогічних умов. Виявлено основні системотвірні компоненти моделі аксіологічно спрямованого навчально-виховного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)64 + Ю983.723.1
Шифр НБУВ: РА372333 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Денисенко А.О. 
Психологічна готовність старших підлітків та юнацтва до подружніх взаємовідносин: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.О. Денисенко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2003. — 17 с. — укp.

Вивчено особливості прояву психологічної готовності старших підлітків та юнацтва до подружніх взаємовідносин. Уперше на підставі результатів теоретико-експериментальних досліджень визначено поняття психологічної готовності до подружніх взаємовідносин як відносно стійкий стан особистості, що характеризує певну систему соціальних установок, сімейних цінностей, орієнтованих на позитивні подружні взаємовідносини. З'ясовано види психологічної готовності до подружніх взаємовідносин та їх провідні детермінанти. Установлено, що рівень психологічної готовності представлений неоднозначно: у дівчат він вищий, ніж у юнаків. Розкрито вираженість індивідуальних проявів і провідних факторів, що обумовлюють психологічну готовність старших підлітків та юнацтва залежно від життєвого досвіду, віку та статевих властивостей. Розроблено й апробовано систему цілеспрямованого формування психологічної готовності старших підлітків до подружніх взаємовідносин. Конкретизовано доцільність впровадження альтернативних моделей психологічної підтримки юнакам і дівчатам старшого підліткового та юнацького віку шляхом використання новітніх виховних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.02 + Ч421.358 +
Шифр НБУВ: РА328240

Рубрики:

      
20.

Любовецька І.Й. 
Психологічна організація взаємин учителів із обдарованими учнями: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Й. Любовецька ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Виявлено, що соціальні уявлення про цінність "обдарованості" визначають діяльність педагога й учнівську поведінку. На підставі результатів спостережень і опитувань педагогів у всіх колективах були "обдаровані" учні, однак реалізація діяльності таких дітей була істотно відмінною. Це засвідчило загальність поняття "обдарованість" і його визначеність структурно-ієрархічними характеристиками класного колективу та соціокультурними експектаціями педагогів і учнів. З'ясовано, що педагогічний процес, у якому не враховано необхідність прояву "обдарованості" учня, взаємопов'язаний з конфліктами. Одним з конфліктогенних чинників є суперечність між загальними вимогами організації педагогічного процесу й уявленнями про необхідність проявлення обдарованості в освітньому процесі. Зазначено, що школа вимагає "обдарованості", однак вона створює умови, які блокують цю особистісну якість. Таким чином, соціальні експектації виявляються фрустрованими. Констатовано: учні, щодо яких висуваються вимоги виявляти "обдарованість", стикаються з істотним тиском. Вимоги й очікування педагогів і класних колективів ніколи не бувають реалізованими, що зумовлює дезадаптацію обдарованих дітей. З'ясовано, що творча діяльність є адекватною формою відносин між учителями й обдарованими учнями, оскільки уможливлює розкриття здібностей і проявлення особистісних рис обдарованих учнів. Експериментально доведено, що тренінг творчого потенціалу вчителя позитивно позначається на роботі з обдарованими дітьми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю959.0-994 + Ч421.430 +
Шифр НБУВ: РА346081

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського