Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (18)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (28)Реферативна база даних (5125)Книжкові видання та компакт-диски (1554)Журнали та продовжувані видання (11)
Пошуковий запит: (<.>K=УСПІШНІСТЬ$<.>+<.>K=ПІДЛІТКІВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 765
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Казицька Н.М. 
Автоімунні ураження печінки у дітей та підлітків: критерій діагностики та диференційної діагностики: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / Н.М. Казицька ; Дніпропетр. держ. мед. акад., АМН України. Ін-т гастроентерології. — Д., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше за допомогою сучасних технологій з використанням автоімунних маркерів та неоптерпину удосконалено методику діагностики автоімунного гепатиту (АГ) та визначено клініко-лабораторні особливості перебігу автоімунного ураження печінки (АУП) у дітей та підлітків. Уточнено діагностичне значення неоптерпину у виявленні АГ як важливого імунологічного показника, який відображає ступінь активації клітинного імунітету, корелює з активністю запального процесу в печінці та свідчить про наявність автоімунної спрямованості характеру її ураження. Вперше визначено високоінформативні критерії загальної та диференційної діагностики АУП у дітей та підлітків. Розроблено математичну модель з бальною системою оцінки на основі визначених інтегральних високоінформативних клініко-лабораторних показників, яка дозволяє констатувати наявність автоімунного характеру ураження печінки у дітей та підлітків з високим (80 - 99,9 %) відсотком точності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.413.51-48 +
Шифр НБУВ: РА339986

Рубрики:

      
2.

Іванюра І.О. 
Адаптаційні можливості функціональних систем організму учнів середнього шкільного віку при тривалих фізичних навантаженнях: Автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.13 / І.О. Іванюра ; Київ. нац ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 36 с. — укp.

Досліджено фізіологічні механізми адаптації організму до тривалих фізичних навантажень в онтогенезі. Одержано показники кількісних динамічних характеристик рівня економічності зовнішнього дихання і серцево-судинної системи учнів середнього шкільного віку за різної тривалості фізичних навантажень. Показано, що у процесі фізичних навантажень підвищуються адаптаційні можливості кардіореспіраторної системи, але до певної фізіологічної межі, вище якої можуть виникнути патологічні зміни. Виділено нормативні зони показників, які відображають динаміку адаптації для різних вікових груп. Розроблено кількісні критерії для прогнозування функціонального стану серцево-судинної та дихальної систем за умов тривалих фізичних навантажень. На підставі аналізу вікової динаміки властивостей основних нервових процесів і деяких психофізіологічних функцій встановлено, що адаптація до тривалих фізичних навантажень супроводжується у дітей і підлітків удосконаленням функціонального стану нервової системи. Доведено, що в обстежених дітей з різним рівнем властивостей функціональної рухливості та сили основних нервових процесів за умов тривалих фізичних навантажень характер і спрямованість онтогенетичних змін вегетативних і психофізіологічних функцій однакові, але ступінь їх різний. Визначено динаміку зв'язків властивостей основних нервових процесів з вегетативними, сенсомоторними та психічними функціями. Адаптація до м'язових навантажень за умов тривалих тренувань забезпечує розвиток властивостей ВНД, які визначають успішність спортивної діяльності учнів середнього шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34 + Ч510.41 + Ч511.52-1
Шифр НБУВ: РА313309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Богдановська Н.В. 
Адаптивні можливості серцево-судинної системи дітей шкільного віку та шляхи їх оптимізації: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Н.В. Богдановська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Одержано нові експериментальні дані щодо особливостей вікової динаміки адаптивних можливостей і функціонального стану серцево-судинної системи організму дітей, підлітків та юнаків. З'ясовано, що процес формування адаптивних можливостей апарату кровообігу в онтогенезі відбувається нерівномірно та характеризується періодами їх відносної стабілізації, інтенсивного розвитку та вираженого зниження. Виявлено, що періоди істотного погіршення компенсаторно-пристосувальних реакцій організму дітей шкільного віку суттєво залежать від їх статевої належності. Встановлено, що для хлопчиків і хлопців несприятливими періодами істотного погіршення адаптивних можливостей і функціонального стану серцево-судинної системи є вікові періоди від 9-ти до 10-ти і від 15-ти до 16-ти років, а у дівчаток і дівчат - від 8-ми до 9-ти, від 11-ти до 12-ти та від 15-ти до 16-ти років відповідно. Експериментально доведено можливість оптимізації компенсаторно-пристосувальних реакцій організму та функціонального стану школярів за допомогою оригінальної програми реабілітаційних заходів аеробної спрямованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.410-3 +
Шифр НБУВ: РА334184

Рубрики:

      
4.

