| ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
|
1. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/798792068669.jpg) | АКВАРЕЛЬ
техніка живопису, що використовує спеціальні акварельні фарби, які при розчиненні у воді утворюють прозору суспензію тонкого пігменту, що дозволяє створювати ефект легкості і прозорості у колірних переходах |
2. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/395231371425.jpg) | БОЙЧУКІЗМ (1910–1930)
культурно-мистецьке явище, напрям в українському мистецтві 10–30-х років 20 ст.; назва походить від прізвища М.Л. Бойчука, який запропонував теорію нового українського мистецтвава, що базувалася на українських морально-етичних засадах, самовідданому служінні народові й передбачала творення мистецтвава відродженої України |
3. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/595271003899.jpg) | ГРАВЮРА
вид графіки, у якому зображення є друкованим відбитком на папері чи подібному до нього матеріалі з дошки (форми), на якій попередньо вирізьблено малюнок; друкований відбиток, отриманий шляхом відтворення авторського кліше |
4. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/916424321957.jpg) | ГРАФІКА
вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній і штрихів, використання контрастів білого і чорного та менше, ніж у живописі, використання кольору; за способами виконання і можливостями відтворення виділяють унікальну (рисунок, колаж, аплікація, силует, фотомонтаж тощо) та друковану (зокрема види гравюри) |
5. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/361085016514.jpg) | ГРАФІТІ
стародавні написи й малюнки, зроблені гострими предметами на стінах архіт. споруд, керамічних виробах та ін. речах; найбільшого розповсюдження такі написи набули за античності та середньовіччя |
6. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/135561848483.jpg) | ЕКСЛІБРИС
книжковий знак (паперовий ярлик), на якому вказано ім’я, прізвище власника та вміщено малюнок, що може відображати його духовний світ і коло інтересів чи містити інформацію про склад книгозбірні; жанр книжкової графіки |
7. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/597187813493.jpg) | ЖИВОПИС
вид мистецтва, створення зорових образів за допомогою фарб, нанесених на будь-яку поверхню |
8. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/302222560632.jpg) | ЖИВОПИСНА УКРАЇНА, СЕРІЯ ОФОРТІВ (1844)
серія малюнків Тараса Григоровича Шевченка, виконаних у техніці офорту в 1844р.; перший твір критичного реалізму в українській графіці |
9. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/306957591268.jpg) | ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКЕ МИСТЕЦЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ (ЗУМО) (1931)
творчий союз діячів культури “лівого” спрямування |
10. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/558577975941.jpg) | ІКОНОПИС
мистецтво писання ікон, вид образотворчого мистецтва, має культове призначення |
11. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/962958275376.jpg) | КОЗАК МАМАЙ
народна картина із зображенням козака-бандуриста, один із найпоширеніших фольклорних героїв в Україні; картину створено за традиційною схемою – в її центрі у статичній позі сидить козак з бандурою; малюнки пізніших часів дедалі більше відходять від первинних однофігурних композицій, але традиційна поза головного персонажа на них залишається незмінною; дослідники виводять її (цю позу) зі східної іконографії, вказують на її подібність до зразків мистецтва часів скіфів і навіть більш ранньої доби – індоарійської прадавньої спільноти |
12. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/033315369713.jpg) | КСИЛОГРАФІЯ
технічний різновид випуклої гравюри; ручний спосіб виготовлення образотворчих форм високого друку гравіруванням малюнка на дереві; гравюра на дереві (дереворит, дереворіз); відбиток із гравюри на дереві |
13. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/425610869308.jpg) | ЛІНОГРАВЮРА
вид станкової графіки, гравюра на лінолеумі та відбиток зображення з неї; ручний спосіб виготовлення форми високого друку; за технікою і художніми засобами схожа з торцевою ксилографією, від якої у відтиску відрізняється відсутністю дрібних деталей; виконують на лінолеумі чи подібних полімерно-пластичних матеріалах |
14. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/964610103032.jpg) | ЛІТОГРАФІЯ
вид графічного мистецтва, техніка створення тиражованих зображень, коли фарба під тиском переноситься з плоскої друкарської форми на папір; різновид графічної техніки, пов’язаної з роботою на камені чи цинковій, алюмінієвій пластинах – малюнок створюється літографським олівцем або літографською тушшю; жирні місця не змочуються кислотою при обробці матриці і стають узвишшями майбутньої друкарської форми |
15. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/764834047221.jpg) | МІДЕРИТ
графічна техніка глибокого друку при якій малюнок майбутньої гравюри продряпують на мідній пластині, заповнюють фарбою і відбивають на папері; була поширена на території Білорусі та України в XVII-XVIII ст. |
16. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/875834771091.jpg) | ОФОРТ
різновид гравюри на металі, котрий дозволяє отримувати відтиски з друкарських форм, які попередньо оброблені кислотами |
17. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/304319592477.jpg) | СКУЛЬПТУРА
вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих або пластичних матеріалів |
18. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/469695903636.jpg) | УКРАЇНСЬКИЙ ФОЛЬКЛОР
|
19. | ![](/cgi-bin/UA/elib.exe?C21COM=2&I21DBN=UKRLIB&P21DBN=UKRLIB&Image_file_name=img/975471554874.jpg) | ФРЕСКА
техніка монументального (настінного) малярства, при якій фарби наносили на сирий тиньк, а також самі зображення, зроблені в такий спосіб; на території сучасної України найдавніші збережені фрески відносяться до античної епохи (поховальні склепи в Херсонесі Таврійському і Пантікапеї); перша відома пам’ятка періоду Київської Русі — фрагменти стінопису Десятинної церкви в Києві; збереглися ансамблі в Софійському соборі (11 ст.) та Кирилівській церкві (12 ст.) в Києві, фрагменти стінопису в кількох храмах Києва і Чернігова (найдавніша пам’ятка — Спаський собор, 11 ст.), в Остерській божниці |