Сімак А. А. 
Аксіопсихологічні чинники вибору копінг-стратегій у підлітків-акцентуантів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. А. Сімак ; ДВНЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника". — Івано-Франківськ, 2011. — 22 с.: рис. — укp.

Визначено та експериментально верифіковано режими самоорганізації копінг-стратегій. Розкрито психологічні механізми комплектації цих стратегій у копінг-стилі в процесі подолання критичної ситуації та тригерні механізми переходу / виходу із кризової зони. Встановлено механізми розпаду та трансформації структури та функцій копінг-стилів. Пояснено механізми флуктуації, вибору та реалізації цих стилів. Виявлено нові інклюзивно-релевантні копінг-стилі з використанням наявних і нових комбінацій копінг-стратегій та копінг-стилів у молодших та старших підлітків з урахуванням їх генези, релевантного ситуаційного контекту та плану психічних дій, на якому вони реалізуються. Вивчено особливості контамінованих копінг-стратегій, що здатні змінювати динаміку всього копінг-стилю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-953.6 + Ю983.402.2 + Ю953.2-734
Шифр НБУВ: РА380141 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Донськой Б.В. 
Антифосфоліпідні антитіла та їхня регуляція системою ідіотип - антиідіотип: автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.09 / Б.В. Донськой ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Відзначено, що антифосфоліпідні тіла (АФА) спричиняють невиношування вагітності, а також знижують ефективність in vitro фертилізації (ІВФ). Анти-ідиотипові антитіла проти АФА (АіАФА) є важливою ланкою регуляції АФА. Одним з варіантів терапії АФА є інфузія інтравенозного імуноглобуліну (ІвІг), хоча механізми впливу ІвІг на імунну систему вивчені недостатньо. Досліджено вплив низькодозової терапії ІвІг на систему АФА - АіАФА у ІВФ пацієнток. Досліджено зразки сироваток крові у АФА позитивних пацієнтів ІВФ клініки, взяті безпосередньо до інфузії ІвІг і через п'ять днів після. З сироватками, взятими до інфузії ІвІг, проведено тест щодо інгібіції АФА внаслідок інкубації у препаратом ІвІг. На підставі результатів проведених досліджень виявлено вірогідне зниження АіАФ у АФА позитивних пацієнток ІВФ групи. За результатами дослідження встановлено, що інфузія низьких доз ІвІг не має системного впливу на Th1-систему та незначною мірою пригнічує Th2. Основним імунологічним механізмом за умов низькодозової терапії ІвІг пацієнтів з АФА є антиідіотипова інгібіція. Успішність пригнічення АФА внаслідок інфузії ІвІг можливо прогнозувати за інгібіцією АФА у разі інкубації ІвІг. Це може мати прогностичне значення під час вибору терапії та для коригування дози. Результати дослідження уможливлюють визначення стратетії одержання більш специфічних імуноглобулінових препаратів для супресування автоантитільних патологій за механізмом антиідиотипової інгібіції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р712.54-5 + Р716.2-5 +
Шифр НБУВ: РА361853

Рубрики:

      
6.

Гудзевич Л.С. 
Антропометричні та соматотипологічні особливості показників зовнішнього дихання у підлітків Поділля: Автореф. дис... канд. біол. наук: 14.03.01 / Л.С. Гудзевич ; Терноп. держ. мед. ун-т ім. І.Я.Горбачевського. — Т., 2007. — 20 с. — укp.

Установлено нормативні вікові, статеві та конституційні особливості показників зовнішнього дихання у здорових міських підлітків Подільського регіону України. Виявлено виражені статеві відмінності більшості кореляційних зв'язків спірометричних показників з антропометричними та соматологічними показниками у практично здорових міських підлітків. З урахуванням особливостей антропометричних і соматотипологічних показників, з використанням методу покрокової регресії побудовано моделі нормативних параметрів показників зовнішнього дихання у міських підлітків різної статі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-31 +
Шифр НБУВ: РА350152

Рубрики:

      
7.

Гайдук Т. А. 
Артеріальна гіпертензія у підлітків з високим ризиком кардіоваскулярних захворювань: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.10 / Т. А. Гайдук ; Дніпропетр. держ. мед. акад., Ін-т гастроентерології АМН України. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено частоту кардіоваскулярних факторів ризику у підлітків з первинною артеріальною гіпертензією: спадкову обтяженість по кардіоваскулярних захворюваннях, метаболічні фактори ризику - надлишок маси тіла, дисліпопрогеїдемію, гіперінсулінемію й інсулінорезистентність. Встановлено їх внесок у формування артеріальної гіпертензії та гіпертрофії лівого шлуночка. Ідентифіковано суттєві гемодинамічні та метаболічні фактори прогнозування ризику формування гіпертрофії лівого шлуночка у дітей з артеріальною гіпертензією.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.410.030 + Р733.410.1
Шифр НБУВ: РА371822 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Лебедєва О.А. 
Артифіційні аборти у дівчат-підлітків: профілактика ускладнень і реабілітація репродуктивної функції: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.01 / О.А. Лебедєва ; Київ. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2006. — 17 с. — укp.

Досліджено актуальне питання сучасної гінекології - зниження частоти патології репродуктивної системи у дівчаток-підлітків. Встановлено взаємозв'язок між частотою та клінічними проявами післяабортних ускладнень і особливостями їх психологічного статусу, системного імунітету та мікробіоценозу статевих шляхів. Запропоновано алгоритм лікувально-профілактичних і реабілітаційних заходів на підставі психопрофілактичної та медикаментозної корекції. Наведено методи контролю за ефективністю та прийнятністю різних лікувально-профілактичних і реабілітаційних заходів, що проводятсься у даній віковій категорії населення після артифіційних абортів з використанням психологічних, мікробіологічних та імунологічних показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.716.218.1-5 +
Шифр НБУВ: РА342419

      
9.

Шкуропат А. В. 
Біоелектрична активність і кровообіг головного мозку приглухуватих підлітків: автореф. дис. ... канд. біол. наук: 03.00.13 / А. В. Шкуропат ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2011. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.627.703-433 + Р733.683.024.2-433
Шифр НБУВ: РА381942 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Беш Л.В. 
Бронхіальна астма у дітей пубертатного віку: особливості патогенезу, перебігу і лікування: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.27 / Л.В. Беш ; Ін-т фтизіатрії і пульмонології ім. Ф.Г.Яновського АМН України. — К., 1999. — 34 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню особливостей патогенезу, перебігу і лікування бронхіальної астми у дітей пубертатного віку. Визначені причини, що призводять до зміни перебігу цього захворювання в період статевого дозрівання, показані відмінності клініки у хлопчиків і дівчаток, зумовлені особливостями їх гормонального статусу у пубертаті. Запропоновано спосіб індивідуального прогнозування розвитку важкої форми бронхіальної астми у дітей цієї вікової групи. Розроблено програми лікування та навчання в "астма-школі", які дозволяють ефективно контролювати перебіг бронхіальної астми і значно поліпшують якість життя підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.412.202-3

Рубрики:

      
11.

Шаповалова Т.Г. 
Валеологічне виховання старших підлітків у позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Г. Шаповалова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему валеологічного виховання старших підлітків у позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного профілю. Визначено концепцію особистісно-зорієнтованого підходу до виховання на основі валеологічного виховання старших підлітків. Вивчено теоретичні засади та практичний стан даної проблеми. Проаналізовано ефективність організаційно-педагогічних умов, змісту, форм та методів формування валеологічної культури. Описано особистісно зорієнтовану модель формування валеологічної культури старших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.34 + Ч421.385.2 +
Шифр НБУВ: РА342706

Рубрики:

      
12.

Матішак М.В. 
Варіативність організаційних форм навчальної діяльності учнів 6 - 7-річного віку: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / М.В. Матішак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано модель варіативності організаційних форм навчальної діяльності учнів 6 - 7-річного віку. Визначено вплив варіативності організаційних форм навчальної діяльності учнів на успішність їх навчання та міжособистісні відносини у класі. Уточнено сутність поняття "варіативність організаційних форм навчальної діяльності учнів". Доведено ефективність поєднання у навчальному процесі різних організаційних форм діяльності в навчанні учнів 6 - 7-річного віку.

  Скачати повний текст


Шифр НБУВ: РА359347

      
13.

Харченко Т.Г. 
Взаємодія школи та соціального середовища у вихованні учнів колежів і ліцеїв Франції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Т.Г. Харченко ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2002. — 19 с. — укp.

Наведено результати дослідження процесу соціалізації учнів французьких середніх шкіл. Визначено суть та напрямки взаємодії школи та соціального середовища у вихованні. Простежено генезис уявлень французьких філософів і педагогів щодо чинників формування особистості, а також ролі соціального середовища у формуванні особистості. Здійснено порівняльний аналіз сучасних теоретичних основ взаємодії школи та соціального середовища у Франції та в Україні. Виявлено основні напрямки, форми та методи взаємодії школи та соціального середовища у вихованні учнів у Франції. Простежено етапи становлення відносин між французькою середньою школою та сім'єю у справі виховання підлітків. Надано характеристику французької середньої школи як відкритої соціально-педагогічної системи, яка вступає у взаємодію з позакласними та позашкільними, а також громадськими організаціями та державою. Досліджено особливості соціалізації учнів французьких середніх шкіл засобами масової інформації. Визначено можливі шляхи використання позитивного французького досвіду взаємодії школи та соціального середовища в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4ФРА)4 + Ч312(4ФРА)
Шифр НБУВ: РА320937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Кліндухова В.М. 
Вивчення наближених обчислень в основній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.М. Кліндухова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено методичну систему вивчення наближених обчислень у курсі математики основної школи. Проведено ретроспективний аналіз і досліджено сучасний стан методики вивчення наближених обчислень у школах України. Проаналізовано програми з математики різних років, підручники та навчальні посібники. Виділено психолого-педагогічні передумови, цілі та зміст вивчення наближених обчислень в основній школі. Обгрунтовано необхідність організації навчально-дослідницької діяльності учнів у процесі вивчення наближених обчислень. Основним методом наближених обчислень обрано метод меж. Навчальний матеріал у підручнику рекомендовано компонувати з урахуванням принципів концентризму, фузіонізму, навчання в активному та фоновому режимах. Розоблено структурну модель вивчення наближених обчислень в основній школі, описано її етапи, для кожного з яких виділено провідну ідею, цілі, зміст і вимоги до рівня математичної підготовки учнів. Наведено методичні рекомендації щодо організації вивчення наближених обчислень, систему задач, лабораторні та практичні роботи, а також конкретні методичні розробки. Експериментально доведено дієвість та ефективність запропонованої методики, зокрема, показано її позитивний вплив на якість та успішність навчання, формування уміння розв'язувати прикладні задачі та розвиток пізнавальних інтересів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В192 р21-3 +
Шифр НБУВ: РА362640

Рубрики:

      
15.

Беспалько В.В. 
Визначення медико-соціальних чинників формування наркоманії серед учнівської молоді та обгрунтування її первинної профілактики на прикладі західного регіону України: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.03 / В.В. Беспалько ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Встановлено закономірності виникнення, формування, розповсюдження та перебігу наркоманії серед учнівської молоді залежно від комплексу соціальних, медичних, біологічних, соматичних, психологічних, юридичних чинників з урахуванням ступеню впливу кожного з них. Виявлено зв'язки між медичними та соціально-психологічними чинниками щодо формування соціального та особистого ризику наркотизації підлітків. Досліджено особливості формування наркоманії залежно від типу використаних наркотиків, віку дітей і підлітків. Створено інформаційно-математичну модель оцінки ризику виникнення наркоманії та корекційні програми протидії наркотизації. Науково обгрунтовано потребу в ранній високопрофесійній перманентній первинній профілактиці наркоманії в усіх типах освітніх закладів як пріоритетного напрямку боротьби з даним явищем. Запропоновано нові напрямки та шляхи удосконалення первинної профілактики наркоманії серед дітей та підлітків з урахуванням складних соціально-медичних основ зазначеної проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.645.021.1 + Р11(4Укр)286.1
Шифр НБУВ: РА319522 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Борисова М.В. 
Викликані ЕЕГ-потенціали у дітей і підлітків: зв'язок з індивідуальними особливостями уваги: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / М.В. Борисова ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2003. — 19 с. — укp.

Проаналізовано взаємозв'язок біопотенціалів головного мозку та індивідуальних характеристик уваги у дітей. На основі результатів дослідження у здорових дітей (5 - 16 років) та в дітей з порушеннями мовлення і затриманим психічним розвитком (10 - 12 років) зареєстровано викликані потенціали (ВП) у процесі визначення часу реакції, показники уваги за методиками "Таблиці Шульте" та "Знайди і викресли". Доведено, що особливістю ВП дітей 5 - 7 років є виражена хвиля N2, слабкий розвиток умовної негативної хвилі (УНХ). Виявлено кращі характеристики уваги у дітей зазначеної групи та у здорових дітей 10 - 12 років з максимально вираженою хвилею N1 - P2. Відзначено, що у дітей 15 - 16 років розвинено увагу з максимальними амплітудами Р1, Р2, УНВ, Р300 та мінімальною амплітудою N2, з функціональними порушеннями збільшений час реакції, знижена амплітуда УНХ, збільшені амплітуда і латентний період Р300.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.515 +
Шифр НБУВ: РА328127

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
17.

Дмитроца О.Р. 
Викликані потенціали головного мозку в умовах мимовільної та довільної уваги у підлітків: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / О.Р. Дмитроца ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2005. — 22 с.: рис., табл. — укp.

Вивчено викликані (ВП)потенціали кори головного мозку підлітків за умов уваги залежно від її поточного рівня (високого, середнього, низького) та статі досліджених. Установлено особливості амплітудно-часових характеристик ВП за відповідних етапів сприйняття й обробки інформації, просторового розподілу та динаміки фокусів активації та кореляційних зв'язків у корі великих півкуль мозку, які відображають міжпівкульові та внутрішньопівкульові взаємодії за уваги, висвітлено особливості активаційних процесів у великих півкулях. Показано, що динаміка показників ВП мозку у підлітків на послідовних етапах сприйняття й обробки інформації свідчить про наявність закономірностей структурно-функціональної організації уваги та незрілий механізм формування мимовільної та довільної уваги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*739.177.52*011.2 + Ю983.515 +
Шифр НБУВ: РА338114

Рубрики:

      
18.

Якубовська Л.П. 
Використання навчально-рольових ігор професійної спрямованості у процесі навчання іноземної мови майбутніх офіцерів-прикордонників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 20.02.02 / Л.П. Якубовська ; Нац. акад. прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено педагогічні умови ефективного використання навчально-рольових ігор у підготовці майбутніх офіцерів-прикордонників до іншомовного спілкування в професійній діяльності. На основі теоретичного та дослідно-експериментального вивчення проблеми визначено структуру організації навчально-ігрової діяльності курсантів у процесі навчання їх іноземної мови. Розроблено типологію навчально-рольових ігор професійної спрямованості (тренувальні, ситуативні, професійно-діяльнісні, змагально-інструментальні). Обгрунтовано педагогічні умови їх ефективного використання в процесі вивчення курсантами іноземної мови. Розкрито специфічні особливості процесу навчання, в якому реалізується імітаційно-ігровий підхід. Визначено основні етапи підготовки та проведення навчально-рольових ігор, розглянуто їх багатофункціональний характер, вплив на мотивацію навчальної діяльності курсантів, їх пізнавальну активність та успішність засвоєння іноземної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913 + Ц4,8(4Укр)397-33 + Ц4,8(4Укр)301
Шифр НБУВ: РА318003 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Лобода М.К. 
Використання трудових ресурсів у відбудові важкої промисловості України (1943 - 1950 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / М.К. Лобода ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

З використанням широкої джерельної бази здійснено комплексне дослідження питання щодо залучення до працевикористання різних категорій трудових ресурсів у відбудові галузей важкої промисловості України у 1943 - 1950-х рр., а саме - місцевого населення (жінок, дітей, підлітків, літніх людей), залучених згідно з трудовою мобілізацією та за системою оргнабору, демобілізованих з лав Червоної армії радянських громадян, військовополонених, інтернованих та мобілізованих німців, репатрійованих, в'язнів МВС. Здійснено спробу висвітлити умови праці, побуту, повсякденного життя відбудовників. На підставі результатів дослідження зроблено висновок, що влада вдавалася до всіх можливих засобів з метою залучення до відбудовчого процесу максимально можливої кількості робочої сили, суттєво не поліпшуючи їх умов життя та праці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)623-2 +
Шифр НБУВ: РА348696

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5 - 8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано педагогічні умови виховання в учнів підліткового віку культури спілкування засобами мовного етикету. Визначено критерії та показники рівнів вихованості комунікативної культури. Розроблено організаційно-педагогічну модель виховання культури спілкування підлітків засобами мовного етикету. Встановлено й експериментально апробовано методику діагностики рівнів вихованості школярів. Розглянуто, що матеріали дослідження впроваджено в даному й апробованому факультативному курсі "Морально-духовні скарби українського й англійського мовного етикету", який запроваджено в межах організаційно-педагогічної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського